سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عکس: نقد توافقنامه ژنو در 22 بهمن
عکس: نقد توافقنامه ژنو در 22 بهمن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 92/11/23ساعــت 3:52 عصر تــوسط عباس | نظر
عکس: نقد توافقنامه ژنو در 22 بهمن
بسمه تعالی
عکس: نقد توافقنامه ژنو در 22 بهمن

 

 

 


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 92/11/23ساعــت 3:26 عصر تــوسط عباس | نظر
حجت الاسلام حاج صادقی جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه/2 دولت تد

سمه تعالی

حجت الاسلام حاج صادقی

 

 

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه/2

دولت تدبیر و امید بداند تکیه بر گفتمان مقاومت تنها راه پیروزی است

خبرگزاری تسنیم: جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: ملت ایران امروز با راهپیمایی عظیم و گسترده 22 بهمن با دفاع همه جانبه از کیان اسلام، قرآن و ارزش های دینی و انقلابی به دنیا نشان دادند که در تفکرشان همچنان به انحراف رفتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت الاسلام عبدالله حاج صادقی در سخنرانی مراسم یوم الله 22 بهمن در اردبیل خطاب به برخی قلم به دستان اظهار کرد: برخی از قلم به دستان تصور کرده اند دشمنی با استکبار و شعارهای ضد طاغوت وارداتی است اما باید بدانند یا در خواب غفلت بودند یا اینکه با سابقه ملت ما آشنا نیستند چرا که شعار مرگ بر آمریکا برای ملت ایران ذکرالله است و ما این شعار را از قرآن یاد گرفته ایم و همانگونه که رسول الله و علی ابن ابیطالب و امام حسین(ع) از دشمنان و کفار تبری جسته اند ملت ایران نیز اصل تبری از استکبار را حفظ کرده و به آن صلابت بخشیده است.

وی وجود مقام معظم رهبری را یک نعمت بی پایان توصیف کرد و گفت: ما به امام عصر(عج) به خاطر نایب شایسته اش در عصر معاصر تبریک می گوییم و از زبان این ملت اعلام می کنیم که ما ذوب در ولایت هستیم و همچون عباس ابن علی که در ولایتمداری مشهور عام و خاص است در این راه ثابت قدم هستیم.

حاج صادقی تصریح کرد: ما با این راهپیمایی اعلام کردیم که بعد از گذشت 35 سال مانند اهل کوفه و مدینه نیستیم که به رهبر و مقتدای خود پشت کنیم یا به دشمنان کوچکترین فرصت تعرض و دست اندازی را بدهیم و با فریاد بلند اعلام می کنیم که جان می دهیم اما انقلاب و ولایت از دست نمی دهیم.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران خطاب به دشمنان گفت: ما مطیع امر رهبر هستیم و اگر امر به تحمل کند استقامت می کنیم، اما وای به روزی که خشم این ملت تبدیل به عملیات واقعی شود که آن روز از استکبار، ایادی استکبار و میزش چیزی باقی نمی ماند.

حاج صادقی خطاب به مسئولان و دولتمردان بیان کرد: ما به دولتمردان خود اعتماد و اطمینان داریم که هرگز از مسیر انقلاب به انحراف نمی روند اما خطاب به تیم مذاکره کننده اعلام می کنیم که تنها راه عزتمندی این نظام مقاومت و پافشاری بر روی اصول است که به صورت شفاف، صریح و بدون تعارف باید از اصول و ارکان انقلاب دفاع کنیم تا مبادا دشمن احساس کند که ما از این گفتمان خسته شده ایم.

وی افزود: مسئولان بدانند که گفت و گو و مذاکره با رعایت اصل نرمش قهرمانانه هیچ ایرادی ندارد اما اینکه گفتمان اصلی خود را فراموش کنیم و یا در برابر زیاده خواهی استکبار تسلیم شویم این مورد قبول و پذیرش نیست چرا که خواسته مردم از مسئولان این است که گفتمان مقاومت را از دست ندهند.

ما جز به مرگ مستکبران راضی نیستیم

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار کرد: ملت ایران نیز در این 35 سال آیه "ثم استقاموا" را به معنای واقعی معنا و مفهوم داده اند و با لبیک به ندای ولایت فقیه ثابت کردند که روی اصول و دستاوردهای به دست آمده پافشاری کرده و همواره ارکان انقلاب و خط قرمز نظام را مورد تأکید و توجه قرار داده اند.

وی با اشاره به اصول و ارکان انقلاب اسلامی که به جهانی شدن این نظام کمک کرده است، تصریح کرد: اولین رکن، تکیه بر ماهیت دینی و هویت اسلامی این نظام است به طوری که انگیره دینی موتور محرکه اسلام به شمار می رود و هرگز این هویت و ارزش دینی را با تفکرات سکولاریسم معاوضه نمی کنیم.

حجت الاسلام حاج صادقی با بیان اینکه اصل دوم، اصل تولی و تکیه بر ولایت و رهبری شایسته جامعه است، افزود: همه دنیا می دانند که در این کشور سیاستگذار اصلی نایب امام زمان(عج) است و امام خامنه ای جهت دهنده و راننده اصلی این حرکت بالنده و طوفنده است و مبادا در دام زمزمه های دشمن که می خواهد بین گفتمان امام(ره) و ملت تقابل ایجاد کند گرفتار آییم.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران با تشریح اینکه اصل سوم، اصل حضور و قیام مردمی است، گفت: تا مردم در صحنه هستند به این نظام و انقلاب آسیبی وارد نمی شود.

وی تأکید کرد: اصل دیگر، اصل تبری در برابر کفر و ظلم و ظاغوتیان زمان است که ما خطاب به آنها می گوییم ما جز به مرگ شما راضی نیستیم.

حاج صادقی با اشاره به اظهارات سخیف آمریکایی ها که اعلام کردند ریشه ملت ایران را باید خشکاند، افزود: ریشه این ملت نه تنها خشک نشده بلکه امروز انقلاب اسلامی به درخت تناوری تبدیل شده که دندان طمع تمام مستکبران را از بن و ریشه در آورده است.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار کرد: غربی ها تلاش می کنند تا بین امت اسلامی شکاف ایجاد کنند و با تجهیز تکفیری ها، سلفی ها، وهابی ها و دادن شعارهای دروغین دموکراسی سعی می کنند ملت ایران را از مقاومت خسته و ناامید نشان دهند تا به دنیا بگویند که ملت ایران تسلیم تحریم ها، فشارها و سختی ها شده است اما این ملت همچنان بر سر عهد و پیمان خود با اسلام و ولایت پابرجاست و همواره شعار "هیهات من الذله" را تکرار می کند.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 92/11/23ساعــت 7:34 صبح تــوسط عباس | نظر
روایتی تکان دهنده از نحوه مجروحیت و شکنجه «شهید علیرضا ستاری» در
بسمه تعالی
روایتی تکان دهنده از نحوه مجروحیت و شکنجه «شهید علیرضا ستاری» در عاشورای 88/ وقتی جمجمه با ضربات میله از 3 جا شکست +فیلم

 

 چندی قبل شبکه خبر  مستندی درباره آسیب دیدگان فتنه 88 تهیه کرد که در آن شهید علیرضا ستاری به بیان نحوه مجروحیت خود می پردازد.

