سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پاسخهای صریح رسایی به سوالات بانوان در همایش جبهه پایداری

بسمه تعالی

پاسخهای صریح رسایی به سوالات بانوان در همایش جبهه پایداری

چاپ فرستادن به ایمیل
یکشنبه, 09 بهمن 1390 ساعت 11:53
اولین همایش بانوان جبهه پایداری در سالن سیدالشهدای سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزار شد. در این جلسه حجت الاسلام آقا تهرانی و خانم ها آلیا و طبیب زاده سخنرانی کردند و حجت الاسلام رسایی به سئوالات متعدد شرکت کنندگان پاسخ های صریح داد .

 

حجت‌اسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در همایش بانوان جبهه پایداری که عصر امروز برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری یوم‌الله 9 دی را با حوادث اوایل انقلاب و حتی سطح اسلام قابل مقایسه دانستند، گفت: کسانی که در 9 دی به صحنه آمدند، می‌خواستند بگویند که تنها رهبری انقلاب را فصل‌الخطاب می‌دانند و از ارزش‌ها و اعتقادات خود کوتاه نخواهند آمد.

 

 

وی با بیان اینکه ایام به خودی خود صاحب ارزش نیستند و بنابه اتفاقاتی که در این روزها رخ می‌دهد، ارزشمند می‌شوند، گفت: 9 دی نقطه جوش مردم بود اگر آب به 70 درجه برسد مقداری گرم می‌شود اما به 100 درجه که برسد جوش می‌کند و 9 دی نقطه جوش مردم بود. اگر مردم در واکنش به شعار "نه غزه و نه لبنان" مثلاً 50 درجه جوش آوردند و یا اگر در 16 آذر عکس امام را پاره کردند، مردم 60 درجه جوش آوردند در روز عاشورا به خاطر هتک حرمت به امام حسین (ع) جوش آوردند و در صحنه حاضر شدند.

 

رسایی با بیان اینکه برخی‌ها به خاطر روز کارگر و برخی ایام دیگر بیانیه صادر می‌کنند، گفت: آقای هاشمی برای برخی مناسبت‌ها بیانه صادر می‌کند اما برای 9 دی این کار را نمی‌کند، می‌دانید چرا؟ برای پاسخ به این سؤال مثالی تاریخی می‌زنم. ما شیعیان با اهل سنت بر سر میلاد پیامبر اختلاف داریم بین 11 ربیع و 17 ربیع. چون مردم آن زمان نمی‌دانستند حضرت محمد (ص) پیامبر خواهد شد. اما همه شیعیان و اهل سنت در 17 ربیع لباس نو می‌پوشند و میلاد پیامبر را جشن می‌گیرند و هیچ اختلافی در این باره نیست.

 

وی افزود: اما درباره وفات پیامبر که شیعه و سنی اختلافی ندارند و همه قائل هستند که در 28 صفر پیامبر از دنیا رفته است. در این دنیای بزرگ تنها شیعیان برای پیامبر عزاداری می‌کنند هرکجای دنیا که در 28 صفر عزاداری باشد متعلق به شیعیان است چرا، برای اینکه اگر آنها بگویند پیامبراز دنیا رفته، دیگران نمی‌گویند آیا جانشینی نداشته، آیا وصیتی نداشته، جانشین ایشان کیست، چرا جانشینش را انتخاب نکرده است. آنها برای اینکه به این سؤالات پاسخ ندهند صورت مسئله را پاک می‌کنند و برای پیامبر عزاداری نمی‌کنند که ماجرای 9 دی نیز همین‌گونه است.

 

رسایی گفت: اگر آقایان 9 دی را گرامی بدارند و برای آن بیانیه صادر کنند؛ چه پاسخی خواهند داد که به مردمی که می‌گویند چرا شعار نه غزه و لبنان سر دادید چرا قبل از 9 دی پرچم امام حسین را آتش زدید. چرا بعد از خطبه‌های رهبری در نماز جمعه حرف متفاوتی زدید. چرا در برنامه ویژه خبری آن حرف‌ها را زدید. خوب این افراد 9 دی را گرامی‌ نمی‌دارند چون نمی‌خواهند به این سؤالات پاسخ بدهند و لذا صورت مسئله را پاک می‌کنند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس بیان اینکه برخی‌ها دو ولی دارند، گفت: کسانی که در فتنه موضع دو پهلو گرفتند که همه آنها مخالفان امروز جبهه پایداری هستند، بعد از ولی فقیه می‌گویند ولی، اما این "ولی و اما" همان ولی فقیه دوم است.

 

رسایی با بیان اینکه جبهه پایداری می‌گوید ما باید یک ولی و ولی فقیه داشته باشیم و از آن تبعیت کنیم، گفت: برخی ساکتین فتنه می‌گویند ما با سکوت خود، فتنه را مدیریت می‌کردیم این دسته از افراد نمی‌گویند که آیا رهبری معظم انقلاب در مقابل فتنه چه رفتاری داشت.

 

وی در ادامه افزود: برخی می‌خواهند مواضع دو پهلو و سکوت در مقابل فتنه با واژه محترم وحدت که البته احترامش مطلق نیست، همه مواضع دوپهلو به فراموشی سپرده شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه جبهه پایداری فراتر از انتخابات و مسائل دیگر به دنبال پاسداشت 9 دی است، گفت: جبهه پایداری می‌گوید ما باید یک ولی فقیه داشته باشیم و از آن تبعیت کنیم و در مقابل فتنه‌ها مواضع دوپهلو نگیریم.

 

رسایی در پاسخ به سؤالی درباره مکانیزیم 8+7 تصریح کرد: در مکانیزم 8+7 همه اضلاع هر کدام دو نماینده معرفی می‌کنند، برخلاف دوره قبل که گروه 6، گروه 5 را انتخاب کرد این بار گروه 7، گروه 8 را انتخاب کرده است.

 

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر موضع‌گیری برخی خواص بعد از 9 دی ادامه داد: ما باید عملکرد افراد را در شرایط خاص در نظر بگیریم. باید ببنیم افراد در گفت‌وگوی ویژه خبری بعد از نماز جمعه آقا چه گفتند. می‌گویند بعد از 9 دی موضع‌گیری کردیم، خوب بعد از 9 دی سران فتنه هم وقتی خیل عظیم مردم را دیدند انقلابی شدند و هیچ چیز عجیبی نیست. مهم این بود که مقام معظم رهبری تا 9 دی فریاد می‌زدند أین عمار.

 

نماینده مردم در مجلس همچنین اظهار داشت: آیت‌الله مصباح فرمودند افرادی که موضع‌گیری نکرده و در مقابل فتنه سکوت کرده‌اند، یا زیرکی نداشتند و یا اینکه محاسبات‌شان غلط بود و یا اینکه تصور می‌کردند اگر موضع‌گیری کنند بخشی از رأی مردم را از دست می‌دهند که این آغاز انحراف است. ممکن است برخی‌ها نظام را هم قبول نداشته باشند، نمی‌شود به خاطر رأی آنها موضع‌گیری نکرد، البته این افراد زیرکی لازم را داشتند.

 

رسایی با بیان اینکه جبهه پایداری معتقد است وحدت نباید بر محور افراد باشد بلکه باید بر محور اصول باشد، گفت: اگر وحدت روی افراد محور باشد، خروجی همان می‌شود که الان هست. نمایندگان به وقف 250 هزار میلیاردی دانشگاه آزاد رأی می‌دهند. اگر 3 هزار میلیارد اختلاس شده که باید با آن برخورد شود در جای دیگر نمایندگان به وقف 250 هزار میلیاردی رأی دادند که فاصله آن 247 هزار میلیارد است. جبهه پایداری معتقد است که باید با اینها برخورد شود.

 

وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: مردمی که در فتنه به صحنه آمدند و سیلی به فتنه‌گران زدند، نمی‌پذیرند که نمایندگان به وقف 250 هزار میلیاردی رأی بدهند. لذا باید با هر دوی این فسادها برخورد شود هرکس که می‌خواهد در هر مقامی باشد نباید استثنا شود."جبهه پایداری تلاش می‌کند وحدت حول مبانی و اصول شکل بگیرد و به کارنامه افراد توجه شود البته استراتژی جبهه پایداری وحدت است؛ ما هم‌اکنون نیز برای وحدت در موضوع انتخابات تلاش می‌کنیم که به وحدت برسیم. ما معتقدیم رقابت در انتخابات باید بین نیروهای انقلاب باشد نه اینکه بین خانواده انقلاب و بیگانگان."

