سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تجمع نخبگان در نقد توافق ژنو، استقبال پرشور دانشجویان را رقم زد/
بسمه تعالی
تجمع نخبگان در نقد توافق ژنو، استقبال پرشور دانشجویان را رقم زد/ جلسه‏‌ای برای تمرین وحدت گفتمانی چهره های جناح های مختلف سیاسی/با «برد- برد» موافق بودیم نه مذاکراتی که آخرش بشود «برد که برد!»/ دلواپسیم ..

 

 گروه سیاسی- رجانیوز: سرانجام علیرغم کارشکنی های متعدد جهت برگزار نشدن همایش «دلواپسیم»، عصر روز شنبه 13 اردیبهشت 93 لانه جاسوسی سابق میزبان منتقدان توافقنامه ژنو بود، همایشی که از ساعتی قبل از آغاز آن، ظرفیت صندلی های سالن اش تکمیل شده بود و حتی  در راهروهای جانبی سالن نیز دیگر جایی برای سوزن انداختن وجود نداشت و همین مساله خیلی ها را مجبور کرد تا با حضور در اطراف سالن و از طریق ویدئو پروژکتور برنامه را دنبال کنند.

به گزارش رجانیوز، بدون اغراق این برنامه را باید بزرگترین گردهم آیی منتقدان ژنو طی چند ماه گذشته تاکنون دانست، همایشی که قرار بود ساعت 16.30 در سالن سیدالشهدای میدان هفتم تیر برگزار شود اما به علت فشارهای برخی مسئولان دولت، در آخرین ساعات مانده به آغاز برنامه اعلام شد چنین اجازه وجود نخواهد داشت و مسئولین برنامه نیز به ناچار این همایش را به چند صد متر آن طرف تر یعنی مجمتع 13 آبان یا همان لانه جاسوسی سابق انتقال دادند.

اما این برنامه حواشی متعددی داشت که اهم آن را به روایت خبرنگار رجانیوز می خوانید:
 
 
*از چند صد متر مانده به درب لانه جاسوسی، از حجم افرادی که در پیاده رو و خیابان طالقانی راهی درب اصلی مجتمع 13 آبان هستند، می شود حدس زد که قرار است یک همایش بزرگ در این مکان برگزار شود. این را از تعداد زیاد ماشین ها و موتورهای پارک شده اطراف آنجا نیز می توان فهمید.
 
* برای ورود به لانه جاسوسی نیاز نیست کسی مسیر تا سالن را به شما نشان دهد، کافی است پشت سر جمعیت روانه به سمت سالن «بصیرت» حرکت کنید تا خود به خود به درب اصلی سالن برسید اما از آنجایی که زودتر از شما افراد بسیاری آمده و پشت درب مانده اند، تنها راه، تحمل شرایط و دنبال کردن برنامه از طریق ویدئو پروژکتورهای اطراف سالن است.
 
 
* البته ماجرا برای خبرنگاران کمی فرق می کند و وقتی کمی زمان می گذرد، می شود تنها با کارت خبرنگاری وارد سالن شد تا شاید در کنار سن یا درب ورودی، جایی برای ایستادن پیدا کرد. اولین چیزی هم که هنگام ورود به سالن احساس می شود، دمای بالای هوا و شرجی بودن آن است که باعث می شود به فاصله چند دقیقه، تمام لباس هایتان خیس شود، اما چاره ای نیست! هر چه باشد بهتر از بیرون نشستن و دنبال کردن مراسم از طریق ویدئو پروژکتورهاست!
 
* یکی یکی میهمانان مراسم نیز از راه می رسند، اما نکته جالب نداشتن جا برای نشستن است! هر چند میهمانان برای ورود به سالن از درب پشت سن وارد می شوند اما تراکم جمعیت قبل از آغاز برنامه به حدی است که آنها نیز جایی برای نشستن ندارند و تعجبی ندارد اگر روح الله حسینیان، محمد سلیمانی، علیرضا زاکانی و خیلی های دیگر را روی زمین و کنار دیگر خبرنگاران و میهمانان ببینیم.
 
