سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چرا از فعالیت گفتمانی جبهه پایداری می ترسند!؟ واکنشهای معنادار ر

چرا از فعالیت گفتمانی جبهه پایداری می ترسند!؟
واکنش‌های معنادار رسانه‎های یک ستاد انتخاباتی به همایش گفتمانی جبهه پایداری

 

 رجانیوز: پس از برگزاری همایش گفتمانی جبهه پایداری به مناسبت سی‌و‌چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی که با عنوان "34 سال پایداری مقابل فتنه و انحراف" برگزار شد، برخی رسانه‌های سیاست زده، در اقدامی شتاب زده نسبت به این برنامه گفتمانی واکنش نشان دادند و سعی کردند با حاشیه سازی های رسانه ای، چندماه زودتر از موعد مقرر تخریب های ناشیانه خود را آغاز کنند!

سایت «فردا» که اصلی‌ترین سایت  ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف است، در سلسله مطالبی سراسر توهین و تخریب و با ادبیاتی زننده، علیه سخنرانان این همایش، ترجیح داد همچون گذشته با تکرار ادعاهای دروغین و پاسخ داده شده، جبهه پایداری را مرتبط با جریان انحرافی معرفی کند!
 
این در حالی است که فارغ از عنوان این همایش که پایداری در برابر فتنه و انحراف بود، محور اصلی سخنان آیت الله علم الهدی در این برنامه جریان انحرافی بود؛ ضمن اینکه دیگر سخنرانان این همایش از جمله حجت الاسلام و المسلمین دکتر آقاتهرانی، دکتر باقری لنکرانی و صادق محصولی نیز به طور جداگانه به خطرات فتنه و انحراف اشاره کردند. با اینحال روزنامه تهران امروز که ظاهرا ماموریت حمله به جبهه پایداری بدون توجه به عنوان و محتوای این همایش را داشت، در یک گاف معنادار، تیتر اول روزنامه خود را به «تطیهر جریان انحرافی در همایش پایداری » اختصاص داد.
 
 
این سایت در پیوندی معنادار با سایت «خانه ملت»، انتقاد سخنرانان همایش پایداری از یکشنبه سیاه مجلس را «رفتاری بد‌تر از فتنه» نامیده است؛ اصطلاحی که آقای شهردار حتی حاضر نشد از آن برای آشوب‌های خیابانی سال 88 استفاده کند و آن حوادث را «کدورت» نامید اما اکنون از سوی سایت نزدیک به وی، برای نامیدن اعضای یک جبهه انقلابی استفاده شده است. 
 
اما این سایت تنها رسانه نزدیک به شهرداری تهران نبود که تا این حد عجولانه به تخطئه جبهه پایداری پرداخت، بلکه سایر نشریات و رسانه‌های پرتعداد نزدیک به شهردار تهران هم در اقدامی هماهنگ،  غیر مستقیم نشان دادند اصلی‌ترین رقیب خود در انتخابات آتی را چه تفکری می‌دانند و به طور بی‌سابقه‌ای به عقده گشایی علیه این همایش پرداختند.
 
 
جالب اینکه جمله حجت‌الاسلام آقاتهرانی در این همایش که از لقب "سردار سازندگی" انتقاد کرد و گفت "همه ما باید سرباز باشیم" هم به مذاق دوستان خوش نیامده و با تحریفی آشکار، این لقب را به خود گرفته‌اند. سایت فردا احتمالا با شنیدن نام سردار خیال کرده است که منظور استاد برجسته اخلاق کشور، شهردار تهران بوده است.
 
  
 
البته کارمندان این رسانه‌ها تا اندازه‌ای هم حق دارند که اینچنین از جبهه پایداری و اقبال گسترده مردم از آن ناراحت باشند. زیرا در جریان انتخابات مجلس نهم، جبهه پایداری بود که بساط شرکت سهامی برخی گروه‌های سیاسی در انتخابات مجلس نهم را برهم زد و اجازه نداد تا سهمیه های ویژه شهردار تهران در این شرکت سهامی ( علی اصغر خانی و محمد نبی رودکی) به مجلس راه پیدا کنند. 
 
گفتنی است میزان اقبال عمومی به همایش جبهه پایداری در حد بود که فرید الدین حداد عادل عضو شورای مرکزی حزب رهپویان که در این همایش حضور داشت، به خبرگزاری فارس گفت: "هر تشکلی بتواند این همه نیروی حزب الهی جمع کند جای تبریک دارد."
 
با این اوصاف طبیعی است که مقبولیت عمومی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در میان توده های ملت، اصلی‌ترین دغدغه این روزهای افراد و جریاناتی باشد که سالهاست به طور غیر مستقیم با راه اندازی ستنادهای انتخاباتی خود،‌دغدغه کسب قدرت به هر قیمت در انتخابات 92 را دارند. جریان های تکنوکراتی که در عمل "سکولاریسم پنهان" را دنبال می کنند هستند و حتی علیرغم هشدارهای صریح رهبر انقلاب مبنی بر لزوم بکاگیری گفتمان "پیشرفت و عدالت" برای اداره کشور در دهه آینده،‌ سعی دارند با بکارگیری نظریاتی مانند دولت توسعه گرا و ... خود را به جامعه تحمیل کنند؛‌ هر چند تجربه سیاسی مردم ایران نشان داده است، هیچ گاه به فرد و جریانی که یک بار در انتخابات رای منفی داده اند،‌ برای بار دوم نیز اعتماد نخواهند کرد.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/11/29ساعــت 7:2 صبح تــوسط عباس | نظر