سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لنکرانی: نگران شکست سنگین هاشمی در سن 79 سالگی هستم/گفتمان انقلا

بسمه تعالی
لنکرانی: نگران شکست سنگین هاشمی در سن 79 سالگی هستم/گفتمان انقلاب فقط یک نمایند‌ه دارد

د

 

کاندیدای جبهه پایداری با اشاره به حضور جلیلی و هاشمی در انتخابات گفت: من حضور هاشمی ‌را نگران‌کننده ‌می‌دانم‌‌ چرا که این شخصیت زحمتکش در سن 79 سالگی یک بار دیگر با یک شکست سنگین انتخاباتی روبه‌رو شود.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کامران باقری‌لنکرانی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه قم در پاسخ به سئوالی با این موضوع که چگونه از وزارت برکنار شده است و چرا در آستانه انتخابات احساس خطر کرده است اظهار کرد: من چهار سال وزیر بودم و پس از پایان وزارتم از دولت خارج شدم؛ ما حق نداریم به خاطر خودمان با کسی مخالفت یا موافقت کنیم.
 
وی افزود: احساس می‌کنیم چسبندگی به قدرت برای یک جریان به عنوان اصل قرار دارد و به همین دلیل درصدد انتقاد برآمدیم؛ هرجا دولت از اصول و ارزش‌ها کوتاه می‌آمد و خط قرمزی غیر از ارزش‌ها را در نظر می‌گرفت انتقاد می‌کردیم.
 
کاندیدای جبهه پایداری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر شباهت احمدی‌نژاد و باقری لنکرانی در شعارهای اولیه و اینکه چه تضمینی وجود دارد کسی پس از رسیدن به قدرت منحرف نشود گفت: روسای جمهوری ما کم و بیش کاندیداهایی را معرفی کرده‌اند اما هیچ یک از آنها رای نیاوردند؛ من ادعا و پیش‌بینی نمی‌کنم که همواره بر صراط مستقیم خواهم بود اما راهکارهایی در این زمینه اندیشیده شده که یکی از آنها ویژگی نقدپذیری مسئولان است.
 
وی ادامه داد: چنانچه در انتخابات پیروز شوم تا زمانی تنفیذ حکم شبکه‌ای نخبگانی تشکیل خواهد شد که سرمایه اجتماعی دولت خواهد بود به این ترتیب که برای هر تصمیم بزرگ از این شبکه استفاده کرده و نظر خود را به نقد بگذارد.
 
باقری لنکرانی در پاسخ به سوال دیگری با موضوع دلایل گرانی عنوان داشت: برخی گرانی‌ها دارای ریشه‌های مزمنی هستند بنابراین نمی‌توان تحلیل‌ها را تنها بر مبنای تحریم‌ها یا سوء مدیریت‌های دو سال اخیر انجام داد هرچند هر دو این عوامل تاثیرگذار هستند و به نظر من می‌توانستیم با مدیریت بهتر آثار تحریم‌ها را کاهش دهیم.
 
کاندیدای جبهه پایداری نحوه مدیریت نقدینگی در کشور را یکی از مهمترین عوامل گرانی‌ها دانست و افزود: افزایش نقدینگی در کشور تنها ارزش پول ملی را کاهش می‌دهد و تورم را در پی دارد.
 
وی ادامه داد: اصولگرای حزبی یکی از آفت‌های اصولگرایی است به همین دلیل در جبهه پایداری در صدد هستیم همچنان بر سر گفتمان‌ها بمانیم.
 
سئوال دیگری که از لنکرانی شد در ارتباط با میزان تطبیق شعارهای او با سند چشم‌انداز و واقعیت موجود در کشور بود که وی خاطرنشان کرد: در تهیه برنامه اداره کشور در جبهه پایداری تلاش کردیم تلفیقی از میان تجربه‌های علمی و اجرایی صورت گیرد زیرا نظرات علمی به تنهایی جوابگو نیستند؛ اقتصاد کشور ما از زمینه‌های انحصاری برخوردار است و برخی افراد در بعضی نقاط توانسته‌اند انحصارطلبی کنند بنابراین باید زمینه‌های این انحصار از بین برود.
 
کاندیدای جبهه پایداری ارتجاع و بازگشت به گذشته را یکی از خطرات موجود دانست و افزود: در صدر اسلام هم شاهد بودیم که طی کمتر از 50 سال نواده پیامبر(ص) را با فجیع‌ترین وضع به شهادت می‌رسانند و عاملان آن هم به نام اسلام و رسیدن به بهشت این کار را انجام دادند؛ زمینه‌های ارتجاع را باید شناخت و از بین برد که یکی از مهمترین آنها از دست دادن تقوای جمعی است، در جمهوری اسلامی بسیار نادر است که افراد تقوای فردی نداشته باشند اما توجیه کردن و گروه‌گرایی شروع انحراف است.
 
دانشجوی دیگری در خصوص ثبت نام افراد مختلف به ویژه سعید جلیلی در انتخابات گفت: به نظر من حضور هاشمی در این انتخابات از یک جهت مثبت و از جهت دیگر نگران‌کننده است؛ اینکه او شخصا وارد شده مثبت است و امیدوار هستیم نوع نگاه خود به اداره کشور را هم صریحا بیان کند؛ جهت منفی هم این است که این شخصیت زحمتکش در سن 79 سالگی یک بار دیگر با یک شکست سنگین انتخاباتی روبه‌رو شود.
 
باقری لنکرانی ادامه داد: نمایندگان گفتمان انقلاب زیاد شده اما این گفتمان در نهایت یک نماینده در انتخابات خواهد داشت.


+ نوشته شـــده در دوشنبه 92/2/23ساعــت 6:53 صبح تــوسط عباس | نظر
پازل دشمن و پیله توهم ! (یادداشت روز) این روزها توجهات افکار عم

بسمه تعالی

پازل دشمن و پیله توهم ! (یادداشت روز)

این روزها توجهات افکار عمومی و مردم به «انتخابات» معطوف شده است. روز گذشته گمانه‌ها و احتمال‌ها درباره اینکه چه کسی نامزد می‌شود، چه کسی نامزد نمی‌شود به پایان رسید. 5 روز مهلت بود تا هر کسی که می‌خواهد داوطلب انتخابات ریاست جمهوری بشود به ستاد انتخابات کشور بیاید و ثبت‌نام نماید.
اکنون با اتمام ثبت‌نام نامزدهای انتخابات، بازار انتخابات داغ شده و البته این گام نخست این میدان حساس و خطیر است. ناگفته پیداست مانند همه کشورهایی که «انتخابات» در آنجا وجود دارد و مردم باید پای صندوق‌های رأی بروند تا اداره کشور را به فرد منتخب بسپارند؛ صلاحیت نامزدها باید طبق قانون احراز شود.
از آنجایی که انتخابات ریاست جمهوری نسبت به دیگر انتخابات‌ها مانند انتخابات مجلس یا شوراها از حساسیت بیشتری برخوردار است و فرد منتخب، «رئیس جمهور» یک کشور خواهد بود؛ موضوع احراز صلاحیت یک شخص و انطباق مختصات او با ویژگی‌های قانونی و لازم برای ریاست جمهوری، اهمیت بیشتری می‌یابد.
در جمهوری اسلامی نیز این مسئله بصورت دقیق و عمیق مورد توجه قانون اساسی قرار گرفته است و این قانون به صراحت ویژگی‌های رئیس جمهور را مشخص کرده و در نهایت احراز صلاحیت یک شخص برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان است.
البته این مسئولیت و وظیفه شورای نگهبان در ذیل مقوله «نظارت بر انتخابات» است که طبق قوانین موضوعه این نظارت عام، استصوابی و در تمام مراحل انتخابات است. ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در یکشنبه 92/2/22ساعــت 9:39 صبح تــوسط عباس | نظر
حواشی حضور هاشمی و مشایی در وزارت کشور به روایت خبرنگار رجانیوز/

بسمه تعالی
حواشی حضور هاشمی و مشایی در وزارت کشور به روایت خبرنگار رجانیوز/
سازماندهی مجدد اراذل اجاره ای در خیابان برای حمایت از هاشمی و توهین به جلیلی/ وقتی "اردوکشی خیابانی" همچنان اصلی ترین اهرم فشار فتنه گران به نظام است

 

رجانیوز: همانطور که پیش بینی می شد، حد فاصل ساعات 16 تا 18 شنبه 21 اردیبهشت بمب خبری انتخابات یازدهم ریاست جمهوری رقم خورد و سعید جلیلی، هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شدند.

در این میان حواشی جالب توجهی در اطراف وزارت کشور و خیابان فاطمی رخ داد که اهم آن را به روایت خبرنگار رجانیوز می خوانید:

* ساعت حدود 16.30 دقیقه بود که دکتر سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی با پراید دودی رنگ اش به وزارت کشور آمد؛ در این میان تعدادی از اراذل و اوباش اجاره ای که به تدریج برای استقبال از هاشمی رفسنجانی حول وزارت کشور تجمع کرده بودند، به توهین به جلیلی پرداختند اما وی بدون هیچ عکس العمل خاصی نسبت به آنها در جمع حامیان خود حلقه زد و وارد وزارت کشور شد.

* جمعیت اطراف وزارت کشور لحظه به لحظه زیاد می شد، در این میان نیروی انتظامی با کنترل جمعیت سعی داشت مانع ترافیک خیابانی شود و رفت و آمد خبرنگاران به داخل وزارت کشور را تسهیل کند؛ هر از چندگاهی نیز شایعه ای مبنی بر آمدن یکی از کاندیداها در میان جمعیت می پیچید که عکس العمل مثبت و منفی آنان را در پی داشت.

* ساعت نزدیک 6 بود که جمعیت اطراف وزارت کشور بیشتر می شد، چهره هایی که بعضا صورت خود را با ماسک و عینک آفتابی پوشانده بودند و منتظر بودند؛ انتظاری که چندان طول نکشید و با آمدن بنزهای دودی رنگ از انتهای خیابان پایان یافت و شعارهای "خاتمی زنده باد، هاشمی پاینده باد"، "صل علی محمد، ناجی ملت آمد"، "درود بر هاشمی" و "هاشمی هاشمی، حمایتت می کنیم" نشان داد همچنان اردوکشی های خیابانی قبل از انتخابات مشابه آنچه در سال 88 رخ داد، اصلی ترین پتانسیل جریان فتنه برای انتخابات پیش روست.

* در این میان اصرار بر ادامه تجمع توسط حامیان هاشمی و خواندن سرود "یار دبستانی" نشان می داد آمدن هاشمی از همان آغاز توانسته ظرفیت خیابانی و احساسی کردن فضای انتخابات را راه اندازی کند؛ این مساله زمانی بهتر نمایان بود که برخی از فعالان شناخته شده فتنه سال 88 نیز در اطراف وزارت کشور حضور داشتند و در طرف مقابل نیز شعارهای تندی بر علیه هاشمی سر داده می شد. ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در یکشنبه 92/2/22ساعــت 8:6 صبح تــوسط عباس | نظر
سعید جلیلی وارد ستاد انتخابات کشور شد+عکس رجانیوز- سعید جلیلی دب

بسمه تعالی
سعید جلیلی وارد ستاد انتخابات کشور شد+عکس

 

رجانیوز- سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی هم اکنون وارد ستاد انتخابات کشور شد.

 

 


+ نوشته شـــده در شنبه 92/2/21ساعــت 5:21 عصر تــوسط عباس | نظر
حضور عارف به سبک اردوغان به گزارش بی باک، محمدرضا عارف به سبک تب

بسمه تعالی

حضور عارف به سبک اردوغان

 

 

به گزارش بی باک، محمدرضا عارف به سبک تبلیغات انتخاباتی اردوغان و موسوی با همسر خود در نشست خبری و انتخاباتی اش حاضر شد.
 
بسیار جای سئوال و ابهام دارد که حضور زنان نامزدهای انتخاباتی جلوی دوربین به چه منظور می باشد و اینکه آنها با صرف تیپ و لباس خود قصد دارند چه گره ای از کار مردم حل کنند؟!
 
 
 
 
 
گفتنی است؛ همسر عارف سعی کرده تا با تیپی چون همسر اردوغان جلوی دوربین ها حاضر شود.
 

+ نوشته شـــده در جمعه 92/2/20ساعــت 7:59 عصر تــوسط عباس | نظر
آفای قوه قصائیه مدعی المعموم بیدار شید،ببیتیذجکونه دستاوردهای ای

 

بسمه تعالی
انتظار برای واکنش مدعی المعموم؛ هاشمی‎ها نیامده پروژه تقلب را کلید زدند:
عفت مرعشی 92: مگر برای این‎ها کاری دارد رای ها را عوض کنند!/ عفت مرعشی 88: موسوی رای نیاورد یعنی تقلب شده ، به خیابان ها بریزد

 

 

رجانیوز - ابوذر هادی‌پور: همسر اکبر هاشمی رفسنجانی در اظهاراتی مشابه اظهارات سال 88، مجددا سلامت انتخابات در جمهوری اسلامی را زیر سئوال برد.

به گزارش رجانیوز، عفت مرعشی در حاشیه نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات فرزندش مهدی هاشمی ، در پاسخ به سئوالی درباره حضور همسرش در عرصه انتخابات گفت: حاج آقا مطمئنا وارد عرصه انتخابات نمی‌شود.  

وی در ادامه در اظهاراتی که مشابه به خط خبری جریان ضد انقلاب است، تصریح کرد: انتخاباتی وجود ندارد، مگر برای اینها کاری دارد که رای‌ها را عوض کنند.

اظهارات ضد نظام عفت مرعشی در حالی مورد سئوال مدعی العموم قرار نگرفته است که همسر هاشمی رفسنجانی پس از حضور در پای صندوق رای در انتخابات سال 88 نیز خواهان آن شد مردم در صورت عدم پیروزی میرحسین موسوی به بهانه تقلب به خیابان ها بریزند.

وی در این باره گفته بود: «اگر تقلب شود از مردم می‌خواهم با حضور در خیابان‌ها واکنش نشان دهند. اما در صورتی که تقلب انجام نشود مطمئن هستم که میرحسین موسوی رای خواهد آورد».

اظهارات عفت مرعشی در روز رای گیری یعنی زمانی که هنوز هیچ واکنشی  به نتایج انتخابات صورت نگرفته بود ، سبب شد تا برخی کارشناسان اظهار عقیده کنند خانواده هاشمی از وقایع سال 88 آگاهی داشته است.

نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب که به نامه "بدون سلام و والسلام" معروف شد نیز از دیگر شاهد مثال هایی بود که نشان میداد ، فتنه 88 با نقش آفرینی اکبر هاشمی رفسنجانی به صورت گسترده به مرحله اجرا درآمد.

حتی چندی پیش وزیر اطلاعات بدون نام بردن از اکبر هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه کسی که جزو سران فتنه بوده و نظام مانند دوتن دیگر او را محصور نکرده امروز امر بر او اشتباه نشود، گفت : کسی که خود را پیشگوی حوادث 88 عنوان می کند و می گوید "من گفتم، من بیانیه دادم" در حقیقت پیشگویی نکرده است، ما اطلاعات دقیقی داریم که این آقا در فتنه دست داشته است.

تردید افکنی در سلامت انتخابات به یکی از شیوه‌های مرسوم اپوزیسیون برای تحت فشار گذاشتن نظام و دلسرد کردن مردم در آستانه هر انتخاباتی تبدیل شده است.

همسویی خانواده هاشمی با رسانه های اپوزیسیون در حالی است که آیت الله سید محمد خامنه ای اخیرا در گفتگویی اکبر هاشمی رفسنجانی را مهره اصلی دشمن برای انتخابات ریاست جمهوری دانسته بود.

 


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 92/2/19ساعــت 7:50 صبح تــوسط عباس | نظر
سخنگوی جبهه پایداری در گفتگو با صابرنیوز حضور تیم همراه لنکرانی

بسمه تعالی

سخنگوی جبهه پایداری در گفتگو با صابرنیوز

حضور تیم همراه لنکرانی هنگام ثبت نام یعنی بیعت با ایشان/ در سال حماسه سیاسی باید مردم را به انتخاب کاندیدای اصلح دعوت کنیم

آیت‌الله رجبی قائم مقام موسسه امام خمینی،‌ پرویز داوودی معاون اول دولت نهم، حجت‌الاسلام علی مصباح یزدی، حجت‌الاسلام نبویان،‌ صادق محصولی، علی اصغر زارعی، دکتر سلیمانی، حجت الاسلام حسینیان، مسعود میرکاظمی و... وی را همراهی می کردند.

 

به گزارش صابرنیوز، با آغاز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری، کامران باقری لنکرانی در اولین ساعات ثبت نام، در معیت افرادی به وزارت کشور مراجعه و در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. 

 

امیرحسین قاضی زاده، سخنگوی جبهه پایداری در گفت و گو با خبرنگار صابرنیوز، با اشاره به ثبت نام لنکرانی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: 

«هدف از این حرکت ایجاد شور  و اعلام حضور در این عرصه می باشد.»

وی سپس به تبیین همراهی این افراد با لنکرانی هنگام ثبت نام پرداخت و گفت: «این دوستانی که آقای لنکرانی را همراهی کردند، معنای حداقلی کارشان این است که ما با ایشان در انتخابات بیعت کرده ایم و این همراهی به عنوان حمایت است. اما یک انعکاس دیگر دارد و این که اقشار مختلف باید بیایند و در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند و این حضور یک نوع نمایندگی اقشار مختلف در حمایت از آقای لنکرانی است.»

وی اسامی همراهان دکتر لنکرانی را اینگونه عنوان کرد: «چهره هایی نظیر آیت‌الله رجبی قائم مقام موسسه امام خمینی،‌ پرویز داوودی معاون اول دولت نهم، حجت‌الاسلام علی مصباح یزدی، حجت‌الاسلام نبویان،‌ صادق محصولی، علی اصغر زارعی، محمد سلیمانی، حجت الاسلام حسینیان، امیرحسین قاضی زاده، مسعود میرکاظمی، دکتر سیم‌فروش،‌ حافظی،‌ ابوالقاسم جراره، میثم نیلی و خانم طبیب زاده وی را همراهی می کردند«.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 92/2/18ساعــت 9:33 صبح تــوسط عباس | نظر
انتقاد شدید آیت الله کعبی از سخنان هاشمی درباره اسرائیل/ مسئله ف

 

بسمه تعالی
انتقاد شدید آیت الله کعبی از سخنان هاشمی درباره اسرائیل/
مسئله فلسطین یک مساله اسلامی است نه مساله ای عربی/ «افراد خسته» داخلی در قضیه اسرائیل می‌خواهند دل آمریکایی ها را به دست بیاورند

 

  عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: در مسأله فلسطین، اسرائیل دشمن حربی مسلمانان است و جهاد دفاعی در مقابل اسرائیل بر هر مسلمانی واجب است و همه مسلمانان باید همه توان خود را در مقابل رژیم صهیونیستی و دفاع از سرزمین اسلامی با هر وسیله‌ای که می‌توانند به کار ببرند. 

آیت الله کعبی در گفتگو با رجانیوز با اشاره به برخی اظهار نظرها پیرامون آرمان فلسطین و نوع تعامل جمهوری اسلامی با اسرائیل گفت: صحبت کردن از موضع ضعف و با دیپلماسی محافظه کارانه به مثابه‌ی یک نوع عقب نشینی از آرمان انقلاب تلقی شده و محکوم است. 
 
عضو حقوقدان سابق شورای نگهبان با تاکید براینکه یکی از اصول انقلاب اسلامی اصل "استکبارستیزی" است که در "امریکا ستیزی" و "صهیونیست ستیزی" تبلور پیدا می‌کند افزود: در خود قانون اساسی تشکیل امت اسلامی و دفاع از ملت‌های مظلوم و مستضعف یک وظیفه است و ما نباید مسائل رابه گونه‌ای رقم بزنیم که مسیر ایران اسلامی را از مسیر امت اسلامی جدا بکنیم. فلسطین یک مسأله‌ی اسلامی است، نه یک مسأله عربی و هویت فلسطین بر پایه‌ی هویت جهادی شکل می‌گیرد، نه هویت‌های ملی و اقلیمی.
 
این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بر این اساس شعار استراتژیک و پایه‌ای امام که می‌فرماید "اسرائیل باید از بین رود" هنوز زنده است و در وقت هماوردی و ستیزه‌جویی امریکا و رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان و اسلام ستیزی و ایران ستیزی نباید از موضع ضعف صحبت کنیم، بلکه باید از موضع مقاومت اسلامی حرف بزنیم و از آن دفاع کنیم و هیچ‌گونه عقب‌نشینی در این زمینه جایز نیست. براین اساس رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای فرمودند که اگر اسرائیل غلطی بکند تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم.همچنین با صداقت و صراحت فرمودند که من انقلابی‌ام و دیپلمات نیستم. 
 
آیت الله کعبی همچنین خاطرنشان کردند که باید مسئولان نظام و شخصیت‌های کشور از موضع قدرت از آرمان فلسطین صحبت کنند و با شجاعت، قاطعیت و قدرت حرف دل ملت ایران و حرف دل امام و حرف دل رهبری و مقاومت اسلامی را بزنند.
 
وی در پایان با انتقاد از افرادی که اینگونه صحبت ها را مطرح می کنند گفت: این چه حرف‌هایی است؟ گو اینکه "افرادِ خسته" یا "افراد با تحلیل محافظه‌کارانه"می خواهند این‌گونه وانمود کنند که در قضیه‌ی آرمان ملت فلسطین باید به‌گونه‌ای حرف بزنیم که دل امریکایی‌ها و کشورهای وابسته به خط سازش را به دست بیاوریم. این بلوک سازش هیچ‌گاه با ملت و رهبری انقلاب اسلامی سر سازگاری و آشتی ندارد. 
 

 


+ نوشته شـــده در دوشنبه 92/2/16ساعــت 9:28 صبح تــوسط عباس | نظر
در حاشیه برخی مواضع اخیر دکتر ولایتی در عرصه سیاست خارجی/ لزومهم

بسمه تعالی
در حاشیه برخی مواضع اخیر دکتر ولایتی در عرصه سیاست خارجی/
لزوم‌هماهنگی بیشتر مواضع با منطق کلان سیاست‎خارجی جمهوری‌اسلامی / پیگیری«رویکرد نرمش» وایجاد زمینه برای تکمیل‌پازل حامیان «سازش»

 

گروه سیاسی: دکتر علی اکبر ولایتی چهره کم حاشیه ای است که حضور 16 ساله وی در وزارت امور خارجه دولت موسوی و هاشمی رفسنجانی باعث شده تا برای نسل اول و دوم انقلاب کاملا شناخته شده باشد؛ وی معمولا کم سخن می گوید اما با جدی شدن حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، بیش از گذشته به بیان مواضع خود می پردازد.

به گزارش رجانیوز،‌ در همین رابطه طی ماه های اخیر ولایتی نشست های خبری متعددی را تجربه کرده است، از مواضع خود در مسایل داخلی و خارجی سخن گفته است اما آنچه کمی در این میان نگران کننده به نظر می رسد برخی سخنان "دیپلمات آرام" در عرصه سیاست خارجی است که بسیار معنادار و متفاوت جلوه می کند.

وی روز شنبه در نشست خبری خود با تاکید بر اینکه "باید تنش زدایی با همسایگان ایران از اولویت های درجه یک سیاست خارجی ایران باشد" در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا انرژی هسته ای بحثی ملی است که هر هزینه ای برای دستیابی به آن می کنیم و یا صرفا به عنوان یک وزنه به آن نگاه می کنیم، گفت:

"کار هسته ای قابل حل است و ما این توانمندی را داریم که هم انرژی هسته ای را حفظ کنیم و هم رابطه خود با دنیا را بهبود ببخشیم. این مسئله قابل مذاکره است و مذاکره سیاسی زبان خود و درک خود را می طلبد که بنده و همکارانم این توان را در خود می بینیم که انرژی هسته ای را به سمتی ببریم که با تحریم گره نخورد."

این سخنان عجیب در حالی از سوی دکتر ولایتی مطرح شده که به تصریح رهبر معظم انقلاب، تقابل جمهوری اسلامی با 5+1 تنها به خاطر دستیابی به انر‍ژی هسته ای نیست و امروز برخلاف گذشته افکار عمومی جهان نیز متوجه این مساله شده است که موضوع هسته ای ایران تنها یک بهانه برای تخاصم غرب با ایران است،‌ جمهوری اسلامی از سالهای قبل و پیش از دستیابی به فناوری هسته ای نیز با تحریم های غرب مواجه بوده و تاکید دکتر ولایتی مبنی بر اینکه می توانیم انرژی هسته ای را به سمتی ببریم که با تحریم گره نخورد، موضعی معنادار  و عجیب محسوب می شود.

این در حالی است که ولایتی پیش از این در اواخر فروردین سال جاری نیز در نشست خبری خود،‌ تعلیق  فعالیت های هسته ای در زمان اصلاحات را "تدبیر رهبر انقلاب" توصیف کرده بود؛ در حالی که رهبر معظم انقلاب در 13 دی 86 در جمع دانشجویان استان یزد فرمودند:

"من همان وقت هم در جلسه‌ى مسئولین - که از تلویزیون پخش شد - گفتم اگر چنانچه بخواهند به این روند مطالبه‌ى پى‌درپى ادامه بدهند، بنده خودم وارد میدان میشوم؛ همین کار را هم کردم. بنده گفتم که بایستى این روند عقب‌نشینى متوقف شود و تبدیل بشود به روند پیشروى، و اولین قدمش هم باید در همان دولتى انجام بگیرد که این عقب‌نشینى در آن دولت انجام گرفته بود؛ و همین کار هم شد."

گفتنی است ولایتی چندی قبل نیز اظهار داشته بود رهبر انقلاب همواره به هاشمی نظر مثبتی دارند و در نشست خبری روز گذشته نیز در پاسخ به سوالی درخصوص سخنان وزیر اطلاعات درباره نقش هاشمی در فتنه 88 گفت: پاسخ گوی مطلبی که وزیر اطلاعات گفتند خود ایشان هستند.

وی با اعلام اینکه بنده هیچ گاه نگفتم که آقای هاشمی در فتنه دخالت داشته اند گفت: "من حرفی در این مورد نزده ام و این حرف را کسی نقل کرده که قصد داشته آنرا منشا گفت و گوی بی پایه کند. بنده قبلا دیدگاهم را راجع به هاشمی رفسنجانی اعلام کردم."

 

 

 به نظر می رسد با توجه به جایگاه و عناوین خاص دکتر ولایتی، لازم است مواضع ایشان در موضوعات مرتبط با سیاست خارجی، از هماهنگی بیشتری با رویکرد کلان نظام جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب بر خوردار باشد چرا که بیان مواضعی همچون مواضعی که به آنها اشاره شد، آنهم با عنواینی همچون «رویکرد نرمش» در سیاست خارجی، می تواند زمینه ساز تکمیل حامیان «رویکرد سازش» در عرصه بین الملل را فراهم کرده و به تضعیف «جریان مقاومت» در عرصه سیاست خارجی بیانجامد، چنانکه این روزها دیگر سخن حامیان «رویکرد سازش» مسئله تنش زدایی منفعلانه سال های گذشته نبوده بلکه از سازش با اسرائیل سخن به میان می آورند.


+ نوشته شـــده در دوشنبه 92/2/16ساعــت 6:53 صبح تــوسط عباس | نظر
شکسته نفسی ! (گفت و شنود) گفت: سایت یکی از نامزدهای احتمالی ریاس

 

"

 

 

گفت: سایت یکی از نامزدهای احتمالی ریاست‌ جمهوری از قول وی نوشته است؛ «من هیچ‌وقت قاطع نگفتم که نمی‌آیم، چرا که نمی‌دانم در آن صورت جواب خدا، امام و مردم را چه می‌توانم بدهم»؟
گفتم: در جریان فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88، فتنه‌گران مورد حمایت همین آقا، به ساحت مقدس حضرت امام‌حسین(ع)، اهانت کردند، تصویر مبارک حضرت امام(ره) را پاره کردند. قید اسلام را از جمهوری اسلامی حذف کردند، به نفع آمریکا و اسرائیل شعار دادند و... ولی این آقا به فکر نبود که جواب خدا و امام و مردم را چه بدهد؟!
گفت: چه عرض کنم؟! مثل اینکه دنیا برای بعضی‌ها بدجوری وارونه شده است؟!
گفتم: شخصی در حال مناجات می‌گفت؛ خدایا مرا نیامرز! خدایا از سر تقصیرات من نگذر، خدایا مرا مشمول عفو خود قرار مده!... از او پرسیدند این چه نوع دعا کردن است؟ و طرف گفت؛ هیس! دارم شکسته نفسی می‌کنم!

 


+ نوشته شـــده در یکشنبه 92/2/15ساعــت 9:24 صبح تــوسط عباس | نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >