سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری/آخرین اخبار از آرایش سیاس

 

بسمه تعالی
آخرین اخبار از آرایش سیاسی گروه های اصولگرا

 

 هر چه به روزهای آخر سال نزدیک تر می شویم آرایش سیاسی گروه ها و جریان ها نمایان تر می شود اما حضور خیل کثیر افرادی که «احساس تکلیف» کرده اند تا در صحنه انتخابات شرکت کنند باعث شده تا تناقضات گفتاری و رفتاری جریان های

سیاسی نیز مشخص گردد.

 

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری/

 

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جریان‌های اصولگرا که در حال حاضر بیشترین تشتت آرا و کاندیداهای مکّلف برای حضور در انتخابات را دارند بیشترین چالش را در نحوه موضع گیری و اعلام برنامه های خود برای انتخابات پیدا کرده اند.

 


محسن رضایی در سال 88 گفت: «استراتژی جریان اصولگرا در انتخابات سال 84 حضور پر تعداد و کنار کشیدن همه به نفع یک نفر بود. اما حاصل نشد» این تاکتیک امروز برای بخشی از بدنه اصولگرایان بویژه جریان های ایثارگران؛ رهپویان؛ جبهه پیروان خط امام و رهبری و.... نیز اتفاق افتاده است و قالیباف به عنوان گزینه اصلی برای بخشی از این جریان ها مطرح شده است و حضور پر توان جریان ها و اعلام کاندیداها برای پر کردن فضا و کنار کشیدن به نفع او بوده است اما ظاهرا سرنوشت این تاکتیک نیز همان اتفاق سال 84 خواهد بود با این تفاوت که رقابت بجای 5 و 6 کاندیدای اصولگرا بین تعداد زیادی از کاندیداهای اصولگرا می باشد.

همچنان که سیاست ورزی به دو شاخه عقلایی و غریزی تقسیم می شود؛ رفتار اصولگرایان نیز در این تاکتیک بیشتر بر اساس سیاست ورزی غریزی بر اساس علقه های عاطفی، سیاسی و اعتقادی است که باعث شده تا جریان ها از گزینه های مد نظر خود کوتاه نیایند.

جریان تحول خواه تحلیل های مختلفی را در مورد کاندیدای مورد نظر خود می دهد. این جریان که در سال 84 تیم ستادی قالیباف را تشکیل می دادند امروز خود داعیه دار کاندیداتوری هستند. رهپویان در عین توجه به ائتلاف 2+1 از کاندیداتوری زاکانی می گوید.

از سوی دیگر مجتبی توانگر روابط عمومی ایثارگران با بیان اینکه کاندیداتوری علیرضا زاکانی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری قوت گرفته است، گفت: زاکانی برای تقویت گفتمان انقلاب اسلامی وارد عرصه انتخابات خواهد شد.

حسین نجابت عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در خصوص جلسه شورای مرکزی این حزب گفت: از میان این ده کاندیدا ائتلاف سه‌گانه را به عنوان مرجع اصلی انتخاب کردیم و علاوه بر این با توجه به شاخصه‌هایی که طی شش ماه گذشته تدوین کردیم به "علیرضا زاکانی" و "حدادعادل" هم رسیده‌ایم.

این گفته نجابت که بیشتر بر اساس علقه های عاطفی این جریان با «زاکانی» و «حداد عادل» است شاید مغایر با استراتژی جریان تحول‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری و نزدیکی به قالیباف باشد و این خود دلیلی است که چند ساعتی بعد از این مصاحبه توانگر؛ مسئول روابط عمومی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه بررسی مصداق های انتخابات ریاست جمهوری در شورای مرکزی ایثارگران ادامه دارد، بگوید: «هر گونه اظهار نظر در مورد نامزدهای انتخاباتی اظهار نظر شخصی تلقی می شود لیکن آن چه تا کنون به صورت رسمی از سوی جمعیت ایثارگران مطرح شده و مورد ائتلاف سه گانه است که توانسته مبنا و مرجعیتی برای ائتلاف و همگرایی اصولگرایان باشد.»

در کنار نگاه های متفاوت تحول خواهان به انتخابات اجتماع ولایتی؛ حداد و قالیباف از نظر هدف اصلی اعلام شده از سوی تصمیم گیرانش یعنی وحدت یا ائتلاف نیز بسیار آسیب پذیر است.  اساسا این ترکیب ائتلافی خود ضد ائتلاف است و برعکس، مرزبندی  جریان های موسوم به اصول گرا  را تشدید خواهد کرد. حضور قالیباف در این ترکیب که خط قرمز دو جریان دولت و جبهه پایداری است در نقطه شروع کار  و بدون هیچ بحث و گفتگویی، آنها را به سه جریان در انتخابات تبدیل خواهد کرد.  این ترکیب ائتلافی به دلیل حضور قالیباف در ترکیب خود تنها جریاناتی که گمان می رفت بتوانند به هم نزدیک شوند یعنی پایداری و تحول خواهان را کاملا از هم دور کرد و حتی در مقابل  هم قرار داد.(1)

تنها نفعی که قالیباف از این ائتلاف می توانست ببرد این بود که با قرار گرفتن در کنار حداد و ولایتی بخشی از چالش های پیشینش با قشر مذهبی را جربان کند اما گرایش بدنه مذهبی به آیت الله مصباح از یک سو و عدم کنار آمدن ایشان با قالیباف از سوی دیگر نمی تواند این ظرفیت را برای قالیباف ایجاد کند. همچنین این ائتلاف نتایج برعکس برای موقعیت حداد عادل و ولایتی نیز در بین آن گرایش های اصولگرا خواهد داشت و همراهی و همنشینی آنها با قالیباف، جایگاه آنها را در بین آنها  کاهش خواهد داد.

بر اساس منطقی که در ترجیح و برتری سیاست ورزی از پایین به بالا گفته شد،  بیشترین خسارت این تصمیم(ائتلاف 1+2) بر خلاف تصور بسیاری ها، متوجه کاندیدای جدی تر این ائتلاف یعنی قالیباف است. چرا که این ائتلاف سیاسی در این مقطع و زمان که هنوز رقابت های انتخاباتی در نقطه شروع هستند، وی را از فاز ظرفیت سازی های اجتماعی ِ ناشی از کار در شهرداری تهران، وارد روند سیاسی می کند و همین امر برای او محدودیت های اجتماعی خواهد ساخت. علاوه بر این با قرار گرفتن در کنار ولایتی و حدادعادل که چهره های شناخته شده ای هستند و  ذهنیت اجتماعی مشخصی از آنها وجود دارد، دامنه عمل و میزان انعطاف پذیری سیاسی قالیباف محدود می شود . مخصوصا راه نفوذ وی برای جلب آرایی که  گرایش اصلاح طلبانه به معنای اجتماعی آن دارند با مشکل و چالش مواجه می شود.

شاید همین نکات بود که به یکباره مواضع قالیباف تغییر کرد و «ائتلاف» را به «مذاکره» تبدیل کرد. به گفته لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی؛ قالیباف یک ماه بعد از عقد پیوند با ولایتی و حداد عادل تغییر موضع داد و اعلام کرد که این ارتباط یک «مذاکره» است نه «ائتلاف»؛ این صحبت قالیباف که در جمع برخی از نمایندگان مجلس زده شد بازتاب گسترده ای پیدا کرد تا آنجا که ولایتی چندین بار در مصاحبه های خود بر این ائتلاف سه گانه تاکید کرد.

حداد عادل در مصاحبه با خانه ملت تاکید کرد که تبدیل 2+1 به ائتلاف دو نفره صحت ندارد و ادامه داد: من از طرح این مسائل حیرت می کنم، میتوان بسیاری از مطالبی را که صحت نداره عنوان کرد.

قالیباف در پاسخ به این شایعه که گفته می‌شود شما خیلی تمایل به ادامه‌دادن کار با ائتلاف سه‌گانه ندارید، اظهار کرد: این موضوع را تکذیب می‌کنم. هدف ما از تشکیل این ائتلاف این است که می‌خواهیم یک حرف را به جامعه بگوییم و اینکه علاقه‌مند ادامه زشتی‌های فعلی در جامعه نیستیم. بنده به‌عنوان یک بچه رزمنده یاد گرفته‌ام که منافع شخصی ‌ را به منافع انقلاب ترجیح ندهم و آن سیاستی که من با آن مشکل دارم سیاست مکارانه است. سعی ما این است که در ائتلاف سه‌گانه بحث‌های شخصی را کنار بگذاریم و به‌دنبال اصلاح رویه‌های نادرست گذشته باشیم. بر این اساس بنده یک مصاحبه بیشتر انجام ندادم و طی آن گفته‌ام که این ائتلاف یک ائتلاف عقیدتی است.

عدم اجماع جبهه متحد(!) اصولگرایان در حال حاضر آسیب پذیری زیادی برای سبد آرای این قشر بویژه کاندیدای اصلی آنها یعنی قالیباف ایجاد کرده است و شاید ولایتی که خود رجلی برای شرکت در انتخابات است را بدین تصمیم رساند که به سراغ پورمحمدی برود و از او دعوت بکند که در 2+1 حضور داشته باشد.

جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز که تاکنون مثلث باهنر؛ آل اسحاق و متکی را تشکیل داده است نیز بدنبال ائتلاف با پورمحمدی است و محمدرضا باهنر نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص مطرح شدن ائتلاف نامزدهای جبهه پیروان خط امام و رهبری با مصطفی پورمحمدی، اظهار داشت: با توجه به اینکه پورمحمدی اعلام کرده که من هنوز رسماً کاندیدای انتخابات نشده‌ام، ما دست نگه داشته‌ایم تا وی رسما اعلام کاندیداتوری کند.

 


+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/12/22ساعــت 8:40 صبح تــوسط عباس | نظر
نظر لنکرانی درباره ائتلاف 1+2\وجود یک رئیس جمهور جوان، انقلابی،

بسمه تعالی
نظر لنکرانی درباره ائتلاف 1+2/ بنای جبهه‌پایداری معرفی نامزدهای شورای شهر در کلانشهرهاست

 

گروه استان‌ها – فارس: سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در جلسه طرح معرفت و بصیرت این جبهه در استان فارس، به تبیین موضوعات سیاسی روز پرداخت.

به گزارش رجانیوز، دکتر کامران باقری لنکرانی در سخنان خود به موضوعاتی چون تکنوکراسی، ائتلاف 1 + 2،  عقبه انتقادات به علمای انقلابی همچون آیت‌الله مصباح، برنامه جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر، هجمه‌ها و تخریب‌ها علیه این جبهه و سخنگوی آن، مذاکره با آمریکا و ... اشاره کرد.

بخش‌هایی از سخنان سخنگوی جبهه پایداری در ادامه آمده است و متن کامل آن را می‌توانید، در اینجا ببنید.

فلسفه "تکنوکراسی" در تقابل جدی با "مبانی اسلام"

 اگر ما می­بینیم که کسی در این صحنه حاضر می­شود و صحبت از این می­کند که ما برای اینکه مشکلات کشور را حل بکنیم باید سراغ "تکنوکراسی" برویم و" افتخار" هم بکند که تکنوکرات بودن "اشکالی" ندارد و بیان کند "تکنوکرات" بودن خیلی هم "خوب" است و من "افتخار" می­کنم که تکنوکرات محسوب شوم، خوب این را ما باید تحلیل کنیم ولو اینکه گوینده­ی این حرف را ما به عنوان یک فرد مؤمن و درواقع متعلق به انقلاب حساب بکنیم (که همین جور هم هست) اما باید ببینیم این حرف چه جهت گیری را دارد به ما نشان می­دهد.