 

وی در پاسخ به سؤالی که چگونه می‌شود عضو جبهه پایداری شد، نیز اظهار داشت: جبهه پایداری حزب نیست که افراد برای عضو شدن در آن ثبت‌نام کنند. چندی پیش یکی از دانشجویان گفت چطور می‌شود عضو جبهه پایداری شد، گفتم آیا شما موضع شفافی در مقابل حلقه انحرافی و فتنه دارید، که وی گفت بله. گفتم فساد اقتصادی ندارید و از مفاسد بیزاری، گفت: بله. گفتم یک ولی‌فقیه دارید، که بازهم گفت بله، به او گفتم من به شما تبریک می‌گویم، شما عضو جبهه پایداری شدید.

 

رسایی با بیان اینکه فساد اقتصادی، فساد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را به دنبال دارد، تأکید کرد: در کربلا امام حسین (ع) هرچه خود را معرفی کرد، آنها نشنیدند چون شکم‌شان از حرام پر شده بود لذا ما باید به مسئله فساد اقتصادی بسیار توجه کنیم.

 

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا علامه مصباح یزدی خود را لیدر جبهه پایداری نمی‌داند، تأکید کرد: چندی پیش در مصاحبه‌ای که در نشریه 9 دی این هفته چاپ می‌شود، از علامه مصباح یزدی این سؤال را پرسیدیم که ایشان فرمودند الان هم می‌گویم لیدر جبهه پایداری نیستم چون لیدر و رهبر همه ما مقام معظم رهبری است.

 

رسایی اضافه کرد: جبهه پایداری بر مبنای افراد تشکیل نشده است، اگر 2 سال دیگر رسایی تغییر کرد همه شما می‌توانید او را نقد کنید اما اینکه امروز آیت‌الله مصباح از جبهه پایداری دفاع می‌کند به این دلیل است که ایشان افرادی چون آقایان حسینیان، الهام، محصولی، آقاتهرانی، زارعی، کوثری و... را در راه انقلاب می‌بیند و خودشان هم گفته‌اند تا زمانی که این افراد در مسیر ولایت باشند، از آنها حمایت می‌کند.

 

 

وی با بیان اینکه وحدت در بالا شکل نمی‌گیرد، بلکه در پای صندوق‌های رأی حاصل می‌شود، افزود: دغدغه اصلی جبهه پایداری وحدت است و ما همچنان تلاش‌ می‌کنیم با حفظ ارزش‌ها و اصول در موضوع انتخابات وحدت کنیم. برخی رسانه‌های اصولگرا که سال گذشته در حادثه عاشورا عملکرد مناسبی داشتند در عاشورای امسال سکوت کردند چون اگر به آن می‌پرداختند مشخص می‌شد که چه کسانی در مقابل حادثه عاشورای 88 سکوت کردند.

 

رسایی با بیان اینکه استراتژی مقام معظم رهبری در انتخابات آتی ابتدا مشارکت حداکثری و ورود نیروهای آرمانگرا که به اصول و مبانی انقلاب پایبند هستند، به مجلس است، گفت: استراتژی اصلاح‌طلبان مشارکت حداقلی است چون آنها می‌دانند اگر مردم پای صحنه بیایند مشخص خواهد شد که مردم به ادعاهای آنها درباره تقلب و جنبش سبز هیچ اعتنایی نداشتند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه نظرسنجی‌ها از مشارکت 60 درصدی مردم در انتخابات حکایت می‌کند، تصریح کرد: 60 درصد یعنی مشارکت بالا در عرصه بین‌المللی. در خود آمریکا برای ریاست جمهوری مشارکت 35 و برای مجلس 25 درصد است.

 

وی با بیان اینکه الگوی اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی مجلس، مجلس ششم است، گفت: بسیاری از اصلاح‌طلبان که در فتنه 88 نقش داشتند باید رد صلاحیت شوند چون اگر صلاحیت این افراد تأیید شود مردم فکر می‌کنند که اینها به قانون اساسی و اصول انقلاب پایبندند.

 

رسایی با اشاره به اینکه استراتژی اصلی اصلاح‌طلبان کاهش مشارکت مردمی و بحث تحریم انتخابات است، اضافه کرد: ‌ما رفتار اصلاح‌طلبان را رصد می‌کنیم اگر تغییر استراتژی بدهند، ما هم استراتژی‌مان را تغییر می‌دهیم.

 

وی با بیان اینکه فتنه‌گران هنوز تکلیف خودشان را روشن نکرده‌اند، خاطرنشان کرد:‌ آنها می‌گویند اگر اصلاح‌طلبان بیایند فعل و انفعالات زیادی رخ می‌دهد و مشارکت بالا می‌رود که این به نفع نظام است چرا که هرکس که رأی می‌دهد به نظام و جمهوری اسلامی رأی می‌دهد و این برای فتنه‌گران سخت است.

 

وی در پایان به پاسخ به سؤالی درباره اینکه یکی از نمایندگان مجلس گفته که جبهه پایداری قائل به تعطیلی عقل است، گفت: این نماینده که چندی پیش هم استعفا داده بود، می‌گوید جبهه پایداری عقل را تعطیل کرده است، نه اینطور نیست. عقل ما به ما می‌گوید که باید تابع جانشین امام زمان(عج) باشیم چرا که ایشان در شاهراه اطلاعات قرار دارد و عقل ما می‌گوید که باید از ولی خدا تبعیت کنیم.

 


 

افزودن نظر


+ نوشته شـــده در دوشنبه 90/11/24ساعــت 4:0 عصر تــوسط عباس | نظر
مروری بر لیست نهایی جبهه متحد اصولگرایان

لیست جبهه متحد اصولگرایان در حالی ارائه شده است که تاکنون هنوز هیچ از یک احزاب و گروه های دیگر انتخابات موفق به تکمیل سیاهه نامزدهای مطبوع شان برای شرکت در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نشده اند
"صراط" - لیست جبهه متحد اصولگرایان در حالی ارائه شده است که تاکنون هنوز هیچ از یک احزاب و گروه های دیگر انتخابات موفق به تکمیل سیاهه نامزدهای مطبوع شان برای شرکت در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نشده اند. با این وجود باید منتظر ماند و تصمیم گیری را به آینده موکول کرد.
به گزارش سرویس سیاسی صراط ، در لیست جبهه متحد اصولگرایان 6 نفر از جامعه روحانیت مبارز تهران، 8 نفر از جبهه پیروان خط امام و رهبری، 9 نفر از اصولگرایان تحولخواه، 5 نفر از حامیان سابق دولت و هم چنین دو نفر از حزب پیشرفت و عدالت در این فهرست حضور دارند .
جبهه متحد اصولگرایان بر خلاف آنچه انتظار می رفت از برخی نمایندگان با سابقه و چهره های قدیمی مجلس نیز همچنان بهره می برد .
احتمالا در آینده ای نزدیک لیستهای جبهه پایداری انقلاب ، حامیان ولایت ، جبهه ایستادگی ، صدای ملت و . . . ارائه خواهد شد .

حجه الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد: عضو جامعه روحانیت مبارز تهران - عضو هیئت رئیسه مجلس


دکتر غلامعلی حداد عادل: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس فرهنگستان هنر


دکتر غلامرضا مصباحی مقدم: نماینده مجلس شورای اسلامی



دکتر احمد توکلی:ریاست مرکز پژوهش های مجلس های شورای اسلامی و نماینده مجلس

 

حجه الاسلام محسن کازرونی: نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج

 

دکتر علیرضا زاکانی: نماینده مجلس - مدیرمسئول هفته نامه پنجره

 

مهندس مهرداد بذرپاش: معاون سابق رئیس جمهور 

 

حجه الاسلام حسین ابراهیمی: نماینده مجلس شورای اسلامی

 

حسین مظفر: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیئت نظارت بر صدا و سیما

 

حسین فدایی آشیانی: نماینده مجلس - موسس و دبیرکل حزب جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی

 

پرویز سروری: نماینده مجلس شورای اسلامی

 

دکتر لاله افتخاری: نماینده مجلس شورای اسلامی

 

دکتر الهام امین‌زاده: نماینده دور هفتم مجلس، استاد دانشگاه

 

فاطمه رهبر: نماینده مجلس شورای اسلامی

 

دکتر زهره الهیان: نماینده مجلس شورای اسلامی

 

دکتر زهره طبیب‌زاده: استاد حوزه و دانشگاه

 

دکتر مسعود میرکاظمی: استاد دانشگاه، وزیر سابق

 

محمود فرشیدی: وزیر سابق آموزش و پرورش

 

حجت‌الاسلام مجتبی میردامادی : نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد

 

 

دکتر علیرضا مرندی: استاد دانشگاه - رئیس فرهنگستان علوم پزشکی

 

دکتر الیاس نادران: نماینده مجلس - استاد دانشگاه

 

 ابراهیم انصاریان: استاد حوزه

 

اسماعیل کوثری: نماینده مجلس

 

دکتر مجتبی رحماندوست: دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین

 

 محمدنبی حبیبی: دبیرکل حزب موتلفه - بازرگان 

 

اسدالله بادامچیان: عضو شورای مرکزی موتلفه

 

مهندس محمدرضا باهنر: نماینده  شش دوره مجلس شورای اسلامی- دبیرکل  جامعه اسلامی مهندسین

 

محمد نبی رودکی: نماینده سابق مجلس هفتم 

 

علی اصغر خانی: شهردار منطقه 11


حمید فرمانی: اقتصاددان 


+ نوشته شـــده در یکشنبه 90/11/23ساعــت 10:2 صبح تــوسط عباس | نظر
اسامی لیست بصیرت و بیداری

بسمه تعالی

به گزارش خبرآنلاین، در لیست جبهه بصیرت و بیداری اسلامی چهره‌هایی از اعضای جبهه پایداری، جبهه ایستادگی و جبهه متحد اصولگرایان دیده می‌شود.
شنیده می‌شود از لیست 30 نفره منتشر شده، 3 نفر تغییر خواهند کرد، لیست جبهه بصیرت و بیدار اسلامی بدین شرح است:

1. سید شهاب الدین صدر
2. مرتضی آقا تهرانی
3. سید مهدی هاشمی
4. حسن غفوری فرد
5. سید محمود علوی
6. طیبه صفایی
7. روح الله حسینیان
8. علی اصغر زارعی
9. صفار زاده
10. سید علی ریاض
11. سید محمود نبویان
12. قاسم روانبخش
13. حمید رسایی
14. فاطمه آلیا
15. مهدی کوچک زاده
16. امیدوار رضایی
17. محمد سلیمانی
18. ناصر سقایی بی ریا
19. سید کمال سجادی
20. مهرداد بذرپاش
21. بیژن نوباوه وطن
22. محمد رضا مرندی
23. زهره سادات لاجوردی
24. سعید قاسمی
25. محمدهادی زاهدی وفا
26. حسن حمید زاده
27. مسعود میرکاظمی
28. محمد کوثری
29. حمید فرمانی
30. سید محمد طباطبایی

جبهه بصیرت و بیداری اسلامی چندی پیش  از سوی شهاب الدین صدر با ائتلاف برخی انجمن‌ها نظیر انجمن اسلامی پزشکان ایران، انجمن اسلامی فرهنگیان ایران، جامعه اسلامی کارگران، جامعه اسلامی دانشجویان، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، حزب اعتدال‌طلبان ایران اسلامی، حزب اسلامی ایران زمین، انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان ایتالیا، ژاپن، انگلستان، جمعیت پیروان ولایت مطلقه فقیه، کانون اسلامی جوانان ایران، جمعیت جهادگران ولایی، جمعیت اسلامی مهندسین، جامعه اسلامی فرهیختگان ولایی تشکیل شد.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 90/11/23ساعــت 9:57 صبح تــوسط عباس | نظر
بازتاب حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن

بازتاب حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن
رسانه های کشورهای غربی به انعکاس حضور حماسی مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن پرداختند که انعکاس این حماسه اغلب با سانسور و یا تحریف روبه رو شد .

"صراط" - در روز راهپیمایی با شکوه ملت ایران در سی و سومین بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی رسانه های کشورهای غربی به انعکاس این حضور حماسی مردم ایران پرداختند که انعکاس این حماسه از سوی رسانه های غربی اغلب با سانسور و یا تحریف روبه رو شد و برخی از رسانه ها نیز به ناچار بر حقانیت ملت ایران گواهی دادند.

*دیلی تلگراف: مردم در سراسر ایران در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند

روزنامه دیلی تلگراف انگلیس نیز با انعکاس راهپیمایی مردم ایران در سی و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی، محور گزارش خود را بر سخنان رئیس جمهور قرار داد.

این روزنامه همانند اکثر رسانه‌های غربی، آن را حضور ده‌ها هزار نفری مردم در جشن پیروزی انقلاب خواند. این روزنامه در ادامه گزارش خود سخنان محمود احمدی نژاد در مورد دستاوردهای جدید هسته‌ای را منعکس کرد.

این روزنامه همچنین با اشاره به بالاگرفتن تنش‌ها میان ایران و کشورهای غربی بر سر برنامه هسته‌ای ایران در ماه‌های اخیر نوشت: مردم ایران در این راهپیمایی شعارهای مرگ بر اسرائیل و آمریکا سرمی‌دادند.

*جروزالم پست: مردم  ایران با در دست داشتن تصاویر رهبر ایران، شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دادند

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در جمع راهپیمایان و پوشش سخنان وی در مورد فناوری هسته‌ای، به انعکاس راهپیمایی گسترده مردم ایران پرداخت.

این روزنامه صهیونستی با در حاشیه قرار دادن حضور میلیونی مردم در سی و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی، صحبت‌های رئیس جمهور درباره دستاوردهای جدید هسته‌ای را پوشش داد.

جروزالم پست در ادامه گزارش خود از مراسم 22 بهمن در تهران، اذعان داشت که مردم با در دست داشتن تصاویر رهبر ایران، شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دادند.

صحبت‌های اسماعیل هنیه در مورد به رسمیت نشناختن اسرائیل نیز از دیگر محورهای مورد توجه این روزنامه صهیونیستی در بازتاب مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.

* بی‌بی‌سی با رها کردن متن به حاشیه پرداخت

شبکه خبری دولتی انگلیس "بی‌بی‌سی" در خبری کوتاه در زمینه پوشش راهپیمایی 22 بهمن اعلام کرد که تلویزیون دولتی ایران در حال پخش تصاویری از حضور ده‌ها هزار نفر از حامیان دولت ایران است که در سراسر این کشور به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب در اسلامی در ایران راهپیمایی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، این شبکه خبری بدون اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی سی‌و سومین سالگرد انقلاب اسلامی افزود که در این تصاویر ماکتی از هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در ابعاد واقعی دیده می‌شود که در میدان آزادی تهران به نمایش درآمده است. این هواپیما در ماه دسامبر گذشته در مرز با افغانستان به دست ایران افتاد.

* هاآرتص: مردم ایران در راهپیمایی امروز تصاویر رهبر ایران را حمل می کردند

روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" در پوشش خبر راهپیمایی امروز مردم ایران به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به پوشش بخش های از سخنان "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهور ایران پرداخت.

هاآرتص نوشت که احمدی نژاد اعلام کرده است که کشورش به زودی دستاوردهای بسیار مهمی را در زمینه هسته ای اعلام خواهد کرد.

این روزنامه صهیونیستی نوشت که رئیس جمهور ایران در مراسم سی و سومین سالگرد انقلاب ایران سخنرانی می کرد و ده ها هزار نفر از ایرانیان در این راهپیمایی سراسری مشارکت کردند.

بر اساس گزارش هاآرتص، تظاهرات کنندگان پرچم های ایران و تصاویر "آیت الله علی خامنه ای" رهبر ایران را حمل می کردند و فریاد "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" سر می دادند.

هاآرتص در ادامه به انتشار بخش هایی از سخنان رئیس جمهور ایران پرداخت و در پایان نوشت که تنش ها میان ایران و غرب درباره فعالیت های هسته ای در هفته های اخیر افزایش یافته است و آمریکا و متحدان غربی اش تحریم های جدیدی را علیه ایران تحمیل کرده تا این کشور را مجبور به بازگشت به میز مذاکرات کنند.

*یونایتدپرس: جشن سالروز پیروزی انقلاب ایران با حضور میلیون‌ها ایرانی برگزار شد

خبرگزاری یونایتدپرس در بخش عربی خود، بر خلاف خبرگزاری رویترز، به حضور گسترده مردم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران (22 بهمن 1390) اذعان کرد.