به گزارش رجانیوز به نقل از عمارنامه، «سید علیرضا ستاری» در روز عاشورای سال 1388 توسط فتنه گران، به قصد کشت، مورد شکنجه شدید قرار گرفت و مضروب شد و به مقام «جانبازان 70 درصد» نائل گردید. وی پس از پنج سال دست و پنجه نرم کردن با آثار جراحت خویش، در سن 31 سالگی به شهادت رسید، این درحالی است که یک دختر و یک پسر خردسال از وی برجا مانده است.

شهید ستاری در روز عاشورای 88 به عنوان امدادگر داوطلب حضور داشته، که به وی خبر می دهند تعدادی از نیروهای ویژه سپاه در میان جمعیت فتنه گران به دام افتاده‏اند. هنگامی که وی به سمت آنها می رود مشاهده می‏کند درحالی که تعدادی از افراد نیرو ویژه روی زمین افتادند یکی از اوباش باک بنزین موتور آنها را باز کرده و با ریختن بنزین رو این افراد آنها را زنده زنده آتش می‏زند. وی هم با جسارت و شهامتی مثال زدنی به سمت آنها می رود تا جلوی یک عمل فجیع ضد انسانی را بگیرد اما ...

مراسم تشییع پیکر این شهید والا مقام، صبح جمعه از مقابل درب منزل وی در خیابان 17 شهریور، برگزار شد،

برای دیدن  تصاویر تشییع پیکر شهید جانباز سید علیرضا ستاری کلیک نمایید؛

روایت دردناک نحوه مجروحیت و شکنجه شدن «شهید علیرضا ستاری» توسط فتنه گران 88  را از زبان خودش در فیلم زیر مشاهده نمایید:

 

 

دانلود

وی چندی پیش از شهادتش نیز در گفتگو با فارس به بیان جزییاتی از نحوه جراحتش توسط فتنه گران پرداخت و گفت: روز عاشورای 88 بنده به عنوان نیروی افتخاری هلال احمر در خیابان «خوش» حضور داشتم؛ ساعت 11 به ما خبر دادند که حدود 5 نفر از نیروهای ویژه سپاه در بین جمعیت آشوبگر مانده بودند؛ یکی از آنها روی زمین افتاده و اغتشاشگران او را به آتش ‌کشیده‌اند.

 چنان با میله آهنی به سرم زدند که جمجمه‌ام از سه جا شکست/ خانه‌ام را به آتش کشیدند

* این آقا اطلاعاتی است!

وی افزود: برای انجام مأموریت امداد و نجات دیگر مجالی برای ایستادن و فکر کردن نبود که آیا برای کمک به آنها بروم یا خیر؛ خود را به محل حادثه رساندم؛ به خاطر نحوه پوشش بنده به مناسبت روز عاشورا و محاسنی که روی صورتم داشتم، یکی از زنان آشوبگر گفت: «این آقا اطلاعاتی است!» همان جا با میله آهنی روی سرم زدند و جمجمه‌ام از سه جا شکست.

 * شناسایی منافقان در فتنه

این جانباز فتنه عاشورای 88 یادآور شد: بعداً که برای شناسایی به زندان اوین رفتم، مطلع شدم کسانی که مردم را شکنجه می کردند از گروهک منافقین بودند که یکی از آنها سال‌ها در تایلند زندگی می‌کرد، سپس از پادگان اشرف به تهران آمده بود.

 * خانه‌ام را به آتش کشیدند

وی افزود: بنده زمانی که در بیمارستان بودم، مصاحبه‌ای با خبرنگاران داشتم که عواقبی هم داشت؛ سایت‌های ضدانقلاب مصاحبه تلویزیونی مرا روی صفحات خود گذاشتند و اعلام کردند: «این مأمور است و هر کسی او را می‌شناسد به ما بگوید»؛ در ادامه آدرس و مشخصات و شماره تلفن مرا روی سایت‌ها ‌گذاشته شد.

 چنان با میله آهنی به سرم زدند که جمجمه‌ام از سه جا شکست/ خانه‌ام را به آتش کشیدند

* برای آرمان‌های انقلاب جان و مالم را فدا کردم

وی افزود: در جریان مجروحیتم فقط سپاه پاسداران پیگیر و جویای احوال بنده بود؛ من برای اهداف و آرمان‌هایی که داشتم، جان و مالم را فدا کردم؛ دنبال منافع هم نبوده‌ام؛ متأسفانه بنیاد جانبازان حتی جویای احوال ما نبود؛ اینجاست که می‌گویم دردهای جسمی آرام آرام از بین می‌رود اما دردهای روحی پاک نمی‌شود؛ ما دنبال امتیاز نبودیم؛ جانبازی‌ام برای حفظ انقلاب بین من و خداست و حتی مجروحیتم هم خواست خداوند بود؛ چون بعد از این قضیه رابطه‌ام با خداوند طور دیگری شده است.

  * سیستم قضایی برای محاکمه سران فتنه ضعیف عمل می‌کند

این جانباز فتنه عاشورای 88 در خصوص محاکمه سران فتنه، گفت: بنده مدت‌ها پیگیر محاکمه آنها بودم اما نزدیک به 8 ـ 9 ماه بعد از انتخابات، مملکت تعطیل بود؛ باید سران فتنه به میز محاکمه کشیده شوند اما متأسفانه سیستم قضایی به شدت ضعیف عمل می‌کند؛ البته در این قضیه اگر جلوی حضرت آقا حرکت کنیم، جاعل می‌شویم و اگر پشت سر ایشان هم حرکت کنیم، کاهل هستیم؛ پس چشم به دست ایشان داریم تا ببینیم ایشان چه زمانی دستور می‌دهند و ما هم بنا به دستور ایشان حرکت می‌کنیم.

 چنان با میله آهنی به سرم زدند که جمجمه‌ام از سه جا شکست/ خانه‌ام را به آتش کشیدند

* فتنه 88 به خاطر پشتیبانی نکردن از ولایت فقیه رخ داد

وی افزود: وقتی حضرت امام (ره) فرمودند: «پشت سر ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد»؛ اگر آقایان به این حرف امام خمینی(ره) توجه می‌کردند، مملکت این گونه دچار آشوب نمی‌شد تا تمام دشمنان به خودشان اجازه بدهند، پایشان را از گلیم‌شان درازتر کنند.

