سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در همایش جبهه پایداری مطرح شد: علم الهدی: در فتنه 92 با اسم امام

در همایش 34 سال پایداری در مقابله با فتنه و انحراف مطرح شد:
علم الهدی: در فتنه 92 با اسم امام زمان(عج)به جنگ ابهت ولایت فقیه می‌آیند/ آقاتهرانی: فصل الخطاب بودن رهبری کف ولایتمداری است که برخی در آنهم مردود شدند

 

 نشست جبهه پایداری با عنوان «سی‌وچهار سال پایداری در مقابل فتنه و انحراف» با استقبال پرشور مردم در سالن سید الشهدای (ع) تهران برگزار شد.

به گزارش رجانیوز،‌ در این نشست سیاسی-گفتمانی که اعضای شورای مشورتی جبهه پایداری نیز حضور داشتند، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد، حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری و کامران باقری لنکرانی سخنگو و صادق محصولی عضو شورای مرکزی این جبهه سخنرانی کردند. 
 
 
آیت الله علم‌الهدی: امیدوارم بتوانم خدمتگزار شما که در پای ولایت رشیدانه پایمردی کرده‌اید، باشم
 
 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری در همایش بزرگ جبهه پایداری که عصر امروز در سالن سیدالشهدا تهران برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم به عنوان یک طلبه پیرمرد در محضر شما دلدادگان اهل بیت و شیفتگانی که مقام عشق و جان‌دادن در راه خدا و اهل بیت را در معرض امتحان قرار داده‌اید و در پای ولایت رشیدانه پایمردی کرده‌اید، بتوانم خدمتگزار باشم.
 
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به معنای کلمه فتنه ادامه داد: کلمه فتنه یک واژه عربی است و فتنه عبارت است از این که شما طلا را داخل آتش کنید تا صفا  و بی‌غشی آن با رفتن درون آتش شفاف شود. از این رو این اصطلاح در ارتباط با جریانات آزمایشی، اجتماعی و سیاسی در فرهنگ اسلام جعل شده است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این لغت برای این منظور استخدام شده که پیچیدگی‌های سیاسی و اجتماعی که به وسیله جریان‌های گوناگون در عرصه حیات جمعی به وجود می‌آید کاربرد داشته باشد و یک آتش گداخته‌ای است که طلای فکر و دل انسان‌ها را گداخته کرده و مورد آزمایش قرار می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه طلای صاف هیچگاه فاسد نمی‌شود و ماهیت آن تغییر نخواهد کرد، افزود: در سوره بقره ذات مقدس پروردگار فتنه را از کشتار بدتر دانسته است.
 
آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: علامه طباطبائی در تفسیر المیزان درباره علت اینکه فتنه از کشتار بالاتر است عبارت جالبی دارد و می‌گوید در کشته شدن زندگی دنیا قطع می‌شود ولی در فتنه دو زندگی دنیا و آخرت از بین می‌رود.
 
امام جمعه مشهد با بیان اینکه کسانی که به عنوان طلای ناپاک از مسیر دین بازگشته و ارتدادشان ثابت شود اصحاب آتش هستند، گفت: آنها هر امتیازی هم که در دنیا داشته باشند همه از بین می رود و نابود می‌شود.
 
وی دسته دوم را مجاهدان فی‌سبیل‌الله دانست و افزود: این دسته از افراد به رحمت خدا امید دارند و مورد غفران الهی قرار می‌گیرند.
 
** پایداری در برابر فتنه و انحراف عمر 50 ساله دارد
 
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به عنوان همایش امروز یادآور شد: پایداری در برابر فتنه و انحراف صرفا به سی و چهار سال بعد از پیروزی انقلاب محدود نمی‌شود، بلکه عمر 50 ساله دارد.
 
 
عضو مجلس خبرگان بر همین اساس افزود: از زمانی‌که حضرت امام نهضت را آغاز کردند جریان فتنه و انحراف به سراغ انقلاب آمد.
 
