سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دروغ اقای علی لاریجانی به مقام معظم رهبری(اقای زاکانی)

بسمه تعالی

اقای زاکانی گفت: روز بعد از روز قدس،‌هاشمی رفسنجانی در جایی اعلام کرده بود که جمعیت افراد در روز قدس 50-50 بوده است یعنی نصف جمعیت حاضر را حامیان موسوی تشکیل داده بودند در حالی که بالاترین تخمین‌ها از جمعیت 40-50 هزار نفری آنها خبر می‌داد. البته بعدها مشخص شد که این نکته را لاریجانی به هاشمی رفسنجانی انتقال داده است.»

وی در ادامه به دیدار سران سه قوه با مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: «در آن دیدار مقام معظم رهبری در خصوص این مسئله از لاریجانی سوال پرسید که لاریجانی آن را رد کرد، حضرت آقا نیز به وی گفت که هاشمی گفته که لاریجانی این مسئله را به من منتقل کرده است که لاریجانی هم در ادامه به توجیه این مسئله پرداخت که این نشان می‌دهد شرایط فتنه بسیار سخت بوده و بسیاری را با خود درگیر می‌کند.» وی همچنین به مواضع برخی از علما در حوادث اخیر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: «در دیداری نزد آقای جوادی آملی رفته بودیم که در انتهای این دیدار ایشان به ما گفت که قبل از شما مهدی هاشمی پیش ما بود.یعنی این افراد همواره نزد علما می‌روند و تلاش می‌کنند اخبار را از نگاهی خاص و به نفع خود به علما منتقل کنند.»

روزشمار ایام فتنه-30آذر
تذکر لاریجانی به رفسنجانی
فارس: زاکانی: در دیدار سران سه قوه با مقام معظم رهبری ایشان در این باره (راهپیمایی روزقدس) از لاریجانی سوال پرسیدند که لاریجانی به توجیه این مسئله پرداخت، این نشان می‌داد شرایط فتنه بسیار سخت است.

* میر حسین موسوی در مصاحبه ای ویدیوئی با سایت کلمه، درباره اتفاقات رخ داده در 13 آبان امسال و بدبین بودن خود پیرامون لایحه هدفمند سازی یارانه ها سخن گفت. وی در بخشی از این گفتگو اظهار داشت: «گرچه در 13 آبان علیه مردم لشگر کشی کردند اما مردم توجه کنند که هرچه در مقابل آنها خشونت کنند آنها نباید اسیر خشونت و احساسات شوند. برای ما حفظ عقلانیت و خونسردی و حفظ و پایبندی به اصول و شجاعت ابراز عقاید در جامعه ضروری است.»

* جمعی از اعضای جهاد دانشگاهی در نامه ای سرگشاده خطاب به دکتر احمدی‌نژاد، نسبت به حیاط خلوت شدن جهاد دانشگاهی برای عده ای از اصلاح طلبان افراطی و تجهیز برای به دست گرفتن دوباره قدرت هشدار داده و با انتقاد از انتصابها در این نهاد، خواستار رسیدگی رئیس جمهور به این مقوله شدند.

* تابناک: «انتخابات ریاست جمهوری 2009 ایران یکی از ده رخداد مهمی است که در زمینه اینترنت قرن 21 رخ داده است. این مطلب را آکادمی بین المللی هنرهای دیجیتالی و علوم اعلام کرده است. به اعتقاد کارشناسان این آکادمی، انتخابات در ایران یکی از رویدادهای مهم اینترنتی قرن بود چرا که اپوزیسیون ایران که از نتایج انتخابات رضایت ندارند به طور فعالی برای سازماندهی تظاهرات اعتراض آمیز خود از شبکه های اجتماعی مانند Twitter، فیس بوک،و ... استفاده کردند. در پایگاه اینترنتی IADAS خاطر نشان شده که استفاده از فیس بوک و Twitter در این اهداف به حدی موثر بود که وزارت امور خارجه آمریکا از کمپانی مذکور درخواست کرد که امور تعمیراتی تعیین شده در آن زمان را به تعویق اندازد چرا که ممکن بود این برنامه ها باعث اختلال در برنامه های اپوزیسیون ایران شود.»

