سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آقای عسگر اولادی؛ اگر موسوی و کروبی مجرم نیستند پس مردمی که 9 دی
به نظر می رسد یکی از علل اصلی ریزش پایگاه اجتماعی این طیف سیاسی طی سالهای اخیر نداشتن مواضع هوشمندانه، صریح و شفاف چهره های اصلی آن می باشد به گونه ای که در انتخابات سال 88 نیز برخی از سران شناخته شده این جریان سیاسی، ترجیح دادند با سکوت در فتنه و یا اظهارات دوپهلو، عملا رو به تطهیر عملکرد فتنه گران بیاورن
به گزارش رجانیوز، عسگر اولادی شب گذشته و تنها چند روز پس از تصریحات رهبر معظم انقلاب در قبال سران فتنه، در نشست هفتگی دبیران حزب موتلفه با تأکید بر اینکه فتنه در سال 88 اتفاق افتاد و عوامل اصلی آن آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل بودند گفت:‌ بنده موسوی و کروبی را که تبلیغات زهرآگین دشمن آنها را فتنه‌زده نه فتنه‌گر کرد را به عنوان یک شهروند مجرم نمی‌شناسم.
عسگراولادی ادامه داد: با موسوی و کروبی سال‌ها کار کرده‌ام و در همین جریان فتنه آنها را تنها نگذاشتم اما متاسفانه اطرافیانشان آنها را به جای دیگری بردند.
وی با بیان اینکه موسوی رئیس ما بوده و فتنه‌ساز نیست اما باید هر دو ـ موسوی و کروبی ـ از فتنه تبری بجویند درباره حصر آنها نیز گفت: این که مقامات امنیتی راجع به حصر موسوی و کروبی چه می‌کنند نمی‌دانم اما من به عنوان هیئت منصفه آنها را مجرم در فتنه نمی‌شناسم اما گرفتار در فتنه می‌دانم.
این اظهارات در حالی بیان می شود که مشخص نیست اگر موسوی و کروبی در فتنه 88 از دید آقای عسگر اولادی "فتنه گر" و "مجرم" نبودند، چه فرد یا افرادی در داخل کشور فتنه گری کرده و از دید ایشان مجرم محسوب می شوند؟
این سخنان در شرایطی از سوی عسگر اولادی مطرح می شود که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با مردم قم در 19 دی ماه، بار دیگر به وقایع سال 88 تعریضی زده و اعلام داشته بودند: "برخی در سال 88 این‌طور عمل کردند و برای مردم و کشور مزاحمت و ضرر به‌وجود آوردند و برای خودشان نیز در زمین و در ملأ أعلی، اسباب سرشکستگی و بدبختی فراهم کردند."
ایشان طی سالهای اخیر همواره با اشاره به تجربیات تلخ سال 88 نسبت به فتنه گران و افرادی که در داخل از کشور موجب مغشوش شدن فضا و اقدامات غیرقانونی شدند، هشدار داده و مشخص نیست اصرار آقای عسگر اولادی برای تقلیل دادن خیانت های موسوی و کروبی در سال 88 به مرزبندی نکردن آنان با اطرافیانشان و ... چیست؟
البته مواضع شاذ و عجیب آقای عسگر اولادی درباره سران فتنه به این روزها محدود نمی شود و پیش از این وی در سال 88 و در اوج فتنه نیز با اظهاراتی تاسف انگیز، میزان فاصله مواضع خود و آحاد مردم انقلابی را نشان داده بود. به عنوان مثال وی در روزهای نخست بعد از انتخابات در جمع هواداران حزب موتلفه، تلویحا از این که رییس جمهور اراذل و اوباش خیابانی را "خس و خاشاک" خوانده بود، همزبان با ضد انقلاب ابراز گلایه کرد و بر فضای توهم آمیز سبزها مبنی بر اینکه احمدی نژاد همه مخالفانش را با چنین تعبیری صدا کرده است، دامن زد.

تشکر از نامه نگاری هاشمی خطاب به رهبر انقلاب!
عسگراولادی هم‌چنین با اشاره به جلسه‌ شنبه‌ 23 خرداد 88 مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره و ضمن دفاع از هاشمی و ناطق نوری گفته بود:
"جلسه‌ با وضعی شروع شد که تازه آرا خوانده شده بود و من اجازه گرفتم و خطاب به آقای هاشمی گفتم شما در جریان اخیر با یک سماحتی برخورد کردید. شما و ناطق نوری گفتید ما در شرایط کنونی هیچ اظهارنظری نمی‌کنیم و در آینده به فرصت مقتضی صحبت خواهیم کرد. من از شما دو نفر تشکر می‌کنم و هنگامی که شما گله داشتید، این گله‌ها را در درون نظام مطرح کردید و به ولایت نامه نوشتید و غیر از چارچوب نظام عمل نکردید که باز هم از شما تشکر می‌کنم. نکته‌ی سوم اینکه از این سماحت استفاده کنید و در ادامه‌ی انتخابات شما با سماحت کمک کنید که ایشان هم تشکر کردند."
خاتمی، موسوی و کروبی را مفت بدست نیاوردیم که مفت از دست بدهیم!