وی منافقین را یک جریان انحرافی در دل انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: آنچه که مهم است اینکه ما باید رابطه فتنه و انحراف را بشناسیم؛ فتنه عبارت از آتشی است که در درون جامعه روشن می‌شود و کجروی‌هایی که از این آتش به وجود می‌آید.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ریزش‌هایی که در انقلاب و اسلام رخ می‌دهد انحراف در ریزش‌ها و شراره‌های آتش فتنه است گفت: باید در دل هر فتنه ابتدا سراغ انحراف رفت.
 
وی با تاکید بر اینکه اگر رابطه انحراف و فتنه برای ما روشن شود تا اندازه‌ای مسیر مشخص خواهد شد، گفت: به دنبال هر فتنه‌‌ای که می‌خواهد به وجود آید انحراف قرار دارد.
 
آیت‌الله علم‌الهدی بر همین اساس به فرمایش حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه باید حق و باطل را شناخت و نباید حق و باطل را با اشخاص تشخیص داد گفت: در جریان فتنه و انحرافی که پیش آمده گاهی چنان دانه درشت‌ها را هدف قرار داده که حتی دو مرجع تقلید نیز در عرصه 34 سال انقلاب ریزش و سقوط داشتند.
 
وی بر همین اساس به آقای منتظری اشاره کرد که در اوج قائم‌مقامی رهبری به خاطر فتنه سقوط و ریزش داشت و گفت: در فتنه و انحراف یک هدف مشترک وجود دارد و آن اینکه تجلی‌گاه مقام ولایت و رهبری را از حوزه قدرت بیرون کنند.
 
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب می‌خواستند روحانیت را کنار بگذارند اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب نیز هدف مشترک انحرافایون خارج کردن دین از عرصه قدرت و تجلی‌گاه ولایت و رهبری بوده است.
 
امام جمعه مشهد با بیان اینکه اگر بنا باشد دین و ولایت حاکم نشوند،کسی نمی‌تواند جلودار کسانی باشد که به قدرت می‌رسند، گفت: حتی کسانیکه قبلاً در فتنه و جریان انحراف نبودند وقتی در عرصه قدرت وارد می‌شدند با فتنه و انحراف همدستی می‌کردند و دین، ولایت و رهبری را چالش سر راه خود می‌دانستند.
 
**‌اگر فتنه شود در جامعه زاد و ولد می‌کند
 
وی اضافه کرد: وقتی فتنه به وجود می‌آید از بین نمی‌رود؛ اگر هم سرکوب شود در درون جامعه زاد و ولد می‌کند.
 
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه در جریان اصلاحات آقای خاتمی و موسوی با یکدیگر قرار گذاشتند هر کدام آمدند دیگری وارد نشود افزود: خاتمی کاندیدا شد؛ موسوی در مصاحبه‌ای شرایط برای ریاست جمهوری و خصوصیات آن را مطرح کرد که خبرنگار به وی گفت این اقدامات برای رئیس جمهور نیست بلکه مربوط به قدرت اول یعنی رهبری است.
 
 
وی اضافه کرد: موسوی در پاسخ به این خبرنگار گفته بود؛ «خیلی ساده است اگر رئیس جمهور درستی بیاید مردم را به خیابان‌ها ریخته تا رهبری را متقاعد کند»
 
آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: این در حالی‌ است که موسوی تنها اصل 110 را می‌دانست و اصل 57 را فراموش کرده که قوای سه گانه تحت لوای رهبری ادامه می‌شود.
 
امام جمعه مشهد ادامه داد: دستور کار جریان‌های خارج و داخل کشور پس از فتنه 88 جنگ با رهبری بود و در ظاهر موضوع تقلب در انتخابات را مطرح می‌کردند چراکه اگر موضوع این بود باید آنها با رئیس‌جمهور منتخب درگیر می‌شدند اما با رهبری دشمنی کردند. از این رو فتنه و انحراف یکی هستند.
 
وی تصریح کرد: وقتی یک مرجع تقلید ریزش می‌کنند، ریزش مامور و نخست‌وزیر امام و کارگذار نظام در خدمت امام چیز بعیدی نیست؛ با هیچ مدرک و معیاری نمی‌توان افراد را ملاک حق و باطل قرار داد.
 
 
آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه هر فرد و جریانی اگر در مقابل مقام ولایت قرار گیرد یا جریان انحرافی و یا عامل فتنه است افزود: از خط رهبری یک سانتی‌متر زاویه گرفتن باطل است.
 
امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه ما در انتخابات سال 92 با فتنه؛ ‌چه بسا از نوع  88 نباشد روبرو هستیم گفت: هوشیاری مردم در فتنه 88 و وابستگی آنان به ولایت به گونه‌ای است که هرکس شعارهای فتنه‌گران و انحرافی‌ها را بدهد مردم او را طرد خواهند کرد.
 
وی گفت: فتنه جدید  دو عنوان را علم می‌کند؛ اول نام امام (ره) و دوم امام زمان (عج). و یک عده با علم کردن نام  امام (ره) و عده‌ای هم با شعار امام زمان می‌خواهند رهبری را از ابهت بیاندازند.
 
** ابعاد فتنه جدید
 
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه عناصری در انتخابات وارد خواهد شد که سبقه و رنگ خط امام در آنها پررنگ خواهد بود،‌ اظهار داشت: باید کسانی را که به طور حقیقی دل در گرو امام دارند نسبت به این مسئله توجیه کرد چرا که عناصری در انتخابات وارد می‌شوند که به هیچ وجه نمی‌توان جریان پشت پرده آنان را برای مردم توجیه کرد و این امر یک فتنه جدید است.
 
آیت الله علم‌الهدی انتخابات را دروازه مردم‌سالاری و حصن حصین انقلاب اسلامی دانست و افزود: در جامعه ولایی کسی نمی‌تواند زیر پوشش رهبری مردم را بچاپد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید مراقب بود که چه کسانی از دروازه انتخابات وارد عرصه می‌شوند تصریح کرد: هر عنصر وابسته به دشمنی می‌تواند از این دروازه وارد شود و دشمن آنقدر آگاه است که این عنصر وابسته را از بیرون وارد نکند بلکه از عناصر دروین سربازگیری می‌کند.
 
وی با تاکید بر اینکه آنچه مهم است پاسداری از دروازه انتخابات با عنصر بصیرت است افزود: وظیفه نخبگان انقلابی این است که از همین حالا به بیدارسازی مردم در قبال جریان فتنه و انحراف بپردازند چرا که در انتخابات 92 افرادی با سبقه امام و شعار امام زمان به میدان می‌آیند که نمی توان مردم را درباره این گروه توجیه کرد لذا باید مراقب باشیم که درگیر فتنه دیگری نشویم.
 
 
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه نباید فکر کنیم که در انتخابات آینده کسانی دوباره شعار مرگ بر رهبری می‌دهند و ما آنها را از میدان به در خواهیم کرد یادآور شد: باید مراقب باشیم که بلای فتنه 88 سرمان نیاید که رهبر معظم انقلاب برای کنترل آن فتنه از خودشان هزینه کردند هرچند فتنه 88 ما را بیدار کرد.
 
امام جمعه مشهد با بیان اینکه ما باید درباره کاندیداهایی که ممکن است زمینه‌ای در آنها وجود داشته باشد که به استخدام فتنه درآیند افشاگری کنیم گفت: عناصر فتنه همواره قدرت طلب بودند و گرایش قدرت‌طلبی در هر فردی که به وجود بیاید فتنه به او دست اندازی می‌کند و به استخدام فتنه درمی‌آید همان‌طور که برخی افراد در سال 88 عاملیت فتنه شدند.
 
وی با بیان اینکه ممکن است کسانی امروز فتنه‌گر نباشند اما مانند فتنه‌گران سال 88 بعدا وارد جریان فتنه شوند افزود: درست است که فتنه 88 را آمریکا و انگیس طراحی کردند و عوامل اجرایی آن ضدانقلاب داخلی و خارجی بودند اما قدرت طلب‌ها فکر می‌کردند که با تکیه بر عناصر فتنه می‌توانند به قدرت برسند لذا بستر فتنه شدند.
 