* یوسفعلی میرشکاک در گفتگو با هفته‎نامه پنجره، به بیان خاطرات خود رد دهه 60 پرداخت و گفت: «در آن روزگار در حوزه هنری یک دیکتاتور بیشتر نداشتیم، کسی که حرف به خرجش نمی‎رفت، آن هم محسن مخملباف بود. برای زدن پاسبان در آن مدتی که زندان خوابیده بود و فکر می‎کرد که صاحب جهان است؛ الان هم که دیگر جهانی شده بنده خدا!»

* فارس: علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست "فتنه و فرجام"  که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) برگزار ‌شد حضور یافت و گفت: «بازداشتگاه کهریزک اساسا برای اراذل و اوباشی ساخته شده بود که امکان نگهداری آنها در زندان‌های عادی وجود نداشت. بنابر گفته‌های هاشمی شاهرودی انتقال متهمان به این بازداشتگاه تنها با دستور مرتضوی ممکن بود و اظهاراتی که اخیرا وی در این خصوص داشته را باید فرار به جلو دانست.» زاکانی افزود: «در این خصوص نامه‌ای به مقام معظم رهبری رسید که ایشان فورا دستور رسیدگی داده و اعلام کردند که این افراد را از بازداشتگاه کهریزک برگردانید، البته جالب است که 2 سال قبل نیز گروهی از بازداشتگاه کهریزک بازدید کرده و در گزارش خود اعلام کرده بودند که اوضاع این بازداشتگاه مساعد نیست و در آن برخوردهای بدی با زندانیان صورت می‌گیرد و آنها را کتک می‌زند که مقام معظم رهبری نیز 4 بار در این مورد دستور داده بودند که حق زدن زندانیان را ندارند.  ایشان بعد از دریافت گزارش از کهریزک دستور دادند که این افراد را از کهریزک خارج کنند و حتی اگر بازداشتگا‌ه‌های دیگر ظرفیت ندارند، آنها را آزاد کنند.» زاکانی ادامه داد: «مرتضوی یک عنصر نامطلوب است که به سادگی با دوم‌خردادی‌ها هماهنگ می‌شود. در مجلس هفتم ما از قوه قضائیه تحقیق و تفحص کردیم اما زمانی که می‌خواستیم آن را در صحن علنی قرائت کنیم، دوم خردادی‌ها در مجلس آبستراکسیون کرده و اجازه قرائت را ندادند.»

وی به گزارشی که 2 سال قبل از بازداشتگاه کهریزک تنظیم شده بود نیز ‌اشاره کرد و یادآور شد: «در آن گزارش به اوضاع بد بازداشتگاه و وضعیت نامناسب تغذیه اشاره شده بود، اما بعد از آن نامه‌ای با 4 امضا به مجلس رسید که یکی از این امضاها مربوط به مرتضوی بود که این گزارش را دروغ می‌دانست.» زاکانی همچنین به ماجرای مرگ پزشک کهریزک نیز اشاره کرد و گفت: «در آن خصوص ادعا می‌کنند که وی خودکشی کرده است، اما اصل ماجرا این است که این پزشک خودش از متهمین بوده و جرمش هم رسیدگی نادرست و ارائه گزارش غلط در خصوص وضعیت بازداشت‌شدگان بود. به اتهامات این پزشک نیز رسیدگی شده و برایش حکم 5 سال زندان صادر شده بود ولی با قرار کفالت آزاد بود که با استفاده از همین فرصت خودکشی کرده است.» زاکانی در ادامه با تاکید بر اینکه علیرغم وجود تمام این مسائل ادعاهای کروبی اصلا صحت ندارد، اظهار داشت: «یکی از مواردی که کروبی به آن استناد می‌کرد خانمی بود که ادعا می‌کرد به پسرش تجاوز شده است، ما آن خانم را به مجلس دعوت کردیم و وی در مجلس هم به ادعای خود تاکید داشت اما بعد از وی پسرش به نزد ما آمد و اعلام کرد که مادرش مشکل روانی دارد.» وی در ادامه به یکی دیگر از نمونه‌های مورد ادعای کروبی اشاره کرد و گفت: «نمونه دیگر یک خانم رزمی‌کار بود که می‌گفت به من تعرض شده است، ما نیز برای وی موارد تعرض را مطرح کردیم اما او همه مواردی را که ما به آن اشاره کرده بودیم رد کرد و گفت منظور من این بود که دست من را گرفته و من را به درون ماشین برده‌‌اند و جالب اینکه این اتفاق زمانی رخ داده بود که وی در حال درگیری و زد و خورد با ماموران نیروی انتظامی بود.» زاکانی در ادامه به عملکرد گروه شش نفره مجلس برای بررسی حوادث مربوط به انتخابات اشاره کرد و گفت: «این گروه ترکیبی از نادران، کاتوزیان، عباسپور، ابوترابی، کاظم جلالی و بنده بود که با کروبی و رضایی، موسوی و همچنین 2 بار با هاشمی رفسنجانی دیدار کردیم. اولین دیدار ما با موسوی بود که در سه‌شنبه بعد از انتخابات، ‌یکساعت و نیم با وی صحبت کردیم. در آن جلسه جلالی به موسوی گفت که ترکیب این هیئت کاملا منصفانه است. نادران و زاکانی مخالف شما و حامی احمدی‌نژاد هستند. کاتوزیان مسئول ستاد اصولگرایان حامی شما بوده و عباسپور هم که از حامیان شما است. فقط رای من که دیپلمات هستم و همچنین رای ابوترابی مشخص نیست.»