 اگر کسی متوجه نباشدکه "تکنوکراسی" یک "فلسفه ای" پشتش هست و صرف استفاده از "ابزار"نیست و این جور مقایسه کند که "شما مثلاً مخالفید ما از اینترنت استفاده بکنیم؟ شما مخالفید ما ویدئو کنفرانس بگذاریم؟ بجای اینکه سفر استانی برویم، ویدئو کنفرانس بگذاریم. در تهران بنشینیم، ویدئو کنفرانس بگذاریم با همه­ی 31 استان کشور در تماس باشیم. شما با این مخالفید؟ یعنی می­گویید حتما ما باید برویم آنجا؟"و با این نگاه حق به جانب، ابزارها را به رخ ما بکشد و حواسش نباشد که این ابزار ها مبتنی بر یک فلسفه ای شکل گرفته اند و هنر اسلام این هست که از ابزارها استفاده بکند و فلسفه آنها را تغییر دهد؛ این بنحوی مشکل اساسی ایجاد می­کند

یا بطور مثال کسی متوجه نباشد که آنچه که در سفر استانی و دیدار چهره به چهره­ی مردم اتفاق می افتد، هرگز در تصویر ویدئوکنفرانس رخ نمی­دهد هرگز این جایگزین آن نمی­شود. بله! باید از اینترنت استفاده کرد، باید ویدئو کنفرانس هم گذاشت، مثلاً از ویدئو کنفرانس برای نظارت استفاده کرد. جاهای که لازم است، فرصت نیست، تذکرات لازم را داد، ولی این را نمی­شود با همدیگر مقایسه کرد. این دو تا موضوع جدا  از همدیگر است.ضمن اینکه "تکنوکراسی" اساسش این هست که شما از "ابزارها" برای "لذت جویی" بیشتر، با "زحمت" کمتر استفاده بکنید. و ما نمی­توانیم این را مبنای" پیشرفت" و "توسعه­ی" کشورمان قرار بدهیم.

"تنازل" سطح "انتخابات" به فضای "احساسی" آسیب بزرگی است

 آنچه که احتیاج مبرم هست در انتخابات آتی "تغییر" رویکرد است نه صرفا تغییر "افراد" و ما متاسفیم به جای اینکه بحث رویکردها بحث "غالب" بشود عده ای زیادی تلاش دارند این بحث را کماکان "فردی" کنند، میگویند آقای فلانی خوب هست، فلانی بد، ما میگوییم همه خوبند مهم این است که هر کسی می خواهد در این صحنه حاضر بشود با چه "برنامه" ای می خواهد بیاید، با چه "رویکردی" می خواهد بیاید متاسفانه عده ای تلاش می کنند که این رویکردها را خیلی "آشکار" نگویند و به نوعی در یک فضای "احساسی" انتخابات یازدهم را هم رقم بزنند اما خوب است که این رویکردها و جهت گیری ها اولا توسط هر کسی که در این صحنه حاضر شده به خوبی بیان بشود و بعد هم حتی اگر افراد آن ها را بیان نمی کنند ما وظیفه داریم که این ها را با تحلیل صحبت شناسایی کنیم و در واقع از این منظر به آن نگاه کنیم.

"برنامه محوری" جایگزین "فردگرایی" و "قطبی سازی "فضای انتخابات شود

عده ای بیان می کنند شما باید به ما بپیوندید، مثلا شما باید بیایید به 2+1 بپیوندید، عده ای می‌گویند نه شما باید به 2+2 بپیوندید، این سبک از ادبیات محل بحث است.

 چه فردی به جه فردی بپیوندد خیلی مهم نیست، مهم تر اینکه بعد از به هم پیوستن، می خواهد چه کار بکند،برنامه اش چیست، اصلا دلیل همکاری مان چیست؟ مبنای همکاریمان چه چیزی باشد؟ چه جهتی را می خواهیم دنبال بکنیم؟ ملاحظه می کنیم که جهت گیری ها خیلی روشن توضیح داده نمی شود، یک عدهای دنبال این هستند که فضا را صرفا به صورت یک فضای دو قطبی در بیاورند، دو قطبی های مختلف مثلا دو قطبی "هاشمی غیر هاشمی"-، عده ای دو قطبی" انحرافی-غیر انحرافی"، عده ای دو قطبی" اصلاح طلب-اصولگرا" .

این "دو قطبی" ها به نوعی "فرار" از "برنامه" داشتن است. ما اعتقاد داریم که انتخابات آینده باید یک انتخابات چند قطبی باشد هر کسی به هر گروهی که در این صحنه حاضر می شود بیشتر به جای اینکه به افراد بنازد و به شخصیت آنها بخواهد افتخار بکند بیاید و برنامه را ارائه بده، این نقطه ضعف مهمی است که بیشتر فعالیت های سیاسی که امروز حول حوش انتخابات ریاست جمهورری در حال شکل گیری است متاسفانه تبدیل شده به بعضعی از "متلک" پرانی های سیاسی، مثلا فردی ادعا می کند که فلان گروه هنوز "دم" نکشیده، فلان گروه هنوز آبش" جوش" نیامده یا مثلا اینکه من بعدا میگویم که در سفر خارجی چه طور شد یا مثلا به هم متلک های دیگری می گویند، حتی برخی از حرف هایی که خلاف هست گفته میشود بطور مثال درهمین ایام بیان شد که فساد در در این دولت بالاترین حدش بعد از انقلاب بوده است.

این اشتباه است که ما به جای اینکه به مبانی بپردازیم صرفا انرژی خود را روی اشخاص بگذاریم اتفاقا این همان جایی است که ما را آسیب پذیر می کند و باعث می شود که خیلی مبنای کارمان روشن نباشد.

توسل به " کانون های قدرت و ثروت" نتیجه "دوری" از "علمای انقلابی"

این که ما در این هفته چندین بار از آدم هایی که "ادعای" سیاسی بودن می کنند شنیدیم که ابراز داشتند چرا "آیت الله مصباح" موضع گیری "سیاسی" می کنند، خیلی حرف "بدی" بود اگر ما از بزرگانی مثل ایشان که جامعه را می توانند "هدایت" بکنند استفاده نکنیم و درس نگیریم، از چه افرادی درس بگیریم ؟از صاحبان باندهای قدرت و ثروت؟ این چه منطقی است که یک عده ای روی آن مانور می دهند و با این مانور دنبال خالی نمودن صحنه از حضور علما و دلسوزان واقعی هستند، تا هر کسی هر کاری دلش بخواهد با شانتاژهای تبلیغاتی انجام بدهد و کسی عمق مطالب را نه بگوید، نه تحلیل بکند و نه بقیه را هوشیار بکند.

شما در مسئولیت فعلی خود از چند نیروی حزب‌اللهی استفاده کردید

ما متاسفیم که برخی حرف ها یی را می شنویم که گوینده مطلب مقصود و منظور نهایی خود را روشن نمی کند. مثلا گفته می شود که ما می خواهیم یک "کابینه ای" داشته باشیم که از همه "نیروها" در آن استفاده بکنیم، خوب جای بحث دارد اولا؛ شما در همین "مسئولیتی" که دارید و به لحاظ "منابع" مسئولیت "پرظرفیتی" است از چند نفر از نیروهای "حزب الهی"،"مومن" و همین "جوان"هایی که "رویش"های انقلاب هستند استفاده کردید یا اینکه در مسئولیت خود نوعا از مسئولان کهنه کار "کارگزارانی" که سابقه همان "ویژه خواری‌ها" داشتند استفاده کردید، به چند نفر از بچه حزب‌اللهی‌ها اعتماد کردید، آنها را "رشد" دادید و کمک کردید با همان نگاه "پرشوری" که اشاره شد کشور را "بسازند"، یا آن منطقه ای که دست شما هست را ارتقا بدهند، همین طور می‌شود که اخیراً رهبر عزیزمان گلایه بکنند " که من چندین بار گفته ام وقتی بحث فضای سبز هست شما به بهانه توسعه شهری و ساختن ساختمان های بلند درختان را قطع نکنید"،دلیل آورده وتوجیه می کنند سود آور است،درآمد شهرداری را بالا می برد نباید با این توجیه کانال های تنفسی شهری را ببندید.

 چرا چنین اتفاق هایی می افتد؟ زیرا افراد در مناصبی که هستند همان نگاه "سنتی ویژه خوار"ی افزایش "درآمد" و دیگر "هیچ" را با همان توجیه "تکنوکراتی" ملاک "عمل" قرار می دهند. باید دقت کنیم نمی شود مجددا از این مسیر اشتباه کنیم. باید روشن کنیم و نقش روشنگری که تک تک افرادی که مسائلی را متوجه هستند باید انجام بدهند، نقش مهمی است خیلی فراتر از این است که ما بگوییم به چه کسی رای بدهیم یا به چه کسی رای ندهیم، مهم این است که شاقول ها را تنظیم کنیم،وقتی شاقول ها را تنظیم کردیم خود به خود مشخص می شود باید به چه رای داد و به چه کسی اعتماد نکرد.

لایه? پنهان‌تر اصلاح‌طلبان به شوراها امید جدی بسته‌اند

پرسش و پاسخ بخش دیگری از جلسه بود که در ادامه به آن می‌پردازیم:

سوال: نظرتان در مورد ائتلاف نه گانه در خصوص شورا‌ها چیست؟

ببینید ما در بحث شورا یک بحث کلان ملی داریم و یک بحث اختصاصی هم در مورد شیراز خودمان، که هردو هم به نظر بنده مهم است. در سطح کلان از نظر سیاسی یک واقعیتی است که نیروهایی که به نوعی در شکل گیری و یا امتداد فتنه سال 88نقش داشتند این‌ها چشم امید زیادی به موضوع شورا‌ها بستند، در انتخابات ریاست جمهوری مشکل این‌ها تائید صلاحیت یا عدم تائید صلاحیت نیست مشکل اصلی این‌ها این است که اگر کاندیدایی با پرچم اصلاح طلبی بیاید در میدان حتما مورد بی‌اعتنایی مردم قرار می‌گیرد. خود آن‌ها هم گفتند که ما نمی‌خواهیم رای بیست میلیونی سال 76خودمان را بیاییم و روی آن قمار بکنیم و به یک رای چهار، پنج میلیونی مفتضح بشویم. چرا این چنین اتفاقی افتاده به خاطر سوء عملکرد خودشان یعنی مردم دیدند که این‌ها هیچ چیزی جز قدرت طلبی‌های خودشان برایشان مهم نیست در سال 88هشت ماه تلاش کردند کشور را فلج بکنند و از هر کاری که می‌توانستند دریغ نکردند که بالاخره کشور را بهم بریزند و در این راه هر کاری را برای خودشان مجاز دانستند حتی ارتباط گیری با خارجی، حتی دریافت کمک از خارجی و یک بار هم نشد که در برابر حمایت‌های خارجی این‌ها اعلام برائت بکنند. در مرداد88آقای اوباما و خانم کلینتون گفتند که ما چشم امید داشتیم به این حرکت‌های خیابانی تهران متاسفانه تمام شد و به جایی نرسید و این‌ها نیامدند اعلام برائت بکنند و نگفتند دخالت در ایران به شما ارتباطی ندارد حتی مراقبت کردند حرفی نزنند که به آن‌ها (حامیان خارجی) بر بخورد و کار از این بد‌تر هم شد و بعضی از این‌ها رفتند خارج و همین اخیرا تئوریسین‌های حمله به ایران شدند وقابل مشاهده عینی است که در رسانه‌های غربی این‌ها تحریک می‌کنند که تو را به خدا به ایران حمله بکنید با اینکه آن‌ها می‌گویند ما نمی‌توانیم حمله بکنیم و در صورت حمله به ضرر خودمان می‌شود و این‌ها (اصلاح طلبان خارج نشین) در حال توجیه تراشیدن برای حمله به ایران هستند.

خوب طبیعی هست که اصلاح طلب‌ها عمده? انرژی خود را در انتخابات ریاست جمهوری نخواهند گذاشت. چون این صحنه را شکست خورده می‌بینند. مشکلشان هم تأیید صلاحیت یا عدم تأیید صلاحیت نیست. در وهله? اول بی‌اقبالی مردم است. به همین خاطر ممکن است با چند کاندیدای دست و پا شکسته حضور پیدا کنند تا فقط حضور داشته باشند و کار نخوابد.

اما در لایه? پنهان‌تر امید جدی بسته‌اند که از طریق شورا‌ها در صحنه? مدیریت کشور حضور پیدا کنند. برای این کار هم با پرچم «اصلاح طلبی» نمی‌خواهند به میدان بیایند. با پرچم «کارآمدی» و با استفاده از نیروهایی که بیشتر وجهه? کارآمدی دارند تا چیز دیگری؛ و بیشتر به این عنوان شناخته می‌شوند نه به عنوان اصلاح طلب تصمیم دارند که وارد میدان شوند. خوب طبیعی هست که اینجا یک صحنه? بسیار مهمی است. باید مراقبت بشود که با نیروهای مومن و حزب اللهی کار آمدی (که در خدمت نظام هستند و نه در خدمت گروههای سیاسی و نه در خدمت اهداف قدرت طلبانه) این چالش پر شود. و به همین دلیل بسیار مهم است که کاندیداهایی که در عرصه? انتخابات شورا‌ها مطرح می‌شوند و حضور پیدا می‌کنند، اولا همدلی و وفاق بینشان بیشتر و قوی تری باشد. دوما این‌ها کسانی باشند که بتوانند واقعا یک الگوی موفقی را ارائه بدهند. و بتوانند اعتماد مردم را به خودشان جمع بکنند. این‌ها نکات مهمی است که باید در انتخابات شورا‌ها مدنظر قرار داده شود.

یک داستان هم شهر شیراز خودمان دارد، مردم شیراز مومن‌اند و کارنامه درخشانی در دفاع از انقلاب اسلامی دارند. ولی چرا باید یک اتفاقی بیفتد که چهره? اول انتخابات شهر یک چهره‌ای باشد که ما نتوانیم به او افتخارکنیم. و یا چرا یک آسیبی رخ بدهد که ما از اعضای شورای فعلی شهر سه نفر دادگاه دارند، دو نفر محکومیت قطعی بگیرند و بگویند شما در شورا نمی‌توانید شرکت کنید، به دلیل اینکه از موقعیتتان سوء استفاده کردید و از این موقعیت هم خودتان و هم شهر را دچار آسیب‌هایی کردید، این موضوع مهمی است و باید ریشه یابی شود و انشاءالله تلاش کنیم که در این نوبت همچنین اتفاقی رخ ندهد.)

تلاش جبهه پایداری به جای معرفی کاندیدا، تدوین برنامه مناسب برای دولت یازدهم است

سوال: آیا جبهه پایداری کاندیدای خود را معرفی کرده است؟

خیر. جبهه پایداری هنوز کاندیدای خود را معین نکرده و بیش از اینکه روی این بحث بخواهد انرژی بگذارد در تلاش است برنامه? مناسب برای دولت یازدهم را تدوین کند.

بنای جبهه پایداری برای معرفی کاندیدای شوراها در کلان‌شهرها

سوال: آیا برای انتخابات شورای شهر و روستا کاندید معرفی می‌کنید؟

جبهه پایداری تا الان بنا دارد که در کلان شهر‌ها جاهایی که ظرفیت وجود دارد و افراد اصلحی را شناسایی کرده معرفی کاندیدا داشته باشد و بقیه? شهر‌ها هم به همین صورت، یعنی اگر نیروهایی را شناسایی کرد که اصلح دانست، آن‌ها را معرفی خواهد کرد. بعضی مناطق هم ممکن است که ما نتوانیم فردی را به عنوان اصلح معرفی بکنیم و طبیعتا کاندیدی را معرفی نکنیم. ولی مبنای فعلی این است که هرجا که نیرویی را به عنوان اصلح شناختیم، به مردم معرفی کنیم.

ادعایی نداریم که هیچ نقطه ضعفی در ما نیست

سوال: در یکی از شماره‌های یکی از هفته نامه‌های دانشجویی مطلبی با عنوان «کدام لنکرانی؟» چاپ شده بود؛ نظرتان را تفصیلا شرح دهید.

من فکر نمی‌کنم که موضوع بنده موضوع مهمی باشد. حالا یک عده‌ای با بنده موافق‌اند، یک عده‌ای هم مخالف‌اند، یک عده‌ای هم با یک قسمت نظر من موافق‌اند با یک قسمت دیگرش مخالف‌اند. بالاخره انواع و اقسام نظرات وجود دارد؛ ولی بنده کی هستم که بخواهم معیار این بحث‌ها قرار بگیرم؟ این باز هم یکی از اشکالاتی است که ما سطح بحث را فردی می‌کنیم. بنده یا هرکس دیگری نمی‌تواند ادعا بکند که هیچ نقطه? ضعف یا اشتباهی در موضع گیری نداشته. خیر. من هم اینچنین ادعایی ندارم. بنا بر این هم نیست که اینچنین حرفی بزنم. و نمی‌خواهم بگویم که هر اتفاقی که افتاده حتماً کار درستی بوده. ولی می‌خواهم بگویم بعضی از چیزهایی که انتقاد شده اتفاقاً این‌ها نقاط قابل افتخار محسوب می‌شود نه نقاط ضعف. اینکه آدم تلاش کند که در مجموع فعالیت‌ها بر اساس یک حجت شرعی حرکت بکند و خیلی خوشامد این و آن مدنظرش نباشد. اگر ما به این توفیق برسیم که خیلی خوب است. اتفاقاً ما به خودمان انتقاد داریم که ما هنوز به این توفیق نرسیدیم. ولی اگر برسیم که خیلی خوب است. آن وقت یک عده‌ای بیایند این را مبنای انتقاد قرار بدهند و بگویند که آقا چرا این کار را کردید؟ این خوشش آمد یا این بدش آمد؛ این‌ها بنظرم خیلی خوب نیست.

اگر موضوعات به جای گفتمان حول افراد بگردد، شاهد وقایع تلخی خواهیم بود

سوال: شما الان کاندیدای ریاست جمهوری هستید؟

باز تأکید می‌کنیم که ما سطح بحث را اگر از اول فردی دیدیم، این باعث می‌شود که اصلاً نفهمیم داریم چه کاری می‌کنیم. یکی از مشکلات ما در این دوره? اخیر هم همین بود که بخشی از مطالب بجای اینکه بصورت گفتمانی دنبال شود بصورت فردی دنبال شد. وقتی فردی شد آن فرد هم به خودش اجازه می‌دهد که هرکاری بکند. بعد می‌گوید که شما به من رأی دادید، به گفتمان که رأی ندادید. من هرچه خودم می‌فهمم عمل می‌کنم. و ما الان یکی از وقایع تلخ را می‌بینیم که مثلا کسانی در دولت دهم یک جایی صحبت بکنند بگویند که ما هیچ بدهکاری به حزب‌اللهی‌ها نداریم. خوب این خیلی حرف سختی است برای ما. ما می‌دانیم که بالاخره این حزب‌اللهی‌ها بودند، این جریان مؤمن به انقلاب بوده که تلاش کرده و دولت نهم و دهم شکل گرفته. هرجا هم این دولت توفیقی داشته به دلیل وجود همین نیرو‌ها و به دلیل حمایت این نیرو‌ها بوده است. اگر ما باب این کار را ببندیم که دچار انحراف بزرگی می‌شویم. در سوره? انعام خداوند متعال به پیامبر –صلی الله علیه و آله و سلم- می‌فرماید نکند که این مؤمنین را از اطراف خودت طرد بکنی. اگر این کار را انجام دادی مورد غضی الهی قرار می‌گیری. انسان یادش به فرمایش امام می‌افتد که فرمودند «مبادا شما نیروهای حزب‌اللهی مؤمن را مورد بی‌مهری قرار بدهید.» این یک آفت است. برخی از بی‌برکتی‌ها از همین‌جا شروع می‌شود. این تعبیر قرآنی است که اگر شما بی‌اعتنایی کردید به نیروهای مؤمنی که برای خدا در صحنه حاضر هستند و این‌ها سرمایه? کشور هستند، حتماً مورد بی‌برکتی قرار می‌گیرید. ما اگر فضایمان را فردی کردیم آن‌وقت هر فردی که باشد در معرض این آسیب قرار می‌گیرد. بنابراین بهتر می‌بینم که با‌‌ همان نگاه گفتمانی به موضوع نگاه کنیم. البته طبیعتا موقع انتخابات هم یک نفر کاندیدای جبهه پایداری می‌شود.

سوال دیگری هم پرسیده شده که مثلا در فلان نشریه دانشجویی فلان مطالب را نوشته‌اند که عرض کردیم که این موضوع خیلی نباید موضوع اصلی ما قرار بگیرد. این یکی از آسیب هاست که ما باز بجای اینکه نگاه گفتمانی خودمان را مبنا قرار دهیم، در باب همین حرف‌های خرد وارد شویم و از آن نگاه گفتمانی باز بمانیم.

مطالبه جبهه پایداری از کاندیدای انتخابات، برنامه‌ای و گفتمانی است

سوال: آیا ممکن است کاندیدای جبهه پایداری در صورت انتخاب شدن برنامه? اقتصادی جبهه را در کشور اجرا کند؟ و چندسال بعد باز هم ببینیم مشکلات اقتصادی کشور برطرف نشده و همچنان اختلاف طبقاتی و ناهماهنگ بودن حقوق افراد ادامه دارد؟

اولاً عرض کنم که مطالبه? جبهه? پایداری از هرکسی که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شود طبیعتاً مطالبه? برنامه‌ای و گفتمانی است. تلاشی که داریم در تدوین این برنامه انجام می‌دهیم این هست که ما به کلی‌گویی بسنده نکنیم. با یک نگاه علاج جویانه به مشکلات کشور و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های موجود کشور برنامه‌ای را تنظیم کنیم. و در این تنظیم برنامه اصول اصلی را هم فراموش نکنیم.‌‌ همان اصولی که به عنوان شاخصه‌های مهم در اقتصاد مقاومتی و در الگوی پیشرفت اسلامی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و همین طور از رهنمودهای امام راحل –رضوان الله تعالی علیه- قابل استخراج است. این میثاق ماست با هرکسی که دراین صحنه حاضر می‌شود و تلاش داریم که این میثاق را عالمانه و با نگاه صحیح ببندیم. خوب امیدواریم که این برنامه اثرگذار باشد. البته یکی از ویژگی‌های هر برنامه‌ای پیش بینی پویا بودنش هست. یعنی بتواند خوداصلاحی داشته باشد. یعنی ببینیم اقدامی که شروع می‌شود وقتی که اوضاع آن گونه که باید و شاید پیش نرفت، بتواند خودش را اصلاح بکند. و ما هم باید بدانیم که هیچ وقت در شرایط تثبیت شده‌ای در اجتماع نیستیم. اجتماع یک موجود سیال است. چیزهای مختلفی در آن رخ می‌دهد. دشمن خارجی امروز یک تصمیمی می‌گیرد، فردا یک تصمیم دیگری می‌گیرد. نیازهای داخل کشور امروز یک چیزی است فردا چیز دیگری ممکن است باشد. یک سال باران می‌بارد، یک سال نمی‌بارد. یک سال یک بیماری می‌آید، یک سال این بیماری نیست. همه-ی این‌ها را باید لحاظ کرد و طبیعتاً در یک برنامه? پویا باید امکان خوداصلاحی برنامه را هم در نظر گرفت.

جبهه پایداری دنبال متقاعد کردن کاندیداهای اصلح است

سوال: آیا قرار دادن نام «سعید جلیلی» در لیست جبهه پایداری جنبه خبری نداشته است؟

ببینید ما در بررسی کاندیدا‌ها کاری که در جبهه پایداری انجام دادیم این بود که افرادی که خودشان خودشان را مطرح کرده بودند را بررسی کردیم. غیر از این افرادی هم که از نظر ما ظرفیت قبول کردن این مسئولیت مهم را داشتند را هم بررسی کردیم و به یک جمع بندی‌هایی هم رسیدیم. خدمت برخی از بزرگان از جمله مرحوم آیت الله خوشوقت هم ارائه دادیم. همین‌طور که آقای مهندس محصولی اخیراً در سخنرانی در دانشگاه تهران گفتند، آیت الله خوشوقت در آخرین دیدار دوستان گزارش خود را که دادند، گلایه کردند (من هم البته در آن جلسه نبودم و شیراز بودم. موفق نشدم در آن آخرین جلسه شورای مرکزی که در محضر ایشان تشکیل شد حضور داشته باشم) که ما این افرادی که را به‌شان رسیدیم، به هرکدام مراجعه می‌کنیم این‌ها قبول نمی‌کنند. آیت الله خوشوقت-رضوان الله تعالی علیه- فرموده بودند خوب این خوب هست دیگر! اگر یک کسی از نقطه? اول خودش بدود دنبال پست و مقام، این نکته? مثبتی نیست. اینکه یک نفر را شما بگویید و قبول نکند این اتفاقاً نقطه? خوبی محسوب می‌شود؛ یعنی خودش دنبال پست نیست و شما سعی کنید اصلح را راضی کنید و این کاری هست که جبهه پایداری در حال تلاش است که انشاءالله فرد اصلح را راضی کند، از بین کاندیداهایی که دوستان در جمع به آن رسیده‌اند).

نوعی خوش خیالی و اعتماد بی‌حد را از جانب قوه مجریه به مدیران مشاهده می‌شود

سوال: اگر شما انتخاب شدید، آیا در مورد افراد معروفی که در جایگاه‌های بالا هستند کاری می‌کنید یا با آن‌ها کنار می‌آیید؟

 (احتمالا منظورشان آدم‌های مشکل دار بوده). ببینید یکی از نکاتی که در قوه? اجرائیه مهم است، صرف نظر از اینکه چه کسی مسئولیت را بر عهده می‌گیرد، برخورد با فساد است. ما در برخورد با فساد تجربه? دینی‌ای که داریم، تجربه? حکومت امیرالمؤمنین –علیه السلام- است.  

ایشان جایی که به هیچ وجه کوتاه نیامدند مربوط به فساد کارگزاران خودشان بود. متاسفانه یک روندی در حال شکل گیری است که افرادی که مسوولیت اجرا را قبول می‌کنند و با هم همکار می‌شوند یک علقه‌ای بین این‌ها ایجاد می‌شود و این باعث می‌شود توجیه بکنند، امیرالمومنین علی (ع) دقیقا بر عکس این را به ما یاد دادند یعنی فرمایش دادند اگر فردی مسوول منصوب دست شما بود و فسادی از این فرد ثابت شد شما خودتان بد‌ترین و سخت‌ترین برخورد را با این فرد انجام بدهید. ما یک نوع خوش خیالی و اعتماد بی‌حد را از جانب قوه مجریه به مدیران می‌بینیم این آفت باعث می‌شود که ما در واقع به نوعی یک حاشیه امنی برای مدیرانی که دچار فساد هستند ایجاد کنیم و این یک نقطه ضعف بزرگی است که در برنامه‌ای که جبهه برای دولت یازدهم در حال تدوین است تاکید شده که برخورد با فساد دولتی باید در بالا‌ترین صورت خود و اتفاقا از جانب خود قوه مجریه صورت پذیرد، گا‌ها یک جرم کشف می‌شود و قوه قضاییه با تکمیل روند قضایی و برگزاری دادگاه برخورد انجام می‌دهد که این برخورد سر جای خود اما وقتی به صورت روشن فساد فردی مشخص شد، خود قوه مجریه باید مستقیم با نیروی خودش شدید‌ترین و سخت‌ترین برخورد را انجام دهد و در این زمینه خودش مدعی باشد و این نشان داده شده که این رفتار با مبانی دینی ما سازگاری بیشتری دارد. مقام معظم رهبری در آن پیام هشت ماده‌ای فرمودند دولت خودش میدان دار مبارزه با فساد باشد در حالیکه این فرمان زمانی صادر شده که دولت حاکم وقت خیلی هم به این حرف‌ها توجهی نداشت و در آن دولت رهبری هدایت و اتمام حجت فرمودند که این امر را خود دولت باید انجام دهد که نشان می‌دهد این مطلب بسیار مهم است.

بحث مذاکره با آمریکا ساده‌کردن موضوعات سیاست بین‌المللی است

سوال: نظر شما راجع به مذاکره با آمریکا چیست؟

بحث مذاکره با آمریکا امروزه در واقع بیشتر به عنوان یک کانال فرار مطرح می‌شود، یک نوع ساده کردن موضوعات سیاست بین المللی است و دقیقا حرکت کردن در جورچینی است که آمریکا می‌خواهد، آمریکا الان در ضعیف‌ترین وضعیت بین المللی خودش به سر می‌برد. آمریکا عمده حضورش در صحنه بین الملل پس از جنگ جهانی دوم بود تا قبل از آن حضور آمریکا در صحنه بین الملل اینقدر زیاد نبود و اثرگذاری در این عرصه بیشتر در اختیار کشورهای اروپایی بود ود در واقع بعد از بود که آمریکا نقش امپریالیستی و استعماری را بیشتر از سایرین ایفا کرد و این امر روند فزاینده‌ای داشت که در حال حاضر رو به افول است. زمانی بود که وزیر امور خارجه آمریکا اگر در کشوری حضور پیدا می‌کرد مردم کشور میزبان یا خوشحال می‌شدند یا حداقل بی‌تفاوت بودند اما امروز وقتی مسوولین آمریکا در کشوری حضور پیدا می‌کنند موج اعتراض مردمی ایجاد می‌شود این اعتراضات امروزه در فضای مجازی براحتی قابلیت رصد کردن را دارد این اتفاق اتفاق جدیدی است آمریکا در موضع قدرت نیست و به همین دلیل تلاش دارد که از همه زمینه‌ها جهت ترمیم و بازسازی وجهه خود استفاده کند و در همین زمینه یکی از اثرگذار‌ترین طراحی ه این است که نشان دهیم جمهوری اسلامی ایران که زیاد با ما مشکل داشت وادار به انعطاف شد و خودش آمد و با مبارزه کرد و به این نتیجه رسید که نباید از ما دور بشود مزایا و منافعی که در رابطه با مذاکره وجود دارد بیشتر متوجه آمریکا است تا ما نکته بعدی که آمریکا چون در بحث مذاکره دنبال منافع خودش است دنبال حل مشکلی نیست به همین سبب مشاهده می‌کنیم در آخرین اظهارنظری که وزیر امور خارجه آمریکا داشت اعلام کرد همه گزینه‌ها روی میز است این یعنی زبان تهدید یعنی اگر مذاکره نکنید به حمله نظامی و کشتار متوسل خواهیم شد پس با این رویکرد آن‌ها می‌خواهند مذاکره را به ما تحمیل بکنند و امتیازی به ما نخواهند داد نوع رفتاری هم که در مذاکرات غیر مستقیم و حتی جمعی مثل 5+1از خودشان نشان می‌دهند نوعا وقت کشی و امتیاز گرفتن است و هیچ رفتار محترمانه مبتنی بر احترام متقابل از خود نشان نمی‌دهند خب در اینچنین شرایطی کاملا روشن است هر فردی از مذاکره صحبت کند بر خلاف مصالح ملی رفتار نموده است و متاسفانه برخی تلاش‌ها صورت می‌گیرد که نشان دهند اگر مذاکره با آمریکا صورت پذیرد همه چیز درست می‌شود اما از اظهار نظرهای خود آمریکایی‌ها روشن است حتی در صورت مذاکره هیچ اتفاقی نخواهد افتاد عمده معنایی که آمریکا بهترین بهره برداری را از آن خواهند داشت این است که دوران ایدئولوژی گرایی گذشته است.

 هدف آن‌ها از مذاکره پیدا کردن شاهد و قرینه‌ای در تایید این موضوع است و هیچ نگاهی برای حل معضلات بین المللی ندارند باور آن‌ها از مذاکره این است که صرفا ما را پای میز مذاکره بکشند و بهره برداری رسانه‌ای داشته باشند و در پی استفاده از توان کشور ما برای غلبه بر چالش‌ها موضوعات بین الملل نیستند و این در ادامه‌‌ همان خوی استکباری ذاتی آنهاست طبیعی است در این وضعیت عاقلانه‌ترین رفتار تحقیر آدم متکبر است نه در دام آن قرار گرفتن‌‌ همان گونه که بر این رفتار در روایات ما تاکید شده است.

رجل بهداشتی بودن خیلی بهتر از این است که از خود هیچ نظری نداشته باشیم و نگاه‌مان فقط به کانون‌های ثروت و قدرت باشد

سوال: شاهد هستیم رسانه‌های وابسته به گروه‌های خاص به دلیل ضعف گفتمانی خود واقبال مردمی به گفتمان قوی جبهه‌پایداری هجمات و تخریب‌های گوناگونی را متوجه کلیت جبهه پایداری و بطور خاص حضرتعالی کرده‌اند از جمله طرح مباحثی مضحک چون احتمال رد صلاحیت شدن حضرتعالی یا دسته بندی بدیع و جالبی مثل اینکه دکتر لنکرانی رجل سیاسی نیست و بیشتر رجل بهداشتی است! در این مورد توضیح بفرمایید.

تا الان سابقه نداشته در خصوص فردی که نه اعلام کرده کاندیدا هستم، نه اینکه کاندیدا نیستم، اینقدر مهربانی و محبت صورت بگیرد! ما تشکر می‌کنیم از همه عزیزانی که در مورد این حقیر سراپا تقصیر اظهارنظر داشته‌اند. بنده هنوز حضور یا عدم حضور خود را اعلام نکرده‌ام. اما چیزی که می‌توانم عرض بکنم این است که انسان اگر از خودش صاحب نظر باشد ولو به زعم بعضی از دوستان در بحث بهداشت، خیلی بهتر از این هست که از خود هیچ نظری نداشته باشد و نگاهش به کانون‌های ثروت و قدرت باشد و هر چیزی از جانب آن‌ها گفته شد مطرح کند. بنده خوشحال هستم که بالاخره آن‌ها پذیرفتند حداقل ما از خودمان حرفی برای گفتن داریم. ما این بحث را بحث اساسی نمی‌دانیم و اصالتی برای آن قائل نیستیم. اینگونه بحث‌ها به نحوی است که ما را از نگاه گفتمانی نسبت به مسائل دور می‌کند وبحثی انحرافی است. مراقبت ما باید این باشد که فضای گفتمانی را در انتخابات آتی حفظ بکنیم وما متاسفیم که چرا بعضی از دوستان متوجه اهمیت این موضوع نیستند و به خاطر قدرت‌طلبی و نیل به قدرت نگاه‌شان معطوف به اشخاص هست و موضوع جالب‌تر اینکه فردی که داعیه مخالفت با جریان انحرافی را دارد با رسانه منتسب به این جریان بر علیه این حقیر سراپا تقصیر و جبهه پایداری صحبت و مصاحبه می‌کند. کسی که منتسب به جریان انحرافی است با مثلا رسانه راست سنتی که داعیه مخالفت با جریان انحرافی دارد، مصاحبه می‌کند واین خیلی جالب است، در این بین انسان متوجه مواردی می‌شود که چرا از بین این همه خبرگزاری و رسانه برای اظهار نظر رسانه جریان انحرافی مدنظر قرار می‌گیرد ولی باید دقت بکنیم در گیر و بند این حاشیه‌ها و دور شدن ومحرومیت تحمیلی از نگاه گفتمانی نمانیم. 


+ نوشته شـــده در دوشنبه 91/12/21ساعــت 7:35 صبح تــوسط عباس | نظر
مثلث فتنه در پاکستان (یادداشت روز) طی یک ماه گذشته دست کم 200 ن


بسمه تعالی

مثلث فتنه در پاکستان (یادداشت روز)

طی یک ماه گذشته دست کم 200 نفر از شیعیان در شهرهای کراچی و کویته پاکستان به شهادت رسیده اند و حدود 500 نفر از آنان نیز زخمی شده اند. پیش از این در ایام محرم شاهد شهادت تعدادی از شیعیان در حملات عناصر وهابی بودیم ولی تقریبا سابقه نداشت که در ماه های بعد چنین اتفاقاتی بیفتد از آن طرف شواهد زیادی بیانگر آن است که دست هایی درصدد برآمده تا شیعیان را به اقدامی متقابل تحریک کند و به «فتنه مذهبی» شکل دهد.
اهل سنت و شیعه در پاکستان و پیش از آن در هندوستان قرن ها در کنار هم زندگی کرده اند و تاریخ کمتر به یاد دارد که میان آنان درگیری و نزاع روی داده باشد در همه مناطق پاکستان از سرحدات شمال و مناطق قبایلی تا کراچی و کویته در جنوب همواره محل زندگی مشترک شیعیان و اهل سنت بوده است بر این اساس می توان گفت درگیری شیعه و سنی در پاکستان- و در بقیه کشورها- یک «پروژه» است که توسط دست های فتنه گر به راه افتاده است که به مواردی از آن اشاره می نمائیم.
براساس اظهارات وزیر کشور پاکستان، درگیری ها علیه شیعیان را دو گروه انجام می دهند لشکر جهنگوی و سپاه صحابه که امروز با عنوان «گروه اهل سنت و الجماعه » فعالیت می نماید. وی می گوید 08 درصد اقدامات تروریستی و بمب گذاری ها توسط گروهک لشکر جهنگوی صورت می گیرد. لشکر جهنگوی که منحله به حساب می آید پنجشنبه سوم اسفندماه مسئولیت بمب گذاری دهم ژانویه 2013 خیابان علمدار کویته و بمب گذاری شانزدهم فوریه 2013 «هزاره قانون» کویته که در این دو دست کم 200 نفر شهید و 300 نفر زخمی شده اند را پذیرفت. ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/12/20ساعــت 9:21 صبح تــوسط عباس | نظر
پشتیبانی ولایت فقیه اوّلین وصیّت به ملّت همیشه در صحنه ایران اس

 

بسمه تعالی
یک بام و دو هوای داعیه داران وحدت اصولگرایان/
سال گذشته؛ در غیاب فتنه گران و جریان انحرافی باید اصولگرایان وحدت کنند/ امسال؛ نصف اعضای 7+8 کاندیدای ریاست جمهوری می شوند!

 

 گروه سیاسی: زمستان سال 90، بخش زیادی از اخبار رسانه های مختلف مربوط به "وحدت اصولگرایان" در انتخابات بود. جبهه متحد اصولگرایان با مدل 7+8 اعلام موجودیت کرد تا بتواند برای انتخابات مجلس نهم، لیست واحدی عرضه کند تا اصولگرایان با وحدت با هم، وارد عرصه رقابت شوند.

به گزارش رجانیوز، اما این مدل از همان ابتدا مورد انتقاد جدی بسیاری از نخبگان و دلسوزان انقلاب بود؛ در راس این جریان جبهه پایداری انقلاب اسلامی بود که با توصیف این مدل به یک "شرکت سهامی" که متشکل از سهم گروه های مختلف سیاسی است، معتقد بود این اقدام تاثیر چندانی در خروجی کیفی لیست اصولگرایان  نخواهد داشت و افرادی که نه دارای سابقه خوبی بوده اند و نه اقدام مثبتی در مجالس قبلی از خود نشان داده اند تنها به واسطه اتصال به منابع قدرت و ثروت، بار دیگر در لیست اصولگرایان حضور خواهند داشت و نهایتا اتفاق مبارکی به نفع گفتمان انقلاب اسلامی نخواهد افتاد.

در همین راستا، آیت الله مصباح یزدی در همایش اعلام موجودیت جبهه پایداری انقلاب اسلامی در مرداد ماه 90 اعلام داشت: "بعضی تصور نکنند که هرجا عنوان وحدت بود، دیگر نمی‌شود حرفی برضد آن زد و همه باید تسلیم شوند، بلکه باید دید وحدت برای چیست."

ایشان تاکید کرد: "نکته دوم این‌که وحدت باید محوری داشته باشد. محال است دو چیز در عین این‌که دو تا هستند، یکی شوند! وقتی دو نفر با هم وحدت دارند یعنی نیروهایشان را با هم هم‌سو می‌کنند و در یک‌جهت به کار می‌گیرند، باید محوری واحد داشته باشند. معمولاً در فعالیت‌های اجتماعی صدها و هزاران نفر با ده‌ها انگیزه و گرایش مختلف حضور دارند. افراد و گروه‌های متعدد هنگامی می‌توانند نوعی وحدت معقول و مطلوب داشته باشند که این وحدت، محوری داشته باشد. یعنی تا وقتی که این فعالیت‌ها ارتباطی با آن محور دارد، می‌شود یک عمل واحد. حال، اگر جهت تغییر کرد، یک فعالیت به راست رفت و یکی به چپ، چون از محور دور شده‌اند، دیگر وحدتی در میان نخواهد بود".

علامه مصباح یزدی در ادامه فرمود: "نکته سوم این‌که حقی که می‌تواند محور وحدت باشد، مراتبی دارد؛ هم‌چنان‌که دلبستگی به آن حق و شناخت آن نیز مراتبی دارد. گفتیم که محور وحدت، آن حقی است که شناخت، گرایش و رفتار براساس آن شکل گرفته است، اما آیا سطح شناخت همه مردم با هم برابر است؟ شناخت انسان‌ها گاه در حد تباین و تضاد با یکدیگر اختلاف دارد، و گاه از جهت شدت وضعف، متفاوت است."

در این میان اما بسیاری دیگر با انتقادات جبهه پایداری موافق نبودند و این جریان را به "وحدت شکنی" میان اصول گرایان متهم می کردند. علیرضا زاکانی یکی از اعضای 7+8 در حالی که دیگر جریان ها اعم از دولت تا فتنه گران و ... در انتخابات حضور نداشتند، می گفت: "عناصر فتنه و جریان انحرافی تمام تلاش خود را برای مقابله با اصولگرایان به کار بسته‌اند به طوری که از سوی جریان انحرافی اعلام شده که می‌خواهند 150 کرسی مجلس نهم را از آن خود کنند."

جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در بیانیه های خود اینطور می نوشت: "از این روست که وحدت تمام جریانات اصولگرا با هر سلیقه سیاسی حول محور ولایت و با نفی فتنه و انحراف ضرورتی انکارناپذیر است."

محمد رضا باهنر دیگر عضو 7+8 معتقد بود: "ما همواره به دنبال وحدت بین اصولگرایان و ارائه یک لیست واحد بودیم و همچنان هم برای ارائه یک لیست واحد تلاش می کنیم."

منوچهر متکی دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان و دیگر عضو 7+8 می گفت:  "وحدت، یک تاکتیک سیاسی نیست بلکه یک استراتژی همیشگی برای امروز و فردای اصولگرایان و همه کسانی است که به آرمان‌های انقلاب اسلامی پایبند هستند."

علی اکبر ولایتی از اعضای ارشد 7+8 در جمع کانون اعضای حزب موتلفه اسلامی استان تهران از  از قطعی بودن وحدت اصولگرایان برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی خبر می داد.

غلامعلی حداد عادل دیگر عضو  7+8 تصریح می کرد:  "باید وحدت بین گروه های مختلف اصولگرایان بیشتر شود و ما نگران زخم خوردن از ناحیه عدم وحدت اصولگرایان به خصوص در بعد از انتخابات هستیم."

 محمد حسن ابوترابی فرد معتقد بود: "وظیفه داریم تا با وحدت و انسجام اصولگرایان، راه را برای مشارکت حداکثری مردم و امکان معرفی بهترین و صالح ترین افراد به آنها هموار کنیم."

و در نهایت نیز رسانه های محمد باقر قالیباف روزانه ضمن هتاکی و نشر اکاذیب متعدد علیه جبهه پایداری، اخبار و تحلیل های مختلفی را مبنی بر لزوم وحدت اصولگرایان منتشر می کردند و سید مهدی خاموشی را به نمایندگی از شهرداری تهران در 7+8 فرستاده بودند.

اما شاید در آن برهه کمتر کسی می توانست تصور کند که گویندگان این سخنان، یک سال بعد یا به طور قطعی اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری کرده باشند یا در حال بررسی اوضاع برای ورود به این عرصه باشند، به عبارت دیگر در آن برهه که نه از حضور جریان انحرافی و نه فتنه گران در انتخابات مجلس نهم خبری بود، اعضای 8+7 بر وحدت اصولگرایان تاکید وافری داشتند اما یک سال بعد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم که حضور حداقل یک کاندیدا از سوی اصلاح طلبان و یک کاندیدا از سوی دولت در انتخابات آتی قطعی شده است، مشخص نیست اعلام کاندیداتوری هر یک از نامبردگان و یا اصرار برخی از آنها جهت حضور در انتخابات با چه منطقی صورت می گیرد؟

این روند تا آنجا پیش رفته است که فارغ از منوچهر متکی که با صدور بیانیه ای از قطعی بودن حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری آتی سخن گفته است، علیرضا زاکانی نیز به سفرهای انتخاباتی خود به اقصی نقاط کشور شدت بیشتری بخشیده است و اخیرا انیز اعلام داشته که لزومی ندارد در انتخابات آتی اصولگرایان با یک کاندیدا وارد عرصه شوند.

محمد حسن ابوترابی تاکید کرده که "احساس تکلیف کنم کاندید می شوم." حداد عادل، ولایتی و قالیباف نیز در ائتلاف 2+1 دور هم جمع شده اند تا در نهایت یک نفر از آنها پا به عرصه انتخابات بگذارد؛ مساله ای که بسیاری پیش بینی می کنند اتفاق نخواهد افتاد و احتمال حضور حداقل 2 نفر از اعضای این ائتلاف در انتخابات پیش رو محتمل به نظر می رسد. ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/12/20ساعــت 8:34 صبح تــوسط عباس | نظر
وزیر اطلاعات چگونه سناریوی «خاتمی محور» فتنهگران را سوزاند؟ سنا

بسمه تعالی
وزیر اطلاعات چگونه سناریوی «خاتمی محور» فتنه‌گران را سوزاند؟

 

سناریوی جریان فتنه برای بازگشت به عرصه سیاسی کشور بدون اظهار ندامت و برائت از حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم، مدت‌هاست که در دستورکار رسانه‌های این جریان قرار گرفته و به طور پرحجم بر روی این مساله مانور داده می‌شود؛ مساله‌ای که با محوریت محمد خاتمی شکل گرفته و مصاحبه چهره‌های سر‌شناس این جریان هم به طور صریح از حضور احتمالی خاتمی در عرصه فعالیت‌های انتخاباتی خبر می‌دهد. 

به گزارش رجانیوز، با این حال چند روز پیش وزیر اطلاعات در سخنانی، ضمن سوزاندن این پروژه و خطوط اصلی آن، اقدام به شفاف‌سازی درباره پشت پرده این سناریو و همچنین رویکرد دستگاه‌های اطلاعاتی با جریانات ضدانقلاب که در فتنه 88 فعالیت داشتند و اکنون به دنبال ادامه تحرکات خود هستند، کرد. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی در همایش «روحانیون ‌سپاه»، یکی از اهداف اصلی گفتمان‌های فتنه، اصلاحات و سازندگی را مقابله با رهبری خواند و گفت: آن‌ها با هدف مقابله با رهبری و حضور در صحنه در حال ساماندهی خود هستند اما این حضور در صحنه چگونه امکان‌پذیر است؛ وقتی که به طور مثال یکی از این افراد که همه شبکه‌های ضدانقلاب در داخل و خارج به دنبال کاندیداتوری وی هستند بدهی‌های زیادی به ملت ایران دارد و صرف سوابق مسئولیت وی در گذشته نمی‌تواند پرونده گذشته وی را به دست فراموشی بسپارد. این افراد چگونه می‌توانند به خود اجازه دهند که با کمال پررویی ضربه‌هایی که در فتنه 88 به مردم و انقلاب زدند و باعث خسران بسیار شده‌اند را فراموش کرده و با کمال پررویی به دنبال کاندیداتوری هم باشند، در حالی که اصل انتخابات در کشور را زیر سوال می‌برند. ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/12/20ساعــت 7:42 صبح تــوسط عباس | نظر
سخنگوی جبهه پایداری: به لیست 5 نفره رسیده ایم/ جبهه پایداری در ا

بسمه تعالی
سخنگوی جبهه پایداری:
سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی تأکید کرد که کاندیدای نهایی این جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری در "زمان مقرر" معرفی می‌شود.

به گزارش مشرق ـ کامران باقری‌لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم ‌، در مورد شاخصه‌های شناسایی فرد اصلح در جبهه پایداری اظهار داشت: جبهه پایداری براساس دو شاخصه مهم ولایتمداری و کارآمدی بررسی کاندیداهای مختلف را دنبال کرد و برخی افراد در این دو شاخصه اصلی، امتیاز بالا و لازم را نیاوردند.

وی در تبیین شاخصه ولایتمداری گفت: مثلاً در بحث ولایتمداری کلیه کسانی که به نوعی رفتارهای سیاسی آنها بر منفعت‌طلبی و  جلب آرای خاکستری به هر قیمتی شکل گرفته، این افراد را از این شاخص مردود تلقی کردیم.

سخنگوی جبهه پایداری در توضیح شاخص کارآمدی نیز تصریح کرد: در بحث کارآمدی یک نکته مهمی وجود داشت که اولا کسانی را مورد توجه قرار دهیم که برنامه و یا توان برنامه‌ریزی برای کلان کشور را داشته باشند و در ثانی این افراد در صحنه‌های اجرایی که حاضر شدند، به خودشان اجازه نداده باشند که به بهانه‌های کارآمدی، احکام اسلامی و تقوای دینی را زیر پا بگذارند.

***استفاده از افراد سکولار به عنوان بازوی اجرایی خلاف کارآمدی دینی است***

لنکرانی ادامه داد: به عنوان مثال اگر کسی به خودش اجازه بدهد که برای انجام یک پروژه بزرگ از هر روشی استفاده کند و حقوق مردم را زیر پا بگذارد و به مردم فشار بیاورد و یا درآمدهایی که حداقل مشکوک است را خرج پروژه‌های بزرگ کند، ما این فرد را نمی‌توانیم به عنوان کارآمد با نگاه الهی حساب کنیم.

وی در تشریح کارآمدی خاطرنشان کرد: اگر ببینیم فردی در این عرصه به خودش اجازه داد که از افراد سکولار به عنوان بازوهای قوی اجرایی استفاده کند و این را فراموش کرد که بر اساس آموزه دینی و قرآنی امانت‌داری در کارآمدی را در نظر نگرفت و امانتداری را فراموش کرد و به همین خاطر اطراف آنها حلقه‌های فساد شکل گرفت، این افراد در شاخص‌ کارآمدی مردود می‌شوند.

***در زمان مناسب فرد مورد نظر جبهه پایداری را معرفی می‌کنیم/ به فهرست 5 نفره‌ای رسیده‌ایم*** ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در شنبه 91/12/19ساعــت 4:22 عصر تــوسط عباس | نظر
فتنه گران دوباره خود را تکذیب میکنند! چهارشنبه, بهمن 18, 13

 


روزهای پایانی سال 91 در شرایطی به شماره افتاده است که تا انتخابات 92 تنها سه ماه مانده است و در این میان نکته درخور تأمل آن است که دشمنان جمهوری اسلامی از ابتدای سال جاری تمام تلاش و پتانسیل خودشان را به کار گرفتند تا بر انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تأثیرگذار باشند.
خط «تأثیرگذاری بر انتخابات 92» در تمام ماههای امسال مشهود بود و اکنون که به پایان سال نزدیک شده ایم بیش از گذشته می توان ناکامی سناریوهای دشمن را به ارزیابی نشست.
به طور مشخص واکاوی و رصد رفتار و گفتار دشمن به وضوح نشان می دهد آنها در سال 91 با هدف تأثیرگذاری بر انتخابات 92، چهار پروژه را همزمان به میدان آوردند تا ایران را به سمت و سوی خواسته های مغرضانه خود مجبور نمایند.
پروژه اول مقوله «تحریم»ها است که البته این اهرم دشمن علیه ایران، مسئله تازه ای نبود و به مدت عمر انقلاب اسلامی سابقه داشته است. نکته این است که نقطه عطف تحریم های ضد ایرانی در سال 91 اتفاق افتاد و در واقع در دو سطح «تشدید» و «افزایش» بی سابقه بوده است.
تحریم های اول ژوئیه- 11 تیر 1391- ناظر بر تحریم نفت و بانک مرکزی به عنوان آخرین تیر در ترکش جبهه استکبار علیه ایران، تحریم های به اصطلاح «فلج کننده» و «گزنده» نام گرفت و حتی برخی رسانه های غربی از آن با عنوان «ضربه آخر» نام بردند.
طرفه آنکه حتی بعد از این تحریم ها با مختصات و ویژگی های ادعایی، تحریم ها علیه ایران در حوزه های مختلف نیز افزایش یافت و حتی تا 4 روز قبل از 22 بهمن امسال- 6 فوریه- موج تحریم های ضد ایرانی ادامه یافت و گفته می شود که در این هفته نیز برخی مقامات کشورمان از سوی اتحادیه اروپا مورد تحریم قرار می گیرند.
سؤال این است که آیا پروژه تحریم ها بر ضد ایران در سال 91 که نسبت به تمامی سال های قبل بی سابقه بوده است برای طرف غربی کارساز بوده است؟
پاسخ را باید در چشم انداز آنها دید چرا که بارها و به کرات غربی ها اعلام کرده اند هدف از تحریم ها تغییر رفتار ایران در موضوع هسته ای بوده و نکته جالب تر اینکه اکنون اذعان می کنند تحریم ها نتوانسته رفتار و محاسبات ایران را تغییر بدهد.
برای همین است که بسیاری از رسانه های غربی از جمله واشنگتن پست تا اینترنشنال ست، پیش از مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 پیشنهاد دادند که غرب باید رویکردش در برابر ایران را تغییر بدهد و تحریم ها را لغو کند. اما علاوه بر پروژه «تحریم»ها در سه پروژه دیگر یعنی الف- موضوع هسته ای، ب- پرونده حقوق بشر پ- تهدید و جنگ روانی نیز دشمن در سال 91 طرفی نبست چرا؟ چون اولاً؛ در مذاکرات اخیر هسته ای میان ایران و 1+5 در آلماتی قزاقستان طرف غربی فهمید که ایران رویکردش را تغییر نخواهد داد و آنها هستند که باید به حقوق هسته ای ایران اعتراف نمایند. ثانیاً؛ در موضوع حقوق بشر، هر چند احمد شهید تلاش کرد تا چهارمین گزارشش علیه ایران- 10 اسفند 91- را با هدف انتخابات 92 و افزایش فشارها بر نظام منتشر نماید ولی توخالی بودن ادعاهای او از جنبه حقوقی و فقد دلایل محکمه پسند نشان داد تیر آنها به سنگ خورده است.
ثالثاً؛ تهدید و جنگ روانی علیه ایران در سال 91 به بار ننشست و به عنوان نمونه اجلاس نم با حضور دو سوم کشورهای عضو سازمان ملل در شهریور ماه در تهران برگزار شد که این گویای آن است که توطئه «انزوای سیاسی ایران» نگرفت و جنگ روانی و پمپاژ تهدیدات و فشارها علیه ایران کارگر نبوده است.
همچنین تهدید ایران به گزینه نظامی که چند بار اوباما و معاون او -جو بایدن- اعلام کردند؛ «همه گزینه ها روی میز است»! اکنون کاملاً معلوم شده که تنها یک بلوف بوده و کارکرد رسانه ای را نشانه رفته بودند که البته در این فقره هم ناکام ماندند.
اما موضوع اصلی این یادداشت به این نکته کلیدی باز می گردد که تحرکات آمریکایی ها در سال 91 برای انتخابات 92 ایران با یک اختلال رفتاری همراه بوده که نقشه های آنها را نقش برآب کرده است.
در این باره نکاتی قابل اعتناست؛
1- قریب به دو سال و نیم پیش رهبر معظم انقلاب طی تحلیلی پیرامون رفتار دشمن و جبهه استکبار در مواجهه با ایران اسلامی نکته دقیق و عمیقی را مطرح کردند که در شرایط امروز نیز برای آنالیز رفتار دشمن در انتخابات پیش روی بسیار راه گشاست.
«آقا» در سخنانی حکیمانه- 25/6/1389- با ارائه تصویری از اقتدار روز افزون کشورمان و در سوی مقابل استیصال نظام سلطه خاطرنشان کردند؛ «بارزترین نکته در رفتار جبهه استکبار وجود بیماری به نام «بیش فعالی» است که آثار آن تحرک و فعالیت بسیار اما بدون تمرکز و هدف است».
گفتنی است؛ «بیش فعالی» اختلالی رفتاری است که در برخی از کودکان پرتحرک و پرجنب و جوش وجود دارد به گونه ای که هر چند فعالیت جسمی زیادی انجام می دهند و انرژی فراوانی مصرف می کنند ولی نتیجه مطلوبی به دست نمی آورند و حاصل تلاش آنها با انرژی فراوانی که مصرف کرده اند تناسبی ندارد و با نقص توجه و عدم تمرکز روبرو هستند.
روان شناسان و کارشناسان علوم تربیتی معتقدند تحرکات و جنب و جوش ها لزوماً به معنای باهوشی و بازیگوشی نیست و مرز تشخیص میان کودکان بیش فعال و کودکان با هوش و بازیگوش ناظر به عملکردهاست نه میزان انرژی و فعالیت آنها.
اکنون تحرکات و تلاش های آمریکایی ها در تمام سال 91 علیه ایران برای تأثیرگذاری بر انتخابات سال آینده نشان می دهد آنها دچار «بیش فعالی» شده اند.
یکی از اهداف تاثیرگذاری بر انتخابات 92، چالش در مشارکت بوده است و به عبارت دیگر دشمن در سال 91، پروژه تحریم ها، حقوق بشر، برنامه هسته ای، تهدیدها و جنگ روانی را پیش کشید تا مردم را مقابل نظام قرار دهد و آنها را از انتخابات سرنوشت ساز سال 92 مایوس کند اما حضور معنادار مردم در 22 بهمن امسال که مقدمه ای برای حضور در انتخابات سال آینده است به وضوح بیانگر آن است که برآوردهای دشمن، غلط از آب درآمده است.
ناگفته پیداست که «مردم» مهم ترین عنصر در کارزار انتخابات هستند و خرداد 92 دشمن، ضرب شست سنگینی از مردم خواهد خورد.
2- اتفاق مهمی که تاکنون دشمن را به شدت عصبانی کرده و سناریوهای او را برای انتخابات سال 92 سوزانده است آن که رهبر انقلاب پیشاپیش ترفندها و توطئه های دشمن را در انتخابات 92 برملا کردند و در سوی مقابل «نقشه راه» انتخابات را برای «مردم»، «مسئولین» و «نامزدها» تبیین و روشن نمودند.
به عنوان نمونه خاطرنشان می شود رهبر انقلاب چندی پیش و در فاصله 5 ماه مانده به انتخابات، فتنه بازسازی شده انتخابات 88 که در قالب «انتخابات آزاد»! طراحی شده بود را در نطفه، خاموش کردند.
3- علی رغم تمام فشارها در سال 91 که دشمن علیه نظام به صحنه آورد تا خط تاثیرگذاری بر انتخابات 92 را دنبال نماید اما روزهای پایانی سال جاری گواهی بر آن است که نظام با قوت و اقتدار از پیچ های حساس و پرسنگلاخ عبور کرده است و طرف غربی نتوانسته از تحریم ها، برنامه هسته ای یا پرونده سازی حقوق بشری علیه ایران، بهره ای برای انتخابات سال 92 ببرد. به تعبیر اندیشکده «واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک» که در فوریه 2013 منتشر شده تحرکات آمریکا علیه ایران جواب نداده و در محیط داخلی ایران موفق نبوده است و به قول موسسه رند -RAND- به مردم ایران نمی توان امید بست. بنابراین آمریکایی ها برای انتخابات 92 ایران تنها دچار «بیش فعالی» شده اند و مردم ایران در خرداد سال آینده این اختلال رفتاری آنها در صحنه سیاست را به همگان اثبات خواهند کرد.
حسام الدین برومند

 


+ نوشته شـــده در شنبه 91/12/19ساعــت 10:11 صبح تــوسط عباس | نظر
آیتالله خوشوقت میگفت رئیسجمهور باید دارای دو رکن باشد، رکن اول و

 

بسمه تعالی
آیت‌الله خوش‌وقت می‌گفت رئیس‌جمهور باید دارای دو رکن باشد، رکن اول ولایت‌مداری و رکن دوم کارآمدی است

 

 نماینده تهران در مجلس با تأکید بر اینکه در انتخابات باید همه را با رهبر انقلاب تنظیم کنیم،‌ نسبت به اقدامات برخی سران قوا انتقاد کرد و گفت: چرا کاری می‌کنند که آقا می‌فرمایند خلاف شرع بوده است؟

 به گزارش خبرگزاری فارس،‌ حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و از مؤسسان جبهه پایداری انقلاب اسلامی، عصر امروز (پنجشنبه) در سخنانی در مراسم گرامیداشت آیت‌الله خوشوقت که در محل مسجد دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار داشت: دینداری باید در عمل بروز کند، در رفت و آمد، گفت و شنود و نشست و برخواست، در آمریکا هم مسجد وجود دارد، کلیسا و کنیسه وجود دارد اما توجه داشته باشید که آنان می‌گویند ساحت دینداری با ساحت اقتصاد مرتبط نیست و ربطی به هم ندارند، بخشی از مباحث از این دیدگاه اشکال مبنایی پیدا می‌کند، به عنوان مثال ساحت دین را از اخلاق را جدا می‌کند.
 
 
وی افزود: آنان می‌گویند ما طرح سیاست را برای تو می‌ریزیم و این موضوع ربطی به کلیسا ندارد اما برخی عین این موضوع را همینجا می‌آورند و خیال می‌کنند اسلام همان مسیحیت است.
 
حجت‌الاسلام آقاتهرانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بخشی از صحبت‌های آیت‌الله خوش‌وقت، گفت: آیت‌الله خوش‌وقت در مسائل سیاسی می‌گفت حکومت ولایی داریم نه حکومت طاغوت؛ این سخنان ایشان برگرفته از دین است.
 
وی با تأکید بر اینکه هنوز علوم انسانی ما از اینکه موضوع اسلامی در آن نیست، رنج می‌برد، گفت: اگر هم مباحث اسلامی در علوم انسانی هست،‌ معلوم نیست چقدر درست است و چقدر اشتباه، ما باید این موارد را اصلاح کنیم.
 
این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد:‌ آیت‌الله خوش‌وقت می‌گفت رئیس‌جمهور باید دارای دو رکن باشد، رکن اول ولایت‌مداری و رکن دوم کارآمدی است، در ولایت‌مداری نمره‌اش باید 100 باشد و 98 هم قابل قبول نیست.
 
آقاتهرانی ادامه داد: در نماز هم یک سری افعال رکن است که اگر عمداً یا سهواً ترک شود یا زیاد شود، نماز باطل است، باید در ارکان برای ریاست‌جمهوری نیز دقت کنید و شل نگیرید، این موضوعات رکن است، کسی که می‌خواهید انتخاب کنید باید ولایت‌مدار باشد، ممکن است شما یک‌بار یا دوبار فرد برگزیده را در موضوعی که اشتباه کرده، توجیه کنید اما اگر بنا باشد هربار او را توجیه کنید که این کارت با نظر ولایت مغایرت دارد، نمی‌شود و این موضوع درد اصلی مجلس، دولت و مردم است و این موضوع یک رکن است.
 
حجت‌الاسلام آقاتهرانی با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور یک کلمه، باید ولایت‌مدار باشد، تصریح کرد: شل نگیرید، ما در نظام امامت و ولایت، کارمان با دیگر الگوهای مدیریتی فرق می‌کند، این ساختار، مقتضیات و نظاماتی دارد که باید به آنها توجه کنیم.
 
نماینده مردم تهران در خانه ملت با تأکید بر اینکه معتقدیم تصمیمات سیاسی باید با اسلام‌شناسان چک شود، گفت: در فتنه 88 برخی خواص که به ندای رهبر انقلاب پاسخ ندادند، گناه کبیره کردند، آیت‌الله خوش‌وقت می‌گفت در درس علمایی که ولایت فقیه را درک نمی‌کنند، شرکت نکنید.
 
آقاتهرانی اضافه کرد: رئیس‌جمهور باید مردمی باشد، بین مردم باشد، بداند مردم چه می‌خواهند و وضع زندگی و معیشت مردم را درک کند؛‌ نباید حرف رهبری را به نفع خودمان تفسیر کنیم، این اشتباه است.
 
وی در ادامه سخنانش تأکید کرد:‌ چرا برخی کاری می‌کنند که رهبر انقلاب می‌فرمایند خلاف شرع،‌ اخلاق و قانون بوده است؟ حواسشان را جمع کنند، کاری نکنند که آقا نمی‌پسندند.
 
نماینده مردم تهران در خانه ملت ادامه داد: در دوران غیبت امام زمان (عج)، رهبری به جای امام عصر نشسته و او حجت هست، چرا که مردم نیازمند به امیرند و نیاز دارند که کسی آنها را هدایت کند. خواه خوب، خواه بد و باید بدانیم که بقیه اعمال ما با ولایت قبول می‌شود.
 
حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی همچنین متذکر شد: خدا را شکر می‌کنیم که ما با زحمت گذشتگان به اینجا رسیدیم و الآن پای درخت زعامت ولایت نشسته‌ایم، جوانان دوران انقلاب، شکنجه‌ها را کشیده‌اند و غصه‌ها را خورده‌اند و تلاش کردند تا ما امروز به اینجا رسیدیم و ولایت فقیه واقعاً نعمت بزرگی است، قدرش را بدانیم.
 
وی در خاتمه تأکید کرد: در انتخابات همه را با رهبری تنظیم کنید،‌ خودتان را با رهبری تنظیم کنید، رئیس‌جمهور یا رئیس مجلس شما را نگیرند، آنها را هم با آقا تنظیم کنید.

 

کد خبر:152300 -

Share

 


+ نوشته شـــده در شنبه 91/12/19ساعــت 8:47 صبح تــوسط عباس | نظر
پناهیان: هر فضیلتی حتی عدالت و عدالتگرایی بدون تقوا ارزشی نخواهد

بسمه تعالی
پناهیان: هر فضیلتی حتی عدالت و عدالت‌گرایی بدون تقوا ارزشی نخواهد داشت/ احمدی روشن: نباید کار به جایی برسد که رهبری «اَیْن عمار» بگوید

 

حجت الاسلام والمسلمین علی رضا پناهیان در مراسم یادبود حضرت آیت الله خوشوقت که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت : در حال حاضر دوران غرب‌گرایی گذشته است و باید دید بین شعارها، اشخاص و منش‌ها بر کدامیک تقوا حاکم است.

 به گزارش فارس، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در ابتدای سخنانش با ابیان این که مسلماً ما در روند تکاملی جامعه همیشه رو به پیشرفت بوده‌ایم و نه تنها توقف نداشته‌ایم پس‌رفتی هم صورت نگرفته است، تصریح کرد: ممکن است بعضی‌ها برخی از مظاهر بدی‌ها را در میان خواص و عوام مشاهده کرده و از آنها گله‌مند باشند اما با جمع‌بندی دقیق به این نتیجه می‌رسیم که با سرعت و امید به ویژه از نظر معنوی رو به پیشرفت قرار داریم.
 
 
 
وی با تأکید بر اینکه کسانی می‌خواستند نقطه‌ضعفهای جامعه را به عنوان رو به افول بودن آن تلقی کنند،‌ گفت:‌ عده‌ای در دولت‌های پیشین از این دست بودند؛ یکی از تحلیل‌گران جریان اصلاحات به بنده می‌گفت این جامعه به معنویت باز نمی‌گردد اما بنده جواب دادم شعارهای معنوی در آینده قوی‌تر از گذشته خواهد بود.
 
حجت‌الاسلام پناهیان یادآور شد: در یک زمانی که مراحل رشد جامعه خود را بررسی می‌کنیم در معرض حملاتی قرار داشتیم که نتیجه آن خرافات دانستن ایمان و اسلام بود؛ زمانی علم مبارزه در اختیار مارکسیست‌ها قرار داشت و آنها دین را مانع انقلاب می‌دانستند در واقع انقلابیون کمی اسلامی و کمی هم مارکسیست بودند.
 
مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه کم کم در جامعه نهادینه شد که تعارض بین علم و ایمان امر موهومی است گفت: در واقع این دو با یکدیگر تناسب دارد؛ مرحله بعد که با آن موجه شدیم خلوص این ایمان بود که در دفاع مقدس ایمان مخلصانه را کسانی داشتند که در خط مقدم می‌جنگیدند و پس از دوران دفاع مقدس نوبت به جریاناتی رسید که بین معارف دینی با آنچه که غرب مطرح می‌کرد تلفیق ایجاد کند.
 
وی با تأکید بر اینکه از ایمان به عمل صالح رسیدیم گفت:‌ جامعه ما از مرحله ایمان و توجه به برخی از اعمال صالح به مرحله بالاتری یعنی تقوا رسیده است و در حال حاضر موجی که جامعه را به صورت حقیقی گرفته عنصر تقواست.
 
حجت‌الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه در حال حاضر جامعه ما مطالبه تقوا می‌کند، اظهار داشت: آنچه مقام معظم رهبری می‌فرمایند مبنی بر اینکه به سبک زندگی توجه شود در واقع یعنی در جزئیات زندگی تمام دین را پیاده کنیم.
 
مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بر همین اساس شعار همیشگی آیت‌الله خوش‌وقت را تقوا دانست که به یک پرچم در جامعه تبدیل شد و گفت: این مسئله گذرا نیست،‌ امروزه مطالبه جامعه ما از خود و مسئولان تقواست. چرا که در تقوا همه خوبی‌ها جمع است و مهم این است با مطالبه جدی تقوا از مرحله نفاق نیز می‌توان عبور کرد.
 
وی در ادامه سخنان خود به اهمیت تقوا اشاره کرد و گفت: تقوا هم هدف خالص و هم راه رسیدن به هدف را جلوی پای ما می‌گذارد؛ اگر تقوا شعار شد با روش غلط نمی‌توان به آن رسید.
 
حجت‌الاسلام پناهیان اضافه کرد: اگر تقوا به میدان آمد در گفت‌وگوهای عرصه سیاست نیز بصیرت را به دنبال خود می‌آورد.
 
مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه برخی امروز دم از اخلاق می‌زنند، گفت: هر فضیلتی حتی عدالت و عدالت‌گرایی بدون تقوا ارزشی نخواهد داشت؛ شناسایی تقوا دشوار است اما جامعه ما نیاز دارد بر این مفهوم پافشاری کند.
 
وی یادآور شد: تقوا از سوءاستفاده از مفهوم اخلاق و عبادت جلوگیری می‌کند و از هر فضیلتی که ارزش تقوایی نداشته باشد باید گذشت. 
 
حجت‌الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه زمانی برخی با شعار مارکسیستی و برخی با شعارهای التقاطی و غرب‌گرا رأی جمع می‌کردند، افزود: الآن این دوران‌ها گذشته و باید دید بین شعارها کدام شعار و در واقع شخص و منش دارای تقوای بیشتری است.
 
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بصیرت سیاسی از راه تقوا حاصل می‌شود اظهار داشت: هرکس تقوای بیشتری داشته باشد دارای بصیرت بیشتری است و باید از مسئولانی که تقوا نداشته باشند به شدت پرهیز کرد.
 
وی با تأکید بر اینکه در انتخابات آینده باید تقوا در گفت‌وگوها حاکم شود، افزود:‌ همان تقوایی که گاهی رعایت نشد و عتاب و خطاب رهبری در پی داشت.
 
حجت‌الاسلام پناهیان تصریح کرد: ما باید در انتخابات آینده تقوا را تمرین کنیم و وقتی به عنوان یک شهروند می‌خواهیم در انتخابات شرکت کنیم تقوای افراد را مورد توجه قرار دهیم؛ قضاوت درباره تقوای افراد سخت است و نمی‌توان به راحتی کسی را بی‌تقوا دانست.
 


+ نوشته شـــده در شنبه 91/12/19ساعــت 8:5 صبح تــوسط عباس | نظر
وزیراطلاعات در همایش \روحانیونسپاه\/ گفتمانهای اصلاحات و سازندگی

 

بسمه تعالی
وزیراطلاعات در همایش "روحانیون‌سپاه"/
گفتمان‌های اصلاحات و سازندگی مقابله با رهبری است/فردی که ضدانقلاب دنبال کاندیداتوری‌اش است می‌گوید امام هم تحت فشار مقوله ولایت فقیه را قبول کرد!

 

وزیر اطلاعات گفت: برخی رؤسای سرویس‌های اطلاعاتی منطقه‌ در دیدارهایی که با من داشته‌اند بارها به گرفتن انتقام از بشار اسد تاکید کرده‌اند، انتقامی که ناشی از حمایت بشار اسد از جریان مقاومت است و باید گفت اوضاع امروز سوریه انتقام غربی‌ها از جریان مقاومت است نه از سوریه.

به گزارش رجانیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین "حیدرمصلحی" صبح امروز در همایش "روحانیون‌سپاه" اظهار داشت: کشورمان علی‌رغم طراحی‌های سنگین و تحریم‌های شکننده در مقابله با نظام در حرکتی رو به جلو و مسیر تکاملی سیر می‌کند، البته در این میان برخی بی‌تدبیر‌ی‌ها، بداخلاقی‌ها و کج‌سلیقگی‌ها نیز وجود دارد که البته از ابتدای انقلاب بوده و باز هم خواهد بود ولی نکته مهم مسیر کشور است که در یک حرکت رو به جلو قرار دارد.
 
باشگاه خبرنگران نوشت: مصلحی افزود: از لحاظ اقتدار ملی و بین‌المللی در سطحی قرار داریم که به رغم همه توطئه‌های استکبار و عواملش از جمله رسانه‌های استکباری، همه نقشه‌های آنان به واسطه تدابیر جمهوری اسلامی خنثی و بی‌نتیجه مانده است.  
 
وزیر اطلاعات با اشاره به برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای هدف‌ آنها را تخلیه انرژی ارزشی مردم منطقه خواند و اظهار داشت: با همه این طراحی‌ها و توطئه‌ها، امروز کشور سوریه جانانه مقاومت کرده است.
 
وی ادامه داد: رؤسای برخی سرویس‌های اطلاعاتی منطقه‌ در دیدارهایی که با من داشته‌اند بارها به گرفتن انتقام از بشار اسد تاکید کرده‌اند، انتقامی که ناشی از حمایت بشار اسد از جریان مقاومت است و باید گفت اوضاع امروز سوریه انتقام غربی‌ها از جریان مقاومت است نه از سوریه.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی اقتدار کشورمان در مذاکرات هسته‌ای را ناشی از گفتمان انقلابی امام و رهبری خواند و تصریح کرد: این گفتمان در همه بخش‌های امروز ما حاکم است و پیشرفت‌های بسیار بزرگی که امروز پدید آمده و حتی بسیاری از آنها را از اعلام‌شان معذوریت داریم ناشی از همین گفتمان است.  
 
وی ادامه داد: غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که تحریم‌ها در ایران نمی‌تواند اقتصاد را از پای درآورد اگرچه ممکن است مشکلاتی را بوجود آورد و ما هم نباید بگذاریم اقتصادمان شرطی شود ولی به طور کلی مسیر خودش را خواهد رفت و این حرکت رو به جلو و جایگاه اقتدارآمیز حول محور کلیدی و اصلی ولایت فقیه می‌گردد.
 
وزیر اطلاعات اظهار داشت: امروز وقتی تحلیل‌گران غربی ساختار حکومتی ایران را مورد تحلیل قرار می‌دهند به صراحت اعلام می‌کنند که مدل ولایت فقیه یک نمونه بی‌بدیل است چرا که در این مدل مقوله عشق و دلدادگی وجود دارد. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی افزود: البته در طول انقلاب افراد بسیاری بودند که از این خط منحرف شده‌اند که این مساله هم طبیعی است. 
 
وی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: در انتخابات 92 جریان فتنه در داخل، ضدانقلاب خارج نشین و غربی‌ها برنامه‌ریزی‌های سنگینی را انجام داده‌اند و چشم بسیاری به انتخابات است که تاکنون با توجه به بررسی‌های انجام شده 11 گفتمان دسته‌بندی شده است که مهمترین آن گفتمان مبتنی بر اسلام، انقلاب اسلامی، اندیشه‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری است که گفتمان غالب ماست ولی نباید از گفتمان‌هایی همچون گفتمان فتنه و گفتمان گروه‌های التقاطی و سازش هم غافل شد؛ گفتمان‌های ترکیبی و نوظهور هم در این انتخابات به دنبال پیدا کردن جایگاه هستند که در برخی موارد با گفتمان ضدانقلاب ادغام می‌شوند و به یک نقطه مشترک می‌رسند. 
 
وزیر اطلاعات یادآور شد: استراتژی تغییر نظام، امروز به استراتژی تغییر رفتار تبدیل شده است، دشمن هم برای این استراتژی از هر ابزاری استفاده می‌کند؛ گاهی اوقات برای تغییر رفتار برخی مسئولان با چند واسطه دست به کار می‌شوند بدون اینکه آن مسئول متوجه شود پشت این واسطه‌ها سرویس‌های اطلاعاتی قرار گرفته‌اند. 
 
وی با اشاره به اینکه در انتخابات سال 88 دشمن هدفش پیاده‌سازی کودتای مخملین با تمسک به تقلب بوده است، گفت: البته دشمن بعد از 88 هم بیکار ننشست و در سال 90 تاکتیک تضعیف قدرت ملی و عدم مشارکت مردم را برای انتخابات پایه‌گذاری کرد ولی به دلیل هوشیاری مردم و انسجام بین دستگاه‌های مختلف کشوری این انتخابات به یکی از بهترین ادوار انتخابات تبدیل شد به طوری که این هماهنگی بین‌ دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی آنقدر بی‌نظیر بود که کوچکترین درگیری و نزاع قومی که در دوره‌های قبلی انتخابات مجلس یافت می‌شد صورت نگرفت و حتی یک نفر هم در این انتخابات آسیب ندید.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی یکی از اهداف اصلی گفتمان‌های فتنه، اصلاحات و سازندگی را مقابله با رهبری خواند و گفت: آنها با هدف مقابله با رهبری و حضور در صحنه در حال ساماندهی خود هستند اما این حضور در صحنه چگونه امکان‌پذیر است وقتی که به طور مثال یکی از این افراد که همه شبکه‌های ضدانقلاب در داخل و خارج به دنبال کاندیداتوری وی هستند بدهی‌های زیادی به ملت ایران دارد و صرف سوابق مسئولیت وی در گذشته نمی‌تواند پرونده گذشته وی را به دست فراموشی بسپارد.  
 
وزیر اطلاعات ادامه داد: اردوگاه و تیم این فرد چگونه سخن از فقدان انتخابات آزاد به میان می‌آورند در حالی که 8 سال صدارت دوم خردادی‌ها بر مبنای همین انتخابات صورت پذیرفته است، ای کاش امکان انتشار اسنادی مربوط به همین افراد از جلسه خصوصی‌شان وجود داشت که در این جلسه جسارت‌هایشان به ساحت امام راحل و سخره گرفتن اصل ولایت فقیه را توسط همین فرد برملا می‌شد که در جلسه می‌گوید امام هم تحت فشار مقوله ولایت فقیه را قبول کرد!!  
 
وی با اشاره به این سوابق تصریح  کرد: این افراد چگونه می‌توانند به خود اجازه دهند که با کمال پررویی ضربه‌هایی که در فتنه 88 به مردم و انقلاب زدند و باعث خسران بسیار شده‌اند را فراموش کرده و با کمال پررویی به دنبال کاندیداتوری هم باشند در حالی که اصل انتخابات در کشور را زیر سوال می‌برند.  
 
وزیر اطلاعات با اشاره به پروپاگاندای رسانه‌هایی همچون بی‌بی‌سی و VOA درباره درخواست‌ها از کاندیداتوری یکی از افراد وابسته به ارودگاه فتنه اظهار داشت: بی‌بی‌سی با چه توجیهی برای این فرد رپرتاژ می‌رود؛ بی‌بی‌سی می‌گوید گروهی از نخبگان از این فرد دعوت به عمل آوردند که به انتخابات بیاید وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم منظور از نخبگان در بی‌بی‌سی، داماد، اقوام نزدیک و هم‌پیالگان این فرد هستند، از طرف دیگر به فتنه‌گران زندانی خط داده‌اند که آنها هم مکاتبه کنند و بگویند شما حتی کاندیدا شوید و کاری به زندانی بودن ما نداشته باشید.
 
وی گفت: مدیرعامل اندیشکده واشنگتن به صراحت حرکت دوباره موج به اصطلاح سبز را یکی از فرصت‌های آمریکا می‌داند و می‌گوید که باید واشنگتن راهی برای کمک به فعالان سبز در ایران پیدا کند تا به واسطه آن رژیم را تغییر دهیم.  
 
وزیر اطلاعات در بخش دیگری از صحبت‌های خود در همایش شهید "روحانیت‌سپاه" با اشاره به شناسایی شبکه رسانه‌ای ستاد عملیات روانی دشمن، ابراز داشت: طی یکسال و نیم اخیر بررسی‌های فراوانی صورت گرفت و مشخص شد که محور شدن یک خبر در رسانه‌های ضدانقلاب و برخی‌ روزنامه‌ها در داخل با یک شبکه هدایت می‌شود که تعداد قابل توجهی از اعضای تیم رسانه‌ای فتنه (در داخل و آنها که در مقطع فتنه فرار کرده‌‌اند)در آن فعال بوده‌‌اند و این شبکه از طریق چند نفر مستقیما با سرویس‌های جاسوسی ارتباط داشته است.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی افزود: یکی دیگر از ابزارهایی که دشمن به دنبال استفاده از آن است ناکارآمد جلوه دادن تصمیمات مسئولان نظام است به طور مثال قصد دارند تمام تصمیمات دولت‌های نهم و دهم را زیر سوال برده و ناکارآمد جلوه دهند؛ مثلا مسکن مهر یکی از موفقیت‌های ناشی از گفتمان امام و رهبری توسط متعهدین به نظام بوده است که نباید به خاطر برخی سوءتدبیری‌ها زیر سوال برود.  
 
وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل مهمی که دشمن می‌خواهد انتخابات 92 را به چالشی بزرگ برای نظام تبدیل کند، وسعت دادن به فتنه احتمالی است؛ دشمن می‌خواهد با استفاده از انتخابات شوراها در این انتخابات چالش را از تهران به سطح کشور توسعه دهد که هوشیاری بسیار زیادی را می‌طلبد. 
 
وزیر اطلاعات مطرح شدن دستورکارهایی همچون "دولت وحدت ملی برای خروج از بحران" و تضعیف مسئولان نظام از سوی برخی عناصر تئوری‌پرداز وابسته به فتنه را طرحی از پیش ‌تعیین شده عنوان و خاطرنشان کرد:‌سیاه‌نمایی و بحرانی نشان دادن وضعیت نظام یک نقشه برای بازیابی فتنه است و باید در مقطع قبل و بعد از انتخابات هوشیاری بسیاری به خرج داد. 

 


+ نوشته شـــده در شنبه 91/12/19ساعــت 7:54 صبح تــوسط عباس | نظر
<      1   2   3   4      >