سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گاردین: آمریکا و انگلیس در سوریه شکست سختی خورده اند (خبر ویژه)

بسمه تعالی

سیاست آمریکا و انگلستان و عربستان در سوریه شکست سنگینی خورده است و غرب باید به راه حل سیاسی با حضور ایران و روسیه بازگردد.»
روزنامه گاردین با تحلیل اوضاع سوریه نوشت: تنها راه حل بحران در سوریه، راه حل سیاسی است که ایران و روسیه هم در آن مشارکت داشته باشند و جنگ متوقف شود. دیپلماسی غرب در قبال این بحران فاجعه بار بوده است. بان کی مون خواستار آتش بس و تحریم تسلیحاتی گروه های درگیر شده، چیزی که چالشی دیگر در برابر سیاست سردرگم غرب است.آمریکا و انگلیس و فرانسه و متحدان آنها (عربستان، ترکیه و قطر) باید این واقعیت را بپذیرند که قرار نیست هیچ طرفی از طرف های درگیر در ناآرامی های سوریه، پیروز میدان معرفی شود.

گاردین: آمریکا و انگلیس در سوریه شکست سختی خورده اند (خبر ویژه) 

«سیاست آمریکا و انگلستان و عربستان در سوریه شکست سنگینی خورده است و غرب باید به راه حل سیاسی با حضور ایران و روسیه بازگردد.»
روزنامه گاردین با تحلیل اوضاع سوریه نوشت: تنها راه حل بحران در سوریه، راه حل سیاسی است که ایران و روسیه هم در آن مشارکت داشته باشند و جنگ متوقف شود. دیپلماسی غرب در قبال این بحران فاجعه بار بوده است. بان کی مون خواستار آتش بس و تحریم تسلیحاتی گروه های درگیر شده، چیزی که چالشی دیگر در برابر سیاست سردرگم غرب است.آمریکا و انگلیس و فرانسه و متحدان آنها (عربستان، ترکیه و قطر) باید این واقعیت را بپذیرند که قرار نیست هیچ طرفی از طرف های درگیر در ناآرامی های سوریه، پیروز میدان معرفی شود. درخواست ترکیه برای مداخله نظامی غرب هم چاره این بحران نیست. اکنون وقت آن است که قدرت های غربی و کشورهای عرب تامین کننده سلاح از شورشیان بخواهند اگر بشار اسد آتش بس اعلام کرد، آنها هم چنین کنند.
گاردین می افزاید: «غرب باید بپذیرد و به یاد داشته باشد که تلاش برای تغییر رژیم در سوریه هرگز به حقیقت نخواهد پیوست. این جنگ،نیابتی است که در آن عربستان و غرب مقابل ایران و روسیه و چین و متحدان آنها قرار گرفته اند. روسیه و چین به شدت به اهداف غرب بد گمانند. آنها مصرانه می گویند که آنها هیچوقت به سازمان ملل چراغ سبز نشان ندادند که از حمله نظامی غرب به لیبی حمایت کند. آنها اعلام کردند که مثل سال گذشته فریب نخواهند خورد. غرب با حمله به عراق هم چندان کاری از پیش نبرد جز آن که باعث بدبینی بیشتر نسبت به غرب شد. لیبی هم که امروز صحنه تاخت و تاز جنگجویان شبه نظامی و جهادگران است و جایی است که سفیر آمریکا را در آنجا کشته اند از این رو نمی توان نسخه غرب برای لیبی را اینجا در سوریه هم پیچید.»
گاردین با تأکید بر اینکه بی ثباتی در سوریه به نفع غرب نیست و باید از ایران و روسیه کمک گرفت، نوشت: راه حل سیاسی تنها راه حل است اما به شرطی که آمریکا و انگلستان و عربستان از موضع فعلی خود دست بردارند. ماندگاری بشار اسد به مذاق آنها خوش نمی آید اما باید پذیرفت که سیاست فعلی آمریکا و انگلیس در سوریه شکست سنگینی خورده است. سیاست های فعلی فقط هیاهو و آب در هاون کوبیدن است.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/8/7ساعــت 9:54 صبح تــوسط عباس | نظر