زاکانی با بیان اینکه موسوی در آن جلسه حتی یک کلمه حرف درست و حسابی نزد، خاطرنشان کرد: «بنده هم در آن جلسه به موسوی گفتم که ما در زمان تبلیغات انتخابات به بسیاری از استان‌ها سفر کرده و سخنرانی کردیم که تو رای نیاوری. اما حالا می‌گویم که ما دشمن تو نیستیم. فقط تو را لایق ریاست جمهوری نمی‌دانستیم و اکنون نیز به دنبال حق هستیم و اگر مطلبی مستند داری، ارائه کن که ما به دنبال آن برویم.» وی کرد: «در همان جلسه بنده به موسوی گفتم که ما شما را از نیروهای انقلاب می‌دانیم چرا شما خودت را خراب می‌کنی. اگر دلیلی در خصوص تقلب در انتخابات داری، می‌توانی آن را ارائه کنی تا ما پیگیری کرده و به نتیجه برسیم اما دریغ از یک استدلال و سرخط که ما به دنبال آن برویم.» وی با بیان اینکه در روز بعد از این دیدار به دیدار هاشمی رفسنجانی رفتیم، گفت: «پس از آنکه ابوترابی به هاشمی گفت که دیروز با موسوی صحبت کرده‌ایم، هاشمی اعلام کرد که موسوی همه حرف‌هایش را به شما نگفته و پنهان‌کاری کرده است. چون فردای انتخابات خاتمی، ‌موسوی و حسن خمینی به من زنگ زده و ظهر همان روز به دفترم آمدند. هاشمی در همان جلسه گفت که موسوی جز به ابطال انتخابات قانع نیست و البته موارد دیگری را هم خواهان شده تا دست از اعتراض بردارد. هم چنین هاشمی گفت که رضایی به من گفته که رای درست در این انتخابات 32 میلیون است و 8 میلیون دیگر ساختگی است.» زاکانی به بخش دیگری از سخنان هاشمی در آن دیدار اشاره کرد و گفت: «هاشمی در آن جلسه چنین گفت که شرایط جامعه سخت شده است و اکنون دانشجویان به جای روحانیت به گروه‌های مرجع جامعه تبدیل شده‌اند، این 3.5 میلیونی که به خیابان آمده‌اند، به خانه‌هایشان بر نمی‌گردند و بهتر است که خودمان به خواسته‌های آنها عمل کنیم. هاشمی در خصوص نامه آتشین خود پیش از انتخابات که خطاب به مقام معظم رهبری منتشر کرده بود، نیز در آن جلسه چنین گفت که من ابتدا نامه را به آقا دادم اما چون ایشان جواب ندادند، بعد از 2 ساعت آن را رسانه‌ای کردم!»

