سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رویای آمریکایی کیسینجر و رابطه آن با تحریم ایران

بسمه تعالی

هنری کسینجر، استراتژیست صهیونیست و آمریکایی برای استعمار کشورها سه دوره قائل می شود؛ دوره اول استعمارگران مستقیماً با نیروی نظامی، کشورها را اشغال می کردند که با بیدار شدن ملت ها، دولت های غربی مجبور به ترک این راهبرد شدند و استعمار وارد مرحله دوم شد؛ در مرحله دوم عواملی را از بین خود ملت ها انتخاب می کردند و به قدرت می رساندند؛ این مرحله نیز طی دهه های گذشته در بین ملل مختلف کم رنگ شد و در مرحله سوم که حال حاضر جهان است، به عقیده کیسینجر باید طوری عمل کرد که ملت های جهان آرزوی حاکمیت غرب را بر خودشان داشته باشند .

رویای آمریکایی کیسینجر و رابطه آن با تحریم ایران 

هنری کسینجر، استراتژیست صهیونیست و آمریکایی برای استعمار کشورها سه دوره قائل می شود؛ دوره اول استعمارگران مستقیماً با نیروی نظامی، کشورها را اشغال می کردند که با بیدار شدن ملت ها، دولت های غربی مجبور به ترک این راهبرد شدند و استعمار وارد مرحله دوم شد؛ در مرحله دوم عواملی را از بین خود ملت ها انتخاب می کردند و به قدرت می رساندند؛ این مرحله نیز طی دهه های گذشته در بین ملل مختلف کم رنگ شد و در مرحله سوم که حال حاضر جهان است، به عقیده کیسینجر باید طوری عمل کرد که ملت های جهان آرزوی حاکمیت غرب را بر خودشان داشته باشند . 
به روشنی پیداست که رسانه های بیگانه نیز با همه توان در صدد ایجاد این باور هستند که مدل غربی بهترین مدل برای اداره یک مملکت است.بهشت های افسانه ای که در هالیوود از غرب به نمایش گذاشته می شود و یا خبرهایی با محتوای رعب انگیز برای استقلال طلبان مقابل غربی ها، همه برای نابود کردن خودباوری و ایجاد خود کم بینی بین ملت هاست . 
جمهوری اسلامی ایران را می توان تنها کشوری دانست که برای به دست آوردن استقلال واقعی و کامل، از سال 1357 شروع به مبارزه کرد و طبق اسناد بدست آمده از لانه جاسوسی، سیاستمداران ایالات متحده از ابتدا با این حرکت مخالف بودند و وقتی از پایداری شاه در برابر انقلاب ملت مسلمان ایران ناامید گشتند، بین انقلابیون نفوذ کرده و موجب ریزش برخی افراد و گروه ها از صف استقلال طلبان شدند . 
اما آنها هرگز نتوانستند توده ملت ایران را از جمع فداییان جمهوری اسلامی و ولایت فقیه بیرون بکشند و به همین خاطر موج تحریم ها و ترورها را که تا به امروز نیز پابرجاست، آغاز کردند تا ملت ایران را از دستیابی به اهداف خود مأیوس سازند.سال 1390 آمریکا پیش نویس طرحی را به شورای امنیت سازمان ملل برای ایجاد تحریم نفتی علیه ایران ارائه داد و وزیر امور خارجه آمریکا در بیان دلیل این تصمیم کاخ سفید اذعان داشت: این تحریم ها برای ایجاد نارضایتی در بین مردم ایران و بیدار کردن این ملت است . 
گفته های هیلاری کلینتون اعترافی زیر پوستی به علاقه ملت ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و اعلان جنگی برای به زانو درآوردن عزم راسخ این مردم.تحریم های مورد نظر در تیر ماه سال 91 اعمال شد، ولی جز فشار هایی کوچک به اقتصاد ایران وارد نیامد و برخلاف پیش بینی پنتاگون که پس از گذشت دو ماه فروش نفت ایران به 800 هزار بشکه خواهد رسید و بعد از سه ماه اقتصاد ایران ورشکست خواهد شد، تا به امروز که چهار ماه از تحریم ها گذشته، بنا به گزارش صندوق بین المللی پول، ایران روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت صادر می کند . 
در دوره ای که غرب در صدد است طوری تبلیغات و وانمود کند که ملت ها آرزوی حاکم شدن آنها بر خود را دارند، «بی. بی. سی» فارسی به عنوان عاملی مهم و تاثیرگذار، چنان برای سیاست های بریتانیا مهم است که در اوج بحران اقتصادی که حتی «بی. بی. سی» انگلیسی مجبور به اخراج تعدادی از نیروهای خود می شود، بودجه اش را افزایش می دهد . 