ستاری یادآور شد: خیلی از بچه‌های این مملکت در فتنه 88 آسیب دیدند؛ بچه‌هایی که پای اعتقادات و ارزش‌هایشان ایستادند؛ خیلی از دوستانی که من می‌شناسم، از جمله خودم، حتی هزینه‌های درمان را از جیب خودمان دادیم.

وی درخصوص نقش فائزه هاشمی در اغتشاشات گفت: فیلم‌های نقش فائره هاشمی در اغتشاشات را دارم؛ او در این زمینه نقش زیادی داشت.

این جانباز فتنه عاشورای 88 در خصوص فعالیت‌های خود قبل و بعد از جانبازی‌اش بیان داشت: مهندس عمران هستم؛ قبل از مجروحیتم شرکت ساختمانی داشتم؛ کار من هم آزاد بود؛ در بحث راهیان نور هم فعال بودم تا راه رزمندگان دفاع مقدس را که مقابل دشمن ایستادند، ادامه دهم؛ دوره آموزشی هلال احمر را هم در پایگاه مقاومت بسیج مسجد محله گذراندم.

 چنان با میله آهنی به سرم زدند که جمجمه‌ام از سه جا شکست/ خانه‌ام را به آتش کشیدند

* اگر غائله دیگری رخ دهد، سینه‌ام را سپر می‌کنم

وی افزود: تمام زندگی من ورزش بود؛ مجروحیت برای من و خانواده‌ام خیلی سخت گذشت؛ همسرم در این سختی‌ها خیلی تحمل کرد و اگر قرار باشد خداوند اجری بدهد، اول به او بدهد که در تمام سختی‌ها در کنارم بود؛ با توجه به مشکلات و ضایعاتی جسمی و روحی که داشتم، حدود سه سال خانه‌نشین بودم؛ در واقع از 8 ـ 9 ماه گذشته کار خود را از سر گرفتم؛ در این دوران من و سایر جانبازان با ناملایماتی مواجه شدیم؛ اما اگر غائله دیگری رخ دهد، من و امثال من باز هم سینه سپر می‌کنیم.

 

کد خبر:181251 - 



+ نوشته شـــده در سه شنبه 92/11/22ساعــت 9:40 عصر تــوسط عباس | نظر
گزینه روی میز ملت ایران -
بسمه تعالی
کاریکاتور: گزینه روی میز ملت ایران

 

 

 

کد خبر:181452 -


+ نوشته شـــده در سه شنبه 92/11/22ساعــت 9:20 عصر تــوسط عباس | نظر
آیةالله مصباح یزدی / می‎گویید انتقاد را دوست داریم ولی دروغ می‎گ
بسمه تعالی
سخنان مهم آیةالله مصباح یزدی پیرامون شرایط جاری کشور/
می‎گویید انتقاد را دوست داریم ولی دروغ می‎گویید/ این رفاهی که به دروغ وعده می‎دهند به چه قیمتی است!؟ فروش عزت ملت در برابر چند دلار!؟ زهی خیال باطل!

 

گروه سیاسی – رجانیوز: آیت الله مصباح یزدی در واکنش به شرایط جاری کشور گفت: علما، بزرگان و خانواده‌های شهدا شما را نصیحت می کنند که فریب آمریکا را نخورید، عزت ملت را نفروشید و خون شهیدان را به باد ندهید.

 

به گزارش رجانیوز، آیت الله مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) چهارشنبه شب در حسینیه امام خمینی(ره) قم، با اشاره به شرایط جاری کشور، به آیه «نَصَحْتُ لَکُمْ وَلَکِن لاَّ تُحِبُّونَ النَّاصِحِینَ» اشاره کرد و اظهار داشت: متهم می‌کنند به بی سوادی و کم فهمی و کج فکری و چیزهای دیگر؛ اینها خودشان نصیحت خدا و پیغمبر است؛ دوست نمی‌دارید کسی که شما را نصیحت کند و از شما انتقاد کند، می‌گویید انتقاد را دوست داریم و حق با مخالف است، ولی دروغ می گویید؛ طاقت شنیدن یک جمله گل ندارید.

 

 

وی افزود: علما و بزرگان که وارث انبیاء هستند، خانواده‌های شهدا وارثان این انقلاب، شما را نصیحت می کنند که فریب آمریکا را نخورید، دنبال راحتی خیالی نروید؛ این رفاهی که به شما وعده می دهند دروغ است و به آن نخواهید رسید؛ اگر هم برسید به چه قیمتی؟ عزت مردم را می فروشید، خون‌های هزاران شهید را که در طول این سه دهه ریخته شده به باد می دهید تا این که چند روزی چند دلاری که از پول‌های خودتان است را به شما بازگردانند؛ زهی خیال باطل!

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ارزش‌های خدا یادتان نرود؛ ملت ما و امام(ره) برای چه انقلاب کردند؟ برای چه این همه کشته دادند؟ برای این که نان‌شان ارزان شود؟ آن مادری که با دست خود چند فرزندش را کفن پوشاند و به جبهه فرستاد و پس از شهادت شان اشک هم نریخت، برای شکم این کارها را کرد؟!

 

آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: چرا داریم ارزش‌ها را فراموش می کنیم؟ بدتر از همه کارهایی که می شود این است که اینها را به پای امام(ره) و مقام معظم رهبری می گذارند و می گویند این پیروی از امام(ره) و رهبری است.

 

وی با اشاره به آیه«أَصَلاتُکَ تَأْمُرُکَ أَنْ نَتْرُکَ ما یَعْبُدُ آباؤُنا أَوْ أَنْ نَفْعَلَ فِی أَمْوالِنا ما نَشاء» گفت: پیامبر خدا گفت کم فروشی نکنید در پاسخ گفتند این فضولی‌ها به شما نیامده، شما برو نمازت را بخوان چه کار با این کارها داری؟ امروز به روحانیت می گویند تو که تخصص نداری در مسائل اقتصادی و سیاسی چرا حرف می زنی؟ برو دنبال درس حوزه.

 

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: مسلم است وقتی عدل و انصاف در جامعه رعایت نشود، هرکس به دیگری نگاه کرده و جنس خود را گران کند و این مسأله باب شود گرانی و تورم ایجاد می کند و دودش به چشم مردم ضعیف و کسانی که حقوق ثابت دارند می رود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در طول تاریخ همواره روحانیون را به بی سوادی، کم فهمی و کج فهمی متهم می کردند، افزود: شاه هم می گفت این آخوندها یک دم کنی روی سرشان گذاشته‌اند و نمی فهمند سیاست یعنی چه و ما چه دنیایی داریم.

