سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
واکنش نمایندگان مجلس به اظهارات صریح امام خامنه ای ص

صحبت های رهبری فضای ملتهب به وجود آمده را آرامتر خواهد کرد، رهبری اعلام کردند که فعلا نصیحت می کنم که این نشان دهنده این است که مسئولین باید بدانند فضا برای برخورد جدی تر باز است./ هر فردی در هر سطحی هم که باشد بعد از صحبت های رهبری اگر به دنبال بر هم زدن آرامش کشور باشد، مورد غضب مردم خواهد گرفت.
به گزارش سرویس سیاسی بی باک، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای دیروز قضایای یکشنبه سیاه مجلس را شدیدا محکوم کردند و از عملکرد رئیس جمهور، رئیس مجلس و برخی نمایندگان شدیدا انتقاد نمودند و همچنین اصل استیضاح را بدون فایده و توجیه خواندند. در همین راستا خبرنگاران بی باک نظرات تعدادی از نمایندگان مجلس را در این باره جویا شده اند.

سخنگوی کمسیون قضایی مجلس: بنده از ابتدا مخالف استیضاح بودم

محمد علی اسفنانی سخنگوی کمسیون قضایی مجلس در مور پیام و خواست مقام معظم رهبری از مردم و مسئولین در جمع مردم تبریز در گفتگو با بی باک اظهار داشت: مقام معظم رهبری بسیار منصفانه و منطقی با مسائل پیش آمده در این چند روز اخیر برخورد کرده اند، و همانطور که بارها بر همدلی و وحدت تاکید کرده بودند ، هر عاملی که باعث ایجاد تفرقه شود را منع نمودند.

وی افزود: نکته ای دیگر در بیانان مقام معظم رهبری این بود که اگر کسی اشتباه کرد نباید به سرعت فرد را ضد ولایت فقیه بدانند.

اسفنانی ابراز داشت: با توجه به وضعیتی که در جامعه وجود دارد مسئولین باید صبر بیشتری داشته باشند و منویات مقام معظم رهبری را فصل الخطاب اعمال خود قرار دهند.

سخنگوی کمسیون قضایی مجلس عنوان کرد: بنده قبل از استیضاح وزیر کار در مصاحبه ای که با سایت بی باک داشتم اصل استیضاح را در شرایط کنونی، علی رغم اینکه استیضاح حق نمایندگان است و استیضاح به درستی هم صورت بگیرد، بی اثر وبی فایده می دانستم، برخی نمایندگان استیضاحی را مطرح می کردند که اثری  بر آن مرتبط نبود، حضرت آقا هم با توجه به این  که دلایل نمایندگان استیضاح کننده ربطی به وزیر کار نداشت، فرمودند که استیضاح غلط بود.

مسئولینی که به سوگندشان عمل نکنند، مشروعیت شان از بین خواهد رفت

نماینده مردم فریدونشهر، فریدن افزود: مقاماتی که در زمان تصدی شغل خود ملزم به سوگند خوردن هستند، این سوگند تا زمانی مشروعیت دارد که خصوصیات  زمان سوگند را کماکان دارا باشند، اما اگر اعمالی انجام دهند که مشروعیت سوگند از بین برود، صلاحیت آن ها هم از بین می رود، اگر چنین اتفاقی بیافتد حضرت آقا بعد از نصیحت برخورد دیگری خواهند کرد و از دیدگاه مردم هم چنین مسئولی مشروعیت نخواهد داشت.
عضو کمیسیون فرهنگی: مسئولین نباید کاری کنند که که نحوه برخورد مردم و ولایت با آنها شکل دیگری پیدا کند

همچنین حجت السلام نصرالله پژمان فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با بی باک بیان داشت: مقام معظم رهبری در جمع مردم تبریز تذکری به همه قوا دادند که اولویت مسائل در کشور معیشت است و چند سالی است که حضرت آقا در بین فرمایشات خود آن را یاد آوری می کنند.

