سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آقا تهرانی:آیا فهمیدن اینکه رهبری مخالف سوال ازرییس جمهوراست کار

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مصادیق دنیا طلبی، رژیم صهیونیستی است که برای رسیدن به اهداف خود نه به کودک شیرخواره رحم می‌کند و نه به آتش بسی که خود پیشنهاد کرده پایبند است چون مبنا و چهار چوب فکری ‌آن‌ها دنیایی است.

 حجت‌الاسلام مرتضی آقا تهرانی :سطحی نگری را از دیگر آفات تفکر دنیانگر دانست و اظهار داشت: متأسفانه این سطحی نگری در بعضی از مسؤولین هم دیده می‌شود، آیا فهمیدن اینکه رهبری مخالف سوال از رییس جمهور است کار سختی بود؟ راه علاج این بیماری قطع تعلقات دنیایی است، البته این به معنای عدم استفاده نیست بلکه به این معناست که مواظب باشیم دنیا خدای ما نشود .

اگر ایران غزه‎شود رفتار ما چگونه می‌شد؟/ آیا فهمیدن اینکه رهبری مخالف سوال از رییس جمهور است کار سختی بود؟

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مصادیق دنیا طلبی، رژیم صهیونیستی است که برای رسیدن به اهداف خود نه به کودک شیرخواره رحم می‌کند و نه به آتش بسی که خود پیشنهاد کرده پایبند است چون مبنا و چهار چوب فکری ‌آن‌ها دنیایی است.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از رسا، حجت‌الاسلام مرتضی آقا تهرانی شب هفتم محرم در ادامه مبحث سبک زندگی از دیدگاه اسلام، دنیا را در افق دید این سبک،  پلی برای رسیدن به آخرت عنوان کرد و افزود: گاهی رضای خداوند در انجام امور دشوار و تحمل سختی‌ها است، کسی که دغدغه دین دارد گاهی برای رضای خدا سیلی هم می‌خورد ولی صبر پیشه می‌کند.
 
وی با اشاره به ماجرای خواب اباعبدالله الحسین(ع) در راه کربلا که دیدند منادی ندا می‌داد «این کاروان می‌رود و مرگ در پی آن روان است»، عکس‌العمل اهل خدا را استقبال از آن برای رضای حق عنوان کرد و ادامه داد: حضرت علی اکبر بعد از شنیدن خبر شهادتشان از امام حسین(ع) چنین پرسیدند که  «آیا ما بر حقیم؟» یعنی  اگر این مرگ در راه رضای خدا باشد از آن استقبال می‌کنیم.
 
