سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی مجمع تشخیص هوشیار باشد/FATF یعنی فرش قرمز زیرپای ترور
لایحه پالرمو امروز در مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین تکلیف نهایی می‌شود. اعضای مجمع می‌بایست به احترام خون 27 شهید حادثه تروریستی زاهدان، به اتفاق آرا و با تصمیم اجماعی و قاطع، لایحه پالرمو و سپس سایر لوایح مرتبط با FATF را منتفی کنند.


سرویس سیاسی-

چهارشنبه هفته گذشته خبر اقدام تروریستی گروهک جیش الظلم و اقدام انتحاری علیه نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران مخابره شد. در این حمله تروریستی که در جاده خاش زاهدان به وقوع پیوست بیست و هفت نفر از پاسداران جان بر کف سپاه به شهادت رسیده و سیزده نفر نیز مجروح
شدند.
گردانندگان سازمان بین دولتی FATF و کنوانسیون‌هایی همچون CFT مدعی هستند که هدف اصلی‌شان مبارزه با پولشویی و تروریسم است. حال سؤال این است که این سازمان‌ها کجا هستند تا‌ گریبان آمران و حامیان تروریست‌ها را بگیرند؟! پاسخ کاملا روشن است و آن اینکه، گردانندگان این سازمان‌ها و کنوانسیون‌ها، همان آمران و حامیان و تجهیزکنندگان تروریست‌ها هستند.
خون پاک 27 شهید حادثه تروریستی اخیر زاهدان، تکلیف چنین لوایحی را که مدعی مقابله با تروریسم و جنایت هستند،‌ روشن می‌کند. 
تعیین تکلیف نهایی
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ادامه بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی «پالرمو» در این مجمع گفت: امروز(شنبه 27 بهمن) اعضای این مجمع ادامه بررسی پالرمو را در دستور کار خود دارند.
مصباحی مقدم افزود: بنا‌بر ‌این است که در جلسه امروز جمع‌بندی نهایی درباره بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی «پالرمو» انجام شود و مجمع تشخیص مصلحت نظر نهایی خود را اعلام کند.
حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تصویب لایحه پالرمو هیچ‌کدام از مشکلات اقتصادی ما را حل نمی‌کند، گفت: موافقان پالرمو، دولتی‌ها و وزارت امور خارجه که در جلسات مجمع حضور پیدا می‌کنند، به صراحت اعلام کرده‌اند که پالرمو نمی‌تواند مشکلات تحریمی، بانکی و تبادل پولی و فروش نفت ما را حل کند و در این زمینه‌ها راهگشا نیست.
مظفر افزود: آنها با وجود اینکه اذعان دارند مشکلات ما حل نمی‌شود اما احتمال می‌دهند که نپیوستن به پالرمو ممکن است برای ما مشکلاتی ایجاد کند مثلا بعضی مضایق را بیشتر کند یا باعث شود بعضی کشور‌هایی که با ما تبادل می‌کرده‌اند، دیگر انجام ندهند.
وی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد که این فرضیه‌ها پایدار نیست، چرا که مشخص است ضرر‌های پالرمو نقد و روشن است اما مزایای آن احتمالی و مبهم است فلذا تصویب پالرمو به لحاظ اینکه جزئی از سازمان FATF است، خطاست.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پذیرش پالرمو در حقیقت پذیرش سازوکار‌های FATF است، گفت: این سازوکار‌ها را گروهی بر عهده ‌دارد که دشمن ما هستند و به صورت کاملا سیار تصمیم می‌گیرند یعنی هیچ سازوکار بین‌المللی ندارند و سازوکار آن سیاسی و سلیقه‌ای است، برای همین ممکن است گزارشی علیه ما تنظیم کنند.
FATF با استقلال سازگار نیست
احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع متحصنین معترض به تصویب لوایح FATF  در مسجد امام خمینی(ره) بازار بزرگ تهران گفت: اینکه کنوانسیون‌های پالرمو و  CFT با استقلال سازگار نیست موضوعی است که همه آن را قبول دارند. استقلال هم یعنی اینکه بدون فشار موثر خارجی مردم یک کشور بتوانند در مورد امورات خودشان تصمیم بگیرند و این استقلال خیلی ارزشمند و مهم است.
توکلی افزود: این قراردادهایی که به ما تحمیل می‌شود با استقلال سازگار نیست، مجمع تشخیص مصلحت حالا باید بگوید با این ضرری که به استقلال و کرامت دارد و این آسیبی که به عزت نفس ما می‌زند، آیا با این ضررها مصلحت است که به آن بپیوندیم و اگر به مصلحت است دلایل آن چیست.
وی در ادامه با‌ اشاره به وعده‌های تحقق نیافته مسئولان یادآور شد: قول دادن و عمل نکردن و بعد هم به روی خودشان نیاوردن باعث بی‌اعتمادی مردم می‌شود، اگر قول دادید و نتوانستید عمل کنید چرا مشکلات را گردن دیگری می‌اندازید؟
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: یکی از علائم بی‌اعتمادی مردم این است که می‌گوییم با برجام هم چرخ سانتریفیوژ می‌چرخد هم چرخ اقتصادی ولی هیچ اتفاقی نیفتاد! الان در مورد FATF  هم همین حرف‌ها زده می‌شود.
توکلی تصریح کرد: اگر ما به FATF هم بپیوندیم مشکلات حل نخواهد شد چون ریشه مشکلات داخلی است، خودشان هم می‌گویند معلوم نیست با این کار وضعیت بهتر شود. بعد هم گفتند ما نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم! خب اگر نمی‌توانید استعفا بدهید.
ناکارآمدی خود را گردن مجمع می‌اندازند!
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت ‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع متحصنین معترض به تصویب لوایح FATF  در مسجد امام خمینی(ره) بازار بزرگ تهران ضمن انتقاد به فشارهایی که از سوی برخی نمایندگان مجلس و دولتمردان به مجمع تشخیص مصلحت برای تصویب لوایح FATF می‌شود، افزود: می‌گفتند چرا دانشجویان و یک عده مجلس را با ارسال پیامک تحت فشار قرار می‌دهند ولی اگر این کار بد است چرا الان خودشان مجمع را تحت فشار 
قرار می‌دهند؟
قاضی‌زاده هاشمی افزود: رئیس‌جمهور حرف‌هایی که در مورد برجام می‌زد را امروز به FATF ربط می‌دهد، آقای واعظی هم می‌گوید اگر مجمع این لوایح را تائید نکند باید تبعات آن را بپذیرد! یعنی اینکه ما 6 سال سر کار بودیم و حالا اگر مجمع خلاف خواسته ما عمل کند باید تبعات همه اتفاقات این 6 سال را بپذیرد!
وی تاکید کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام براساس قانون تشکیل شده تا برای مصلحت نظام تصمیم‌گیری کند، حال چرا عده‌ای برای تصویب این لوایح  به مجمع فشار می‌آورند؟ اگر راست می‌گویند اجازه بدهند مجمع در یک فضای روشن و شفاف تصمیم بگیرد.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس ادامه داد: چرا عده‌ای به دنبال این هستند ناکارآمدی خودشان را گردن دیگران بیاندازند؟ تا کی می‌خواهند مانند سلسله قاجار عمل کنند؟
مگر بهانه‌ها تمام می‌شود؟!
سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پیوستن ایران به دو کنوانسیون خارجی، اظهار داشت: عقب‌نشینی، راه بستن بهانه‌گیری دشمن نیست. چرا که او جلوتر خواهد آمد. باید بهانه‌گیری را برای دشمن پرهزینه و او را از این حرکت پشیمان و منصرف کرد. مبتنی بر آموزه‌های فاطمی نگاه انقلاب به قله‌هاست و به حداقل‌ها اکتفا 
نمی‌کند.
جلیلی افزود: ادعا می‌شود این لوایح تصویب شوند تا بهانه‌های دشمن بیشتر نشود؛ خب حدّ آن‌چه خواهد بود؟! بهانه‌های دیگر چه می‌شود؟! این ادعاها در حالی است که خود آن نهاد هیچ تضمینی در این خصوص نمی‌دهد و می‌گوید این کار‌ها را انجام بدهید تا قدم بعدی خود را اعلام کنیم!
امضای طومار
هزار و 748 نفر از دانشجویان گیلان با امضای طوماری از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستند تا از تصویب پالرمو و CFT که زمینه‌ساز نفوذ گسترده و آسیب‌رسانی جدی و غیرقابل جبران به نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ خودداری کنند.
به گزارش تسنیم، تجمع مردمی علیه FATF عصر پنجشنبه با حضور دانشجویان، فعالان سیاسی و جمعی از مردم گیلان در گلزار شهدای رشت برگزار شد.
دانشجویان زنجانی نیز با صدور نامه‌ای که به امضای بیش از یک هزار و 200 نفر از دانشجویان رسیده است، خواستار عدم تصویب لوایح استعماری FATF و پالرمو شدند.
جمعی از طلاب حوزه علمیه قم نیز در اعتراض به لایحه FATF در مدرسه فیضیه قم تجمع کردند.

