سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ظریه پرداز امریکایی: وقتی یک ویدئوی ابلهانه چنین اعتراضاتی برمی

بسمه تعالی
نظریه پرداز مشهور سیاست بین الملل: 

وقتی یک ویدئوی ابلهانه چنین اعتراضاتی برمی انگیزد حمله به ایران چه واکنشی خواهد داشت؟ 

استفان والت، نظریه پرداز مشهور سیاست بین الملل به کسانی که در فکر حمله به ایران هستند توصیه کرد نگاهی به وقایع یک هفته اخیر خاورمیانه انداخته و درس بگیرند.
این استاد دانشگاه هاروارد در یادداشتی کوتاه در فارین پالیسی نوشت: «اگر شما یکی از کسانی هستید که هنوز فکر می کنند حمله به ایران ایده خوبی است، بهتر است لحظه ای را به تفکر در خصوص وقایع هفته گذشته در خاورمیانه بپردازید. اگر یک ویدئوی آماتور و ابلهانه توانست چنین اعتراضات ضدآمریکایی را از تونس تا پاکستان برانگیزد، تصور کنید که حمله مشترک آمریکا - اسرائیل علیه ایران چه واکنشی برخواهد انگیخت؟»
این نظریه پرداز نورئالیست و مطرح آمریکایی افزود: مبادا نگرانی چند تن از سران عرب در خصوص برنامه هسته ای ایران شما را گمراه کند.... افکار سنجی های انجام شده در جوامع عربی نشان می دهند که جوامع عرب چندان از پتانسیل هسته ای ایران نگران نیستند و آن را در مقابل تسلط نظامی ایالات متحده و زرادخانه هسته ای اسرائیل ارزیابی می کنند.
حمله اسرائیل یا ایالات متحده به ایران در منطقه به عنوان نشانه دیگری از دشمنی با اسلام و تلاش برای تسلط بر منطقه ارزیابی خواهد شد. احساسات عمومی به شدت علیه آمریکا برانگیخته خواهد شد و دولت های کنونی منطقه هم چاره ای ندارند جز اینکه با این احساسات همراه شوند.
والت یادداشت کوتاه خود را چنین پایان داده است: در منطقه خاورمیانه این روزها مشکلات زیادی وجود دارد: جنگ داخلی در سوریه، خشونت های سطح پایین در عراق، ناپایداری در یمن، شبه نظامیان مسلح در لیبی، عدم ثبات در مصر، پاکسازی قومی تدریجی در کرانه باختری رود اردن و غیره. اما هیچ کدام از این مشکلات آن قدر جدی نیست که نتوانیم بدترش کنیم!



+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/6/29ساعــت 10:48 صبح تــوسط عباس | نظر