سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ادامه اعتراض ها علیه تبلیغات انتخاباتی اوباما و رامنی

بسمه تعالی

هزاران نفر از مردم آمریکا در اعتراض به نظام دوحزبی حاکم بر این کشور نظام سرمایه داری مقابل محل برگزاری جلسه انتخاباتی کنگره حزب دموکراتیک تظاهرات کردند.

ادامه اعتراض ها علیه تبلیغات انتخاباتی اوباما و رامنی 
مردم آمریکا : نه دموکرات ، نه جمهوریخواه 

هزاران نفر از مردم آمریکا در اعتراض به نظام دوحزبی حاکم بر این کشور نظام سرمایه داری مقابل محل برگزاری جلسه انتخاباتی کنگره حزب دموکراتیک تظاهرات کردند. 
شهر «شارلوت» در ایالت «کارولینای شمالی» طی یکی دوروز گذشته شاهد برگزاری تجمع و تظاهرات ضد دولتی در اعتراض به نظام دو حزبی حاکم بر این کشور و همچنین وال استریت بود. معترضان که بنا به اعلام شبکه تلویزیونی «پرس تی وی» ائتلافی متشکل از 80 گروه محلی و ملی بودند، با نامگذاری این تظاهرات تحت عنوان «راهپیمایی وال استریت جنوب»، مقابل ساختمان مرکزی آمریکا و دفتر مرکزی بانک «ولفز فارگو» تجمع کردند. آنطور که این شبکه تلویزیونی اعلام کرده، ساختمان مرکزی آمریکا در «شارلوت» امروز میزبان کنگره حزب دموکرات آمریکا خواهد بود و احتمالا طی چند روز آینده نیز این تجمعات ادامه خواهد داشت. 
«هم دموکرات ها و هم جمهوریخواهان طرفدار جنگ و وال استریت هستند، شان ما را حفظ کنید، ما عدالت می خواهیم، پشتیبان مردم باشید نه بانک ها، نژاد پرستی بس است، آری به آموزش و مسکن نه به جنگ و ... از جمله شعارها و دستنوشته های معترضان آمریکایی را تشکیل می داد.» آنها همچنین مخالف سیاست های امپریالیستی و جنگ طلبانه آمریکا در جهان هستند. 
واحد مرکزی خبر نیز به نقل از خبرگزاری فرانسه ضمن انتشار این خبر افزود: در حالی که ترتیب دهندگان این تجمعات شمار شرکت کنندگان در این تظاهرات ضد دولتی را هزاران نفر اعلام می کنند، پلیس آمریکا مدعی شده که تنها 300 نفر در آن مشارکت داشته اند. 
براساس این گزارش، اقشار مختلفی از جامعه آمریکا در این تظاهرات مشارکت داشتند که از آن جمله می توان به اعضای جنبش ضد سرمایه داری وال استریت، گروه های ضد جنگ، گروه های هوادار محیط زیست، حامیان صلح و مدافعان حقوق مهاجران اشاره کرد. 
نتیجه نظرسنجی ها در آمریکا نشان می دهد با توجه به اینکه آمار بیکاری در این کشور به 3/8 درصد رسیده، یکی از محوری ترین موضوعات برای مردم این کشور در انتخابات پیش رو، موضوع اقتصاد است. «شارلوت» از روز سه شنبه میزبان سومین کنگره ملی حزب دموکرات آمریکاست و در همین کنگره باراک اوباما نامزدی اش را برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ششم نوامبر اعلام خواهد کرد. 
این کنگره یک هفته پس از کنگره حزب جمهوریخواه، رقیب دموکرات ها برگزار می شود. کنگره حزب جمهوریخواه هفته گذشته در «فلوریدا» برگزار شد و در همین کنگره بود که «میت رامنی» به طور رسمی به عنوان نامزد جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر معرفی شد. 
به نظر می رسد، رویش جنبش ضد سرمایه داری «تسخیر وال استریت» که ماه هاست ذهن مقامات و مردم این کشور را به اشکال مختلف درگیر کرده، اکنون تبدیل به یکی از نگرانی های اصلی مسئولان این کشور شده است. مقامات آمریکایی که تا کنون موفق به مصادره یا انحراف این جنبش نشده اند برای خنثی سازی اثرات بیداری مردم، مدت هاست خشونت و سرکوب را دستمایه اصلی اقدامات خود قرار داده اند. اعضای جنبش وال استریت که دلایل زیادی برای ادامه اعتراض های خود دارند، پس از مواجهه با این خشونت ها بود که به تغییر تاکتیک و تجمعات مناسبتی روی آورده اند. اعتراض در محل حضور نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، یکی از این تجمعات مناسبتی است که به نظر می رسد آمریکا با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، این روزها زیاد به خود خواهد دید. 


+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/6/14ساعــت 9:55 صبح تــوسط عباس | نظر