** نمی‌توان کسانی را که دشمن امام حسین را خداجو خواندند مفتون دانست
 
آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: بنده به کسانی که می‌خواستند سران فتنه را تبرئه کنند گفتم شما چه کسی را می خواهید تبرئه کنید؛ آیا می‌خواهید کسی را که 17 بیانیه داده و شعار نه غزه نه لبنان و جمهوری ایرانی را تایید کرده وکسانی را که پرچم امام حسین (ع) را به آتش کشانده‌اند مردم خداجو خوانده تبرئه کنید؟
 
امام جمعه مشهد گفت: آیا می‌توانیم بگوییم که این افراد مفتون و گول خورده بوده‌اند؟ اینطور نیست آنها مسیر فتنه شدند و فرصت طلبی این افراد آنها را در دست اندازی انداخت که فتنه آنها را گرفت. ودر واقع بچه فتنه شدند. از این رو بچه و فرزند فتنه را نمی‌توان مفتون و بی‌تقصیر دانست.
 
وی در ادامه با بیان اینکه از بستر فتنه و انحراف هیچ کس به مسیر اسلام و انقلاب باز نگشته است به سرنوشت نهضت آزادی اشاره کرد و گفت: مگر بنی‌صدر برگشت؟ لذا کسانیکه در جریان انحراف قرار گرفته‌اند با وجود سابقه درخشانشان اگر از نیمه راه برنگردند دیگر قابل برگشت نیستند.
 
** هوشیارسازی و بیدارسازی مردم را از وظایف نخبگان حزب‌اللهی
 
آیت‌الله علم‌الهدی هوشیارسازی و بیدارسازی مردم را از وظایف نخبگان حزب‌اللهی برشمرد و تصریح کرد: قبل از اینکه افرادی بخواهند با صبغه امام زیر پرچم امام قرار بگیرند که دیگر قابل توجیه نباشد باید رنگشان را بی‌رنگ کرد.
 
عضو مجلس خبرگان با اشاره به انتخابات آینده تاکید کرد: باید چهره‌های عزیز را به میدان آورد از این رو امیدواریم این نهاد مقدس اجتماعی موفق و قاطع عمل کند.
 
وی مجاهده در این مسیر و بیدارگری را بسیار سنگین‌تر از رویارویی با دشمن دانست و یادآور شد: رزمندگان ما هشت سال دفاع مقدس کردند و با تقدیم جان خود دشمن را شکست دادند از این رو آنها مسیر شهادت را رفته و به اوج رسیدند و جهاد در تاویل نصیب ما شد.
 
آیت‌الله علم‌الهدی در پایان تاکید کرد: هوشیارسازی مردم و به مخاطره انداختن جریان زندگی بسیار سنگین‌تر از جهاد تنزیل است.
 
 
 
آقاتهرانی: برخی در داخل می‌گویند باید سردار بیاوریم که این غلط است
 
حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی دبیر کل جبهه پایداری نیز در سخنانی در این نشست بود و سخن خود را با تشکر از حضور آیت‌الله علم‌الهدی آغاز کرد و گفت که ایشان اگرچه پیر شده‌‌اند اما هنوز جوان هستند.
 
 
به گزارش فارس، آقاتهرانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه من یک انقلابی‌ام نه یک دیپلمات، تصریح کرد: ایشان اهل وابستگی به دنیا نیستند و بر مصلحتی جز تکلیف‌مداری تاکید ندارند؛ اهل هتاکی، افشاگری، فحش کاری و کارهای زشتی که در دو هفته اخیر از برخی‌ها سر زد نبوده، نیستند و اسم این کار را جسارت و شجاعت نمی‌گذارند و از هر بی‌منطقی مبرا هستند.
 
دبیر کل جبهه پایداری ادامه داد: برخی فکر می‌کنند هر کار نو و جدیدی خوب است که این گونه نیست و برخی کارهای نو بدعت است، از این رو هدف در این دیدگاه وسیله را توجیه نمی‌کند که متاسفانه مشکل اکثر سیاستمداران ما همین است که برای رسیدن به هدف مقدس از ابزار غیرمقدس استفاده می‌کنند.
 
وی ادامه داد: برخی از این افراد تحت عنوان اصولگرا فعال هستند اما گاهی بر سر لج و لجبازی اصول خراب می‌شود که باید به این نکته توجه کرد.
 
آقاتهرانی تاکید کرد: نوک حملات جدی رسانه‌های بیگانه به مقام معظم رهبری است و هرگز به سمت احمدی‌نژاد و لاریجانی نبوده و حتی پس از یکشنبه سیاه مجلس، رسانه‌‌های بیگانه توهین به حضرت آقا را برای خود جایز دانستند و به صورت مداوم مقام ولایت را هدف گرفتند.
 
