سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خط دشمن و خطای خیانت (یادداشت روز)

سمه تعالی

خط دشمن و خطای خیانت (یادداشت روز) 


1- «تغییر تاکتیک» و در عین حال استفاده از «تاکتیک های متعدد» در کارزار تمام عیار مواجهه غرب با جمهوری اسلامی، راهبرد دشمنان نشان دار ایران طی 34 سال گذشته بوده است.
این تغییر تاکتیک به خطای در محاسبات دشمن برمی گردد که به تعبیر فارین پالیسی، «نمی توانیم ایران را تحلیل کنیم» و یا به قول سردبیر ارشد هافینگتون پست «مشکل اینجاست که اقدامات درباره ایران نتیجه معکوس می دهد.»
در همین خط، تحلیل دانی یاتوم رئیس پیشین موساد نیز قابل اعتناست که عجزآلود و در توضیح به نتیجه نرسیدن تاکتیک ها و سناریوها بر ضد جمهوری اسلامی می گوید؛ «ایران آمیزه ای پرخطر از قدرتی است که برخوردار از یک خط تلفنی مستقیم با خدا به علاوه موشک های دوربرد است.»
برای همین است که فرید زکریا تحلیلگر سی ان ان و چهره سرشناس رسانه ای آمریکا در قامت نظریه پرداز تصریح می کند در مواجهه با ایران باید از «تاکتیک های ترکیبی» استفاده کرد.
2- این روزها نیز دشمنان جمهوری اسلامی تلاش کرده اند تا با تاکتیک های متعدد خط آتش جدیدی علیه ایران تدارک و ساماندهی نمایند که البته در ادامه این نوشته تحرکات نافرجام آنها تشریح خواهد شد.
بطور مشخص می توان تلاش ها و تحرکات توطئه آمیز دشمن را طی روزها و هفته های گذشته در چند محور فهرست کرد؛ 
الف- القاء رسانه ای و روانی این مطلب که «تحریم» ها اثر کرده و «تدبیر»ی برای آن نیست.
ب- پمپاژ شایعات و بلوف هایی درباره حمله احتمالی به تأسیسات هسته ای ایران، اگر جمهوری اسلامی بر برنامه هسته ای خود اصرار کند.
پ- طرح پر رنگ و لعاب و چندباره مذاکره میان ایران و آمریکا.
ت- فعال شدن احمد شهید در قالب گزارشگر به اصطلاح حقوق بشر در امور ایران و انتشار گزارش سوم او علیه جمهوری اسلامی.
ث- لغو سفر هیئت پارلمانی اروپا به ایران با القاء این مطلب که تهران در مناسبات سیاسی و دیپلماتیک دچار انزوا شده است.
ج- انتشار اخبار دروغ و تهمت سریالی به ایران در حوادث منطقه ای از جمله دخالت ایران در عربستان، سوریه، لبنان، یمن تا ارتباط ایران با یک کارخانه مهمات سازی در سودان و... .
3- برای این که این فضاسازی ها علیه ایران شکل بگیرد لازم بود تا کارگردانان و عوامل میدانی آن نیز به صحنه بیایند تا به اصطلاح «تاکتیک» های متعدد و ترکیبی را در قالب یک «استراتژی» رهگیری و پیگیری نمایند.
با واکاوی این خط براساس آنچه که در محیط آشکار رخ داد، شواهد و قرائن غیرقابل خدشه نشان می دهد دشمن این جنجال سازی ها و فضاسازی ها را طی ماههای آینده نیز ادامه خواهد داد.
بنابراین کافی است قسمت های مختلف این جورچین کنار هم گذاشته شود تا در فضای حساس و خطیر کنونی در بازی بزرگ دشمن گرفتار نشد.
نمونه هایی از تلاش ها و تحرکات که محورهای کلی تاکتیک های دشمن -موارد الف تا ج در بالا- را بهتر روشن می کند قابل تامل ویژه است.
به عنوان نمونه؛ دو روز پیش شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی در دیدار با مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در آرزوی تاثیر بدون تدبیر تحریم ها ادعا می کند که؛ «تحریم ها در حال نشان دادن برخی نتایج هستند.»
طرفه آنکه اوباما نیز در آخرین مناظره انتخاباتی با رامنی کوشید تا القاء نماید که تحریم ها بر ضد ایران اثر کرده است.
در محور القاء تاثیر تحریم ها علیه ایران متاسفانه جریانی در داخل نیز سعی می کند تا «سهم تحریم» ها را پررنگ تر و بزرگ تر از دیگر عوامل در مشکلات اقتصادی و گرانی ها نشان بدهد.
از سوی دیگر به موازات پروژه تحریم ها و به صحنه آمدن کسانی مانند پرز، اوباما و ... بلوف حمله احتمالی به ایران برای تاثیر گذاشتن بر موضوع هسته ای کشورمان نیز دنبال می شود.
در اینجا هم به عنوان نمونه می توان سخنان دیروز ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را آدرس داد که مدعی شد؛ «ایران از سلاح هسته ای عقب نشینی کرده است و به همین خاطر ما جنگ را به تاخیر انداخته ایم» و این در حالی است که اولا؛ ایران هیچ گاه برنامه غیر صلح آمیز و تولید سلاح هسته ای را پی نگرفته که بخواهد عقب نشینی کند.
ثانیا؛ آنچه محرز است اینکه ایران هیچ گاه از حقوق هسته ای خود عقب نشینی نمی کند.
