سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اوباما درمذاکرات خودبانتانیاهو درمورد ایران گفت:ایرانیها به دلیل

  • Twitter
  • Facebook
من

اوباما که در سخنرانی سازمان ملل خود مدعی شده بود آمریکا به دنبال براندازی جمهوری اسلامی نیست، تنها سه روز پس از گفت‌وگوی تلفنی با روحانی، تهدید نظامی علیه جمهوری اسلامی را تکرار کرد.
«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا پس از دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا سفر کرده، بار دیگر تاکید کرد که گزینه نظامی علیه ایران همچنان روی میز است، اما باید راه دیپلماتیک را نیز برای توافق هسته‌ای آزمود.
اوباما در مورد مذاکرات خود با نتانیاهو در مورد ایران گفت: می‌دانید که هم من و هم نخست‌وزیر از همان زمان که من به ریاست‌جمهوری رسیدم،‌ روی این موضوع توافق داشتیم که ضروری است که ایران سلاح هسته‌ای در اختیار نداشته باشد. این موضوع برای امنیت آمریکا مهم است. این برای امنیت اسرائیل مهم است. این برای امنیت جهان هم مهم است، چرا که ما نمی‌خواهیم در متزلزل‌ترین منطقه جهان رقابت تسلیحاتی به راه بیافتد. با توجه به اقدامات نظام ایران در گذشته، تهدیدات آن‌ها علیه اسرائیل، اقداماتشان علیه اسرائیل، کاملا مشخص است که تنها حرف زدن کافی نیست. ما باید اقداماتی را شاهد باشیم که به جامعه بین‌الملل اطمینان دهد که آن‌ها کاملا به تعهدات بین‌المللی خود پایبند بوده و به دنبال سلاح هسته‌ای نیستند.
وی افزود: موضوع دیگری که با نخست‌وزیر در میان گذاشتم این بود که ایرانی‌ها به دلیل تحریم‌های فوق‌العاده‌ای که ما در چند سال گذشته اجرا کردیم، حالا به نظر می‌رسد که آماده مذاکره شده‌اند. ما باید دیپلماسی را بیازماییم. ما باید این حقیقت را شاهد باشیم که آن‌ها در عزم خود برای پایبندی به قواعد بین‌الملل، قوانین بین‌الملل و الزامات و قطعنامه‌های بین‌المللی، جدی هستند. با در نظر گرفتن اینکه پیش‌فرض ما حل موضوعات از طریق دیپلماتیک است، ما با حسن نیت به سوی آن‌ها می‌رویم.
رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد:‌ اما ما با چشمانی کاملا باز وارد این مذاکرات شدیم. این کار آسانی نخواهد بود، و ما در هر اقدام خود در جهت کاهش تحریم‌هایی که فکر می‌کنم آن‌ها به دنبالش هستند، باید بالاترین سطح راستی آزمایی را در نظر بگیریم، به همین جهت در این روند با اسرائیل، دوستان و متحدانمان در منطقه رایزنی نزدیک خواهیم داشت و امیدواریم که بتوانیم این موضوع را به صورت دیپلماتیک حل کنیم.
وی افزود: اما به عنوان رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، همان‌طور که پیش‌تر هم گفته‌ام، باز هم تکرار می‌کنم که برای کسب اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، که می‌تواند موجب بی‌ثباتی منطقه و تهدیدی بالقوه برای ایالات متحده باشد،‌ هیچ گزینه‌ای از جمله گزینه‌های نظامی را از روی میز کنار نگذاشته‌ام.
اوباما در بخشی دیگر از این صحبت‌ها به «ارتباط ناگسستنی با اسرائیل» و «تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل» سخن گفت و تصریح کرد که این امر مستحکم‌تر از هر زمان دیگری است.
همچنین «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» در جریان سخنرانی روز گذشته خود در کنفرانس سالانه‌ای که توسط گروه آمریکایی چپ گرای «جی استریت» سازمان‌دهی شده بود، گفت: ایران مسلح به سلاح هسته‌ای تهدیدی برای موجودیت اسرائیل محسوب می‌شود و خطری غیرقابل قبول برای صلح و امنیت جهانی است و ممکن است رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه ایجاد کند که موجب تضعیف امنیت همه می‌شود.
معاون اوباما در ادامه سخنرانی خود مدعی شد که تحریم‌های تحمیل شده علیه ایران تحت حمایت آمریکا، موثرترین تحریم‌ها بوده است و ایران یک انتخاب دارد؛ یا اینکه از تعمیق تحریم‌های اقتصادی رنج بکشد و یا برای بازگشت به جامعه و اقتصاد جهانی، مذاکره کند.
به گزارش فارس، جمعی از سناتورها و نمایندگان کنگره آمریکا نیز که با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار داشتند، به این مقام صهیونیستی اعلام کرده‌اند که از درخواست وی برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران حمایت می‌کنند.
براساس این خبر،‌«رابرت منندز» سناتور دموکرات کنگره آمریکا و رئیس‌کمیته روابط خارجی سنا بعد از دیدار با نتانیاهو خطاب به خبرنگاران مدعی شد که: تصمیم ما مبنی بر جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای بدون تغییر باقی مانده است و ما برای تشدید تحریم‌ها و استفاده از سایر گزینه‌ها (علیه ایران) در راستای حفاظت از منافع آمریکا و تضمین امنیت منطقه‌ای، لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد.
این خبر در شرایطی منتشر می‌شود که نتانیاهو در دیدار خود با اوباما در کاخ سفید، مدعی شد که برای موفقیت دیپلماسی در قبال ایران، باید فشار و تحریم‌ها علیه تهران تشدید شود.
همچنین رئیس رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای خود علیه کشورمان گفت برای توقف برنامه هسته‌ای ایران باید همه گزینه‌ها را روی میز حفظ کرد.
شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی گفت تحریم‌های اقتصادی موجب آن نشده است که ایران برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند و برای فشار آوردن به ایران باید همه گزینه‌ها روی میز بماند.
به گزارش آسوشیتدپرس، وی افزود خوب بود که تحریم‌ها موجب توقف برنامه هسته‌ای ایران می‌شد اما تا زمانی که این وضع حاکم باشد همه گزینه‌ها روی میز نگه داشته می‌شود.
شیمون پرز همچنین اعلام کرد پس از موافقت سوریه مبنی بر انهدام سلاح‌های شیمیایی خود این رژیم پیوستن به کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی را بررسی خواهد کرد.
گفتنی است تهدید ایران به حمله نظامی از سوی اوباما در حالی است که طی روزهای اخیر برخی جریانات سیاسی و رسانه‌ای با فضاسازی گسترده تلاش داشتند فضا را کاملا مثبت جلوه دهند.
رهبر معظم انقلاب پیش از این درباره ادعای اوباما درباره دراز کردن دست به سوی ایران، فرموده بودند باید مراقب دستی چدنی که زیر دستکش مخملی پنهان شده‌ بود.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 92/7/10ساعــت 10:14 صبح تــوسط عباس | نظر