 

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اهمیت جهاد اقتصادی، گفت: این نوعی جنگ نرم به حساب می آید که خطرش بیش از جنگ سخت است؛ نمونه آن را در زمان پیامبر(ص) نیز داریم که مشرکین مسلمانان را در تحریم اقتصادی قرار دادند؛ پس از آن اهانت‌هایی که به پیامبر(ص) روا داشتند کار به جایی رسید که نمی گذاشتند کسی به مسلمانان غذا و دیگر امکانات لازم برای را زندگی بدهد؛ در شعب ابی طالب مسلمانان در شرایط بسیار سختی بودند.

 

وی ادامه داد: این امتحان بسیار بزرگ و یکی از سنت‌های الهی است؛ خداوند کسانی را که می خواهد رشد و ترقی دهد این چنین امتحان می کند؛ قرآن می فرماید«وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا إِلى‏ أُمَمٍ مِنْ قَبْلِکَ فَأَخَذْناهُمْ بِالْبَأْساءِ وَ الضَّرَّاءِ لَعَلَّهُمْ یَتَضَرَّعُونَ» ما هیچ پیامبری را نفرستادیم مگر اهل آن  قوم را به سختی و گرفتاری مانند خشکسالی، بیماری و بلاهای دیگر مبتلا کردیم.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در توضیح«لَعَلَّهُمْ یَتَضَرَّعُونَ» گفت: این بلاها کمک می کند مردم گریه و زاری کنند و به طرف خدا بروند؛ در جای دیگر خداوند می فرماید«فَلَوْلا إِذْ جَاءَهُمْ بَأْسُنَا تَضَرَّعُوا وَلَکِنْ قَسَتْ قُلُوبُهُمْ» چرا با این که ما زمینه را فراهم کردیم به در خانه ما نیامدند؟ برای این که اینها مبتلا به قساوت قلب هستند.

 

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که امتحانات الهی همیشگی است، ابراز داشت: یک روز جهاد نظامی، روز دیگر جهاد اقتصادی، هر روز یک شکل از فتنه‌ها و بلاها پیش می آید؛ آنهایی که دلشان قساوت ندارد تحت تأثیر این عوامل قرار می گیرند، توبه می کنند و به نصیحت انبیاء گوش می دهند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: آنهایی که قسی‌القلب هستند می گویند شما را چه کار به این کارها؟ شما را چه به اقتصاد و سیاست؟ بی سوادها.


+ نوشته شـــده در جمعه 92/11/18ساعــت 7:55 صبح تــوسط عباس | نظر
یک سبد اهانت تقدیم به منتقدان دولت!»،

بسمه تعالی»،

 

از سوی رئیس‌جمهور و معاون اول صورت گرفت
اظهارات رئیس جمهور در بی‌سواد خواندن منتقدان توافق هسته‌ای ژنو، با واکنش منفی صاحب‌نظران مواجه شد.

اظهارات رئیس جمهور در بی‌سواد خواندن منتقدان توافق هسته‌ای ژنو، با واکنش منفی صاحب‌نظران مواجه شد.
این روز‌ها که طرح توزیع سبد کالا و نحوه اجرای آن انتقادهای بسیاری را در میان مردم، کارشناسان و رسانه‌های منتقد و حامی دولت برانگیخته است و اخبار حاصله حاکی است حتی بسیاری از اعضای هیئت دولت نیز به جرگه منتقدین پیوسته‌اند، انتظار می‌رفت دولت در این زمینه اقدام به پاسخگویی و عذرخواهی از مردم کند، اما دولتمردان در اقدامی دور از انتظار، سوژه را عوض کرده و منتقدان توافق ژنو را کم سواد و حسود خواندند!
کمتر از یک ماه پیش بود که روحانی در نشستی اعلام کرد، اگر فضای نقد وجود نداشته باشد نقد زیرزمینی می‌شود و این به نفع جامعه نیست. در حالی که نقدپذیری و استقبال از پرسشگری، از وعده‌های پیش از انتخابات و پس از تشکیل دولت یازدهم بود، چنین اظهاراتی، با واکنش منفی چهره‌های سیاسی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شد. 
دانشگاه باید فضایش 
علمی باشد 
رئیس جمهور صبح دیروز در اجلاس رؤسای دانشگاه‌‌ها و مدیران پارک‌های علم و فناوری گفت: هیچ جا علم و تحقیق را بدون محیط آزاد نمی‌توانید بیابید؛ نیازمند محیطی امن در دانشگاه‌‌ها هستیم اما نیاز به محیط امنیتی نداریم.
روحانی افزود: دانشگاه باید فضایش، فضای علم باشد، نه سیاست‌زدگی؛ فضای دانشگاه باید فضای آرام داشته باشد اما نه فضای خاموش. به دانشگاهی نیاز داریم که در آن آموزش، تعلیم و پژوهش، تحقیق و بینش باشد و دانشوری و روشنفکری آن دانشگاه بتواند فضای جامعه را عوض کند .
وی تأکید کرد: ما دنبال دانشگاهی نیستیم که در کنجی تحقیق کند و تحقیقش به جامعه برنگردد. دنبال تحقیق، فقط تا تدوین مقاله نیستیم؛ چرخه علم و فناوری در دانشگاه ما باید کامل شود. ما نیاز به پژوهش‌های توأم با اخلاق داریم. نیاز به پژوهش‌هایی داریم که اصیل و محقق از تلاش خود مایه گذاشته باشد.
دانشگاه متعلق به ملت است نه یک جناح
روحانی در همین راستا به طرح این سؤال پرداخت که «به چه مناسبت، کسی باید برای این حزب و آن حزب ،یا آن جناح و این جناح تلاش کند؟» و ادامه داد: جناح سرجای خودش. بروید یک ساختمان با پول خودتان درست کنید. از جیب مبارک؛ چرا از جیب بیت‌المال؟ «بروید ساختمان درست کنید. آنجا جمع و تبلیغ کنید. هر کاری می‌خواهید بکنید. خیلی هم خوب است، اشکال ندارد استقبال می‌کنیم. دولت هم لازم باشد کمک می‌کند اما دانشگاه متعلق به ملت است. متعلق به یک جناح نیست. کلاس دانشگاه برای همه است».
وی متذکر شد: بیاییم هم‌قسم شویم برای شایسته‌سالاری هر که عالم‌تر است، عالم‌تر و آگاه‌تر است، اخلاقی‌تر و فداکارتر است برای اینکه این کشور و این ملت را قدر بنهیم و ارج بنهیم فضا را برای پیشرفت آماده کنیم.
یک عده کم سواد نقد می‌کنند
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه چرا دانشگاه خاموش است و چرا استادان خاموشند؟، اظهار داشت: ما شهامت سقراط‌وار را می‌خواهیم. از چه می‌ترسید؟ چرا یک کار بزرگ بین‌المللی انجام می‌شود. استادان دانشگاه خصوصی برای رییس‌جمهوری نامه می‌نویسند. چرا نمی‌آیند حرف بزنند و صحبت کنند؟
روحانی افزود: لااقل این توافق ژنو اولین گشایش برای دانشگاه و برای پول دانشجو‌ها بود؛ فقط یک عده معدود که از جای معدود تغذیه می‌شوند. آن‌ها باید حرف بزنند. آن‌ها هم البته حرف بزنند اشکال ندارد، نقد کنند اشکال ندارد؛ چرا یک عده کم‌سواد بیایند حرف بزنند؟ استادان دانشمند ما بزرگان دانشگاه ما خصوصی چرا حرف می‌زنند ولی نمی‌آیند در میدان.
مذاکره‌کنندگان هسته‌ای تربیت‌شده دانشگاه‌های کشورند
وی تصریح کرد: آینده تاریخ بر ما نمی‌بخشد. ما یک رسالت بسیار سنگینی بر دوش داریم چرا وقتی ما یک قدم برمی‌داریم صهیونیست‌‌ها شب و روز داد و فریاد می‌زنند و عصبانی‌اند.
رئیس جمهور گفت: چرا برخی کشور‌ها که از لحاظ جغرافیایی همسایه ما هستند و نزدیک ما هستند همه جا داد می‌زنند و فریاد می‌زنند؛ معلوم است که کار بزرگی صورت گرفت. معلوم است اقدام مهمی صورت گرفته است. این اقدام از آثار دانشگاه است. روحانی افزود: آنهایی که در مذاکره حرف می‌زنند تربیت شده دانشگاه‌‌ها هستند؛ آنهایی که امروز تصمیم می‌گیرند، تربیت‌ شده دانشگاه‌‌ها هستند. چرا نمی‌آییم در جامعه؟ چرا وصل نمی‌شویم به دریای خروشان مردم؟
وی اضافه کرد: اکثریت قاطع قریب به اتفاق جامعه ما خوب می‌بینند و خوب می‌فهمند. من در بخش آسایشگاه‌‌ها جانبازهای عزیز را زیارت می‌کنم؛ آن‌ها هم دقیق می‌دانند چه خبر است. می‌دانیم کی‌ها هستند، دارند چه کار می‌کنند. همه ما می‌دانیم. محاسبه‌گری را کنار بگذاریم. اینکه دیگران ما را ملامت می‌کنند کنار بگذاریم. اینکه کی‌‌ها به ما به‌به و چهچه می‌گویند کنار بگذاریم.
نقد‌ها از روی حسادت است!
در همین حال اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان میراث فرهنگی به اقدامات دولت در موضوع سیاست خارجی اشاره کرد و افزود: مخالفت‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود از روی حسادت است و برخی می‌گویند چرا این کار را ما انجام ندادیم؛ بخش دیگری از آن نیز به دلیل این است که گروهی به هر دلیلی دوست دارند از رئیس جمهور و دولت انتقاد کنند.
واکنش نمایندگان مجلس
اظهارات روحانی در کم سواد خواندن منتقدان توافق ژنو با واکنش منفی چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شد. 
یک نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به بی‌سواد خطاب کردن منتقدان توافق‌نامه ژنو توسط رئیس‌جمهور گفت: ادب مرد به ز دولت اوست.مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس درگفت‌وگو با فارس در واکنش به بی‌سواد خواندن منتقدان توافق‌نامه ژنو، گفت: در پاسخ به این اظهارات رئیس‌جمهور باید گفت، ما بی‌سوادیم و سواد شما هم در نحوه توزیع سبدکالا کاملاً نمایان و مشهود بود.
وی افزود: بهترین پاسخ به آقایان همین یک مصرع است که گفت، ادب مرد به ز دولت اوست.
همچنین حمید رسایی نماینده مردم تهران در تذکری به رئیس جمهور از ادبیات نامناسب روحانی خطاب به منتقدان توافقنامه ژنو که آنها را بی‌سواد خوانده است انتقاد کرد و تأکید کرد: برخی از علما، نخبگان دانشگاهی و نمایندگان مجلس از این توافقنامنه انتقاد می‌کنند.
جعفری نماینده بجنورد نیز در تذکری به رئیس جمهور از اظهارات روحانی مبنی بر بی‌سواد خواندن اظهارکنندگان مذاکرات هسته‌ای انتقاد کرد و تاکید کرد: نقشه راه توافقنامه ژنو راه درستی ندارد.

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 92/11/16ساعــت 9:43 صبح تــوسط عباس | نظر
ما میتوانیم از این گویاتر ن
 ا
ن
ز سال 1945 که جنگ جهانی دوم به سر آمد تا سال 2014 میلادی، 69 سال فاصله است. اگر این 7 دهه را به دو مقطع تقسیم کنیم، بی‌تردید در سیمای تحولات مقطع دوم، میل به دور شدن هرچه بیشتر از ژئوپلتیک قدرت در مقطع اول را مشاهده خواهیم کرد. اگرچه پایان جنگ جهانی دوم، اعلام ابرقدرتی آمریکا و شوروی و تشکیل دو قطب بزرگ قدرت بود، اما از اواخر دهه 80 میلادی آثار ضعف در بلوک شرق ظاهر شد و در طلیعه دهه پایانی هزاره دوم (سال 1991) با فروپاشی شوروی، دولت آمریکا کدخدایی خود را بر جهان اعلام کرد. در حقیقت میل استیلا و استکبار آمریکا علی‌الدوام میل به بسط و توسعه بیشتر داشت. اما طلوع آفتاب انقلاب اسلامی ایران در میانه این 69 سال سپری شده (1357ه‍..ش- 1979م) باعث دگرگونی و انقلاب استراتژیک در نقشه تحولات شد.
تفاوت چندانی نمی‌کند تحلیلگر، طرفدار انقلاب اسلامی باشد یا مخالف آن و یا بی‌طرفی پیشه کند. در هر سه احتمال، واقعیت انقلاب اسلامی و قدرتمندی و اثرگذاری و تغییرآفرینی آن چنان بزرگ است که قابل انکار نباشد. اصل وقوع پیروز این انقلاب به نام دین، یک اتفاق قالب‌شکن است. در روزگاری که کمونیست‌های بلوک شرق می‌گفتند دین افیون رخوت‌انگیز توده‌هاست، بلوک غرب ادعا می‌کرد دوره دین به مثابه خرافه و افسانه سپری شده و قباله روزگار جدید را باید به نام لیبرال دموکراسی زد. بلوک شرق مدعی بود تنها راه مبارزه با امپریالیسم، کمونیسم است و دین مخدری بیش نیست؛ و از آن سو، جبهه سرمایه‌داری و لیبرال- دموکراسی ادعای بزرگتری را پیش می‌کشید مبنی بر اینکه اساسا دوره انقلاب سپری شده و دیگران حداکثر باید به این قبله اومانیستی اقتدا کنند تا شاید بازتاب بخشی از پیشرفت‌های غرب جدید در آینه زندگی آنها بتابد و جزو کشورهای «در حال توسعه» شوند. سرنوشت دین چه می‌شد؟ می‌گفتند دین مربوط به دوره ماقبل علم و دانش و تجربه است و اکنون در هاضمه قوی لیبرال- دموکراسی و سکولاریسم هضم و جذب خواهد شد. انقلاب اسلامی در همین دوره کُری‌خوانی دو جبهه بزرگ قدرت، فضای قبضه شده جهان سیاست را شکافت و طرحی نو درانداخت.
انقلاب کبیر اسلامی درست از بطن ژاندارمری آمریکا در قلب غرب آسیا (خاورمیانه) به دنیا آمد. شاه ژاندارم گماشته غرب در این منطقه بود و انقلاب اسلامی، شاخ شاه را که شکست، اصالتا شاخ آمریکا را شکست اما نه اینکه، کمترین تکیه‌ای به بلوک شرق و ایدئولوژی آن داشته باشد. حالا تئوری‌های گونه‌گون انقلاب در آکادمی‌های واشنگتن و نیویورک و لندن و پاریس و مسکو به هم ریخته بود. پس‌لرزه‌های این زلزله بزرگ، کم از اصل این «قدرت لرزه» و «سیاست لرزه» نداشت. اشغالگران فلسطین تا سال 1982 میلادی که  جنوب لبنان را اشغال کردند، روی نوار پیروزی در جنگ‌های 1948، 1956، 1967 و 1973 حرکت کرده بودند اما ریشه‌ای که انقلاب اسلامی در جنوب لبنان دواند، خبر از شکستن شیشه عمر اسرائیل می‌داد چه آن که ماندگاری این رژیم صرفا به القای اسطوره شکست‌ناپذیری بود و این اسطوره، متاثر از پژواک انقلاب اسلامی در سال 2000 و 2005 (عقب‌نشینی از جنوب لبنان و غزه) و سال‌های 2006، 2008 و 2012 (جنگ علیه حزب‌الله و حماس) شکست.  اما فراتر از همه این قالب‌شکنی‌های خیره‌کننده، آن دفاع 8 ساله انقلاب نوپای ایران در مقابل حمله ارتش رژیم صدام- به نیابت از غرب و با حمایت موثر شرق-قرار دارد که «قدرت غلبه بر چالش‌های ویرانگر» را به عنوان «امر واقع»، به همه تحلیل‌ها و ادعاها تحمیل کرد. انقلاب ایران برای دومین و چندمین بار، ناظران منصف و بی‌طرف را برای این شعار راهبردی به شهادت گرفت که «ما می‌توانیم».
طیف کم‌مایه و بی‌انصاف از مدعیان روشنفکری به تقلید از ایدئولوگ‌های لیبرالیسم و کمونیسم می‌گفتند و هنوز هم می‌گویند ما منطق اعجازگری و معجزه را نمی‌فهمیم؛ البته تبصره و استثنا قائل می‌شدند- هرچند راست نمی‌گفتند- مبنی بر اینکه «مگر قابل مشاهده و تجربه باشد و زیر تیغ جراحی یا میکروسکوپ بیاید». ما تبار اینان را می‌شناسیم که در برابر هر پیامبر عظیم‌الشأنی (صلوات‌الله علیهم اجمعین) معجزه خواستند اما چون به چشم دیدند، باز لجاجت و انکار کردند و رسولان حق را متهم به جادوگری و کاهنی و شاعری و دیوانگی کردند. «فماذا بعد الحق الا الضلال. پس از حق- و رویگردانی و سرپیچی از آن- چیست جز گمراهی و ضلالت؟». گفت الفضل ما شهدت به الاعداء. آنها که کریم سنجابی را می‌شناسند، می‌دانند که در روزگار صدارت دکتر مصدق، وزارت  کرده بود و مقارن انقلاب  دبیرکل جبهه ملی بود. او پیش از بختیار، گزینه نخست‌وزیری در رژیم شاه بود اما توافق حاصل نشد. سنجابی پس از پیروزی انقلاب در دولت موقت به مدت 2 ماه وزیر خارجه شد و به آمریکا گرایش داشت. بعدها گروه‌های اپوزیسیون به وی اعتراض کردند. اعتراض را وبسایت گویانیوز در تاریخ 19 بهمن 1390 این گونه روایت کرده است: «پس از پیروزی انقلاب و استقرار نظام کنونی، گروهی از سیاسیون به کریم سنجابی گله‌مند بودند که چرا با به راه انداختن تظاهرات حزبی، از خمینی حمایت کرده بود؟ سنجابی در جواب این  سوال با پوزخندی جواب می‌دهد که «ما نه تنها در بهترین شرایط هرگز قادر به کشاندن مردم به خیابان‌ها آن هم کمتر از 50 نفر نبودیم و همیشه در حسرت راهپیمایی میلیونی بودیم که خارج از بضاعت ما بود بلکه این نفوذ شخصیت و کاریزمای آیت‌الله خمینی بود که ما را هم به دنبال خود کشاند...». گویا نیوز ادامه می‌دهد «این اگرچه واقعیتی است تلخ اما باید قبول داشت که مهمترین شاخص اعتنا به تاثیرگذاری یک گروه سیاسی، داشتن حمایت مردمی است. بی‌تعارف، هیچ یک از گروه‌های اپوزیسیون تاکنون دارای چنین کاریزمایی نبودند آنقدر که حتی در تجمیع طرفداران خود در خارج از کشور لنگ می‌زنند».
روایت دیگر مربوط به فرخ نگهدار رئیس گروهک فدائیان خلق است که در فتنه سال 1388، در حلقه لندن فعال بود و با شبکه دولتی بی‌بی‌سی همکاری می‌کند. وی 15 بهمن 1390 در مصاحبه با وبسایت میهن می‌گوید «من از سال‌های 41 و 42 شاهد مواضع آقای خمینی بودم و در 10 سال بعد فهمیدم آیت‌الله خمینی یکی از شخصیت‌هایی است که در کشور نفوذ فوق‌العاده دارد و تکیه او بر مردم و به خصوص توده‌های تهیدست کشور است و برای این که امر خود را پیش ببرد، اتکایی به خارج ندارد... این نگاه [ادعا] که او در فضای سیاسی کشور ناشناخته بود، بیشتر ناشی از نگاه افراد متجدد است نه واقعیت. من به خاطر دارم در سال 1349 در دهات اطراف کاشان همراه با دوستم احمد اشرف سفر می‌کردیم و می‌دیدیم در خانه روستاییان آنجا عکس آقای خمینی بر دیوار بود و سخنش اعتبار داشت. اعتبار او یکی به خاطر ستیز با نیروهایی بود که فعالان سیاسی و قشرهای عادی جامعه آن را مطامع سلطه‌جویانه می‌دیدند و خصوصیت دیگر، تکیه بر ارزش‌های دینی بود. سخن ایشان در ذهن و دل جامعه ایرانی بیشتر رسوخ می‌کرد به نسبت حرف‌ها و نشانه‌هایی که ما با خود حمل می‌کردیم. مثلا ما داس و چکش را به خیابان می‌بردیم و آنها پرچم امام‌حسین[ع] را به صحنه می‌آوردند. من کاملا عنوان «امام» را انتظار داشتم و برایم دور از ذهن نبود. آیت‌الله خمینی برای همه ایرانیان کسی بود که سد بزرگ شکست‌ناپذیر شاه را شکست و این قدرت، تلألویی را ساخت که چشم‌ها را به سوی او خیره می‌کرد. این روانشناسی ایجاب می‌کرد برای ایشان نامی مثل رهبر، پیشوا یا امام انتخاب شود».
همه هنر امام خمینی(ره) این بود که به تأسی از اسوه بزرگ الهی - پیامبر اعظم(ص)- بندگی حق و سرنسپردن به باطل و طاغوت‌ها را با موفقیت به محک آزمون گذاشت. امام قدم به قدم، راهبرد «ما می‌توانیم» را به اجرا گذاشت و از یک ملت تحقیر شده که ناتوانی‌اش را با ناتوانی در ساختن لولهنگ و آفتابه به رخ می‌کشیدند، ملتی دارای اراده و جسارت و خطرپذیر و مجاهد ساخت. این معجزه احیاگری در مقیاس احیای یک ملت را می‌شود زیر ذره‌بین مطالعات اندیشمندان علوم اجتماعی و سیاسی گذاشت. نفس 35 سالگی انقلاب، بیش از هر استدلال و استنتاج دیگری دلیل بر این ادعاست که این انقلاب قدرت غلبه بر چالش‌های بزرگ را دارد، همچنان که برخلاف مسیر تاریخ 200 سال اخیر ایران، از عهده یک جنگ بنیان‌افکن برآمد. و چنان که در این 35 سال، چالش‌های مهیبی چون تجزیه‌طلبی و آشوبگری‌ گروهک‌های مستظهر به بیگانگان، ترور شخصیت‌های تراز اول و تحریم‌های 3 دهه‌ای را مهار و مدیریت کرده است. وابستگی 50 درصدی به بنزین، تجربه نزدیک ماست که باعث شد دشمنان ما همین نقطه ضعف را گروگان بگیرند و تحریم فروش بنزین به ایران را در دستور کار قرار دهند. آیا جز این است که با همه اما و اگرها از عهده تولید بنزین در داخل برآمدیم؟ مدتی بعد همان دشمنان بدذات، نیاز ما به سوخت اتمی 20 درصد رآکتور تهران را - که درمان 800 هزار بیمار صعب‌العلاج منوط به آن و تولید رادیو دارو بود- فرصت مناسبی برای از پا انداختن ملت ایران یافتند؛ با این فرض که این بار بی‌تردید ملت ایران زانو می‌زند. رحمت واسعه حق نثار روح دانشمند گمنام و مجاهد شهید دکتر شهریاری باد که کمر شیطان بزرگ را شکست و گزینه سوخت 20 درصد را روی میز گذاشت. «ما می‌توانیم» از این گویاتر؟!
جبهه دشمنانی که در این 35 سال به تواتر از انقلاب اسلامی ایران سیلی خورده‌اند و طنین بلند این سیلی در جهان پیچیده، در برابر استقامت همراه پیشرفت چه می‌توانند بکنند جز آن که ریشه‌ها و پایه‌ها را هدف بگیرند. یکی از آن ارکان، همین منطق محاسبه شده، واقعی و کارساز «ما می‌توانیم» است.  محور مهم تهاجم امروز دشمن، تلقین گزاره «شما نمی‌توانید» با ادبیات بومی شده «ما نمی‌توانیم»! و از زبان برخی مدعیان روشنفکری و سیاستمداری در داخل است. ناتوی فرهنگی و کارگزاران ایرانی آن برآنند که با شعبده بر سر واقعیت، ملت و حاکمیت ایران را وادار به تجدید نظر در محاسبات و منطق خود کنند. درباره چند و چون پروژه «ما نمی‌توانیم!» باید در مجالی دیگر نوشت.

+ نوشته شـــده در دوشنبه 92/11/14ساعــت 9:2 صبح تــوسط عباس | نظر
انقلاب، کشتی نجات عصر غیبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و

ؤ


 

بسمه تعالی

سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دهه فجر برای کسانی که انقلاب را دوست دارند یک عید شورانگیز تلقی می شود، عیدی که جوانه و شکوفه را در دل فرزندان و علاقمندن انقلاب می رویاند و خون تازه را در رگ های این درخت تنومند می چرخاند. انقلاب اسلامی ایران هدیه ای الهی بود که به همت امام و شهدا به مردم نجیب ایران هدیه شد تا سوار بر این کشتی در طوفان بلای آخر الزمان به سرمنزل مقصود ظهور برسیم. انقلاب برای ما یادآوریست از "جاءالحق و ذهق الباطل" انقلاب مدالی ارزشمند است که بر سینه ی ایران عزیز می درخشد، مدالی که حاصل به ثمر نشستن خون شهدا و صبر و مقاومت و یکپارچگی مردم در تبعیت از رهبری امام بود.

دهه فجر را با سرودهای حماسی اش و با تصاویر و فیلم های سیاه و سفید و قدیمی اش دوست دارم، با دیدن و شنیدن یادگارهای دوران انقلاب یک نوع شعف درونی در دلم ایجاد می شود، سالروز بیرون انداخت و شکست دادن شاهی که نماینده ی شیطان بزرگ و دوست اسرائیل بود هنوز برای ما علامت قدرت و شکستنی بودن طاغوت است. انقلاب ما انفجار نور بود، نه فقط چون امام خمینی چنین گفت، بلکه برای این که نور عزت و امید را در این کشور و در دل بسیاری از مستضعفان جهان منتشر کرد و پرده ی سیاهِ ذلت را کنار زد؛ انقلاب، نور اسلام و اهل بیت را در این کشور تاباند و مزه ی شیریت ولایت را در عصر تلخ غیبت به مؤمنان چشاند تا بیش از گذشته برای حضورش تلاش کنند و این گونه شد که همه انقلابیون از مردم تا رهبری، صاحب واقعی انقلاب را امام زمان می شناسند و اعتقاد دارند که او در مواقع حساس به داد این انقلاب رسیده است و دوست دارند به سربازی امام زمان نائل شوند.

