سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ب..مخالفت گروه 8 با طرح انگلیس برای تسلیح بیشتر تروریست ها در س

بسمه تعالی

مخالفت گروه 8 با طرح انگلیس
برای تسلیح بیشتر تروریست ها در سوریه

وزیران خارجه گروه هشت با طرح دولت انگلیس در مورد ارسال سلاح برای مخالفان دولت سوریه مخالفت کردند.
به گزارش خبرگزاری ها، وزیران خارجه کشورهای صنعتی موسوم به «گروه هشت» پنجشنبه گذشته در اجلاس لندن با طرح دولت انگلیس در مورد ارسال سلاح برای مخالفان سوری مخالفت کرده و در عوض، خواستار ارسال «کمک های انساندوستانه» به ملت سوریه شدند.
پیش از این نیز کشورهای عضو اتحادیه اروپا به طرح انگلیس و فرانسه در مورد ارسال سلاح برای شورشیان سوری «نه» گفته بودند.
«ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس که میزبانی نشست وزیران خارجه گروه هشت را در لندن برعهده داشت، پس ار مواجه شدن با مخالفت همتایانش مدعی شد: جامعه جهانی تاکنون در عمل به مسئولیت هایش در قبال سوریه شکست خورده است و همچنان به این شیوه ادامه می دهد. وی که به شدت از تصویب نشدن طرح خود عصبانی بود هشدار داد: وضعیت بد انسانی سوریه در صورتی که ادامه یابد، این کشور را به بزرگترین فاجعه انسانی قرن 21 تبدیل خواهد کرد. وزیر خارجه انگلیس در حالی برای مردم سوریه اشک تمساح می ریزد که خود و دولتش در کشتار این مردم سهم زیادی دارند.
در همین حال، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، طرحی را به تصویب رساند که در چارچوب آن، واشنگتن 10 میلیون دلار به تروریست های مخالف دولت سوریه کمک می کند. اوباما در دیدارش با «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل مدعی شد کمک های آمریکا شامل کالاهای غیرکشنده از جمله غذا و دارو می شود. وی تاکید کرد: این اقدام در راستای منافع ملی آمریکا صورت می گیرد.
بان کی مون نیز در این دیدار که در کاخ سفید صورت گرفت، اظهارات تملق آمیزی را در حمایت از سیاست آمریکا در قبال سوریه و کره شمالی بر زبان آورد.
وی مدعی شد که دمشق اجازه ورود بازرسان شیمیایی به حلب را نمی دهد. بان کی مون خواستار ایفای نقش بیشتر آمریکا در مسئله سوریه شد.
پیوند النصره با آمریکا
در حالی که گروه تروریستی «جبهه النصره» که در سوریه فعال است، با شبکه القاعده اعلام بیعت کرده است، «علاء عرفات» یک سیاستمدار سوری مخالف دولت دمشق فاش کرد، دولت واشنگتن با رهبران جبهه النصره ارتباط دارد و از اعضای این گروه برای اهداف پلید خود در سوریه استفاده می کند. وی افزود: النصره با تمام قوا برای تحقق اهداف آمریکا تلاش می کند. پیش از این نیز محافل سیاسی و خبری از پیوندهای پنهان آمریکا و انگلیس با عناصر سلفی و القاعده در کل منطقه خاورمیانه خبر داده بودند.
جبهه النصره چهارشنبه گذشته تعهد خود را به «ایمن الضواهری» رهبر القاعده رسما اعلام کرده است.
عملیات ارتش
نیروهای ارتش سوریه در مناطق «ادلب» و «حلب» دست به عملیات زدند. در این عملیات دستکم 56 تروریست کشته و بیش از 05 نفر زخمی شدند. منطقه «کاستلو» در شهر حلب هم از کنترل تروریست ها خارج شده است.
تلویزیون رسمی سوریه نیز از کشته شدن شماری از جنگجویان تونسی، مصری و ملیت های دیگر در حومه دمشق، لاذقیه، درعا، حمص، ادلب و حلب خبر داد. ارتش سوریه همچنین توانست منطقه بسیار حساس «بنی مندو» را از کنترل تروریست ها خارج کند.
سایر رویدادها
¤ سرتیپ «فهد جاسم الفریج» وزیر دفاع سوریه تاکید کرد: دولت سوریه بر حق است و بر دشمنان پیروز می شود.
¤ مسکو حضور نیروهای القاعده در سوریه را محکوم کرد.
¤ منابع دیپلماتیک در قاهره اعلام کردند، «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه اواخر فروردین استعفا می کند.
¤ مقامات دمشق اعلام کردند 


+ نوشته شـــده در شنبه 92/1/24ساعــت 9:29 صبح تــوسط عباس | نظر