سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پهپاد آمریکا چگونه تسلیم مدافعان خارک شد

بسمه تعالی

در سال 1994 یکی از معروفترین پهپادهای شناسایی جهان یعنی " پرودیتور " اولین پرواز خود را انجام داد. این پهپاد امروزه بیشتر به دلیل قتل عام هزاران زن و کودک به وسیله موشکهای هدایت شونده خود به شهرتی جهانی رسیده است اما باید گفت که این پهپاد در اصل یک مدل شناسایی بوده است.

رادار روزنه به کار رفته بر روی پردیتور مدل " TESAR " ساخت شرکت نورثروپ گرومن است که توانایی تهیه تصاویری با کیفیت 0.305 متر را از سطح زمین را دارد. بنا بر ادعای شرکت سازنده در صورتی که این رادار اقدام به تهیه تصویر از یک منطقه بیابانی را بکند و روز بعد نیز همان حرکت را در همان نقطه تکرار کند و شخصی از آن منطقه با یک خودرو عبور کرده باشد امکان شناسایی رد وی بر روی زمین به وسیله مقایسه دو تصویر گرفته شده وجود دارد.
ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/8/23ساعــت 8:3 صبح تــوسط عباس | نظر
فدایی ما برای کربلا چیست ؟

بسمه تعالی

محرم الحرام، ذی الحجه حسینیان است و عاشورا، روز قربان کربلائیان. تمام حج به قربانی است. آنجا «وفدیناه بذبح عظیم» است و اینجا «انّ الله شاء ان یراک قتیلا»؛ هرچند که در هر دو حج باید نفس را قربانی کرده باشی و از من و مایی گذشته باشی. ما در این میان برای محرم اباعبدالله الحسین(ع) و حاجی شدن به رسم او، آماده کدام فدیه هستیم؟ و برای گذشتن از چه چیز مهیا شده ایم یا نشده ایم؟
ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در دوشنبه 91/8/22ساعــت 7:12 صبح تــوسط عباس | نظر
حمایت مردم ترکیه از سوری ها در تظاهرات آنکارا

بسمه تعالی

حمایت مردم ترکیه از سوری ها در تظاهرات آنکارا 

 دانشجویان ترکیه در آنکارا با برگزاری تظاهرات ضدآمریکایی از این کشور و مقامات آنکارا خواستند به مداخلات در سوریه پایان دهند.
به گزارش آسوشیتدپرس، دیروز صدها تن از دانشجویان دانشگاه های آنکارا با برگزاری تظاهرات در خیابان های این شهر مداخله ترکیه و آمریکا را در سوریه محکوم کردند. تظاهرکنندگان در حالی که پلاکاردهایی در دست داشتند، علیه «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه و «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا شعار دادند. اردوغان از طرف احزاب مخالف ترکیه نیز به خاطر سیاست های منطقه ای خود تحت فشار است.
این فشارها به حدی است که دولت وی دیروز درخواست این کشور از ناتو برای استقرار موشک های پاتریوت در مرزهای سوریه را انکار کرد.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/8/21ساعــت 10:18 صبح تــوسط عباس | نظر
پریشانی در تل آویو از توانایی تحسین برانگیز مهندسان ایرانی (خبر

بسمه تعالی

لارپوبلیکا گزارش می دهد: هواپیمای بدون سرنشین ابابیل، سیستمی توانمند برای جنگ الکترونیکی، جمع آوری اطلاعات و ارسال آن، و نیز ارتباطات آن لاین دارد و برای از کار انداختن دفاع الکترونیک اسرائیل و آمریکا طراحی شده است. اما آنچه هراس بیشتر ارتش اسرائیل را موجب شده این است که متخصصان و مهندسان ایرانی موفق شده اند همین مدل را که برد 150 کیلومتری دارد، بهسازی کرده و هواپیماهایی با برد 2هزار کیلومتر بسازند. گزارش ها نشان می دهد یکی از همین مدل ها علیه ناوگان پنجم آمریکا و با موفقیت آزمایش شده است. ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/8/21ساعــت 9:5 صبح تــوسط عباس | نظر
توبه واقعی

بسمه تعالی

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در شنبه 91/8/20ساعــت 11:48 صبح تــوسط عباس | نظر
تروریست ها در سوریه مردم چند شهر را به خاک و خون کشیدند

بسمه تعالی

تروریست ها در سوریه 

مردم چند شهر را به خاک و خون کشیدند 

مناطق و شهرهای مختلف سوریه طی روزهای اخیر شاهد چندین عملیات بمب گذاری تروریستی بود که در جریان آن ده ها تن کشته و زخمی شدند. 
به گزارش خبرگزاری ها، در حالی که سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه از کشته شدن 50 نیروی امنیتی این کشور در پی انفجار خودروی بمب گذاری شده در شهر حماه خبر داد سایت لبنان فایلز نیز گزارش داد که دو خودروی بمب گذاری شده روز گذشته در منطقه معضمیه شام در ریف دمشق و منطقه سیده زینب در دمشق منفجر شد که هنوز آماری از تلفات این انفجارها منتشر نشده است.
همچنین در انفجار بمبی در منطقه مزه الجبل در غرب دمشق 11 تن کشته و 55 تن زخمی شدند که در میان آنان تعداد زیادی زن و کودک دیده می شوند.
یک منبع امنیتی سوری اعلام کرد که در جریان درگیری های دو روز اخیر بین نیروهای سوری و افراد مسلح در اطراف شهر دمشق 120 نفر از این افراد کشته شدند.
یگان های ارتش سوریه در استان ادلب در شمال غربی سوریه تلاش یک عامل انتحاری برای منفجر کردن خود به همراه یک خودرو بمب گذاری شده را خنثی و یک مقر اطلاع رسانی تروریست ها در این استان را منهدم کردند.
همچنین نیروهای ارتش سوریه دو عملیات را در شهر «معره النعمان» به اجرا گذاشتند و در جریان آن ضمن درگیری با تروریست های مسلح در مناطق اطراف این شهر 22 نفر از آنها را به قتل رساندند که در بین کشته ها تروریست های خطرناکی چون «مصطفی محمود الشته» ملقب به «عقاب کوهستان»، شناسایی شدند.
از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه تلاش یک گروهک تروریستی برای نفوذ از منطقه دوما به منطقه «حرستا» را ناکام گذاشت.
به گزارش فارس این در حالی است که یگان های ارتش سوریه مراکز تجمع و مخفیگاه تروریست های مسلح در منطقه «زملکا» و «جوبر» را هدف قرار دادند که کشته و زخمی شدن ده ها تروریست مسلح و انهدام چهار دستگاه خودرو مجهز به تیربار دوشکا آنان را به دنبال داشت.
همچنین گزارش شده که انفجار یک بمب در نزدیکی درمانگاه الجلیل در اردوگاه یرموک زخمی شدن دو نفر از عناصر کمیته های مردمی این اردوگاه فلسطینی را به دنبال داشت.
این در حالی است که یگان مهندسی ارتش سوریه یک بمب کار گذاشته توسط تروریست های مسلح در یکی از مناطق این اردوگاه را خنثی کرده و مانع از انفجار آن شدند.
اردوگاه فلسطینی نشین «یرموک» در جنوب دمشق آماج حملات تروریست های مسلح بود که تلاش می کنند، فلسطینیان را هم درگیر بحران سوریه کنند. اما گروه های مبارز فلسطینی و به ویژه کمیته های مردمی مستقر در این اردوگاه در بیانیه هایی با تاکید بر اینکه فلسطینیان همچنان به مردم و دولت سوریه وفادار هستند، اعلام کردند که آنها هرگز خود را وارد مسائل داخلی سوریه نخواهند کرد و همچنان با دخالت طرف های خارجی در امور داخلی سوریه مخالف هستند.
تروریست ها همچنین با گلوله باران مناطق مسکونی خانواده ها را مجبور به فرار از منازل خود کردند.
زنان، کودکان، سالمندان از بیم بمباران و گلوله باران تروریست ها با ساده ترین و ابتدایی ترین وسایل از شهرها فرار و خود را به نقاط امن می رسانند.
این حملات تروریستی در شرایطی صورت می گیرد که آمریکا از شورای مخالفان سوریه در نشست دوحه خواسته است 3 1گروه جدید را در این شورا قرار دهند.
هدف از این اقدام ساخت جبهه ای متحد تر علیه بشار اسد رئیس جمهور سوریه است.
از سوی دیگر منابع آگاه در دوحه پایتخت قطر اعلام کردند که در نشست مخالفان سوری در دوحه آنچه که بسیار به چشم می خورد تفرقه و اختلاف شدید میان گروه های مخالف دولت سوریه است.
این منابع تاکید کردند احتمال موفقیت طرح تشکیل شورای جدید متشکل از همه گروه ها با تردید مواجه است.
در ساختار جدیدی که مد نظر آمریکا قرار دارد، تعداد و نقش رهبران خارج نشین مخالفان کاهش یافته و در عوض نقش اعضای ارتش آزاد سوریه (اصلی ترین گروه مسلح مخالف دولت سوریه) و شوراها و گروه های داخل سوریه، افزایش می یابد.
شورای ملی سوریه که در ابتدا به شدت با طرح مورد حمایت آمریکا مخالفت کرده بود و آمریکا را به دادن «دستوراتی غیر قابل قبول» متهم کرده بود، حالا اصرار دارد که باید در هر نوع ساختاری، 04 درصد از کل مجموعه رهبری را در اختیار داشته باشد.
این شورای جدید که «ابتکار ملی سوریه» نامگذاری شده، قرار است پس از نشست چهار روزه ای که در دوحه در جریان است، تشکیل شود و کشورهای غربی اعلام کرده اند که قصد دارند این شورای جدید را به عنوان دولت در تبعید سوریه به رسمیت بشناسند. شورای ملی سوریه در این ساختار جدید تنها 51 نماینده خواهد داشت.
راشاتودی در این باره نوشته است که گروه های مخالف سوری حاضر در این نشست از طیف های مختلفی بودند و گفته می شود که برخی از این گروه ها تحت تاثیر جریانات رادیکالی چون القاعده قرار دارند.
همزمان، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه به این نشست واکنش نشان داده و اعلام کرده است که عامل اصلی اینکه تلاش ها برای متوقف کردن خشونت ها در سوریه تاکنون نتایج زیادی نداشته، تکروی برخی از کشورها و تشویق مخالفان از سوی این کشورها بوده است.
لاوروف در یک نشست خبری گفته است: 4 ماه قبل در ژنو توافق کردیم که همه قدرت های جهانی به همه طرف های درگیر در سوریه یک چیز بگوئیم: «به درگیری پایان دهید!. این دقیقا کاری است که روسیه انجام می دهد، اما برخی کشورها به مخالفان می گویند: «بروید و بجنگید، دلایل شما درست است». اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز در اظهاراتی نسبت به فروپاشی سوریه و روی کار آمدن شبه نظامیان هشدار داد. آمریکا، ترکیه، فرانسه، قطر و عربستان از جمله کشورهایی هستند که از تروریست ها در سوریه حمایت می کنند.
تروریست های مسلح در ادامه جنایت های خود برادر رئیس مجلس سوریه را در دمشق ترور کردند.
العالم گزارش داد اسامه اللحام برادر رئیس مجلس سوریه در دمشق در یک اقدام تروریستی کشته شده است.جهاد اللحام رئیس مجلس ملی سوریه سال جاری به این عنوان انتخاب شد.
 

