سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خطای راهبردی سخنرانان 22 بهمنن، اما شاید آنچه باعث شده تا این قب

خطای راهبردی سخنرانان 22 بهمن 91 چه بود!؟/ وقتی تریبونی که باید سخنگوی راهپیمایان باشد به محل حاشیه‎آفرینی تبدیل می‌‎شود

 

 گروه سیاسی: با وجود گذشت بیش از 3 روز از راهپیمایی تاریخی 22 بهمن 91، همچنان بسیاری از رسانه ها خارجی و ضدانقلاب در شوک حضور  کم سابقه ملت باقی مانده اند بگونه ای که رصد آنها نشان می دهد "بایکوت" همه جانبه حضور مردمی در این رویداد مهم از یک سو و برجسته کردن "حاشیه‏های" این مراسم برای به دیده نشدن این حضور از سوی دیگر،‌خط خبری اصلی آنها را شکل می دهد.

به گزارش رجانیوز، اما شاید آنچه باعث شده تا این قبیل رسانه ها بتوانند در رابطه با پیگیری این خط خبری در قبال رویداد عظیم حضور مردم در 22 بهمن موفق‎تر عمل کنند، توسل به حواشی نه چندان مهم و اظهارات شخصی و نه ملی برخی مسئولان سه قوه درباره یکدیگر است که متاسفانه شیرینی های حرکت بزرگ ملت را نیز خدشه دار کرده است.

در این باره می توان به بخشهایی از اظهارات رییس جمهور، رئیس مجلس و دادستان کل کشور در سه شهر اصلی کشور اشاره کرد. چنانکه این شخصیت های سیاسی به عنوان سخنرانان اصلی مراسم مردمی 22 بهمن، بجای پرداختن به موضوعات ملی، وحدت آفرین و در یک کلام حرف مردمی که در روز 22 بهمن در خیابان ها حاضر شده بودند، در بخشی از سخنان خود وارد دعواهای روز سیاسی شدند تا با استفاده از تریبونی که بواسطه حضور مردم و برای بیان عظمت حضور راهپیمایان به جهانیان برپا شده بود، مطالبات سیاسی خود را دنبال کنند.

این در حالی است که اشتباه راهبردی سخنرانان مراسم 22 بهمن و البته اقدام غیرقابل قبول در حاشیه سخنرانی علی لاریجانی در قم، زمینه مناسبی را برای به حاشیه کشاندن حضور پررنگ و تاریخی مردم ایران در صحنه انتخابات فراهم کرد.

رئیس جمهور به عنوان اصلی ترین سخنران این مراسم، در جمع راهپیمایان تهرانی با لحن خاصی اظهار داشت: "البته در مورد مسائل اخیر و برخی موضوعات داخلی صحبت‌های مهمی است که باید با ملت در میان بگذارم، اما امروز به خاطر این‌که طعم شیرین پیروزی انقلاب در کام مردم تلخ نشود و به خاطر رهبری عزیزمان آن را به وقت مناسب دیگری در آینده موکول می‌کنم."

 این اظهارات در حالی است که بنا بر فرمایشات صریح رهبر معظم انقلاب در آبان ماه سال جاری، هر گونه تنش در فضای افکار عمومی و جامعه، خیانت محسوب می شود و مشخص نیست ادامه این قبیل خط و نشان های عجیب، با چه انگیزه ای صورت می گیرد؟

از سوی دیگر علی لاریجانی رییس مجلس نیز در همین روز طی سخنان کوتاهی در جمع مردم قم اظهار داشت: "حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تجلی شکست مستکبران، منحرفان و لیبرال‌هاست."

این سخنان نیز در حالی بیان شد که  با توجه به وقایع یکشنبه تلخ مجلس در هفته گذشته، همگان منظور رئیس مجلس از این تعابیر را بخوبی متوجه شدند. سخنانی که البته با برخورد غیرقابل توجیه و  غیرقابل قبول جمعی از حضار  در محل سخنرانی لاریجانی نیز همراه بود چنانکه با سر دادن شعارهای مختلف و اقدامات زشت مانند پرتاب مهر و کفش؛ موجب ناتمام ماندن سخنان رییس مجلس شدند، اتفاقی که بدون تردید خلاف تاکیدات چندباره رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم حفظ آرامش سیاسی کشور می باشد.

اما اظهارات حجه الاسلام محسنی اژه‎ای سخنگوی دستگاه قضا در جمع راهپیمایان اصفهانی نیز ضلع سوم حواشی بود که این روزها همچنان مورد دستاویز رسانه های خارجی قرار گرفته است. وی در این باره اظهار داشت: دشمن اکنون مهره‌های انحرافی خود را به میدان آورده است و جریانی ایجاد کرده که با آرمان‌های انقلاب، امام (ره) و رهبری در حال ستیز است.

شاید بتوان اشتباه راهبردی سخنرانان مراسم 22 بهمن 91 را عدم تشخیص صحیح نسبت به اهمیت جایگاه تریبون این واقعه مهم تلقی کرد. چنانکه این تریبون به این منظور بر پا شده بود تا پیام مردمی را که با وجود همه سختی‎های این روزها در لبیک به ندای نائب الامام به خیابان آمده بودند، به دشمنان ملت ارسال کند و در واقع سخنگوی مردم حاضر در راهپیمایی باشد و نه جایگاهی برای بیان مطالب فرعی، جناحی و حاشیه ساز.

به نظر می رسد فرصت های کم نظیری همچون 22 بهمن که نماد وحدت و همدلی مسئولان و مردم می تواند باشد، چندان مورد توجه سخنرانان محترم قرار نگرفت و بدین ترتیب، علیرغم حضور تاریخی مردم سراسر کشور در راه پیمایی 22 بهمن، برخی مسئولان از هر سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه و برخی از حضار مراسم قم، نتوانستند آنطور که باید، حق چنین روزی را ادا کنند و با بدست دادن حواشی متعدد برای رسانه ها بیگانه، عملا خلاف خواسته اصلی مردم و رهبر انقلاب یعنی ابلاغ پیام حضور به دشمنان انقلاب اسلامی عمل کردند.

در مجموع به نظر می رسد اکنون که توده های مردم علیرغم مشکلات اقتصادی، اجتماعی و ...در راهپیمایی 22 بهمن حضور یافته و پیام اصلی خود در دفاع از اصل نظام و ولایت فقیه و وحدت مسئولان را برای همگان مخابره کردند، مسئولان کشور نیز باید با نصب العین قرار دادن بیانات چندباره رهبر معظم انقلاب درباره حفظ آرامش کشور و وحدت، در عمل به خواسته رهبر انقلاب و مردم لبیک گویند و با استنکاف از صحبتهای بیهوده، شعاری و خط و نشان های سیاسی برای یکدیگر، به مسیر خدمت بی منت برای ملت ادامه دهند.

 

کد خبر:150395 - 


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/11/26ساعــت 7:53 صبح تــوسط عباس | نظر