سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشجویان و طلاب از گفتگوی تلفنی آقای روحانی باشیطان بزرگ اوباما
گزارش رجانیوز از حاشیه های بازگشت رئیس جمهور از امریکا + تصاویر
از اعلام موجودیت"جنبش دفاع از منافع‎ ایران"تافراخوان بچه مدرسه‏ای‌ها برای استقبال/ سخنگوی جنبش: با توهین‎کنندگان به روحانی درگیر شدیم / دولت دستاوردهای گفتگو با اوباما را تشریح کند

 

 رجانیوز - گروه سیاسی: حضور رئیس جمهور و هیات همراه در فرودگاه مهرآباد تهران، حاشیه‎هایی را به همراه داشت.

به گزارش رجانیوز، همزمان با بازگشت رئیس جمهور و تیم همراه از سفر به نیویورک، جمعی از دانشجویان و طلاب در انتقاد از گفتگوی تلفنی آقای روحانی و باراک اوباما، در فرودگاه مهرآباد تجمع برگزار کردند.

این در حالی بود که بصورت همزمان تجمع دیگری که رسانه‎های نزدیک به دولت آنرا تجمع استقبال کنندگان از رئیس جمهور در فرودگاه مهرآباد عنوان می‎کردند، با قربانی گوسفند و سردادن شعارهایی در خوش آمدگویی به رئیس جمهور، شکل گرفته بود. هر چند در میان این افراد، نزدیک به 200 نفر از دانش‎آموزانی که در مدارس سلمان فارسی و شهید بهشتی تحصیل می‎کردند، برای استقبال فراخوانده شده بودند به چشم می‎خورد.

در همین حال، دانشجویان معترض که با عنوان "جنبش  دفاع از منافع ایران" با همراهی تعدادی از طلاب و روحانیون با تجمع در فرودگاه مهرآباد نسبت به مذاکره تلفنی روسای جمهور ایران و آمریکا که بعد از 35 سال برگزار شد، اعتراض کرده بودند، با حمل پلاکاردهایی این اقدام را عبور از خطوط قرمز نظام عنوان کردند.

تجمع کنندگان در تجمع آرام خود با در دست داشتن تصاویر شهدا و دست‌نوشته‌هایی از سخنان رهبر انقلاب و عباراتی همچون " سازش با شیطان تدبیر نیست"، نرمش قهرمانانه عبور از خط قرمزها نیست" و " آیا آمریکای گرگ صفت میش شده است؟!" اعتراض خود را به این گفتگوی تلفنی اعلام کرده و خواستار پاسخگویی مسئولان دولتی به این موضوع شدند.

علیرضا متاجی، مسئول روابط عمومی «جنبش دانشجویی دفاع از منافع ایران» در گفتگو با خبرنگار رجانیوز، هدف از برگزاری این تجمع اعتراض‎آمیز را مطالبه‌گری و درخواست توضیح از مقامات دولتی پیرامون علت برقراری این تماس تلفنی میان رئیس جمهور ایران و امریکا و همچنین بیان دستاوردهای این گفتگو عنوان کرده و گفت: قطعا جریان انقلابی دانشگاه‎ها به دنبال پاسخ به این سوال مهم است که ما به ازای گفتگویی که بیش از سی سال مقاومت ایران در مقابل امریکا را خدشه‎دار کرده، چه چیز بدست آورده‎ایم!؟

وی با اشاره به حاشیه‎سازی برخی از حاضرین در فرودگاه مهرآباد و توهین به رئیس جمهور این رفتار را به شدت محکوم کرده و گفت: برنامه «جنبش دانشجویی دفاع از منافع ایران» حضور آرام در فرودگاه و در دست گرفتن پلاکاردهایی با مضمون سوال از رئیس جمهور بود. این به هیچ وجه برای ما پذیرفته نیست که افرادی به هر بهانه ای که شده به رئیس جمهور کشورمان توهین کنند و بر همین اساس بود که با افرادی که به صورت خودسرانه در این محل حاضر شده  و با برخی رفتارهای زشت و زننده قصد توهین به رئیس جمهور را داشتند برخورد کردیم.

متاجی با اشاره به اعتراض شدید حاضرین در این تجمع به افراد خودسر و توهین کنندگان به رئیس جمهور ادامه داد: مسئولان برگزار کننده این تجمع اعتراضی چندین بار با این افراد به مشاجره لفظی پرداخته و تلاش کردند تا آنها را جمع دانشجویان حاضر در فرودگاه دور کنند.

وی اصلی‎ترین شعارهای این تجمع را "مرگ بر آمریکا" و "هیهات منا الذله" عنوان کرده و گفت: قطعا مذاکره با امریکا مساله کوچکی نیست و لازم است توجیه قابل قبولی از سوی دولت درباره برقراری این گفتگوی ارائه شود.

متاجی در پایان با اشاره به برنامه‎های آینده «جنبش دانشجویی دفاع از منافع ایران» گفت: ما بدنبال روشن شدن سوال‎هایمان پیرامون این گفتگوی تلفنی و رفتار دولت هستیم و تا دریافت پاسخ روشن از دولت به فعالیت خود در قالب صدور بیانیه و تشکیل جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ ادامه خواهیم داد.

 


+ نوشته شـــده در یکشنبه 92/7/7ساعــت 7:37 صبح تــوسط عباس | نظر