عسگر اولادی در بسیاری از برهه های حساس دیگر در فتنه ترجیح داد سکوت کند و آنجا که سخن گفت نیز بار دیگر در جهتی مخالف خواست مردم در 9 دی صحبت کرد؛ وی در 26 مهر ماه گفت:
"من خود پس از جریانات اغتشاشات خیابانی با حجت الاسلام کروبی دیدار داشتم و درد دل صمیمانه ای کردیم، چون سال‌های زیادی با ایشان کار کرده‌ام ، از او پرسیدم می‌خواهید کجا قرار بگیرید داخل نظام یا خارج از نظام؟ من معتقدم کروبی گم شده است و باید کوشش کنیم که او خودش را پیدا کند." وی با تاکید بر اصرار آیت الله مهدوی کنی بر دیدار با کروبی گفت: "ایشان به من توصیه کردند با کروبی صحبت کنم و من نیز به دیدار کروبی رفتم و کروبی بسیار با محبت و دوستانه با من برخورد کرد و ما به دنبال ایجاد وحدت در میان گروه‌های سیاسی هستیم."

وی با تاکید بر اینکه ما نمی‌خواهیم راجع به کروبی، خاتمی و موسوی ظلم کنیم، افزود: "این افراد سالیان زیادی به کشور خدمت کردند اما این‌ها در نظام ارزش دارد. موسوی، کروبی و خاتمی از خانواده انقلابند و آن‌ها را مفت بدست نیاورده ایم که آن‌ها را مفت از دست بدهیم."
وی با اشاره به اعتراضات برخی نامزدها به نتیجه انتخابات گفت: "من با مهندس موسوی که زمانی وزیر بازرگانی ایشان نیز بودم پس از انتخابات دیدار صمیمانه ای داشتم و به وی نیز ثابت شده که در انتخابات تقلبی رخ نداده و موضوع تنها ذهنیت سازی اطرافیان وی است." وی با اشاره به اقدام مقام معظم رهبری در خصوص تمدید مدت بررسی و نظارت بر نتیجه‌ انتخابات ریاست جمهوری، گفت:
"پس از این موضوع در مورد اتفاقاتی که رخ داد من به همراه چهار نفر دیگر با مهندس موسوی صحبت کردیم. ایشان در آن جلسه صحبت‌های ما را پذیرفتند و حتی وقتی ما تا جلوی در آسانسور می‌آمدیم لطف کردند و آمدند. ما هم به ایشان گفتیم این دفعه ما خودمان به دیدار شما آمدیم دفعه دیگر هم اگر شما ما را دعوت کنید، خواهیم آمد. ایشان قول دادند اما فردای آن روز بیانیه‌ شماره‌ 10 خود را صادر کردند و در واقع جلسه‌ای که ما با ایشان داشتیم کان لم یکن شد." وی گفت: "حرف تازه‌ای که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی زده‌اند این است که من دولت را مشروع می‌دانم."

هاشمی رفسنجانی سردار قبل انقلاب، بعد انقلاب و جمهوری اسلامی است!
وی با بیان اینکه " آقای هاشمی رفسنجانی انصافاً سردار بزرگی است" تاکید کرد: "به حقیقت می‌توان گفت که ایشان سردار قبل از انقلاب، بعد از انقلاب و در نهایت سردار بزرگ جمهوری اسلامی است. من برای خانواده ایشان هم احترام قائلم اما به نظرم باید یک بار برای همیشه برخی ابهامات درباره خانواده ایشان پاک شود؛ چراکه وقتی کسی در رأس دو بال پرواز رهبری یعنی مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد در رابطه با اطرافیانش نباید ابهامی وجود داشته باشد."
به نظر می رسد یکی از علل اصلی ریزش پایگاه اجتماعی این طیف سیاسی طی سالهای اخیر نداشتن مواضع هوشمندانه، صریح و شفاف چهره های اصلی آن می باشد به گونه ای که در انتخابات سال 88 نیز برخی از سران شناخته شده این جریان سیاسی، ترجیح دادند با سکوت در فتنه و یا اظهارات دوپهلو، عملا رو به تطهیر عملکرد فتنه گران بیاورند.
گفتنی است، مجموعه این مسایل منجر شده تا در حال حاضر این جناح وزن سیاسی گذشته خود را نیز از دست رفته ببیند و همچون هاشمی رفسنجانی، در افکار عمومی تبدیل به «غیریتی» شود که مرزبندی با آن، می تواند منجر به اقبال عمومی دیگر افراد و گروه های سیاسی شود!
د.

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/10/27ساعــت 9:13 صبح تــوسط عباس | نظر