 
* نکته جالب دیگر حضور چهره های انقلابی از طیف های مختلف سیاسی است که همه بر سر محورهای اصلی و گفتمانی انقلاب متحد شده اند. چه جبهه پایداری، چه جمعیت ایثارگران، چه جمعیت رهپویان و چه افراد دیگری که در هیچ یک از این مجموعه ها نیستند اما بر سر آینده کشور، استقلال ایران و توافق ضعیف ژنو «دلواپسند» را می توان اینجا دید، از فریدون عباسی تا علیرضا پناهیان، سقای بی ریا، الیاس نادران، پرویز امینی، وحید یامین پور، بهرام بیرانوند، ابوالفضل ظهره وند، محمد سلیمانی، روح الله حسینیان، علی اکبر متکان، مهدی کوچک زاده، فواد ایزدی، ناصر نوبری، سعید زیباکلام، سید محمود نبویان، محمد صادق کوشکی، مهدی محمدی، مهندس آبنیکی و ...
 
 
* پس از قرائت قرآن برای آغاز برنامه، مجری برنامه که یکی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر است به روی سن می رود و برنامه را رسما آغاز می کند، بعد از سخنان وی کلیپ کوتاهی از نرم افزار چند رسانه ای «دلواپسیم» که کاری از گروه آرمان مشهد است پخش می شود و استقبال مخاطبان را به همراه دارد، بویژه زمانی که فیلمی از ناصر نوبری سفیر اسبق ایران در شوروی پخش می شود که وی اعلام می کند ما هم با بازی «برد- برد» موافقیم اما نه با مذاکراتی که انتهایش می شود «برد که برد!»
 
بعد از پخش کلیپ نیز سینا دستخوش خواننده جوان و انقلابی که مدتی است کار خود را آغاز کرده به اجرای سرود پرداخت، بعد از وی نیز دقایقی در رثای امام هادی علیه السلام عزاداری شد و حال و هوای مراسم تغییر کرد.
 
 
* اولین سخنران برنامه مهندس آبنیکی است، همکار سابق شهید احمدی روشن که مدتی است نه دیگر مصطفی را کنار خود می بیند و نه به سایت نطنز رفت و آمد دارد، او یکی از اخراجی های سازمان انرژی اتمی است که خیلی مودبانه عذرش خواسته شده است.
 
*بعد از آبنیکی، 8 نفر به نمایندگی از منتقدان توافق ژنو به روی سن آمده و صحبت کردند، علیرضا پناهیان، محمد کوثری، ناصر نوبری، فریدون عباسی، فواد ایزدی، مهدی محمدی، جواد کریمی قدوسی و محمد صادق کوشکی. یکی نماینده مجلس است، دیگری استاد دانشگاه، دیگری سخنران بزرگترین هیات های مذهبی کشور، دیگری رییس سابق سازمان انرژی اتمی، اما همه شان یک وجه مشترک دارند و آن هم اینکه نسبت به آینده ایران «دلواپسند».
 
 
* قبل از اینکه هر یک سخنان خود را شروع کنند، جمعیت یکصدا می خواهد تا علیرضا پناهیان صحبتهایش را آغاز کند و او نیز بنا به مطالبه حاضران در سالن حرفهایش را شروع می کند، لب کلامش هم این است که این برنامه به افزایش قدرت تیم مذاکره کننده هسته ای در مذاکرات می انجامد چون ما مطالباتی داریم که مسئولان می توانند با استناد به این جمعیت و جمعیت های مشابه در سراسر کشور، مطالبات به حق مردم را از 1+5 مطالبه کنند.
 
پناهیان در بخش دیگری از اظهاراتش نیز هشدار می دهد که «اگر مذاکرات موجب رونق اقتصادی و افزایش عزت کشور شود، آن مذاکره در خدمت جمهوری اسلامی است و اگر مذاکراتی به تقویت جایگاه جمهوری اسلامی منجر نشود این مذاکره محکوم به شکست است.»
 
