سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دروغ آفای روحانی در مجلس :آفای روحانی عنوان کرد که بر اساس آمار
بسمه تعالی
انتقاد دکتر زارعی از سیاه‌نمایی‏های صورت گرفته در حاشیه حضور روحانی در مجلس:
جناب روحانی! مراقب پوست خربزه‎های برخی اطرافیان باشید/ اعتدال ایجاب می‏کند دولت جدید بر مبنای واقعیات شکل گیرد؛ نه تحلیل‌های غیرکارشناسی و آمارهای نادرست

 

رجانیوز - گروه سیاسی: نماینده مردم تهران ضمن انتقاد از برخی اظهارات رئیس‌جمهور منتخب در مجلس، آن را سیاه‌نمایی خواند و به روحانی توصیه کرد دولت جدید را بر مبنای واقعیات جامعه قرار دهد نه تحلیل‌های غیرواقعی و غرض‌ورزانه. 

به گزارش رجانیوز، علی‌اصغر زارعی نماینده تهران در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با فراز و فرودهایی پشت سر گذاشته شد و با حضور حماسی مردم برخی توطئه‌ها نافرجام ماند و نتیجه آن موجب عزت و اقتدار رهبر معظم و ملت عزیز شد. 
 
وی با بیان اینکه روحانی با طرح شعار‌ها و وعده‌های کاری مورد اعتماد مردم قرار گرفت و عهده‌دار امور اجرایی کشور شد، افزود: شعار مهم و محوری رئیس‌جمهور منتخب، اعتدال است که نماد تحقق این شعار در معرفی کابینه، خود را نشان خواهد داد. با توجه به قوانین و اسناد بالادستی و همچنین بیانات امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری وجود چشم‌انداز 20 ساله برنامه پنجساله و سیاست‌های مصوب در زمینه‌های مختلف مهم‌ترین وظیفه رئیس‌جمهور یافتن افراد و سازماندهی کابینه‌ای است که برای اجرای این سیاست‌ها و برنامه‌ها صلاحیت لازم را داشته باشد. 
 
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلام‌شهر در خانه ملت خاطرنشان کرد: معیار اساسی در ارزیابی و انتخاب اعضای کابینه، تعلقات آن‌ها به جریانات سیاسی نیست بلکه سازگار بودن ویژگی‌های این مناصب با صلاحیت‌های عقیدتی، سیاسی و اجرایی افراد توانایی آنان در اجرای مسئولیت‌های سنگین هر وزارتخانه است. 
 
زارعی اظهار داشت: باور وزرا و التزام عملی آن‌ها به خط امام (ره) و رهنمون‌های مقام معظم رهبری و توانمندی در خدمت‌رسانی به مردم و حل مشکلات کنونی باید محور اصلی و دغدغه اساسی برای شکل‌دهی به کابینه و انتخاب و انتصاب استانداران، فرمانداران، ‌معاونین و مدیران کل باشد. 
 
وی افزود: زاویه نداشتن با خط رهبری میزان حرکت برای اعتدال و دوری از هرگونه انحرافات است که در غیر این صورت در مدت نه چندان طولانی به انحراف از مسیر انقلاب مطالبات مردم منجر می‌شود. 
 
عضو کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: تجربه انقلاب اسلامی نشان داده در هر لایه مدیریتی چنانچه مدیران دچار ضعف و انحراف نسبت به خط رهبری شوند، هم توفیق خدمت از آنان سلب می‌شود و هم هزینه‌های زیادی را بر نظام تحمیل می‌کنند. لذا سخت‌گیری در معیارهای اساسی در ابتدای کار دولت از وقوع مسائل حاشیه‌ای در آینده خواهد خواست. 
 
زارعی ادامه داد: در تطبیق این ویژگی‌ها صرف‌نظر از ارتباط شخصی، ‌ جناحی و فامیلی می‌بایست سوابق و عملکرد مدیران مورد توجه قرار گیرد و اعضای کابینه، هم به عنوان فرد و هم به عنوان جایگاه اجتماعی باید متعلق به نظام باشند نه یک جریان سیاسی خاص. علاوه بر این کابینه باید از حیث رفتاری نیز رنگ و بوی مردمی بودن را در دوران تصدی مسئولیت نشان دهند. 
 
وی افزود: ساده‌زیستی، پرهیز از فعالیت اقتصادی برای خود و اطرافیان، خویشتنداری در بکارگیری از وابستگان و هم حزبی‌ها، برخورداری از روحیه فسادستیزی در مواجهه با تخلفات اداری، اقتصادی و اخلاقی، داشتن نگاه جامع به مسائل کلان کشور در چنبره تعلقات صنفی و سازمانی نیفتادن، خود را وقف کار کردن، مردم را ولی‌نعمت حقیقی دانستند و رضای الهی را بر هر خواست و مطالبه‌ای ترجیح دادن از مشخصات مهم کابینه به شمار می‌رود. 
 
عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: کسانی که در سابقه مدیریتی آنان روحیه مماشات با فسادهای مالی وجود داشته و به عبارتی فاقد روحیه فسادستیزی هستند، کسانی که در فتنه 88 و حوادث تلخ آن از بصیرت کافی برخوردار نبودند و یا از عوامل و ساکتین و تماشاگران صحنه بودند افرادی که در مواجهه با دشمنان زیاده‌خواه، روحیه انفعالی داشته و دارند کسانی که دارای مواضع و برخوردهای ساختارشکنانه با نظام دارند از جمله کسانی هستند که در انتخاب اعضای کابینه یازدهم نباید از آن‌ها استفاده شود. 
 
زارعی خاطرنشان کرد: آقای روحانی در نشست روز یکشنبه خود با نمایندگان گفت که ما 4 کمیته در حوزه‌های سیاست‌داخلی، سیاست خارجی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل داده‌ایم که 20 کارگروه در زیرمجموعه این کمیته‌ها با همکاری 500 نفر از صاحب‌نظران و شخصیت‌های فرهیخته و کسانی که سابقه اجرایی داشتند اوضاع کشور را بررسی کردیم و در کنار آن از مسئولین فعلی کشور نیز بهره بردیم که نتیجه کار این دو فاصله زیادی با هم داشت. 
 
وی افزود: در فرازی گفته شد دولت آینده نه در فکر تقابل با مجلس خواهد بود و نه در فکر آن خواهد بود که مجلس را با آمار غیرواقعی فریب دهد و در ادامه در ترسیم وضع موجود عنوان کرد که بر اساس آمار مرکز آمار میزان اشتغال از سال 85 تا 90 در هر سال 14 هزار شغل بوده و این در حالی است که سایت آفتاب که در خدمت رئیس‌جمهور منتخب است، اختلاف آمار بین مرکز آمار و دولت را در سال 90 بین یک میلیون و 300 هزار و یک میلیون و 600 هزار عنوان کرد. معلوم نیست این عدد دور از ذهن یعنی 14 هزار شغل از کدامین منبع و مرجع صادر شده و تیم کار‌شناسی با کدامین محاسبات این عدد را به رئیس‌جمهور منتخب ارائه کرده است. 
 
وی ادامه داد: در نادرستی این آمار همین بس که بدون هیچ محاسبه پیچیده اگر هر واحد مسکن مهر حداقل یک شغل ایجاد کرده باشد، این آمار به سادگی نقض می‌شود. سوال این است که اگر کسی در درستی این آمار شک کند با کدامین استدلال می‌توان شک او را برطرف کرد. امیدوارم در کمیته‌های مربوطه در ترسیم واقعیات کشور نظیر این اطلاعات عمل نکند تا مصداق پوست خربزه زیر پای دولت جدید قلمداد نشود. 
 
نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: متاسفانه تشخیص در آن مورد آمار رسمی، دروغ خواندن دستاوردهای گسترده، بزرگ خواندن کاستی‌ها و تکرار مکرر آن‌ها، القاء بی‌برنامگی و غیرعلمی قلمداد کردن طرح‌ها رویه اخلاقی و منصفانه نبوده و ممکن است انگی به دولت قبل باشد ولیکن این قبیل سیاه‌نمایی‌ها چه بسا در آینده‌ای نه چندان دور گریبانگر دولت جدید شود. 
 
زارعی در پایان تصریح کرد: برخورد مبتنی بر اعتدال حکم می‌کند از گرفتار شدن در چنین حاشیه‌های بی‌حاصل و روش‌های که همگان بر نادرستی آن اذعان دارند، پرهیز کنیم و دولت جدید را بر مبنای واقعیات جامعه قرار دهیم و نه تحلیل‌های غیرواقعی و غرض‌ورزانه. 

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 92/4/26ساعــت 10:44 صبح تــوسط عباس | نظر