سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آمریکا از تروریست ها خواست هرچه سریعتر خاک سوریه را ترک کنند

بسمه تعالی

ضمن هشدار در مورد عملیات قریب الوقوع دمشق 

آمریکا از تروریست ها خواست هرچه سریعتر خاک سوریه را ترک کنند 

واشنگتن در نامه هایی محرمانه به سرکردگان گروهک های تروریستی در سوریه از آنها خواست هرچه سریع تر خاک این کشور را ترک کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری دام پرس، یک مقام مسئول آمریکایی اعلام کرد، طی دو روز گذشته دولت آمریکا نامه های محرمانه ای برای فرماندهان گروهک های تروریستی در سوریه ارسال کرده و از آنها خواسته تا هرچه سریع تر خاک سوریه را ترک کنند.
وی افزود، این نامه ها پس از آن ارسال شدند که سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا (سیا) اطلاعاتی به دست آورد که نشان می داد، ارتش سوریه قصد دارد، عملیات گسترده ای را در مناطق مختلف این کشور علیه گروهک های تروریستی به اجرا بگذارد.
این در حالی است که در عرصه سیاسی نیز کشورهای عربی و غربی به توافق رسیدند که با مشارکت روسیه و ترکیه آرامش بار دیگر به سوریه بازگردد و در همین رابطه بود که ترکیه در اولین گام اقدام به بیرون کردن افراد مسلح از خاک کشور خود کرد.
این اطلاعات تأکید می کند که کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نیز از طرح بازگشت آرامش به سوریه و باقی ماندن اسد در قدرت حمایت کرده اند، مشروط بر اینکه اسد برخی مناصب دولتی را به معارضان داخلی دهد.
از سوی دیگر در پی موفقیت های ارتش ملی سوریه در عقب راندن عناصر تروریستی مخالف دولت، تعدادی از افسران ارتش آزاد سوریه به لبنان فرار کردند.
همچنین تعداد دیگری از تروریست ها با اعتراف به ناکامی در عملیات مقابله با ارتش سوریه اظهار داشتند که امکان پیروزی وجود ندارد و به همین دلیل در روستاها و مناطق اطراف شهرها مخفی شدند.
این در حالی است که یک هفته نامه فلسطینی به نقل از یک افسر انگلیسی افشا کرد که تروریست های مسلح در پایگاه های ترکیه نحوه استفاده از سلاح های پیشرفته ای را آموزش می بینند که با دلارهای سعودی خریداری شده اند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از هفته نامه فلسطینی المنار، یک منبع آگاه اعلام کرد که هم اکنون کارشناسان بازنشسته نظامی اسرائیلی، انگلیسی و آمریکایی در پایگاه های ترکیه در حال آموزش دادن تروریست های مسلحی هستند که قطر و عربستان سعودی از نخستین ماه های بحران سوریه آنها را به خدمت گرفته است.
این منابع افزودند: طی روزهای گذشته هواپیماهای قطری یک محموله موشک های ضد تانک قابل حمل را در انبارهای تسلیحاتی ایجاد شده در فرودگاه های نظامی مرزی ترکیه تخلیه کردند.
یک افسر انگلیسی بازنشسته نیروهای ویژه که در این پایگاه ها مشغول فعالیت است، در این باره به المنار گفت که با برخی از افسران از تابعیت های مختلف از جمله اسرائیلی در آموزش نحوه استفاده از این موشک های ضد تانک به تروریست های مسلح مشارکت داشته است.
این افسر انگلیسی افشا کرد، گروهی که آموزش تروریست های مسلح را برای جنگ در سوریه بر عهده دارند، از تابعیت های مختلف هستند و تنها عامل مشترک بین آنها دستمزدی است که ماهیانه از کشورهایی چون قطر، عربستان سعودی و ترکیه دریافت می کنند.
از سوریه نیز خبر می رسد که ارتش سوریه در بسیاری از شهرها در حال پیشروی و پاکسازی مناطق از حضور تروریست های مسلح است. ارتش سوریه طی چند عملیات جداگانه در شهر حلب، درعا، ادلب و شهرهای دیگر توانستند 21 دستگاه خودرو شورشیان و افراد مسلح را منهدم کنند.
ده ها تروریست در این عملیات کشته و یا دستگیر شدند و از آنان مقادیر زیادی سلاح های آمریکایی، اسرائیلی و ترکی به دست آمد.
گروه های تروریستی به هنگام عقب نشینی مرتکب جنایت و کشتار مردم بی گناه می شوند به نحوی که در روستایی نزدیک حمص 17 نفر از مردم را قتل عام کردند.
رئیس جمهور مصر تأکید کرد که با تمام قوا از ملت سوریه حمایت کرده و تمامی تصمیماتی را که ملت سوریه بگیرد تایید می کند.
«محمد مرسی» در مراسم چهارمین کنگره سراسری حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه گفت مادامی که خونریزی ها در سوریه پایان نیابد و حاکمیت بشار اسد بر این کشور ساقط نشود آرام و قرار نخواهدگرفت.
وی افزود: بحران سوریه تراژدی بزرگی برای جهان و قرن حاضر به شمار می رود.
فرمانده تروریست های سوریه در محاصره ارتش
از دیگر اخبار سوریه اینکه منابع نظامی ترک از حضور ریاض الاسعد فرمانده گروهک تروریستی موسوم به ارتش آزاد در حلب و محاصره بودن وی در این شهر خبر می دهند.
این منبع نظامی اعلام کرد، فرماندهان نظامی ترکیه به شدت از این موضوع نگران و در اندیشه ارسال هلی کوپترهایی برای نجات وی هستند.
در همین رابطه افسرانی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به ترکیه آمده اند تا ایده ارسال هلی کوپتر برای نجات الاسعد را بررسی کنند.
گروهک تروریستی موسوم به ارتش آزاد چندی پیش مقر فرماندهی خود را پس از بروز اختلاف با ترک ها و نارضایتی مردم این کشور از حضور افراد مسلح در خاک ترکیه و بروز اختلافات شدید بین گروهک های تروریستی به خاک سوریه منتقل کرد.
سایر رویدادها
¤ یک نماینده پارلمان کویت گفت، علت توطئه ها علیه سوریه ایستادگی مردم و دولت در برابر استکبار است.
¤ رئیس حزب عربی سوسیالیست مصر تأکید کرد، تنها راه حل بحران سوریه برگزاری همه پرسی در این کشور است.
¤ ولید المعلم وزیر خارجه سوریه اظهار داشت، موفقیت ماموریت اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل به سوریه همکاری واشنگتن و کشورهای همجوار سوریه است.
¤ وزیر خارجه عراق خواستار برگزاری کنفرانس ملی در سوریه شد.
¤ 500 باب مغازه در بازار قدیمی و تاریخی شهر حلب در شمال سوریه در آتش سوخت.
¤ ارتش ترکیه نیروهای خود را در مرز این کشور با سوریه تقویت کرد.
¤ مشاور محمد مرسی رئیس جمهور مصر تأکید کرد، قاهره خواستار دخالت نظامی در سوریه نیست.
 



+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/7/11ساعــت 7:3 صبح تــوسط عباس | نظر