 
بعد از پناهیان، نوبت به کوثری می رسد. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می گوید: «حرف ما با تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان این است که شما در برابر این همه امتیازات که در توافق ژنو به 1+5 دادید باید تمام تحریم ها لغو می شد نه اینکه صرفاً صنعت کشتیرانی و پتروشیمی ما تا حدودی از تحریم رها شود.»
 
بعد از کوثری نوبت به کریمی قدوسی دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می رسد، او که با حرارت تر از دیگران سخن می گوید و بارها در بین سخنانش فریادهای الله اکبر مخاطبان را بلند می کند. قدوسی از شکایت شورای عالی امنیت ملی از وی به خاطر نقد توافق ژنو در یکی از سخنرانی هایش ابراز تاسف می کند و در بخش دیگری از صحبتهایش می گوید: «مقام معظم رهبری می‌گویند من خوشبین نیستم اما مخالفتی هم نمی‌کنم، فکر هم نمی‌کنم این مذکرات به نتیجه برسد. به سخن مقام معظم رهبری و گزارش آقای روحانی درباره توافق هسته‌ای دقت کنید، از آقای روحانی می‌پرسند نظر شما درباره توافق هسته‌ای چیست؟ می‌گوید خوشبینی و بدبینی در دنیای سیاست معنا ندارد و باید واقع‌بین بود، البته آقای روحانی می‌گوید با شناختی که از دنیا و مسائل دارم بدبین نیستم؛ تا کنون سابقه نداشته است هیچ رئیس‌جمهوری مقابل نظر مقام معظم رهبری اینگونه نظر دهد.»
 
ناصر نوبری دیگر سخنران برنامه است که با شور و هیجان اش، جمعیت را به وجد آورده و در بخشی از حرفهایش به روحانی می گوید حداقل یک نفر را معرفی کنید تا بتواند از توافق ژنو دفاع کند! نه اینکه هر کسی می خواهد از این توافقنامه دفاع کند می گوید اصلا انرژی هسته ای می خواهیم چه کار؟ آیا موضع دولت هم همین است؟!
 
 
حالا دیگر نوبت فریدون عباسی رییس سابق سازمان انرژی اتمی است، شهید زنده ای که یک بار هم از ترور موساد در خیابان های تهران جان سالم به در برده است و این روزها که همکاران سابقش را به خاطر شهادت آنها از دست داده، یکه و تنها به دانشگاه ها و مجامع مختلف می رود و از دلواپسی هایش برای آینده ایران بواسطه توافق ژنو می گوید.
 
امروز هم آرام آرام از نقاط ضعف توافق ژنو می گوید و وقتی تاکید می کند: « تیم مذاکره کننده قبلی به خوبی و قهرمانانه در مقابل این خواسته مقاومت کرد و اگر بخواهیم عنوان قهرمانی به کسی بدهیم باید به تیم آقای جلیلی بدهیم نه دیگران.» سالن و جمعیت حاضر در آن به وجد می آید و با شعارهایی در حمایت از تیم سابق مذاکره کننده ای سابق کشورمان،  از آنها به خاطر حفظ عزت و معامله نکردن حقوق ملت با دشمن تشکر میکنند.
 
 
بعد از عباسی، فواد ایزدی از نگرانی های خود می گوید: «دلواپسیم که امتیازات مورد نیاز کشور در گام نهایی گرفته نشود» و بعد از وی نیز مهدی محمدی صحبتهایش را آغاز می کند و می گوید که «توافق ژنو، توافقی است که ماهیت انقلاب را هدف گرفته و موضوع هسته ای تنها یک سکو برای رسیدن به این هدف است.»
 
و در نهایت نیز محمد صادق کوشکی با اعلام انتقاداتش به توافق ژنو می گوید: «امروز با افتخار عنوان بی‌سوادی را می‌پذیریم و به آن افتخار می‌کنیم تا فردا بی‌شرف نباشیم.»
 