+ نوشته شـــده در شنبه 97/11/27ساعــت 8:44 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی ، قالَتْ حضرت فاطمه سلام الله علیها : مَنْ اصْعَدَ إ

)

 

عکس های شهادت حضرت زهرا,تصاویر شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)

قالَتْ حضرت فاطمه سلام الله علیها  : مَنْ اصْعَدَ إ لىَ اللّهِ خالِصَ عِبادَتِهِ، اهْبَطَ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ افْضَلَ مَصْلَحَتِهِ.(بحار: ج 67، ص 249، ح 25)

هر کس عبادات و کارهاى خود را خالصانه براى خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت ها و برکات خود را براى او تقدیر مى نماید.

قالَتْ علیه السلام : خَیْرٌ لِلِنّساءِ انْ لایَرَیْنَ الرِّجالَ وَلایَراهُنَّ الرِّجالُ. 10

بهترین چیز براى حفظ شخصیت زن آن است که مردى را نبیند و نیز مورد مشاهده مردان قرار نگیرد.


+ نوشته شـــده در شنبه 97/11/20ساعــت 9:57 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی 12 غلط زیادی اروپابه جای عمل به تعهدات برجام اروپا بی
اروپا بیانیه‌ای 12 بندی موسوم به «جمع‌بندی» را درباره ایران منتشر کرد. بیانیه گستاخانه و بی‌ادبانه اروپا را می‌توان «12 غلط زیادی» نامید. این بیانیه تکرار رویاهای ترامپ و دیگر مقامات آمریکایی از زبان اروپایی‌هاست. 12 غلط زیادی که نشان از دستِ خالی و زبانِ دراز اروپا و آمریکا دارد.



سرویس سیاسی-

اتحادیه اروپا، روز سه شنبه بیانیه‌ای 12 بندی موسوم به «جمع‌بندی» را درباره ایران منتشر کرد. در این بیانیه با لحنی گستاخانه از فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران ابراز نگرانی شده است.
در بخشی از این بیانیه آمده است:«اتحادیه اروپا تعهد راسخ خود به «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) و تداوم اجرای آن را ابراز می‌دارد.»
متاسفانه اجرای برجام توسط اروپا از شعار و وعده فراتر نرفته است! برای نمونه ظریف-مهر 96- گفته بود:«ما حتی نمی‌توانیم یک حساب در انگلیس باز کنیم». در اواخر سال گذشته آلمان در اقدامی توهین آمیز و زشت، از سوخت رسانی به هواپیمای ظریف امتناع کرد. فرانسه نیز تنها در یک نمونه، در برپایی نمایشگاه مواد غذایی در این کشور ایرانی‌ها را نه تنها به عنوان غرفه‌دار بلکه حتی به عنوان بازدیدکننده هم پذیرش نکرد! موارد فوق بخش بسیار کوچکی از اقدامات ناقض برجام در سال‌های اخیر است.
تأسف برای آمریکا  ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در چهارشنبه 97/11/17ساعــت 8:48 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی بعثت انقلاب(یادداشت میهمان) چهل سالگی را سن پختگی ن
به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، انقلاب شکوهمن

چهل سالگی را سن پختگی نامیده‌اند چرا که معمولاً در این سن و سال، تجارب و آموخته‌ها، تصویری کلی و صحیح‌تر از جهان پیرامونی برای انسان ترسیم می‌کند که این تصویر در صحت تصمیم گیری‌ها و اعمال او سهم مؤثر و تعیین‌کننده‌ای دارد و در نهایت تأثیر اصلی را بر حیات صحیحش می‌گذارد و شاید ارتکاب برخی اموری که تا پیش از این می‌شد از آن گذشت کرد، دیگر قابل اغماض و چشم پوشی نیست. در این سن و سال معمولاً قوای روحی و جسمی به تعادلی می‌رسند که او را از افراط و تفریط در افکار و اعمال و احساسات، برحذر می‌دارند. چهل سالگی آغاز دوران استقرار عقل و استحکام نظر و اعمال اندوخته‌ها و مدیریت است و دوره عبور از آزمون و خطا به دوره به کار بستن تدبیر و تجربه. اگرچه این قاعده مطلق نیست ولی از فرط تکرار می‌توان به وثاقتش پی برد. گویی خاطره بشریت پر است از مثالهایی برای اینکه چهل عددی است که نمی‌توان از آن به راحتی گذشت. اگر در تعداد باشد نمایانگر فراگیری است و اگر در سن و سال باشد پختگی و اگر در چله گرفتن باشد نشان از استقرار و اطمینان است. از آدمِ پیامبر گرفته تا محمدِ خاتم صلی الله علیهم تجربیات متصل به وحی وجود دارد که تأیید‌کننده این ادعاست. چهل، حکمتی دارد. ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در سه شنبه 97/11/16ساعــت 10:10 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی:اقای روحانی هنجارشکنی پاسخ مطالبات مردم نیست .این روز
این روزها که جامعه تشنه پاسخگویی است، آقای روحانی می‌بایست به‌جای بیان اظهارات ساختارشکن و دوقطبی کردن فضای جامعه، با احترام به شعور مردم، به افکار عمومی درخصوص عملکرد دولت و سرانجام وعده‌ها گزارش بدهد.



