سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انتقاد شدید آیت الله کعبی از سخنان هاشمی درباره اسرائیل/ مسئله ف

 

بسمه تعالی
انتقاد شدید آیت الله کعبی از سخنان هاشمی درباره اسرائیل/
مسئله فلسطین یک مساله اسلامی است نه مساله ای عربی/ «افراد خسته» داخلی در قضیه اسرائیل می‌خواهند دل آمریکایی ها را به دست بیاورند

 

  عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: در مسأله فلسطین، اسرائیل دشمن حربی مسلمانان است و جهاد دفاعی در مقابل اسرائیل بر هر مسلمانی واجب است و همه مسلمانان باید همه توان خود را در مقابل رژیم صهیونیستی و دفاع از سرزمین اسلامی با هر وسیله‌ای که می‌توانند به کار ببرند. 

آیت الله کعبی در گفتگو با رجانیوز با اشاره به برخی اظهار نظرها پیرامون آرمان فلسطین و نوع تعامل جمهوری اسلامی با اسرائیل گفت: صحبت کردن از موضع ضعف و با دیپلماسی محافظه کارانه به مثابه‌ی یک نوع عقب نشینی از آرمان انقلاب تلقی شده و محکوم است. 
 
عضو حقوقدان سابق شورای نگهبان با تاکید براینکه یکی از اصول انقلاب اسلامی اصل "استکبارستیزی" است که در "امریکا ستیزی" و "صهیونیست ستیزی" تبلور پیدا می‌کند افزود: در خود قانون اساسی تشکیل امت اسلامی و دفاع از ملت‌های مظلوم و مستضعف یک وظیفه است و ما نباید مسائل رابه گونه‌ای رقم بزنیم که مسیر ایران اسلامی را از مسیر امت اسلامی جدا بکنیم. فلسطین یک مسأله‌ی اسلامی است، نه یک مسأله عربی و هویت فلسطین بر پایه‌ی هویت جهادی شکل می‌گیرد، نه هویت‌های ملی و اقلیمی.
 
این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بر این اساس شعار استراتژیک و پایه‌ای امام که می‌فرماید "اسرائیل باید از بین رود" هنوز زنده است و در وقت هماوردی و ستیزه‌جویی امریکا و رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان و اسلام ستیزی و ایران ستیزی نباید از موضع ضعف صحبت کنیم، بلکه باید از موضع مقاومت اسلامی حرف بزنیم و از آن دفاع کنیم و هیچ‌گونه عقب‌نشینی در این زمینه جایز نیست. براین اساس رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای فرمودند که اگر اسرائیل غلطی بکند تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم.همچنین با صداقت و صراحت فرمودند که من انقلابی‌ام و دیپلمات نیستم. 
 
آیت الله کعبی همچنین خاطرنشان کردند که باید مسئولان نظام و شخصیت‌های کشور از موضع قدرت از آرمان فلسطین صحبت کنند و با شجاعت، قاطعیت و قدرت حرف دل ملت ایران و حرف دل امام و حرف دل رهبری و مقاومت اسلامی را بزنند.
 
وی در پایان با انتقاد از افرادی که اینگونه صحبت ها را مطرح می کنند گفت: این چه حرف‌هایی است؟ گو اینکه "افرادِ خسته" یا "افراد با تحلیل محافظه‌کارانه"می خواهند این‌گونه وانمود کنند که در قضیه‌ی آرمان ملت فلسطین باید به‌گونه‌ای حرف بزنیم که دل امریکایی‌ها و کشورهای وابسته به خط سازش را به دست بیاوریم. این بلوک سازش هیچ‌گاه با ملت و رهبری انقلاب اسلامی سر سازگاری و آشتی ندارد. 
 

 


+ نوشته شـــده در دوشنبه 92/2/16ساعــت 9:28 صبح تــوسط عباس | نظر