سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
افزایش نرخ خرید تضمینی 28 محصول کشاورزی

بسمه تعالی

افزایش نرخ خرید تضمینی 28 محصول کشاورزی 

وی افزود: یکی دیگر از محصولات مهم مشمول خرید تضمینی برگ سبز چای است که از رشد منطقی 28 درصدی برخوردار بوده است.
عباسپور ادامه داد: به منظور تداوم تولید و با هدف خودکفایی در محصولات مهم و استراتژیک، براساس بند (2) این مصوبه به تولیدکنندگان گندم، جو، اقلام علوفه ای و اساسی جایزه تولید اختصاص خواهد یافت.
مدیر کل دفتر حمایت از سرمایه گذاری و کارآفرینی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: به ازای تولید و تحویل هر تن گندم و جو مبلغی تعیین و به طور مستقیم به عنوان پاداش تولید به تولیدکننده پرداخت می شود.
وی گفت: همچنین به تولیدکنندگان با بهره وری بالا و روند افزایشی در بهبود بهره وری و رعایت الگوی کشت، پاداش تولید شامل پرداخت های مستقیم، تضمین درآمد و جایزه تولید تعلق می گیرد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از موارد قابل توجه در مصوبه سال زراعی آینده، قیمت ارقام مختلف پنبه وش و قیمت ارقام مشابه برنج در چارچوب قیمت مصوب توسط وزارت جهاد کشاورزی تعیین و ابلاغ می شود.
عباسپور گفت: همچنین در اجرای ماده 33 قانون افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی این وزارتخانه نسبت به تهیه آیین نامه اجرایی بند مذکور اقدام و برای طی مراحل تصویب به دفتر هیئت دولت ارائه نمود.
وی گفت: طبق آخرین پیگیری به عمل آمده، آیین نامه اجرایی بند یاد شده مورد تصویب هیئت دولت قرار گرفته و بر این اساس علاوه بر اجرای سیاست خرید تضمینی، سیاست قیمت تضمینی نیز برای حمایت از کشاورزان اعمال می شود.
عباسپور گفت: براساس مفاد این آیین نامه تولیدکنندگان محصولات کشاورزی می توانند محصولات خود را با قیمت مناسب در بازار بورس تخصصی کالاهای کشاورزی عرضه نمایند و در صورت کاهش قیمت بورس نسبت به قیمت تضمینی اعلام شده از سوی دولت، مابه التفاوت آن توسط دولت به تولیدکنندگان پرداخت شود.
مدیر کل دفتر حمایت از سرمایه گذاری، کارآفرینی و توسعه تجارت کشاورزی گفت: علاوه بر سیاست خرید تضمینی و قیمت تضمینی ابزار خرید توافقی، بیمه محصولات کشاورزی، استمهال بدهی معوق خسارت دیدگان و پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت نیز از دیگر ابزارهای حمایتی در بخش کشاورزی است.

مدیر کل دفتر حمایت از سرمایه گذاری وزارت جهاد کشاورزی گفت: نرخ خرید تضمینی 28 محصول کشاورزی قبل از شروع فصل کشت اعلام شد و این نرخ تا 36 درصد رشد داشته است.
اسماعیل عباسپور در مورد وضعیت نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال آینده و زمان اعلام آنها به فارس گفت: وزارت جهاد کشاورزی در اجرای قانون خرید محصولات کشاورزی و با هدف حمایت به هنگام از فعالیت های بخش کشاورزی، با تشکیل کارگروه تخصصی، نسبت به تعیین قیمت های خرید تضمینی محصولات براساس هزینه واقعی تولید و نرخ تورم اقدام کرد.
مدیر کل دفتر حمایت از سرمایه گذاری، کارآفرینی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت های خرید تضمینی سال آینده در 19شهریور سال جاری برای بررسی و طی مراحل تصویب به دفتر هیئت دولت ارسال شد، گفت: با پیگیری های مکرری که شد، پیشنهادهای وزارت جهاد در 24 مهر مورد تصویب نمایندگان ویژه رئیس جمهور قرار گرفت و برای اجرا به مراجع ذیربط ابلاغ شد. وی افزود: براساس این مصوبه 28 نوع محصول مشمول سیاست خرید تضمینی در سال زراعی 
92 -91 قرار گرفت.
وی گفت: نرخ خرید تضمینی برای سال زراعی آینده در محصولاتی از جمله گندم 31درصد، جو 32درصد، دانه آفتابگردان 36درصد، دانه کلزا 32درصد، دانه گلرنگ 36درصد، دانه سویا 31درصد، پیاز 30درصد رشد دارد و سایر محصولات نیز رشد منطقی قابل قبولی داشته است.
عباسپور گفت: به منظور حمایت از شالیکاران در سال زراعی آینده 5 نوع محصول برنج خزر، سفید رود، ندا، نعمت و آمل در جدول خرید تضمینی قرار دارند و نرخ خرید آنان به طور متوسط نسبت به سال جاری بین 24 تا 26درصد رشد داشته است.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/8/16ساعــت 6:43 صبح تــوسط عباس | نظر