سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شرط پایداری برای وحدت اصولگرایان/ به احمدینژاد گفتیم مشایی باشد

در این نامه نوشته بودیم در جلسه ای که اسفندیار رحیم مشایی حضور داشته باشد شرکت نخواهیم کرد، که در نهایت یک نفر از دوستان عزل شد (محسنی اژه ای) و مابقی تهدید به برکناری شدند!
گروه سیاسی مشرق _ کامران باقری لنکرانی کاندیدای جبهه پایداری بعدازظهر امروز در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بعد از سخنرانی خود به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

دانشگده علوم سیاسی دانشگاه تهران که پذیرای کاندیدای جبهه پایداری بود روزی بسیار آرام و بدون حاشیه را پشت سر گذاشت.

نشست پرسش و پاسخ که به دعوت بسیج دانشجویی این دانشگاه انجام شده بود از شور و هیجان کافی برخوردار نبود و مخاطبین با هیچ چالشی مواجه نشدند، گویا منتقدان و مخالفین جبهه پایداری در این جلسه حاضر نشده بودند و یا تمایلی برای عرض اندام نداشتند.

بعد از اتمام سخنرانی لنکرانی کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، مجری مراسم شروع به خواندن سوالات مکتوب کرد.

اولین سوال در خصوص دلیل کناره گیری لنکرانی از کابینه محمود احمدی نژاد بود که لنکرانی تفاوت دیدگاه با محمود احمدی نژاد را علت اصلی این جدایی دانست و در ادامه به نامه ای اشاره کرد که توسط برخی از دوستان خود در دولت نهم برای رئیس جمهور نوشتند و به صورت مکتوب آقای احمدی نژاد را از اعتراض خود به حضور مشایی در جلسات هیات دولت و سخنرانی های وی در این جلسات رسانه بودند.

لنکرانی در خصوص محتوای این نامه چنین گفت: در این نامه نوشته بودیم در جلسه ای که اسفندیار رحیم مشایی حضور داشته باشد شرکت نخواهیم کرد، که در نهایت یک نفر از دوستان عزل شد (محسنی اژه ای) و مابقی تهدید به برکناری شدند!

سوال دوم در خصوص برنامه های لنکرانی در سیاست خارجی بود و اینکه آیا با رژیم صهیونستی رابطه برقرار می کند یا خیر، که لنکرانی واکنش جالبی از خود نشان داد!


لنکرانی که از این سوال متعجب شده بود سوال کرد رابطه با چه کسی؟!

کاندیدای جبهه پایداری در خصوص این سوال توضیح داد: هیچ آشوبی نیست مگر اینکه دست رزیم صهیونیستی پشت آن دیده می شود، هیچ راهی برای تماس یا مذاکره و یا حتی ایجاد ارتباط با این رژیم غاصب وجود ندارد.

در ادامه این نشست، دانشجویی روی سن آمد و سوال خود را به صورت شفاهی از لنکرانی پرسید.

او خود را حامی جبهه پایداری معرفی کرد و در خصوص رای خود در این انتخابات گفت: رای من حول محور شخص شماست! و به صورت درون گفتمانی انتقادم را به شما مطرح می کنم.

این دانشجو انتقاد خود را نسبت به عملکرد وزارت بهداشت در زمان لنکرانی مطرح کرد و با اشاره کردن به برخی از اشکالات این وزارتخانه گفت: شما که در آن دوره توان و جرات وارد شدن به حیطه دارو را نداشتید چگونه توانایی اداره کشور را در دولت یازدهم در خود می بینید؟

وزیر بهداشت دولت نهم نیز در این خصوص توضیحات مفصلی ارائه داد و در انتها اظهار داشت: ما نقاط ضعف زیادی داشتیم اما وقتی که امروز شرایط رو بررسی می کنیم، متوجه این امر می شویم که اهمیت شکستن انحصار دارو که در آن زمان وارد شدیم، چقدر زیاد است.


- اگر رقابت بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان بود باید روی یک کاندیدا اجماع کنیم

در انتهای این نشست خبری لنکرانی کاندیدای احتمالی انتخابات در گفت و گو با خبرنگار مشرق، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر شرایط عرصه انتخابات تغییر کند و اصولگرایان نیاز به جبهه منسجمی داشته باشند آیا جبهه پایداری با دیگر اصولگرایان ائتلاف می کند یا خیر، پاسخ داد: اگر طوری شود که رقابت بین اصولگرایان و اصلاح طلبان باشد طبیعی است که وظیفه همه اصولگرایان اجماع بر روی یک کاندیدا است. 

وی ادامه داد: اما شرایط انتخابات 92 این را نشان می دهد که رقابت بیشتر بین بین جریان اصولگرایی خواهد بود.

کاندیدای جبهه پایداری همچنین اظهار داشت: آن‌ چیزی که باعث شد در صحنه حضور پیدا کنم، این بود که با نگاه به سایر دوستانی که در صحنه حاضر هستند متوجه شدیم که حضور بنده می‌تواند در مقایسه با دیگران کمک کننده باشد و هر کس که قصد دارد در انتخابات حاضر شود باید  ببیند که حضور وی گره‌ای از مشکلات کشور را باز می‌کند یا خیر.


****
_ در ادامه مشروح این سخنان کاندیدای جبهه پایداری در دانشکده علوم سیاسی داشنگاه تهران را ملاحظه می کنید؛

کامران باقری لنکرانی بعدازظهر امروز در نشست انتخاباتی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران درجمع دانشجویان گفت: موضوعی که این روزها در سطح رسانه ها و در بین اقشاری از مردم مطرح است این است که برای برون رفت از مشکلات فعلی چه سیاستی را باید در برابر سایرین پیش بگیریم و سیاست خارجی ما باید چگونه باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مطالباتی که در داخل و خارج عده ای آن را دنبال می کنند این است که برای حل مشکلات خود مشکلاتمان را با دنیا حل کنیم یعنی مذاکره با آمریکا به عنوان دستور کار جدی برای خودمان در نظر بگیریم، افزود: به عقیده آنها از این طریق بخشی از فشارها را کم کرده و با فرصتی که به دست می آوریم با استفاده از ظرفیت های داخلی می توانیم خودمان را تقویت کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: افرادی از بین کسانی که رای انتخابات اعلام حضور کردند با بیانات مختلف خود موید این مسیر هستند. حتی برخی که امروز گفته اند «من نمی گویم نمی آیم» نیز در سخنانشان چنین چیزی را برای روابط خارجه توصیه کرده اند.


لنکرانی گفت: آمریکا در همه سال هایی که به عنوان چهره بین المللی خود را در صحنه جهانی مطرح کرده سیاست واحدی را در دستور کار داشته است و آن این بوده که همیشه یک موجود موذی و بدجنس که توانمندی دارد را به عنوان رقیب جدی خود مطرح کند و نوعی اتحاد در جهان سرمایه داری به رهبری خود ایجاد کرده تا بتواند از این طریق ضمن تامین منافع خود مشکلات داخلی خود را نیز بپوشاند.

وی افزود: آمریکا با چنین پیشینه ای در 3 دهه گذشته چهره مقابل خود را اسلام و مصداق آن را ایران معرفی کرده است. البته همواره تناقضات بسیاری در حرف های آمریکایی ها مطرح شده است؛ برخی اندیشمندان آمریکایی نوشته اند که بیشترین تفکری که آمریکا را تهدید می کند عربستان وهابی است نه تفکرات اسلامی ایران. مروری بر موضع گیری های رسمی آمریکا نشان دهنده دوگانه کردن این مسئله است و از این رو ایران را خطر صلح جهانی مطرح می کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: هر زمان که آثاری از تمایل به مذاکره از سوی آمریکا مطرح شده زمانی بوده که آنها احساس کرده اند ما تحت فشار و سستی هستیم. از این رو تلاش کردند از این طریق از ما امتیاز گرفته و بگویند پرچم مقاومت شکسته شده است.

لنکرانی گفت: در چنین شرایطی اگر کسی از مذاکره صحبت کند اما به نتیجه این کار اشراف پیدا نکند، نتیجه این خواهد شد که در آستانه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری آمریکایی ها چنین ترجمانی خواهند داشت که ایرانی ها از اصول خود دست کشیده اند؛ آمریکایی ها در هیچ شرایطی اهل امتیاز دادن نیستند.


کاندیدای جبهه پایداری ادامه داد: ما محتاج مذاکره با آمریکا نیستیم. اگر در صحنه بین الملل مشکلی داریم که حتما هم داریم راه حل آن را مذاکره با آمریکا نمی دانیم. آمریکایی ها بنایشان افزودن بر مشکلات است تا ابتدا مقاومت ملت ایران شکسته شده و پس از آن همان کاری را که در دوران جنگ سرد با شوروی کردند با ما انجام دهند.

لنکرانی گفت: من نمی گویم کسانی که این روزها حرف از مذاکره با آمریکا زده و راه حل اقتصادی شان کرنش در برابر آمریکاست آدم های بدی هستند اما باورم این است که کسانی که در این زمینه اظهار نظر می کنند باید جمیع مسائل را در نظر گرفته و فقط  برای یک جمع خاکستری تصمیم نگیرند؛ باید منافع ملی را در نظر بگیرند. منافع ما امروز مذاکره بی قید وشرط با آمریکا نیست زیرا این چیزی است که آنها دنبال می کنند.

وی افزود: اگر غرب احساس کند که ما در دفاع از آرمان های خود سست هستیم ما را روزانه مورد حمله و حتی حمله از نوع حملات فیزیکی قرار خواهد داد؛ اینکه غرب سناریوی حمله را در سال های اخیر کنار گذاشته به این دلیل بوده که تصور کرده در ایران انگیزه قوی برای حفاظت از آرمان های انقلاب وجود دارد.

عضو جبهه پایداری عنوان کرد: یکی از کرنشگرهای قهار قذافی بود که در امتیاز دادن به غرب چیزی کم نگذاشت ولی خود اولین قربانی غرب در موج بیداری اسلامی بود. کشته شدن او کشته شدن معمولی نبود و هنوز ابعاد بسیاری از مسائل مختلف در لیبی نامشخص است.

وی افزود: گاهی سیاسیون باتجربه اشتباهات بزرگی می کنند که ما در اظهار نظرهای امروز شاهد برخی از این اشتباهات هستیم. اما عقلانیت به ما حکم می کند که در برابر آمریکا منفعل نباشیم.

لنکرانی ادامه داد: مهمترین دوگانگی انتخابات آتی  حول این مسئله است که آیا می توانیم به آرمان هایمان پایبند باشیم و مشکلات را حل کنیم یا نه؛ بسیاری تلاش می کنند اینگونه بقبولانند که راه کارآمدی زیر پا گذاشتن مقاومت است.

وی تصریح کرد: البته یک گروهی هم داریم که صحبت آنها در آرمانگرایی هیچوقت عملی نبوده و فکر کردند با یک نگاه صرفا اخلاقی می شود کشور را گرداند. جایگاه و مدیریت کشور احتیاج به تقوای جمعی دارد اما ما در این مسیر ضمن اینکه بر اصول خود پافشاری داریم، این پافشاری باتدبیری است که آرمانگرایی ما را تقویت می کند.


در ادامه این نشست باقری لنکرانی به پرسش دانشجویان پاسخ داد؛ وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حالا که در جبهه پایداری هستید فکر نمی کنید مردم به این جبهه اعتماد نمی کنند واینکه شما گفته بودید اگر هاشمی بیاید از گفتمان سوم تیر شکست می خورد با چه استدلالی این حرف را زدید، گفت: سوم تیر به عنوان خرده گفتمان، ذیل گفتمان انقلاب تعریف می شود و بی توجهی به آن هزینه هایی برای کشور فراهم کرده است.

وی به دلایل شکست خوردن هاشمی اشاره کرد و افزود: با کارکردهایی که آقای هاشمی در چند سال اخیر داشتند نه اعتماد اصلاح طلبان و نه اعتماد اصول گرایان را نتوانستند جذب کنند. مواضع امروزشان هم ابهام زایی است و عدم شفافیت دارد، مردم در انتخابات 92 به هر کس رای دهند به هاشمی رای نخواهند داد.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 92/2/10ساعــت 10:5 صبح تــوسط عباس | نظر