سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روایت مقامات صهیونیست از دلایل انزوای اسرائیل (خبر ویژه)

بسمه تعالی

روایت مقامات صهیونیست از دلایل انزوای اسرائیل (خبر ویژه) 

یک مقام صهیونیست راز فاصله گرفتن آمریکا از بلوف های نظامی اسرائیل علیه ایران را فاش کرد.
ژنرال دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اخیرا تصریح کرده بود آمریکا حاضر نیست همدست اسرائیل در حمله به ایران تلقی شود.


روایت مقامات صهیونیست از دلایل انزوای اسرائیل (خبر ویژه) 

یک مقام صهیونیست راز فاصله گرفتن آمریکا از بلوف های نظامی اسرائیل علیه ایران را فاش کرد.
ژنرال دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اخیرا تصریح کرده بود آمریکا حاضر نیست همدست اسرائیل در حمله به ایران تلقی شود. روز گذشته نیز روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت از پیغام محرمانه آمریکا به ایران خبر داد مبنی بر اینکه «واشنگتن از حمله تل آویو به تاسیسات هسته ای ایران حمایت نمی کند» و «شما هم پایگاه های ما در خلیج فارس را تهدید نکنید». این گزارش یدیعوت آحارونوت از سوی جی کارنی سخنگوی کاخ سفید تکذیب شد. اما رابرت بایر افسر سابق سیا به بی بی سی گفت بعید نیست آمریکا چنین کرده باشد.
در همین حال به گفته یک مقام اسرائیلی، آمریکا با تجاربی که از عراق اندوخته است خود را با ایران درگیر نمی کند.
گیورا آیلند مشاور قبلی امنیت ملی رژیم صهیونیستی اعلام کرد «احتمال مشارکت آمریکا با اسرائیل در حمله علیه تاسیسات هسته ای ایران بسیار ضعیف است.» وی افزود: آمریکا تا بحال به دلیل فعالیت هسته ای به کشوری حمله نکرده و معمولا زمانی اقدام نظامی می کند که منافعی برایش داشته باشد. آمریکا تاکنون نتوانسته از بحران عراق و افغانستان خلاص شود پس به هیچ وجه مایل نیست خود را با مشکل بزرگی همچون ایران درگیر کند و دردسری تازه برای خود بیافریند.
همزمان رسانه های صهیونیستی نظیر معاریو و رادیو اسرائیل از وخامت روابط با آمریکا و کشورهای غربی خبر می دهند. نتانیاهو در آخرین جلسه کابینه خود با تلخی تمام گفته است: گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته های پیشین مرا تایید می کند که تحریم ها اثری بر اقتصاد ایران ندارند و مانع از پیشرفت در برنامه اتمی نمی شوند و موجب گردیده که مقامات ایران از گفت وگو با ابرقدرت ها سوءاستفاده کنند و فرصت لازم را برای پیشرفت در برنامه اتمی خود به دست می آورند.باید حقیقت را گفت و آن اینکه جامعه بین المللی یک خط قرمز روشن برای ایران تعیین نمی کند و حکومت تهران نیز فکر می کند که جامعه بین المللی قاطعیت ندارد.
وی با انتقاد از حضور نمایندگان 120 کشور جهان در نشست جنبش عدم تعهد در تهران گفت: آنها موضوع نابودی اسرائیل را از زبان سران ایران شنیدند و از جای خود تکان نخوردند و هیچ کس بلند نشد و سالن را ترک نکرد.
در همین حال روزنامه معاریو در گزارشی که به سخنان نتانیاهو می پرداخت، نوشت: بحران اعتماد میان آمریکا واسرائیل بر سر ایران شکل گرفته است.
از سوی دیگر دانی ابالون معاون وزیر خارجه اسرائیل در صفحه فیس بوک خود نوشت: رژیم اسلامی خیلی وقت است که از تمام خط قرمزها عبور کرده و ما هر اقدامی را که بر مشروعیت این رژیم می افزاید، محکوم می کنیم. دیدار دبیرکل سازمان ملل از تهران یک اشتباه سیاسی بود. او باید این اجلاس را تحریم می کرد. ما مستقیما به دبیرکل سازمان ملل متحد رجوع کردیم و از وی مصرانه خواستیم که در این اجلاس شرکت نکند. شایسته نبود که وی در اجلاسی شرکت کند که نمایانگر رفتار و اعمالی قبیح است.



+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/6/15ساعــت 10:6 صبح تــوسط عباس | نظر