سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روایت یک میانماری از کشتار مسلمانان
بسمه تعالی
در این نشست با «محمد سلطان احمد» یکی از علمای میانمار و مسئول تشکل‌های اسلامی منطقه آرکان، ارتباطی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد که سلطان احمد طی آن به تشریح وضعیت کنونی میانمار پرداخت.
وی گفت: شرایط فعلی میامنمار بسیار وخیم و بحرانی است و کستار مسلمانان همچنان ادامه دارد. هیچ کمکی به ما نمی‌شود و و هیچ دسترسی‌ای هم به مناطقی که کشتار در آنجا اتفاق می‌افتد وجود ندارد.
سلطان احمد با اشاره به اینکه تاکنون 200هزار نفر آواره شده‌اند، گفت: بخشی از آوارگان به سمت مرز بنگلادش در حال حرکت هستند و بخشی از آن‌ها نیز در مرز سرگردانند که بصورت جدی با مشکل غذا و دارو مواجه هستند.
این عالم اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور میانمار اجرای سیاست پاکسازی نژادی را ابلاغ کرده است و اعلام کرده که باید 800هزار نفر برمه را ترک کنند؛ اما اعتقاد داریم که آنها حق چنین برخوردی ندارند.

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/4/29ساعــت 5:42 عصر تــوسط عباس | نظر
توصیههای ائمه(ع) درباره اعمال آخرین جمعه ماه شعبان
بسمه تعالی
سلمان فرمود: پیامبر (ص) در روز آخر شعبان براى ما خطبه‏اى در فضیلت ماه رمضان ایراد کرد و در خطاب خویش به ما فرمود: اى مردم به راستى سایه افکنده بر سر شما ماه بزرگ مبارکى، ماهى که در او شبى است که از هزار ماه بهتر است که خداوند روزه‏اش را فرض و واجب کرده و به پا داشتن عبادات شبش را به طور استحباب مقرر فرموده است، کسى که تقرب بجوید به خداوند، به انجام نافله خیرى، مثل آن است که در غیر ماه رمضان فریضه‏اى انجام داده باشد و این ماه، ماه صبر است و صبر هم اجر و ثوابش بهشت است و ماه روزه، ماه مواسات و برابرى است و ماهى است که رزق مؤمن در او زیاد مى‏‌شود و ماهى است که اولش رحمت و وسطش مغفرت و آمرزش و آخرش آزادى از آتش جهنم است و این ماه براى مؤمن بهره و منفعت است و براى منافق خسارت و ضرر».

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/4/29ساعــت 5:34 عصر تــوسط عباس | نظر
رد پای آمریکا و آل سعود در عملیات تروریستی مرکز دمشق

