سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ترکیه چرا مجبور به اخراج گروه های معارض سوری شد؟! (خبر ویژه)

بسمه تعالی

ترکیه چرا مجبور به اخراج گروه های معارض سوری شد؟! (خبر ویژه)

یک رسانه سعودی، عقب نشینی ترکیه از حمایت علنی نسبت به گروه های مسلح سوری را حاصل فشارهای داخلی و ناکامی در جنگ توصیف کرد.
پایگاه خبری ایلاف به نقل از منابع آگاه خبر داد: فشار علوی های ترکیه از یک سو و افزایش حملات اعضای گروهک پ.ک.ک از سوی دیگر باعث شده تا دولت ترکیه، ارتش آزادیبخش را وادار کند که فعالیت های خود را به داخل سوریه انتقال دهد.
منابع آگاه ایلاف می گویند فرماندهان علوی ارتش ترکیه فشارهای بسیاری را به دولت این کشور وارد کردند تا حمایت های سیاسی خود را از ارتش آزادیبخش سوریه قطع کند. ارتش ترکیه دولت اردوغان را متهم کرده که با دخالت در بحران سوریه برای اوضاع داخلی کشور بحران ایجاد کرده و ضمن تحمیل هزینه های اجتماعی به دلیل پناه دادن به پناهندگان سوری هزینه های اقتصادی بسیاری را نیز از این ناحیه متحمل شده است.
یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، در این باره گفت: «سرهنگ ریاض الاسد، فرمانده ارتش آزادیبخش سوریه تلویحا اشاره کرده است که تحت فشار قرار گرفته تا مقر فرماندهی خود را از ترکیه به سوریه منتقل کند.»
به گزارش دیپلماسی ایرانی به نقل از ایلاف، محمد علاءالدین، ژنرال بازنشسته مصری نیز در این باره گفت: «ارتش آزادیبخش، چه در داخل چه در خارج با فشارهای بسیاری مواجه است. افراد مسلح در داخل نمی دانند که در خارج چه کسی به اسم آنها صحبت می کند. آنها معتقدند که در داخل می جنگند و خود را قربانی می کنند در حالی که در خارج این ارتش آزادیبخش است که از فعالیت آنها بهره برداری می کند.»
وی تاکید می کند: دولت ترکیه به دلیل طولانی شدن جنگ در سوریه و عدم همکاری و همراهی غرب و کشورهای متخاصم با سوریه برای سقوط نظام اسد، از تحولات جاری در سوریه سرخورده شده و تصمیم دارد دیگر بیش از این برای سوریه هزینه نپردازد. از این رو به ارتش آزادیبخش فشار آورده تا خاک ترکیه را ترک کرده و مرکز فرماندهی خود را به داخل سوریه منتقل کند با این توجیه که خود نیز در داخل کشورشان با فشارهای بسیاری مواجه هستند.
منابع آگاه همچنین می گویند دولت ترکیه پس از آن که دید فعالیت شورشیان پ.ک.ک علیه سربازان ترک افزایش یافته و برای پیشبرد فعالیت های خود از کانال های ورود و خروج ارتش آزادیبخش استفاده می کنند و به سربازان ترکیه حمله می کنند، سیاست خود را تغییر داده و از ارتش آزادیبخش خواسته است تا فعالیت های خود را به داخل ترکیه منتقل کند تا بدین ترتیب بتواند کنترل بیشتری بر مرزهای خود با سوریه داشته باشد.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/7/9ساعــت 8:48 صبح تــوسط عباس | نظر