زاکانی با بیان اینکه این جریان برای موفقیت و همچنین شکست در انتخابات برنامه داشت، یادآور شد: «از چند هفته قبل از انتخابات آنها فهمیده بودند که در انتخابات موفق نمی‌شوند ولی برنامه آنها این طور تنظیم شده بود که اگر موفق شدند به بهانه پیروزی به خیابان آمده و گام به گام ولی فقیه را محدود کنند. اگر هم ناکام شدند باز هم مردم را به خیابان بریزند تا از نظام امتیاز بگیرند.» زاکانی در ادامه به طرح وحدت ملی که از سوی ناطق نوری مطرح شده بود،‌ اشاره و یادآور شد: «در این طرح می‌خواستند لاریجانی را کاندید کنند.» وی در ادامه این برنامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای اعتمادسازی و حفظ تمام افراد در دایره نظام اقدامات بسیاری انجام داده‌اند،‌ گفت: «ایشان از هر ستاد 4 نفر را دعوت کردند که اعتراضات خود را بیان کنند در همان جلسه باجناق ناطق نوری به نمایندگی از ستاد موسوی اعلام کرد که از صندوق‌های رای نتیجه‌ای غیر از این خارج نمی‌شود.» زاکانی پیرامون رای محسن رضایی نیز گفت: «بعد از بازشماری آراء مشخص شد که رای رضایی کمی کمتر از میزان اولیه بود و به همین دلیل رضایی با تنظیم نامه‌ای حق نداشته خود را بخشید.» زاکانی همچنین به دیدار با کروبی و برخی اظهارات وی نیز اشاره کرد و گفت: «کروبی هم بحث تقلب را مطرح کرد و مدعی شد که در دوره قبل 3-4 میلیون رای داشته که در این دوره به 300 هزار تنزل یافته است. وی در این خصوص چنین استدلال می‌کرد که در دوره گذشته در فلان صندوق بجنورد 200 رای داشته که این رای در این دوره نیز تکرار شده اما در 700 صندوق دیگر تنها 400 رای کسب کرده است که ما اعلام کردیم که حاضریم همه 700 صندوق را بازشماری کنیم.» زاکانی در ادامه گفت: «در روزهای بعد از انتخابات می‌خواستند احکام اعضای کمیته 6 نفره مجلس را بنویسند، ابتدا این حکم با تبریک انتخابات ریاست جمهوری شروع می‌شد ولی بعدا بنده دیدم که این تبریک را حذف کردند در همان زمان به کاتوزیان گفتم که چرا این کار را کرده‌اید؟ که وی گفت من این کار را نکرده‌ام. یکی از نزدیکان آقای لاریجانی تبریک را خط زده است.

بنده به آن فرد نیز تذکر داده و سوال پرسیدم که چرا چنین کاری کرده‌ای که او در پاسخ به من گفت که در انتخابات تقلب شده است. البته جالب توجه است که این افراد در همان‌روزی که حامیان موسوی به راهپیمایی در میدان انقلاب تا میدان آزادی آمده بودند در مجلس خوشحالی می‌کردند.

نکته دیگر این است که روز بعد از روز قدس،‌هاشمی رفسنجانی در جایی اعلام کرده بود که جمعیت افراد در روز قدس 50-50 بوده است یعنی نصف جمعیت حاضر را حامیان موسوی تشکیل داده بودند در حالی که بالاترین تخمین‌ها از جمعیت 40-50 هزار نفری آنها خبر می‌داد. البته بعدها مشخص شد که این نکته را لاریجانی به هاشمی رفسنجانی انتقال داده است.»

وی در ادامه به دیدار سران سه قوه با مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: «در آن دیدار مقام معظم رهبری در خصوص این مسئله از لاریجانی سوال پرسید که لاریجانی آن را رد کرد، حضرت آقا نیز به وی گفت که هاشمی گفته که لاریجانی این مسئله را به من منتقل کرده است که لاریجانی هم در ادامه به توجیه این مسئله پرداخت که این نشان می‌دهد شرایط فتنه بسیار سخت بوده و بسیاری را با خود درگیر می‌کند.» وی همچنین به مواضع برخی از علما در حوادث اخیر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: «در دیداری نزد آقای جوادی آملی رفته بودیم که در انتهای این دیدار ایشان به ما گفت که قبل از شما مهدی هاشمی پیش ما بود.یعنی این افراد همواره نزد علما می‌روند و تلاش می‌کنند اخبار را از نگاهی خاص و به نفع خود به علما منتقل کنند.»


+ نوشته شـــده در دوشنبه 91/9/6ساعــت 8:17 صبح تــوسط عباس | نظر