انقلاب اسلامی همانقدر که برای ما شیرین است، برای دشمنان اسلام و ایران تلخ است؛ مستکبران عالم که همه ی کشورها را مستعمره و بله قربانگوی خود می خواستند و برای تحقق این اصل در جزئیات حکومت های دیگر دخالت می کردند، برای به ثمر نرسیدن و زمین خوردن انقلاب های مردمی خیلی تلاش کردند و در اکثر موارد هم به نتیجه رسیدند و این تنها ایرانیان بودند که توانستند انقلابی مفهومی و ماندگار ایجاد کنند، ایران توانست به جهانیان بفهماند که می توان دست بر زانوی خود گذاشت و برخاست و این سنت شکنی تاریخی اینقدر برای مستکبران عالم تلخ بود که کین ایران و ایرانی را هرگز نتوانستند مخفی نگاه دارند و انواع دشمنی ها را علیه ایران بکار بستند و هر جا که شکست خوردند تلاش کردند تا با بوق های رسانه ای شان وجهه این کشور عزتمند را خدشه دار کنند.اگر چه دشمنی دشمنان به طور مستقیم و طبیعی جای خوشحالی ندارد، ولی این که می دانیم خبیث ترین قدرت های عالم مانند اسرائیل، آمریکا و انگلیس اینچنین با ایران خصومت دارند، این اطمینان را برای شما حاصل می کند که انقلاب همچنان روی ریلش در حال حرکت است، اگر چنین نبود پس چرا این خصوصمت ها در مورد عربستان که مدعی پرچمداری اسلام است وجود ندارد؟ چرا در مصر که مثلاً مردم انقلاب هم کرده اند دیده نمی شود؟ و این چراغ راهنما را امام خمینی در مسیر انقلاب قرار دادند:

هر وقت دشمن از شما تعریف کرد، شما به خودتان شک کنید

افسران - گرگ در لباس میش مراقب روابط ایران و آمریکا باشید ...

و اینچنین شده است که ما دشمنی های آمریکا و نوچه هایش را مؤید مسیرمان می دانیم و از این دشمنی ها احساس رضایت می کنیم و اگر بخواهیم در قبال این دشمنی ها کاری بکنیم بهترین راه را مقاومت و مبارزه می دانیم نه این که به دنبال غیرممکنی از جنس دوستی گرگ و میش باشیم. ما بایستی به فکر نشر تفکر صحیح انقلابی، نگرش ضداستکباری، افزایش عزت ملت ها، گسترش دوستی و مهربانی بین مردم و در یک کلام، معرفی و انتشار آموزه های راستین اسلام باشیم تا با امید خدا و به کوری چشم دشمنان، انقلاب به تمام جهان مخابره شود، نباید گذاشت جهانیان تکفیری ها و وهابی ها را پرچمدار اسلام بدانند، آری! باید پرچم اسلام اصیل و انقلابی را جلوی چشم دشمنان بشریت بالا برد و در همان مسیر که امام عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) می خواهد قدم برداشت و بایستی برای این هدف عقل آرمانگرا را با چشم واقع بین همراه کرد و کمر همت را در راه انقلاب بست، چرا که انقلاب تنها با تفکر انقلابیست که پیروز می شود و این عید چقدر خوب هر سال، روحیه انقلابی مان را احیا می کند.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 92/11/13ساعــت 5:48 عصر تــوسط عباس | نظر
واکنش درس‎آموز وزیر امورخارجه سوریه ولیدالمعلم: تا کری عذرخواهی
بسمه تعالی
واکنش درس‎آموز وزیر امورخارجه سوریه
ولیدالمعلم: تا کری عذرخواهی نکند، با آمریکا مذاکره مستقیم نمی‌کنیم

 

 گروه بین‎الملل – رجانیوز: ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه و رئیس هیات اعزامی دولت به نشست ژنو2 در اظهاراتی در هواپیمایی که وی را به دمشق منتقل می‌کرد عنوان داشت: تا زمانی که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا از سخنانش در مراسم افتتاحیه نشست ژنو 2 عذرخواهی نکند دمشق درخواست واشنگتن برای انجام مذاکرات مستقیم را نخواهد پذیرفت.

به گزارش رجانیوز این مقام سوری در ادامه افزود: آمریکایی که هیات ائتلاف مخالفان سوریه را رهبری می‌کند با طرح ارائه شده از سوی دولت سوریه مخالفت کرد اما این در حالی است که آمریکا به عنوان یک کشور عضو دائم در شورای امنیت باید به مبارزه با تروریسم پایبند باشد. طرح ارائه شده از سوی دولت سوریه با استناد به قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین قطعنامه‌های الزام‌آور سازمان ملل بوده و به همین دلیل مخالفت آنها با این طرح لکه ننگی است.

اشاره ولیدالمعلم به بخشی از اظهارات جان کری وزیر امور خارجه امریکا در کنفرانس ژنو 2 است که در آن ادامه حضور بشار اسد در آینده سیاسی سوریه را غیر ممکن خواند و گفت: تشکیل دولت انتقالی و افراد حاضر در آن نباید با مخالفت دیگر گروه‌های سوری باشد و این بدین معناست که بشار اسد در دولت آتی سوریه هیچ جایی نخواهد داشت. به خیال هیچ کس نمی‌گنجد که چنین فردی که دست به وحشیانه‌ترین اقدامات علیه ملت خود زده در آینده سیاسی سوریه حاضر باشد. افراط گرایان تروریستی نیز که باعث رنج و ملالت مردم سوریه شده‌اند نیز در آینده سوریه جایی نخواهند داشت. جنگ با خشونت طلبان آسان نیست اما همگان برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

این اظهارات در همان جلسه با واکنش محکم ولیدالمعلم روبرو شد که این واکنش به جنجال لفظی با بان کی مون هم رسید. وزیر امور خارجه سوریه در پاسخ به اظهارات کری عنوان داشت: آقای کری! هیچ‌کس در جهان حق ندارد که رئیس‌جمهور یک کشوری را عزل کند و چیزی را در سوریه تغییر دهد چرا که مسئولیت این اقدامات تنها بر عهده خود سوری‌ها است. این وظیفه آنهاست. ما رفراندوم مردمی برگزار می‌کنیم تا به اراده سوری‌ها گوش دهیم. خود سوری‌ها حق دارند که رهبر، پارلمان و قانون اساسی خود را تعیین کنند و هر چیزی که غیر از این باشد هیچ ارزشی ندارد.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 92/11/13ساعــت 5:41 عصر تــوسط عباس | نظر
<      1   2   3      >