وی افزود: مسئولین نباید کاری کنند که مقام معظم رهبری و مردم از تذکرات اخلاقی  عبور کنند و نحوه برخورد شکل دیگری پیدا کند، علی رغم تذکر مقام معظم رهبری، ادامه بحث های اختلاف برانگیز، شیطنتی است که از ناحیه برخی افردا ادامه پیدا می کند.

نماینده مردم مشهد در ادامه افزود: اگر به این دقت داشته باشیم که جدال ها و صحبت های تفرقه افکن به هر بهانه ای که آغاز شود و ادامه پیدا کند، نفع و ضرر آن به حال چه کسانی است؟ و اگر انصاف، عدالت و خیرخواهی و عقل را قاضی کنند هرگز وارد چنین جدال هایی نمی شوند.

استیضاح کار غلطی بود

پژمان فر افزود: کسانی که در این زمینه عدول داشته اند درس عبرتی بگیرند و مسائل را به نحوه شایسته مدیریت کنند.

وی بیان داشت: نظر رهبری این است که چنین استیضاحی کار غلطی بود زیرا اگر قرار است وزیری را استیضاح نمایند باید نسبت به عملکرد خودش استیضاح را مطرح کرد، استیضاحی که اخیرا در مجلس صورت گرفت بر اساس عملکرد وزیر کار نبود اما برخی از نمایندگان به این موضوع توجه نکردند و دچار اشتباه شدند و صحبت حضرت آقا را قبول داریم که استیضاح کار غلطی بود.

عضو کمیسیون فرهنگی افزود: اگرچه در این کار غلط همه دولت و همه مجلس دخالت نداشتند اما آسیب آن به کل نظام وارد شد و هزینه زیادی برای نظام به بار آورد.

بداخلاقی مسئولین آثار اجتماعی زیادی به بار خواهد آورد

پژمان فر در پایان اظهار داشت: رهبری و مردم تا حدی این بد اخلاقی ها را تحمل خواهند کرد زیرا بداخلاقی مسئولین آثار اجتماعی زیادی به بار خواهد آورد و مردم بعد از این در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری پاسخ خواهند داد.

عضو کمیسیون عمران: همه می دانستند وزیرکار مقصر نبود

مجید جلیل سر قلعه عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با بی باک تصریح کرد: مقام معظم رهبری در صحبت های خود در جمع مردم تبریز، تعامل بین قوا  برای رفع مشکلات معیشت مردم را خواستار بودند که بارها هم آن را بیان داشتند البته این روند ادامه داشت تا اینکه  در بخش تامین اجتماعی مقداری غیر قانونی عمل شد که واکنش مجلس را  به دنبال داشت، البته می شد که استیضاح صورت نگیرد و کما بیش هم همه می دانستند که وزیر کار مقصر نیست و زمانی که استیضاح صورت گرفت نباید این مسئله سیاسی می شد.

نماینده مردم لردگان تاکید کرد: در استیضاح وزیر کار رئیس جمهور اشتباه کرد و همچنین رئیس مجلس نباید برخی صحبت ها را مطرح میکرد و باید به دنبال دفاع از مجلس و نمایندگان می بود.

از مردم عذرخواهی می کنم

وی افزود: بنده به عنوان نماینده مجلس به خاطر مشکلات به وجود آمده از مردم عذر خواهی می کنم.

در ادامه الیاس طاهری دبیر کمیسیون صنایع  و معادن در گفتگو با بی باک اظهار کرد: مقام معظم رهبری در جمع مردم تبریز، برخی مسئولین را از تفرقه برحذر داشتند و توصیه فرمودند که قوا تعامل داشته باشند و برای رفع مشکلات مردمی که علی رغم تمامی گرانی ها، همیشه در صحنه هستند، تلاش کنند.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن: مسئولین در عمل ولایتمداری را نشان دهند

طاهری تاکید کرد: نمایندگان مجلس هم باید به دنبال این باشند که دغدغه و نگرانی های مردم را کم کنند، متاسفانه دشمن بعد از دیدن این اختلافات دلخوش و دلشاد شده که  نشان دهنده این است که  دشمنان به دنبالند تا دوباره این اختلافات را ببینند.

