سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ت.روایتی تلخ از تغییر اولویت‎های دولتی که قرار بود شیفته خدمت با

بسمه تعالی 
روایتی تلخ از تغییر اولویت‎های دولتی که قرار بود شیفته خدمت باشد
وقتی احمدی‎نژادِ آن سال‎‌ها از کاهش 200 تومانی قیمت میوه شب عید هم نمی‌‎گذشت/ وقتی افزایش 2000 تومانی این روزهای قیمت میوه هم تاثیری بر خط و نشان کشیدن‎های انتخاباتی رئیس‌جمهور ندارد!

 

گرانی عجیب و غیرقابل توجیه میوه و برخی اقلام مصرفی شب عید مردم در روزهای گذشته و واکنش کند و غیرموثر دولت در این باره، خاطره برخورد متفاوت دکتر احمدی‎نژاد با گرانی میوه در سال‎های 85 و 86 را زنده کرده است، که بر خلاف این روزها، با پیگیری شخص رئیس جمهورو ناتمام گذاشتن سفر نوروزی وزرا بلافاصله بر طرف شد.

به گزارش رجانیوز، در حالیکه رهبر معظم انقلاب شش هفته پیش از فرا رسیدن ایام نوروز و در جلسات سران قوا بر لزوم تدارک ویژه دولت برای شب عید مردم و جلوگیری از فشار به اقشار کم‎درآمد دولت تاکید کرده بودند، افزایش عجیب قیمت میوه در چند روزگذشته آنهم در شرایطی که همچنان بازار دید و بازدید شب عید برقرار است، نارضایتی‎هایی را به دنبال داشته است.

این در حالی است که دولت پیش از این اعلام کرده بود برای چند ماه ذخیره مناسبی از میوه و مایحتاج شب عید مردم را برای تنظیم بازار آماده کرده است، با این حال و با وجود ورود وزیر مربوطه و انجام مصاحبه مطبوعاتی مبنی بر تنظیم سریع بازار میوه،‌ افزایش یک تا دو هزارتومانی قیمت اقلام مختلف میوه در چند روز،‌ تنها با کاهش چند صد تومانی مواجه بوده است و در این میان خبری از واکنش رئیس جمهور به این موضوعات نیست.

از سوی دیگر اساسا بعید به نظر می‎رسد موضوعی همچون تنظیم و نظارت بر بازار میوه ارتباطی با تحریم‎های بین‎المللی داشته باشد و تنها به یک «اهتمام ویژه» برای کنترل قیمت از سوی دولت نیازمند است.

اما این روزها افزایش یک تا دو هزار تومانی اقلام مختلف میوه، در حالی واکنش آنچنانی دولت را به دنبال نداشته است که در سال‎های 85 و 86 افزایش تنها دویست تومانی برخی اقلام میوه در شب عید، موجب شد شخص رئیس جمهور، برخی وزرای مربوطه را روز اول و دوم سال نو از مسافرت به محل کار بکشاند تا بلافاصله این افزایش دویست تومانی مرتفع شده و مردم در تهییه اقلام مورد نیاز خود حتی متحمل کوچکترین فشار هم نشوند.

با این وجود، حال و هوای سخنان و اظهارنظرهای این روزهای رئیس جمهور چیزی متفاوت از حال و هوای  و واکنش‎های آن سال‎های دولت به نظر می‎رسد، چنانکه این روزها بیش از آنکه موضوع گرانی و تامین مایحتاج مردم در شرایط سخت کنونی مورد توجه باشد، تمرکز اظهارنظرها و اولویت‎های رئیس دولت، کشیدن خط و نشان انتخاباتی برای این گروه و آن نهاد قانونی و سیاسی است.

به نظر می‎رسد سایه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و کشیدن خط و نشان‎های مختلف، آنچنان بر دفتر رئیس جمهور سنگین شده و چنان اولویتی پیدا کرده است، که مواردی همچون فشار به اقشار کم درآمد جامعه در ایام نوروز را به حاشیه برده باشد موضوعی که باز هم از تغییرات جدی و اساسی در اولویت‎هایی دولتی حکایت می‎کند که قرار بود شیفه خدمت باشد و نه تشنه قدرت!

اخبار مرتبط


+ نوشته شـــده در سه شنبه 92/1/13ساعــت 8:34 صبح تــوسط عباس | نظر