این خبرگزاری در بخش انگلیسی خود هنوز هیچ خبری درباره حضور گسترده مردم ایران در سالروز انقلاب منتشر نکرده است.

یونایتدپرس اینترنشنال در بخش عربی خود نوشت: امروز شنبه جشن‌های سی‌و سومن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 بر نظام شاه، با مشارکت میلیون‌ها ایرانی در شهرهای متعدد بخصوص در تهران برگزار شد.

این خبرگزاری افزود: رسانه‌های ایرانی اعلام کردند که میلیون‌ها ایرانی در شهرهای مختلف این کشور برای مشارکت در راهپیمایی به خیابان‌ها آمدند و صدها هزار نفر در میدان آزادی در تهران برای شنیدن سخنرانی محمود احمد‌ی‌نژاد گرد هم آمدند.

به نوشته این خبرگزاری، اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت منتخب فلسطین که روز جمعه وارد تهران شده بود، نیز به همراه محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور در این جشن‌ها حضور پیدا کردند.

در همین حال، خبرگزاری انگلیسی رویترز حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را نادیده گرفت و فقط به پوشش بخش هسته ای سخنرانی رئیس جمهور ایران بسنده کرد.

*خبرگزاری فرانسه حضور میلیونی مردم در راهپیمایی تهران را 30هزار نفر اعلام کرد!

خبرگزاری فرانسه طی خبری نوشت که ایرانی ها روز شنبه که برخی از آنها تابلوهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته بود "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 را با راهپیمایی گسترده و سخنرانی محمود احمدی نژاد بزرگ داشتند.

این خبرگزاری غربی نوشت که ده ها هزار نفر در شهرهای مختلف ایران در هوایی زمستانی به راهپیمایی پرداختند.

خبرگزاری فرانسه نوشت: نقطه مرکزی تظاهرات در تهران بود، جایی که احمدی نژاد برای مردمی که جمعیت آنها حدود 30 هزار نفر بودند سخنرانی کرد.

این خبرگزاری غربی ادامه داد: در اقدامی بر خلاف سال های گذشته، "اسماعیل هنیه" نخست وزیر مردمی در غره به ایراد سخنرانی پرداخت و طی این سخنرانی تاکید کرد که حماس هرگز اسرائیل را برسمیت نمی شناسد.

*مردم ایران در راهپیمایی 22بهمن شعارهای ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی سر دادند

خبرگزاری چینی "شینهوا" طی خبری نوشت که صدها هزار ایرانی با حمل پرچم ایران و نشان هایی در حمایت از نظام اسلامی، سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

شینهوا نوشت که تلویزیون ملی ایران مردم را در تهران پایتخت ایران و دیگر شهرها نشان می داد که مملو از جمعیت بودند و تصاویر بنیانگذار جمهوری اسلامی "آیت الله سید روح الله موسوی خمینی" و جانشین وی، "آیت الله سید علی خامنه ای" را در دست داشتند.

این خبرگزاری چینی نوشت: جمعیت شعارهای ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی سر می دادند و مردم در سرتاسر میدان آزادی و مناطق اطراف آن دیده می شوند.

*خبرگزاری آمریکایی حضور مردم را ده‌ها هزار نفری توصیف کرد

خبرگزاری آمریکایی "آسوشیتدپرس" طی خبری در پوشش سالگرد پیروزی انقلاب ایران نوشت که تصاویر نشان می دهد که ده ها هزار نفر در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران مشارکت کردند.

این خبرگزاری نوشت که یک مدل از هواپیمای آمریکایی RQ170با ابعاد واقعی که در دسامبر گذشته توسط ایران سرنگون شده بود در میدان آزادی به نمایش گذاشته شده است.

آسوشیتدپرس نوشت که ایران اعلام کرده که دستیابی به این هواپیما یکی از بزرگترین موفقیت هایش در مقابل غرب است.

امروز نیز یکی از مقامات اطلاعاتی سابق آمریکا به فاکس نیوز گفته است که بررسی های جامع 10 هفته ای سازمان سیا همچنان نتوانسته است که دلیل سرنگون شدن هواپیمای RQ170 را کشف کند.

*"المنار" راهپیمایی میلیونی مردم ایران را به طور مستقیم به تصویر کشید

شبکه تلویزیونی المنار لبنان با انتشار تصاویری مستقیم ازحضور گسترده مردم ایران در مراسم سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب، تصاویر حضور میلیونی مردم در میدان آزادی را به تصویر کشاند.

این شبکه خبری تصاویر حمل پرچم ده ها متری ایران بر فراز دست های مردم ایران را نیز نشان داد.

بر اساس تصاویری که این شبکه خبری نشان می داد، خیابان آزادی تا کیلومترها مملو از جمعیت بوده و مردم شرکت کننده در راهپیمایی تصاویر رهبر انقلاب و پرچم های ایران را حمل می کردند.

این شبکه خبری همچنین به طور مستقیم صحبت های "اسماعیل هنیه" نخست وزیر مردمی دولت حماس در میدان آزادی را پخش کرد.

*خبرگزاری آلمان:میلیون‌ها ایرانی در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می‌کنند

خبرگزاری آلمان نیز طی خبری نوشت که راهپیمایی در سراسر ایران به مناسبت سی و سومین سالگرد انقلاب اسلامی این کشور که در سال 1979 میلادی به پیروزی رسید، آغاز شد.

این خبرگزاری ادامه داد که انتظار می رود میلیون ها نفر در این راهپیمایی که قرار است در 850 شهر در سراسر ایران برگزار شود، ‌مشارکت کنند.

قرار است در مراسم امروز، "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهور ایران در میدان آزادی تهران سخنرانی کند.

 

*راشاتودی: انقلاب ایران با انتخابات و تاکید بر اصل ولایت‌فقیه پیشرفتی چشمگیر کرده است

این شبکه روسی در گزارشی به مناسبت سالگرد انقلاب ایران تاکید کرد که انقلاب ایران در زندگی اجتماعی در حوزه دموکراسی با سیستم انتخابات و تاکید بر التزام به روح انقلاب و اصل ولایت‌فقیه پیشرفتی چشمگیر به دست آورده است.

 

راشاتودی نوشت: سال 1979 قرن گذشته، مردی سالخورده در حدود 80 سال ظهور کرد که جمعی او را نصب‌العین حرکت [و انقلاب] خود کردند.

 

شاه، محمد رضا پهلوی متحد آمریکا، به دست کسانی که به انقلابیون تبدیل شدند، کنار زده شد... انقلاب ایران اثراتی و قدرتی پیدا کرد که موفقیت آن را نهایی کرد.

 

این پایگاه خبری افزود: تغییر در ایران غافلگیرکننده، سریع و ریشه‌ای بود. به طوری که شاه فکر نمی‌کرد نقش خود [در قدرت] را با پیرمردی که در تبعید بود عوض کند.

 

راشاتودی نوشت: انقلاب ایران در زندگی اجتماعی در حوزه دموکراسی از طریق اصول اولیه سیتسم انتخابات، و با تاکید همیشگی بر پایبندی خود به روح انقلاب که اولین اصل آن ولایت فقیه است، موفق شد پیشرفت چشمگیری به دست بیاورد.
 
در زیر بخشی از تصاویر حضور میلیونی مردم ولایتمدار ایران را در سی و چهارمین سالرزو پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده می کنید.
 



+ نوشته شـــده در یکشنبه 90/11/23ساعــت 9:24 صبح تــوسط عباس | نظر
دیدگاه آیت الله مصباحیزدی درباره جبههپایداری و فعالیتهای آن

وی درباره آن‌چه مبنی بر پیوند نام جبهه پایداری به نوعی با نام آیت‌الله مصباح مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: بنده هیچ‌ وقت نگفتم که با جبهه پایداری کاری ندارم؛ چیزی که گفتم این بود که من لیدر این‌ها نیستم بلکه لیدر همه ما رهبر معظم انقلاب است. 
مصباح‌یزدی تاکید کرد: من نه یک آدم سیاسی به معنای رایج اهل سیاست هستم، نه ایجاد حزب کردم، نه کسی به من سر سپرده و نه من توقعی از کسی دارم که سرسپرده من باشد. دوستانی هم که در جبهه پایداری هستند و من می‌شناسم‌شان از خیلی دوستان دیگری که آن‌ها را می‌شناسم، افکارمان به هم نزدیکتر است؛ خب این دوستانی که اسم جریان فکری خودشان را گذاشته‌اند جبهه پایداری گاهی با من مشورتی می‌کنند، چیزی می‌پرسند و من هم چیزی که در نظرم هست به آن‌ها می‌گویم. 
وی ادامه داد: با این‌ها ارتباط داریم و این افرادی که بعضی از آن‌ها را می شناسم و امروز به عنوان چهره‌های شاخص جبهه پایداری مشهورند را از خیلی‌ها سالم‌تر می‌دانم. اما این به معنای آن نیست که این‌ها همیشه این‌طور بمانند و من هم همیشه همین نسبت و رابطه را با آن‌ها داشته باشم. در حال حاضر جهت‌گیری درستی دارند، من هم حمایت‌شان می‌کنم ولی در آینده آنها چطور می شوند، من درباره امروزشان قضاوت می کنم والا احتمال خطا و تغییر درباره همه و از جمله دیگر افرادی که امروز به عنوان جبهه پایداری شناخته نمی‌شوند هم هست. 
وی گفت: ولی من نه حزبی دارم و نه آن‌ها از من توقعی دارند و نه من از آن‌ها توقعی دارم که حرف مرا گوش کنند و نه آن‌ها تکلیفی دارند که هرچه من بگویم عمل کنند. ما با این‌ها دوستیم، رفیقیم، اصل مساله این است که دخالت من در کارهای سیاسی به خاطر مسائل دینی و فرهنگی است؛ اصلا حمایت بنده هم از جریان جبهه پایداری به خاطر مبارزه این‌ها با فتنه و مبارزه با خط انحرافی است و نگرانم مبادا همراهان فتنه، نفوذی‌هایی در مجموعه اصولگرایان بفرستند و ما را در مقابل خطر بزرگتری قرار دهند، در بین افرادی که به عنوان اصولگرا مشهورند، بنده افرادی با این تفکر که روی اصول پافشاری بیشتری دارند را بیشتر قبول دارم. 
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پاسخ به سوال دیگری تاکید کرد: از منحرفین در انواع و اقسام آن، نباید هیچ توقع صفا و صمیمیت و درست اندیشیدن داشته باشیم. یک مثل معروفی هست که یک نفر بار باروتی داشت و می‌خواست از گمرک عبور بدهد که جلوی او را گرفتند و گفتند تو الان داری باروت می‌بری؟ گفت نه این سیاه دانه است، گفتند سیاه دانه نیست، این باروت است! گفت نه، نیست سیاه دانه است! یک مقدار از باروت را ریختند کف دست خودش و آتش زدند، آتش گرفت و دستش سوخت. باز هم طرف گفت؛ دیدید سیاه دانه بود! حالا شما هزار بار بگویید این جبهه اصلا برای مبارزه با خط انحراف به وجود آمده، خب آن کسی که نمی‌خواهد بپذیرد یا به نفعش نیست که بپذیرد، می‌گوید؛ دیدید سیاه دانه بود! 
وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارنظر برخی شخصیت‌های موجه که ادعای یکی بودن جبهه پایداری با جریان موسوم به انحرافی را مطرح می‌کنند و می‌گویند آیت‌الله مصباح هم اعلام کرده که با این جبهه کاری ندارد، گفت: خب آدم‌های موجه هم گاهی در اظهار نظرشان دقت نمی‌کنند، یا به برخی اظهارنظرهای اطرافیان اعتماد می‌کنند، گاهی هم ممکن است هوای نفسانی بر این افراد غالب شود. 
وی درباره واکنش جبهه پایداری در برابر این شرایط نیز اظهار کرد: ما باید هر کاری که انجام می‌دهیم برای خدا باشد. وظیفه همه ما انجام تکلیف است و برای انجام تکلیف باید در برابر برخی تخریب‌ها هم پایداری کرد. 


+ نوشته شـــده در شنبه 90/11/22ساعــت 8:10 صبح تــوسط عباس | نظر
اسامی 28 نفر از لیست پایداری در تهران

گمانه زنی ها حاکی از این است که اسامی 28 نفر از اعضای جبهه پایداری در تهران تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسامی 28 نفر از فهرست 30 نفره جبهه پایداری در تهران مشخص شده است که  با اضافه شدن دو نفر دیگر فهرست این جبهه در تهران نهایی خواهد شد.

پیش از این سخنگوی جبهه پایداری در روز های اخیر اعلام کرده بود که تا پایان این هفته فهرست 30 نفره این جبهه در تهران اعلام می شود تا اینکه باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد لیست نهایی این جبهه در هفته آینده نهایی خواهد شد.

گفته می شود 6 کاندیدای مشترک بین دو فهرست جبهه متحد و جبهه پایداری وجود دارد.

غلامعلی حداد عادل عضو کمیته داوری جبهه متحداصولگرایان، محمد کوثری مسئول کمیته اقشارجبهه متحداصولگرایان، مصطفی رحماندوست مسئول واحد ایثارگران جبهه متحد اصولگرایان، علی رضا مرندی، مسعود میر کاظمی و زهره طبیب زاده کاندیداهای مشترک در فهرست جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری هستند.

فهرست نهایی شده 28 تن از کاندیداهای جبهه پایداری به این شرح است:

1- حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی

2- حجت الاسلام روح الله حسینیان

3- محمد سلیمانی

4- علی اصغر زارعی

5- سید مهدی هاشمی

6- دکترمرندیان

7- فاطمه آلیا

8- زهره سادات لاجوردی

9- زهره طبیب زاده

10- بتول نامجو

11- حجت الاسلام حمید رضا رسایی

12- حجت الاسلام سید محمود نبویان

 13- حجت الاسلام ناصرسقای بی ریا

14- حسین استاد آقا

15- بیژن نوباوه

16- مهدی کوچک زاده

17- حجت الاسلام قاسم روانبخش

 18- حسین طلا

19- حسن حمیدزاده

20- محمدهادی زاهدی وفا

21- حسین نجابت

22- ابراهیم انصاری

23- حسین شیخ السلام 

24- غلامعلی حداد عادل

25- اسماعیل کوثری

26- مصطفی رحماندوست

27- علی رضامرندی

28- مسعود میر کاظمی


+ نوشته شـــده در جمعه 90/11/21ساعــت 9:41 عصر تــوسط عباس | نظر
موضع لاریجانی در مورد رفسنجانی، ردصلاحیت علی مطهری و فتنه

علی لاریجانی: برخی افکار و رفتاهای هاشمی رفسنجانی را نمی‌پسندم... به مواضع سیاسی علی مطهری نقد وجود دارد، ولی عدم التزام وی به اسلام حتما غلط است.
علی لاریجانی: برخی افکار و رفتاهای هاشمی رفسنجانی را نمی‌پسندم... به مواضع سیاسی علی مطهری نقد وجود دارد، ولی عدم التزام وی به اسلام حتما غلط است.

به گزارش بی باک به نقل از نسیم، علی لاریجانی پنجشنبه شب در جمع طلاب فارس در پاسخ به سئوالی در خصوص اتخاذ مواضع دوگانه از سوی وی در برخی مسائل تاکید کرد: برخی اوقات ضروری نیست در مسائل خارجی دست خود را برای دشمن رو کنیم تا آنها فکر ما را بخوانند، متاسفانه برخی رجال سیاسی در شرایط حساس سخنانی را مطرح می کنند که برای کشور هزینه زیادی دارد.


رئیس مجلس در پاسخ به سوال دیگری درباره سکوت در برابر جریان فتنه اظهار داشت: بعد از فتنه جزو کسانی بودم که در این زمینه بارها و بارها سخنرانی کردم، البته ادبیات من مرگ بر این و مرگ بر آن نیست.

وی با اشاره به حمایت جامعه مدرسین از کاندیداتوری وی، به اجماع رسیدن جامعه مدرسین در خصوص حمایت از او و حجت‌الاسلام آشتیانی را تایید کرد و اظهار داشت: البته من نمی‌خواهم که کسی خود را برای من هزینه کند.

لاریجانی به رد صلاحیت علی مطهری اشاره کرد و گفت: ممکن است که به مواضع سیاسی ایشان نقد وجود داشته باشد، ولی عدم التزام به اسلام حتما غلط است.

وی در خصوص موضعش نسبت به‌هاشمی رفسنجانی گفت: آقای ‌هاشمی مثل همه رجال سیاسی دیگر خدماتی داشته و در سابقه انقلاب و طول انقلاب زحمت کشیده، البته بنده در برخی قسمت‌ها افکار و رفتار ایشان را نمی‌پسندم.


+ نوشته شـــده در جمعه 90/11/21ساعــت 9:15 عصر تــوسط عباس | نظر
روسیه، قطر را به حذف از نقشه جهان تهدید کرد

منابع خبری از پخش نوار صوتی درگیری وزیر امور خارجه قطر با نماینده دائم روسیه در شورای امنیت و تحقیر مقام قطری از سوی روس ها خبر دادند.
مهر: نوار صوتی که از کانال دوم فرانسه پخش شده است، به درگیری لفظی "ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل و "حمد بن جاسم" وزیر امور خارجه قطر اشاره کرده است.

در این نوار، وزیر امور خارجه قطر خطاب به نماینده روسیه می گوید: روسیه باید با قطعنامه ضد سوری موافقت کند و به شما درباره هر گونه وتو هشدار می دهیم.

ویتالی چورکین در واکنش به این اظهارات وزیر خارجه قطر گفت : اگر یک بار دیگر با این لحن با من حرف بزنی، چیزی به نام قطر از این به بعد وجود نخواهد داشت.

چورکین ادامه داد: تو میهمان شورای امنیت هستی، پس احترام خودت را حفظ کن و اندازه حجمت حرف بزن، من با تو حرفی ندارم به نام روسیه بزرگ با بزرگان فقط حرف می زنم.

شایان ذکر است که چین و روسیه تلاشهای قطر برای صدور قطعنام


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 90/11/20ساعــت 9:15 صبح تــوسط عباس | نظر
قله (گفت و شنود)

بسمه تعالی

قله (گفت و شنود)

کیهان:

گفت: سایت ضد انقلابی بالاترین خطاب به موسوی و خاتمی و کروبی نوشته است؛ « باور کنید که شما در حوادث بعد از انتخابات سال 88 فریب مشاورانتان را خوردید و ما هم باور می کنیم که فریب شما را خوردیم.»
گفتم: یارو به خیال خودش خیلی زرنگ تشریف داره!
گفت: چطور مگه؟!
گفتم: می خواهد رد پای آمریکا و انگلیس و اسرائیل را پاک کند و فتنه ای را که آنها دیکته کرده بودند، یک تصمیم درون گروهی اپوزیسیون قلمداد کند.
گفت: مگر آنهمه دلیل و سند که از وابستگی سران و عوامل فتنه به سرویس های اطلاعاتی بیگانه حکایت می کند قابل انکار کردن است؟ درباره مثلث آمریکا و اسرائیل و انگلیس که آشکارا به طراحی فتنه اعتراف دارند چه می توانند بگویند؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! دانش آموزی به مادرش گفت؛ مامان جون! دعا کن تا فردا صبح 20 متر از ارتفاع قله دماوند کم بشه. مادرش با تعجب پرسید؛ چرا؟! واسه چی؟! دانش آموز گفت؛ آخه سر امتحان ارتفاع قله دماوند را به جای 5681متر، 5661 متر نوشته ام!


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 90/11/20ساعــت 9:0 صبح تــوسط عباس | نظر
گلچینی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره انتخابات

گلچینی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره‌ انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران

1? سرمایه‌گذاری انسانی

انتخابات سرمایه‏گذارى عظیم ملت ایران است؛ مثل این‌که شما سرمایه‏ى سنگین و عظیمى را در بانک می‌گذارید، بانک با آن کار می‌کند و شما از سودش استفاده می‌کنید؛ انتخابات یک چنین چیزى است. ملت ایران سرمایه‏گذارى عظیمى را می‌کند، سپرده‏گذارى بزرگى را انجام می‌دهد و سود آن را می‌برد.

آراء یکایک شما مردم سهمى است از همان سرمایه‏گذارى و سپرده‏گذارى. هر رأیى که شما در صندوق مى‏اندازید، مثل این است که یک بخشى از پول آن سپرده را دارید تأمین می‌کنید. یک رأى هم اهمیت دارد.

هرچه انتخابات پرشورتر باشد، عظمت ملت ایران بیشتر در چشم مخالفان و دشمنانش دیده خواهد شد؛ براى ملت ایران حرمت بیشترى خواهند گذاشت؛ دوستان شما هم در دنیا خوشحال می‌شوند. عظمت ملت ایران را حضور مردم در انتخابات نشان می‌دهد.

بیانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) 1/1/1388

 

2? ثمره مردم‌سالاری دینی

انتخابات در کشور ما یک حرکت نمایشى نیست. پایه‏ى نظام ما همین انتخابات است. یکى از پایه‏ها، انتخابات است. مردم‏سالارى دینى با حرف نمی‌شود؛ مردم‏سالارى دینى با شرکت مردم، حضور مردم، اراده‏ى مردم، ارتباط فکرى و عقلانى و عاطفى مردم با تحولات کشور صورت می‌گیرد؛ این هم جز با یک انتخابات صحیح و همگانى و مشارکت وسیع مردم ممکن نیست.

این مردم‏سالارى، عامل پایدارى ملت ایران است. این‌که شما توانسته‏اید در طول این سى‌سال از نهیب ابرقدرت‌ها نترسید، این‌که ابرقدرتها هم غیر از نهیب نتوانستند ضربه‏ى اساسى به شما بزنند، این‌که جوانان کشور در ورود به میدان‌هاى گوناگون این شجاعت و اخلاص را نشان می‌دهند، ناشى از مردم‏سالارى دینى است.

بیانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) 1/1/1388

3? هدیه‌ی امام

انتخابات نماد حرکت اسلامى در کشور ماست. انتخابات، هدیه‌ى اسلام به ملت ماست. امام بزرگوار ما حکومت اسلامى به روش انتخاباتى را به ما یاد داد. حکومت اسلامى در ذهن‌ها و خاطره‌ها به شکل خلافت‌هاى موروثى به یادگار مانده بود؛ خیال مى‌کردند حکومت اسلامى یعنى مثل خلافت بنى‌امیه و بنى‌عباس یا خلافت ترکان عثمانى؛ یک نفر با نام و شکل ظاهرى خلیفه، اما با باطن و عمل فرعون و پادشاهان مستبد؛ بعد هم که از دنیا مى‌رود، یک نفر را به جاى خود معین کند.

در ذهن مردم دنیا، حکومت اسلامى به این شکل تصویر مى‌شد؛ که بزرگترین اهانت به اسلام و حکومت اسلامى بود. امام، حکومت اسلامىِ به روش انتخابات مردم و حضور مردم و تعیین منتخب مردم را – که لبّ اسلام است – بار دیگر براى مردم ما معنا کرد و در جامعه‌ى ما تحقق بخشید.

بیانات در مراسم شانزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینى (ره) 14/3/84

4? مسئله‏ى اول، شرکت در انتخابات

انتخاب رئیس جمهور یعنى انتخاب رئیس قوه‏ى مجریه و کسى که اغلب امکانات کشور در اختیار اوست. و مى‏بینید اگر چنان‌چه رئیس جمهورى شور و نشاط و شوق و اراده داشته باشد، چه خدمات بزرگى را براى این کشور انجام می‌دهد؛ می‌خواهند این نباشد.

من عرض می‌کنم: همه باید اصرار داشته باشید که در انتخابات شرکت کنید. به نظر من مسئله‏ى اول در انتخابات، مسئله‏ى انتخاب این شخص یا آن شخص نیست؛ مسئله‏ى اول، مسئله‏ى حضور شماست. حضور شماست که نظام را تحکیم می‌کند، پایه‏هاى نظام را مستحکم می‌کند، آبروى ملت ایران را زیاد می‌کند، استقامت کشور را در مقابل دشمنى‏ها زیاد می‌کند و دشمن را از طمع ورزیدن به کشور و از فکر ضربه زدن و توسعه و فساد و فتنه منصرف میکند. این یک مسئله‏ى بسیار مهم است؛ پس مسئله‏ى اول، شرکت در انتخابات است.

بیانات در جمع مردم استان کردستان‏ در میدان آزادى سنندج‏ 2/22//1388

5? برای حضور حداکثری تلاش کنید

مسأله‌ى اول، مشارکت است. در زمینه‌ى مشارکت مردم، هر طور که مى‌توانید، روى خانواده‌ها و دوستانتان کار کنید. مشارکت، یکى از اساسى‌ترین مسائل است. حضور مردم براى پیشرفت و صیانت کشور لازم است. نه این‌که اگر عده‌ى زیادى شرکت نکردند، این‌ها به نظام «نه» گفته‌اند؛ به‌هیچ‌وجه این‌طورى نیست.

آن‌هایى که به‌خاطر «نه» گفتنِ به نظام نمى‌آیند، درصد خیلى کمى‌اند. یک‌عده به‌خاطر بى‌حالى نمى‌آیند؛ یک‌عده به‌خاطر بى‌حوصلگى نمى‌آیند؛ یک‌عده روز جمعه کار دیگرى دارند و نمى‌آیند؛ این‌ها را شما راه بیندازید. والّا کسانى‌که معتقد به نظام و قانون اساسى نیستند و دلشان براى بیگانگان و نفوذ آن‌ها پر مى‌زند و منتظر آمدن بیگانگان هستند، درصد بسیار کمى‌اند.

بیانات در دیدار دانشجویان بسیجى 5/3/1384

6? رأی دادند تا نه بگویند!

این‌ها هیچ‌وقت دست از بدگویى کردن نسبت به جمهورى اسلامى و هر تشکیلاتى در دنیا که با آن موافق نباشند، برنمى‌دارند. اگر مردم ایران در یک انتخابات پرشور شرکت کنند، یک‌طور حرف مى‌زنند؛ اگر شرکت نکنند، یک‌طور دیگر حرف مى‌زنند… در انتخابات دوم خرداد سال هفتادوشش- که انتخابات پرشورى شد؛ جمعیت عظیمى شرکت کردند که البته بى‌سابقه نبود و آن درصد قبلاً هم در بعضى از انتخابات‌هاى دیگر شرکت کرده بودند؛ اما در آن انتخابات درصد بسیار خوبى شرکت کردند- رادیوهاى بیگانه گفتند ملت ایران جمع شدند و رأى در صندوق‌ها ریختند، براى این‌که به جمهورى اسلامى بگویند نه! شما را به خدا ببینید؛ مردم به دعوت رهبرى، نظام و مسؤولان آمدند و مسؤولى را براى جمهورى اسلامى انتخاب کردند. وقتى که شلوغ بود و جمعیت پاى صندوق‌ها با درصد بالا شرکت کردند، آن‌طور گفتند؛ در انتخابات شوراها هم که در شهرهاى بزرگ، مخصوصاً تهران، شرکت مردم خیلى پایین بود، باز گفتند مردم شرکت نکردند؛ یعنى به جمهورى اسلامى گفتند نه! بنابراین و به‌نظر آن‌ها اگر مردم در انتخابات شرکت کنند، گفته‌اند نه؛ اگر شرکت هم نکنند، گفته‌اند نه! تبلیغات دشمن این‌گونه است. هرچه هم مردم شرکت کنند، تبلیغات دشمن هست.

دیدار استادان و دانشجویان قزوین26/9/1382

7? آبروی ملی

از حدود یک سال پیش، دستگاه‌هاى تبلیغاتى دشمنان ملت ایران، با یک شیب ملایمى شروع کردند علیه این انتخابات حرف زدن و اقدام کردن و مطلب ساختن؛ دستگاه‌هاى امنیتى‏شان هم مشغول شدند به خبرگیرى و گمانه‏زنى و پیشنهاد دادن. روى این انتخابات حساسند… در درجه‏ى اول، هدفشان تعطیل شدن انتخابات است که انتخابات نباشد… درست در نقطه‏ى مقابل خواست دشمنان، همه‏ى ما باید در انتخابات حضور فعالى داشته باشیم. انتخابات آبروى ملى ماست؛ انتخابات یکى از شاخص‌هاى رشد ملى ماست؛ انتخابات وسیله‏اى براى عزت ملى است. وقتى ببینند که ملت ایران با شور و با شعور و با درک کامل و آگاهى پاى صندوق‌هاى رأى می‌روند، معنایش چیست؟ معنایش این است ملت براى خود حق و توان تصمیم‏گیرى قائل است؛ می‌خواهد در آینده‏ى کشور اثر بگذارد و مسئولان کشور و مدیران اصلى کشور را انتخاب کند.

بیانات در جمع مردم استان کردستان‏ در میدان آزادى سنندج‏ /1388/2/22

8? بهانه‌های بنی‌اسراییلی!

بنده معتقدم که در این انتخابات، ملت باید به عنوان یک تکلیف و یک حق شرکت کند… دشمنان ما مى‌خواهند اصلاً انتخابات برگزار نشود. چرا؟ براى این‌که بتوانند شاهدى بیاورند که در ایران مردم‌سالارى و دمکراسى نیست. وقتى ما انتخابات برگزار مى‌کنیم، حربه‌ى آنها گم مى‌شود. بنابراین اولین خواسته‌هاى آن‌ها برگزار نشدن انتخابات است… گام دوم این است که اگر نتوانستند، انتخابات را متهم کنند. خواهند گفت در انتخابات تقلب شده؛ خواهند گفت انتخابات تبعیض‌آمیز است؛ خواهند گفت چرا فلانى رد صلاحیت شد… آن‌جایى هم که رد صلاحیت نیست، باز همین حرف‌ها را مى‌گویند. در انتخابات دور دوم شوراها مطلقاً رد صلاحیت نبود. همان آدم‌هایى که واقعاً به نظام عقیده‌یى ندارند، آمدند در انتخابات شرکت کردند و به‌خاطر بى‌اعتنایى مردم رأى هم نیاوردند؛ اما باز هم حرف مى‌زنند! به‌هرحال این‌ها انتخابات را زیر سؤال مى‌برند. دشمن با یک انتخابات موفق، سراسرى و پُرشور مخالف است.

بیانات در دیدار دانشجویان و اساتید دانشگاه‌هاى استان کرمان 19/2/84

9? از کاه، کوه نسازید!

انتخابات در دوره‏هاى گذشته سالم بوده. در مواردى که شبهاتى پیش مى‏آمد، ما فرستادیم تحقیق کردند، دنبال کردند. در یکى از مجالس گذشته شایعاتى پیدا شد، بعضى‏ها دلایلى آوردند، حرف‌هایى زدند که انتخابات ناسالم است؛ توقع داشتند که در برخى از شهرهاى مهم از جمله تهران، انتخابات ابطال شود. ما افراد وارد و مطلعى را فرستادیم تحقیق کردند، مطالعه کردند؛ دیدند نه، خدشه در انتخابات نیست. در بین هزارها صندوق ممکن است در دو تا، پنج تا صندوق خدشه‏هایى به وجود بیاید. این، انتخابات را خراب نمی‌کند. این هم مال بعضى از اوقات بوده است. گاهى یک گروهى، یک جناحى – از این جناح‌هاى معمولى کشور که شماها این جناح‏بندى‏ها را می‌شناسید – که بر سر کار بودند، نتیجه‏ى انتخابات به ضرر آن‌ها و به نفع جناح مقابل شده؛ مکرر این اتفاق افتاده. چطور این انتخابات را کسى ممکن است زیر سؤال ببرد؟

بیانات در دیدار جمعى از معلمان، پرستاران و کارگران 9/2/1388

10? ورودى‌هاى میدان سیاست باید کنترل شود

یقیناً ورودى‌هاى میدان سیاست باید کنترل شود. میدانِ اداره‌ى کشور و مدیریت کشور است؛ مگر شوخى است؟ یک کشور را مى‌خواهند دست یک نفر بسپرند؛ لذا باید ورودى‌هاى این میدان کنترل شود و معلوم گردد کسى که دارد مى‌آید، کیست؛ اصلاً عُرضه‌ى این کار را دارد یا ندارد؛ بعد، اعتقاد به این کار دارد یا ندارد؛ بعد، اصلاً مى‌فهمد در کشور چه کار باید کرد یا نه. ملاک‌هایى وجود دارد؛ باید کسانى باشند که این ملاک‌ها را ببینند و بسنجند؛ قانون اساسى این را پیش‌بینى کرده. شما معیارها را مى‌دانید. خوشبختانه کشور ما کشور جوانى است؛ لذا چهره‌ى جوان کشور اقتضاء مى‌کند که یک نشاط خوب و قوى و جوانانه در کل دستگاه اجرایى وجود داشته باشد. نگاه کنید ببینید واقعاً چه کسى طرفدار انقلاب و طرفدار دین و طرفدار عدالت و طرفدار عدم تبعیض بین فقیر و غنى است؛ چه کسى کفایت و دنبال‌گیرى و نشاط لازم را دارد؛ چنین کسى را پیدا کنید.

بیانات در دیدار دانشجویان بسیجى 5/3/84

11? از جاده‌ی انصاف خارج نشوید

کسانى که براى انتخابات خود را نامزد می‌کنند، بدانند که انتخابات یک وسیله‏اى است براى بالا بردن توان کشور، براى آبرومند کردن ملت؛ انتخابات فقط ابزارى براى قدرت‏طلبى نیست. اگر بناست این انتخابات براى اقتدار ملت ایران باشد، پس نامزدها بایستى به این اهمیت بدهند و این را در تبلیغاتشان، در اظهاراتشان و در حضورشان رعایت کنند. مبادا نامزدها در اثناى فعالیت‌هاى انتخاباتىِ خودشان جورى رفتار کنند و حرفى بزنند که دشمن را به طمع بیندازند. رقابت‌ها را منصفانه کنند، حرف‌ها را منصفانه کنند، از جاده‏ى انصاف خارج نشوند. خوب، به طور طبیعى هر نامزدى حرفى دارد و حرف مقابل خود را رد میکند؛ این رد و ایراد فى نفسه اشکالى ندارد؛ اما مشروط بر این‌که تویش بى‏انصافى نباشد، کتمان حقیقت نباشد. میدان براى همه باز است؛ بیایند در میدان انتخابات خود را بر مردم عرضه کنند. اختیار با مردم است؛ مردم هر جورى که فهمیدند، تشخیص دادند، هشیارى آن‌ها به آن‌ها کمک کرد، ان‏شاءاللَّه همان جور عمل خواهند کرد.

بیانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) 1/1/1388

(ره) 14/3/1384

17? توصیه به نامزدها

به آقایان محترمى که در این میدان هستند، این چند توصیه را عرض مى‌کنیم: در تبلیغاتشان ارزش‌هاى نظام را ندیده نگیرند؛ همدیگر را تخریب نکنند و از دادن آمارهاى سست بپرهیزند… با مردم با کمال صداقت حرف بزنند؛ هرچه عقیده‌شان هست، به مردم بگویند. اگر بخواهند در دل مردم اثر بگذارند، این صداقت، بیشتر در دل مردم اثر مى‌گذارد. آن چیزى که حقیقتاً عقیده و نیت آن‌هاست، آن را به مردم بگویند؛ اختیار با مردم است که چیزى را انتخاب کنند. وحدت ملى را خدشه‌دار نکنند. طورى نباشد که به خاطر جذب یک دسته یا یک گروه، حرفى بزنند که وحدت ملت خدشه‌دار شود. وعده‌هایى که معلوم است نمى‌توانند به آن‌ها عمل کنند، به مردم ندهند. آن‌چه که در چارچوب قانون اساسى است و امکانات مملکت از امکانِ آن حکایت مى‌کند، آن را به مردم بگویند. بله، به مردم قول بدهند که اگر رأى آوردند، با همه‌ى قوا و قدرتِ خودشان و با اتّکال به خدا و با اتّکاى به مردم، مدیریت عالى و کلان کشور را در دست مى‌گیرند و پیش مى‌برند؛ «خذها بقوّة»؛ با قوت این مأموریت را به دست بگیرند و پیش بروند و در هیچ‌جا ضعف نشان ندهند.

22? مسابقه خدمت

انتخابات در کشور ما باید مسابقه‌اى براى خدمت باشد، نه مسابقه‌اى براى کسب قدرت. انتخابات اسلامى این‌گونه است. آن‌جایى که دعوا بر سر قدرت است، آن‌طورى مى‌شود که شما در بعضى از انتخابات دنیا مشاهده مى‌کنید. یک نمونه‌اش را هم در انتخابات اخیر امریکا دیدید. آن‌جا دعوا بر سر قدرت است؛ دست به یقه‌اند؛ هر طرف مى‌خواهد قدرت را به حزب و مجموعه‌ى خودش منتقل کند. مسأله، مسأله‌ى کسب قدرت است. صریحاً هم مى‌گویند: تلاش مى‌کنیم تا به قدرت و مقام برسیم. در منطق اسلامى، قدرت و عزّت و آبرو و خوش‌نامى و امکانات، فقط و فقط براى خدمت به مردم و حرکت دادن خود و جامعه و کشور در راه نظام مقدّس اسلامى و رسیدن به آرمانهاى بلندى است که انسان‌ها نیازمند آنند. این مسند، مسابقه براى خدمت و زحمت‌کشى است.

بیانات در جمع کثیرى از مردم استان گیلان در استادیوم شهید عضدى شهرستان رشت

11/2/1380

23? خصوصیات کاندیدای اصلح

به همه‌ى برادران و خواهران و همه‌ى ملت عزیز ایران سفارش مى‌کنم که فضاى انتخابات را، هم گرم و هم سالم نگه دارند. کسانى که به یک نامزد انتخاباتى علاقه‌مندند، مراقب باشند به خاطر علاقه‌ى به او، نامزد دیگر را تخریب نکنند؛ این بین مردم اختلاف و نقار ایجاد مى‌کند؛ علاوه بر این‌که تخریب اساساً کار درستى نیست و فایده‌یى هم ندارد. کسى که با تخریب یک نامزد انتخاباتى مى‌خواهد آراء او را کم کند، به مقصود خودش دست پیدا نمى‌کند؛ هم یک کار غلط و خلاف منطق و در موارد بسیارى خلاف شرع انجام مى‌گیرد، هم فایده‌یى گیر او نمى‌آید. فضا را سالم نگه دارید. شما از نامزد خودتان حمایت کنید، دیگران هم از نامزد خودشان حمایت کنند و به او رأى دهند. در پیدا کردن نامزد مورد نظر دقت کنید. به کسى گرایش پیدا کنید که به دین مردم، به انقلاب مردم، به دنیاى مردم، به معیشت مردم، به آینده‌ى مردم و به عزت مردم اهمیت مى‌دهد.

بیانات در مراسم شانزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینى (ره) 14/3/1384

24? حمایت از معیارها

البته بدیهى است که رهبرى از فرد خاصى حمایت نمى‌کند؛ از معیارها حمایت مى‌کند. ما دنبال این هستیم که این معیارها تحقق پیدا کند. بنده دنبال این هستم که شخصى سر کار بیاید و قوه‌ى مجریه را اداره کند که خود را خدمت‌گزار مردم بداند و توانایى داشته باشد و به آرمان‌هاى امام و نظام اسلامى معتقد و پایبند باشد و حقیقتاً عدالت و مبارزه‌ى با فساد براى او حائز اهمیت باشد.

بیانات در اجتماع بزرگ مردم کرمان 11/2/1384

25? انتخاب اصلح، تشخیص خود مردم

درباره‏ى موضع رهبرى در مورد انتخابات، گمانه‏زنى و شایعه و این‌ها همشیه بوده و خواهد بود. بنده یک رأى دارم، آن را در صندوق مى‏اندازم. به یک نفرى رأى خواهم داد، به هیچ‌کس دیگر هم نخواهم گفت که به کى رأى بدهید، به کى رأى ندهید؛ این تشخیص خود مردم است. بنده گاهى از دولت حمایت می‌کنم، دفاع می‌کنم؛ بعضى سعى می‌کنند براى این کار معناى نادرستى جعل و ابداع کنند. نه، من از دولت‌ها همیشه دفاع می‌کنم؛ منتها اگر دولتى بیشتر مورد تهاجم قرار گرفت و احساس کردم حملات غیر منصفانه‏اى می‌شود، بیشتر دفاع می‌کنم. من طرفدار اِعمال انصافم؛ من می‌گویم باید منصف باشیم. رفتارها را نگاه کنیم؛ این ربطى به انتخابات ندارد، بحث انصاف و بى‏انصافى است. حمایت کردن از خدمت‌گزاران در کشور، وظیفه‏اى است که هم من دارم، هم همه دارند؛ این مربوط به اعلام موضع انتخاباتى نیست.

بیانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) 1/1/1388


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 90/11/19ساعــت 8:50 صبح تــوسط عباس | نظر
<      1   2   3   4      >