نماینده مردم اقلید افزود: نباید مسئولین فقط در سخنرانی ها خود را متدین و مومن بدانند باید در عمل به بیانات رهبری هم این را نشان دهند، بعد از صحبت های حضرت آقا و تذکرات ایشان همه مسئولین باید تلاش کنند، دغدغه های مردم حل شود نه اینکه به دنبال ادامه مسائل حاشیه ای باشند.

فرمایشات رهبری درباره غلط بودن استیضاح را قطعا قبول داریم

وی اظهار داشت: قطعا فرمایش مقام معظم رهبری در مورد غلط بودن استیضاح وزیر کار را قبول داریم و امیدواریم نمایندگان بعد از این بیشتر به مسائل مهمتر تمرکز داشته باشند.

محمد ابراهیم رضایی نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفتگو با بی باک تاکید کرد: همه مسئولینی که پیام مقام معظم رهبری را شنیدند تکلیفشان است که در راستای حفظ منافع ملی حرکت کنند.

نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی: اشتباهات قبلی تکرار نخواهد شد

نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تاکید کرد: در مجلس بیشتر نمایندگان ولایت مدار و تکلیف محور هستند و مطمئنا اشتباهات قبلی را تکرار نخواهند کرد.

وی افزود: اصرار و انگیزه ای هم که قبلا نمایندگان بر استیضاح داشتند به دلیل این بود که دولت را به سمت قانون مداری سوق دهند، بعد از پیامی که حضرت آقا  امروز دادند قطعا بسیاری از عمل ها و رفتاها در مجلس مشاهده نخواهد شد.

جهانگیر زاده: رهبری حجت را تمام کرد، مردم با رهبری همگام هستند

جواد جهانگیر زاده عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری حجت را برای همه مسئولین تمام کرد، ایشان درخواست های خود را از مسئولین اعلام کردند و مردم هم در این مسیر با رهبری هم گام هستند.

وی افزود: نامه رئیس مجلس هم نشان دهنده تبعیت از مقام معظم رهبری است و امیدواریم که سایر مسئولین هم چنین کاری انجام دهند.

مسئولین باید بدانند که فضا برای برخورد جدی تر باز است

جهانگیر زاده اظهار داشت: صحبت های رهبری فضای ملتهب به وجود آمده را آرامتر خواهد کرد، رهبری اعلام کردند که فعلا نصیحت می کنم که این نشان دهنده این است که مسئولین باید بدانند فضا برای برخورد جدی تر باز است.

وی اظهار داشت: به لحاظ قانونی و به لحاظ شرعی وظیفه سران قوا تبعیت از رهبری است و منویات رهبری تعیین کننده وظایف قوا است و هر زمان مسئولین در راستای فرمایشات رهبری عمل کردند نتایج بهتری حاصل شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی ابراز داشت: مقام معظم رهبری در صحبت های خود بسته ای را مطرح کردند که شامل غلط بودن استیضاح وزیر کار، مذاکره با آمریکا و مسائل پیش آمده اخیر بود که بصورت کامل توضیح دادند و جای هیچ توجیه و بهانه ای نیست.

هر فردی در هر رده ای اگر آرامش را بهم بزند با غضب مردم روبرو می شود

جهانگیر زاده عنوان کرد: هر فردی در هر سطحی هم که  باشد بعد از صحبت های رهبری اگر به دنبال بر هم زدن آرامش کشور باشد، مورد غضب مردم خواهد گرفت.


+ نوشته شـــده در دوشنبه 91/11/30ساعــت 9:23 صبح تــوسط عباس | نظر