سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روزنامه آمریکایی: ایران کلید حل مشکلات منطقه خاورمیانه

بسمه تعالی

روزنامه آمریکایی: ایران کلید حل مشکلات منطقه خاورمیانه 

<** ادامه مطلب... **این روزنامه آنگاه با تمجید از موضع ایران در قبال مسائل افغانستان می نویسد: «ایران در افغانستان همکاری فراوانی از خود نشان داده است. این کشور می توانست هرگونه اقدامی را تخریب و طور دیگری عمل کند، اما تهران تلاش فراوانی برای برقراری دوباره امنیت در مرزش با افغانستان انجام داد.»
نویسنده افزود:«حکومت ایران برای دستیابی به ثبات در منطقه، سرمایه گذاری سیاسی و اقتصادی انجام داده است، اما نقش سازنده این کشور هیچگاه توسط جامعه بین الملل به رسمیت شناخته نشده است.»
این نویسنده از مخالفت ایران با گروه طالبان از همان ابتدای کار، مدارا با عملیات نظامی ناتو در همسایگی خود و پذیرفتن آوارگان افغان به عنوان نمونه های همکاری سازنده ایران نام می برد و درباره مسئله آوارگان افغانی تاکید کرد: «ایران بیش از سه میلیون آواره افغان را در دهه گذشته پذیرفته و هنوز هم بیش از یک میلیون آواره افغان را پناه داده است. ایران با پناه دادن به این حجم زیاد آوارگان، مانع از انتشار درگیری های افغانستان به سایر نقاط منطقه شده است.»
این نویسنده در ادامه نوشت: «ایران همچنین برای یک ونیم تا دو میلیون آواره افغان کار فراهم کرده است که پول حاصل از شغلشان را به وطنشان می فرستند. به این ترتیب، ایران از اقتصاد افغانستان حمایت می کند.»
این روزنامه که در سان فرانسیسکو و کالیفرنیا توزیع می شود در ادامه به مسئله سوریه اشاره می کند و می نویسد که هیچ راه ماندگاری در سوریه بدون مشارکت ایران در گفتگوهای صلح امکان پذیر نیست.
به گزارش واحد مرکزی خبر نویسنده این سرمقاله تاکید کرد که هیچ کشوری در خاورمیانه مانند ایران بر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نفوذ ندارد و بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل باید به اخضر ابراهیمی، نماینده این سازمان در امور سوریه توصیه کند که برای دستیابی به صلح در سوریه با ایران نیز مذاکره کند.
نویسنده این سرمقاله در انتها با انتقاد از سیاستمداران غربی در امتناع از مذاکره با ایران در مسأله سوریه می نویسد: «تحریم های اقتصادی علیه ایران تأثیر اندکی دارد و حمله نظامی نیز از خرد به دور است و درگیری ها را فقط می توان با همکاری حل کرد.»

>

روزنامه آمریکایی سان فرانسیسکو کرانیکل بر قدرت ایران و توان آن در تأثیرگذاری برای حل مشکلات خاورمیانه تاکید کرد.
این روزنامه نوشت که برای حل درگیری های جاری در منطقه خاورمیانه، جامعه بین الملل باید با همه قدرت های منطقه ای و از همه مهمتر ایران مذاکره کند و هیچ گاه نمی توان از جایگاه ایران در حل مسائل منطقه ای چشم پوشی کرد.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/8/14ساعــت 11:42 صبح تــوسط عباس | نظر