«بی. بی. سی» فارسی در دوره تحریم ها با تمام قوا سعی در بحرانی جلوه دادن وضعیت اقتصادی ایران دارد؛ به طوری که در مرداد ماه با ارائه گزارشی اقتصاد ایران را رو به شکست می خواند؛ این در حالی است که درست چند دقیقه بعد خبری را مبنی بر اینکه صندوق بین المللی پول اوضاع اقتصاد جهان را نابسامان می داند، به نمایش می گذارد و فراموش می کند که گزارش صندوق در مورد رشد اقتصادی سه درصدی جمهوری اسلامی ایران و رتبه هفدهم اقتصاد ایران در جهان بیان کند و فقط خلاصه ای از گزارش صندوق بین المللی پول به مخاطبان خود ارائه می دهد و موضوع را بر نابسامانی های اقتصادی اروپا متمرکز می کند؛ نابسامانی هایی که به نظر کارشناس «بی. بی. سی»با کمی تلاش قابل حل است . 
هر چند گهگاه دیده شده که صندوق بین المللی پول نیز دست به بعضی سیاسی کاری ها علیه ایران زده، ولی گزارش های اخیر این صندوق اعترافی بر آینده روشن برای اقتصاد جمهوری اسلامی ایران است.طبق گزارش رویترز و سایت رادیو فردا (وابسته به سازمان اطلاعات جاسوسی ایالات متحده)، صندوق بین المللی پول اعلام کرده که در ایران در سال آینده میلادی (2013) به رغم تحریم ها، هم سطح تورم پایین خواهد آمد و هم رشد اقتصادی افزایش خواهد یافت و احتمالاً اقتصاد کشور دچار فروپاشی نخواهد شد . 
این گزارش می افزاید: بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول، به رغم تحریم ها، رشد اقتصادی ایران طی سال جاری و سال آینده میلادی افزایش خواهد یافت و به نظر نمی رسد که تحریم های غرب که باعث کاهش صادرات نفت ایران شده، منجر به فروپاشی اقتصاد ایران شود.گزارش شش ماهه صندوق حاکی است که تولید ناخالص ملی ایران نسبت به سال گذشته که دو درصد بود، حدود 0.9 درصد کاهش خواهد یافت، اما در سال 2013، 0.8 درصد بیشتر خواهد شد . 
البته رویترز با ادعای اینکه کارشناسان مستقل اقتصادی این گزارش را خوش بینانه توصیف کرده اند، سعی در زیر سوال بردن گزارش های نهادی دارد که تا سال پیش مدام به آمار هایش در مورد وضعیت بد اقتصادی ایران استناد می کرد.علاوه بر این روزنامه فایننشیال تایمز دوشنبه، 17 مهر ماه گزارش داده است که ایران اخیراً افت شدید صادرات نفت طی ماه های گذشته را با افزایش نسبی صادرات به برخی مشتریان نفتی خود، مقداری جبران کرده است . 
این گزارش می افزاید: صادرات نفت ایران در ماه ژوئیه به کمتر از یک میلیون بشکه در روز رسیده بود، اما بر اساس اظهارات 
معامله کنندگانی که بر بازار فروش نفت نظارت می کنند، این رقم اندکی در ماه اوت افزایش یافت و در ماه سپتامبر، ماه گذشته، به یک میلیون و 200 هزار بشکه رسید.یک مقام بلندپایه نفتی کشورهای حاشیه خلیج فارس به فایننشیال تایمز گفته است:«ما کمترین میزان صادرات نفت ایران را دیده ایم، اکنون مشتریان آسیایی دوباره در حال خرید نفت ایران هستند.»اما جالب تر و مغرضانه تر از همه تیتر «بی. بی. سی» است که درست همانند سیاست های بریتانیا سعی در القای تدریجی دروغ خود دارد و می خواهد اوضاع اقتصادی ایران را بحرانی جلوه بدهد . 
این شبکه در تیتر خبرخود آورده است: «صندوق بین المللی پول: چشم انداز رشد اقتصادی ایران منفی است.»در ادامه این گزارش، خبرنگار «بی. بی. سی» به جای اعلام کردن خبر صندوق بین المللی پول در مورد اقتصاد ایران در سال 2013، به آمار های سال 2012 استناد و ادعا کرده که اقتصاد ایران بعد از 18 سال رشد اقتصادی صفر را تجربه خواهد کرد و فراموش کرده توضیح دهد که چرا سال گذشته در خبری رشد اقتصادی ایران را منفی اعلام کرده بود و حالا مدعی است که امسال رشد اقتصادی ایران برای اولین بار در طول 18 سال گذشته به صفر رسیده است؛ شاید راست می گویند دروغگو کم حافظه است و کدام شبکه دورغگوتر از رسانه بهایی بریتانیایی . 


+ نوشته شـــده در شنبه 91/8/6ساعــت 9:22 صبح تــوسط عباس | نظر