سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آقای قالی باف شما در فتنه 88 آگاهانه سکوت کردید یا ناآگاها نه ؟

بسمه تعالی

سردار قالیباف که سعی داشت در چارچوب دفاع مقدس و مثالهای زمان جنگ، مسائل و مشکلات کشور خصوصا بحران اقتصادی را زیر سوال ببرد...

 

"صراط" - محمدباقر قالی باف، کاندیدای بالقوه انتخابات ریاست جمهوری چهارشنبه شب گذشته به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور در برنامه دیروز، امروز، فردا اظهاراتی را بر زبان جاری ساخت که بر عملکرد غلط گذشته اش در اوج فتنه 88 مهر تائیدی زد .
به گزارش سرویس سیاسی صراط، سردار قالیباف که سعی داشت در چارچوب دفاع مقدس و مثالهای زمان جنگ، مسائل و مشکلات کشور خصوصا بحران اقتصادی را زیر سوال ببرد در پاسخ به سوال مجری برنامه که در حوادث سال 88 به خودش چه نمره ای می دهد، گفت:« کسی نباید به خودش نمره بدهد! . معتقدم نباید کسی رفتارش به رخ دیگران بکشد که من در حوادث سال 88 عمارگونه رفتار کردم! متاسفانه این به رخ کشیدن امروز خیلی زیاد شده است.»
این اعتقاد قالی باف که از نقطه ضعف وی در عدم موضع گیری شفاف در فتنه سال 88 نشات گرفته است به خوبی نشان می دهد که شهردار تهران خاطره خوشی از بازخوانی آنروزها ندارد .
قالی باف در ادامه پروژه ماست مالی کردن همراهی اش با فتنه گران گفت: "خود من جزو کسانی بودم که اولین صحبتم را در شب دوم یا سوم بعد از انتخابات انجام دادم و الان که مرور می کنم می بینم دقیق  ترین حرف ها را هم همان زمان زدم اما ما از شهید بهشتی یاد گرفته ایم که مودب باشیم و به کسی توهین نکنیم.»
 
  
حال ببینیم صحبت قالیباف دران شب چه بوده
مهمترین موضع‌گیری آقای قالیباف در سال 88 صحبت‌های ایشان در گفتگوی ویژه‌ی خبری در تاریخ 2 تیر 88 است و در حالی که چند شب قبل از وی دکتر حداد عادل با حضور در همین برنامه، با صراحت به ادعای دروغ تقلب در انتخابات سبزها تاخت و حتی اعلام کرد حاضر است با میرحسین موسوی مناظره کند و دعوا را فراتر از دعوای دو کاندیدا دانست، قالیباف در این مصاحبه بدون یک کلمه موضع گیری درباره دروغ تقلب، به مواردی کلی اشاره میکند و بین نظام و اغتشاش‌گران، نقش میانه را بازی کند.
 
شهردار تهران در این برنامه می گوید: «وقتی یک منازعه‌ای به پیش می‌آید و یک اختلافی پدید می‌آید هر دو طرف مقصرند»، «یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران خلق حماسه بزرگ 85 درصدی ملت در سی سالگی انقلاب اسلامی ایران است»، «عدالت در اخلاق بزرگترین نیاز عرصه سیاست است»، «این جنگ تبلیغاتی که در این مناظره‌ها و این منازعه‌ها شروع شد، قبل از آن اگر دقت می‌کردید پیش از گسترش در جامعه همه اینها را در رسانه‌های خود نامزدها قابل مشاهده بود»، ، «قانون انتخابات نیازمند به بازنگری است»، «اطلاع‌رسانی در زمینه انتخابات یکی از ضعف‌های عمده این دوره بود »، «همه آنها که دارای ابهاماتی در فضای انتخابات هستند باید با سند سخن بگویند»، «باید، نخبگان، مردم و نامزدها بپذیرند که در یک انتخابات یک نفر برنده می‌شود و یک نفر انتخاب می‌شود»، «آیا آموخته‌ایم که اگر شکست خوردیم باید چگونه رفتار کنیم، آیا باید بداخلاقی‌ها را ادامه دهیم؟»، «عزیزی که منتخب می‌شود باید این باور درونی را داشته باشد که از لحظه انتخاب شدن بداند که منتخب 75 میلیون جمعیت ایران است و مخاطبان وی تنها رای‌دهندگان به وی نیستند و این را باید در عمل و بیان رعایت کنند»، «وقتی ما مدعی قانونگرایی هستیم اما خودمان توجهی به قانون نداریم نتیجه آن این می‌شود که یک عده‌ای آشوبگر فضا را در کشور ملتهب می‌کند»، « آن جمعیتی که در 25 خرداد به خیابان‌ها آمدند یک بخشی از مردم بودند که دارای ابهاماتی بودند»، « ای کاش مجریان قانون و آنهایی که می‌خواهند تجمعات را برگزار کنند، قانون را رعایت می‌کردند »، «{در 25 خرداد} شاهد آن بودیم که افرادی حرفه‌ای با نظام مشکل دارند و صف‌شان از مردم جداست، دست به اغتشاشاتی زدند»، « کاندیداها از فرصت پنج روزه استفاده کنند »، « اگر ما اختلاقی داریم باید آن را در چارچوب قانون پیگیری کنیم و بدانیم که دشمنان در کمین‌اند و در این راه باید دست در دست هم با تکیه بر وحدت کلمه برای پیروزی در مسیر انقلاب و نظام گام برداریم»، «با در اختیار قرار دادن فرصت‌ها برای همه اجازه دهیم بیانات مختلف مطرح شود»، « وی در پایان با تاکید بر ارائه مستندات محکمه پسند از سوی کاندیداها گفت: اجازه دهیم شیرینی بزرگ حضور ملت که برخاسته از افکار امام و انقلاب بوده به کام جامعه تلخ نشود و اعتراضات خود را در مجاری قانونی پیگیری کرده و به پیش ببریم».

وی به این نکته اشاره نکرد که آیا به دلیل توهین نکردن به سران فتنه با آنها همراه شده و یا نیت دیگری در سر می پرورانده است؟
شهردار تهران افزود:"در مورد حوادث آن سال حادثه تلخ زمانی رخ داد که با وجود حضور رهبر انقلاب در نماز جمعه و صحبت های ایشان که تکلیف را کاملا روشن کرد برخی باز هم عناد ورزیدند و راهشان را ادامه دادند."
البته قالی باف به این نکته اشاره نکرد که چرا در اوج درگیری های خیابانی که اغتشاش گران به جان و مال مردم حمله می کردند به کمک امت حزب الله نیامده و برای دفع فتنه توان شهرداری تهران را به کار نگرفت؟
شهردار تهران در ادامه فرا فکنی هایش پیرامون همراهی با فتنه اینگونه اظهار نظر کرد:"اگر کسی خسارتی به انقلاب وارد کرد، اگر این خسارتش ندانم  کاری بوده، بخشش در فرهنگ اسلامی وجود دارد و می توان او را بخشید اما کسی که آگاهانه به انقلاب خیانت کند انقلاب و مردم و نظام نمی توانند از او بگذرند. توبه یعنی اقرار به اشتباه و کسی که توبه می کند می تواند مورد بخشش قرار گیرد اما وقتی کسی عناد دارد تکلیفش روشن است. البته در این زمینه هم باز هم هدف وسیله را توجیه نمی کند و باید با منطق رفتار شود ولی ذره  ای نباید در برابر کسی که عناد دارد کوتاه آمد که کوتاه آمدن خیانت به انقلاب است."
قالی باف به صراحت بیان نکرد که آیا خود را جزء افرادی می داند که از ندانم کاری به انقلاب و آرمانهای آن خیانت کرده و یا آگاهانه دست به این اقدام زده است؟
وی البته از توبه کردن خود به دلیل سکوت در ایام فتنه و عدم محکومیت اقدامات سران فتنه و اغتشاشگران سخنی به میان نیاورد .

قالی باف که با هیجان به تعریف خاطره از زمان جنگ مشغول بود در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری برای کارهای خود تبلیغات گسترده صورت می دهد در دروغی آشکار گفت: "من تبلیغ کردن را کار بدی نمی دانم. حضرت امام(ره) و رهبری تاکید دارند که اگر کاری انجام می شود آن را انعکاس دهیم. اما طبیعتا اضافه  تر و کمتر گفتن درباره یک کار شرط عقل و انصاف نیست و نه من هر کس که این کار را انجام دهد خلاف کرده است.شهرداری هم نیازمند تبلیغات نیست زیرا شهرداری در زندگی مردم دخیل است. من منکر نیستم شاید اشتباهاتی هم در این زمینه صورت گرفته اما خدا را شاهد می گیرم در هیچ جلسه ای نیست که به دوستان نگویم که به دو نکته توجه داشته باشند. نکته اول این است که آبروی کسی را نبرند حتی اگر مطمئن هستند حرفشان راست است و دوم اینکه در کارهایشان صداقت داشته باشند."
قالی باف که تازه حرفهایش در برنامه گل انداخته و تمام تلاشش را می کرد تا خاطرات دوران دفاع مقدس را با وضعیت امروز کشور آمیخته کند در تناقضی آشکار در ادامه افزود: "ما متاسفانه نتوانسته ایم ارزش های دفاع مقدس را به  خوبی به نسل جوان منتقل کنیم چون می خواهیم با حرف این ارزش ها را منتقل کنیم. در گفتمان اسلامی و فرهنگ عاشورا حرف خوب فقط ارزش نیست بلکه کار و رفتار خوب است که ارزش است."

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/7/12ساعــت 11:3 صبح تــوسط عباس | نظر