سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امام جمعه:فتنه گران وکودتاگران88نمیتوانند بدون توبه به صحنه انتخ

بسمه تعالی

خطیب جمعه تهران:
با اشاره به نزدیک بودن به انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم گفت که
در انتخابات حضور باشکوه انتخاباتی مدنظر است چرا که این حضور باشکوه، نظام را بیمه کرده و بیمه خواهد کرد و باید فضا را برای تمام کسانی که می خواهند در داخل نظام فعالیت کنند و قانون اساسی و ولایت فقیه و خط امام را قبول دارند باز نگه داریم.
خطیب نمازجمعه تهران اضافه کرد:
این بازگذاشتن به معنی این نیست که ساختارشکنان و فتنه گران سال 88 که طلایی ترین فرصت نظام را سوزاندند و با فتنه گری خود چراغ سبز به بیگانگان نشان دادند به صحنه بیایند.

خطیب جمعه تهران:
 فضای باز به این معنی نیست که ساختارشکنان و فتنه گران به صحنه بیایند 

خطیب نمازجمعه تهران به جنایت دوباره رژیم صهیونیستی در نوار غزه اشاره و تصریح کرد: رژیم جلاد، خونخوار و وحشی صهیونیستی بار دیگر غزه را هدف قرار داد و این نشان دهنده آن است که حیات ننگین این رژیم غاصب با این وحشی گری ها گره خورده و چیزی جز خون نمی خواهند.
خطیب نمازجمعه تهران پاسخ مقاومت به حمله رژیم صهیونیستی را دندان شکن خواند و گفت: این مقابله به مثل، دستور قرآن است و آفرین بر مقاومت، چرا که این روش، روش درستی است و مقاومت با این روش تا به الان، روز را برای صهیونیستها تبدیل به شام تار و شهر اشباح کردند.
وی به بررسی انتخابات آمریکا پرداخت و گفت: در انتخابات آمریکا چند نکته وجود داشت و آن اینکه کشوری که مدعی این است که جامعه ای چند صدایی دارد فقط دو کاندیدا از درون آن برای رقابت انتخاباتی بیرون آمد و این بدان معنی است که جامعه آمریکا جامعه ای چند صدایی نیست بلکه جامعه دیکتاتوری حزبی است.
خطیب نمازجمعه تهران اضافه کرد: در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا 90 میلیون نفر از واجدین شرایط شرکت نکردند و این یعنی که از حاکمانشان ناراضی اند و کاندیداها نیز با وجود اینکه مردمشان در معیشت بد و فقر دست و پا می زنند خرج های میلیارد دلاری کردند.
سیداحمد خاتمی با تاکید بر اینکه رامنی و اوباما بازیگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نبودند تصریح کرد: رامنی و اوباما مانند دو عروسک نقش ایفا کردند در حالی که رژیم صهیونیستی معرکه گردان آمریکا بود.
وی همچنین در مورد مذاکره آمریکا و ایران که توسط برخی نمایندگان هر دو کشور اظهار می شود گفت که موضع جمهوری اسلامی ایران تغییر ناپذیر است و ملت ایران در برابر استکبار و خوی استکبارستیزانه آمریکا می ایستد و کوتاه نمی آید.
خطیب نمازجمعه تهران در مورد مسائل سوریه اظهار داشت: دشمنان اسلام در سوریه ارتش آزاد به راه انداختند، ارتش آزادی که نوکر بی اراده ای برای غربی هاست و همین ارتش آزاد در نزدیک حرم حضرت زینب وارد خانه ای شدند و پدر، مادر، دختر و پسر بزرگ خانواده را کشتند و پسر سه ساله را نیز به دار آویختند؛ این ارتش آزاد هفته گذشته گردن یک دختر کوچک را زده اند و سیمای استکباری این ارتش آزاد شمرگونه و عمر سعد گونه را به نمایش گذاشته اند.
وی عزاداری و سوگواری ملت ایران برای اباعبدالله الحسین(ع) را سرمایه ای بزرگ برای ملت ایران خواند و گفت: در این عزاداری از هیچ چیز کم نگذارید و سنگ تمام بگذارید و از رقابت های غیرالهی که آفت عزاداری است بپرهیزید؛ در این عزاداریها شور حسینی در اوج خود باشد و شعور حسینی هم مدنظر قرار گیرد.
وی با اشاره به نزدیک بودن به انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم گفت که در انتخابات حضور باشکوه انتخاباتی مدنظر است چرا که این حضور باشکوه، نظام را بیمه کرده و بیمه خواهد کرد و باید فضا را برای تمام کسانی که می خواهند در داخل نظام فعالیت کنند و قانون اساسی و ولایت فقیه و خط امام را قبول دارند باز نگه داریم.
خطیب نمازجمعه تهران اضافه کرد: این بازگذاشتن به معنی این نیست که ساختارشکنان و فتنه گران سال 88 که طلایی ترین فرصت نظام را سوزاندند و با فتنه گری خود چراغ سبز به بیگانگان نشان دادند به صحنه بیایند.
وی تاکید کرد: تهرانی ها هنوز آن ناامنی که چند ماه بر شهرشان دامن زد را فراموش نکرده اند اما همان فتنه گران امروز طلبکارانه وارد شده اند و بدون عذرخواهی می خواهند بیایند.
سیداحمد خاتمی همچنین در خطبه اول خود با بیان اینکه از جلوه های تقوا در نگاه قرآن توبه است اظهار داشت: آن کس که اهل تقوا است اگر لغزشی از او سر زد دائم در آن لغزش نمی ماند و به محضر ربوبیت اظهار ندامت و پشیمانی می کند.
وی افزود: اهل تقوا وقتی وسوسه های شیطانی به سراغش می آید بلافاصله تذکر گرفته و جاده بندگی را اصلاح می کند.
خطیب نمازجمعه تهران به فرازهایی از آیات قرآن کریم در مورد استقامت اشاره و تصریح کرد: قرآن کریم می گوید اساسی ترین حوزه استقامت، استقامت در راه نشر دین و در مسیر گسترش ارزش های دینی است.
خاطرنشان می شود سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه تهران حجت الاسلام اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت بود.
وی با اشاره به اینکه عاشورای امام حسین(ع) و واقعه کربلا به عنوان یک مدرسه و دانشگاه بزرگ اسلامی در طول تاریخ نقش بسیار بزرگی در حرکت، بصیرت و آگاهی مسلمانان داشته است، گفت: امروز به خاطر زنده نگاه داشتن یک حادثه تاریخی نیست که عزاداری می کنیم بلکه برای آثار و نقشی است که این حرکت در جامعه انسانی ما دارد.
وی با اشاره به آیات قرآن، ابراز مودت به خانواده عصمت را یک واجب الهی دانست و اظهار داشت: علمای بزرگ اسلام و حتی بزرگان اهل سنت، مودت به اهل بیت را واجب می دانستند تا جایی که پیشوای شافعی گفته است اگر کسی بر شما (پیامبر و اهل بیت) صلوات نفرستد نمازش باطل است.
 


+ نوشته شـــده در شنبه 91/8/27ساعــت 10:25 صبح تــوسط عباس | نظر