دبیر کل جبهه پایداری یادآور شد: آنها القاء می کنند که این مشکلات به دلیل ولایت است و برخی نیز در داخل می‌گویند باید افرادی را که صفت سردار بودن را یدک می‌کشند بیاوریم، این چه کاری است این اقدامات غلط است.
وی با تاکید بر اینکه ما در راه ولایت سردار نمی‌خواهیم بلکه نیاز به سرباز داریم، خاطرنشان کرد: نگاه کنید که سرداران در دوران حضرت علی(ع) و امام حسن(ع) چه کار کردند و امثال ابن‌عباس‌ها که برای صلح رفتند همان‌جا ماندند.
 
آقاتهرانی با تاکید بر اینکه در راه ولایت مداری باید سربازی کرد، افزود: گفتن حرف‌هایی همچون به بن بست رسیدن، غلط فاحش است. از این رو ما باید با حواسمان جمع حرکت کنیم تا همان‌طور که امام فرمودند به حاکمیت اسلامی برسیم.
 
دبیر کل جبهه پایداری ادامه داد: نظام زمانی اسلامی است که ولایت در راس و ما هم جان بر کف باشیم.
وی فصل‌الخطاب بودن ولی فقیه را کف کار ولایت مداری و نه سقف آن دانست و تصریح کرد: افرادی همچون یاران امام حسین (ع) اگر اهل اکتفا کردن بودند امام حسین را تنها می‌گذاشتند.
 
وی با بیان اینکه حزب‌الله می‌ماند و مقام ولایت هر لحظه بهتر از قبل با عزت روزافزون حرکت خواهد کرد، گفت: هر راهی جز در مسیر ولایت به سمت فتنه و انحراف است.
 
لنکرانی: متعهدان به انقلاب برای تدوین برنامه ریاست‌جمهوری دعوت می‌کنیم
 
کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری دیگر سخنران این نشست بود در سخنان خود آیت‌الله علم‌الهدی را افشاگر ابعاد فتنه و انحراف دانست و اظهار داشت: درخت تناور انقلاب اسلامی همواره هدف آفاتی بوده است که اگر نسبت به آنها هوشیار نباشیم و اقدامات پیشگیرانه‌ای را انجام ندهیم ممکن است به این درخت پربرکت صدمه بخورد و این مسیر نورانی دچار اخلال شود.
 
 
سخنگوی جبهه پایداری تأکید کرد: طبق وعده الهی این انقلاب تا ظهور مولایمان حضرت مهدی(عج) ادامه خواهد داشت، ‌اما ما وظیفه داریم مسیر انقلاب را حفظ کنیم.
 
وی با اشاره به برخی از آفات انقلاب که بعضی از آنها ریشه در درون و بعضی ریشه در بیرون دارد تصریح کرد: مروری بر تجربه‌های تلخ گذشته نشان می‌دهد که چه خطراتی در کمین انقلاب بوده است.
قداست‌زدایی و مردم‌گریزی دو آفت انقلاب
لنکرانی قداست‌زدایی را یکی از مهمترین آفات انقلاب دانست و گفت: ارتباط امام امت همواره یک ارتباط مقدس بوده اما برخی افراد در جهت تقدس‌زدایی از این ارتباط گام برداشته‌اند و متأسفانه از افرادی که توقع تحکیم این قداست می‌رفته برخلاف آن عمل کرده‌اند که باعث صدمه به خودشان هم شده است.
 
سخنگوی جبهه پایداری مردم‌گریزی را یک آفت دیگر دانست و ادامه داد: کسانی که باید خدمتگزار مردم باشند دچار مردم‌گریزی شده‌اند که این مسئله آنها را از انقلاب جدا می‌‌کند.
 
 
وی با بیان اینکه در تحلیل 34 سال گذشته انقلاب باید بدانیم در هر صحنه‌ای که توفیقی داشته‌ایم نیروهای مؤمن و انقلابی در آن صحنه نقش‌آفرینی کرده‌اند افزود: اگر کسی این نکته را انکار کنند یک آفت بزرگی است و خیانت به انقلاب محسوب می‌شود.
 
لنکرانی ادامه داد: کسانی که تلاش دارند حساب خود را از حزب‌اللهی‌ها جدا کنند بزرگترین سرمایه خودشان را از دست می‌دهند چراکه این انقلاب با همین نیروها مسیر خود را پیش برده است.
 
سخنگوی جبهه پایداری فراموش کردن نخبگان انقلابی را یک آفت بزرگ دیگر دانست و اظهار داشت: ما نخبگانی را سراغ داریم که به زیور علم، ایمان و انقلابی‌گری و تعهد آراسته هستند اما فراموش شده‌اند.
 
وی آفت دیگر را برای انقلاب تلاش در جهت خوراندن جام زهر به رهبر انقلاب برشمرد و افزود: برخی افراد به جای اینکه مشکلات کشور را حل کنند با دمیدن بر مشکلات تلاش دارند جام زهر را به رهبر معظم انقلاب بنوشانند که این خیال باطلی است.
لنکرانی با اشاره به برخی ضرورت‌سازی‌های متوهمانه ادامه داد: این اقدامات که ناشی از سوء عملکرد است باعث ضربه به انقلاب می‌شود.
 
سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه ساده‌انگاری یک آفت بزرگ برای انقلاب است، یادآور شد: باید در برابر مشکلات به جای برخورد سطحی و احساسی تدبیر به خرج داد.
 
وی در ادامه خودمحوری و خودبسندگی و محروم کردن نظام از کار جمعی را یکی از آفت‌های انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم که در این میدان دفاع مؤمنانه و بی‌ادعایی از این انقلاب داشته باشیم.
 
لنکرانی در عین حال تصریح کرد: متأسفانه برخی افراد برای خدمتگزاری به انقلاب منت می‌گذارند در حالیکه باید بدانند انقلاب اسلامی فرزندانی پرورش داده که بی‌مزد و بی‌منت برای انقلاب تلاش می‌کنند. 
 
وی در پایان با بیان اینکه برنامه ریاست‌جمهوری یازدهم جبهه پایداری درحال تدوین است از همه شخصیت‌های حقیقی، و کانون‌های فرهنگی با هرتخصصی برای مشارکت در تدوین این برنامه دعوت به عمل آورد و گفت: ما می‌خواهیم که برنامه ریاست‌جمهوری یازدهم با نظر جمع وسیعتری از متعهدان انقلاب تدوین شود.
 
محصولی: اصل تشخیص تکلیف و عمل به آن است
 
صادق محصولی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری نیز در سخنانی به نام این همایش اشاره کرد و اظهار داشت: در طول 34 سال گذشته انحرافات مختلفی مثل انحرافی که در زمان دولت موقت نسبت به دوستی و تساهل در رابطه با اجرای احکام اسلام در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی رخ داد را شاهد بودیم.
 
 
وزیر دولت نهم بر همین اساس به انحرافی که در دوران سازندگی و غلبه توسعه بر عدالت و له شدن افراد محروم در برابر توسعه کشور به وجود آمد اشاره و تصریح کرد: در زمان اصلاحات نیز شاهد تساحل و تغافل فرهنگی و سازش در برابر غرب و میدان دادن به اسلام‌ستیزان بودیم؛ متأسفانه اخیراً نیز شاهد انحرافات دیگری مانند مکتب ایرانی هستیم.
وی با تأکید بر اینکه از اول انقلاب نیز شاهد فتنه‌های بسیاری همچون فتنه بنی‌صدر، منافقین، ترور مسلحانه مردم و مسئولین، جنگ 8 ساله، فتنه 78 و فتنه بزرگ سال 88 بودیم، گفت: امت بزرگ ما در برابر تمامی این انحرافات و فتنه‌ها به تبعیت از ولی‌فقیه زمانشان چه در زمان امام خمینی (ره) و چه در زمان نایب بر حقشان مقام معظم رهبری مقاومت، ایستادگی و پایداری کردند.
 
