سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی:نفوذ بعضی زالو صفتان در بدن? دولت باعث
نقدینگی بیشتری که الان وجود دارد به همراه عدم مدیریت مدبرانه تأثیر گذار است و چه بسا علت اصلی غیر از این‌‌ها نفوذ بعضی از انسان‌‌های زالو صفت که در بدن? دولت نفوذ کردند.

سکه و ارز، دو یار قدیمی که درست یا غلط قیمت بسیاری از کالاها و خدمات را به خود وابسته کرده‌ و البته مدتی است در مسابقه سرعت برای افزایش قیمت رقابت تنگاتنگی دارند از سوی دیگر علی‌رغم وعده‌های مختلف هنوز این رقابت به خط پایان نرسیده است. همین بهانه‌ای شد تا خبرنگار " بی باک" گفت‌وگوی کوتاهی را با یکی از نمایندگان مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی ترتیب دهد که اهم مطالب ارائه شده از سوی وی در ادامه تقدیم می گردد.

به گزارش سرویس اقتصادی بی باک، به اعتقاد حجت الاسلام روح الله بیگی ، نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، عدم مدیریت مدبرانه بر بحران ارز و سکه مؤثر بوده است ضمن این که نباید از نقش زالو صفت‌هایی که در بدن? دولت نفوذ کرده‌اند غافل شد.

دکتر بیگی در گفتگو با خبرنگار "بی‌باک" گفت: توّرم بالا است و قرار گرفتن در تحریم اقتصادی قابل کتمان نیست؛ ولی این‌جا سؤال پیش می‌‌آید که آیا تمام توّرم و بحران‌های اقتصادی از تحریم است؟ در پاسخ باید گفت که اینگونه نیست، بلکه کارشناسان می‌‌گویند20 الی 30 درصد مربوط به تحریم است، ولی مابقی به سوء مدیریت مربوط می‌شود.

وی در ادامه افزود: الان وزیر اقتصاد می‌گوید من مقصر نیستم، رئیس بانک مرکزی هم معتقد است مجموعه تحت امر وی تقصیر ندارد؛ اما به قول معروف گر حکم شود که مست گیرند، در شهر هر آنچه هست گیرند.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس، عملکرد نادرست مسؤولان را در موضوع بحران ارز و سکه دخیل دانست و افزود: نقدینگی بیشتری که الان وجود دارد به همراه عدم مدیریت مدبرانه تأثیر گذار است و چه بسا علت اصلی غیر از این‌‌ها نفوذ بعضی از انسان‌‌های زالو صفتی است که در بدن? دولت نفوذ کردند.

وی که دلیل تلاش برخی برای بوجود آوردن بحران سکه و ارز را بدبین کردن مردم نسبت به نظام می‌داند و در ادامه می‌افزاید: مردم بابصیرت، هوشیار و آگاه هستند و نقش افراد زالو صفت و دلّالان را بهتر از همه تشخیص می‌دهند؛ ولی به هر حال مسؤولین باید به فکر باشند.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی در پاسخ به راهکار برون رفت از بحران سکه و ارز این گونه اظهار می‌دارد: مسؤولین باید با هم‌‌فکری، تعهد، تدبیر کامل و هماهنگی این مشکل را حل کنند.

دکتر بیگی همچنین در رابطه با عدم هماهنگی مسؤولین، به نبودن هماهنگی بین وزارتخانه‌های صنعت و کشاروزی در موضوع تنظیم بازار اشاره کرد و افزود: مثلاً وزیر صنعت می‌گوید زمانی که تنظیم بازار را طی مصوبه‌ای به ما دادند، سؤال کردیم که چه مقدار گندم داریم، به ما پاسخ دادند که 14 میلیون تن گندم موجود است در صورتی که دو ماه بعد مشاهده کردیم که 14 میلیون تن نبوده بلکه 2 میلیون تن بوده است. اینجا معلوم است که هماهنگی‌‌ها انجام نشده است. این عدم هماهنگی مسؤولین با هم، نهایتاً دودش به چشم ملّت می‌رود.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/7/5ساعــت 6:1 عصر تــوسط عباس | نظر