سرویس سیاسی-

دو روز پیش آقای روحانی در جمع وزیر و مدیران وزارت ارتباطات در اقدامی مسبوق به سابقه با ایجاد دو‌گانه‌‌های کاذب و بازی با الفاظ، به موضوعاتی همچون فیلترینگ، حجاب، شادی مردم، فضای مجازی و...پرداخت.
این اظهارات حاشیه‌ساز روحانی از چند منظر قابل بررسی است.
دوقطبی‌سازی
متاسفانه در 5 سال اخیر در دولت روحانی، هر زمان که فصل پاسخگویی فرا می‌رسد و افکار عمومی منتظر شنیدن گزارش عملکرد است، رئیس‌جمهور در یک سخنرانی جنجالی به دوگانه‌سازی و یا به عبارتی، دوقطبی کردن فضای جامعه اقدام می‌کند.
نکته قابل تأمل اینجاست که اکثریت مطلق دوقطبی‌های مذکور، القایی و ساختگی است و براساس واقعیت‌های جامعه شکل نگرفته‌اند و چه‌بسا اصلا وجود خارجی ندارند.
برای نمونه، روحانی در جمع وزیر و مدیران وزارت ارتباطات گفته بود:«دیگر نمی‌شود فضای مجازی را از زندگی مردم جدا کرد. دیگر این امر قابل تحقق نیست که حاکمیت از مردم بخواهد به‌عنوان مثال موبایل را به‌خاطر برخی آسیب‌هایش کنار بگذارند»!. این اظهارنظر تأمل‌برانگیز در حالی است که هیچگاه حاکمیت به مردم نگفته است که موبایل را کنار بگذارید و فضای مجازی را از زندگی خود حذف کنید!
یکی از اهداف اصلی این قبیل دوقطبی‌سازی‌ها، ایجاد یک دنیای فکری متفاوت برای بخشی از مردم و سرگرم‌سازی جامعه و به عبارتی اجرای ترفند حواس‌پرتی جمعی است. 
این قبیل جنجال‌سازی‌های مهندسی شده، علاوه‌بر ایجاد حواس‌پرتی در بخشی از جامعه، میان مردم شکاف ایجاد کرده و چه‌بسا ممکن است بخش‌هایی از جامعه را مقابل یکدیگر قرار داده و یکپارچگی میان مردم را خدشه‌دار کند.
پاک کردن صورت مسئله!
برجام، مدیریت نقدینگی،‌اشتغال جوانان، کنترل تورم، رکود در واحدهای تولیدی، حمایت از تولید ملی، حقوق معوقه کارگران،بستن راه واردات کالاهای دارای مشابه داخلی یا لوکس، مسکن مهر، کنترل بازار ارز، مسکن اجتماعی، بازار خودرو، اجاره بهای مسکن، ایجاد تسهیلات برای ازدواج جوانان، مسکن روستایی، مبارزه با قاچاق، عملیاتی کردن دیپلماسی اقتصادی در منطقه و جهان غیرغربی، حساب‌کشی تولید‌محور و نه سوداگرانه از بانک‌ها و...موضوعاتی است که دولت و به‌خصوص شخص رئیس‌جمهور باید درباره آنها به مردم گزارش عملکرد بدهد. اما رئیس‌جمهور به‌جای گزارش عملکرد و پاسخگویی درباره کارنامه، دوگانه‌های موهوم مانند «استفاده از موبایل- ممنوع کردن موبایل»! را مطرح می‌کند. دوگانه‌های موهومی که برای جوانان ما نه شغل می‌شود، نه همسر و نه مسکن! 
این قبیل اظهارنظرها بیشتر از همه توهین به شعور مردم است. مشابه آنکه در تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری- خرداد 92- بگوییم «علاوه‌بر برنامه برای حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی، سیاست داخلی و خارجی و امور فرهنگی برنامه کوتاه‌مدت یک ماهه و 100 روزه وجود دارد و می‌توانیم در یک زمان کوتاه یک تحول اقتصادی در جامعه به‌وجود آوریم» و در ماه‌های پایانی دولت یازدهم- فروردین96- بگوییم: «مگر می‌شود 100 روزه مشکلات را حل کرد؟ مگر آدم کم‌عقل باشد چنین حرفی بزند»! و تأسف‌برانگیزتر اینکه چند هفته بعد -اردیبهشت 96- بگوییم:«من یک برنامه صد روزه هم خواهم داشت که اعلام می‌کنم.»!
یک سؤال؛ آیا بی‌در و پیکر کردن فضای مجازی، مشکل ‌اشتغال و ازدواج جوان را برطرف می‌کند یا او را تبدیل به موجودی بی‌انگیزه و بی‌آینده و اسیر و گرفتار خود می‌کند؟
خروجی سوءمدیریت و محروم نگه داشتن جوان در کنار شعله‌ور کردن آتش تمنیات و خواسته‌ها در فضای مجازی چه می‌تواند باشد؟ جامعه‌ای با ثبات و مطمئن و خشنود و با نشاط و پرکار یا جامعه‌ای بحران زده، دل زده، نا امید، ناراضی، منفعل و فرصت سوز؟!
برجام و ما ادراک ماالبرجام!
دوقطبی‌سازی‌های هدفمند و مهندسی‌شده، نوع پیشرفته سانسور و فیلترینگ است. 
ظرفیت‌های عظیم داخلی در این 5 سال و اندی، به پای برجام قربانی شد. دولتمردان پیش از این وعده دادند که «تمامی تحریم‌های ضدایرانی از جمله تحریم‌های بانکی و مالی در روز اجرای برجام(دی 94) به یکباره لغو خواهد شد و نه تعلیق»!، «بعد از امضای برجام سرمایه خارجی به کشور سرازیر می‌شود»! ،«بعد از برجام شاهد شکوفایی اقتصادی خواهیم بود»!، «در دولت یازدهم چنان رونقی ایجاد می‌کنیم که مردم به پول یارانه هیچ احتیاجی پیدا نمی‌کنند»!، «بعد از توافق منتظر رشد اقتصادی، کاهش تورم و خروج از رکود باشید»!، «تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست،‌اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبی زیاد شده و بانک‌ها احیا شوند»!، «کل تحریم‌های اقتصادی، مالی و پولی اتحادیه اروپا، کل تحریم‌های ایالات متحده که بر شخصیت‌های غیرآمریکایی اعمال می‌شود از روز اجرا لغو خواهد شد، علاوه‌بر آن تحریم 35 ساله هواپیمایی نیز لغو می‌شود»!، «100 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران آزاد شد... این دارایی‌ها به‌طور کلی آزاد شده است و ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم»! و...
آقای روحانی به‌جای دوقطبی‌سازی جامعه باید پاسخ بدهد که نتیجه این وعده‌های رنگارنگ چه شد؟! با بتن‌ریزی در صنعت هسته‌ای، چرخ سانتریفیوژها از حرکت ایستاد! و به‌واسطه چشم دوختن به نقطه‌های خیالی و غفلت از اجرای اقتصاد مقاومتی، چرخ کارخانه‌ها نیز از کار افتاد!
بدون برجام دلار حدود 3000 تومان بود و با برجام دلار تا آستانه 19000 تومان نیز افزایش یافت و اکنون نیز در کانال 10 و11 هزارتومان است. ارزش پول ملی به‌طرز تأسف‌برانگیزی کاهش یافت و سفره مردم کوچک‌تر شد.
دولت اکنون باید به شعور مردم احترام گذاشته و درخصوص وعده‌های برجامی پاسخگو باشد. این دوقطبی‌سازی‌های کاذب، خسارت محض برجام را نمی‌پوشاند.
احیای پایگاه اجتماعی!
ایجاد دوقطبی‌های کاذب با بیان اظهارات ساختارشکنانه، یک هدف دیگر هم دارد و آن احیای پایگاه اجتماعی به سبک دوران رقابت‌های انتخاباتی است.
روزنامه زنجیره‌ای قانون دیروز در گزارشی نوشته بود که این قبیل اظهارات از سوی روحانی تنها برای آن‌هایی که خارج از ایران زندگی می‌کنند و شناختی نسبت به روحانی و این کشور ندارند، می‌تواند جذابیتی در حد حافظه‌کوتاه مدت ایجاد کند؛ در غیر این صورت کمک خاصی به مردم و کشور نخواهد کرد.
با عرض پوزش متاسفانه آقای روحانی هنوز گمان می‌کند که رقابت‌های انتخاباتی تمام نشده و باید با اظهارات جنجالی، رای مردم را جلب کرد. این در حالی است که فصل وعده‌ها و رقابت‌های انتخاباتی خیلی وقت است که تمام شده و اکنون زنگ حساب است. 
کاسبان دوقطبی‌سازی
هرگاه روحانی یک اظهارنظر ساختارشکن و جنجالی را مطرح می‌کند،رسانه‌های زنجیره‌ای سریع به‌خط شده و با آب‌وتاب دادن به این اظهارات، مطالبات اصلی مردم را به حاشیه می‌برند.
این رویکرد غلط در رفتار مدعیان اصلاحات مسبوق به سابقه می‌باشد. برای نمونه در بهمن 96 پس از گفت‌و‌گوی تلویزیونی رئیس‌جمهور، روزنامه‌های زنجیره‌ای به روحانی حمله کرده و اعتراض کردند که چرا رئیس‌جمهور، از اظهارات جنجالی پرهیز کرد!
در همین رابطه روزنامه زنجیره‌ای شرق در مطلبی نوشته بود:«مصاحبه روحانی خوب نبود چون به نیروهای مسلح و ائمه جمعه حمله نکرد»! روزنامه زنجیره‌ای آفتاب یزد نیز در مطلبی نوشته بود:«نظرسنجی‌ها درباره گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور حاکی از آن است که مردم از این نشست رضایت نداشتند و همان روحانی دوران انتخابات را می‌خواهند»!
البته از جماعتی که خون دانشجویان و آوار زلزله و شهدای هشت سال دفاع مقدس و جان‌باختگان سوانح هوایی صرفا برایش یک بازیچه برای رسیدن به مقاصد قبیله‌ای و حزبی و سیاسی است، انتظاری بیش از این نیست.
 زنگ حساب 
همان‌طور که پیش از این نیز ‌اشاره شد، اکنون زنگ حساب دولت است. آقای روحانی می‌بایست به‌جای بیان اظهارات ساختارشکن و دوقطبی کردن فضای جامعه، با احترام به شعور مردم، به افکار عمومی درخصوص عملکرد دولت و سرانجام وعده‌ها گزارش بدهد. 

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 97/11/3ساعــت 9:47 صبح تــوسط عباس | نظر