سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چه کسانی تحریم را بزک می کنند ؟!

بسمه تعالی

چه کسانی تحریم را بزک می کنند ؟!
شاید با اولین نگاه به یادداشت پیش روی، کیهان را به «بدبینی»! متهم کنید ولی شواهد و قرائن موجود تردیدی باقی نمی گذارد - و یا، دستکم این احتمال را قوت می بخشد- که افزایش بی رویه و جهشی قیمت سکه و دلار طی چند هفته و مخصوصاً چند روز اخیر پروژه ای هماهنگ با تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا بوده است و جریانی همسو با اصحاب فتنه که چندان هم ناشناخته نیست با افزایش مصنوعی بهای سکه و دلار و نهایتاً افزایش پرشتاب قیمت سایر کالاها، در تلاش بوده است تا آثار تحریم نفتی جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا و سپس اتحادیه اروپا را سنگین و پرآسیب جلوه دهد! این در حالی است که نه فقط محاسبات سیاسی و اقتصادی از بی فایده بودن تحریم های یاد شده خبر می دهند بلکه شمار قابل توجهی از صاحبنظران و اقتصاددانان بلندآوازه غربی نیز برکم اثر بودن تحریم نفتی ایران و زیان متقابل و بیشتر آمریکا و اروپا از تحریم های اخیر تأکید می ورزند. و اما، جریان مرموز مورد اشاره با کلید زدن این پروژه چه مقصودی را دنبال می کند و کدام هدف نهایی را نشانه رفته است؟! بخوانید؛
1- روز 24 اسفند ماه سال 1363، هنگامی که خطیب جمعه تهران- رهبر معظم انقلاب- خطبه دوم نماز را آغاز کرده بود، بمب قوی و پرقدرتی که در یک زیرانداز جاسازی شده و به زمین چمن دانشگاه تهران راه یافته بود، با صدای مهیبی در میان جمعیت فشرده نمازگزار منفجر شد. در پی این انفجار 14 تن از نمازگزاران به شهادت رسیده و 88 تن دیگر مجروح شدند. بی اثر بودن این انفجار در حضرت آقا و جمعیت نمازگزار و ادامه خطبه دوم که حماسه ای ماندگار بود، حدیث دیگری است بیرون از محدوده این نوشته محدود. نگارنده در آن نماز جمعه توفیق حضور داشتم و تنها صدایی که بعد از انفجار در فضا طنین انداز شد، فریاد الله اکبر جمعیت بود.
بعد از پایان خطبه ها و آغاز نماز و در حالی که امام جمعه به قنوت رکعت دوم مشغول بود - تقریباً نیم ساعت بعد از انفجار -هواپیماهای عراقی از راه رسیدند. شلیک پیاپی توپ های ضدهوایی با صدای انفجار بمب ها و راکت هایی که جنگنده های عراقی- مانند همیشه- بی هدف روی شهر فرو می ریختند، در هم آمیخته بود و جماعت بی آن که کمترین نشانه ای از وحشت و اضطراب در آنان دیده شود به ادامه نماز مشغول بودند. ماجرای نماز جمعه آن روز، همان شب با تقدیر جانانه امام راحل(ره) از صلابت حضرت آقا- امام جمعه و رئیس جمهور وقت- و شجاعت نمازگزاران روبرو شد. و اما، عاملان بمب گذاری پس از دستگیری اعتراف کردند که قرار بود بمب کارگذاری شده هنگامی منفجر شود که هواپیماهای عراقی برای بمباران تهران به فراز شهر رسیده باشند! یکی از افسران برجسته استخبارات ارتش بعثی- اطلاعات ارتش عراق- نیز بعد از اسارت توضیح داد که تهدیدهای پی درپی صدام درباره بمباران نماز جمعه تهران با ناکامی روبرو شده بود و برای جبران این ناکامی قرار بود بمب کارگذاری شده در نماز جمعه، همزمان با حضور هواپیماهای عراقی برفراز شهر تهران منفجر شود تا این انفجار به حساب بمباران هوایی نوشته شده و نشانه تأثیر عملی تهدیدهای صدام درباره بمباران نمازجمعه تهران باشد.
2- تحریم های اقتصادی، سیاسی و به کارگیری اهرم های فشار علیه جمهوری اسلامی ایران، تازگی ندارد بلکه از نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به طور بی وقفه و در مقیاس گسترده با آن روبرو بوده ایم اما به گواهی آنچه پشت سر نهاده ایم، تحریم های گسترده و فشارهای بی وقفه و پیوسته نه فقط ایران اسلامی را وادار به تسلیم در مقابل باج خواهی آمریکا و متحدانش نکرده است بلکه دستاوردهای عظیم و فراوان علمی و تکنولوژیک را نیز در پی داشته است که فناوری هسته ای، نانوتکنولوژی، ورود به باشگاه فضایی، دستاوردهای بزرگ در عرصه تولید تجهیزات پیشرفته نظامی و... تنها بخشی از نمونه های مثال زدنی و آشکار آن است. بنابراین به نوشته روزنامه آمریکایی «یو.اس.ای تودی»، گزارش سالانه «آمریکن اینترپرایز» و اعتراف بی پرده - بخوانید دردمندانه- مرکز مطالعات امنیت ملی اسرائیل- INSS- و دهها نمونه مشابه دیگر که شرح آن به درازا می کشد، «تهدیدی که پیوست عملیاتی نداشته باشد و یا طرف مقابل- ایران- قادر به مقابله با آن باشد، نه فقط «تهدید» نیست، بلکه برای جمهوری اسلامی ایران یک «فرصت» تلقی می شود.»
در گزارش خبری امروز کیهان به نمونه هایی از اعترافات دشمنان بیرونی درباره ناکارآمدی تحریم نفتی اخیر اشاره شده است که از تکرار آن خودداری می ورزیم. و از دو بند فوق تنها به این نتیجه بسنده می کنیم که حریف از موثر بودن تحریم ها در مقیاس «آسیب جدی»! و یا به قول خانم هیلاری کلینتون «فلج کننده»! ناامید است و از سوی دیگر چنانکه اشاره خواهیم کرد، «تهدید» تنها گزینه ای است که پیش روی دارد. بنابراین وقتی «تهدید» تنها گزینه باشد و این گزینه، نیز آسیب جدی نداشته و قابل دور زدن و مقابله باشد، به آسانی می توان نتیجه گرفت دشمن به «حرکت» و «اقدامی» نیاز دارد که تحریم را جدی و اثرگذار جلوه دهد. 
3- نزدیک به 3 هفته قبل -14/10/90- در بخش پایانی یک یادداشت با عنوان «چه کسی فریاد زد؟!» آورده بودیم؛
«اوباما و تیم اقتصادی او با استناد به نظرات کارشناسی اقتصاددانان برجسته آمریکایی با امضای مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم بانک مرکزی ایران به شدت مخالف بودند و رئیس جمهور آمریکا بعد از فشارهای پی در پی لابی صهیونیست ها -آیپک- نهایتا قول داد که تصمیم نهایی درباره امضای این مصوبه را بعد از پایان تعطیلات سال نو مسیحی اتخاذ خواهد کرد ولی ناگهان در آخرین ساعات سال 2011 و قبل از شروع تعطیلات و در حالی که مشغول گذران تعطیلات در جزایر هاوایی بود، طرح یاد شده را امضاء کرد. پرسش این است که در این فاصله چه اتفاقی افتاده بود که اوباما را با عجله به امضای مصوبه تحریم بانک مرکزی ایران کشاند؟! نفرمائید که فشار نئومحافظه کاران، رقبای انتخاباتی و آیپک، علت عجله اوباما و امضای ناگهانی طرح مورد اشاره بوده است! چرا که این فشارها پیش از آن نیز وجود داشت. پس علت عجله اوباما را کجا می توان جستجو کرد؟! اگر کیهان را به بدبینی متهم نکنید به نظر می رسد که آمریکا به اقدامی از درون ایران چشم امید دوخته بود ولی در این فاصله، اتفاقی افتاده است که چشم طمع دشمن را کور کرده است. این اتفاق که از اقتدار و هوشیاری مثال زدنی ایران اسلامی حکایت می کند چه بوده است؟! و کدام آرزوی دشمن را دود کرده و به هوا فرستاده است؟!»
و اکنون به سوالی که در یادداشت 14/10/90 بی پاسخ گذاشته بودیم پاسخ می دهیم که برخی از ساده انگاران در پی توهم پراکنی شماری از اطرافیان خویش، شرایط کنونی کشور را با دوران «شعب ابیطالب» مقایسه کرده و راه برون رفت از آن را، گشودن باب مذاکره با آمریکا دانسته بودند! بی آن که بدانند و قادر به درک این نکته بدیهی باشند که درگیری جمهوری اسلامی ایران با آمریکا یک درگیری ماهوی است و از ماهیت طرفین درگیر ریشه می گیرد. با این توضیح که تاکید ایران به اسلام ظلم ستیز، استقلال طلب و آزادی خواه در تقابل با ماهیت مستکبر، خون ریز و غارتگر آمریکاست و آمریکا که از تقابل و تخاصم سی و چند ساله خود با ایران اسلامی طرفی نبسته است و امروزه از الگو شدن انقلاب اسلامی برای ملت های مسلمان منطقه به شدت آسیب دیده است، مذاکره را فقط برای مذاکره می خواهد و در پی آن است که بلافاصله بعد از آغاز مذاکره، این رخداد را برای ملت های مسلمان منطقه فاکتور کرده و خطاب به آنان در شیپورهای تبلیغاتی خود بدمد که اگر ایران اسلامی را به عنوان «الگو» برگزیده اید و نسخه انقلاب اسلامی را پیش روی خود دارید، جمهوری اسلامی ایران نیز بعد از سی و چند سال مقاومت، چاره ای جز رویکرد به آمریکا نداشته است!
متاسفانه برخی از ساده اندیشان- درخوشبینانه ترین حالت- آمریکا را در فلان سریال تلویزیونی می بینند که در آن برای نجات یک گربه از درون چاه، 3 فروند هلی کوپتر امداد به کار گرفته شده است!! آمریکا را باید در افغانستان و عراق و غزه و گوانتانامو و ابوغریب و مصر و تونس و لیبی تا چند سال قبل و مخصوصا ایران قبل از انقلاب اسلامی دید و... و اما، در پی پاسخ قاطع و کوبنده حضرت آقا به اینگونه برداشت های گمراه کننده و پیشنهادهای برخی از افراد مرعوب و خودباخته، بود که رئیس جمهور آمریکا را با ناامیدی به امضای مصوبه مجلس نمایندگان این کشور برای تحریم بانک مرکزی ایران کشانید. مصوبه ای که ابتدا و تا قبل از پاسخ قاطع و قدرتمندانه حضرت آقا- حفظه الله تعالی- به شدت با آن مخالف بود.
گفتنی است «درخواست مذاکره»، محور اصلی- بخوانید اصلی ترین محور- در پیام شفاهی اخیر اوباما به مسئولان بلندپایه جمهوری اسلامی ایران بود و انصراف ایران از بستن تنگه هرمز، محور دیگری از آن پیام بود که نشاندهنده «پاشنه آشیل» آمریکا و متحدان اروپایی آن و صلابت باور شده ایران اسلامی است.
4- اکنون به آسانی می توان حدس زد آمریکا و متحدانش بعد از ناکامی در پروژه یاد شده که شکستن الگوی ایران اسلامی و حذف آن از میدان دید و عمل ملت های مسلمان منطقه، اصلی ترین هدف آن بوده است، چه راه کاری را پیش روی داشته اند؟
الف: تحریم نفتی ایران؟! این پروژه که به اعتراف صریح آمریکایی ها و اروپایی ها ناممکن است و در صورت عملیاتی شدن، بیشترین و جدی ترین آسیب آن متوجه آمریکا و اتحادیه اروپا خواهد شد. کشورهای دوسوی اقیانوس اطلس که به گفته برژینسکی در شورای راهبردی آتلانتیک- 12 دسامبر 2011 در واشنگتن- بیرون از ضریب ایستادگی و آستانه تحمل آمریکا و اروپای بحران زده است.
همین جا پرسشی در میان است و آن، این که چرا اتحادیه اروپا در مصوبه اخیر خود، زمان اجرا و عملیاتی شدن تحریم نفتی ایران را به 6 ماه بعد- ژوئیه 2012- موکول کرده است؟! چرا؟! پاسخ را از مجموعه آنچه مقامات و رسانه های آمریکایی و اروپایی طی چند روز گذشته بر زبان و قلم آورده اند بشنوید؛
اول:تحریم نفتی ایران، شوک بزرگی در پی دارد و اروپای بحران زده با شرایط سخت مالی و اقتصادی خود تحمل پذیرش این شوک بزرگ را ندارد. 
دوم: تحریم نفتی ایران، قیمت نفت را به گونه ای تصاعدی و جهشی افزایش خواهد داد و این افزایش قیمت منحصر به نفت ایران نخواهد بود. جهش قیمت نفت برای اقتصاد بحرانی اروپا یک کابوس وحشتناک و پدیده ای شکننده است.
سوم: اگرچه عربستان تعهد کرده است با افزایش صادرات نفتی خود، پی آمد تحریم نفتی ایران را پر کند ولی این اعلام آمادگی در حد و اندازه یک بلوف قابل ارزیابی است.
چهارم: تنها 17 تا 18 درصد از نفت ایران به اروپا و عمدتا 4 کشور اسپانیا، یونان، فرانسه و ایتالیا صادر می شود و این 4 کشور در شرایط اقتصادی شکننده ای قرار دارند. یونان با 1000 میلیارد یورو بدهی، ایتالیا با 1400 میلیارد بدهی، فرانسه با مشکل بزرگ طلب های غیرقابل وصول از یونان و اسپانیا با اقتصاد ورشکسته، کسری بودجه کلان و... روبرو هستند و از سوی دیگر، سایر کشورهای اروپایی نیز، در بحران شدید مالی به سر می برند و قادر به جبران خسارات فراوانی که در صورت تحریم نفتی ایران به4کشور یاد شده وارد می شود، نخواهند بود.
پنجم: پالایشگاههای 4 کشور اسپانیا، فرانسه، یونان و ایتالیا، برای تبدیل نفت وارداتی به فرآورده های نفتی، نظیر بنزین، گازوئیل و... متناسب با «نفت ایران» ساخته شده است و جایگزین نفت ایران، مستلزم تغییر اساسی در ساختار پالایشگاهها است که در بحران مالی کنونی کشورهای یاد شده اگر ناممکن نباشد، با صرف هزینه های کلان همراه است.