حجت‌الاسلام آقا تهرانی چهارچوب ذهنی بزرگانی همچون حضرت علی اکبر را متفاوت با انسان‌های دنیایی دانست و اظهار داشت: انسان‌هایی که تفکر دنیایی دارند به حدی دینشان سطحی است که اگر از مرگ خود در راه خدا با خبر شوند به هر صورتی باشد راهی برای فرار دست و پا می‌کنند.
وی چهار چوب ذهنی دنیایی را نقطه مقابل تفکر امثال حضرت علی اکبر عنوان و تصریح کرد: همسران نوح(ع) و لوط(ع) با آن که در کنار حجت خدا بودند اما قرآن می‌فرماید این دو پیامبر نتوانستند آن‌‌‌‌ها را خدایی کنند چرا که چهارچوب و قالب ذهنی آن‌ها دنیایی بود.
این استاد اخلاق، سطحی نگری را از دیگر آفات تفکر دنیانگر دانست و اظهار داشت: متأسفانه این سطحی نگری در بعضی از مسؤولین هم دیده می‌شود، آیا فهمیدن اینکه رهبری مخالف سوال از رییس جمهور است کار سختی بود؟ راه علاج این بیماری قطع تعلقات دنیایی است، البته این به معنای عدم استفاده نیست بلکه به این معناست که مواظب باشیم دنیا خدای ما نشود .
وی نگرش عمقی به مسایل با دید الهی را از خواسته‌های دین و مصداق آن را نگفتن دروغ اگرچه ظاهراً به ضرر انسان تمام شود عنوان کرد و افزود: گرچه ظاهر و سطح دروغ نگفتن در بعضی موارد به ضرر انسان است اما دقیق اگر نگاه کنیم ضرری نیست و همه‌اش سود است.
حجت‌الاسلام آقا تهرانی با اشاره به وضع موجود در بازار آن را متمایل به غرب دانست و گفت: در سبک زندگی اسلامی قرار نیست دیگران برای سود یکی ضرر بدهند، شهید ثانی می‌فرماید « بر کاسب است که از وقتی مغازه‌اش را باز می‌کند تا وقتی رزق همان روز اهل و عیالش را به دست می‌آورد روی اجناس سود بگیرد ولی بعد از آن اجناس را بدون سود ارائه کند»
وی دنیا طلبی و هدف زندگی قرار دادن دنیا را مورد لعن اهل بیت مطرح و با اشاره به حدیث «حب الشی یعمی و یصم»  عنوان کرد: اگر انسان بنده دنیا شد هرچه از بدی دنیا بگویند باز دنیا برایش خوب جلوه می‌کند چرا که محبت و عشق به دنیا او را کر و کور می‌کند ، یعنی بصیرت و عمق نگری را از او می‌گیرد.
 
این استاد اخلاق دنیا طلبی و دنیازدگی را از دیگر آفات سبک زندگی غربی دانست و ادامه داد: متأسفانه این تفکر را در غالب فیلم و بازی رایانه‌ای به مسلمانان هم القا می‌کنند و در این کار موفقیت‌هایی هم کسب کرده‌اند.
 
وی با انتقاد از اینکه سبک زندگی فعلی مسلمین الهی نیست هشدار داد: یکی از مصادیق دنیا طلبی، رژیم صهیونیستی است که برای رسیدن به اهداف خود نه به کودک شیرخواره رحم می‌کند و نه به آتش بسی که خود پیشنهاد کرده پایبند است چون مبنا و چهار چوب فکری ‌آن‌ها دنیایی است؛ اگر ایران غزه شود رفتار ما چگونه خواهد بود؟  
حجت‌الاسلام آقا تهرانی با تأکید بر ضرورت خودشناسی آن را روی دیگر سکه خدا شناسی عنوان کرد و افزود: قرآن می‌فرماید« نسوالله فأنسهم أنفسهم» خدا را که فراموش کردند خود را هم فراموش کرند و یا در حدیث آمده است «من عرف نفسه فقد عرف ربه» هرکس خود را بشناسد خدا را می‌شناسد، که اغلب عرفای بزرگ به مبحث نَفس(خود شناسی) اهمیت ویژه ای می‌دادند.
وی با تأکید بر اینکه شناخت نفس از علوم حضوری است که در آن خطا وارد نمی‌شود در مقابل علم حصولی که اشتباه در آن راه دارد، خودشناسی‌ را از نظر بزرگان مقدمه شناخت راه عنوان کرد و افزود: شناخت نفس یعنی ببینیم از کجا آمده‌ایم و چرا آمدیم و به کجا می‌رویم، باید بدانیم امانتی که آسمان‌ها و زمین از پذیرش آن سرباز زدند چه بوده و چرا به انسان داده شده است.
این استاد اخلاق با اشاره به این که تلویزیون قدرت تفکر را از انسان می‌گیرد گفت: در مقابل آنچه به ما دادند مسؤولیم یعنی باید پاسخ دهیم که چگونه از آن استفاده کردیم، انسان وقتی پیر می‌شود بعضی نعمت‌ها را از دست می‌دهد در حالی که استفاده مفیدی از آن‌ها نکرده است.

+ نوشته شـــده در جمعه 91/9/3ساعــت 9:52 عصر تــوسط عباس | نظر