سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
توزیع کارت های هدیه 80 و 50 هزار تومانی در جلسه سخنرانی یک کاندی

بسمه تعالی

وب سایت خبری تبریز فرداتوزیع کارت های هدیه 80 و 50 هزار تومانی در جلسه سخنرانی یک کاندیدا

 

اما در پایان همایشی که یک کاندیدا سخنران اصلی آن بود، اتفاق خاصی افتاد و آن توزیع کارت های هدیه 80هزارتومانی و 50هزارتومانی بانک سامان میان تمام حضار شرکت کننده بود.

به گزارش صابرنیوز، همایش «نقش روحانیت در حماسه سیاسی» که روز پنج شنبه 29 فروردین از ساعت 11 صبح در مسجد حوزه علمیه مروی و با حضور طلاب برگزار شد، به مسائلی ختم شد که جای بسی تأمل دارد.
 
سخنران این همایش، یکی از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری و مسئول یک نهاد نظارتی بود . وی از ساعت 11:30 تا 12 به سخنرانی پیرامون شخصیت خود پرداخت و بعد از آن هم به سؤالات حضار پاسخ داد. چیزی که در این همایش از آن صحبتی به میان نیامد، «نقش روحانیت در حماسه سیاسی» بود.
 
اما در پایان این همایش اتفاق خاصی افتاد و آن توزیع کارت های هدیه 80هزارتومانی و 50هزارتومانی بانک سامان میان حضار بود.
  
در این نشست ها (حتی اگر برای تبلیغات یک کاندیدا باشد) آنچه شایسته و بایسته است، تبیین مواضع گفتمانی و نقد منصفانه رقبا و معرفی توانمندی هاست، اما توزیع مبالغ ریالی میان حضار، علاوه بر آنکه اقدامی خلاف عرف است، اقدامی خلاف اخلاق نیز هست.
 

شایان ذکر است توزیع مبلغ ریالی میان هواداران، به شدت در نظر مردم مذموم و ناپسند است و اگر نامزدهای احتمالی برای جلب اقبال عمومی به این روش ها متوسل شوند، نتیجه ای معکوس خواهند گرفت.ب


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 92/2/4ساعــت 10:37 صبح تــوسط عباس | نظر
درج شعار انتخاباتی مشایی بر روی کارتهای هدیه بانک ملی+تصویر در ا

بسمه تعالی
درج شعار انتخاباتی مشایی بر روی کارتهای هدیه بانک ملی+تصویر
در اقدامی تاسف بار در کارتهای جدید هدیه بانک ملی شعار تبلیغاتی اسفندیار رحیم مشایی درج و رنگ سبز از پرچم جمهوری اسلامی ایران حذف شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ؛ در کارت های جدید هدیه بانک ملی شعار"سلام بر تو ای بهار انسان ها/سلام بر تو ای خرمی دورانها "نصب شده که این شعار از جمله شعارهای تبلیغاتی اسفندیار رحیم مشایی برای انتخابات ریاست جمهوری است که از چند ماه قبل هم توسط حامیان مشایی و سایتهای وابسته رسما اعلام می شد.

این کارتها همچنین به گونه ای طراحی شده که رنگ سبز از پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران حذف شده است و فقط گوشه از رنگ سبز در کارت موجود است که بسیار باعث تاسف و نگرانی است .

تعدادی از این کارتهای هدیه در سفر استانی دولت به استان سمنان توزیع شده است که تصویر آن را در زیر مشاهده می کنید .بخشی از این کارتهای هدیه مربوط به هدیه پرداختی نهاد ریاست جمهوری به خبرنگاران بوده است و بخشی دیگر به مستضعفان که در سفر استانی دولت به کردستان و سمنان بین مردم و خبرنگاران توزیع شده است.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 92/2/4ساعــت 10:18 صبح تــوسط عباس | نظر
سفره یک روزه لنکرانی به گیلان + 40 نفر از صاحبنظران و نخبگان کش

بسمه تعالی
 سفره یک روزه لنکرانی به گیلان +
40 نفر از صاحب‌نظران و نخبگان کشور در تدوین برنامه آینده دولت آینده نقش دارند/ شعار احیای دوباره سازمان مدیریت آدرس غلط دادن است

 

دکتر کامران باقری لنکرانی در اولین سفر بعد از انتخاب از سوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی به عنوان گزینه اصلح برای انتخابات ریاست جمهوری به استان گیلان رفت.

به گزارش رجانیوز، لنکرانی در این سفر پس از حضور در گلزار شهدا در جمع دانشجویان دانشگاه گیلان حاضر شد و پس از سخنرانی به پرسش‌های آنها پاسخ داد.

وی در سخنان خود با بیان اینکه راه برون رفت از مشکلات اقتصادی پیش آمده را درمان ریشه های مشکلات اقتصادی می‌دانم، گفت: در مواجه با مشکلات اقتصادی برخی فقط وقایع اخیر را مسبب بروز مشکلات اقتصادی می دانند و دلیل بیماری اقتصادی کشور را به خاطر وقایع اخیر می پندارند، در تحلیل هایی که ارائه می دهند به  جای پرداختن به ریشه های این بیماری مزمن توجه کنیم.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری اظهار داشت: عده ای از روی غفلت و عده ای متعمدانه ریشه های بحران اقتصادی که به گذشته بر می‌گردد را فراموش کرده اند و یک سری رخداد های اخیر را زیر سوال می‌برند مثلا می‌گویند برای اینکه  معضلات اقتصادی حل شود، باید هدفمندی یارانه ها را برداریم و یا سازمان مدیریت را دوباره احیاء کنیم، این در واقع آدرس غلط دادن است و باعث می شود تا جامعه مشکوک شود که مبادا این افراد اهتمامی به از بین بردن ریشه معظلات اقتصادی ندارند.

به گفته لنکرانی هدفمندی یارانه ها زندگی خیلی از طبقات پایین جامعه را متحول کرد.

وی در ادامه با اشاره به برخی از اصلی‌ترین ریشه های مشکلات اقتصادی گفت: یکی از مشکلات این است که اساس بودجه را بر نفت گذاشته ایم، وابستگی بودجه به نفت باعث شده برخی پروژه هایی تعریف شود که جای تامل جدی دارد، مثلا سدی ساخته می‌شود با هدف آب رسانی ولی شبکه آب‌رسانی آن اصلا در طراحی اولیه پیش بینی نشده است، چندین سال برای ساخت سد تلاش می کنیم ولی به هدف نهایی نمی‌رسیم.

لنکرانی با بیان اینکه موضوع آزار دهنده‌تر دیگر بحث فساد و رانت خواری و ویژه خواری است، افزود: هرجا که ویژه خواری پیش بیاید لاجرم فساد رخ می دهد.

این استاد دانشگاه با اشاره به مقوله بانکداری، تصریح کرد: معضلات اقتصادی ریشه های دیگری هم دارد که به نگاه ما به مقوله اقتصاد بر می‌گردد.

وی اظهار داشت: وقتی نگاه ما به اقتصاد صرفا از نگاه دخل و خرج باشد و به دنبال سود بیشتر، باید به اقتصاد نگاه فرهنگی نیز داشته باشیم، به این مفهوم که رکن اصلی اقتصاد نظام انتخاب جامعه است، باید بفهمیم چرا جامعه برای موضوعی پول خرج می‌کند و برای موضوع دیگر پول خرج نمی‌کند.

لنکرانی گفت: عده‌ای با برنامه‌ریزی کاملا هوشمندانه سعی کردند در طی سالیان گذشته نوعی انحصار در قدرت، انحصار در ثروت و حتی انحصار در علم را به وجود آورند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در باره چیدمان کابینه آینده خود گفت: یکی از نکات مثبت دولت نهم این بود که حلقه بسته مدیران را باز کرد، انشالله باید دولت یازدهم این چرخه را بازتر کند که راه آن استفاده از نیرو های مجرب و توانمند خارج از پایتخت است.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری افزود: در کابینه آینده بیشتر نگاه‌مان بر این است که استفاده از نیروهای مجرب استانی را در عرصه مدیریت برای خودم یک وظیفه می‌دانم اکثریت کابینه افراد مجرب کار آمد متخصصی هستند که در استان‌ها حضور دارند.

لنکرانی همچنین در پاسخ به سوالی درباره کاندیدای جریان انحرافی تصریح کرد: یک توهمی در ذهن برخی اتفاق افتاده که عده‌ای فکر می‌کنند پشتیبانی مردمی خیلی قوی دارند.

وی ادامه داد: یک حقیقتی وجود دارد که دولت نهم و دهم نسبت به دولت اصلاحات و کارگزاران در سال پایانی خدمت‌شان از مقبولیت بیشتری برخوردار هستند، اما آیا این خصوصیت می‌تواند به نفر دیگر منتقل شود یا خیر پاسخ ما این است که این رای به حساب برخی افراد که در حاشیه دولت هستند و در تمام مدت خدمت‌شان به فکر سفرهای خارجی و اعطاء و دریافت نشان و تئوری پردازی‌مکتب‌های اومانیستی باشند ریخته نمی‌شود.

لنکرانی اظهار داشت: جنس خصوصیاتی که موجب شده دولت نهم از پشتوانه مردمی برخوردار باشد، سفر به مناطق محروم و پرکاری و  امثال آن است و اینها با سفر خارجی و دریافت نشان و ... در تعارض است.  

ارزش مسئولیت به مدیریت تفکر دینی است 

این عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی همچنین با حضور در مسجد فاطمه (س) شهر رشت در سخنانی با بیان اینکه مسئولیت را عبادت تلقی می‌کنیم، گفت: ارزش مسئولیت به مدیریت تفکر دینی است.

 به گزارش فارس، ‌لنکرانی انسان را دارای دو بعدی فردی و اجتماعی دانست و اظهار کرد: انسان در زندگی اجتماعی احساس به عبودیت را درک می‌کند و به عبادت حق تعالی نیاز دارد.

وی روزمرگی را موجب کدورت روح خواند و افزود: کدورت روح در محضر حق تعالی پاک می‌شود.

لنکرانی با اشاره به اینکه عبادت تنها در عرصه فردی نیست، تصریح کرد: عرصه اجتماعی نیز باید محل عبادت و خداطلبی باشد.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و علوم پزشکی به تشکل‌های متعدد در کشور اشاره کرد و گفت: تشکل مطلوب اسلامی به دنبال گفتمان‌سازی است و می‌خواهد گفتمان اسلامی و صحیح را بیان کند.

وی با تاکید براینکه قدرت‌طلبی اصل نیست، بیان کرد: ارزش مسئولیت به مدیریت تفکر دینی است و مسئولیت را عبادت تلقی می‌کنیم.

باقری لنکرانی فعالیت جبهه پایداری را با راهنمایی علما عنوان کرد و یادآور شد: تمام فعالیت‌ها باید طبق معیار، شاخص و اصول باشد.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه مدت 19 ماه از فعالیت این تشکل می‌گذرد، اظهار کرد: نگاه مومنانه باید در عرصه مدیریت ترویج داده شود.

وی ادامه داد: هر جا در اداره کشور با بحران مواجه شدیم به دلیل فراموشی از نگاه مومنانه بوده است.

باقری لنکرانی پیروزی در جنگ و عرصه بین‌المللی را به دلیل برتری نگاه مومنانه در کشور توصیف کرد.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه جلسه‌های متعددی از بدو ایجاد این جبهه برای تبیین برنامه‌ها برگزار شده است، بیان کرد: تور تهران گردی توسط برخی از افراد نیز یک مدل از برگزاری جلسه‌ها است.

وی بر نگاه مومنانه در عرصه پیشرفت تاکید کرد و افزود: می‌گویند عده‌ای مدت 9 سال است ستاد تشکیل داده‌اند و شما تازه آمدید اما بدانند ما به نصرت خداوند امید داریم.

باقری لنکرانی با بیان اینکه نصرت الهی به زیادی نفرات نیست، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم حضور ما در انتخابات ریاست جمهوری مومنانه و خالصانه باشد.

عضو جبهه پایداری اداره کشور را نیازمند تدبیر و برنامه دانست و تصریح کرد: تعداد 40 نفر از صاحب‌نظران و نخبگان کشور در تدوین برنامه آینده دولت با بنده همکاری کردند و برنامه دولت یازدهم تدوین شده است.

وی به گلوگاه‌های مشکلات کشور در بخش‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: کشاورزی در ایران یک سنت قدیمی بوده و افراد بسیاری اکنون در این بخش شاغل هستند.

لنکرانی مدیریت آب را از جمله گلوگاه‌هایی عنوان کرد که برای آن طراحی انجام شده است و گفت: تلاش کردیم با برنامه در عرصه انتخابات ورود کنیم و اگر منفعتی حاصل می‌شود، برای نظام باشد.

عضو جبهه پایداری در پایان خواستار برگزار شدن انتخابات به صورت حماسی شد و اظهار کرد: در حماسه جای لابی‌گری نیست بلکه حماسه انقلابی‌گری، صداقت، شفافیت و از خودگذشتگی می‌خواهد.

 

 

 


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 92/2/4ساعــت 8:44 صبح تــوسط عباس | نظر
لنکرانی در بازپس گیری مهران، کربلای5 و مرصاد حضور داشته است/ جلی

لنکرانی در بازپس گیری مهران، کربلای5 و مرصاد حضور داشته است/ جلیلی گفت هنوز به تکلیف نرسیدم

 

به گزارش صابرنیوز،  وزیر سابق کشور با حضور در جمع بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس، فعالیت در بسیج دانشجویی را در این مقطع تاریخی همانند اهمیت حضور در دوران دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: این حرف را کسی می‌گوید که خودش بسیجی بوده و آن دوران را درک کرده است.

محصولی ادامه داد: در حال حاضر در این جبهه سیاسی پیچیدگی‌ها بسیار زیاد است و تیرها از پشت سر اصابت می‌کند، برخلاف دوران جنگ که تیرها فقط از جلو اصابت می‌شد از این رو مقام معظم رهبری هم در امر بصیرت افزایی تاکید فراوانی دارند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه در این شرایط بررسی آرایش‌های سیاسی کشور بسیار مهم است افزود: درحال حاضر ممکن است درک ما از واقعیات آرایش گروه‌های مختلف دچار ابهام باشد چراکه آنها را بیشتر از زبان رسانه‌ها می‌شنویم در حالی که برای درک واقعیات باید بسیار دقیق بود و به مواضع دشمن نیز توجه داشت. این موضوع قابل درک است که دشمن با کدام  یک از گروههای داخل احساس نزدیکی بیشتر و با کدام احساس نزدیکی کمتر و با کدام احساس عناد و دشمنی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بخاطر موضع گیری صریح مقام معظم رهبری کسی جرات ندارد که بگوید الآن با آمریکا مذاکره برقرار می‌کنیم تصریح کرد: برخی این موضوعات را در قالب اینکه نباید با کل دنیا درگیر شد یا نباید با سیاست خارجی هزینه برای کشور درست کنیم ابراز می‌کنند که این نوعی ارتجاع گفتمانی است. این جملات شاید بطور مستقل خوب بنظر بیاید ولی اگر ما نگوییم چه کاری با کل دنیا درگیر شدن است و یا چه کاری موجب هزینه در سیاست خارجی است برداشت استفاده از این جملات برای جذب قشر خاکستری می‌شود؛ ما نباید در تبلیغات‌مان از ادبیاتی استفاده کنیم که از دهان دشمنان ما و از شبکه‌های معاندی مثل BBC و VOA پخش می‌شود هرگونه استفاده از این نوع ادبیات یک پیام سازش ارتجاعی در مقابل گفتمان استقامت است.

** عدول از ارزش‌های فرد اصلح غیر شرعی است

محصولی با اشاره به اینکه برخی به اسم ولایت مداری، سیاسی کاری می‌کنند خاطر نشان کرد: در انتخابات مجلس نهم برخی صرفا به دنبال رای آوری لیست‌شان بودند و اصلح بودن نامزد ها برایشان مهم نبود بنظر ما معرفی اصلح یک وظیفه جدی برای مومنین است ولی اصل بودن رای آوری لیست نامزدها در مقابل اصلح بودن نامزدها، موجب عدول از ارزشها و شاخص ها خواهد بود. که به هیچ وجه شرعی و منطقی نیست. ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 92/2/4ساعــت 8:8 صبح تــوسط عباس | نظر
راه کج (گفت و شنود)ات

بسمه تعالی

راه کج (گفت و شنود)


احمدی‌نژاد: ردصلاحیت‌ها بدلیل وجود انسان‌های کج فهم است

گفت: یکی از مسئولان گفته است «رد صلاحیت ها به دلیل وجود انسان های کج فهم است که هنوز هم وجود دارند»!
گفتم: خب! حرف حساب زده. اگر بعضی ها که برای ریاست جمهوری یا نمایندگی مجلس نامزد می شوند، انسان های کج فهمی نباشند که صلاحیت آنها رد نمی شود.
گفت: ای عوام! منظورش آن است که انسان های کج فهم برخی از نامزدهای انتخاباتی را رد صلاحیت می کنند!
گفتم: شخصی در حال مناجات می گفت؛ خدایا من که هر کاری کردم و هرچه نصیحتم کردند به راه راست هدایت نشدم. تو خودت راه راست را به سوی من کج کن!


+ نوشته شـــده در سه شنبه 92/2/3ساعــت 8:12 صبح تــوسط عباس | نظر
قاضیزاده در اولین نشست خبری به عنوان سخنگوی جبهه پایداری: علت تا

بسمه تعالی
قاضی‌زاده در اولین نشست خبری به عنوان سخنگوی جبهه پایداری:
علت تاخیر اعلام کاندیدای جبهه‌پایداری/ پایداری به دنبال بی‌اثر کردن تحریم‌هاست/ آقای‌جلیلی گفتند خودم را به جبهه‌پایداری نزدیک‌تر از گروه‎های دیگر می‎بینم/با خبرسازی بدنبال تسویه‎حساب با پایداری هستند

 

 سخنگوی جدید جبهه پایداری که روز گذشته به صورت رسمی این سمت را بر عهده گرفته است، امروز در نشستی خبری که خبرگزاری فارس میزبان آن بود، به تشریح مواضع جبهه پایداری و سوالات رایج در حوزه مسائل انتخابات پرداخت.

 

به گزارش رجانیوز، امیرحسین قاضی‌زاده صبح امروز (دوشنبه) در اولین نشست خبری خود با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، اظهار داشت: روز گذشته اگر در کلام علامه مصباح دیده باشید، ایشان گفتند ارزشی‌ترین نیازی که انسان‌ها دارند و خداوند به خاطر آن اولیائش را فرستاده است تا یک نیاز نامتناهی آنها را تأمین کند، موضوع تربیت شدن و کمال انسان است و این به جزء با ملاک ‌ارزش‌های دینی و اسلامی در ابعاد زندگی مادی و معنوی مقدور نیست. ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در دوشنبه 92/2/2ساعــت 7:38 عصر تــوسط عباس | نظر
اولین جلسه دادگاه مهدی هاشمی 15 اردیبهشت برگزار می شود.

اولین جلسه دادگاه مهدی هاشمی 15 اردیبهشت برگزار می شود

.

دفتر سخنگوی قوه قضائیه از برگزاری اولین جلسه دادگاه «مهدی هاشمی بهرمانی» در نیمه اردیبهشت سال جاری خبر داد.
به گزارش دفتر سخنگوی قوه قضائیه، اولین جلسه دادگاه مهدی هاشمی 15 اردیبهشت در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی «ناصر سراج» تشکیل می شود.
گفتنی است؛ مهدی هاشمی در اولین روز مهرماه سال گذشته پس از 3 سال به کشور بازگشت و در فرودگاه امام خمینی(ره) به وی عنوان شد که روز بعد باید خود را به دادسرای امنیت معرفی کند.
بنابراین گزارش دوم مهرماه سال 91 مهدی هاشمی به دادسرای امنیت مراجعه کرد که برای وی قرار بازداشت موقت صادر شد و این فرد 83 روز در بازداشت موقت به سر برد تا این که سرانجام با قرار وثیقه 10 میلیارد تومانی آزاد شد.
در همین حال، قاضی سراج در مصاحبه با واحد مرکزی خبر، افزود: نخستین جلسه دادگاه مهدی هاشمی بهرمانی روز 15 اردیبهشت با حضور متهم پرونده و نماینده دادستان در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار می شود.
وی درباره علنی و یا غیرعلنی بودن جلسه دادگاه نیز گفت: هنوز تصمیمی درباره علنی و یا غیرعلنی بودن جلسه دادگاه نگرفته ام.


+ نوشته شـــده در دوشنبه 92/2/2ساعــت 12:4 عصر تــوسط عباس | نظر
خاتمی درعلت مخالفت با نامزدی خود گفته: اگر رد صلاحیت بشوم وجهه

بسمه تعالی

ماکارونی (گفت و شنود)

!
.

 

گفت: سایت انتخاب نوشته است علت مخالفت خاتمی با نامزدی خود این است که می گوید اگر رد صلاحیت بشوم وجهه بین المللی انتخابات ایران زیر سؤال می رود!
گفتم: مگر همین خاتمی نبود که همه تلاش خود را به کار گرفت تا حماسه عظیم انتخابات 88 را با ادعای تقلب! زیر سؤال ببرد! حالا چی شده که نگران وجهه بین المللی انتخابات است؟!
گفت: اتفاقا رد صلاحیت کسانی که وطن فروشی کرده اند نشانه اقتدار نظام، احترام به رأی مردم و سلامت انتخابات است.
گفتم: اصلا، خاتمی می تواند فقط یک نمونه از اقدامات خود را در جریان فتنه 88 نشان بدهد که قبلا دستور آن از سوی مثلث آمریکا و اسرائیل و انگلیس صادر نشده باشد!
گفت: شاید هم جرج سوروس صهیونیست دستورالعمل جدیدی به وی داده است!
گفتم: چه عرض کنم؟! یارو می گفت، من تا چند سال پیش فکر می کردم که ماکارونی را هم مثل برنج می کارند! پرسیدند یعنی حالا متوجه شده ای؟ گفت؛ آره! تازه فهمیده ام که ماکارونی میوه یک درخت است!


+ نوشته شـــده در دوشنبه 92/2/2ساعــت 11:45 صبح تــوسط عباس | نظر
استقبال غیر قابل پیش بینی از همایش اعلام کاندیداتوری دکتر لنکرا

بسمه تعالی

1. استقبال غیر قابل پیش بینی از همایش اعلام کاندیداتوری دکتر کامران باقری لنکرانی برای همه احزاب، افراد و گروه های سیاسی، معنای خاص خودش را داشت.

اول آنکه تا امروز هیچ کاندیدایی نتوانسته است در یک همایش عمومی به این گستردگی اعلام حضور کند،اکثر کاندیداها در نشست های خبری و یا جمع های محدود چند صد نفره از حضور خود در انتخابات سخن گفته اند و دیگر آنکه هیچ یک از کاندیداها دارای پشتوانه معنوی، عظیم و گرانقدری همچون آیت الله مصباح یزدی نبوده اند بلکه نهایتا سعی کرده اند تا با دیدارهای انتخاباتی در بیوت مراجع عظام تقلید –که در آستانه انتخابات اکثر کاندیداها این کار را انجام می دهند و نمی توان این مساله را به معنای حمایت مراجع از یک کاندیدای خاص تلقی کرد- این خلاء را برای خود پوشش دهند؛ اما باقری لنکرانی با حمایت ویژه فردی مانند آیت الله مصباح که رهبر انقلاب تنها از ایشان به عنوان "بصیر"، "مطهری زمان" و "پر کننده خلاء علامه طباطبایی" یاد کرده اند، وارد عرصه شده است.

 2. دقت در حاضران همایش اعلام کاندیداتوری دکتر لنکرانی نشان می داد که بدنه جوان، فعال و در عین حال با تجربه ای که در حال حاضر به عنوان سرمایه اجتماعی وی در صحنه حاضر است، همان چیزی  است که بسیاری از کاندیداها به دنبال آن هستند و این دقیقا همان بدنه ای است یک بار در عرصه رقابت انتخاباتی سال 84  کارآمدی خود را نشان داده است.

 این بدنه فقط رای نمی دهد، بلکه با توکل بر خدا،  تا روز انتخابات در دور ترین نقاط کشور رای می سازد و نماد کار تشکیلاتی گفتمان محوری است که به فضل الهی می تواند در  کمترین فرصت، نتایج تمام نظرسنجی ها را دگرگون سازد.

3. مقایسه اردیبهشت 92 با اردیبهشت 84 برای سوم تیری ها نه تنها مایوس کننده نیست که کاملا امیدوار کننده است. آنهایی که فضای سال 84 را به خاطر دارند  می دانند در اردیبهشت 84 هنوز کاندیداتوری احمدی نژاد قطعی نبود، صحبت از رییس جمهور شدن وی خنده دار و معمولا  اقبال عمومی به وی در نظرسنجی ها بگونه ای بود که نام او را باید در میان گزینه های آخر و یکی مانده به آخر جستجو می کردیم، اما در حال حاضر کامران باقری لنکرانی در اکثر نظرسنجی های انتخاباتی روزهای اخیر رشد معناداری داشته است، در تمام آنها جزو 4 قطب اصلی انتخابات بوده است و اگر به تحلیل سایت خبرآنلاین که از مخالفان جدی جبهه پایداری است اما در مطلبی صادقانه پیروزی لنکرانی در انتخابات را پیش بینی کرده  است مراجعه کنیم، متوجه می شویم فضای امروز نسبت به اردیبهشت 84 چه میزان امیدوار کننده تر است.

4. تشتت نامزدهای اصولگرا و نگرانی از پخش شدن آرای آنها نیز اگرچه در میان بسیاری از نیروهای انقلابی وجود دارد اما باز مقایسه این مساله در شرایط فعلی با سال 84ُ به هیچ عنوان نگران کننده نیست چرا که اولا در دو مرحله ای بودن انتخابات پیش رو تردیدی نیست، ثانیا سال 84 کسانی که به احمدی نژاد رای دادند رقبایی مانند لاریجانی و قالیباف داشتند که جهت کسب آرای اصولگرایان و طیف ارزشی جامعه وزن قابل توجهی داشتند و این احمدی نژاد بود که به عدم مقبولیت در میان کاندیدای اصولگرایان متهم بود اما در شرایط کنونی حمایت های صریح آیت الله مصباح یزدی به همراه بدنه جوان، تشکیلاتی و چهره های شناخته شده گفتمانی، باقری لنکرانی را به عنوان گزینه اصلی، اصلح و مقبول در اکثریت طیف انقلابی جامعه تبدیل کرده است و دیگر کاندیداهای مطرح در این عرصه هر چند محترم، اما وزن قابل توجهی برای رقابت با لنکرانی در سبد رای این بخش از جامعه ندارند.

تنها گزینه محتمل در این عرصه دکتر حداد عادل بود که تقریبا نیامدن ایشان قطعی است؛ از طرف دیگر سبد رای قالیباف در این انتخابات با چبهه پایداری کاملا متفاوت است و آمدن دکتر ولایتی نیز اگرچه محل تردید است اما در صورت حضور ایشان نیز طیفی مانند آرای سال 84 لاریجانی به سبد رای وی اضافه خواهد شد لذا دیگر گزینه هایی مانند حجه الاسلام ابوترابی و دکتر زاکانی نیز اگرچه تلاش کرده اند با رویکرد گفتمانی و ارزش محور وارد عرصه شوند اما اولا نسبت به حضور آنها تا روز انتخابات تردیدهای جدی وارد است، ثانیا بدیهی است این دو بزرگوار نیز چندان نمی توانند در برابر گزینه ای که با پشتوانه معنوی آیت الله مصباح و همراهی بدنه عظیم جوان و فعال وارد میدان شده است، موفقیت چشمگیری داشته باشند لذا هر گونه رفتارهای ایذایی و چالش های انتخاباتی با هواداران این دو بزرگوار در انتخابات، اقدامی بیهوده است که تنها به اختلافات غیر ضروری دامن می زند.

ضمن ایکه  این دو بزرگوار هر چقدر هم انقلابی و گفتمانی صحبت کنند، افکار عمومی مصداق حرفها را فرد دیگری خواهد دانست و این تکثر مصادیق در نامزدهایی که در عرصه انتخابات با شعار انقلاب وارد شده اند، بیش از هر چیز به گفتمان انقلاب، سوم تیر و نامزد اصلح در میدان کمک خواهد کرد.

5. در شرایط نگرانی از رقابت احتمالی دکتر لنکرانی و دکتر جلیلی کاملا بیهوده و  طرح این مساله نیز خواسته همان رسانه ها و جریانهایی است که تا دیروز سعید جلیلی را به فقدان سابقه اجرایی متهم می ساختند.

این مساله امروز برای افکار عمومی روشن است که اگر سعید جلیلی در انتخابات حضور می یافت، همان بدنه اجتماعی- سیاسی جوان و فعال برای باقری لنکرانی، در ستادهای جلیلی فعالیت می کرد، بهترین مصداق این مساله بیانیه مشترک تعدادی از حامیان دکتر جلیلی در استانهای مختلف کشور است که با مشخص شدن کاندیداتوری دکتر لنکرانی، به حمایت از وی برخاستند. 

لذا با توجه به سخنان مهم چند روز قبل دکتر لنکرانی مبنی بر اینکه بنده، جلیلی و فتاح هیچ گاه رقیب هم نخواهیم بود و هم چنین نکته مهم آیت الله مصباح مبنی بر اینکه اگر کسی دیگری را نسبت خودش اصلح بداند و در انتخابات حضور داشته باشد خیانت کرده است، کاملا مشخص است در صورت حضور سعید  جلیلی در انتخابات، نه تنها رقابتی میان نامبردگان وجود نخواهد داشت بلکه پتانسیل اصلی حامی گفتمان سوم تیر بر فرد اصلح اجماع خواهد داشت و در این میان همچنان دوگانه انتخابات پیش رو، گفتمان های پیشرفت و ارتجاع خواهند بود.

6. در پایان باید توجه داشت که همانگونه که آیت الله مصباح فرمود، ما مرد وظیفه ایم و این که چه می شود به ما مربوط نیست، اگر تقدیر الهی بر آن باشد که در این انتخابات پیروزی ظاهری نیز کسب شود، خشنودی مان مضاعف خواهد بود و اگر هم اراده الهی بر غیر از این باشد، باز هم چیزی از دست نداده ایم، ما افتخار می کنیم که نه با انحرافات فردی که در سوم تیر 84 به او رای دادیم مماشات کردیم، و نه آنقدر منفعل شدیم که در دام تکنوکرات ها و امتحان پس داده ها بیفتیم.

7. همه چیز مانند سوم تیر 84، با این تفاوت که امیدها بیشتر است ...


+ نوشته شـــده در دوشنبه 92/2/2ساعــت 11:25 صبح تــوسط عباس | نظر
سخنان مهم آیتالله مصباح یزدی در همایش بزرگ جبهه پایداری: اگر به

بسمه تعالی
سخنان مهم آیت‌الله مصباح یزدی در همایش بزرگ جبهه پایداری:
اگر به جبهه‌پایداری اعتماد دارید،تحقیق لازم نیست و الا، واجب‎شرعی است که تحقیق‌کنید/شناخت‌اصلح دلیل بی‌احترامی به دیگر کاندیدا‌ها نیست/ ما مرد وظیفه ایم و این که چه می شود به ما مربوط نیست

 

 عصر امروز یکشنبه، جبهه پایداری با بزرگزاری مراسم باشکوهی در سالن اجتماعات سیدالشهداء رسما حمایت خود از کاندیداتوری دکتر کامران باقری لنکرانی به عنوان چهره‎ای جوان، دانشمند، خوشنام و انقلابی را در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام کرد.

به گزارش رجانیوز در این مراسم که با حضور جمع کثیری از حامیان این جبهه سیاسی _ گفتمانی و حضور و سخنرانی علامه مصباح یزدی همراه بود، حجت الاسلام آقاتهرانی، حجت الاسلام بی ریا، حجت الاسلام روانبخش، دکتر سلیمانی، دکتر پرویز داوودی، دکتر حسین صمصامی، دکتر قاضی زاده، دکتر ضرغام صادقی و بسیاری دیگر از چهره های مطرح جبهه انقلاب اسلامی حاضر بودند.

در این مراسم، دکتر قاضی زاده، سخنگوی جبهه پایداری، رسما حمایت این جبهه از کاندیداتوری دکتر لنکرانی را اعلام کرد.

در بخشی از همایش امروز جبهه پایداری، آیت الله مصباح یزدی برای حاضرین به سخنرانی پرداخت. ایشان با بیان اینکه واجب شرعی این است که همه برای انتخاب نامزد اصلح تحقیق کنند، گفت:‌ اگر فردی کاندیدای بهتر و صالح‌تر از خودش را ببیند و کاندیدا شود خیانت کرده است. ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در دوشنبه 92/2/2ساعــت 11:4 صبح تــوسط عباس | نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >