سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالیمذاکره با امریکا درباره مسائل منطقه معنا ندارد/ تصمیم

گروه سیاسی - رجانیوز: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار وزیر امور خارجه و سفرا و کارداران جمهوری اسلامی، با تبیین «اصول و راهبردهای ثابت و پایدار سیاست خارجی در قانون اساسی و الزامات ناشی از این اصول و سیاستها»، راه حلهای منطقی و مستحکم ایران درباره مسائل مهم منطقه از جمله سوریه، یمن و بحرین را تشریح و تأکید کردند: اهداف امریکا در منطقه، 180 درجه با اهداف ایران، متفاوت است.


حضرت آیت الله خامنه ای، سیاست خارجی کشور را همان سیاست خارجی نظام در قانون اساسی خواندند و خاطرنشان کردند: این سیاست خارجی متخذ از اسلام و منبعث از اهداف و آرمانهای انقلاب است و مسئولان وزارت خارجه و سفرا و کارداران در حقیقت «نمایندگان، سربازان و خدمتگزاران این اصول و آرمانها» هستند.


ایشان در همین زمینه افزودند: سیاست خارجی کشور مانند همه کشورهای جهان بر منافع بلند مدت و اصول و ارزشها استواراست و با رفت و آمد دولتها با سلایق سیاسی گوناگون، تغییر نمی کند، دولتها فقط در تاکتیکها و ابتکارات اجراییِ راهبردهای سیاست خارجی تأثیرگذار و دخیلند.


رهبر انقلاب افزودند: همه تاکتیکهای دیپلماسی در دولتهای مختلف باید در خدمت پیشبرد اصول سیاست خارجی در قانون اساسی باشد و نمایندگان سیاسی ایران در خارج، خود را نماینده و مدافع جدی و منطقی سیاستهای نظام بدانند.


حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تبلیغات پرحجم بیگانگان درباره «تغییر اجباری یا خود خواسته» در سیاست خارجی جمهوری اسلامی افزودند: این تحلیل خوش خیالانه غربی ها، در حقیقت ناشی از فشار این واقعیت است که سیاست خارجی جمهوری اسلامی، لااقل در سطح منطقه همچون سدّی مستحکم و صخره ای استوار، مانع از یکه تازیهای قدرتهای سلطه گر بویژه امریکا شده است و آنها، همیشه در آرزوی تغییر این سیاستها هستند.


رهبر انقلاب سیاستهای امریکایی ها در منطقه بسیار حساس غرب آسیا را، علت اصلی اوضاع نابسامان منطقه برشمردند و افزودند: برخلاف نظر برخی افراد، امریکا بخش عمده مشکلات منطقه است نه بخشی از راه حل مشکلات.


ایشان با تأکید مجدد بر اینکه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، ساخته این و آن نیست بلکه مبتنی بر اصول مستحکم قانون اساسی است افزودند: در قانون اساسی، اسلام معیار سیاست خارجی است بنابراین موضع گیری در مقابل کشورها و مسائل مختلف، باید مختصات دینی داشته باشد.


حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به دیگر اصول سیاست خارجی در قانون اساسی از جمله تعهدات برادرانه به همه مسلمانان جهان، حمایت بی دریغ از مستضعفان جهان، طرد کامل استعمار و جلوگیری از نفوذ اجانب در همه زمینه ها، حفظ استقلال همه جانبه، دفاع از حقوق همه مسلمانان، عدم تعهد به قدرتهای سلطه گر، روابط صلح آمیز متقابل با دولتهای غیر محارب، خودداری از هرگونه دخالت در امور داخلی ملتها و حمایت از مبارزات حق طلبانه مستضعفان در مقابل مستکبران در هر نقطه از جهان افزودند: این اصول جذاب، نو و والا، ذهن ملتها بخصوص نخبگان را به خود جلب کرده است.


ایشان افزودند: سیاست خارجی جمهوری اسلامی با این راهبردها و مختصات، سیاست خارجی انقلابی است و اگر در اجرا با راهکارهای هوشمندانه همراه شود، آثار شگفت انگیزی به همراه می آورد و ظرفیت حل بخش مهمی از مشکلات جهان اسلام را داراست.


رهبر انقلاب، با اشاره به برخی آثار مثبت اجرای راهبردهای سیاست خارجی افزودند: اجرای سیاستهای انقلابی در هر زمینه، از جمله عرصه دیپلماسی باعث افزایش اقتدار و تأثیرگذاری، ارتقای جایگاه کشور و عزت و اعتبار ایرانیان در میان ملتها می شود.


حضرت آیت الله خامنه ای، با تأکید بر تداوم بی وقفه راهبردهای ثابت سیاست خارجی افزودند: ادعا نمی کنیم به همه اهداف خود رسیده ایم یا حتی نزدیک شده ایم چون اجرای «سیاست خارجی انقلابی» در عمل با برخی غفلتها، کم کاریها، ناهوشمندیها و موانع خارجی همراه بوده است اما جایگاه عزتمند فعلی کشور، مدیون همین سیاستهای حکیمانه است و اگر به این اصول عمل نکرده بودیم، خدا می داند در داخل مرزها، با چه مشکلات و ضربات عجیبی، دست به گریبان می شدیم.