 


ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/8/17ساعــت 10:32 صبح تــوسط عباس | نظر
افزایش نرخ خرید تضمینی 28 محصول کشاورزی

بسمه تعالی

افزایش نرخ خرید تضمینی 28 محصول کشاورزی 

ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/8/16ساعــت 6:43 صبح تــوسط عباس | نظر
آقاتهرانی:آقای لاریجانی میتوانست موضوع سوال راطوردیگری مدیریت کن

بسمه تعالی

انتقاد دبیرکل جبهه پایداری از اقدام روز گذشته هیات رئیسه مجلس/
آقاتهرانی:آقای لاریجانی می‌توانست موضوع سوال را طور دیگری مدیریت کند/ اگر بنا باشد که کار به دستور مستقیم آقا موکول شود که اوضاع ما خیلی خراب است

 

دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت:اگر در آینده فتنهای داشته باشیم و بنا باشد اینگونه از مقام ولایت تبعیت کنیم یک مقدار خوف انگیز است. و ترس من این است که ما به کجا می رویم، این چه مقدمه ای است که به این شکل در حال عملیاتی شدن است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی آقاتهرانی در گفت‌وگو با رجانیوز با بیان اینکه موضوع سؤال رئیس جمهور از چند وقت پیش مطرح شده و موضوع جدیدی نبود، گفت: اخیراً برخی از این نامه نگاری ها که از طرف بعضی مسئولان به یک دیگر شد، رهبر انقلاب نظر مبارک خود را فرمودند، نظر آقا هم این بود که نمی‌خواستند این اختلاف‌ها ادامه پیدا کند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: اختلاف سلیقه طبیعی است، همیشه هم بوده منتهی شرایط زمانی و مکانی الآن وضعیت خاصی است.

وی با بیان اینکه توقعی که مردم از مسئولین دارند غیر از این حرف‌ها است، تصریح کرد: آنها دوست دارند که ما بیشتر به اصول و مسائل جدی بپردازیم و اگر اختلافی هم است، آقایان جلساتی دارند باید با همدیگر در این جلسات این اختلافات را حل کنند و اگر بناست بحث کنند بحث‌های طلبگی کنند و به یک نتیجه‌ای برسند.

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در دوشنبه 91/8/15ساعــت 7:31 عصر تــوسط عباس | نظر
سازمان ملل: سران قطر و عربستان در خونریزی های سوریه دست دارند

بسمه تعالی

نماینده کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد در خاورمیانه تأکید کرد دستان آل سعود و آل ثانی به خون سوری ها آغشته است.
به گزارش خبرگزاری مهر، هیثم ابوسعید در گفت وگو با تلویزیون سوریه اظهار داشت، قطر و عربستان مسئول ریخته شدن هر قطره خون در سوریه هستند و جامعه جهانی باید این کشورها را برای توقف حمایت تسلیحاتی از گروه های مسلح تحت فشار قرار دهد.
ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در دوشنبه 91/8/15ساعــت 5:20 عصر تــوسط عباس | نظر
پبامبراکرم(ص)واردبهشت نمیشودکسی که باندازه خردلی کبردردلش باشد

بسمه تعالی

احساس بـــزرگــی..
انـــسانـــ را به اشتـــباه می اندازد..
و سبب میشود دست به کارهایی بزند
که از تــــوانایی اوخـــارج است.
به قول قدیمی ها..
درخـــت هرچه پُــر بار تر..
سر به زیــر ترومتواضع تر


+ نوشته شـــده در دوشنبه 91/8/15ساعــت 9:41 صبح تــوسط عباس | نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >