سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مصاحبه رسانه وابسته به سرویس جاسوسی امریکا با قاتل جوانان ایرانی
بسمه تعاللی
مصاحبه رسانه وابسته به سرویس جاسوسی امریکا با قاتل جوانان ایرانی/
گاف بزرگ رادیو فردا و دم خروسی که از واشنگتن بیرون زد/ سخنگوی جیش العدل ناخواسته گزارش رجانیوز را تایید کرد

 

 

 

گروه بین الملل – رجانیوز : در حالی که بسیاری از کارشناسان و مقامات ایرانی معتقدند سرویس های جاسوسی آمریکا و برخی از کشورهای منطقه با گروه های تروریستی مخالف ایران ارتباط دارند، رادیو فردا در اقدامی کم سابقه تریبون خود را در اختیار سخنگوی تروریستی گروه جیش العدل قرار داد.

رادیو فردا پنجشنبه شب در گفتگو با عبدالرئوف ریگی، سخنگوی گروه تروریستی جیش العدل به معرفی این گروه و تطهیر اقدامات تروریستی آن پرداخت.

خبرنگار رادیو فردا در آغاز این گفتگو کشتار 14 مرزبان ایرانی توسط تروریست های وابسته به جیش العدل را "اقدام اعتراضی" نامید و از عبدالرئوف ریگی درخواست کرد انگیزه خود را از "اقدام اعتراضی" سراوان تشریح کند.

رادیو فردا یک ایستگاه رادیویی فارسی‌زبان است که به هزینه کنگره آمریکا و تحت نظر "هیئت رئیسه اطلاع رسانی" اداره می‌شود. رادیوفردا در سال 2006 میلادی که چند ماه از تاسیس آن می گذشت بودجه سالانه‌ای معادل هفت میلیون دلار داشته است که در سالهای بعد این بودجه افزایش پیدا کرد.

در سایت رادیو فردا نوشته شده است: "رادیو فردا یکی از زیرمجموعه‌های نهاد اطلاع‌رسانی بین‌المللی ایالات متحده آمریکاست که با هزینه کنگره آمریکا و زیر نظر شورای اطلاع‌رسانی بین‌المللی دولت آمریکا اداره می‌شود. وظیفه شورای اطلاع‌رسانی بین‌المللی آمریکا که از ادارات دولت فدرال محسوب می‌شود، تقویت و گسترش آزادی و دموکراسی از طریق انتشار آزادانه اطلاعات و اخبار دقیق و بی‌طرفانه است. این شورا ضامن استقلال و اعتبار حرفه‌ای برنامه‌های رادیو فردا و سایر برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی بین‌المللی دولت آمریکاست."

تایید گزارش رجانیوز توسط سخنگوی جیش العدل

در ادامه این گفتگو اما ریگی اظهارات قابل تاملی بیان کرد که گزارش هفته گذشته رجانیوز درباره ارتباط سرویس های بیگانه یک قدرت فرامنطقه ای با این گروه تروریستی را تایید می کند.

در بخشی از این گفتگو خبرنگار رادیو فردا از عبدالرئوف ریگی خواست درباره ارتباط جندالله و جیش العدل توضیجاتی را ارائه دهد.

ریگی در پاسخ به این سئوال گفت: واقعا مرگ ریگی برای اهل سنت ایران حادثه تکان دهنده ای بود. لذا تمام گروهای مختلفی که در منطقه بودند دور هم جمع شدند... و یک جبهه جدید تشکیل دادند که اسم آن جیش العدل است و در آن یک سری بازنگری هایی در کارهایی که در گذشته می‏شد صورت گرفت تا آن کارها انجام نشود و کارهایی که سبب نارضایتی مردم باشد و یا جامعه جهانی با آن مشکل داشته باشد انجام نشوذ فقط مواضع اقتصادی و سیاسی و نظامی مورد هدف قرار بگیرد... این به تصویب رسید و قانون جدیدی برای آن نوشته شد و همه گروه ها این قانون را پذیرفتند و ...

کارمند رادیو فردا در ادامه و در تایید اظهارات ریگی گفت: پس جیش العدل صرفا اهداف نظامی و سیاسی را مدنظر دارد و اهدافی که در آن احتمال کشته شدن افراد بیگناه و کسانی که دخیل نیستند وجود ندارد...

ریگی سپس با تایید اظهارات مجری رادیو فردا، مدعی شد: اقدامات جیش العدل مطابق با منشور سازمان ملل است و ما به قوانین بین المللی کاملا احترام می گذاریم و سعی می کنیم اقداماتی که جامعه جهانی قبول نداشته باشد انجام ندهیم.

خبرنگار نیز که نقش تاییدکننده اظهارات این عضو جیش العدل را برعهده داشت، در ادامه گفت: پس جیش العدل کاملا به منشور سازمان ملل عمل می کند.

اما نکته قابل تامل آنکه که رجانیوز سه روز پیش از این مصاحبه در گزارشی اختصاصی آورده بود:

به دنبال افزایش ارتباط گروهک تروریستی جیش العدل که عامل حمله اخیر تروریستی در سراوان بود، با برخی سرویس‎های اطلاعاتی فرامنطقه‎ای، از این گروه درخواست شده در اساسنامه خود تغییراتی ایجاد کند. این قدرت فرامنطقه‎ای از جیش العدل خواسته به نحوی اساسنامه خود را تغییر بدهد که روند قرار گرفتن این گروه در لیست گروه‎های تروریست این قدرت به راحتی امکان پذیر نباشد.

در اساسنامه جدید گروه جیش العدل قرار است بر فرهنگی و سیاسی بودن این گروه نیز تاکید ویژه شده و به نحوی تنظیم گردد که ضمن طرح مباحث کلی بتوان در جزئیات انعطاف پذیر عمل کرد.

این قدرت فرامنطقه‎ای لیستی از اشتباهات گروهک ریگی را به فرمانده این گروه تحویل داده و تاکید کرده نحوه عملیات‎های انجام شده به لحاظ خشونت افراطی شباهت معناداری با گروه‎های تروریستی همانند القاعده نداشته باشد.

در این گزارش همچنین آمده بود: «جیش العدل چند ماه بعد از چنددستگی گروهک ریگی بلافاصله با تقویت سرویس های منطقه ای و با هدایت آمریکا و نظارت موساد دست به تشکیل یک چارت سازمانی منسجم می زند. این چارت شباهت‎های جالبی با روش‎های اداره سازمان منافقین دارد.»

گروه‎های فعال تروریستی در بلوچستان پاکستان که با محوریت ضد ایرانی فعالیت می‎کنند مورد حمایت آمریکایی‎ها بوده و در تمامی جنایت این گروه‎ها در سال‎های اخیر در جنوب شرق ایران دست چدنی آمریکا قابل مشاهده بوده است.

حمایت آمریکا از گروه های تروریستی که به عرصه رسانه های وابسته به دولت ایالات متحده هم کشیده شده در حالی است که کارشناسان معتقدند " عمده ماموریت ویژه این گروه‎ها ناامنی نقطه‎ای و فشار به ایران برای تعدیل در مواضع منطقه‎ای و سیاست خارجه بوده است. پررنگ‎تر شدن حوادث تروریستی در ماه‎های اخیر – دستگیری چندین عامل انتحاری- و مخصوصا حادثه اخیر سراوان نشان می‎دهد که آمریکایی‎ها همزمان با مذاکرات، در حال جابجایی گزینه‎های درون بسته فشار به ایران را به صورت تاکتیکی می‎باشند."


+ نوشته شـــده در یکشنبه 92/8/12ساعــت 9:25 صبح تــوسط عباس | نظر