محصولی با بیان اینکه متأسفانه برخی مغفولین، پایداری و استقامت در برابر انحرافات و فتنه‌ها را تندروی نامیده و به دور از عقل و خردورزی می‌دانند، گفت: این افراد معتقدند در برخی موارد باید سازش کرد مثل سازش در برابر انحرافات و یا دشمنان خارجی و بحث مذاکره با ‌آمریکا، در صورتی که طبق روایتی از حضرت علی (ع) میوه خردورزی استقامت و پایداری است اگر کسی می‌خواهد نشان دهد که خردورزی به کار می‌برد باید مقاوم و پایدار باشد.
 
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه برخی از شعارهایی که از سوی نامزدها مطرح می‌شود در آن موضوع مقاومت و پایداری وجود نداشته و در جهت جذب قشر خاکستری جامعه است، گفت: بسیاری از این شعارها برای به قدرت رسیدن بیان می‌شود در حالی که حتی پیشرفت که خود نسبت به توسعه دارای بار معنوی بیشتری است و رهبری به جای به کار بردن کلمه توسعه برای دهه چهارم فرمودند پیشرفت و عدالت از این رو پیشرفت بدون عدالت و مقاومت بی‌نتیجه است.
 
وی ادامه داد: اگر ما به وظیفه خودمان براساس تکلیف عمل کنیم در هر صورت پیروز و موفق هستیم و اگر براساس تکلیف عمل نکنیم اگر در هم ظاهر پیروز شویم اما باید گفت که شکست خورده‌ایم.
محصولی با بیان اینکه باید ببینیم رهبری به دنبال چیست، گفت: امروز مقام معظم رهبری علاوه بر شاخص‌های گذشته جدیداً شاخص دیگری را مطرح می‌کنند و آن اینکه «من انقلابی‌ام دیپلمات نیستم» و کسی که انقلابی است باید به این مسئله تأسی کند.
 
وزیر دولت نهم اضافه کرد: اینکه کسانی که در فتنه‌های گذشته سکوت کرده و مردود شده‌اند، به‌به و چه‌چه می‌کنند و کسانی که در سخنرانی‌های خود می‌گویند ما نباید در سیاست خارجی کاری کنیم که به کشور هزینه وارد شود یا شعارهای خود را توسعه مدنی، رفاه و دولت قانون عنوان می‌کنند در این بین ما باید ببینیم تکلیف چیست.
 
محصولی با تأکید بر اینکه در مباحث اجتماعی تکلیف را ولی‌فقیه مشخص می‌کنند و ما موظف به تبعیت هستیم گفت: مردم و خواص حزب‌اللهی باید شرایطی را در جامعه فراهم کنند که رهبری زمینه بسط ید خود را بیشتر از گذشته ببینند، گفت: برخی می‌گویند اینکه یکی را ساکت فتنه و دیگری را انحرافی بگوییم دیگر کسی نمی‌ماند باید در پاسخ گفت اینها جز سنگ‌اندازی نیست.
 
وی ادامه داد: کار اصلی مردم را انجام داده‌اند که نمونه آن را در 22 بهمن شاهد بودیم و مردم علیرغم فشارها، جانانه ایستادگی کردند و اگر به این مردم فضا داده شود نخبگان بزرگی دارند همانگونه که در دولت نهم این مسئله را دیدیم.
محصولی با تأکید بر اینکه اصل بر این است که اولاً تکلیف را تشخیص داده و دوماً به تکلیف خود درست عمل کنیم، گفت: دنبال این نباشیم که دیگران از چه چیزی خوششان می‌آید بلکه اگر ما خدا را داشته باشیم طبق وعده خداوند ما را یاری می‌کند.
 
عضو شورای مرکزی در ادامه سخنان خود به انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و اظهار داشت: برخی می‌گفتند نظر آقا لیست واحد است در صورتی که ایشان بارها فرمودند حرف در گوشی نداریم. ایشان فرمودند انتخابات رقابتی.
 
وی ادامه داد: عده‌ای تلاش کردند در رابطه با انتخابات مجلس برخی را برای انتخابات ریاست جمهوری تطهیر کنند و الان خودشان دیر کرده‌اند که نتیجه‌اش مجلسی شد که برخی از اقدامات و کارهایش دل رهبری را به درد آورد، ضمن اینکه ما تلاش‌های مجلس را نادیده نمی‌گیریم.
 


+ نوشته شـــده در جمعه 91/11/27ساعــت 7:57 صبح تــوسط عباس | نظر