ششم: تحریم نفتی ایران می تواند بستن تنگه هرمز را در پی داشته باشد. گفتنی است که مطابق کنوانسیون های 1958 ژنو و 1982 جامائیکا، بستن تنگه هرمز، حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است و حتی انجام ایست و بازرسی کشتی های عبوری می تواند، افزایش جهشی قیمت نفت، نرخ بیمه، اخلال در ارسال اسلحه و مهمات به کشورهای همپیمان آمریکا در منطقه و... را در پی داشته باشد.
هفتم: یکی از اهداف اصلی تحریم نفتی ایران، آنگونه که خانم اشتون، روز یکشنبه هفته جاری اعتراف کرد، کشاندن جمهوری اسلامی ایران به پای میز مذاکره است و این اقدام می تواند مذاکرات هسته ای را متوقف کند و توقف مذاکرات در حالی که ایران به پیشبرد برنامه های هسته ای خود ادامه می دهد، امتیاز دیگری است که به الگوی ایران اسلامی برای ملت های منطقه افزوده می شود.
هشتم: آمریکا و متحدانش می دانند که عملیاتی کردن تحریم نفتی برای ایران اسلامی، آسیب جدی در پی نخواهد داشت ولی با تعویق اجرای آن به 6 ماه بعد در پی آنند که به خیال خود از این «مشت بسته» به عنوان یک اهرم برای حمایت از عوامل خود در انتخابات مجلس نهم استفاده کرده و جمهوری اسلامی ایران را به تائید صلاحیت وطن فروشان مدعی اصلاحات ترغیب کنند! و...
تمامی این شواهد و نمونه ها حکایت از آن دارند که تحریم نفتی ایران در عمل ناممکن است و جمهوری اسلامی دهها اهرم قدرتمند برای مقابله با آن را در اختیار دارد.
5- از آنچه گذشت می توانیم به این نتیجه منطقی برسیم که اولا؛ تحریم نفتی ایران ناممکن و یا دستکم، بسیار کم اثر است. ثانیا؛ پی آمدهای آسیب رسان آن برای تحریم کنندگان به مراتب بیشتر از آسیب های احتمالی برای ایران است. ثالثا؛ آمریکا و متحدانش به تهدید نیاز دارند و رابعا؛ این تهدیدها زمینه ای برای پذیرش از سوی ایران ندارند.
حالا به صدر یادداشت پیش روی باز می گردیم و این پرسش را مطرح می کنیم که آیا تنها راه پیش روی آمریکا و متحدانش برای موثرنشان دادن تحریم ها، این نیست که در داخل کشور به ایجاد یک «فضای کاذب» از افزایش قیمت ها دست بزنند و سپس ادعا کنند این افزایش جهشی قیمت ها پی آمد تحریم هاست؟! دقیقا و در مقیاسی بزرگتر از همان ماجرای انفجار بمب در نمازجمعه تهران؟!
آیا افزایش غیرطبیعی و پرشتاب بهای سکه و دلار که افزایش قیمت سایر کالاها و خدمات را از چند هفته قبل و مخصوصا طی چند روز گذشته در پی داشته است، همان ماموریت نیست؟ اگر هست - که هست- این ماموریت را چه کسانی و یا کدام جریانات برعهده گرفته و عملیاتی کرده اند؟! پاسخ این سوال چندان دشوار نیست. چه کسانی شرایط کنونی کشور را با دوران شعب ابیطالب مقایسه می کردند؟ و راه برون رفت را در گشودن باب مذاکره با آمریکا می دانستند؟! که با خروش مقتدرانه حضرت آقا روبرو شدند. چه کسانی از یکسو به افزایش مصنوعی قیمت سکه و دلار دامن می زدند و از سوی دیگر به گونه ای حسابشده، این افزایش قیمت را به حساب ایستادگی مردم و نظام در مقابل زورگویی ها و باج خواهی های آمریکا و متحدانش معرفی می کردند و مثلا اینکه اگر سپاه از بستن تنگه هرمز سخن به میان نیاورده بود یا اگر دانشجویان انقلابی خشم مقدس خود را علیه آمریکا و انگلیس مهار کرده بودند و یا... قیمت سکه و دلار افزایش نمی یافت؟!
و بگذریم از مراکز اطلاعاتی و امنیتی کشور که جای خالی آنها در این ماجرا محسوس است!
6- و بالاخره؛ حالا که قرار است تحریم نفتی ایران از 6 ماه دیگر عملیاتی شود. چرا از هم اکنون؛ صدور نفت به کشورهای اروپایی را متوقف نکرده و مشتریان پای کار و فراوان دیگری را که آماده خرید هستند جایگزین نکنیم؟ چرا نباید از همین امروز با استناد به مواد 14 تا 23 کنوانسیون 1958 ژنو و مواد 17 تا 37 کنوانسیون جامائیکا، ابتدا ایست و بازرسی کشتی های عبوری تنگه هرمز را که از سال 1991 داوطلبانه متوقف کرده بودیم، از سر نگیریم؟ و در مرحله بعد، از حق مسلم خود برای بستن تنگه هرمز به روی کشتی های متعلق به کشورهای تحریم کننده نفت ایران استفاده نکنیم؟
حسین شریعتمداری


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 90/11/5ساعــت 5:30 صبح تــوسط عباس | نظر
4نفر قالیباف؛4نفر لاریجانی؛6 نفر جامعه روحانیت،8نفر ایثارگران و

بسمه تعالی
لیست سهمیه بندی جبهه متحد در تهران
بنابر برخی شنیده ها، نحوه سهمیه بندی جبهه متحد اصولگرایان بدین صورت خواهد بود: 8 نفر سهمیه دو حزب ایثارگران و رهیویان انقلاب اسلامی ؛ 8 نفر سهمیه ائتلاف امام و رهبری؛ 4 نفر سهمیه آقای محمد باقر قالیباف؛ 4 نفر سهمیه آقای دکتر لاریجانی؛ و 6 نفر سهمیه جامعه روحانیت مبارز می باشد.
عدم مرزبندی شفاف جبهه متحد اصولگرایان با برخی از ساکتین فتنه، منجر به اختلافات گسترده ای بین اصولگرایان  و جدایی بسیاری از نیروهای ولایی و ارزشی کشور از این جبهه شد تا کار بجایی کشید که نهایتا جبهه پایداری انقلاب اسلامی حاضر به وحدت با این جریان نشود و جبهه متحد نیز به ناچار برای ارائه لیست خود در استان تهران به سهمیه بندی کاندیدای احزاب و تشکلات قبلی خود روی آورد.

 به گزارش بی باک، کمیته 7+ 8 جبهه متحد اصولگرایان که این روزها 7+6 نامیده می شود، به دلیل عدم تحقق درخواست و شرایط نیروهای انقلاب و جبهه پایداری انقلاب اسلامی که همان مرزبندی شفاف این جریان اصولگرایی با جریانات فتنه و انحرافی بوده است، جایگاه اصولگرایی خود را در بین مردم متزلزل می بیند و این را می توان از عدم استقبال مردم از نشستهای استانی جبهه متحد اصولگرایان به خوبی متوجه شد که نمونه بارز آن نشست اخیرشان در استان قم بود که با حضور کمتر از 200 نفر و با حضور برخی اصلاح طلبان و حامیان اقای هاشمی رفسنجای برگزار گردید که سخنان سراسر مادحانه بادامچیان از اقای هاشمی در این نشست مورد تعجب بسیار رسانه ها و نیروهای اصولگرایی قرار گرفت و این امر باعث گردیده که همچنان این جریان اصولگرایی تلاش خود برای متقاعد کردن اعضای جبهه پایداری انقلاب اسلامی به منظور وحدت با یکدیگر را ادامه دهد امّا برخی گزارشات حاکی است که جبهه متحد اصولگرایان با شرایط و ضعیت فعلی خود نسبت به این موضوع تقریبا ناامید شده است و به ناچار سبک و سیاق حزبی سابق را در ارائه لیست انتخاباتی اش در استان تهران ملاک قرار داده است.

بنابر گزارش خبرنگار بی باک، علی رغم اظهارات اعضای شاخص جبهه متحد اصولگرایان مبنی بر حرکت در راستای  اصول و مبانی اسلامی و انقلابی، این جریان اصولگرایی به شیوه متداول گذشته و بر اساس سهمیه بندی های مرسوم حزبی و تشکلی، لیست کاندیدای تهران خود را ارائه خواهد داد.

بنابر برخی شنیده ها، نحوه سهمیه بندی جبهه متحد اصولگرایان بدین صورت خواهد بود: 8 نفر سهمیه دو حزب ایثارگران و رهیویان انقلاب اسلامی ؛ 8 نفر سهمیه جریان موسوم به ائتلاف امام و رهبری؛ 4 نفر سهمیه آقای محمد باقر قالیباف؛ 4 نفر سهمیه آقای دکتر لاریجانی؛ و 6 نفر سهمیه جامعه روحانیت مبارز می باشد.

گفتنی است علی رغم دروغ پراکنی و تخریب های مکرر رسانه های حامی جبهه متحد اصولگرایی علیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی،  روابط عمومی جبهه متحد اصولگرایان تأکید کرد که این جبهه، ادعای ارتباط جبهه پایداری با جریان انحرافی را دروغ می‌داند.