ثالثا؛ ژست به تعویق انداختن حمله به ایران پس از آنکه طی سال های گذشته مقامات کودک کش رژیم صهیونیستی ادعای حمله را اعلام کرده و حتی ضرب الاجل تعیین نموده و نهایتا کاملا عقب نشینی کرده اند آنقدر مضحک شده که روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نیز طرح گزینه نظامی از سوی اسرائیل علیه ایران را «بلوف قرن» دانست.
در محور مذاکره ایران و آمریکا نیز که این روزها بارها رسانه های غربی کوشیدند آن را کلید بزنند تلاش های نیویورک تایمز تا بی بی سی و آسوشیتدپرس به سرانجام نرسید؛ چرا که افکارعمومی ایران و دنیا فهمید که اینگونه اخبارسازی ها تنها در پی مصارف داخلی آمریکاست.
این تلاش ناشیانه وقتی بهتر قابل رویت است که چندبار رسانه های غربی این موضوع را رسانه ای کردند تا شاید با «تکرار» به عنوان یکی از شگردهای عملیات روانی موثر واقع بشود ولی هربار تکذیب قاطع مقامات ارشد کشورمان را به دنبال داشت.
همچنین در محور حقوق بشر که همواره به عنوان پیوست تحریم ها و فشارها برجسته می شود تلاش های احمد شهید با انتشار گزارش و مصاحبه های پی در پی علیه وضعیت حقوق بشر در ایران نیاز به توضیح خاصی ندارد.
موضوع لغو سفر هیئت پارلمانی اروپا و گره زدن آن به بازدید از زندان های کشورمان و ملاقات با دو محکوم امنیتی و همچنین اتهام به کشورمان درباره اتفاقات و حوادث منطقه ای، نتوانسته از قدرت نرم ایران و الگوی الهام بخشی انقلاب اسلامی بکاهد.
4- اما سوال اصلی که به میان می آید این است که هدف دشمن از این تحرکات و تلاش ها در قالب محورهای یاد شده در بالا چیست؟
پاسخ این سوال دو مرحله ای است؛ در مرحله اول دشمن می کوشد تا با به صحنه آوردن همه تاکتیک های خود اعم از تحریم ها، فشارهای هسته ای، بلوف حمله احتمالی، بازی رسانه ای مذاکره ایران و آمریکا، اتهامات حقوق بشری و... «کاستن از عمق استراتژیک ایران» را در دستور کار قرار دهد و رگه هایی از آن را تحقق ببخشد و در مرحله دوم فضای انتخابات سال 92 را مقارن با پیش فرض مرحله اول شکل دهد.
فضای ذهنی- و نه عینی- دشمن به این سمت و سو است که برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در ایران، کاندیداهایی به مردم و نظام تحمیل شوند که سخن از ایستادگی و مقاومت به پیش نکشند و خط سازش را پی بگیرند.
اما اشتباه استراتژیک دشمن که این برآورد و فضای ذهنی را به آرزو تبدیل خواهد کرد در نظر نگرفتن بصیرت ملت ایران است که همواره در بزنگاه های حساس با رهبری حکیمانه رهبر انقلاب دشمن را آچمز کرده اند.
چهار سال پیش نیز اوباما با شعار کذایی «تغییر» سعی داشت مرموزانه و مزورانه عمق استراتژیک ایران را هدف بگیرد اما پیش از همه رهبر بصیر انقلاب از سیاست دست چدنی و دستکش مخملین «آقای تغییر» پرده برداشتند.
5- و بالاخره باید گفت «تحریم»ها که قابل انکار نیست با «تدبیر» مسئولان قابل کنترل است و «تهدید»ها را می توان به «فرصت»ها تبدیل کرد و بازی رسانه ای و عملیات روانی دشمن را می شود پیشاپیش سوزاند.
بهترین گواهی بر شدنی بودن گزاره های فوق تاریخ پر رمز و راز مواجهه ایران اسلامی با نظام سلطه و مستکبران است که ثابت می کند ملت ایران پیروز میدان مبارزه با دشمنان بوده است.
همچنانکه رهبرمعظم انقلاب دیروز در جمع پرشور هزاران دانشجو و دانش آموز در تبیین دلایل این پیروزی خاطرنشان کردند؛ «اولین دلیل این است که انقلاب اسلامی ایران در این 34 سال نه تنها از بین نرفت بلکه قوی تر، مستحکم تر، با عظمت تر و پرفروغ تر شده است.»
بنابراین ایستادگی توأم با تدبیر در برابر ترفندها و دسیسه های دشمن در گرو اتحاد و وحدت مسئولان نظام است و از همین روی «آقا» دیروز به مسئولان و روسای قوا هشدار دادند که مراقب باشند و اختلافات را به میان مردم نکشانند.
اما در این میان تنها روزنه ای که دشمن را به اجرای تاکتیک ها و راهبردهایش امیدوار می سازد خط خیانت در کشور است.
و البته مثل همیشه «آقا» دست دشمن را خواندند و بازی دشمن برای انتخابات 92 در داخل را سوزاندند؛ «از امروز تا روز انتخابات، هر کسی که بخواهد اختلاف ها را به میان مردم بکشاند و از احساسات آنها در جهت اختلافات استفاده کند، قطعا به کشور خیانت کرده است.» و بی شک این بیان روشنگرانه «آقا» باید نصب العین تمام مسئولان باشد و اجازه ندهند کسی یا جریانی- خواسته یا ناخواسته- در زمین دشمن به بازی گرفته شود.
حسام الدین برومند


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/8/11ساعــت 7:45 صبح تــوسط عباس | نظر