سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رفتار با پدر:جلوه های رفتاری حضرت زهرا(س)

بسمه تعالی

جلوه های رفتاری حضرت زهرا(س)

رفتار با پدر

هنگامی که کودکان مکه در ناز و نوازش و رفاه بودند، فاطمه در سختی و رنج بزرگ شد و فرش گام‌هایش ریگ‌های داغ بیابان مکه بود. او هنوز کودکی بیش نبود که غم بی‌مادری بر زندگی‌اش سایه افکند. ولی فاطمه پیش از آن که غم از دست دادن مادر را در خاطره بگنجاند، یار و غم‌خوار پدر شد برای روزهای سخت و محنت‌افزا؛ روزهایی که پدرش تنها بود و غم‌هایش بسیار. در این وقت فاطمه یاوری شایسته برای پدر به شمار می‌آمد و نقش مادری مهربان را ایفا می‌نمود. به راستی سزاوار لقب ام‌ابیهاست؛ زیرا همچون پروانه‌ای بر گرد شمع وجود پیامبر می‌چرخید و غبار غم و اندوه را از چهره آن حضرت می‌زدود. همان گاه که دشمن حرمت حضرت رسول را در حالی که در سجده بود شکست و به زشت کرداری خویش، شکمبه شتر تازه ذبح شده‌ای را بر پشت ایشان فرو ریخت، زهرا با دستان کوچک و زلال مهربانی‌اش، بدن پدر را پاک نمود و او را به خانه برد.

رفتار با همسر

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/2/20ساعــت 7:59 عصر تــوسط عباس | نظر
جلوه های رفتاری حضرت زهرا(س)

بسمه تعالی

جلوه های رفتاری حضرت زهرا(س)

رفتار با پدر

هنگامی که کودکان مکه در ناز و نوازش و رفاه بودند، فاطمه در سختی و رنج بزرگ شد و فرش گام‌هایش ریگ‌های داغ بیابان مکه بود. او هنوز کودکی بیش نبود که غم بی‌مادری بر زندگی‌اش سایه افکند. ولی فاطمه پیش از آن که غم از دست دادن مادر را در خاطره بگنجاند، یار و غم‌خوار پدر شد برای روزهای سخت و محنت‌افزا؛ روزهایی که پدرش تنها بود و غم‌هایش بسیار. در این وقت فاطمه یاوری شایسته برای پدر به شمار می‌آمد و نقش مادری مهربان را ایفا می‌نمود. به راستی سزاوار لقب ام‌ابیهاست؛ زیرا همچون پروانه‌ای بر گرد شمع وجود پیامبر می‌چرخید و غبار غم و اندوه را از چهره آن حضرت می‌زدود. همان گاه که دشمن حرمت حضرت رسول را در حالی که در سجده بود شکست و به زشت کرداری خویش، شکمبه شتر تازه ذبح شده‌ای را بر پشت ایشان فرو ریخت، زهرا با دستان کوچک و زلال مهربانی‌اش، بدن پدر را پاک نمود و او را به خانه برد.

رفتار با همسر

حضرت زهرا نماد خوب همسرداری است؛ زیرا همواره در استحکام پیوند مشترک خویش با حضرت علی اهتمام می‌ورزید و در تمامی مراحل زندگی، یار و مددکار همسر خود به شمار می‌رفت. روزی پیامبر از حضرت علی پرسید: زهرا را چگونه یافتی؟ امام پاسخ داد: فاطمه، خوب یاوری برای اطاعت الهی است.

رفتار با فرزند

مهر مادری

محبت مادرانه، نیاز اساسی تربیت فرزندان است و فاطمه علیهاالسلام مهربان‌ترینِ مادران دنیا بود. سلمان در این باره می‌گوید: روزی فاطمه زهرا علیهاالسلام را دیدم که مشغول آسیاب بود. دراین هنگام فرزندش حسین گریه می‌کرد و بی‌تابی می‌نمود. عرض کردم: برای کمک به شما آسیاب کنم یا بچه را آرام نمایم. ایشان فرمود: «من به آرام کردن فرزند اولی هستم، شما آسیاب را بچرخانید».

آموزش عبادت در کودکی

یکی از محورهای اساسی که حضرت زهرا بدان توجه و تأکید داشت، بُعد پرستش و گرایش کودکان به انجام تکلیف عبادی و الهی بود. دختر گرامی رسول اکرم، فرزندان را از کودکی به انجام عبادت فرا می‌خواند و آنان را به خدا پیوند می‌داد. حضرت زهرا کودکان خود را در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان به بیداری و شب زنده داری وادار می‌کرد و به حدی در این کار جدی و قاطع بود که نمی‌گذاشت کسی از اهل خانه بخوابد و می‌فرمود: «کسی که از برکات شب قدر دور بماند، محروم است».

رفتار با مردم

با همسایگان

زیباترین شیوه رفتار با همسایه، در عمل فاطمه زهرا علیهاالسلام بروز پیدا کرده است. ایشان همیشه همسایگان را بر خود مقدم می‌دانست و در مناجات‌های شبانه، برای آنان دعا می‌کرد و خیرشان را از خدا می‌خواست. امام حسن مجتبی علیه السلام در این زمینه چنین فرمود: مادرم شب جمعه یکسره در حال عبادت بود و مدام برای مردم دعا می‌کرد و نام آنان را به زبان می‌آورد. صبح به ایشان گفتم: در دعای دیشب برای خودتان چیزی طلب نکردید. آن حضرت جواب داد: «اول برای همسایگان و پس از آن برای خود».

رفتار با بانوان

یکی از نقش‌آفرینی‌های درخشان فاطمه زهرا علیهاالسلام، بالا بردن فرهنگ جامعه، رشد فکر و اندیشه مردم و دفع مشکلات و شبهه‌های آنان بود که از آن جمله می‌توان به تعلیم و تربیت بانوان اشاره کرد تا ایشان بهتر بتوانند مسیر سعادت خویش را بپیمایند. نقل است که زنی به خدمت حضرت رسید و عرض کرد: مادر پیر و ناتوانی دارم که در نماز زیاد اشتباه می‌کند، مرا فرستاده تا از شما بپرسم که چگونه نماز بخواند. آن حضرت فرمود: هر چه می‌خواهی بپرس. آن زن پرسش‌های متعددی طرح کرد و حضرت زهرا علیهاالسلام با روی گشاده پاسخ داد. در این هنگام زن از زیادی پرسش خود شرمنده شد و گفت: شما را بیش از این زحمت نمی‌دهم. حضرت فرمود: «باز هم بپرس؛ زیرا من در مقابل هر پرسشی که جواب می‌گویم، از خدا پاداشی افزون دریافت می‌نمایم و هرگز ملول و خسته نمی‌شوم».

بانوی خانه

خانه فاطمه، مَهد تعلیم و تربیت او به شمار می‌رفت؛ سنگری که از آن در راه حفظ دین و پاسداری از ارزش‌های اسلامی استفاده می‌نمود. خانه‌داری فاطمه، مهم‌ترین نکته‌ای بود که به دخترانش در راه زندگی می‌آموخت تا بتوانند مادرانی نمونه برای نسل آینده باشند و به حق که فاطمه در این امر سرآمد روزگارش گردید؛ زیرا او به خوبی می‌دانست که خانه هم چون پایگاهی برای تربیت فرزندان است و در این راه فراوان تلاش می‌کرد و از هیچ کوششی فروگذار نبود. از حضرت علی علیه السلام روایت است که: «فاطمه با این که از محبوب‌ترین افراد نزد رسول خدا بود، آن قدر با مشک آب کشید که اثر بند مشک در بدنش نمایان شد و آن قدر خانه را جارو کرد که لباس هایش غبارآلود شد و آن قدر زیر دیگ آتش افروخت که رنگ لباسش تغییر کرد، به طوری که در سختی و زحمت افتاد».

گلبرگ

راه یافتگان - دو بانوی خارجی: 
حضرت زهرا(س) تنها الگوی زنان جهان است

به بهانه ایام ولادت با سعادت و فرخنده حضرت زهرا تنی چند از بانوان کشورهای خارجی در مورد شخصیت آن بزرگوار به نکات جالبی اشاره نمودند.

«آنابله بوتشر» محقق مؤسسه اسلام‌شناسی دانشگاه برلین گفت: من در تحصیلات دانشگاهی‌ام به شخصیت بی‌نظیر فاطمه سلام‌ا...علیها برخورد کردم.

وی افزود: در ده سالی که مشغول مطالعه درباره اسلام هستم، همواره احساس کرده‌ام که حضرت فاطمه سلام‌ا...علیها نیز در این مطالعات همراه من است.

این صاحب‌نظر آلمانی که به کشورهای مختلف اسلامی سفر کرده است، گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام‌ا...علیها یک زن استثنایی و فوق العاده است. او اولین شاگرد زن است که مستقیماً وحی پیامبر(ص) را درک کرده است.

خانم روسالیندا از کشور فیلیپین نیز درباره شخصیت حضرت زهرا سلام‌ا...علیها می‌گوید:

حضرت فاطمه سلام‌ا...علیها دختر گرامی پیامبر اکرم(ص) است و من فکر می‌کنم تنها الگویی که برای همه بانوان دنیا می‌تواند اسوه و الگو باشد، ایشان هستند، درسی که من از نحوه زندگی ایشان آموختم در زندگی خانوادگی است و در برخورد با همسرم و فرزندانم. دوست دارم در این زمینه به گونه‌ای زندگی کنم که مورد قبول خداوند قرار گیرم و رضایت حضرت زهرا سلام‌ا...علیها را نیز کسب نمایم. من آرزو دارم روزی برسد که همه زنان مسلمان جهان با پیروی از دستورات و احکام اسلامی و با اقتدار به زندگانی حضرت زهرا سلام‌ا...علیها و دیگر بانوان نمونه تاریخ در زیر چتر اسلام حرکت کنند و فرزندانی تربیت نمایند که مجری احکام اسلامی باشند.

خانم روسالیندا

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/2/20ساعــت 7:56 عصر تــوسط عباس | نظر
اولین نشست خبری سخنگوی جبهه پایداری بعد از انتخابات مجلس + تصاوی

بسمه تعالی

اولین نشست خبری سخنگوی جبهه پایداری بعد از انتخابات مجلس + تصاویر

لنکرانی:تغییرباید درتمام ارکان‌مجلس نهم حس‌شود/عدالت‎طلبی باقبیله‌گرایایی نمی‌سازد/مجلس نهم مجلس عدالت است

 

گروه سیاسی: اولین نشست خبری سخنگوی جبهه پایداری پس از ماراتن نفس‏گیر انتخابات مجلس نهم، در حالی برگزار شد که این جبهه در یک رقابت نابرابر انتخاباتی که با اوج تخریب‌ها و توهین‌ها همراه بود، موفق شد یکبار دیگر بدنه اجتماعی گفتمان سوم تیر را اینبار با هدایت و اشراف روحانیت، احیاء و سازماندهی کرده و این جریان اجتماعی، گفتمانی وسیاسی را به عنوان عنصری جدی و تاثیر گذار در فضای سیاسی کشور معرفی تثبیت کند.

جبهه گفتمانی پایداری انقلاب اسلامی که هنوز یک بهار از عمر آن نگذشته است و با تدابیر و حمایت‌های عالمانی زمان شناس و از خودگذشته هم‌چون آیت الله مصباح یزدی و آیت الله خوشوقت به سامان‌دهی خیل مشتاقان انقلاب اسلامی پرداخت، در انتخابات با مظلومیتی مضاعف از حیث حملات تخریبی و عدم دسترسی به کانون های قدرت و ثروت، پنجه در پنجه رقیبانی انداخت که هر کدام آنها کوله‌باری از تجربه فعالیت در عرصه‏های سیاسی داشتند و دست در دست کانونی از قدرت و ثروت.

اما علی‌رغم هجم گسترده فشارهای این کانون ها، همچون همیشه پایداری جبهه پایداری جواب داد و مردم بیش از 80 صندلی پارلمان را در اختیار آن کسانی قرار دادند که از سوی این جبهه معرفی شده و مورد حمایت قرار گرفته بودند.

سخنگوی جوان و خوشنام جبهه پایداری امروز در اولین موضعگیری رسمی خود پس از انتخابات مجلس نهم به بیان شرایط حاکم بر انتخابات، و رویکردهای آینده این جبهه در قبال مجلس نهم پرداخت و درباره موضوعاتی چون گزینه جبهه پایداری برای ریاست مجلس، آب پاکی را روی دست همه تحلیلگران سیاسی ریخت. در ادامه مشروح این نشست خبری را می‍خوانید:

 

 

 

مجلس هشتم پاسخ‌گوی مطالبات مردم نبود

 

 

کامران باقری لنکرانی در ابتدای این نشست در سخنانی با تاکید بر اینکه آنچه در مجلس هشتم گذشت، پاسخگوی مطالبات مردم نبود، گفت: توقع این است که مجلس نهم، مجلسی متفاوت از مجلس هشتم باشد و این باید در تمام ارکان مجلس بروز پیدا کند. 

 

وی با یادآوری تاکیدات احکام اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب بر مساله عدالت به‌ویژه عدالت اجتماعی، تصریح کرد: عدالت با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست و مجلس نهم باید بر مقوله عدالت تاکید ویژه داشته باشد و در این راستا حرکت کند. 

 

لنکرانی با بیان اینکه کسانی می‌توانند موضوع عدالت را پیگیری و در راستای تحقق آن تلاش کنند که در زندگی شخصی و اجتماعی خود پاکدست باشند، افزود: آن کسانی که بخواهند برخوردهای سیاسی و قبیله‌ای را محور قرار دهند، نمی‌توانند در راستای تحقق عدالت موفق باشند.

 

وی اظهار داشت: تأکید مقام معظم رهبری بر اینکه کاندیداها نباید وامدار کانون‌های ثروت و قدرت باشند بر این اساس است تا آنها بتوانند عدالت‌محوری را محور همه کارهای خود قرار دهند و در موضع‌گیری‌های‏شان به دنبال مچ‏گیری نباشند.

 

لنکرانی در ادامه تاکید کرد: مجلس نهم از زمان شکل‌گیری تا پایان ماموریتش، باید از لحظه لحظه فرصت‌ها برای گسترش عدالت استفاده کند.

 

 

سخنگوی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه آنچه در مجلس هشتم گذشت، پاسخگوی مطالبات مردم نبود، گفت: توقع این است که مجلس نهم، مجلسی متفاوت از مجلس هشتم باشد و این باید در تمام ارکان مجلس بروز پیدا کند. 

 

لنکرانی همچنین به برخی آسیب‌های مجلس هشتم اشاره و اضافه کرد: مجلس در بحث خصوصی سازی دانشگاه آزاد و یا حقوق مادام‌العمر نمایندگان مجلس گرچه بعدها لغو شد و یا مصوباتی که در بودجه سنواتی و تصمیم‌های تعرفه‌ها مطرح شد بر اساس عدالت عمل نکرد.

 

وی وظیفه نمایندگان مجلس را استفاده از تمام فرصت‌ها برای بسط عدالت عنوان کرد و  با بیان اینکه نمایندگان به جای لجبازی‌ها، غرورها و سایر حاشیه‌ها به مسئله عدالت توجه کنند،  افزود: ان‌شاءالله آسیب‌هایی که در مجلس هشتم وجود داشت، در مجلس نهم مشاهده نشود.

 

به گفته وزیر بهداشت دولت نهم هیچ چیزی به اندازه بی‌عدالتی یا احساس بی‌عدالتی باعث نارضایتی و کدورت در بین مردم نخواهد شد و همان‌طور تا که تاکید شد باید عدالت محور فعالیت‌های مجلس باشد.

 

لنکرانی ادامه داد: تأکید جدی جبهه پایداری مطالبه عدالت از همه قوا به ویژه مجلس است و اینکه تا پایان آخرین روز مجلس بتوانند عدالت را گسترش دهد.

 

 پیشنهاد ما برای ریاست مجلس حداد عادل است 

 

سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره ریاست مجلس آینده گفت: بسیاری از افراد در مجلس نهم تغییر کرده‌اند و برخی از اعضای کمیسیون‌ها و رؤسای آنها در ترکیب فعلی مجلس قرار ندارند و این نشان از انتقاد جدی به نحوه اداره مجلس هشتم است. 

 

وی با ابراز تاسف از اینکه مجلس و دولت نتوانستند از فرصت‌هایی هم چون حماسه 9 دی برای همدلی و همراهی بیشتر استفاده کنند، گفت: در قوه مجریه برخی از حاشیه‌سازان اجازه چنین تعاملی را ندادند و و بخش مهمتر آن در قوه مقننه بود.

 

لنکرانی با بیان اینکه باید آسیب‌هایی که در مجلس هشتم وجود داشت، در این مجلس رفع شود"، تاکید کرد: در مجلس نهم باید مدیریت متفاوتی از مجلس هشتم وجود داشته باشد و از بین چهره‌هایی که در این زمینه مطرح هستند، به نظر ما آقای حدادعادل با توجه به مقبولیت عامی که دارند و رای بالایی که در مجلس کسب کردند و از ظرفیت خوبی که برخوردار هستند می‌توانند در این زمینه موفقیت بیشتری داشته باشند و ما این موضوع را به عنوان پیشنهاد به نمایندگان مجلس نهم مطرح می‌کنیم و تصمیم‌گیری اصلی در این زمینه بر عهده خود نمایندگان محترم مجلس است.

 

 

طرح جامع مطالعاتی جبهه پایداری

 

وی همچنین در برابر این پرسش که "مهم‌ترین اولویت مجلس نهم چه باید باشد؟" پاسخ داد: مهم‌ترین اولویت مجلس نهم باید توجه به مسائل اقتصادی با دو نگاه باشد، یعنی این‌که باید هم به اقتصاد کلان توجه داشته باشد و هم به اقتصاد خرد و مسائل معیشتی مردم. 

 

لنکرانی با بیان اینکه ایران دارای ظرفیت‌های بزرگی است و از نظر اقتصادی نیز از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است، گفت: برای حل مشکلات کنونی اقتصادی باید قوه مجریه و مقننه به این ظرفیت‌ها توجه کنند و ما نباید ناامیدانه امور را دست حوادث بسپاریم.

 

سخنگوی جبهه پایداری ادامه داد: کشورمان نشان داده است که ظرفیت‌های زیادی دارد و در مدتی که اقتصاد کشورهای دنیا رشد منفی را تجربه می‌کردند کشور ما توانست رشد مثبت اقتصادی چشمگیری داشته باشد. 

 

وزیر بهداشت دولت نهم تصریح کرد: ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور، با تدابیر مناسب از چالش‌ها و تحریم‌هایی که وجود دارد عبور کنیم و آینده بهتری را برای مردم رقم بزنیم و تحقق این موضوع نیازمند نگاه کارشناسانه است. 

 

لنکرانی با تأکید بر اینکه جبهه پایداری بر روی مباحث اقتصادی کار جدی را به صورت مطالعاتی شروع کرده است افزود: جبهه پایداری مباحث اقتصادی را در جوامع حوزوی و دانشگاهی مطرح کرده است و این به صورت یک طرح جامع برای کمک به حل مشکلات به کار گرفته خواهد شد.

 

 

نمایندگان مور حمایت پایداری  مباحث گفتمانی  را به صورت منسجم‌تر در مجلس پیگیری می‌کنند


این فعال سیاسی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا فراکسیون جبهه پایداری در مجلس نهم شکل خواهد گرفت، با بیان اینکه شاکله مجلس نهم از مجلس هشتم اصولگراتر است، گفت: در بین فراکسیون‌های موجود در مجلس هشتم بیشترین ریزش مربوط به فراکسیون اصلاح‌طلب یا غیراصولگرا بود و ما معتقدیم که فراکسیون اصولگرایان در مجلس نهم قوی‌تر از مجلس هشتم خواهد بود و تمام نمایندگان و گروه‌هایی که عنوان اصولگرایی در مورد آنها صدق می‌کند باید با همدلی و همراهی از ظرفیت‌ اصولگرایی که در مجلس وجود دارد نهایت بهره را ببرند.

 

لنکرانی با بیان اینکه "در مجموعه اصولگرایان نظرات مختلفی وجود دارد"، اظهار داشت: با توجه به اینکه اصولگرایان در مجلس نهم بیشتر از مجلس هشتم هستند، ضرورت دارد که این مجموعه همدلی بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

 

وی در ادامه تاکید کرد: نمایندگانی که با حمایت جبهه پایداری وارد مجلس شدند حتما مباحث گفتمانی مورد توجه این جبهه را به صورت منسجم‌تر در مجلس پیگیری می‌کنند، حال به صورت یک فراکسیون باشد یا هر چیز دیگری که بتواند این گفتمان را در مجلس پیش ببرد.

 

هنوز برای ورود به بحث مصداقی ریاست جمهوری دهم زود است

 

لنکرانی در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ پرسشی درباره برخی شایعات منتشر شده مبنی بر قصد وی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی، ‌گفت: من در حال حاضر به طبابت و عضویت در هیات علمی در شیراز مشغولم و کارهایی را می‌کنم که به آنها علاقه‌مند هستم.

 

وی اظهار داشت: آرزوی من این است که در این مسیر ادامه فعالیت دهم و مشکل است از جایی که دوست دارم و کاری که دوست دارم و آن را انجام می‌دهم، جدا شوم.

 

سخنگوی جبهه پایداری ادامه داد: در مورد بحث انتخابات ریاست‌جمهوری، ما فکر می‌کنیم که در حال حاضر وارد شدن به مصادیق، زودهنگام است و باعث فشل شدن کشور می‌شود و باید از آن پرهیز کرد و در حال حاضر آن را امر مناسبی نمی‌دانیم.

 

این فعال سیاسی تصریح کرد: از طرف دیگر آنچه بیشتر از همه در انتخابات ریاست‌جمهوری برای ما مهم‌تر از بحث مصداق است، بحث گفتمانی است و در واقع تمرکز ما در این زمینه بیشتر تمرکز محتوایی و گفتمانی است تا مصداقی.

 

 

باید از ظرفیت وزرای سابق نفت و ارتباطات به نحو احسن در مجلس استفاده کرد

 

لنکرانی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری در مورد ارکان مجلس و نظر جبهه پایداری در این ارتباط، اظهار داشت: معتقدیم که در مورد ارکان مجلس، خود نمایندگان باید تصمیم‌گیری کنند و طبیعی است که تصمیم‌گیری در این ارتباط در فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم که احتمالا بیش از 220 عضو داشته باشد مهم‌ترین اثر را در شکل‌گیری ارکان مجلس خواهد داشت.

 

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه "مجلس نهم دارای ظرفیت‌های جدیدی است که بعضا در مجلس هشتم وجود نداشته است"، افزود: کسانی به مجلس نهم راه پیدا کرده‌اند که دارای سابقه اجرایی خوب و از چهره‌های برجسته دانشگاهی هستند و مجلس باید از ظرفیت‌های جدید ایجاد شده استفاده کند و آنها نقش‌آفرینی مناسبی در مجلس داشته باشند.

 

وی با اشاره به حضور وزیر سابق نفت، وزیر سابق ارتباطات و چهره‌های دانشگاهی و حوزوی مختلف در مجلس نهم، گفت: توقع این است که از ظرفیت‌های ایجاد شده به نحو احسن استفاده شود و با توجه به این ظرفیت‌ها شاهد یک تغییر گسترده در مجلس باشیم.

 

لنکرانی در ادامه تاکید کرد: ما تاکید می‌‌کنیم که به طور مشخص هیچ کاندیدایی را برای هیچ‌یک از پست‌های مجلس نداریم و در مورد ریاست مجلس نیز آقای حدادعادل را به نمایندگان پیشنهاد کردیم.

 

 

جبهه پایداری هیچ کاندیدایی برای پست‏های مجلس ندارد

 

سخنگوی جبهه پایداری همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه "برخی مطرح می‌کنند که این جبهه برای حمایت از ریاست حدادعادل در مجلس شروطی را گذاشته از جمله اینکه افرادی که در ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس و همچنین دیوان محاسبات قرار می‌گیرند نزدیک به این طیف باشند"، با رد این موضوع گفت: همان‌طور که اشاره کردم ما برای هیچ‌یک از پست‌های مجلس هیچ کاندیدایی نداریم.

 

وی اظهار داشت: معتقدیم کسانی که در سمت‌هایی مثل دیوان محاسبات قرار می‌گیرند باید نقش پیش‏گیرانه و بانظارت جدی داشته باشند و کسی که اهل مماشات باشد یا بخواهد در حاشیه به دولت باج دهد در این زمینه موفق نخواهد بود، این فرد باید اهل باج دادن نباشد و نگاه پیشگیرانه‌ای نسبت به مباحث و آسیب‌های مالی داشته باشد و با استفاده از یک شامه قوی، در بازی‌های سیاسی قرار نگیرد.

 

مجلس باید به دولت به عنوان شریک و همراه نگاه کند

 

سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به پرسش دیگری در مورد نحوه تعامل نمایندگان این جبهه در مجلس با دولت و بویژه دولت دهم، گفت: بنده خود افتخار دارم که 4سال خدمت‏گذار مردم بودم، همان‌طور که می‌دانید بیشترین بار اجرایی بر عهده دولت است و باید به آن به عنوان شریک و همراه نگاه کرد و این به معنای مخدوش شدن استقلال قوه مقننه نیست.

 

 

لنکرانی با تاکید بر اینکه "بسیار مهم است که قوانین به نحوی تنظیم و تصویب شود که زمینه برای اجرا داشته باشند و در واقع گره‌گشا باشند"، افزود: در تدوین قوانین باید از نظر کارشناسی دولت نیز استفاده کرده و به نحوی تنظیم شود که امکان اجرای آن وجود داشته باشد. 

 

وی با بیان اینکه "متاسفانه گاهی قوانینی مصوب می‌شوند که امکان اجرای آن‌ها وجود ندارد"،  گفت: علت عدم اجرای قوانین در کشور ما به چند موضوع برمی‌گردد؛ در برخی مواقع ما فرار از اجرای قانون را می‌بینیم، در برخی از زمان‌ها نیز لوازم برای اجرای قانون در هنگام تصویب آن در نظر گرفته نشده و امکان اجرایی شدن آن وجود ندارد.

 

این فعال سیاسی اضافه کرد: آنچه که مهم است این است که باید بین مجلس و دولت دهم و یازدهم نوعی همدلی و پرهیز از منازعات با نگاه تلاش جهت حل مشکلات مردم ایجاد شود ولی این سخنان به این معنا نیست که مجلس در امر نظارت خود کوتاه بیاید. 

 

وی تصریح کرد: باید نظارت را به صورت جدی انجام دهد و از طرف دیگر در تصویب قوانین از نگاه کارشناسی از جمله نگاه کارشناسی دولت نیز استفاده کند.

 

 

سران قوا باید مشکلات خود را با همدلی رفع کنند

 

سخنگوی جبهه پایداری این پرسش را که "آیا اختلافات سران قوا بیشتر از روی لج و لجبازی و اتهام زنی نیست؟" اینچنین پاسخ داد: باید این پیام روشن را به کسانی که در خارج از کشور تحلیل‌های عجب و غریب دارند برسانیم که نظام جمهوری اسلامی نظامی مستحکم است و رکن اساسی آن رهبری و مردم هستند و منازعات، اساس نظام را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

 

وی در عین حال خاطرنشان کرد: این جای گله نیز وجود دارد که بعضا می‌بینیم مسئولان کشور به جای اینکه با یکدیگر جهت حل مشکلات همدلی داشته باشند به گلایه‌ کردن از یکدیگر و مطرح کردن این شکایات در جایی که اثرگذاری وجود ندارد، اقدام می‌کنند.

 

این عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: قوای سه‌گانه با استفاده از تمام ظرفیتی که در کشور وجود دارد باید برای حل مشکلات قدم بردارند، نه برای منازعات و درگیری‌های سیاسی.

 

وزیر بهداشت دولت نهم با تأکید بر اینکه سران قوا باید مشکلات خود را با همدلی رفع کنند، گفت: با توجه به حضور پرشور مردم در 12اسفند 90 و 9 دی 88 همه قوا باید در خدمت به مردم کم نگذارند؛ نباید این فضای معنوی و پرنور را با علنی کردن اختلافات به فضای اختلافی تبدیل کنیم.

 

تمام اعضای فراکسیون انقلاب در تهران رای آوردند

 

لنکرانی در پاسخ به این سؤال که " چند نفر از اعضای جبهه پایداری به مجلس نهم راه یافته‌اند؟" اظهار داشت: تنها گروهی که در مجلس هشتم وجود داشت و در مجلس نهم تکرار شد و هیچ ریزشی نداشت، جبهه پایداری بود.

 

سخنگوی جبهه پایداری ادامه داد: : دسته‌جات مختلف سیاسی که در مجلس هشتم حضور دارند برای انتخابات مجلس نهم کاندیدا معرفی کرده بودند و می‌بینیم که اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی از حوزه انتخابیه تهران بار دیگر توانستند به مجلس راه پیدا کنند و نظر مردم را جلب کنند، در حالی که برخی از گروه‌ها نتوانستند چنین موفقیتی را داشته باشند.

 

وی ادامه داد: پیام این موضوع این است که مجلس نهم باید متفاوت‌تر از مجلس هشتم عمل کند و فراکسیون بزرگ اصولگرایان با بیش از 200 عضو حتمی، فراکسیونی کارآمد باشد، از منازعات دور باشد و به صورت کارشناسی به مشکلات بپردازد و نباید وامداری به هیچ جایی وجود داشته باشد.

 

لنکرانی تصریح کرد: البته باید به کسر مخرج هم در فهرست جبهه پایداری توجه کرد چرا که ما در برخی حوزه‌ها به انتخاب اصلح نرسیدیم.

 

وی با بیان اینکه تأکید ما به جبهه پایداری این است که شما نماینده مردم هستید و حرف اول باید مطالبات مردمی باشد اظهار داشت: باید برای این مطالبات راه حلی در نظر گرفته شود.

 

 

تشکیل کمیته مطالبات از مجلس نهم

 

سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که این جبهه برای حل مسائلی چون مسکن و یا بیکاری چه راه‌حلی دارد؟ ‌گفت: بخش مهمی از مشکلات اقتصادی ما ناشی از نگاه تک‌محوری است که به مشکلات وجود دارد، مثلا اگر ما درصدد برآییم که مشکل بیکاری را حل کنیم ولی به مساله نقدینگی توجهی نکنیم، یا مثلا مشکل مسکن را حل کنیم بدون توجه به مشکل تورم، این یک نوع برگشت به عقب است. 

 

لنکرانی با بیان اینکه نگاه تک‌محوری به مشکلات اقتصادی درست نیست، افزود: باید مجموعه مشکلات اقتصادی را با تحلیل همه‌جانبه مورد توجه قرار داد و مجلس نهم با ظرفیت کارشناسی خوبی که دارد باید این نگاه کلان را مورد توجه قرار بدهد و تصمیمات جامع خوبی اتخاذ شود.

 

وی همچنین خبر داد: کمیته مطالبات از مجلس نهم نیز در جبهه پایداری تشکیل شده است.

 

لنکرانی با بیان اینکه بر اینکه تعامل با قوه مقننه نباید تعامل چهار سال یک بار باشد و باید مداوم باشد گفت: بیش از 50 درصد کاندیداهای جبهه پایداری که بخش زیادی از آن‌ها نیز رای آوردند عضو جبهه نبودند، ولی ما آن‌ها را اصلح تشخیص دادیم و از آن‌ها حمایت کردیم و تاکید داریم که نمایندگان‌مان نیز در مجلس بحث گفتمانی جبهه پایداری را پیگیری کنند و از طرف دیگر اعتقاد داریم باید پشتوانه دانشگاهی و حوزوی نیز در بحث قانونگذاری استفاده شود.

 

نتیجه استفاده از اموال عمومی در تبلیغات انتخاباتی را دیدیم

 

این فعال سیاسی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تخلفات انتخاباتی برخی از کاندیداها و استفاده برخی از آنها از اموال عمومی، گفت: تا آنجا که ما اطلاع داریم تخلفات از دید دستگاه‌های نظارتی پنهان نبوده، آنها این تخلفات را رصد و دنبال کرده‌اند.

 

وی افزود: ما در انتخابات دیدیم برخی از افراد که بیشترین حجم تبلیغات فردی را داشتند نتوانستند به موفقیت دست پیدا کنند و اقبالی به آنها از سوی مردم صورت نگرفت و هر جایی که احساس شد به نحوی از اموال عمومی استفاده شده، نتیجه آن را دیدیم و مردم از آن استقبال نکردند.

 

 

لنکرانی به یکی از درس‏های این انتخابات اشاره کرد و گفت: یکی از درس‌هایی که از این انتخابات می‌توان گرفت این است که اگر افرادی گمان می‌کردند که می‌توانند با بودجه عمومی، افکار عمومی را تغییر دهند اشتباه کرده بودند و دستگاه‌های نظارتی به این تخلفات رسیدگی می‌کنند.

 

سخنگوی جبهه پایداری در پایان تاکید کرد که باید به تخلفات انتخاباتی به نحوی رسیدگی شود که دیگر کسی جرات نکند، این‌گونه تخلفات را انجام دهد.

 

 


 


+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/2/19ساعــت 6:41 صبح تــوسط عباس | نظر
همه نمایندگان جبهه پایداری در مجلس هشتم به مجلس راه یافتند

بسمه تعالی

همه نمایندگان جبهه پایداری در تهران به مجلس راه یافتند

 

 

بی باک- از نکات قابل توجه در این دوره از انتخابات مجلس عدم اقبال عمومی به نمایندگان قبلی مجلس بوده است به گونه ای که عموم نمایندگان مجلس های قبلی موفق به جلب نظر مردم نشدند و از راهیابی به مجلس نهم بازماندند اما در این میان نتایج انتخابات دور دوم در تهران به خوبی نشان می دهد که مردم همچنان به نمایندگان فعلی پایداری در مجلس شورای اسلامی اعتماد دارند و از عملکرد آنها راضی هستند به حدی که تمام کاندیدای عضو جبهه پایداری که سابقه نمایندگی مجلس داشته اند، بار دیگر مورد اقبال مردم تهران قرار گرفتند و توفیق حضور در مجلس نهم را پیدا کردند و این نشان از این موضوع می باشد که مردم تهران به افرادی که دارای سابقه و تجربه نمایندگی مجلس داشته و از سوی دیگر گفتمان پایداری را دنبال می کنند، بیش از دیگران اعتماد دارند از همین رو به همه کاندیدای جبهه پایداری که سابقه نمایندگی مجلس را در کارنامه خود داشته اند، رای مثبت دادند و در مقابل نسبت به بسیاری از کاندیدای جبهه متحد که عملکرد نامطلوبشان را در مجلس های قبلی ارزیابی کرده اند، روی خوشی نشان ندادند.

به گزارش بی باک، یکی از منطقی ترین و برترین راههای ارزیابی لیست های محبوب مردم، نوع نگاه و اقبال مردم به کاندیدایی است که نسبت به آنها شناخت دارند و عملکرد آنها را در مجلس های قبلی مشاهده کرده اند که در صورت مثبت بودن عملکرد آنها، مردم بخاطر تجربه ای که آن کاندیداها کسب نموده  و شناخت بیشتری که به آنها دارند، قطعا این افراد را بر دیگران ترجیح می دهند در غیر اینصورت به  دیگر کاندیداهایی که سابقه نمایندگی مجلس داشته اند ولو اینکه در سایر لیستها باشند، اقبال نشان می دهند مگر اینکه آن کاندیداها عملکرد خوبی از خود نشان نداده باشند که در اینصورت مردم نهایتا کاندیداهای دیگری را که بتوانند نسبت به آنها شناخت پیدا کنند، جایگزین آنها خواهند کرد.

مساله ای که در اینجا لازم بذکر است اینکه رای مردم به کاندیداهایی که سابقه نمایندگی مجلس ندارند، به عوامل زیادی بستگی دارد مثلا میزان سلامت آن کاندیدا و یا نحوه تبلیغات آن نماینده برای معرفی خود، شناخت پیدا کردن مردم به آن نماینده از راههای دیگر و  سایر عواملی که در این مختصر نمی گنجد اما نکته ای که در این میان باید بدان توجه کافی شود اینکه مردم در شرایط عادی و طبیعی به هیچ وجه حاضر نیستند از نماینده های قبلی خود که سالها از پول بیت المال برای رشد و پیشرفت شان هزینه شده و بخاطر حضورشان در مجلس تجربه های ارزشمندی را کسب کرده اند، دست بردارند و افرادی را به مجلس بفرستند که در این زمینه تجربه کافی ندارند مگر اینکه عملکرد قبلی آن نماینده مورد نقد جدی مردم باشد.

بر اساس این مولفه ی عقلائی مورد نظر مردم ( سابقه نمایندگی که همان تجربه فردی می باشد + عملکرد مطلوب که نشان از تخصص و تعهد و تدین یک نماینده می باشد ) سعی در بررسی و تحلیل انتخابات مجلس نهم در حوزه انتخابیه تهران را داریم.

 با بررسی دقیق نتایج انتخابات مجلس نهم در تهران می توان به سادگی نتیجه گرفت که مردم تهران از تمامی نمایندگان مجلس های قبلی که عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی می باشند، رضایت داشته اند از همین رو به همه آنها پاسخ مثبت دادند.

از سوی دیگر عدم اقبال مردم تهران به برخی از نمایندگان مجلس های قبلی که عضو جبهه متحد می باشند، نشان می دهد که حداقل برخی از دغدغه های اعضای جبهه پایداری انقلاب اسلامی نسبت به تعدادی از اعضای جبهه متحد، نگرانی مردم نیز می باشد و برخی از نمایندگان مجلس هشتم که در لیست جبهه متحد می باشند، عملکرد مطلوبی در راستای خدمت رسانی به مردم و نظام نداشته اند.

در ادامه این بررسی مختصر و واضح، کاندیداهایی که سابقه مجلس داشته و از دو لیست جبهه پایداری و جبهه متحد به مجلس نهم راه یافته اند با رنگ آبی و کاندیداهای که با وجود سابقه نمایندگی مجلس، مردم به آنها اعتماد نکرده اند با رنگ قرمز مشخص شده است و سایر کاندیداهایی که سابقه نمایندگی در مجلس را نداشته اما بدلیل عدم رضایت مردم از سایر نمایندگان قبلی خود به آنها روی خوش نشان داده و آنها را جایگزین نمایندگان قبلی کرده اند، با رنگ سبز مشخص شده اند.

ابتدا لیست جبهه پایداری انقلاب اسلامی در دور دوم انتخابات مجلس در تهران را مرود کنکاش قرار داده و میزان رضایت مردم از نمایندگان سابق خود در لیست پایداری را بررسی می کنیم.

لیست جبهه پایداری انقلاب اسلامی در انتخابات دور دوم مجلس نهم بدین شرح می باشد:



1-حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان ( دارای سابقه نمایندگی مجلس  / راه یافته به مجلس نهم )

2-دکتر علی‌اصغر زارعی ( دارای سابقه نمایندگی مجلس  / راه یافته به مجلس نهم )

3-حجت‌الاسلام قاسم روانبخش ( وی دارای سابقه نمایندگی مجلس نمی باشد)

4-حجت‌الاسلام دکتر ناصر سقای بی‌ریا ( وی دارای سابقه نمایندگی مجلس نمی باشد)

5-دکتر محمد سلیمانی ( وی دارای سابقه نمایندگی مجلس نمی باشد اما به مجلس نهم راه یافت )

6-محمدحسین استادآقا ( وی دارای سابقه نمایندگی مجلس نمی باشد)

7-دکتر مهدی کوچک‌زاده ( دارای سابقه نمایندگی مجلس  / راه یافته به مجلس نهم )

8-زهره سادات لاجوردی ( وی نماینده مجلس هشتم نبوده است و با اختلاف کمی نسبت به کاندیدای جبهه متحد از مجلس نهم بازماند)

9-حجت‌الاسلام حمید رسایی ( دارای سابقه نمایندگی مجلس  / راه یافته به مجلس نهم )

10-سردار حسن حمیدزاده ( وی دارای سابقه نمایندگی مجلس نمی باشد)

11-دکتر زهره طبیب‌زاده نوری ( وی دارای سابقه نمایندگی مجلس نمی باشد اما به مجلس نهم راه یافت )

12- فاطمه آلیا ( دارای سابقه نمایندگی مجلس  / راه یافته به مجلس نهم )

13-دکتر بتول نامجو  ( وی دارای سابقه نمایندگی مجلس نمی باشد)

14-محمود دهقانی ( وی دارای سابقه نمایندگی مجلس نمی باشد)

15-حجت‌الاسلام دکتر خلیلیان ( وی دارای سابقه نمایندگی مجلس نمی باشد)

16-مهندس سیدمهدی هاشمی ( وی دارای سابقه نمایندگی مجلس نمی باشد اما به مجلس نهم راه یافت )

17-علی خطیبی شریفی ( وی دارای سابقه نمایندگی مجلس نمی باشد)

18-دکتر جواد محمدی ( وی دارای سابقه نمایندگی مجلس نمی باشد)

19-دکتر حسین طلا ( وی دارای سابقه نمایندگی مجلس نمی باشد اما به مجلس نهم راه یافت )

20-حجت الاسلام سید محمود نبویان ( وی دارای سابقه نمایندگی مجلس نمی باشد اما به مجلس نهم راه یافت )

21- دکتر جوانمردی ( وی دارای سابقه نمایندگی مجلس نمی باشد)

22- بیژن نوباوه ( دارای سابقه نمایندگی مجلس  / راه یافته به مجلس نهم ) 

23- علیرضا صفارزاده ( وی دارای سابقه نمایندگی مجلس نمی باشد)

24- اسماعیل کوثری ( دارای سابقه نمایندگی مجلس  / راه یافته به مجلس نهم )

25 - اسماعیل کفایتی ( وی دارای سابقه نمایندگی مجلس نمی باشد)



در ادامه با همین قاعده و نگاه عقلائی و منطقی به بررسی لیست جبهه متحد در دور دو انتخابات مجلس نهم شواری اسلامی در تهران می پردازیم.

اسامی 25 نامزد جبهه متحد اصولگرایان برای دور دوم انتخابات در تهران با توضیحاتی مختصر به شرح زیر است:

 

  ا-  لاله افتخاری ( دارای سابقه نمایندگی مجلس  / راه یافته به مجلس نهم )

 

  2-  زهره الهیان ( با وجود سابقه نمایندگی مجلس مورد اعتماد مردم تهران قرار نگرفت )

 

  3-  الهام امین زاده ( با وجود سابقه نمایندگی مجلس مورد اعتماد مردم تهران قرار نگرفت )

 

  4- ابراهیم انصاریان ( وی دارای سابقه نمایندگی مجلس نمی باشد)

 

  5-  اسدالله بادامچیان ( با وجود سابقه نمایندگی مجلس مورد اعتماد مردم تهران قرار نگرفت )

 

  6-  محمدرضا باهنر ( دارای سابقه نمایندگی مجلس  / راه یافته به مجلس نهم )

 

  7- مهندس مهرداد بذرپاش ( وی دارای سابقه نمایندگی مجلس نمی باشد اما به مجلس نهم راه یافت )

 

  8- احمد توکلی ( دارای سابقه نمایندگی مجلس  / راه یافته به مجلس نهم )

 

  9- محمد نبی حبیبی ( وی دارای سابقه نمایندگی مجلس نمی باشد)

 

  10- دکتر علی اصغر خانی ( وی دارای سابقه نمایندگی مجلس نمی باشد)

 

  11- دکتر مجتبی رحماندوست ( وی دارای سابقه نمایندگی مجلس نمی باشد اما به مجلس نهم راه یافت )

 

  12- محمد نبی رودکی  ( با وجود سابقه نمایندگی مجلس مورد اعتماد مردم تهران قرار نگرفت )

 

  13- فاطمه رهبر ( دارای سابقه نمایندگی مجلس  / راه یافته به مجلس نهم )

 

  14-  علیرضا زاکانی ( دارای سابقه نمایندگی مجلس  / راه یافته به مجلس نهم )

 

  15- پرویز سروری ( با وجود سابقه نمایندگی مجلس مورد اعتماد مردم تهران قرار نگرفت )

 

  16- دکتر زهره طبیب زاده نوری ( وی دارای سابقه نمایندگی مجلس نمی باشد اما به مجلس نهم راه یافت )

 

  17- حسین فدایی ( با وجود سابقه نمایندگی مجلس مورد اعتماد مردم تهران قرار نگرفت )

 

  18- حسین نجابت ( دارای سابقه نمایندگی مجلس  / راه یافته به مجلس نهم )

 

  19- حجت‌السلام نبویان ( وی از اعضای شاخص جبهه پایداری انقلاب اسلامی و از شاگردان فاضل و اندیشمند حضرت علامه مصباح یزدی می باشد و در دور اول انتخابات مجلس نهم نیز جبهه متحد به بهانه ی منحرف بودن اعضای جبهه پایداری حاضر نشد که ایشان و سایر بزرگانی چون حجت الاسلام آقا تهرانی را در لیست قرار دهد اما در دور دوم انتخابات به دلیل عدم راهیابی برخی کاندیدای جبهه متحد به دور دوم و اقبال خوب مردم به این عضو ارشد جبهه پایداری انقلاب اسلامی، جبهه متحد به منظور بهره برداریهای تبلیغاتی و سیاسی بعدی، آقای نبویان را که همه شواهد بر پیروزی قطعی اش در دورم دوم انتخبات تهران بود، در لیست خود قرار داد. )

 

  20- بیژن نوباوه ( وی نیز سرنوشتی مشابه حجت الاسلام و المسلمین نبویان داشت. ایشان از اعضای شاخص جبهه پایداری انقلاب اسلامی می باشد و در دور اول انتخابات مجلس نهم همچون آقای نبویان و سایر اعضای جبهه پایداری از قرار گرفتن در لیست جبهه متحد به بهانه منحرف بودن اعضای جبهه پایداری اجتناب شد اما در دور دوم انتخابات به دلیل عدم راهیابی برخی کاندیدای جبهه متحد به دور دوم و اقبال خوب مردم به این عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی، جبهه متحد به منظور بهره برداریهای تبلیغاتی و سیاسی بعدی، آقای نوباوه را که همه شواهد بر پیروزی قطعی اش در دورم دوم انتخبات تهران بود، در لیست خود قرار داد. )

 

  21- حجت الاسلام و المسلمین کازرونی ( وی دارای سابقه نمایندگی مجلس نمی باشد)

 

  22- محمداسماعیل کوثری ( دارای سابقه نمایندگی مجلس  / راه یافته به مجلس نهم )

 

  23- حجت السلام و المسلمین مصباحی مقدم ( دارای سابقه نمایندگی مجلس  / راه یافته به مجلس نهم )

 

  24- دکتر حسین مظفر ( وی دارای سابقه نمایندگی مجلس نمی باشد اما به مجلس نهم راه یافت )

 

  25- الیاس نادران ( دارای سابقه نمایندگی مجلس  / راه یافته به مجلس نهم )

 

با این حساب پر واضح است که مردم به طور کامل به لیست جبهه پایداری انقلاب اسلامی با مولفه مذکور پاسخ مثبت داده اند. یعنی 100%  نمایندگان جبهه پایداری در تهران مورد تائید و اقبال مردم قرار گرفته اند اما از طرف دیگر تنها 60% نمایندگان جبهه متحد توانسته اند، رضایت مردم را جلب نمایند.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/2/19ساعــت 6:30 صبح تــوسط عباس | نظر
در پاسخ به ادعای سایت جهان / گفتمان سوم تیر، ارزش پایداری را دار

بسمه تعالی

در پاسخ به ادعای سایت جهان / گفتمان سوم تیر، ارزش پایداری را دارد

سایت جهان در مطلبی به نقد گفتمان جبهه پایداری انقلاب اسلامی پرداخته است. در این مطلب با روتیتر “ناخواسته منحرف نشویم” و تیتر “گفتمان انقلاب اسلامی؛ سوم تیر یا 22 بهمن؟“، تأکید جبهه پایداری بر گفتمان ناب انقلاب اسلامی در سوم تیرماه 84، زیر سوال رفته و ادعا شده است که نمی توان سوم تیرماه 1384 را آغازگر نوعی گفتمان در مسیر انقلاب اسلامی نامید.

در بخشی از این مطلب آمده است که:

 ”اساسا سوم تیر هیچگاه نمی تواند یک گفتمان باشد و گفتمان همه اصولگرایان تنها 22 بهمن 57 است نه چیز دیگر؛ اما اگر سر دست گرفتن این مساله و شعار انتخاباتی نمودن آن اهداف صرفا سیاسی داشته یا خدای ناکرده نشان از پیوند کنونی آنها با آن بخش از “دولتمردان غرق در جریان انحرافی” دارد، آن را صادقانه بیان کنند و هزینه‌هایش را هم بپردازند.”

گذشته از تهمت پراکنی و ادبیات زشت موجود در این نوشتار در مواجهه با جبهه پایداری (که به ادبیات غالب این روزهای فضای رسانه های حامی جبهه متحد تبدیل شده است) این مطلب از چند جهت قابل بحث است.

ابتدا باید ببینیم که آیا جریان های اجتماعی موجود در سوم تیر را می توان دلیل بر شکل گیری نوعی “گفتمان” در جامعه دانست یا خیر؟؛ در مرحله بعد منطق موجود در این نوشتار را بررسی می کنیم؛ و نهایتا پیشینه رفتاری سایت جهان درباره حماسه سوم تیر را می کاویم.

*

الف: آیا گفتمانی به نام سوم تیر وجود دارد؟

“گفتمان” مانند اغلب مفاهیم موجود در علوم انسانی از آن دست مفاهیمی است که در گرایش های علمی گوناگون، معانی متعددی را به خود می گیرد و نمی توان یک معنی ثابت برای آن بیان داشت. پرداختن به این معانی نیاز به بحث گسترده دارد که از حوصله این نوشتار خارج است. خیلی ساده و مختصر می توان گفتمان را شکلی از گفتگو دانست که فراتر از ظاهر گفتگو عمل کرده و مفاهیم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خاصی را در زمان و مکان خاصی منتقل می کند.

بدین ترتیب اگر بخش قابل توجهی از یک جامعه نسبت به مفاهیم خاص سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، در یک برهه خاص زمانی به تفکر و گفتگو بپردازند و این تبادل اندیشه به تغییر فهم مردم نسبت به جایگاه خودشان در جامعه منجر شود و به انتخاب های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خاصی بیانجامد، نوعی گفتمان در جامعه شکل گرفته است.

اگر این تعریف از گفتمان را بپذیریم، شاهدیم که در طول تاریخ سی و چند ساله انقلاب اسلامی، گفتمان های متعددی بر جامعه حاکم بوده است. از گفتمان انقلابی – اسلامی در ابتدای انقلاب تا گفتمان سازندگی و گفتمان اصلاحات که همگی منجر به انتخاب های خاص سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در سطح جامعه شده است.

اما در انتخابات ریاست جمهوری نهم شاهد بودیم که مردم از میان انواع اندیشه ها و راهکارهای اداره کشور، به کسی رأی دادند که با شعار عدالت، خدمت و عشق به ولایت، فراتر از احزاب سیاسی، بدون وابستگی به کانون های قدرت و ثروت و تبلیغات خاص پا به عرصه مبارزات انتخاباتی گذاشته است. پیروزی آبادگران در انتخابات شورای شهر و مجلس هفتم و نهایتا پیروزی قاطعانه احمدی نژاد آیا نشانه ی شکل گیری گفتمانی جدید در جامعه نبوده است؟

شاید بتوان با وجود تمام ضعف های دوران اصلاحات، نزدیک شدن فضای جامعه به یک “گستره همگانی جهت اندیشیدن و گفتگو” را جزء نقاط قوت این دوران دانست. شکل گیری نسبی این “گستره همگانی” به تدریج سبب ایجاد “گفتمان جدیدی” در جامعه شد. یعنی از آنجایی که مردم تهران در انتخابات شورای شهر به کسانی رأی دادند که شعار اصولگرایی و اسلام گرایی سرمی دادند. تداوم همین انتخاب مردم تهران در مجلس هفتم، پالس های قوی تری از شکل گیری یک گفتمان در سطح کل جامعه ایران را به گوش می رساند. اما این جریان باید در سطح کل جامعه ایرانی خود را نشان می داد تا بتوان آنرا گفتمان دانست.

حماسه سوم تیر

27 خرداد 84 وقتی در کمال ناباوری، مردی ساده، صمیمی و صادق با شعارهای اصیل انقلاب اسلامی توانست به مرحله دوم انتخابات راه پیدا کند، دیگر بر همگان اثبات شده بود که این گفتمان، حرف های زیادی برای گفتن دارد. هیچ حزب سیاسی مهم و سابقه داری از احمدی نژاد در دور اول حمایت نکرد و این نشان دهنده قدرت بلامنازع گفتمان شکل گرفته در جامعه است. در سوم تیر بود که این گفتمان در اوج قدرت نمایی خود قرار گرفت و “گفتمان سوم تیر” نامیده شد.

اگر مبنای این انتخاب متفاوت مردم را در لابه لای افکار و گفتار آحاد جامعه نخواهیم بجوییم، پس ریشه این انتخاب کجاست؟ قطعا گفتمانی جدید شکل گرفته که نتیجه آن توجه به مفاهیم اصیل انقلابی در میان انبوه مفاهیم خوش رنگ و لعاب بوده است.

 *

ب: آیا منطق به کار گرفته شده در این نوشتار صحیح است؟

اشکالات منطقی در این متن به شرح زیر است:

  • اگر سوم تیر گفتمان نیست، چرا آنرا بازگشت به گفتمان 22 بهمن می نامید. بالاخره گفتمان هست یا نیست؟ حداقل “گفتمان بازگشتی” که هست.
  • گفتمان در زمان و مکان خاص رخ می دهد و نمی توان گفتمان 22 بهمن را با سوم تیر یکی دانست بلکه قطعا در زمان های متفاوتی هستند، حتی اگر در کلیه مفاهیم مشترک باشند.
  • متاسفانه گویا نویسنده این مطلب، گفتمان را با شعار اشتباه گرفته است و از یاد برده که گفتگو و اندیشیدن مردم راجع به یک شعار ثابت مثل عدالت در زمان ها و مکان های مختلف، به گفتمان های متعددی می تواند بیانجامد.
  • گفتمان سوم تیر، پشتوانه ای قوی به نام حماسه 27 خرداد دارد، آنجا که آقایان لاریجانی، قالیباف در کنار آقایان اصلاح طلب در جلب نظر مردم عقب ماندند. یادتان باشد که گفتمان سوم تیر را به هیچ جناح خاصی نمی توانید پیوند بزنید تا امروز از آن بهره بگیرید. در این صورت در شناسایی گفتمان سوم تیر دچار انحراف شده اید.
  • سایت جهان مشخص نکرده است که “گفتمان دانستن سوم تیر” چه ارتباطی با جریان انحرافی دارد. اتفاقا باید دامن این گفتمان ناب را از انحرافات زدود.

*

ج: پیشنیه رفتاری سایت جهان در رابطه با سوم تیر چگونه بوده است؟

سایت جهان نیوز که بارها در اخبار و تحلیل های منتشر شده خود سوم تیر را گفتمان نامیده، چطور ناگهان از گفتمان نامیدن سوم تیر منصرف شده است.

به عنوان مثال در مطلبی با تیتر “سوم تیر و گفتمان چهارم” که در سوم تیر سال 86 منتشر شده است، علنا از سوم تیر با عنوان گفتمان عدالت و خدمت یاد شده است.

سایت جهان در مطلب دیگری تحت عنوان “کنکاشی دوباره در سوم تیر” می نویسد: “به گفته یکی از روشنفکران محقق و واقع بین انتخابات نهم غلبه گفتمان توده گرایانه ای بود که می گفت «می توانیم و می شود» بر گفتمان منفعلانه ای که برای پیشبرد اصلاحات می گفت «نمی توانیم و نمی شود”.

همچین در مطلبی پیرامون سخنان احمدی نژاد در جمع حامیان گفتمان انقلاب اسلامی که البته با لهجه سایت جهان “دیدار رئیس جمهور با اعضای ستاد انتخاباتی اش” خوانده می شود، آنجا که نوبت به انتقاد می رسد، می نویسد:

“و بالاخره این نشست با صرف ناهار بدون حضور عناصر اصلی گفتمان ساز حماسه سوم تیر و 22 خرداد به کار خود پایان می‌دهد و در آخر میهمانان با دریافت یک بسته حاوی ویژه نامه‌ اضافه شدن جمعیت روزنامه ایران و مهم‌ترین محورهای سخنان رئیس جمهور در جمع استانداران سراسر کشور و … راهی مقصد خود می‌شوند.”

در این مواقع شاهدیم که سایت جهان سریعا به فکر پاسداری از حقوق متولیان اصلی “گفتمان سوم تیر” می افتد ولی هر زمانیکه لازم باشد با یک چرخش استراتژیک (شما بخوانید بی اخلاقی)، حاضر است “گفتمان بودن” سوم تیر را نیز زیر سوال ببرد.

با توکل بر خداوند مطمئن هستیم که گفتمان سوم تیر 84، هر روز قوی تر و پرمغزتر از دیروز به مسیر رو به تکامل خود ادامه خواهد داد. حتی اگر بلند کردن پرچم این گفتمان برای یک گروه سیاسی اینچنین هزینه در پی داشته باشد.

*


+ نوشته شـــده در دوشنبه 91/2/18ساعــت 7:28 عصر تــوسط عباس | نظر
+جدول گرایشات سیاسی منتخبان مرحله اول و دوم مجلس نهم؛

+جدول گرایشات سیاسی منتخبان مرحله اول و دوم مجلس نهم؛
200 نماینده مجلس‌هشتم از نمایندگی بازماندند/ 16 از 30؛ رأی معنادار به پایداری در تهران/ 85نامزد پایداری بهارستانی‌شدند?

 

روز گذشته مردم کار نیمه تمام انتخابات مجلس نهم  را به پایان رساندند تا بدین ترتیب و با برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی،‌ ترکیب شکل گرفته در مجلس نهم شفاف‌تر از پیش شود. هر چند رهبر معظم انقلاب پیش از این و در دیدار با مردم قم در 19 دیماه 90  بیان فرمودند که "با این انتخابات خون تازه‌ای به پیکر انقلاب، کشور و نظام جمهوری اسلامی دمیده خواهد شد، حرکت تازه‌ای برای او پیش خواهد آمد، نشاط تازه‌ای پیدا خواهد کرد" به نظر می‌رسد امروز و با پایان کار انتخابات در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نگاهی به آمار و نتایج به دست آمده این حقیقت را بخوبی تایید می‌کند. 

به گزارش رجانیوز شاید بتوان مهمترین اتفاق در مجموع دو دوره انتخابات مجلس نهم را بازماندن نزدیک به 200 نماینده مجلس هشتم از حضور در مجلس نهم دانست. اتفاق بزرگی که از ناکارآمدی مجلس هشتم و نارضایتی مردم از عملکرد آن حکایت دارد. این تحلیل آنزمان محکم‌تر می‌شود که نگاهی به نامداران ناکام مجلس هشتم بیاندازیم،‌نامدارانی که به نوعی نماد رویکرد حاکم بر مجلس هشتم بودند.

قدرت الله علیخانی،‌ احمد ناطق نوری، حمیدرضا کاتوزیان،‌ علی عباس‌پور، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، محسن ‌کوهکن،‌ کاظم دلخوش،محمدحسن غفور فرد، اسدالله بادامچیان، ‌‌مصطفی کواکبیان، علی بنایی، ‌محمد خباز و‌ جهانبخش محبی‌نیا نام‌هایی بودند که به محض شنیدن و یا خواندن نام آنها، مجلس هشتم به ذهن متبادر می‌شد، نام‌های که امروز و با مشخص شدن فهرست منتخبین مجلس نهم نامی از آنها در میان نیست.

این در حالی است که با نگاهی به نتایج آراء در شهرستان‌ها در مقابل قائلین به رویکرد مجلس هشتم که با بی اقبالی از سوی مردم مواجه شدند،‌ منتقدین رویکرد حاکم بر مجلس هشتم،‌ با اقبال قابل توجهی موجه بوده‌اند به نحوی که کاندیداهای جبهه پایداری به عنوان اصلی‌ترین جریان منتقد مجلس هشتم،‌ در پایان مرحله دوم انتخابات و بدون در نظر گرفتن آراء شهر تهران، توانسته است نزدیک به 70 کاندیدای مورد حمایت خود را با رای مردم به مجلس نهم بفرستد.

این درحالی است که بررسی نتایج اولیه انتخابات در شهر تهران نیز از اقبال قابل توجه به گفتمان جبهه پایداری در این شهر حکایت دارد چنانکه علاوه بر سه کاندیدای مورد حمایت این جبهه که در دور اول به مجلس راه یافتند، گزارش‌های غیر رسمی حاکی از راه یافتن 13 کاندیدای دیگر مورد حمایت جبهه پایداری از تهران به مجلس شورای اسلامی است که در مجموع از 30 کرسی مجلس برای نمایندگی شهر تهران،  16 کرسی به کاندیداهای مورد حمایت جبهه پایداری در تهران تعلق گرفته است.  

در کنار راهیابی نزدیک به 85 نفری از کاندیداهای مورد حمایت جبهه پایداری به مجلس،‌ اختصاص بیشترین آراء در کلانشهرهای کشور به کاندیداهای جبهه پایداری نیز می‌تواند معانی زیادی را برای تحلیل گران مسائل سیاسی به دنبال داشته باشد.

در میان کاندیداهای شاخص مورد حمایت جبهه پایداری که به مجلس راه یافته‌اند، می‌توان به رأی بالای نامزدهای این جبهه در مشهد مقدس اشاره کرد. در این شهر، دکتر امیرحسین قاضی‌زاده رأی اول را کسب کرده و جواد کریمی قدوسی، حجت‌الاسلام پژمان‌فر و سید هاشمی بنی هاشمی نیز جزو گزینه‌های اصلی این جبهه بوده‌اندن.

در استان فارس، دکتر ضرغام صادقی مشاور پارلمانی دکتر لنکرانی در وزارت بهداشت در دولت نهم و از نزدیکان وی، بالاترین رأی بعد از انقلاب را در شهر شیراز کسب کرد. وی آزاده و فرزند شهید است و فوق تخصص پزشکی و در عین حال، کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل را دارد. وی مدیرکل پارلمانی دولت نیز بود و در امور مجلس نیز تخصص ویژه دارد. همچنین در داراب استان فارس نیز نبی‌الله احمدی مسئول ستاد فرهنگیان دکتر احمدی‌نژاد در انتخابات سال 88 بود.

در استان هرمزگان، ابوالقاسم جراره بالاترین رأی استان را به‌دست آورد و به‌عنوان جوان‌ترین کاندیدای مجلس که نامزد مورد حمایت جبهه پایداری بود، به مجلس رفت.

در استان یزد نیز معمولاً جریان اصلاح‌طلب به‌طور سنتی رأی خوبی دارد، محمد صالح جوکار گزینه مورد حمایت ویژه جبهه پایداری توانست با رأی بالا نماینده مردم یزد شود.

در اردبیل، منصور حقیقت‌پور از فرماندهان سپاه که سابقه استانداری اردبیل را نیز در سال 87 و 88 دارد، رأی اول استان را کسب کرد.

در استان آذربایجان شرقی محمد حسین فرهنگی عضو فراکسیون انقلاب اسلامی رأی بالایی کسب کرد. در استان سمنان، خسروی کاندیدای اختصاصی جبهه پایداری توانست مصطفی کواکبیان را کنار بزند. در اسلام آباد غرب نیز جلیلیان کاندیدای اختصاصی جبهه پایداری توانست آرای بیشتری از حشمت الله فلاحت پیشه را کسب کند. در تربت حیدریه نیز علیرضا خسروی توانست رأی بیشتری از حجت‌الاسلام رضایی نماینده پر نفوذ این شهر به‌دست آورد.

در جدول تفصیلی که در ادامه مشاهده می کنید نام کاندیدای پیروز با رنگ قرمز قرمز مشخص شده است.

 


+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/2/17ساعــت 9:33 صبح تــوسط عباس | نظر
نفرات 26 تا50 تهران چه کسانی هستند؟

نفرات 26 تا50 تهران چه کسانی هستند؟
مشرق:کاندیداهای بازمانده در حوزه تهران ?ری شمیرانات و اسلامشهر مشخص شدند.
بنا به گزارش های غیر رسمی نفرات 26 تا 50 لیست انتخابات تهران به این شرح هستند.
26- زهره سادات لاجوردی
27-نبی الله رودکی
28-پرویز سروری 
29- قاسم روانبخش
30-زهره الهیان
31-سهیلاجلودارزاده
32-علی اصغر خانی 
33-بتول نامجو
34-محسن کازرونی 
35- الهام امین زاده
36- ناصر سقای بی ریا
37-اسدالله بادامچیان 
38-محمد حسین استاد آقا
39-حسین فدایی
 40-غفوری فرد 
 41- حسن حمیدزاده 
42-  علیرضاصفارزاده
43- جواد محمدی 
44 -جوانمردی 
45-ابراهیم انصاریان 
46-محمدنبی حبیبی 
47-خلیلیان 
48-اسماعیل کفایتی 
49- محموددهقانی 
50- علی خطیبی


+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/2/17ساعــت 9:29 صبح تــوسط عباس | نظر
وقتی جبهه متحد اشتباه استرات‍ژ‍یک قالیباف در سال84 را تکرار میکن

بسمه تعالی
تبلیغات میلیاردی هرگز جواب نمی دهد؛ پایداری همیشه جواب می دهد؛

امیرحسین ثابتی: "تبلیغات میلیاردی هرگز جواب نمی دهد؛ پایداری همیشه جواب می دهد" این پیامکی است که این روزها بیش از همیشه در میان حامیان گفتمانی انقلاب اسلامی در چرخش است و کوتاه ترین ترین و در عین حال گویا ترین توصیف از فضای انتخاباتی کشور است.

به گزارش رجانیوز، حجم تبلیغات شگفت آور و کم نظیر جبهه متحد اصولگریان در آستانه دور دوم انتخابات مجلس نهم در پایتخت به حدی است که در میان انتخابات های سال‌های اخیر شاید تنها حجم تبلیغات محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 را بتوان با آن قیاس کرد.

جدای از بنرهای تبلیغاتی بزرگ نصب شده بر سر بسیاری از معابر پر رفت و آمد وچهارراه های اصلی تهران، نصب پوسترها و تراکت های فراوانی نیز که در اکثر خیابان های اصلی و فرعی تهران با تصویری از لیست این جبهه بر دیوارهای شهر باعث شده تا این سوال به ذهن توده های مردم برسد که آیا در دور دوم انتخابات به جز لیست 25 نفره جبهه متحد اصولگرایان،‌ فرد یا افراد دیگری نیز برای صندلی های سبز بهارستان رقابت می کنند؟
 
این در حالی است که نصب پوسترها و بنرهای تبلیغاتی بر اماکن عمومی؛ دیوار منازل و ... نیز بدون ممانعت جدی مراجع قانونی از جمله شهرداری تهران، همراه بوده است. 
 
 
اما شاید آنچه که بیش از همه در این میان جالب توجه باشد، اظهارات اخیر آقای زاکانی رییس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان در روز سه شنبه 12 اردیبهشت با روزنامه جوان باشد.
 
وی در پاسخ به پرسشی در این زمینه می گوید: 
 
"تبلیغات هزینه دارد. ما در جبهه متحد تکلیف مان روشن است.  احزاب و گروه هایی که در جبهه متحد حضور دارند هزینه ها را تقبل و آن را تامین می کنند گرچه برخی ها این روزها جفا می کنند و حرفهای نادرستی را عنوان می کنند." 
 
زاکانی در ادامه نیز  مدعی تبلیغات کم و مشکلات مالی جبهه متحد شده  و می گوید:
 
"در دور اول که تبلیغات کم بود (!) و در دور دوم نیز ما در ستاد جبهه به خاطر مشکلات مالی "فقط" کف دستی ، بروشور و تبلیغات روی کارتن برای دعوت به جبهه را داشتیم و الباقی تبلیغات طراحی شده به صورت سی دی در اختیار هر کسی که می خواست کمک به جبهه کند، قرار می گرفت و در محلات و مناطق توسط متن دوستداران جبهه انجام شده است. حالا ممکن است جایی کسی بیشتر کار کرده باشد که اگر به ما بگویند  تذکر می دهیم"
 
نتیجه عکس تبلیغات میلیاردی
 
شاید بتوان مهمترین جلوه از نتیجه عکس تبلیغات میلیاردی را در انتخابات سال 84 ریاست جمهوری یافت. در آن برهه تاریخی، تبلیغات کم نظیر و پرحجم قالیباف منجر شد تا نهایتا آن هزینه های نجومی اعتراضات شدیدی را بدنبال داشته باشد به نحوی که این فشارها موجب شد تا قالیباف اعلام کند پس از انتخابات رقم هزینه شده برای تبلیغات را اعلام خواهد کرد. این در حالی بود که این تبلیغات تاثیری مثبتی هم نداشت به نحوی که بر عکس انتظار طراحان تبلیغات پر هزینه، او از میان 7 کاندیدا عنوانی بهتر از چهارم کسب نکرد.
 
 
به نظر می رسد باز هم این جریان در نوع  و مدل تبلیغات خود دچار اشتباه بزرگ سال 84 شده است به گونه ای که این روزها به راحتی می توان با قرار گرفتن در متن مردم پایتخت، متوجه اثرات سوء و ضد تبلیغی تبلیغات پرحجم جبهه متحد اصولگرایان شد.
 
در همین حال مصاحبه‎های پرحجم اعضای این فهرست قبل از انتخابات مبنی بر تخصیص بودجه های میلیاردی از سوی جریان نفوذی در دولت برای انتخابات نیز حائز اهمیت است. در برخی از این اظهار نظرها رقم‌هایی تا 900 میلیارد تومان ذکر شده بود. اما نگاهی به روند انتخابات در مرحله اول و خصوصا مرحله دوم مشخص کرد که اتفاقا بیشترین تبلیغات از آن اعضای همین جبهه بوده است. حال مشخص نیست بهره ای از بودجه میلیاردی جریان انحرافی برای تبلیغات به این جبهه رسیده است و یا اینکه ادعای تخصیص بودجه های میلیاردی برای انتخابات از ابتدا بلوفی سیاسی از سوی دوستان با هدف تراشیدن بهانه ای برای وحدت بوده است.
 
 
گفتنی است پیش از این رهبر معظم انقلاب در 8 خرداد ماه 90 با هشدار به نامزدهای انتخاباتی از آنان خواسته بودند از کانون های قدرت و ثروت فاصله بگیرند چرا که خداوند از چنین مسئله‎ای نخواهد گذشت:
 
"یک مسئله‌ى دیگر هم نزدیک شدن به صاحبان قدرت و ثروت است؛ این را ما با شما بى‌رودربایستى عرض کنیم. بالاخره ما برادرانِ هم هستیم؛ همدیگر را بایستى تواصى به حق و تواصى به خیر کنیم. این خیلى خطر بزرگى است که کسى به خاطر تأمین نمایندگى در یک دوره، نزدیک بشود به صاحبان ثروت یا به صاحبان قدرت؛ این خیلى چیز بدى است؛ این از آن چیزهائى است که خداى متعال از آنها نمیگذرد و انتقام خواهد گرفت. این چیزها روى شخص، روى عاقبت - عاقبت به خیرى که اینقدر برایش اهمیت قائلیم - و روى جامعه اثر منفى میگذارد."


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/2/14ساعــت 10:59 صبح تــوسط عباس | نظر
سخنان حضرت امام خامنه ای در بهمن 89هنگام حضور در بیت علامه مصباح

 حضرت امام خامنه ای در بهمن 89 با حضور در بیت علامه مصباح یزدی در وصف او اینچنین فرمودند: « بنده هم به سهم خودم قدر آقای مصباح را می دانم. واقعا می دانم که ایشان در کشور و برای اسلام چه وزنه ای هستند و حقا و انصافا ما امروز نظیر ایشان را – حالا به این تعبیر بگوییم – خیلی نادر نظیر آقای مصباح ممکن است وجود داشته باشد با این وزانت علمی و عمق علمی و احاطه و وسعت و با این آگاهی و بینش و صفا. این سه جهت در ایشان جمع است هم علم  هم بصیرت به معنای حقیقی کلمه و هم صفا. این سه تا با هم در وجود ایشان خیلی ارزشمند است خداوند متعال انشاء الله وجود ایشان را برای ما و انقلاب محفوظ بدارد و وجود ایشان را سالم بدارد تا همه بتوانند از برکات ایشان استفاده نمایند. »


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/2/14ساعــت 10:33 صبح تــوسط عباس | نظر
کاندیداهای جبهه پایداری
بسمه تعالی

آخرین اخبار


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/2/14ساعــت 10:23 صبح تــوسط عباس | نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >