سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رهبر اخوان: برای مقابله با کودتاچیان ارتش آزاد تشکیل میدهیم ت
ت
بسمه تعالی
رهبر اخوان: برای مقابله با کودتاچیان ارتش آزاد تشکیل می‌دهیم

رهبر اخوان‌المسلمین مصر اعلام کرد برای بازگرداندن «مرسی» به قدرت «ارتش آزاد مصر» را تأسیس می‌کند.
به گزارش خبرگزاری‌ها «محمد بدیع»، رهبر اخوان‌المسلمین مصر در گفت‌و گو با روزنامه الجزایری «النهار الجدید» گفت: طرفداران محمد مرسی، رئیس جمهور قانونی مصر همگی شهروندان مصر هستند و حق دارند طبق منطق خود رئیس‌جمهور منتخب را به قدرت بازگردانند.
«بدیع» در ادامه با اعلام اینکه مصر هرگز روی آرامش را نخواهد دید، افزود اعتراض‌ها تا محقق شدن هدف ادامه خواهد داشت.
رهبر تحت تعقیب اخوان المسلمین در ادامه ارتش و حاکمان روی کار ‌آمد، با کودتای نظامی را «خائن» نامید و گفت:‌‌«افراد بسیار شریفی در ارتش مصر به انجام وظیفه مشغول هستند که مرگ را بر حکومت خیانتکاران به میهن و دین ترجیح می‌دهند.»
«محمدبدیع» همچنین تأکید کرد:‌«به زودی ارتش آزاد مصر تأسیس خواهد شد و خبر اطاعت نکردن از فرماندهی کنونی نیروهای مسلح و فرصت یافتن برای آزادی مصر و بازگشتن به روند قانونی به زودی اعلام می‌شود.»
وی ادامه داد:‌«قانون تنها ضامن بازگشت آرامش و ثبات به مصر است آن هم در شرایطی که احتمال ترور محمد مرسی، رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر از سوی نظامیان و مخالفان وجود دارد.»
رهبر اخوان‌المسلمین شرط بازگشت آرامش به صحرای سینا را هم «بازگشت مرسی به قدرت» عنوان کرد!
این اظهارات مهم و حساس پس از آن اعلام می‌شود که «حاز‌م الببلاوی»، نخست‌وزیر موقت مصر از نزدیک شدن تشکیل کابینه جدید مصر خبر داد.
خبرگزاری فارس به نقل از «الیوم السابع» نوشت: نخست‌وزیر موقت مصر اعلام کرده تا روز چهارشنبه (پس فردا) کابینه جدید سوگند می‌خورد.
براساس این گزارش تعداد وزرای دولت جدید 30 نفر است و «نبیل فهمی» وزیر خارجه مصر خواهد شد. «فهمی» سفیر سابق مصر در آمریکا بود.
خبر دیگر اینکه، یک روزنامه اماراتی نوشت، ژنرال «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع و فرمانده کل نیروهای مسلح مصر از «دخالت‌های کاخ سفید در امور داخلی کشورش» ابراز نارضایتی کرده و به درخواست رئیس سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) برای مذاکره از نزدیک پاسخ رد داده است!
خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با انتشار این خبر افزود: «جان برنان» طی یک تماس تلفنی با «السیسی» خواسته است ضمن سفر به قاهره در مورد تحولات و حوادث مصر از نزدیک گفت وگو کنند که این مسئله باعث عصبانی شدن «السیسی» شده است.
برخی کارشناسان سیاسی با استناد به وابستگی ارتش مصر به آمریکا و حمایت‌های پیدا و پنهان کاخ سفید از کودتای اخیر ارتش، نسبت به صحت این خبر ابراز تردید می‌کنند. به اعتقاد این کارشناسان این خبر پس از آنکه آمریکا متهم به دادن چراغ سبز به ارتش مصر برای کودتا شد، منتشر می‌شود بنابراین می‌تواند تنها کاربرد تبلیغاتی برای مستقل نشان دادن ارتش وابسته مصر داشته باشد.
ارتش مصر پیش از کودتای نظامی از سوی «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا تهدید شد در صورت کودتا علیه مرسی، حمایتی از آمریکا نخواهد دید. اما پس از وقوع این کودتا آمریکا هرگز آن را محکوم نکرد و خواستار تشکیل فوری دولت جدید این کشور شد!
ارتش مصر نیز در این مدت با حمایت از مخالفان مرسی اقدام به سرکوب خونین طرفداران رئیس‌جمهور مخلوع این کشور کرده است. در یکی از این درگیری‌ها ارتش به بهانه اینکه گروهی از مخالفان قصد ورود به گارد ریاست جمهوری را داشتند، آنها را با گلوله‌های جنگی مورد حمله قرار داد و دستکم 51 نفر را به قتل رساند.
دادستان جدید مصر اما روز گذشته اعلام کرد «مرسی» به اتهام «قتل، جاسوسی و تشویق تظاهرکنندگان به وارد کردن خسارت» بازجویی می‌شود. در بیانیه دادستان کل مصر آمده، به منظور تکمیل اطلاعات پیرامون اتهامات وارده، بازجویی از مرسی به زودی آغاز می‌شود.
دادستانی کل مصر همچنین اعلام کرد: در این شکایت مرسی و سایر رهبران اخوان‌المسلمین به جاسوسی برای گروه های خارجی با هدف ضربه زدن به منافع ملی مصر و جرایمی از جمله کشتار تظاهرکنندگان و تحریک مردم برای این اقدام، حمل اسلحه و مواد منفجره، حمله به پادگان‌های نظامی، برهم زدن نظم عمومی و وارد آوردن خساراتی به اقتصاد کشور متهم شده‌اند.
در صورت محکوم شدن رهبران اخوان‌المسلمین به این اتهام‌ها، با مجازات اعدام یا حبس ابد مواجه خواهند بود.
ادامه ناآرامی‌ها در سینا
با وجود انتشار خبرهایی مبنی بر توافق تل‌آویو- قاهره برای اعزام نیروهای ارتش مصر به منطقه «سینا» با هدف مبارزه با «گروه‌های سلفی و تروریستی» منابع خبری از ادامه ناآرامی‌ها در این منطقه مهم خبر می‌دهند.
خبرگزاری «یونایتدپرس» در این باره به نقل از «منابع امنیتی» نوشت: افراد مسلح با حمله به مرکز پلیس شهر «عریش» در شمال صحرای سینا به سمت نیروهای پلیس آتش گشودند. منابع امنیتی همچنین از کشته شدن پنج «تروریست» در این منطقه خبر دادند. در مقابل شبه‌نظامیان اقدام به شلیک 2 راکت به مسجدی در منطقه عریش کردند که طی آن خساراتی به آن وارد شد. این منطقه مدتی است به شدت ناآرام شده طوری که چند روز پیش خبر رسید، شبه‌نظامیان از این منطقه قصد ترور نفر دوم ارتش مصر را داشتند که موفق نشدند.
سایت دبکافایل نوشت ارتش مصر پس از این ترور نافرجام از تل‌آویو درخواست کرد پیمان کمپ‌دیوید را به طور موقت لغو کند تا بدین ترتیب امکان اعزام نیروهای نظامی به این منطقه برای مقابله با تروریست‌ها را پیدا کند. طبق این پیمان مصر اجازه اعزام نیروی نظامی به این منطقه را ندارد.


+ نوشته شـــده در دوشنبه 92/4/24ساعــت 6:0 عصر تــوسط عباس | نظر