سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گلوگاه تروریست های سوری در دست ارتش سوریه/ خط و نشان اسرائیل برا

رسمه تعالی
دستاوردهای استراتژیک فتح القصیر توسط ارتش سوریه
گلوگاه تروریست های سوری در دست ارتش سوریه/ خط و نشان اسرائیل برای از دست نرفتن اتاق عملیات تکفیری‎ها

 

گروه بین‌الملل: درگیری های ارتش سوریه با تروریست‌های وابسته به جبهه النصره در منطقه القصیر تقریبا به پایان خود نزدیک شده است.

گفته می شود درگیری ها در منطقه شمالی این شهر توسط به نفع ارتش سوریه رو به پایان است و تا ساعاتی دیگر به عنوان شهر امن اعلام خواهد شد.

 

 دمشق، العالم - کارشناس امور راهبردی و نظامی سوری، شکست تروریست ها در شهر مهم و استراتژیکی القصیر را ضربه ای ویرانگر به مخالفان نظام سوریه و حامیان آنها ارزیابی و پیش بینی کرد که این شکست، پیامدهای منفی و گسترده سیاسی و نظامی برای تروریست ها داشته باشد.

"سلیم حربا" روز یک شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: شهر القصیر از نظر موقعیت راهبردی، از اهمیت بسیار زیادی در استان حمص برخوردار است و به عنوان انبار مهمات اصلی و پایگاه امداد لجستیکی عناصر مسلح به سمت دمشق و حماه و منطقه الوسطی به شمار می رود.
 
وی افزود: اکثر تروریست های کشته شده در شهر القصیر، به جبهه النصره و سازمان القاعده وابسته اند و عملیات سنگین ارتش سوریه علیه آنها، از جنبه های مهم تاکتیکی و راهبردی در زمینه های نظامی - سیاسی برخوردار است.
 کارشناس امور راهبردی و نظامی سوریه با نتیجه بخش توصیف کردن عملیات ارتش این کشور در شهر القصیر و روستا های اطراف، افزود: مهم ترین وجه این عملیات سنگین ارتش سوریه، فروپاشی پسمانده های تروریست ها به ویژه در برخی از مناطق حمص از جمله در الرستن، تلبیسه، الحوله، الدار الکبیره و القرابیص بود. 
 
استراتژیست سوری خاطر نشان کرد: پسمانده های تروریست و پیکر تروریسم در سوریه، ضربه سهمگینی در این عملیات متحمل شده و این به آن معنی است که ارتش سوریه موفق شده با این تاکتیک، پیوندهای میان مفاصل و رگ و پی گروه های تروریستی را از هم بگسلد.
وی تاکید کرد که این چنین شرایطی، زمینه را برای اجرای عملیات راهبردی در آینده نزدیک در چندین مکان فراهم می سازد و ماشین جنگی ارتش سوریه عملا ریشه کنی و نابودسازی پسمانده های پیکر تروریسم را در سوریه در دستور کار قرار داده و تروریسم در این کشور به حال احتضار درآمده که این مساله بر همه جزییات فرایند سیاسی بحران سوریه تاثیر مستقیم دارد.
 
به گفته حربا، دستاوردهای ارتش سوریه، حتی پیش از این عملیات، به تغییر معادلات قدرت در سوریه منجر شده بود و پیروزی های متعدد ارتش سوریه در روزها و هفته های اخیر موجب شد تا مخالفان نظام سوریه، از جایگاه ضعف و ناچارا به پذیرش راه حل سیاسی روی بیاورند.
کارشناس امور راهبردی و نظامی سوریه با اشاره به این که شکست های پی در پی تروریست ها در سوریه، حتی سردمداران آمریکا را وادار به عقب نشینی از مواضع خود در بحران سوریه کرده و مجالی برای آنها باقی نگذاشته، تصریح کرد: عملیات ارتش سوریه در القصیر و دستاوردهای آن ثابت کرد که نظام سوریه در مبارزه با تروریسم از ابتکار عملی ویژه برخوردار است و فرایند سیاسی سوریه به خواست نظام سوری پیش می رود.
 
 حربا در پایان با تاکید بر این که کنفرانس ژنو 2 سوریه را از ادامه مبارزه با تروریسم باز نخواهد داشت، خاطر نشان کرد: محور خصومت در سوریه به ورشکستگی دچار شده و در حال دست کشیدن از طرح خصمانه و تروریستی خود در این کشور است.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 92/3/1ساعــت 8:5 صبح تــوسط عباس | نظر