سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخنگوی جبهه پایداری: به لیست 5 نفره رسیده ایم/ جبهه پایداری در ا

بسمه تعالی
سخنگوی جبهه پایداری:
سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی تأکید کرد که کاندیدای نهایی این جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری در "زمان مقرر" معرفی می‌شود.

به گزارش مشرق ـ کامران باقری‌لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم ‌، در مورد شاخصه‌های شناسایی فرد اصلح در جبهه پایداری اظهار داشت: جبهه پایداری براساس دو شاخصه مهم ولایتمداری و کارآمدی بررسی کاندیداهای مختلف را دنبال کرد و برخی افراد در این دو شاخصه اصلی، امتیاز بالا و لازم را نیاوردند.

وی در تبیین شاخصه ولایتمداری گفت: مثلاً در بحث ولایتمداری کلیه کسانی که به نوعی رفتارهای سیاسی آنها بر منفعت‌طلبی و  جلب آرای خاکستری به هر قیمتی شکل گرفته، این افراد را از این شاخص مردود تلقی کردیم.

سخنگوی جبهه پایداری در توضیح شاخص کارآمدی نیز تصریح کرد: در بحث کارآمدی یک نکته مهمی وجود داشت که اولا کسانی را مورد توجه قرار دهیم که برنامه و یا توان برنامه‌ریزی برای کلان کشور را داشته باشند و در ثانی این افراد در صحنه‌های اجرایی که حاضر شدند، به خودشان اجازه نداده باشند که به بهانه‌های کارآمدی، احکام اسلامی و تقوای دینی را زیر پا بگذارند.

***استفاده از افراد سکولار به عنوان بازوی اجرایی خلاف کارآمدی دینی است***

لنکرانی ادامه داد: به عنوان مثال اگر کسی به خودش اجازه بدهد که برای انجام یک پروژه بزرگ از هر روشی استفاده کند و حقوق مردم را زیر پا بگذارد و به مردم فشار بیاورد و یا درآمدهایی که حداقل مشکوک است را خرج پروژه‌های بزرگ کند، ما این فرد را نمی‌توانیم به عنوان کارآمد با نگاه الهی حساب کنیم.

وی در تشریح کارآمدی خاطرنشان کرد: اگر ببینیم فردی در این عرصه به خودش اجازه داد که از افراد سکولار به عنوان بازوهای قوی اجرایی استفاده کند و این را فراموش کرد که بر اساس آموزه دینی و قرآنی امانت‌داری در کارآمدی را در نظر نگرفت و امانتداری را فراموش کرد و به همین خاطر اطراف آنها حلقه‌های فساد شکل گرفت، این افراد در شاخص‌ کارآمدی مردود می‌شوند.

***در زمان مناسب فرد مورد نظر جبهه پایداری را معرفی می‌کنیم/ به فهرست 5 نفره‌ای رسیده‌ایم***

عضو ارشد جبهه پایداری تصریح کرد: با همه این شرایط جبهه پایداری کاندیداهای مختلف را بررسی کرد و در حال حاضر به یک فهرست کوتاه شده 5 نفره رسید و بنا داریم تا از این فهرست با بررسی‌های بیشتر و در زمان مناسب فرد مورد نظر را به پیشگاه مردم معرفی کنیم.

لنکرانی تاکید کرد: این نکته مهم است که تشکل‌های اجتماعی نباید تلقی کنند که اگر کسی را به مردم معرفی کردند، همه وظیفه دارند از آن فرد حمایت کنند.

وی با اشاره به مردمسالاری دینی گفت: بالاخره ویژگی مردمسالاری دینی این است که حرف آخر را مردم می‌زنند و نقش تشکل‌ها بیشتر نقش مشورتی است و اگر شخص و یا تشکلی برای خودش بیش از نقش مشورتی قائل باشد، این هم یک مردودیتی را در شاخصه مردمسالاری دینی برایش ایجاد می‌کند.

لنکرانی در مورد اینکه زمان مناسب برای معرفی کاندیدا چه زمانی است، گفت: با توجه به اقتضائاتی که وجود دارد، در زمان مقرر کاندیدا را معرفی می‌کنیم.

وی در مورد اینکه لیست کوتاه‌شده شما 3 نفره است یا 5 نفره اظهار داشت: ما فهرستی که به عنوان فهرست کوتاه شده مصوب شورای مرکزی داریم، فهرستی 5 نفره است که از بین آن فهرست، نفر نهایی را معرفی می‌کنیم.

***بخش مهمی از برنامه‌های ما تدوین شده است/ همزمان با معرفی کاندیدا اعلام می‌کنیم***

سخنگوی جبهه پایداری در مورد برنامه‌های ریاست جمهوری این جبهه گفت: بخش مهمی از برنامه‌های ما تدوین شده است و می‌توانیم بگوییم که عمده بحث‌های کلان و چارچوب‌های برنامه مشخص شده است.

لنکرانی ادامه داد: ما امیدواریم که انشاءالله قبل و یا همزمان با معرفی کاندیداهای جبهه پایداری، برنامه‌هایمان را برای دولت یازدهم به پیشگاه مردم تقدیم کنیم.

***انتخابات شوراها در شوراهای استانی جبهه پایداری دنبال می‌شود***

سخنگوی جبهه پایداری در مورد نحوه چگونگی ورود این جبهه به انتخابات شوراها اظهار داشت: جبهه پایداری موضوع انتخابات شوراها را در شوراهای استانی خود دنبال می‌کند و در شهرهای مختلف بر حسب اقتضاء عمل می‌کند.

لنکرانی تصریح کرد: در بعضی شهرها لیست مستقل خواهیم داد و در بعضی از شهرهای دیگر که نظرات نزدیکتر است، ممکن است فهرست ائتلافی با برخی گروه‌ها داشته باشیم.

وی در مورد اینکه آیا کمیته مستقلی برای این منظور شکل گرفته، گفت: بحث انتخابات شوراها عمدتا در شوراهای استانی جبهه پایداری دنبال می‌شود.

سخنگوی جبهه پایداری ادامه داد: در  اغلب 31 استان کشور شورای مربوط به آن استان یا شکل گرفته و  یا در حال شکل گیری است ،این شوراها مسئولیت دارند که در بحث شوراها با توجه به معیارها و شاخص‌ها اقدام کنند.


+ نوشته شـــده در شنبه 91/12/19ساعــت 4:22 عصر تــوسط عباس | نظر