حضرت آیت الله خامنه ای در جمع بندی این بخش از سخنانشان، خطاب به مسئولین وزارت خارجه و سفرا و کارداران تأکید کردند: با «استحکام و اقتدار و افتخار»، ادامه اصول انقلابی و راهبردهای ثابت سیاست خارجی را تکرار کنید تا بیگانگان و دنباله های داخلی آنان، به تغییر در سیاست خارجی جمهوری اسلامی دلخوش نکنند.


رهبر انقلاب در ادامه سخنانشان، به الزامات ناشی از پایبندی به اصول و راهبردهای سیاست خارجی پرداختند.


ایشان خاطرنشان کردند: توجه داشته باشید که تاکتیکهای سیاست خارجی باید در خدمت مبانی راهبردی باشد نه اینکه به اسم تاکتیک، بر ضد اصول عمل شود.


رهبر انقلاب «اعتماد به نفس، صراحت و استحکام در مواجهه با عوامل مخالف و موانع» را از دیگر الزامات سیاست خارجی خواندند و در عین حال افزودند: البته هنر دیپلماسی این است که ایده ها و موانع را طوری بیان کند که تأثیرگذار باشد.


ایشان منطق جمهوری اسلامی در مسائل منطقه را دنیاپسند و محکم برشمردند و در تشریح راه حلهای ایران برای این مسائل افزودند: در مسئله فلسطین ما ضمن نفی رژیم غاصب و جعلی و محکومیت شدید فجایع و جنایات روزانه این رژیم، برگزاری انتخابات با حضور همه فلسطینی ها را پیشنهاد کرده ایم که با موازین جاری دنیا نیز کاملاً منطبق است.


ایشان افزودند: هر دولتی از دل آرای ملت فلسطین بیرون بیاید تکلیف صهیونیستها و ساکنان سرزمینهای اشغالی را مشخص خواهد کرد البته در مخالفت با پیشنهاد منطقی ما گفته اند این به معنای فروپاشی رژیم غاصب است که طبیعی است این رژیم جعلی باید دچار فروپاشی شود.


رهبر انقلاب درباره سوریه نیز تأکید کردند: حرف ما در این زمینه، مستحکم ترین حرفهاست ما معتقدیم معنی ندارد کشورهای دیگر دور هم جمع شوند و راجع به یک نظام حکومتی و رئیس آن حکومت تصمیم بگیرند، این بدعتی خطرناک است که هیچ حکومتی در جهان اجرای آن را درباره خود نمی پذیرد.


حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: راه حل مسئله سوریه، انتخابات است و برای اینکار باید با قطع کمکهای نظامی و مالی به معارضین، ابتدا جنگ و ناآرامی پایان پذیرد تا مردم سوریه در محیطی امن و آرام، هرکس را می خواهند انتخاب کنند.


ایشان در همین زمینه با رد تجزیه کشورها و تبدیل آنها به واحدهای کوچک قومی افزودند: مرجع قرار دادن یکی از گروههای مسلح برای تصمیم گیری و تشکیل دولت، منطقی و مورد قبول نیست و اینگونه فرمولها عملاً باعث ادامه یافتن جنگ می شود. 


حضرت آیت الله خامنه ای درباره عراق نیز گفتند: تقسیم این کشور به مناطق عرب شیعه، عرب سنی و کُرد، کاملاً مخالف منافع مردم، عملی نشدنی، بی معنا و غیرقابل قبول است.


ایشان خاطرنشان کردند: وحدت سرزمینی، تمامیت ارضی عراق و مرجع بودن آرای مردم، اصول راه حل ایران درباره عراق است.


رهبر انقلاب درباره یمن نیز افزودند: قطع فوری جنایات سعودی و آغاز گفتگوهای یمنی – یمنی، می تواند پایان بخش درگیریهای این کشور باشد.


ایشان خاطرنشان کردند: رفتار سعودی ها در یمن و سوریه، یک بام و دو هواست آنها درباره یمن می گویند به درخواست رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن در این کشور دخالت نظامی کرده اند اما درباره سوریه حاضر نیستند به درخواست رئیس جمهور قانونی این کشور، از حمایت از معارضین مسلح دست بکشند.


رهبر انقلاب درباره بحرین نیز افزودند: مردم بحرین هیچ چیزی جز حق رأی و حق انتخاب نمی خواهند و ما این درخواست آنها را منطقی می دانیم.


حضرت آیت الله خامنه ای پس از بیان راه حلهای جمهوری اسلامی برای حل مشکلات منطقه افزودند: عامل اصلی این ناامنی ها، حمایت امریکا از رژیم صهیونیستی و گروههای تروریستی است و این سیاستها با سیاستهای جمهوری اسلامی صد و هشتاد درجه متفاوت است.


رهبر انقلاب با رد مذاکره با امریکا درباره مسائل منطقه ای، خاطرنشان کردند: امریکایی ها، دنبال تحمیل منافع خود هستند نه حل مسائل، آنها می خواهند 60، 70 درصد خواسته هایشان را در مذاکره تحمیل کنند و بقیه اهدافشان را هم بطور غیرقانونی، عملاً اجرا و تحمیل کنند پس مذاکره چه معنایی دارد؟


ایشان در ادامه سخنانشان توسعه مستمر روابط با همسایگان، کشورهای اسلامی و کشورهای افریقایی را از دیگر الزامات سیاست خارجی برشمردند.


حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین تعبیر رزمندگان و جنگ‌آوران خطوط مقدم در عرصه بین‌الملل را شایسته شغل و شأن مسئولان و کارکنان وزارت خارجه خواندند و افزودند: وزارت خارجه با توجه به اهداف و وظایف خود بخوبی فعال است و به‌خصوص در تجربه اخیر مذاکرات هسته‌ای، آقای دکتر ظریف و همکارانشان آزمون خوبی، از سر گذراندند.


رهبر انقلاب با تحسین تلاش و جدیت تیم مذاکره کننده گفتند: احساس قدرت و نشستن در مقابل 6 قدرت جهانی، دفاع از اهداف و تثبیت حضور و وجود خود به طرفهای مقابل، از جمله نقاط قوت مذاکره کنندگان کشورمان در مذاکرات هسته ای بود.


ایشان، تدین را مهمترین نقطه قوت آقای ظریف خواندند و افزودند: بنده مکرر برای شما عزیزان دعا می‌کنم. 


رهبر انقلاب افزودند: در اجرای برجام نیز باید نکات مهم و مورد نظر را دنبال کنید که تحقق این موارد هم امکان‌پذیر است، همچنانکه آقای رئیس‌جمهور نیز به بنده گفتند دستیابی به برخی از نتایج ابتدا باورپذیر نبود اما شما ایستادید و ما هم ایستادیم و ممکن شد.


بخش سوم و پایانی بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای، توصیه‌ها و تذکراتی خطاب به سفیران و نمایندگان جمهوری اسلامی در خارج از کشور بود.


«تثبیت و تکیه بر مؤلفه‌های قدرت و اقتدار ملی» از جمله «نقش پر رنگ و تعیین کننده مردم در کشور»، «نیروی انسانی کارآمد، زبده، جوان و پر شمار» و «پیشرفتهای شگفت‌انگیز علمی و فناوری»، «پایبندی عمیق سفیران و نمایندگان خارجی به موازین دینی و روحیه انقلابی»، و «استفاده از ظرفیت کشورهای عدم تعهد و نقش آفرینی در تحقق اقتصاد مقاومتی از جمله این توصیه ها بود.


پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، دکتر ظریف وزیر امور خارجه با اشاره به شرایط حساس منطقه، تاکید کرد: دستورات و خطوط ترسیم شده از جانب رهبر معظم انقلاب مبنای کار وزارت خارجه بوده و در دوران پسابرجام نیز نامه اخیر ایشان به رییس جمهور در مورد نحوه اجرای برجام مبنای کار خواهد بود.


دکتر ظریف با اشاره به توجه وزارت امور خارجه به مسئله مقابله با نفوذ و همچنین اجرای اقتصاد مقاومتی، گفت: در همایش امسال سفرا و کارداران تلاش می کنیم از وضعیت کنونی برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و نیز تقویت جریان مقاومت در منطقه و حل و فصل مشکلات غرب آسیا بر اساس موازین مورد نظر جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 94/8/10ساعــت 10:9 عصر تــوسط عباس | نظر
هاشمی رفسنجانی پشت پرده تصویب طرح مجلس در حمایت از برجام را فاش

 

این اظهارات در حالی از سوی هاشمی بیان می شود که پیش از این نیز چهره های مختلف دولتی و اصلاح طلب از نقش آفرینی ویژه لاریجانی برای تصویب این طرح در مجلس تشکر کرده بودند.
گروه سیاسی- رجانیوز: در حالی که حواشی تصویب طرح جنجالی مجلس در تایید برجام توسط علی لاریجانی همچنان ادامه دارد و در این میان رییس مجلس تلاش دارد تا با انکار نقش ویژه خود، این موضوع را نتیجه رای نمایندگان اعلام کند، امروز دوشنبه اکبر هاشمی رفسنجانی در گفتگویی تفصیلی پشت پرده تلاش لاریجانی برای تصویب این طرح در مجلس را فاش کرده است.
 
به گزارش رجانیوز، هاشمی در بخشی از این گفتگو با حمایت از علی لاریجانی به نقش پشت پرده وی برای تصویب این طرح در مجلس پرداخت و گفت: «قبلاً آقای لاریجانی به آقای روحانی گفته بود که (برجام) در مجلس رد نمی‌شود. چون اینها فراکسیون (رهروان ولایت) بزرگی دارند و صد و هفتاد، هشتاد نفر هستند و می‌دانست که رأی می‌دهند. این‌ جای نگرانی نداشت.»
 
این اظهارات در حالی از سوی هاشمی بیان می شود که پیش از این نیز چهره های مختلف دولتی و اصلاح طلب از نقش آفرینی ویژه لاریجانی برای تصویب این طرح در مجلس تشکر کرده بودند. به عنوان مثال در همان روز تصویب طرح مجلس علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشستی جمع خبرنگاران گفت: تشکر ویژه‌ای از آقای دکتر لاریجانی دارم.
 
 
صالحی: لاریجانی حتی زمانی که با آمریکا محرمانه مذاکره می کردیم هم از ما حمایت می کرد
 
 صالحی با تاکید بر این که لاریجانی واقعا قدم بزرگی در این راستا برداشت و کارش در پیشرفت امور بسیار موثر بود خاطر‌نشان کرد: «زمانی که آقای لاریجانی به ریاست مجلس رسیدند چه در دولت سابق که ما به صورت محرمانه با آمریکا مذاکره می‌کردیم ، فعالانه حمایت می‌کردند و چه در دولت یازدهم که این موضوع شتاب بیشتری گرفت ایشان به عنوان یک عضو اصلی کمیته راهبردی هسته‌ای همواره حامی و پیشنهاد دهنده افکار و پیشنهادات بسیار مفید و موثری بودند.»
 
وی همچینین در پیام تشکری خطاب به علی لاریجانی نوشت: «جنابعالی طیّ پانزده سال گذشته در مقام مدیری توانمند و مشاوری بصیر، تمام توش و توان خود را در مسیر عبور پیروزمندانه ایران اسلامی از این گذرگاه تاریخی به کار گرفته و نقشی ماندگار از خود به یادگار نهاده اید. بدون تردید در صفحات تاریخ معاصر ایران درج خواهد شد که جنابعالی در کلّ فرآیند مذاکرات هسته ای و به سرانجام رساندن آن نقش مؤثری بر عهده داشته‌اید.
 
تدابیر خردمندانه جنابعالی در مقام دبیر شورایعالی امنیت ملّی و حلّ و فصل بسیاری از موضوعات مورد اختلاف در قالب بحث "مدالیته" و همچنین ارائه دیدگاه‌های راهگشا از سوی آن برادر گرانقدر در فرآیند مذاکرات محرمانه با ایالات متحده آمریکا در دولت‌های دهم و یازدهم و نیز در جریان مذاکرات چالش‌برانگیز و نفس‌گیر جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو گروه 1+5 از حافظه تاریخی ملّت ایران زدوده نخواهد شد. اینجانب همچنین مراتب سپاس و قدردانی خود را نسبت به مدیریت شایسته جنابعالی در جریان بررسی برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)در مجلس شورای اسلامی و تصویب آن به حضورتان اعلام می نمایم.
 
 
 
نوبخت: از مدیریت واقع بینانه لاریجانی تشکر می کنم
 
همزمان نوبخت سخنگوی دولت نیز با تشکر ویژه از لاریجانی در جمع خبرنگاران گفته بود: «از مدیریت واقع‌بینانه هیأت رئیسه مجلس به ویژه رئیس مجلس آقای لاریجانی تشکر می‌کنم.»
 
 
انصاری: از تدبیر شایسته لاریجانی تشکر می کنم
 
مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهور نیز از آنچه وی تدبیر شایسته دکتر لاریجانی نامید، تشکر و قدردانی نمود.
مجید انصاری به تصویب جزییات طرح اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام در جلسه علنی امروز اشاره کرد و گفت: ابتدا لازم می دانم از تدبیر شایسته دکتر لاریجانی و همراهی بسیار خوب نمایندگان مجلس در مورد تصویب نهایی این طرح تشکر کنم.
 
 
بعیدی نژاد: از مدیریت لاریجانی مدبرانه و صبورانه بود!
 
این تشکرها به همینجا ختم نشد به نحوی که حمید بعیدی‌نژاد رئیس تیم مذاکره کننده کارشناسی هسته ای ایران با 1+5 نیز با اشاره به اینکه امروز پس از فرآیندی طولانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کلیات طرح اجازه به دولت برای اجرای برجام رای مثبت دادند، از مدیریت مدبرانه و صبورانه علی لاریجانی رئیس مجلس قدردانی کرد.
 
وی در صحفه اینستاگرام خود در این باره نوشت: اما امروز صبح مجلس با مدیریت مدبرانه و صبورانه جناب آقای دکتر لاریجانی و مشارکت فعال نمایندگان موافق و مخالف، طرح پیشنهادی کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی را در فضایی باز و آزاد بررسی و آنرا تصویب نمود.
 
 
عطریانفر: باید روی لاریجانی حساب کنیم/ روند مدیریتی او اصلاح طلبانه است
 
لازم به ذکر است پیش از این در شهریور ماه سال 93 نیز محمد عطریانفر از اعضای ارشد حزب کارگزاران که در فتنه سال 88 نیز دستگیر شده بود، در گفتگو با هفته نامه صدا  با حمایت از لاریجانی و لزوم ریاست وی بر مجلس آینده گفته بود:
 
نباید در این تردید کنیم که اندیشه معتدل و معقول آقای لاریجانی به مجلس راه پیدا نکند. به نظر من حتی نه تنها ایشان و همفکرانشان باید وارد مجلس شوند، بلکه اصلاح‌طلبان تلاش کنند اگر وی در جایگاه ریاست مجلس هم قرار گرفت با او همراه باشند. به اعتقاد من آقای لاریجانی در جایگاه مدیریت مجلس، امروز تصویری مانند آقای روحانی در نظام اجرایی پیدا کرده است که می‌توانیم روی آن حساب کنیم. باید در نظر بگیریم اگر ریشه ایشان اصولگرایی است، اما روند مدیریتی او در مجلس اصلاح‌طلبانه است.»

+ نوشته شـــده در سه شنبه 94/8/5ساعــت 8:5 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تتالی روزهای سخت آمریکا و اروپا از بحران اقتصادی تا بحران ا
ده‌ها هزار نفر در سراسر اروپا و آمریکا در اعتراض به تبعیض نژادی، بحران اقتصادی، نبود امنیت و عدالت تظاهرات کردند و نیروهای امنیتی این کشورها نیز اقدام به سرکوب و بازداشت گسترده معترضان کرد.

در حالی که در عاشورای حسینی میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان در غم سید و سالار شهیدان به خیابان‌ها آمده و عزاداری می‌کردند در اروپا و آمریکا مردم  به دلایل دیگری به خیابان‌ها ریخته بودند. شواهد و قرائن حاکیست اروپا و آمریکا روزهای سختی را می‌گذرانند و طی دو روز گذشته روزهای ناآرامی برای کشورهای مختلف اروپا از فرانسه گرفته تا انگلیس، ایتالیا، پرتغال، مونته‌نگرو و خود آمریکا بوده است.
این در حالی است که همین کشورها که از بحران‌های گوناگون رنج می‌برند برای سایر کشورها نسخه و مدل توسعه می‌پیچند و عده‌ای در داخل نیز کورکورانه به دنبال همین مدل‌های غربی هستند. برخی از این بحران‌ها به گفته خود غربی‌ها می‌تواند به تنهایی دودمان اتحادیه اروپا را به باد دهد.
آمریکا
آمریکا از روز شنبه شاهد تظاهرات و اعتراض‌های  ضدنژادپرستی بود که در جریان این اعتراض‌ها ده‌ها تن بازداشت شدند.یکی از بزرگترین این تظاهرا‌ت‌ها در شهر نیویورک و در ادامه تظاهرات‌های موسوم به «قیام اکتبر» که جمعه گذشته آغاز شده برگزار شد. در این تظاهرات معترضان خواستار پایان تبعیض نژادی علیه سیاه‌پوستان شدند و فریاد زدند «تنها انقلاب چاره بیماری تبعیض نژادی آمریکا است.»
تظاهرات‌کنندگان، پلاکاردهایی به دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «قیام‌کنید؛ هراس‌افکنی پلیس باید متوقف شود»، «جنگ علیه سیاه‌پوستان را متوقف کنید»، «پلیس مجرم باید به زندان برود» و «کل سیستم لعنتی مجرم است»گستره این تظاهرات به حدی بود که پلیس برای کنترل اوضاع مجبور شد ده‌ها نفر از معترضان را بازداشت کند. در جریان بازداشت معترضان تعدادی از جمله یک خبرنگار نیز مجروح شدند. آخرین گزارش‌ها حاکی است 70 نفر از معترضان و تحصن کنندگان آمریکایی بازداشت شده‌اند.
همزمان تظاهرات مشابهی هم به ابتکار گروه موسوم به «پروژه جوانان سیاه‌پوست» در شهر شیکاگو برگزار شد.در این تجمع، حاضران اقدام به تحصن کردند که همین امر با واکنش نیروهای پلیس مواجه شد. 
اروپا
 اما این تنها آمریکا نبود که شاهد تظاهرات علیه بحران نژادپرستی و نبود امنیت بود؛ کشورهای مختلف اروپایی نیز روزهای گذشته شاهد اعتراضات گسترده مردمی به بحران‌هایی بود که اتحادیه اروپا را احاطه کرده است.
فرانسه
روز شنبه همچون نیویورک و شیکاگو شهر «پونت د بویی» واقع در شمال غرب فرانسه نیز تظاهراتی علیه«خشونت وتسلیحات پلیس» برگزار شد.این تظاهرات به یادبود «رمی فریس» جوان فرانسوی که سال گذشته به دست نیروهای پلیس کشته شد، در برابر یک کارخانه تولید گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی، برگزار شد.حاضران در این تجمع شعار «پلیس می‌کشد، پلیس مثله می‌کند» و «باروت سلاح نیست، مرگ و مثله کردن است» سر داده و به سمت نیروهای پلیس سنگ پرتاب می‌کردند. روی برخی از پلاکاردهایی که حاضران در تجمع به دست داشتند، عبارت مقاومت به چند زبان نوشته شده بود.
وکلای فرانسوی نیز روز شنبه تحصن کردند.بعد از تجمع شهردارهای فرانسه در هفته‌های گذشته در خیابانهای این کشور این بار نوبت به وکلای فرانسوی رسید که در تحصن‌هایی فراگیر، اعتراض خود را به کاهش بودجه کمکهای قضایی به گوش مردم فرانسه برسانند.این تحصن فراگیر که ابتدا از شهر لیل شروع شد، طولی نکشید که در سرتاسر فرانسه بازتاب پیدا کرد و اکنون حدود یک هفته است که شمار زیادی از وکلای فرانسوی در تحصن به سر می‌برند. 
انگلیس
در انگلیس نیز  حامیان حقوق بشر  در اعتراض به بدرفتاری با پناهجویان، دست به تظاهرات زدند که این اعتراضات به درگیری گسترده با پلیس منجر شد که تعدادی نیز توسط پلیس دستگیر شدند. به گفته پلیس حمل و نقل انگلستان، معترضان حاضر در ایستگاه قطاری در حومه لندن، به سمت نیروهای امنیتی که سعی داشتند به تجمع پایان دهند، سنگ و کوکتل‌مولوتوف پرتاب کردند.
بحران مهاجران در اروپا  به حدی شدید است که« استورنر فایمن» صدراعظم اتریش درباره فروپاشی اتحادیه اروپا با وجود بحران مهاجران در این منطقه هشدار داد. فایمن در این مورد به روزنامه اتریشی «کرونن» گفت: « اکنون بحث از آن است که اروپای متحد وجود داشته باشد یا اینکه این منطقه از هم می‌پاشد. یک راه می‌تواند دشوار و دراز مدت باشد و راه دیگر به بحران منتهی می‌شود.»
مونته نگرو
به گزارش فارس کمی آن‌طرف‌تر در جنوب اروپا، پایتخت مونته‌نگرو هم شاهد تظاهراتی گسترده و خشن بود؛ اما نه بر سر مسائل حقوق بشری بلکه به دلیل مشکلات اقتصادی. در تظاهراتی که شنبه شب در پایتخت مونته نگرو برگزار شد، دست کم 40 نفر زخمی و ده‌ها نفر نیز دستگیر شدند. ویدئوهای منتشر شده از این تظاهرات نشان می‌دهد که فضا تا چه حد پرتنش بوده و طرفین چطور به سمت یکدیگر بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک آور پرتاب می‌کنند. معترضان علاوه بر کناره‌گیری دولت، صرف نظر از ورود به پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو را نیز خواستار هستند. 
ایتالیا و پرتغال
ایتالیایی‌ها و پرتغالی‌ها  نیز  علیه رزمایش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تظاهرات کردند و خواستار بسته شدن پایگاه‌های نظامی ناتو در کشور خود شدند. تظاهرکنندگان  ایتالیایی همچنین علیه هزینه‌های نظامی اعتراض و اعلام کردند یک میلیارد و 776 میلیون دلار پارسال در جهان هزینه تسلیحات شده است. آنها افزودند، ایتالیا در سال 2014 میلادی 29 میلیارد یورو به هزینه تسلیحاتی اختصاص داد، در حالی که بیش از دو میلیارد یورو از بودجه‌های بهداشت، کار و آموزش را کاهش داد.
اما نکته اینجاست که در حالی که بحران‌های گوناگونی اروپا و آمریکا را فرا گرفته است و کسی باید بیاید و این کشورها را از بحران نجات دهد عده‌ای ذوق‌زده در داخل کشور به جای اتکا به ظرفیت‌های عظیم داخلی به این کشورها دل بسته‌اند و غرب را کعبه آمال خود می‌دانند.

+ نوشته شـــده در دوشنبه 94/8/4ساعــت 9:21 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی کاروان پیاده حضرت ربنب سلام الله علیها برای کربلادرای

بسمه تعالی

د

 

.

 

کاروان پیاده حضرت ربنب سلام الله علیها برای کربلا درایام اربعین ثبت نام میکند(هزینه زیارت کربلا در اربعین 300/000تومان)

الإمام العسکری -علیه السلام-: (علامات المؤمن خمس: صلاة إحدى وخمسین، وزیارة الأربعین، والتختّم بالیمین، وتعفیر الجبین، والجهر بـ?بسم الله الرَّحمن الرَّحیم?)

علامت های مومن (شیعه ) پنج چیز است :

خواندن پنجاه ویک رکعت نماز در شبانه روز

وریارت اربعین در کربلا

انگشتر به دست راست کردن

 وپیشانی را در سجده بر خاک نهادن

وبلند گفتن بسم الله الرحمن الرحیم در نماز

 

  

آغاز ثبت نام از1ابان

 

اللهم صل علی محمد و آل محمد

 

.

منبع: روضه نیوز

 

به اطلاع میرساند کاروان حضرت زینب سلام الله علیها به فضل الهی و با عنایات حضرت حجت (عجل الله فرجه) مانند سال گذشته اقدام به ثبت نام برای پیاده روی کربلا در ایام اربعین حسینی می نماید. لذا از تمامی علاقه مندان خواهر و برادر در خواست داریم پس از مطالعه دقیق شرایط اقدام به ثبت نام نمایند.

همچنین درخواست می شود جهت شراکت در ثواب زیارت به دیگر دوستان وعلاقه مندان اطلاع رسانی نمایید.

 

 

شرایط و ضوابط سفر:
1)این کاروان ازکسی پولی دریافت نمیکند و زائران در قالب کاروانهای 7 نفره تحت مدیریت یک نفر سازماندهی می شوند و به صورت ازاد به زیارت کربلامشرف میشوند 

2)طبق برنامه، مسیر نجف تا کربلا که در حدود 90 کیلومتر میباشد طی مدت 4 روز پیاده طی میشود. لذا اگرکسی نمیتواند پیاده روی کند میتواند یک روز مانده به اربعین با ماشین ازنجف به کربلا بیاید.
3) دوره زمانی برگزاری سفر حدودا از 28دی تا 15 آذرماه میباشد، لذا متقاضیان محترم بایستی برای این تاریخ آمادگی داشته باشند. تاریخ دقیق متعاقبا اعلام میگردد.
4)با توجه به اینکه هزینه زائرین صرفا141000تومان بابت ویزا وهزینه ایاب وذهاب از شهر زائر تا مرز عراق و از مرزتا نجف و بلعکس است وغذا و اسکان صلواتی میباشد. حدودا هزینه برای هر نفر000/ 300 تومان پیش بینی میشود.

این برنامه برای برادران می باشذ برای خواهران رفت هوایی وبرگشت زمینی پیشنهاد میگردد ،که هزینه ان 650000بومان میباشد

5) محل اسکان در نجف مسجد امام علی علیه السلام مرقد السید محمد باقر حکیم تقاطع شارع الکوفه وطریق نجف کربلا-ومحل اسکان درکربلا باب بغداد طریق حی عباس بعداز هتل قصرالحیات حسینیه اصحاب کساء می باشد.که بصورت صلوابی اززائران پذیرایی مینمایند
6)از آنجا که این سفر در شرایطی تقریبا غیر معمول انجام میگیرد که شامل پیاده روی و تحمل سرمای عراق و حضور در یک جمعیت بالای 20 میلیونی است، متقاضیان دقت داشته باشند که باید از لحاظ روحی و جسمی مهیای این سفر باشند.

7)یرادران و خواهرانی که مایل هستند در کاروان حضرت زینب  سلام الله علیها سازماندهی وبه کربلا اعزام شوند، جهت ثبت نام از تاریخ 2 ابان  اسم، تحصیلات، سن و شماره تلفن خود را در قسمت اعلام نظر ثبت نمایند. تاامکان سازماندهی واطلاع رسانی اطلاعات جدید به آنها فراهم گردد.

8)به جهت شلوغی و صفهای طویل اخذ ویزا نزدیک اربعین ،لازم است زائرین از همین اول ماه ابان در تهران با همراه داشتن پاسپورت و2 قطعه عکس رنگی 3*4 و 141000 تومان  به ادرس میدان ولی عصر؛ ضلع جنوب شرقی، مسجد ولیعصر مراجعه و ویزای انفرادی خود را دریافت کنند.

 

8)جهت اطلاعات بیشتر می توانید باشماره تلفن 09123264298 برادر ارباب تماس حاصل فرمایید.


+ نوشته شـــده در جمعه 94/8/1ساعــت 8:53 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی اعتماد به نفس ایران بیشتر شده جانشین خمینی شگفتی آ
«رهبری آیت‌الله خامنه‌ای همه را در داخل و خارج ایران شگفت‌زده کرد. ایران امروز با اعتماد به نفس بیشتری پیش می‌رود.»

کیهان نوشت: این تحلیل را سرکیس نعوم روزنامه‌نگار معروف لبنانی در روزنامه النهار منتشر کرد. وی که چندی پیش سفری به تهران داشته در گزارشی نوشت: از همان ابتدای تأسیس جمهوری اسلامی ایران، شخصیت‌های خارجی به ویژه کسانی که از کشورهای عربی و اسلامی به ایران سفر می‌کردند، متوجه می‌شدند که مقامات جمهوری اسلامی ایران تلاش دارند آنها را قانع کنند که برنامه دینی، سیاسی و ایدئولوژیک آنها پیروز خواهد شد و توان لازم را برای تحقق بخشیدن به آن دارند. و دیگر این که ایران در نهایت به قدرتی بزرگ نه فقط در منطقه بلکه در سطح جهان تبدیل خواهد شد و می‌تواند کشورهای مستضعف جهان سوم را زیر چتر خود گرفته و در جهان تک‌قطبی بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، هدایت محور جهانی مقابل ایالات متحده آمریکا را برعهده گیرد.


در ادامه این گزارش آمده است: بیشتر کسانی که به ایران سفر می‌کردند با شنیدن سخنان مقامات ایرانی قانع می‌شدند چرا که اولا به اصل ایدئولوژی ایران ایمان داشتند، دوم این که با چشمان خود دیده بودند ایران چطور توانست حمله عراق در زمان صدام حسین را که از پشتیبانی گسترده آمریکا و کشورهای عربی برخوردار بود به عنوان اولین چالش پیش‌روی خود پشت‌سر بگذارد. دلیل سوم هم این بود که این نظام نوپا توانست برنامه بلندپروازانه‌ای را در سطح منطقه مطرح کرده و تا حد زیادی آن را به مرحله اجرا درآورد.


وی ادامه می‌دهد: البته حوادث خشونت‌بار و نظامی که از اواخر سال 2010 در منطقه روی داد تردیدهای زیادی را در خصوص ادامه اجرای کامل و صددرصد این برنامه و تکمیل آن ایجاد کرد. از همین رو این باور در بعضی‌ها ایجاد شد  که ایران احتمالا از برنامه گسترده چند بعدی خود دست کشیده و به برخورداری از نقش مهم منطقه‌ای اکتفا خواهد کرد و آن را جایگزین برنامه بلندپروازانه می‌کند. اگرچه برخی از شخصیت‌ها از ایران دیدن کرده و از نزدیک در جریان تلاش‌های همه‌جانبه ایران قرار می‌گرفتند اما این باور در آنها ایجاد نشد که اهداف بلندپروازانه ایران به طور کامل قابل تحقق است.
امروز چطور؟ کسانی که این روزها از ایران دیدن می‌کنند به ویژه آنهایی که از نزدیک با اوضاع پیچیده و دشوار منطقه و رویدادها و اختلاف‌های موجود بین کشورهای منطقه در خصوص سیاست‌های بین‌المللی آشنا هستند، نتایج واقع‌بینانه‌ای استنتاج می‌کنند.


ایران که قبلا اعتماد به نفس خود را از ایمان کامل به ایدئولوژی کسب می‌کرد و از طرفداری توده‌های مردم در داخل ایران و حتی در کشورهای اسلامی خرسند بود امروز به دنبال کسب موفقیت‌ها و دستاوردها، احساس آسودگی و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده است.


نعوم با اشاره به دستاوردهای هسته‌ای ایران و حفظ آن با وجود فشارهای غرب می‌افزاید: از دستاوردهای دیگر ایران این است که با وجود چالش‌های متعدد با دنیا و تحریم‌های بین‌المللی، اروپایی و آمریکایی، توانست تمام تلاش خود را صرف بازسازی زیرساخت‌های شهری و اقتصادی ساخته و قدرت نظامی بسیار مهمی را بنا کند. کسانی که امروز به تهران سفر می‌کنند، با مشاهده ساختمان‌ها، خیابان‌ها، میدان،ها، هتل‌ها، رستوران‌ها، پل‌ها و زیرگذرها، احساس می‌کنند به پایتخت جدیدی از ایران سفر کرده‌‌اند. البته بدان معنا نیست که ایران توانسته است همه مشکلات اقتصادی خود را حل کند.
سرکیس نعوم افزود: زمانی که آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر انقلاب و ولی‌فقیه جانشین امام‌خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی شدند خیلی‌ها تصور می‌کردند با یک فرد معمولی و عادی روبه‌رو هستند. نگرانی‌هایی هم وجود داشت. با وجود همه تصورات، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب، برخورد بسیار حکیمانه‌ای با مشکلات داشتند و همگان را شگفت‌زده کردند.


این روزنامه‌نگار، تثبیت دموکراسی و انتخابات در ایران و ایجاد رفاه نسبی را از جمله دستاوردهای جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: فعالیت و نقش‌آفرینی بدون محدودیت زنان در جامعه که نیمی از جمعیت ایران می‌باشند از دستاوردهای دیگر نظام جمهوری اسلامی می‌باشد.


+ نوشته شـــده در جمعه 94/8/1ساعــت 8:28 صبح تــوسط عباس | نظر
<      1   2