اما این پایان برنامه نیست و پس ازشعارهای پی در پی حاضران در سالن در حمایت از محتوای صحبتهای سخنرانان، مجری به روی سن آمده و ضمن دعوت از دیگر اساتید حاضر در سالن، از آنها خواست تا یک عکس یادگاری بگیرند. این عکس بهانه ای بود برای تقدیر ویژه از دکتر سعید زیباکلام، سید محمد نبویان، حمید رسایی، حسین قدیانی و ... که بعضا مورد شکایت شورای عالی امنیت ملی به علت نقد توافق ژنو نیز قرار گرفته اند؛ از آنها می خواهد تا چند کلامی با مردم صحبت کنند.
 
 
 در همین حال جمعیت حاضر در سالن نیز با شعارهایی خطاب به ضرغامی از وی می خواهد تا با تمام کردن سانسور صحبتهای منتقدان ژنو، فرصتی برای حضور آنها در رسانه ملی فراهم کند تا در قبال ساعتها مدح یک طرفه عملکرد تیم مذاکره کننده و این توافقنامه، چند دقیقه ای هم منتقدان دولت بتوانند از نگرانی های خود خطاب به مردم بگویند.
 
* حالا دیگر اذان مغرب شده است و فوج فوج جمعیت حاضر در سالن و اطراف سالن به سمت وضوخانه حرکت می کنند، بازار فروش نشریات و سی دی های مرتبط با توافق ژنو هم داغ داغ است، میهمانان نیز فرصتی برای سر خاراندن ندارند! دور هر یک را ده ها نفر گرفته اند و سوالات و نگرانی هایشان را مطرح می کنند، بویژه نمایندگان مجلس که مردم و دانشجویان دائما به آنها گفته می گویند مدیون خون شهدا و مردم هستید اگر در برابر انفعال عده ای! سکوت کنید و بگذارید سرمایه های این مملکت به بهانه دلارهای نرسیده به کشور، تاراج شود ...

+ نوشته شـــده در یکشنبه 93/2/14ساعــت 8:38 صبح تــوسط عباس | نظر
.تغییر ‏محل برگزاری همایش پس از کارشکنی‏های دولتی؛ محل جدید برگز

بسمه تعالی

 
حال مشخص نیست که بالاخره دانشجویان منتقد توافق ژنو و سیاست خارجی دولت تدبیر و امید، از نظر جریان رسانه‎ای و تبلیغاتی حامی دولت عضو ‏ستادهای دکتر جلیلی هستند، یا آنکه از سوی ستادهای موهومی که این روز‌ها با نام «هما» یا (هواداران محمود احمدی‎نژاد) در رسانه‎های آن‌ها ساخته ‏شده است، برای این دانشجویان کارت عضویت صادر شده است!؟ با این حال آنچه مشخص و واضح به نظر می‌‎ رسد آن است که برگزاری این همایش بزرگ ‏نگرانی‎های جدی را برای جریان حامی دولت بدنبال داشته است چنانکه علاوه بر کارشکنی عملی در اختصاص سالن و... به خبرسازی توسط لشکر رسانه‎ای ‏خود علیه این همایش نیز روی آورده‎اند. ‏
 
تغییر ‏محل برگزاری همایش پس از کارشکنی‏‌های دولتی؛ محل جدید برگزاری همایش: لانه جاسوسی
 
اما پس از لغو محل قبلی برگزاری همایش «دلواپسیم» توسط یک نهاد دولتی، مسئولین برگزاری این همایش اعلام کرده‎اند، همایش مذکور در‌‌ همان ساعت از ‏پیش اعلام شده یعنی ساعت 30: 16 امروز شنبه، برگزار خواهد شد، با این تفاوت که محل برگزاری همایش از سالن سید الشهدا (علیه السلام) در میدان هفتم ‏تیر، به سالن بصیرت لانه جاسوسی، واقع در تقاطع مفتح و طالقانی منتقل شده است. این در حالی است که مسئولین برگزاری همایش اعلام کرده‎اند، تمامی ‏مجوزهای لازم از سوی نهاد‌ها و ارگان‎های انتظامی برای برگزاری این همایش نیز دریافت شده است. ‏
 
لازم بذکر است در پی دعوت تشکل‌های دانشجویی و مردمی از اساتید و چهره‌های برجسته جهت شرکت در گردهمایی بزرگ منتقدان توافق ضعیف، تا ‏کنون چهره‌های برجسته‌ای از اساتید حوزه و دانشگاه، برای شرکت در این برنامه اعلام آمادگی کرده‌اند. در این برنامه که با عنوان «دلواپسیم» و در ایام ‏بزرگداشت استاد و در آستانه آغاز نگارش رسمی متن توافق نهایی میان ایران و گروه 1+5 برگزار می‌گردد، نگرانی شرکت کنندگان نسبت به انعقاد توافقی ‏ضعیف که منافع ملی کشور در آن لحاظ نشده باشد، در اشکال گوناگون ابراز خواهد شد. ‏
 
‏ سخنرانی‌های کوتاه اساتید شرکت کننده، شعرخوانی، پخش کلیپ‌های کوتاه پیرامون توافق ضعیف در گام نهایی توافقنامه ژنو و اعتراضات دانشجویی سال ‏‏82 به توافق ضعیف سعدآباد، و اهداء اولین جایزه سالانه شهید احمدی روشن به افراد شاخصی که به خاطر حراست از دستاوردهای هسته‌ای کشورمان ‏متحمل هزینه‌های قابل توجه شده‌اند، از برنامه‌های همایش «دلواپسیم» است. ‏
 
این گردهمایی امروز شنبه 13 اردیبهشت از ساعت 30: 16 در تالار بصیرت لانه جاسوسی (به نشانی تهران، تقاطع خیابان مفتح و طالقانی) برگزار می‌شود. ‏
 
اسامی برخی از اساتید و چهره‌های شاخصی که تا کنون شرکت خود را در این برنامه اعلام کرده‌اند، بدین شرح است: ‏
‏1. ‏دکتر سعید زیباکلام (استاد دانشگاه، رئیس اسبق اداره سازمان‌های بین المللی وزارت خارجه)‎
‏2. ‏دکتر فریدون عباسی (استاد دانشگاه، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی‎) 
‏3. ‏مهندس ناصر نوبری (سفیر سابق ایران در روسیه)‎
‏4. ‏دکتر عباسعلی کدخدایی (استاد دانشگاه، سخنگوی سابق شورای نگهبان) ‎
‏5. ‏دکتر غلامحسین الهام (استاد دانشگاه، سخنگوی سابق دولت و شورای نگهبان) ‎
‏6. ‏دکتر سید محمد حسینی (استاد دانشگاه، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی)‎
‏7. ‏دکتر محمد صادق کوشکی (استاد دانشگاه)‎
‏8. ‏دکتر محمد علی رامین (دبیر کل بنیاد جهانی هولوکاست)‎
‏9. ‏محمد کوثری (نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس) ‎
‏10. ‏حجت الاسلام محمود نبویان (استاد حوزه و دانشگاه، نماینده مجلس)‎
‏11. ‏دکتر مهدی کوچک‌زاده (استاد دانشگاه، نماینده مجلس) ‎
‏12. ‏جواد کریمی قدوسی (نماینده مجلس)
‏13. ‏دکتر علی اصغر زارعی (استاد دانشگاه، نماینده مجلس)
‏14. ‏مهندس مهرداد بذرپاش (نماینده مجلس)
‏15. ‏دکتر زهره طبیب‌زاده (استاد دانشگاه، نماینده مجلس)
‏16. ‏دکتر محمد سلیمانی (استاد دانشگاه، نماینده مجلس) ‎
‏17. ‏حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی (استاد حوزه، نماینده مجلس)‎
‏18. ‏مهندس حسین آبنیکی (معاون سابق سازمان انرژی اتمی)‎
‏19. ‏دکتر جواد منصوری (معاون اسبق وزارت خارجه)‎
‏20. ‏دکتر پرویز امینی (استاد دانشگاه)‎
‏21. ‏دکتر وحید یامین‌پور (استاد دانشگاه) ‎
‏22. ‏مهدی محمدی (عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای)
‏23. ‏دکتر عبدالله گنجی (مدیر مسئول روزنامه جوان)‎
‏24. ‏حجت الاسلام قاسم روانبخش (مدیر مسئول هفته نامه پرتو سخن)
‏25. ‏دکتر علی اکبر متکان (استاد دانشگاه، معاون سابق وزیر علوم)‎
‏26. ‏دکتر حاجی حیدری (استاد دانشگاه)‎
‏27. ‏حجت الاسلام والمسلمین حمداللهی (استاد حوزه علمیه)
‏28. ‏دکتر اسماعیل کفایتی (استاد دانشگاه، رئیس سازمان بسیج مهندسی)
‏29. ‏مهندس حسن حمیدزاده (معاون اسبق پارلمانی قوه قضائیه)
‏30. ‏دکتر اقبال شاکری (استاد دانشگاه، عضو شورای شهر تهران)
‏31. ‏صادق محصولی (وزیر سابق کشور)
‏32. ‏حسین فدایی (نماینده سابق مجلس شورای اسلامی)
‏33. ‏حسین قدیانی (رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی)
‏34. ‏مازیار بیژنی (کاریکاتوریست)
‏35. ‏سهیل کریمی (مستندساز)
‏36. ‏مسعود شجاعی طباطبایی (رئیس خانه کاریکاتور)‎
‏37. ‏کامران غضنفری (پژوهشگر و نویسنده کتاب راز قطعنامه)‎
‏38. ‏دکتر بهزاد حمیدیه (استاد حوزه و دانشگاه)‎
‏39. ‏حجت الاسلام دکتر محمد باقر ولدان (استاد حوزه و دانشگاه)

 

کد خبر:188605 -


+ نوشته شـــده در شنبه 93/2/13ساعــت 11:35 صبح تــوسط عباس | نظر
33- چکار کنیم لذت شیرینی گناه از وجودمان برود ؟ اولا شیرینی بای

بسمه تعالی

33- چکار کنیم لذت شیرینی گناه از وجودمان برود ؟

   

                                                حجت الاسلام نقویان

اولا شیرینی باید باشد . اگر این شیرینی برود ، دیگر ترک گناه ثوابی ندارد . اگر یک خربزه تلخ و ترشیده باشد و بچه ای که این خربزه دوست دارد ، این را نخورد ، هنر نکرده است . یا بچه سرما خورده و خربزه را نمی خورد . خوب هنر کرده ؟ اگر خربزه شیرین بود و تو به دنبالش نرفتی و نخوردی خیلی مزه دارد . امیر المومنان در باب توبه می فرمایند : گوشتهایی که از گناه در تنت روییده ، باید آب بشود . یک نگاه نامشروع هم لذت دارد و گوشت تن من میشود . وقتی غیبت کسی را می کنم و آبروی او را می برم و دلم خنک میشود ، این هم گوشت تن شما میشود . اتفاقا غیبت هم نوعی خوردن است . یک دروغ و یک غیبت خوردنی میشود . منتهی این ها خوردنی کاذب است . این خوردنی ها مزه دارد و شکم را هم پُر میکند . خدا میگوید : این ها که خیلی مزه دارد ، رها کن . خدا با انسانهای عاقل صحبت میکند . چطور وقتی شما مریض میشوید به دکتر می روید و داروی تلخ دکتر را هم می خورید . چون سلامتی برایتان مهم است و در دوران پرهیز از چیزهایی که برایت بد است ، پرهیز میکنید . خیلی جاها ما از شیرینی های نامشروع دست بر می داریم . خدا میگوید : تو از این چشم بپوش ، ما چیزهای بهتری به تو میدهیم . بچه های خوب در میهمانی به حرف مادر گوش می دهند و با اشاره مادر چیزی می خورند . بعد که خانه می آیند ، مادر به او خوراکی بیشتری می دهد که آبرویش را در میهمانی حفظ کرده است . خدا می گوید : ما با انسانهای عاقل صحبت می کنیم . انسانهای بی عقل ، از حیوان بدتر هستند . سعدی حکایت شیرینی دارد . کسی آمد خربزه بخرد . قیمت را سوال کرد . فروشنده گفت : اینهایی که این طرف است ، دو تا یک دانگ و آنهایی که آن طرف هستند ، چهار تا یک دانگ میشود . گفت : فرقشان چیست ؟ فروشنده گفت : این ها که دو تا هستند ، از دسترنج خودم است ولی چهارتایی ها را بچه هایم دزدیده اند و آورده اند . طرف گفت : ازاین حرام تر و ارزان تر نداری ؟ حالا که من می خواهم حرام بخورم ، فرقی نمیکند چند تا باشد . یک فضله ی موش در یک لیوان شربت بیفتد ، همه را آلوده میکند . اگر ما بتوانیم با عقلمان به دین نگاه کنیم نه با احساساتمان و بتوانیم آن طرف تر را هم ببینیم ، قطعا گناه نمی کنیم . کسی به گوسفندی سبزی می داد و از آن طرف به او دست می زد که ببیند چاق شده است یا نه . من که شربت تلخ میخورم ، سریعا سلامتی نمی آید ، بعدا می آید ولی شربت تلخ نقد است و سلامتی اش نسیه است . کسی که می خواهد در دانشگاه قبول بشود ، یکسال همه ی تفریحات را بر خودش حرام می کند . او دارد نقد این شیرین را از دست می دهد به امید قبولی نسیه . چرا اینجا این کار را می کنیم ؟ در مورد دین هم ، باید همین کار را انجام بدهیم .


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 93/2/4ساعــت 9:20 صبح تــوسط عباس | نظر
امریکا نماینده ایران در سازمان ملل را دیپورت کرد؛دیپلمات‎های ایر
بسمه تعالی
امریکا نماینده ایران در سازمان ملل را دیپورت کرد؛دیپلمات‎های ایرانی هم برای مذاکرات نیویورک را انتخاب کردند!

 

گروه بین الملل- رجانیوز: در حالی که مقامات کاخ سفید در اقدامی توهین آمیز حضور نماینده ایران در سازمان ملل را ممنوع کردند با این حال، وزارت امور خارجه کشورمان نه تنها واکنش در خور شانی به این حرکت نداده است، بلکه با درخواست مقامات آمریکایی مبنی بر برگزاری مذاکرات کارشناسی در نیویورک موافقت کرده است .

به گزارش رجانیوز، عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات هسته ای از برگزاری مرحله بعدی مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 از 15 تا 19 اردیبهشت در نیویورک، آمریکا، خبر داد.

معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزیر خارجه ایران گفت که «این مذاکرات در حاشیه اجلاس کمیته مقدماتی بازنگری ان‌پی‌تی با حضور کارشناسان هسته‌ای و فنی کشورمان و اعضای 1+5 انجام می‌شود.»

آقای عراقچی دستور کار این مذاکرات را ادامه بحث‌های فنی و کارشناسی عنوان کرده است.

موافقت وزارت امور خارجه با برگزاری مذاکرات کارشناسی در نیویورک در حالی صورت پذیرفته است که مردم، کارشناسان و برخی از نمایندگان مجلس انتظار داشتند دستگاه دیپلماسی ایران به توهین بی سابقه کاخ سفید در عدم صدور ویزا برای حمید ابوطالبی واکنش جدی و متناسب نشان دهد.

با این حال مقامات وزارت امور خارجه نه تنها واکنش عملی به توهین اخیر مقامات آمریکایی نشان ندادند بلکه با موافقت درباره برگزاری مذاکرات کارشناسی در نیوریورک عملا تهدیدهای دیپلماتیک خود را «بی اثر» کردند.

در طول مذاکرات هسته ای این برای اولین بار است که مذاکرات کارشناسی در شهر نیویورک انجام می شود.

ایران چگونه می تواند از تعیین محل مذاکرات بهره برداری کند؟ 

بر اساس آداب دیپلماسی و فنون مذاکره، تعیین محل برگزاری مذاکرات بین المللی یکی ازموارد تشریفاتی به حساب می آید با این حال ، پیشنهادهای طرفین مذاکره، موافقت و یا مخالفت آنان رویکرد کشورهای مذاکره کننده را پیش از آغاز مذاکرات به نمایش می گذارد.

در همین راستا تیم سابق هسته ای ایران پیش از این، از تعیین محل مذاکرات هسته ای به عنوان یک امتیاز دیپلماتیک برای خود بهره می برده است، به گونه ای که پیش از بحران سوریه که ایران و ترکیه همپیمان منطقه ای به حساب می آمدند با پافشاری مذاکره کنندگان ایرانی، استامبول به عنوان محل مذاکرات هسته ای انتخاب شد.

پس از تیره شدن روابط تهران و آنکارا، مقامات ایرانی با مخالفت ادامه مذاکرات در استامبول و تعیین محل مذاکرات در بغداد، وجاهت دولت نوری المالکی را در بعد بین المللی ارتقا دادند.

آن زمان ترکیه به نماد مخالفت با اسد در منطقه تبدیل شده بود و طبیعی بود که کشورهای غربی بخواهند به منظور کسب وجهه برای ترکیه این مذاکرات در آن کشور برگزار شود.

از سوی دیگر در آن برهه، نوری المالکی به عنوان متحد ایران در منطقه پیرامون موضوع طارق الهاشمی تحت فشارهای اخلی قرار داشت. نوری المالکی البته با حمایت کامل از اسد مورد غضب کشورهای غربی قرار نیز گرفته بود و حتی زمزمه‌هایی برای تشکیل انتخابات پارلمانی زودرس در این کشور شنیده می‌شد.

در این حال تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با پافشاری بر برگزاری مذاکرات در بغداد موفق شد به ننتیجه دلخواه خود دست پیدا کند.

ایران توانست با محقق کردن این درخواست، هم مخالفت خود با ترکیه را به بهترین شکل نشان دهد و بنمایاند که تهران در مخالفت خود با آنکارا درباره سوریه جدی است از سوی دیگر توانست با کسب وجهه ای که برای دولت نوری المالکی کسب کند دولت وی را از آن بحران داخلی عبور دهد.

آقای ظریف و اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای که افتخار خود را تجریه بالا در عرصه دیپلماسی می دانند، باید مطلع باشند که  عرصه مذاکرات و دیپلماسی خطی و ساده نیست و پییچیدگی‌های خاص خود را دارد. از نحوه صحبت کردن، لبخند زدن و حرکات دست دیپلمات‌ها تا محل، روز مذاکرات و کلمات مورد استفاده در توافقات و ... معنا و مفهوم خاص به خود را دارند.

اینکه مقامات وزرات امور خارجه کمتر از یک هفته پس از امضای قانون منع ورود نماینده ایران به سازمان ملل، موافقت خود را با برگزاری مذاکرات کارشناسی اعلام می کنند، این پیام را به طرف مقابل القا میکند که تیم مذاکره کننده ایرانی در موضع انفعال قرار دارد. پیشنهادات عجیب ایران در زمینه غنی سازی اورانیوم و موضوع آب سنگین اراک نیز موید این گزاره است.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 93/2/2ساعــت 7:49 صبح تــوسط عباس | نظر
<      1   2   3   4