روابط عمومی جبهه متحد اصولگرایان به سوال یکی از کاربران خود که با ادعای اینکه "گروه پایداری از دوستان احمدی نژاد هستند و با جریان انحرافی ارتباط دارند" پرسیده بود ، اینگونه پاسخ داده است:

دیدگاه مربوط به جبهه متحد اصولگرایان این است که اخباری که از ارتباط جبهه پایداری و جریان انحرافی منتشر می شود دروغ است و این گروه از اصولگرایان را عناصری متعهد به انقلاب تشکیل می دهند که در دوران فتنه در صحنه حضور داشتند و بر اساس آنچه از فتنه تلقی داشتند به تقابل با آن می پرداختند. بر این اساس همچنان جبهه متحد اصولگرایان، دو صندلی خالی در جلسات شورای مرکزی خود دارد که متعلق به جبهه پایداری است. همانگونه که پیش از این هم آیت الله مهدوی کنی، آیت الله یزدی و اعضای شورای مرکزی از این جمع دوستان پایداری دعوت کرده اند، امروز نیز حضور آنها را برای وحدت در میان اصولگرایان ضروری می‌دانیم.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 90/11/4ساعــت 10:3 صبح تــوسط عباس | نظر
لیست سهمیه بندی جبهه متحد در تهران

بسمه تعای
لیست سهمیه بندی جبهه متحد در تهران
بنابر برخی شنیده ها، نحوه سهمیه بندی جبهه متحد اصولگرایان بدین صورت خواهد بود: 8 نفر سهمیه دو حزب ایثارگران و رهیویان انقلاب اسلامی ؛ 8 نفر سهمیه ائتلاف امام و رهبری؛ 4 نفر سهمیه آقای محمد باقر قالیباف؛ 4 نفر سهمیه آقای دکتر لاریجانی؛ و 6 نفر سهمیه جامعه روحانیت مبارز می باشد.
عدم مرزبندی شفاف جبهه متحد اصولگرایان با برخی از ساکتین فتنه، منجر به اختلافات گسترده ای بین اصولگرایان  و جدایی بسیاری از نیروهای ولایی و ارزشی کشور از این جبهه شد تا کار بجایی کشید که نهایتا جبهه پایداری انقلاب اسلامی حاضر به وحدت با این جریان نشود و جبهه متحد نیز به ناچار برای ارائه لیست خود در استان تهران به سهمیه بندی کاندیدای احزاب و تشکلات قبلی خود روی آورد.

 به گزارش بی باک، کمیته 7+ 8 جبهه متحد اصولگرایان که این روزها 7+6 نامیده می شود، به دلیل عدم تحقق درخواست و شرایط نیروهای انقلاب و جبهه پایداری انقلاب اسلامی که همان مرزبندی شفاف این جریان اصولگرایی با جریانات فتنه و انحرافی بوده است، جایگاه اصولگرایی خود را در بین مردم متزلزل می بیند و این را می توان از عدم استقبال مردم از نشستهای استانی جبهه متحد اصولگرایان به خوبی متوجه شد که نمونه بارز آن نشست اخیرشان در استان قم بود که با حضور کمتر از 200 نفر و با حضور برخی اصلاح طلبان و حامیان اقای هاشمی رفسنجای برگزار گردید که سخنان سراسر مادحانه بادامچیان از اقای هاشمی در این نشست مورد تعجب بسیار رسانه ها و نیروهای اصولگرایی قرار گرفت و این امر باعث گردیده که همچنان این جریان اصولگرایی تلاش خود برای متقاعد کردن اعضای جبهه پایداری انقلاب اسلامی به منظور وحدت با یکدیگر را ادامه دهد امّا برخی گزارشات حاکی است که جبهه متحد اصولگرایان با شرایط و ضعیت فعلی خود نسبت به این موضوع تقریبا ناامید شده است و به ناچار سبک و سیاق حزبی سابق را در ارائه لیست انتخاباتی اش در استان تهران ملاک قرار داده است.

بنابر گزارش خبرنگار بی باک، علی رغم اظهارات اعضای شاخص جبهه متحد اصولگرایان مبنی بر حرکت در راستای  اصول و مبانی اسلامی و انقلابی، این جریان اصولگرایی به شیوه متداول گذشته و بر اساس سهمیه بندی های مرسوم حزبی و تشکلی، لیست کاندیدای تهران خود را ارائه خواهد داد.

بنابر برخی شنیده ها، نحوه سهمیه بندی جبهه متحد اصولگرایان بدین صورت خواهد بود: 8 نفر سهمیه دو حزب ایثارگران و رهیویان انقلاب اسلامی ؛ 8 نفر سهمیه جریان موسوم به ائتلاف امام و رهبری؛ 4 نفر سهمیه آقای محمد باقر قالیباف؛ 4 نفر سهمیه آقای دکتر لاریجانی؛ و 6 نفر سهمیه جامعه روحانیت مبارز می باشد.

گفتنی است علی رغم دروغ پراکنی و تخریب های مکرر رسانه های حامی جبهه متحد اصولگرایی علیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی،  روابط عمومی جبهه متحد اصولگرایان تأکید کرد که این جبهه، ادعای ارتباط جبهه پایداری با جریان انحرافی را دروغ می‌داند.

روابط عمومی جبهه متحد اصولگرایان به سوال یکی از کاربران خود که با ادعای اینکه "گروه پایداری از دوستان احمدی نژاد هستند و با جریان انحرافی ارتباط دارند" پرسیده بود ، اینگونه پاسخ داده است:

دیدگاه مربوط به جبهه متحد اصولگرایان این است که اخباری که از ارتباط جبهه پایداری و جریان انحرافی منتشر می شود دروغ است و این گروه از اصولگرایان را عناصری متعهد به انقلاب تشکیل می دهند که در دوران فتنه در صحنه حضور داشتند و بر اساس آنچه از فتنه تلقی داشتند به تقابل با آن می پرداختند. بر این اساس همچنان جبهه متحد اصولگرایان، دو صندلی خالی در جلسات شورای مرکزی خود دارد که متعلق به جبهه پایداری است. همانگونه که پیش از این هم آیت الله مهدوی کنی، آیت الله یزدی و اعضای شورای مرکزی از این جمع دوستان پایداری دعوت کرده اند، امروز نیز حضور آنها را برای وحدت در میان اصولگرایان ضروری می‌دانیم.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 90/11/4ساعــت 9:31 صبح تــوسط عباس | نظر
بیرون انداختن علیخانی از مسجد
بسمه تعالی
بیرون انداختن علیخانی از مسجد
بیرون انداختن علیخانی از مسجد
قدرت‌الله علیخانی که ساعاتی قبل قصد سخنرانی در مسجد المهدی مینودر قزوین را داشت توسط مردم عزادار از مسجد بیرون انداخته شد.
دوشنبه 3 بهمن 1390 ساعت 23:05
ساعاتی قبل شیخ قدرت‌الله علیخانی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی و کاندیدای انتخابات مجلس نهم با حضور در مسجد المهدی (عج) شهرک مینودر قزوین قصد سخنرانی در مراسم عزاداری هیئت حسین جان این مسجد را داشت که با اعتراض مردم حاضر در مسجد و نمازگراران روبه‌رو شد.
بنا بر این گزارش، محافظ علیخانی با برخورد نامناسب و به کار بردن القابی ناشایست به عزاداران مسجد توهین کرد.
مردم عزادار مسجد با شعارهای مرگ بر منافق، مرگ بر فتنه‌گر و حیدر حیدر، علیخانی را از این مسجد بیرون کردند.

+ نوشته شـــده در سه شنبه 90/11/4ساعــت 8:14 صبح تــوسط عباس | نظر
از داخل مجلس ششم با کنگره آمریکا ارتباط برقرار میکردند.آیتالله خ

بسمه تعالی

آیت‌الله خاتمی:

حماسه 9 دی 88 در انتخابات مجلس تکرار می‌شود

مرجع : خبرگزاری فارس فراموش نکرده ایم که از داخل مجلس شورای اسلامی با کنگره آمریکا ارتباط برقرار می‌کردند و به راحتی منافع کشور را نادیده می گرفتند. یکشنبه 2 بهمن 1390 ساعت 15:11 آیت الله سید احمدخاتمی شنبه شب در مراسم عزاداری دهه آخر صفر که به همت حزب موتلفه برگزار شد با اشاره به حضور گسترده مردم در صحنه سیاسی کشور اظهار داشت: در طول 32 سال از انقلاب اسلامی با برکات فراوانی از حضور گسترده مردم در صحنه سیاسی کشور روبه رو بودیم که این حضور هم در جبهه رزم و هم در مراسم راهپیمایی های سراسری، انقلاب را بیمه کرد. وی گفت: 8 سال دفاع مقدس انقلاب را در برابر تهاجم بیگانگان بیمه کرد و این حضور گسترده مردم باعث شد تا امروز دیگر دشمنان نتوانند ایران را تهدید به حمله نظامی کنند. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین به تشریح ویژگی های حضور مردم در عرصه سیاسی کشور پرداخت و گفت: این حضور باید در چهار اصل مهم بازتعریف شود که یکی از آن اصول حضور با بصیرت است. کسانی که انقلاب و ولایت را با بصیرت انتخاب کرده باشند به این راحتی از موج و مسیر انقلاب کنار نمی‌کشند و داریم افرادی که با بصیرت آمدند و هنوز در صحنه سیاسی حضور دارند. خاتمی حضور ولایتمدارانه را یکی دیگر از ویژگی‌های حضور موثر مردم در صحنه سیاسی کشور ارزیابی کرد و افزود: در صحنه سیاسی نیاز به فرمانده داریم و این فرمانده است که خطاها را گوشزد می‌کند و در نظام اسلامی حجت شرعی برای ما مواضع مقام معظم رهبری است. وی در ادامه به اهمیت انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و افزود: درباره انتخابات مجلس نهم باید همه تلاش کنیم تا حضور حداکثری مردم را در این دوره از انتخابات رقم بزنیم چرا که حضور ملت در عرصه داخلی و بین المللی بسیار مهم است البته معتقدم در 12 اسفند ماه بار دیگر حماسه 9 دی 88 تکرار می‌شود. عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انتخابات باید در فضای آرام برگزار شود تصریح کرد: دشمنان می خواهند انتخابات در فضایی ناآرام و همراه با اغتشاش و تشنج برگزار شود. باید نامزدها دقت کنند تا در عرصه رقابت منافع ملی را در نظر بگیرند. همچنین نامزدهایی که در تلاشند تا انتخابات را به آشوب بکشند صلاحیت حضور در انتخابات را ندارند و شورای نگهبان باید صلاحیت آنها را رد کند چرا که این افراد منافع خود را به منافع نظام ترجیح می دهند.افراد و نامزدهایی که پایبند به ولایت فقیه نباشند کشور را به آشوب می کشند. خاتمی رقابت جدی در انتخابات را امری لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: مسئولان اجرایی و نظارتی باید زمینه رقابت سالم در انتخابات را فراهم کنند و کاندیداها نیز باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و اگر می‌خواهند انتقادی از کاندیدای رقیب داشته باشند باید آن را محترمانه و در چارچوب قانون بیان کنند و از تخریب رقیب خودداری کنند. خاتمی با بیان اینکه شورای نگهبان صلاحیت نامزدها را بررسی می کند گفت: این مردم هستند که نامزدهای اصلح را انتخاب می کنند چرا که فقط شورای نگهبان کف صلاحیت ها را تعیین می کند و سقف صلاحیت ها که همان اصلح بودن نامزدها است برعهده مردم است. باید افرادی وارد مجلس شوند که از کارایی لازم برخوردار و با قانون آشنا باشند. وی افزود: معتقدم وظیفه نمایندگی فراموش شده است کاندیداها مواردی را مطرح می کنند که این مطالب هیچ سنخیتی با وظیفه نمایندگی ندارد البته نماینده تا آنجایی که می تواند باید برای مردم کار انجام دهد ولی نباید وظایف اصلی نماینده تحت شعاع قرار گیرد. امام جمعه موقت تهران افزود: نامزد اصلح نامزدی است که ولایت مدار باشد اگر ولایتمدار نباشد مجلس ششم تکرار می شود. فراموش نکرده ایم که از داخل مجلس شورای اسلامی با کنگره آمریکا ارتباط برقرار می‌کردند و به راحتی منافع کشور را نادیده می گرفتند. خاتمی در خاتمه خطاب به مردم گفت: مردم باید توجه داشته باشند مجلسی در شان نظام اسلامی است که نمایندگان آن نه تنها در شعار که در عمل ولایتمدار باشند.


+ نوشته شـــده در دوشنبه 90/11/3ساعــت 9:2 صبح تــوسط عباس | نظر
تو ای رسول که خدایت رسالت داد

بسمه تعالی

پناهم ده 
 سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمدبن عبدالله(ص) و شهادت امامان بزرگوارمان حضرت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت امام رضا(ع) و در ایامی که دل ها از فراق ، داغدار و چشم ها به ماتم اشکبار است،

توای رسول که خدایت رسالت داد

یتیم  بودی و خدا پناهت داد
خدا که در حرم امن خویش راهت داد
هجوم جهل و خرافه، هجوم تاریکی
خدا پناه در آن دوره سیاهت داد
خدا، خدا و خدا، آن خدای بی مانند
همان که عصمت پرهیز از گناهت داد
همان که جان نجیب تو را مراقب بود
همان که سینه خالی زاشتباهت داد
توان و توشه به پایان رسیده بود، ولی
خدا رسید به فریاد و زاد راهت داد
بگو که نعمت پروردگار پنهان نیست
خدا که دست تو را خواند و دستگاهت داد
خدا که چشم تو را با نماز روشن کرد
خداکه فرصت تشخیص راه و چاهت داد
چقدر واقعه آسمانی و شفاف
خدا به یمن دعاهای صبحگاهت داد
خدا که عاقبتی خیر و خوش عطایت کرد
خدا که آینه را نور با نگاهت داد
قسم به روز، که خورشید شمع خانه توست
قسم به شب که خدا برتری به ماهت داد
خدا که اشک تو را جلوه گهر بخشید
خدا که شعله روشن به جای آهت داد
خدا که جان تو را از الهه ها پیراست
خدا که غلغله قول لااله ات داد
یتیم آمده ام، مانده ام، پناهم ده

 


+ نوشته شـــده در شنبه 90/11/1ساعــت 7:55 صبح تــوسط عباس | نظر
<      1   2   3   4