سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی شخصیت ایرانی و چالش چند شخصیتیها (یادداشت روز) 1- ر
دادستان کل کشور خبر داد
دادستان کل کشور گفت: قرائن نشان می‌دهد برخوردی که به واسطه ماجرای مواجهه مامور پلیس با یک زن بدحجاب در پارکی در تهران با نیروی انتظامی صورت گرفت، برنامه‌ریزی شده بود.

 به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در اختتامیه پانزدهمین همایش سراسری روسای کل دادگستری و دادستان‌های سراسر کشور گفت: امروز امنیت هدف دشمن و سیبلی برای تیرهای کشنده‌ای است که به طرف ما شلیک می‌کنند و کاملا مشخص می‌باشد که دشمن مسایل اعتقادی، فرهنگی، اقتصادی و اعتماد عمومی جامعه را هدف گرفته و متناسب با حمله دشمن باید خودمان را مجهز کنیم.
منتظری افزود: دشمنان در مسایل اقتصادی، اعتقادی، فرهنگی، امنیتی و نظامی کار و هزینه می‌کنند و باید حساسیت ویژه‌ای به این موضوع داشت.
تبانی برای ورود کالای قاچاق
وی با طرح این سؤال که مگر امکان دارد این حجم عظیم از قاچاق و ارز بدون تبانی از مبادی رسمی وارد کشور شود از بررسی این موضوع در دادستانی کل خبر داد.
دادستان کل کشور با ‌اشاره به مصیبت‌هایی که قاچاق و ارز برای کشور و اقتصاد کشور ایجاد می‌کند بر ضرورت پیگیری دادستان‌ها نسبت به تبانی‌های صورت گرفته در این زمینه تاکید کرد و گفت: دادستان‌ها در این دو موضوع با جدیت ورود کنند؛ چرا که قاچاق ضربه‌هایی را به ‌اشتغال و تولید وارد کرده است.
تلاش دشمنان برای سلب اعتماد مردم
 از نظام
منتظری با ‌اشاره به تلاش دشمنان برای سلب اعتماد مردم از نظام گفت: دشمنان تلاش می‌کنند که توده مردم را به واسطه اقداماتی در رسانه‌های جدید نظیر پیام‌رسان‌ها نسبت به نظام بی‌اعتماد کنند.
 وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری پیرامون ضرورت سازماندهی فضای مجازی تاکیدات فراوانی دارند، ادامه داد: ما شاهد هستیم که دشمنان از طریق این فضا دروغ و نیرنگ و مسایل ضداخلاقی و مسایل ضدامنیتی را پیش می‌برند.
دادستان کل کشور با بیان اینکه از دولت مصرانه می‌خواهیم که در اجرای منویات مقام معظم رهبری نسبت به ساماندهی پیام‌رسان‌ها اهتمام داشته باشند، گفت: از یک سو باید به تقویت پیام‌رسان‌های داخلی پرداخت و از سویی دیگر باید به جامعه این اطمینان داده شود که به هیچ وجه هیچ مقام و دستگاهی حق ورود به عرصه زندگی خصوصی‌اشخاص را ندارد.
منتظری گفت: به عنوان دادستان کل و شما به عنوان دادستان‌های سراسر کشور این اطمینان را به مردم بدهید که هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ قانونی و هم با توجه به فتوای مقام معظم رهبری به هیچ وجه ورود به زندگی خصوصی‌اشخاص در شبکه های اجتماعی مجاز نیست و به مردم بگویید که چنین القائاتی از سوی دشمنان برای سلب اعتماد مردم طرح می‌شود. 
وی اظهار داشت: مردم هرجا دیدند از طریق پیام‌رسان‌های داخلی ورودی به حریم خصوصی آنها صورت گرفته است سریعا مراجعه کنند تا ببیند که قوه قضائیه در دفاع از حق آنها ورود پیدا می‌کند و متخلفین و مجرمین را به ‌اشد مجازات می‌رساند.
دادستان کل کشور تاکید کرد: به موجب حکم شرع و فتوای مقام معظم رهبری و آیین‌نامه ابلاغ شده سرک کشیدن به حریم خصوصی ‌اشخاص از طریق پیام‌رسان‌ها مجاز نیست.
هدف‌گیری دشمن علیه ستون خیمه انقلاب
منتظری تصریح کرد: دشمن ستون خیمه انقلاب یعنی ولی‌فقیه و نهادهایی نظیر قوه قضائیه و سپاه و نیروی انتظامی را که در راستای اهداف و سیاست‌های تعیین شده رهبری حرکت می‌کنند، هدف گرفته است و تلاش دارد این ارکان را به انحای مختلف با دروغ‌سازی و صحنه‌سازی مورد هجمه قرار دهد.
هجمه علیه نیروی انتظامی با برنامه‌ریزی قبلی
وی با ‌اشاره به موضوع مواجهه مامور نیروی انتظامی با یک زن بدحجاب در پارکی در تهران گفت: قرائن نشان می‌دهد که این برخوردی که به واسطه این ماجرا با نیروی انتظامی صورت گرفت، برنامه‌ریزی شده بود و این موضوع از نوع فیلمبرداری این ماجرا مشخص بود.
دادستان کل کشور ادامه داد: البته ممکن است در نحوه تذکر دادن مامور نیروی انتظامی نیز ‌اشتباه و تخلفی صورت گرفته باشد که ما از این موضوع دفاع نمی‌کنیم اما مشاهده کردید در این ماجرا عده‌ای با هدف تخریب نیروی انتظامی وارد شدند و فیلم گرفته شده از ماجرا را با چه سرعتی در پیام‌رسان‌ها نشر دادند و حتی برخی از آقایان و خانم‌های نماینده و برخی جریانات سیاسی در نشریات در قبال این مسئله موضع‌گیری‌هایی کردند.
منتظری بیان داشت: اگر یک مامور نیروی انتظامی برخلاف مقررات برخوردی را صورت داده باید به سازمان قضایی نیروهای مسلح مراجعه کرد تا موضوع رسیدگی شود اما اینکه بدون بررسی موضوع عده‌ای در مجلس و روزنامه‌ها سر و صدا کنند قابل قبول نیست.
پیگیری اهانت به امام رضا(ع) از بعد امنیتی
وی با انتقاد از افرادی که در قبال این حرکات فریادشان به آسمان بلند می‌شود اما در قبال توهین یک فرد نانجیب به ساحت مقدس امام رضا(ع) سکوت می‌کنند، گفت: آیا شما یک سرمقاله در روزنامه‌های آنها دیده‌اید که این فرد توهین‌کننده به ساحت مقدس امام رضا(ع) را محکوم کرده باشند؟
دادستان کل کشور ادامه داد: در این موضوع، فرد اهانت‌کننده به محض اینکه متوجه شد دستگاه قضایی پیگیر موضوع است به قصد فرار به فرودگاه امام مراجعه کرد که خوشبختانه توسط دادستانی تهران در همانجا دستگیر شد.
منتظری افزود: من به دادستان تهران گفتم که این جریان را فقط در اختیار دادسرای فرهنگ و رسانه نگذارد و آن را از بعد امنیتی هم پیگیری کند؛ چطور می‌شود فردی با آن سابقه این چنین به حریم حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) که ولی‌نعمت ما هست جسارت کند و بعد هم قصد فرار به خارج از کشور را داشته باشد؛ باید پشت پرده این ماجرا را دید.
وی اظهار داشت: متاسفانه عده‌ای در داخل کشور به دنبال این هستند که از نهادهایی همچون قوه قضائیه، سپاه و نیروی انتظامی یک نقطه ضعف بگیرند و آن را به هر طریقی که می‌توانند و با قدرت رسانه‌ای که دارند بزرگ و برجسته کنند.
دادستان کل کشور افزود: آیا می‌شود در مملکت امام زمان (عج) و در کشور امام رضا(ع) یک فرد نانجیب آن حرف‌های نامربوط و زشت را به حریم ولایت بزند و کسی کار به کارش 
نداشته باشد.

+ نوشته شـــده در شنبه 97/2/8ساعــت 12:31 عصر تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی نفوذیها را میتوان شناخت!(یادداشت روز) 1- پنج دهه ق

!


کاریکاتور - دلارهای نفتی، شاه عربستان



1- پنج دهه قبل، ژان پل سارتر، فیلسوف منتقد فرانسوی درباره چگونگی نفوذ غرب در کشورهای جهان سومی نوشته بود؛
 «ما رؤسای قبایل، خان‌زاده‌ها، پولدارها و گردن‌کلفت‌های آفریقا و آسیا را می‌آوردیم چند روزی در آمستردام، لندن، نروژ، بلژیک و پاریس می‌چرخاندیم، لباس‌هایشان عوض می‌شد... روابط اجتماعی تازه‌ای یاد می‌گرفتند و... آرزوی اروپایی شدن را در دل‌هایشان به وجود می‌آوردیم. بعد اینها را به کشورهای خود پس می‌فرستادیم. کدام کشورها؟ کشورهایی که درِ آنها برای همیشه به روی ما بسته بود، ما در آنها راه نداشتیم، ما نجس بودیم، ما دشمن بودیم. روشنفکرهایی که درست کرده بودیم، فرستادیم به کشورهایشان، بعد از آمستردام، از بلژیک و از پاریس فریاد می‌زدیم برادری، انسانیت، بعد می‌دیدیم پژواک صوت ما از نقاط دور دست از دهان همین روشنفکرها- عین سوراخ آب انبار- پس می‌آید. هر وقت ساکت می‌شدیم آن سوراخ‌ها هم ساکت بودند، هر وقت حرف می‌زدیم، انعکاس وفادارانه و درست صوت خودمان را از حلقوم‌هایی که ساخته بودیم، می‌شنیدیم. مطمئن شده بودیم که این روشنفکران هرگز کوچکترین حرفی برای زدن بجز آنچه در دهانشان می‌گذاشتیم ندارند بلکه حتی حق حرف زدن را از مردم خودشان هم گرفته‌اند.»  ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در شنبه 97/2/1ساعــت 10:54 صبح تــوسط عباس | نظر
<      1   2