سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
واشنگتن پست: هدف اکثر کاندیداهای ریاست جمهوری ایران، حمله به میر

بسه تعالی
واشنگتن پست: هدف اکثر کاندیداهای ریاست جمهوری ایران، حمله به میراث ( 3تیر) است!
واشنگتن پست در مطلبی چالشی، به تحلیل انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال جاری پرداخت. رسانه های غربی، ورود حسن روحانی به دایره انتخابات را یکی از مهمترین رویدادهای هفته پیش می داند و استقبال چشمگیری از کاندیداتوری وی می نماید. اما بیشترین مانور سایتهای خبری غرب بر کاندیداها و جبهه های سیاسی است که نقاط قوت دولت دکتر احمدی نژاد از نظر رهبری را مورد تخریب قرار داده و می دهند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، واشنگتن پست در مطلبی چالشی، انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال جاری را اینگونه تحلیل کرد: ”با پایان یافتن دور دوم ریاست جمهوری بحث برانگیز احمدی نژاد، شَمای کلی کاندیداهای انتخابات پیش رو در ایران تا حدودی شکل گرفته است. اما با وجود متفاوت بودن گرایش و صف بندی نامزدهای مختلف، باید گفت که تمامی آنها در یک چیز متحدند: حمله به میراث دولت احمدی نژاد."

نویسنده این تحلیل، توجه به دو موضوع مهم را در انتخابات ضروری میداند: اول، موضوع برنامه هسته ای (به عنوان موضوعی دارای اهمیت ویژه)، و دوم، اقتصاد (به عنولن بزرگترین چالش).


واشنگتن پست در این بخش از مطلب بدون ذکر نام نامزدها می نویسد در حدود بیست تن از کاندیداهای مطرح ریاست جمهوری ایران معتقدند رویه ی عمل احمدی نژاد بیش از تحریم ها به اقتصاد ایران ضربه زده است.

در ادامه این تحلیل آمده است: ”حزب سنتی محافظه کاران، بیشترین تعداد نامزدهای پیش بینی شده را در انتخابات دارد اما... برخی از آنان به دلیل واهمه از عدم رأی آوری، برای نامزدی اقدام نمی کنند."

حسن روحانی، تنها کاندیدایی که سایت های غربی نام او را صراحتا ذکر می کنند

واشنگتن پست، ورود حسن روحانی به دایره انتخابات را یکی از مهمترین رویدادهای هفته پیش می داند و با استقبال چشمگیر از کاندیداتوری وی، می نویسد: ”حسن روحانی، مذاکره کننده تیم هسته ای دولت خاتمی، یکی از اصلاح طلبان میانه رو است که با ورود خود به انتخابات، ورود محمد خاتمی یا اکبر هاشمی رفسنجانی را تا حدی منتفی می کند."

این سایت سپس درباره جبهه پایداری با موذی گری رسانه ای خاص خود و بدون اشاره مستقیم به نام این جبهه و با تعبیر ”حزب محافظه کار افراطی" می نویسد: ”این حزب به رهبری آیت الله مصباح یزدی، که زمانی حامی احمدی نژاد بود و اکنون به یکی از منتقدین وی تبدیل شده است، هنوز کاندیداهای خود را اعلام نکرده ولی انتظار می رود که به زودی لیست خود را ارائه دهد."

چیزی که بیش از همه به چشم می آید، این است که بیشترین مانور سایتهای خبری غرب بر کاندیداها و جبهه های سیاسی است که نقاط قوت دولت دکتر احمدی نژاد از نظر رهبری را مورد تخریب قرار داده و می دهند. به عنوان نمونه واشنگتن پست -بدون ذکر نام کاندیداها-شعار انتخاباتی آنها را بیان می کند و می نویسد: ”بسیاری از کاندیداها با انتشار شعارهایی از قبیل پیشرفت و عدالت، پیروزی صداقت بر ثروت و قدرت، و دولت اخلاق، رای میلیون ها ایرانی را مورد هدف قرار داده اند که معتقدند در دولت احمدی نژاد بدترین شرایط اقتصادی به وجود آمد، کلاهبرداری در سیستم بانکداری رواج یافت، و سیاست خارجی به انحطاط رفت و باعث منزوی شدن بیش از پیش ایران در جامعه بین الملل گشت."

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی های خود در مجامع مختلف، اقدامات زیربنایی اقتصادی، و همچنین سیاست خارجی موفق، و گسترش قدرت و نفوذ ایران در منطقه و جهان را از امتیازات و نقاط قوت دولت نهم و دهم عنوان نموده اند!

تحلیل عجیب واشنگتن پست از کاندیداتوری مشایی

واشنگتن پست در خصوص تیم انتخاباتی [حامی] احمدی نژاد - باز هم بدون ذکر نام از کاندیداهای مربوطه، که البته نام آنها بر کسی پوشیده نیست - می نویسد: شعار این تیم ”زندگی طولانی و بهار" است که هم دیگران را به حفظ حزب وی در قدرت تشویق می کند و هم اشاره ای دارد به جنبش های اخیر در جهان عرب که بسیاری رژیم ها را از تخت به زیر کشید!

اولین چیزی که از خطوط بالا دریافت می گردد این است که تحلیل گران غرب، به دولت احمدی نژاد به چشم یک برانداز نرم نگاه می کنند و یا تعمدا اصرار دارند تا این تحلیل عجیب و دور از ذهن را برای مخاطب خود جا بیندازند!

نظر واشنگتن پست راجب ائتلاف 1+2 و ائتلاف پنج گانه اصولگرایان

نویسنده این تحلیل، با اشاره به رهبران اصلاح طلبی که در انتخابا سال 2009 به ناحق به ریاست جمهوری انتخاب نشدند! می نویسد: ”به نظر نمی رسد که آن دو نفر تمایلی به شرکت در انتخابات داشته باشند. و عدم شرکت آنها در انتخابات، شانس اصلاح طلبان دیگر و کاندیداهای اصلاح طلبی که مورد تایید احمدی نژاد است را بیشتر می کند."

واشنگتن پست با وارونه نشان دادن حوادث و واقعیات سال 88 نوشت: ”طرفداران دو نامزد اصلاح طلبی که بیش از یک سوم آراء رای دهندگان را به خود اختصاص داده بودند معتقدند که آرای نامزدهای آنان بسیار بیشتر از چیزی است که حکومت اعلام کرده بود."

و در بخش آخر، با توجه با ائتلاف1+2 و ائتلاف اکثریت، می نویسد: ”هر کدام از ائتلاف های موجود و یا ائتلاف پنج گانه، سرانجام به ائتلاف 1+2 می رسند تا پست های امنیتی دولت آینده را به دست بیاورند."

منبع خبر:


+ نوشته شـــده در دوشنبه 92/1/26ساعــت 10:50 صبح تــوسط عباس | نظر