بسمه تعالی

رد پای آمریکا و آل سعود در عملیات تروریستی مرکز دمشق 

در پی وقوع عملیات انتحاری در پایتخت سوریه که جان وزیر دفاع و نفر دوم ستاد ارتش این کشور را گرفت، کارشناسان این عملیات را اقدام مشترک عربستان و آمریکا در سوریه دانستند.
به گزارش خبرگزاری ها، دیروز یکی از محافظان مقامات نظامی سوریه در داخل ساختمان شورای امنیت ملی این کشور دست به عملیات انتحاری زد. در این عملیات «داود راجحه» وزیر دفاع و «آصف شوکت» معاون رئیس ستاد ارتش سوریه کشته شدند.«محمد الشعار» وزیر کشور نیز زخمی شده است. ظاهرا شماری دیگر از مسئولان امنیتی و نظامی نیز در این عملیات تروریستی جان باختند که در مورد هویت آنها و شمار زخمی ها گزارشی نرسیده اما جراحت برخی از زخمی ها وخیم گزارش شده است. «هشام اختیار» رئیس دفتر امنیت ملی نیز در میان زخمی هاست.
«هشام جابر» تحلیلگر مسائل سوریه به شبکه الجزیره گفت، دشمنان سوریه به خصوص ایالات متحده چنین عملیاتی را در دمشق تشویق می کنند. وی احتمال داد که عامل انتحاری از اعضای القاعده تحت رهبری عربستان و آمریکا بوده است.
فاش شدن نقش آمریکا و عربستان در این عملیات و نقش برجسته این دو کشور در مسلح کردن شورشیان، این موضوع را آشکار می کند که واشنگتن و ریاض به خوبی می دانند اکثر مردم سوریه حامی نظام و «بشار اسد» هستند و آنها نمی توانند از طریق مردم به اهداف خود برسند و به همین خاطر، ابتکار عمل را به دست تروریست ها داده اند و از آنها حمایت مالی، نظامی و رسانه ای گسترده می کنند.به هرحال، مسلح کردن تروریست ها و در پشت آنها قرار گرفتن، نشان دهنده بن بست آمریکا و عربستان در ارتباط با سوریه است.
500 کشته 
در میان شورشیان
درگیری48 ساعت اخیر در محله «المیدان» دمشق مرگ حدود 500 شورشی به دست نیروهای دولتی و جراحت 77 نفر دیگر از آنها را در پی داشت. 400 نفر از شورشیان نیز خود را تسلیم نظامیان دولتی کرده اند.
تروریست ها طی حملات خود، مردم را حتی در خانه هایشان هدف قرار می دادند. حمله به یک ساختمان سه طبقه، حمله به محله تجاری رکن الدین و شلیک گلوله به سمت راننده آمبولانس و همراه وی، از جمله این اقدامات است.
آمریکا و روسیه
مواضع آمریکا و روسیه در قبال تحولات سوریه هنوز هم مقابل یکدیگر قرار دارد؛ آمریکایی ها ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن را در بندر آنتالیای ترکیه و در نزدیکی آب های سوریه مستقر کرده اند. روس ها نیز از قبل دو ناو جنگی خود را در بندر طرطوس سوریه مستقر کرده بودند. 
در همین حال، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد، از طرح «کوفی عنان» حمایت می کند و مخالف هرگونه مداخله نظامی در سوریه است.
اما دولت آمریکا برای مداخله نظامی در پی بهانه جویی جدید است؛ به گزارش خبرگزاری مهر، واشنگتن مدعی شد مسئولیت هرگونه اتفاقی که در مورد سلاح های شیمیایی سوریه رخ دهد، متوجه دولت دمشق است.
آخرین گزارش ها حاکی از آن است که منابع امنیتی در دمشق اعلام کردند که وضعیت پایتخت سوریه پس از انفجار اخیر تحت کنترل قرار دارد و شایعات درگیری های پراکنده و انفجارها صحت ندارد. همچنین گفته می شود دستیار معاون رئیس جمهور سوریه به علت شدت جراحات در بیمارستان دمشق جان سپرده است.
سایر رویدادها
¤ بشار اسد رئیس جمهور سوریه با صدور فرمانی، سپهبد فهد جاسم الفریج را به سمت وزیر دفاع این کشور منصوب کرد.
¤ حافظ مخلوف رئیس کمیته تحقیقات دستگاه اطلاعات سوریه در اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان کشته شد.
¤ دولت عراق از شهروندانش خواست خاک سوریه را ترک کنند.
¤ روزنامه «تودی زمان» ترکیه از دولت این کشور خواست در مورد سیاست هایش نسبت به سوریه تجدیدنظر کند.
¤ 700 شخصیت اردنی اظهارات ضد سوری «فایز الطراونه» نخست وزیر اردن را محکوم کردند.
¤ کنسولگری سوریه در قزاقستان هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت.
¤ نماینده چین در سازمان ملل خواستار تمدید ماموریت ناظران بین المللی در سوریه شد.
¤ به گفته «عمر نشابی» کارشناس عرب، آمریکا به خاطر منافع اسرائیل در حال نابود کردن سوریه است.
¤ میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان گفت این کشور در قبال تحولات سوریه رویکرد بی طرفی را اتخاذ می کند.
 



+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/4/29ساعــت 8:17 صبح تــوسط عباس | نظر
علامه مصباح ،از امکانات شهرداری تهران برای انتخابات هزینه شد
بسمه تعالی
علامه مصباح یزدی در انتقاد از عملکرد شهرداری تهران افزود: گاهی نیز تنها به خاطر نفوذ شخص و داشتن امکاناتی از وی حمایت می‌شد و مثلا از امکانات شهرداری برای انتخابات هزینه می‌شد که چنین عملی با هزینه بیت المال شرعا جایز نیست و این انحراف از تفکر انقلابی و اسلامی است، اما برخی نه تنها از این امکانات در انتخابات استفاده کردند، بلکه به برخی تنها به خاطر اینکه به چنین امکاناتی دسترسی دارند و می‌توانند از آن استفاده کنند و آن را نقطه قوت خود تلقی کردند، اجازه دخالت در تصمیم گیری‌ها داده شد.
تصاویری از حمل ابزار تبلیغاتی یک جریان توسط ماشین های شهرداری تهران

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/4/28ساعــت 11:8 صبح تــوسط عباس | نظر
ناو جنگی آمریکا چرا به قایق ماهی گیری امارات شلیک کرد؟

بسمه تعالی

درحمله ناو جنگی آمریکا به قایق ماهی گیری امارات، به 4 احتمال میتوان اشاره کرد.

اول: وحشت زدگی نظامیان آمریکایی که به قول جیمز ولسلی در افغانستان و عراق از سایه خود نیز می ترسیدند.

دوم: این تلقی که فقط از سوی قایق های تندروی سپاه تهدید نمی شوند بلکه بعد از انقلاب های اسلامی در منطقه، یک قایق ماهی گیری در سواحل امارات نیز می تواند همان ماموریت را برعهده داشته باشد.

سوم: این احتمال نیز قابل طرح است که ناو آمریکایی با شلیک به قایق اماراتی قصد تهدید و پیشگیری از حملات احتمالی مسلمانان حاشیه خلیج فارس به منافع آمریکا در منطقه را داشته است.

چهارم: که بعید به نظر می رسد ولی قابل طرح است آن که ناو جنگی آمریکا با شلیک به قایق ماهی گیری امارات قصد ارسال این پیام را داشته است که ناوهای آمریکایی نسبت به حمله احتمالی در هوشیاری به سر می برند! و...

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/4/28ساعــت 10:53 صبح تــوسط عباس | نظر
چراغ سبزکلینتون به دولت میانمار برای کشتار مسلمانان/

بسمه تعالی
چراغ سبزی که کلینتون در سفر اخیرش برای کشتار مسلمان به دولت میانمار داد/
امریکا در شرایطی یک بحران بزرگ جهانی را به بهانه آنچه کشتارهای گسترده در سوریه می‌خواند به وجود آورده که بررسی‌های رسانه‌ای حاکی از نقش اصلی و پشت پرده این کشور در کشتارهای اخیر میانمار آنهم پس از سفر چند روز قبل هیلاری کلینتون به این کشور است. کشتارهایی که کاملا از سوی دولت حمایت می‌شده و در وسعتی به مراتب بزرگتر از فاجعه‌ای چون کشتار روستای حوله سوریه، با سکوت و بایکوت جدی رسانه‌های غربی روبرو شده است.

به گزارش رجانیوز، فاجعه کشتار بیش از 20 هزار نفر از مردم میانمار و تجاوز به بیش از 5 هزار زن مسلمان توسط افراطیون بودایی که در بایکوت کامل خبری رسانه‌های غربی به وقوع پیوسته است، محدود به یک نزاع فرقه‌ای نبوده و بنا بر گزارشات، در راستای تلاش دولت میانمار برای اصلاحات مد نظر امریکا و پس از سفر کلینتون به این کشور اتفاق افتاده است.

این در حالی است که چندی پیش کشته شدن نزدیک به صد نفر در روستای حوله در مرز سوریه آنهم نه به دست دولت سوریه بلکه در نتیجه حملات تروریستی به این منطقه، یک بحران جهانی را رقم زده و حتی موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل متحد کشاند.

کشتار وسیع مسلمانان میانمار که برخی رسانه‌ها آن را هولوکاست واقعی مسلمانان نامیده‌اند، ظاهرا تنها به دلیل درگیری‌های فرقه‌ای به وجود نیامده و این امکان پس از اجرای اصلاحات مد نظر دولت امریکا توسط دولت میانمار برای بودائیان تندرو آنهم پس از سفر چند روز گذشته کلینتون به این کشور فراهم شده است.


  

ماجرا از این قرار است که دولت میانمار بنابر ادعای غربی‌ها به علت نقض حقوق بشر آنهم در رابطه با بودائیان، بیش از چند دهه است که مورد تحریم اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است. اما در پی فشار بر دولت میانمار، بان کی مون سه سفر پی در پی به این کشور داشت و از دولت این کشور خواست اصلاحاتی در زمینه رعایت حقوق بشر انجام دهند.

پس از مذاکرات انجام گرفته دولت میانمار متعهد که اصلاحاتی را در زمینه رعایت حقوق بشر انجام دهد. از آن زمان بود که قوانینی بر ضد مسلمانان به تصویب رسید و کشتار مسلمانان توسط بودائیان افراطی آغاز گردید. پس از این کشتار بود که بان کی مون اعلام کرد جهان باید پاسخ خواسته ملت میانمار برای دستیابی به دموکراسی و پیشرفت را بدهد و تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور را لغو کند.

وی طی سخنرانی در پارلمان میانمار همچنین خواستار کمک غرب به این کشور آسیای جنوب شرقی برای تکمیل اصلاحات مذکور شد. کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با اشاره به تصمیم گیری وزرای خارجه این اتحادیه درباره میانمار از لغو تحریمها علیه این کشور خبر داد. اشتون اصلاحات دموکراتیک در میانمار دلیل لغو تحریمها علیه این کشور خواند.

 

رئیس جمهوری آمریکا از آنچه اصلاحات در میانمار نامید، حمایت کرد و دستور تسهیل تحریم ها علیه میانمار را صادر کرد. در بیانیه اوباما همچنین آمده است: «کاهش تحریم‌ها نشانه‌ای روشن در حمایت ما از اصلاحات است و مشوق‌های فوری برای اصلاح‌طلبان و فواید قابل توجه برای مردم میانمار به همراه می‌آورد.» 

اما سفر چند روز قبل هیلاری کلینتون به میانمار در مسیر سفرش به قاهره و دیدار با مرسی، تیر خلاص اصلاحات غربی بر پیکر مسلمانان این کشور بود. محور اصلی سفر کلینتون به میانمار بهبود مناسبات امریکا و میانمار اعلام شد و وزیر خارجه آمریکا در دیدار با تین سین، رئیس جمهوری میانمار از دولت این کشور خواست به اصلاحات در این کشور ادامه بدهند تا ثابت کنند که با جامعه جهانی همراه هستند.

پس از این دیدار تین سین در یک سخنرانی اعلام کرد: مسلمانان روهینگیا باید از کشور اخراج و به اردوگاه‌های پناهندگان سازمان ملل منتقل شوند.

دولت میانمار همچنین به صورت رسمی دستور داد که مسلمانان دیگر حق بنا کردن مساجد جدید یا ترمیم مساجد قدیمی را ندارند. همین مصوبه کافی بود تا افراطیون بودایی و هندی نزدیک به 72 مسجد را ویران کنند. خشونت‌ها به دنبال حمله به یک اتوبوس حامل مسلمانان در استان راخین کلید خورد و ‍پس از آن از ابتدای فوریه گروه‌های افراطی بودایی، با حمایت و همراهی پلیس و ارتش دست به کشتار گسترده و آتش زدن دهکده ها و مساجد و فراری دادن مسلمانان زدند. دولت میانمار در اقدامی هماهنگ از ورود گروه های امدادی و رسانه های بین المللی به این منطقه جلوگیری کرد و در سکوت مجامع بین المللی نسل کشی گسترده آغاز شد.

فضاسازی سنگین کشورهایی همچون امریکا و کشورهای کوچکتری همچون ترکیه در ابراز نگرانی از وضعیت حقوق بشر و کشتار انسان‌ها در حوادثی همچون حادثه روستای حوله با حداکثر 115 قربانی، در کنار زمینه‌سازی و چراغ سبز به کشتارهایی چند ده هزار نفری مسلمانان در کشوری چون میانمار و سکوت رسانه‌ای در این باره باز هم ماجرای تکراری عدم صداقت در دفاع از حقوق بشر را به صدر تحلیل‌ها آورده است. و این در حالی است که جان انسان‌ها در هر جای دنیا محترم است خواه سوریه و خواه میانمار.

 

 

 



+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/4/28ساعــت 10:34 صبح تــوسط عباس | نظر
معترضان اسرائیلی بزرگراه تل آویو را مسدود کردند

بسمه تعالی

در اعتراض به سیاست های اقتصادی نتانیاهو 

معترضان اسرائیلی بزرگراه تل آویو را مسدود کردند 

هزاران نفر از ساکنان سرزمین های اشغالی در اعتراض به بی عدالتی گسترده برای اعلام همبستگی با موشه سلمان معترض اسرائیلی دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که شرایط جسمانی موشه سلمان معترض اسرائیلی که اقدام به خودسوزی کرده بود وخیم گزارش شده است هزاران نفر با برپایی تظاهرات در شهر تل آویو در همبستگی با وی علیه نتانیاهو شعار دادند.
معترضان اعلام کردند اقدام این معترض موجب تولد مجدد جنبش مبارزه با بی عدالتی اجتماعی در سالگرد آن شده است.
یکی از معترضان پلاکاردی به دست داشت که بر روی آن به زبان عبری خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشته شده بود: «بنیامین نتانیاهو؛ تو من را هم به آتش کشیدی!» در جریان تظاهرات همبستگی، معترضان یکی از بزرگراه های تل آویو را مسدود کردند.
طی روزهای اخیر هزاران اسرائیلی در اعتراض به گسترش بی عدالتی اجتماعی و افزایش هزینه های زندگی در شهر تل آویو و بیت المقدس تظاهرات کردند.
در جریان این تظاهرات، «موشه سلمان» معترض 52 ساله با ریختن بنزین به روی خود اقدام به خودسوزی کرد که به سرعت به بیمارستان منتقل شد.
سلمان قبل از آتش زدن خود نامه ای را با این مضمون خواند که «حکومت اسرائیل مرا به سرقت برد و بدون هیچ چیزی به حال خود رها کرد».
شبکه پرس تی وی نیز گزارش داد: شرایط سلمان وخیم بوده به طوری که وی دچار سوختگی 90درصدی شده


+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/4/27ساعــت 10:34 صبح تــوسط عباس | نظر
ذوالنور،جریانهای اصولگرامانندانتخابات هئیت رئیسه مجلس نباید مصال

بسمه تعالی

* رئیس‌جمهور آینده باید به دنبال تجلی رضایتمندی مردم از نظام اسلامی باشد

ذوالنور با بیان اینکه تلاش برای تحقق حاکمیت دینی و پیاده کردن نظامی دینی منطبق با مبانی شرعی در کشور محور اصلی گفتمان انقلاب اسلامی بود که همواره مورد تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، خاطر نشان کرد: رئیس جمهور آینده ایران باید با توجه به مذهب نظامی را منطبق با مبانی شرعی پیاده کند که حاصل آن تجلی رضایتمندی مردم نسبت به نظام دینی باشد.

وی حاکمیت فعلی جهان را 2 قطبی توصیف و با تقسیم آن به اسلام و مکاتب مقابل آن، اظهار داشت: با توجه به فروپاشی شوروی سابق و تحولاتی که در چین و روسیه انجام شده و با 2 نوع نگاه کاپیتالیستی برگرفته از لیبرالیزم و سوسیالیسم در مقابله اندیشه دینی و نظام اسلامی وجود دارد که صف آرایی سکولارها و لائیک‌‌ها را در مقابل مسلمانان و اسلام گرایان شکل داده است.

ذوالنور، بیداری اسلامی را حاصل تفکر و اندیشه اسلامی دانست و با اشاره به تحولات اخیر در برخی کشورهای منطقه و اسلامی، گفت: فرمایشات استراتژیک مقام معظم رهبری علیه مکاتب ضد دینی، یکی از دلایل ایجاد بیداری اسلامی در کشورهای مختلف شده است که این تحولات نشان از ناکارآمدی و شکست مکاتب لیبرالیستی در مقابل نظام دینی است.

* نامزدها باید برنامه‌های اقتصادی خود را ارائه کنند

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه توجه جدی به فرمایشات محوری و راهبردی مقام معظم رهبری از مباحث اصلی گفتمان انقلاب اسلامی است، خاطر نشان کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، بحث بیکاری جوانان، تورم، مسائل اقتصادی از جمله مواردی است که باید در انتخابات آتی ریاست جمهوری مورد بحث قرار بگیرد و نامزدها در این باره برنامه‌های خود را اعلام کنند.

* انقلاب اسلامی به دنبال آبادانی آخرت و دنیای آباد دینی است

وی با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی جدای از آرمان‌های انقلاب نیست، تاکید کرد: انقلاب اسلامی به دنبال آبادانی آخرت و دنیای آباد مطابق با آموزهای دینی است. ما باید در بعد اقتصادی به دنیا نشان دهیم که اسلام برای دنیای آباد برنامه مدون دارد و دنیای آباد منافاتی با آبادانی آخرت ندارد؛ دنیای ما دنیای تجمل گرایی نیست بلکه دنیای است که رفاه و آخرت را تضمین می‌کند.

* معرفی کابینه به مردم مبنای قانونی ندارد؛ مجلس تعیین کننده است

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به سؤالی درباره برخی اظهارات مبنی بر معرفی کابینه از سوی نامزدهای احتمالی انتخابات، گفت: این اقدام که کاندیدا باید تیم اقتصادی و کابینه خود را به مردم معرفی کنند مبانی قانونی ندارد چراکه شخص رئیس جمهور تصمیم گیرنده نهایی نیست و تعیین کننده، مجلس است نباید طوری تلقی شود که تصور شود هر فرد مورد نظر رئیس‌جمهور قطعا به عنوان وزیر معرفی شود.

ذوالنور در عین حال گفت: بهتر است نامزدهای انتخابات آتی ریاست جمهوری خط فکری و ملا‌ک‌های تصمیم‌گیری خود را به طور کلی برای مردم تشریح کنند چرا که در این صورت، با تشریح خطوط فکری و ملاک تصمیم گیری نامزدها، مردم برای انتخاب نامزد مدنظر خود کار آسان‌تری خواهند داشت.

وی اضافه کرد: البته باید نامزدها توجه داشته باشند که اگر در اقدام به معرفی افرادی که از مقبولیت مناسبی در بین مردم برخوردارند، کنند و سپس رفتار دیگری داشته باشند ذهنیت نفاق را برای مردم به وجود خواهند آورد.

* همنشین‌ و اطرافیان نامزدها را باید بررسی کرد/ اهمیت ثبات فکری

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین گفت: مردم باید اطرافیان نامزدهای انتخابات را مورد بررسی قرار بدهند و ببیند همنشین آنها کیست، با چه کسانی نشست و برخاست می‌کند. تمایل فکریشان به کدام گروه سیاسی است. به حزب مشارکت است یا کارگزاران به جبهه متحد است یا جبهه پایداری. باید مراقب باشیم تا برخی‌ها با شعارهای دروغین ما را غافلگیر نکنند.

وی داشتن ثبات فکری را از دیگر لازمه کاندیدای گفتمان انقلاب اسلامی برای انتخابات آتی ریاست جمهوری دانست و گفت که گفتمان انقلاب اسلامی مورد پذیرش ملت ایران است و در انتخابات آتی نیز ورود گفتمانی به انتخابات یک ضرورت غیر قابل انکار محسوب خواهد شد.

* اصلاح‌طلبان با چند کاندیدا در انتخابات شرکت می‌کنند

ذوالنور در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری گفت: اصلاح‌طلبان قطعا در انتخابات شرکت خواهند و در این امر تردیدی نیست. البته شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات همچون انتخابات سال 76 منسجم نخواهد بود و آنها به صورت پراکنده به انتخابات ورود خواهند کرد.

ذوالنور در پاسخ به این سؤال "اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات نیاز به وحدتی دارد که هنوز حاصل نشده است، با این حال شما چگونه پیش بینی می‌کنید که آنها در انتخابات حضور داشته باشند"، افزود: همانطور که گفتم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی منسجم نخواهد بود. به دلیل اینکه اصلاحات یک جسد بدون سر، بدن، و راس است. این موضوع را به خود اصلاح‌طلبان هم گفته‌ام، برخی از آنها که از این لفظ خوششان نیامده بود، درباره این لفظ سوال کردند که به آنها گفتم، محور اصلاحات اکنون به عهده چه کسی است؟ موسوی، کروبی، خاتمی یا موسوی خوئینی‌ها. پاسخ ندادند. گفتم آیا شورایی برای رهبری اصلاح‌طلبان وجود دارد، گفتند خیر. برخی از همین افراد که سؤال می‌کردند در پایان به پاسخ بنده رسیدند.

* مردم دست رد به سینه کسانی که از فتنه برائت نکرده‌اند، خواهند زد

وی افزود: اکنون اصلاح‌طلبان رادیکال که اعلام برائت از فتنه‌گران نکرده‌اند و توبه مشخصی که معنای تولی و تبری داشته باشد را انجام نداده‌اند از سوی مردم مطرود هستند و در صورت حضور در انتخابات با دست رد مردم مواجه خواهند شد. برخی از اصلاح‌طلبان که گاهی به میخ و گاهی به نعل کوبیده‌اند نیز سرخورده هستند و برخی دیگر اصلاح طلبان منفعل مانده‌اند چرا که آنها می‌دانند مردم در فتنه 88 رویاروی اصلاح‌طلبان با ارزش‌های اسلامی و همراهی با عوامل استکبار را فراموش نخواهند کرد.

ذوالنور با بیان اینکه حیات و خمیره مایه جریان‌های سیاسی مشروط به حضور در عرصه‌های انتخاباتی است و در صورتی که اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی حضور نداشته باشند نمی‌توانند ادعای حیات سیاسی داشته باشند، تصریح کرد: با توجه به عدم انسجام اصلاح‌طلبان، پیش بینی می‌شود که آنها با تعدد کاندیدا در انتخابات حضور داشته باشند و به اجماع درباره کاندیدای خاصی نرسند.

* تعدد کاندیدا برای اصولگرایان سم است/تحت هر شرایطی باید وحدت شود

این فعال سیاسی در ادامه به وضعیت اصولگرایان برای انتخابات آتی اشاره کرد و گفت: اصولگرایان هنوز به نتیجه نرسیده‌اند اما آنچه مسلم به نظر می‌رسید این است که تعدد کاندیدا برای اصولگرایان سم است. اصولگرایان تحت هر شرایطی باید یک کاندیدای واحد در انتخابات داشته باشند.

وی با بیان اینکه وحدت برای اصولگرایان یک امر راهبردی و حیاتی است، افزود: اگر اصلاح‌طلبان با یک کاندیدا در انتخابات حاضر شوند و زمینه اجتماعی کسب کنند و در مقابل اصولگرایان با تعدد کاندیدا وارد عرصه انتخاباتی شوند، خطر برای اصولگرایان و نیروهای انقلاب جدی خواهد شد.

ذوالنور با تاکید بر اینکه " وحدت برای اصولگرایان از نان شب هم واجب‌تر است، گفت: وحدت در جبهه اصولگرایی باید شکل بگیرد و نباید شرایط انتخابات مجلس برای اصولگرایان در انتخابات آتی تکرار شود.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به سؤالی درباره چگونگی وحدت در جبهه اصولگرایی گفت: ابتدا باید بگوییم که وحدت مبنا و ملا‌ک‌های دارد و نمی‌شود برخی دم از وحدت بزنند اما در عمل خلاف وحدت عمل کنند.

*جامعیتن باید بهتر از گذشته عمل کنند

به گفته ذوالنور،برای وحدت اصولگرایان در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری، جامعتین باید بهتر از گذشته عمل کنند چرا که در انتخابات مجلس هشتم خوب عمل نکردند. متاسفانه در انتخابات مجلس هشتم جبهه متحد و پایداری هم عملکرد خوبی نداشتند.

ذوالنور با بیان اینکه انتظار می‌رود در انتخابات آتی شاهد عملکرد بهتری از سوی اصولگرایان باشیم، افزود: برای رسیدن به کاندیدای واحد لازم است اصولگرایان کنترل بیشتری داشته باشند و به موقع عمل کنند.

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جریان‌های اصولگرا باید حول محور ارزش‌های انقلاب دور هم جمع و برای رفع دغدغه‌ ولایتمداران وحدت اصولگرایان را فراهم کنند. مبانی ارزشی و مصالح ملی را فدای منافع شخصی و گروهی نکنند تا اتفاقی که در انتخابات هئیت رئیسه مجلس رخ داد، تکرار نشود.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 91/4/27ساعــت 9:48 صبح تــوسط عباس | نظر
رییس جمهورآینده فردی است که خصوصیات مثبت احمدینژاد را داشته باشد

بسمه تعالی
به گزارش عصر امروز به نقل از ایلنا: عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: تجربه جبهه متحد اصولگرایان را نمی‌توان تجربه موفقی دانست، هرچند این جبهه در مجلس و خبرگان توفیقاتی داشت، اما در انتخابات ریاست جمهوری مردم به شخصی رای می‌دهند که خصوصیات احمدی‌نژاد را منهای معایب او داشته باشد. 

قاسم روانبخش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره ترکیب سیاسی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری آینده اظهار کرد: حرکتی که لاریجانی در مجلس آغاز کرده است نشان دهنده اتحاد او با اصلاح طلبان است، زیرا فراکسیون رهروان ولایت با حضور اصلاح طلبان تشکیل داد. 

عضو جبهه پایداری با بیان اینکه لاریجانی همه قدرت را در مجلس در اختیار خود گرفت، تصریح کرد: در این میان حتی اعضای رهپویان و ایثارگران نیز در مجلس نتوانستند در مسئولیت‌ها سهیم شوند . 

روانبخش با اشاره به تقسیمات انجام شده در کمیسیون‌های مجلس، اظهار کرد: در کمیسیون اصل نود، مرکز پژوهش‌ها و اعضای هیات رییسه یاران لاریجانی در صدر قرار گرفتند و از تقسیم مسئولیت حتی میان کاندیداهای جبهه متحد هم خودداری شد. 

وی افزود: با این اوصاف دیگر نمی‌توان تصور کرد فرمول جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری آینده ادامه پیدا کند و وضعیتی که در انتخابات آینده بوجود می‌آید همانند انتخابات سال 84 خواهد بود. 

روانبخش یادآور شد: در انتخابات سال 84 نیز نامزد شورای هماهنگی علی لاریجانی بود که تنها توانست 1 میلیون و 600 هزار رای بدست بیاورد و با کشیده‌شدن انتخابات به دور دوم احمدی‌نژاد پیروز انتخابات شد. 

عضو جبهه پایداری تاکید کرد: در انتخابات آینده شاهد کثرت کاندیدا‌ها خواهیم بود و مردم در این دوره نیز مانند سال 84 به فردی رای می‌دهند که اصولگرا باشد، اما فارق از بهره گیری از حمایت احزاب اصولگرا دارای صداقت و روحیه مردمی باشد. 

وی درباره تجربه جبهه متحد اصولگرایان نیز خاطرنشان کرد: این جبهه اگرچه در انتخابات مجلس و خبرگان توفیقات نسبی داشت، اما در انتخابات ریاست جمهوری نمی‌تواند موفق عمل کند. 

روانبخش پیش‌بینی کرد؛ در انتخابات سال آینده فردی پیروز می‌شود که خصوصیات مثبت احمدی‌نژاد را داشته باشد، اما معایب که او از خود بروز داد را نداشته باشد.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/4/25ساعــت 6:44 عصر تــوسط عباس | نظر
ناگفتههای 11 سپتامبر از زبان یک شاهد عینی

بسمه تعالی

ناگفته‌های 11 سپتامبر از زبان یک شاهد عینی

 

یکی از شاهدان عینی که جزو گروه فیلمبرداری از حادثه 11 سپتامبر بوده است شواهد و مستنداتی از این واقعه دارد که می‌تواند حقایق بیشتری از این حادثه آشکار کند.
 
به گزارش فارس، گاه گذشت زمان تنها عاملی است که اسرار و پیچیدگی‌های حادثه‌ای مرموز را آشکار می‌کند؛ زمان، با پرده‌هایی که جسته و گریخته از ابعاد حادثه‌ای کنار می‌زند، آرام آرام تکّه‌های جورچین حادثه‌ای شگفت‌انگیز و مبهم را کنار هم قرار می‌دهد تا سر انجام بر آن پرتو حقیقت بتاباند.

حادثه یازده سپتامبر نیز به عنوان یکی از بحث‌انگیزترین حادثه‌های دهه اخیر، از این قاعده مستثنی نبوده است؛ تبیین‌های اولیه‌ای که دولت آمریکا از این حادثه ارائه می‌داد به مرور زمان و در سایه مستندات جدیدی که چالش‌های سختی بر گزارش‌های رسمی دولت آمریکا تحمیل می‌کردند رنگ باخت، تا آنجا که امروز که یازده سال از این واقعه مرموز و پیچیده می‌گذرد، حقایق زیادی از این واقعه آشکار گشته‌اند.   

یازدهم سپتامبر و رمزگشایی از ابعاد آن را از آن جهت می‌توان مهم دانست که این واقعه سر فصل جدیدی در سیاست خارجی آمریکا گشود؛ پس از یازده سپتامبر دولت آمریکا با این استدلال که مورد تهاجم عملیات تروریستی قرار گرفته، دفاع را حق خود دانست و اذهان عمومی را برای تهاجم نظامی به افغانستان و عراق آماده کرد.

با حمله نظامی آمریکا به افغانستان، عدّه‌ای از منتقدان، آمریکا را متهم کردند که واقعه یازده سپتامبر را دستاویزی برای دستیابی به اهدافش در منطقه قرار داده است و در لوای مبارزه با تروریسم، رویای تثبیت هژمونی بر نظام جهانی را در سر می‌پروراند. دولت آمریکا طی دکترینی پس از حادثه یازده سپتامبر، جهان را به دو قطب دوست و دشمن تقسیم نمود تا بدین وسیله بنیان‌های اولیه تثبیت هژمونی کشورش را بنا نهد.

افغانستان از ویژگیهای ژئوپلتیک ویژه‌ای برخوردار بود که ایالات متحده می‌توانست در لفافه شعار مبارزه با تروریسم از آنها برای دستیابی به اهداف بلند مدتش یعنی تثبیت هژمونی بر جامعه جهانی بهره گیرد.

1) مجاورت افغانستان با روسیه و چین، دو رقیب قدرتمند آمریکا 2) نزدیکی به خاورمیانه 3) کشاندن هر چه بیشتر ناتو به شرق 4) همسایگی با کشور ایران به عنوان مرکز هارتلند انرژی 5) مجاورت با آسیای مرکزی و قفقاز 6) نزدیکی به اقیانوس هند، تنگه هرمز و خلیج فارس 7) همسایگی با دو قدرت نوپای هسته‌ای یعنی پاکستان و هند، در شمار عوامل جغرافیایی ـ سیاسی بودند که افغانستان را به طعمه خوبی برای اهداف بلند مدّت آمریکا از مبارزه با تروریسم تبدیل می‌کرد.

مجموعه چنین تحلیل‌هایی در وهله اول باعث شد در تبیین‌هایی که آمریکا از 11 سپتامبر ارائه می‌داد شبهات و تردیدهایی ایجاد شود. منتقدان، تحلیل‌گران و محققان، هر چند با فشارهای زیادی از طرف دولت آمریکا روبرو بودند موفق شدند علی‌رغم همه تنوع و دگرگونی‌ای که از لحاظ زوایه‌های دید با یکدیگر داشتند، در یک نقطه به اشتراک همه‌جانبه برسند: رد تبیین‌های اولیه‌ای که دولت آمریکا از این حادثه ارائه کرده بود.  

در این نوشتار در چند قسمت سعی خواهیم کرد استدلال‌ها و بحث‌های مختلفی را که با دلایل مستحکم و مستند با شرح‌نگاری‌های دولت آمریکا از واقعه 11 سپتامبر مخالفت کرده‌اند، ارائه کنیم؛ در این راستا، در مواردی که هر گروه، مقام یا محقق دیگری با استدلال‌هایی فراتر از لفظ و جدال‌های سیاسی و به استناد ادله مستحکم و مستند، دیدگاهی متفاوت با این بحث‌ها مطرح کرده‌اند را نیز ارائه خواهیم کرد تا خوانندگان و محققان بتوانند خود در این باره تصمیم‌گیری کنند.

در میان چهره‌های شاخصی که بحث‌های مهمی درباره یازده سپتامبر ارائه کرده‌اند، «کرت ساننفیلد»، اگرچه اولین کسی نبود که با تبیین‌ها و گزارش‌های رسمی پنتاگون درباره این واقعه مخالفت کرد، اما به واسطه سمت رسمی و مدارکی که در دست دارد، یکی از مهمترین این مخالفان قلمداد می‌شود.

«کورت ساننفیلد» فیلمبردار «سازمان مدیریت در شرایط اضطرار» و مدیر بخش عملیات رسانه‌ای این سازمان بود ـ که از سازمان‌های تابعه وزارت امنیت داخلی آمریکا است؛ وی یکی از چند فیلمبرداری بود که لحظاتی پس از سقوط برج‌های دو قلو و حادثه 11 سپتامبر از منطقه (گراند زیرو) صفر انفجار این ساختمان‌ها فیلمبرداری کردند.

کورت ساننفیلد یکی از چهار فیلمبردار منطقه صفر 11 سپتامبر بود

«ساننفیلد» علاوه بر شهرتی که به خاطرانتشار عکس‌‌ها و فیلم‌های این ساختمان‌ها بعد از انفجار دارد، فیلم‌های منتشرنشده دیگری در اختیار دارد که به گفته خودش می‌تواند ماهیت واقعی انفجار برج‌های تجارت جهانی و ریاکاری‌های آمریکا در تبیین‌هایی که از آن ارائه می‌دهند را آشکار سازد.

ساننفیلد در منطقه صفر فروپاشی برج‌های دو قلو

«ساننفیلد» پس از تهدیدهای آمریکا، با خانواده خود به آرژانتین پناهنده شد و اکنون در «بوینوس آیرس» زندگی می‌کند؛ کاخ سفید دو سال گذشته (آگوست 2010 مصادف با شهریور 89) از دولت آرژانتین خواست وی را به آمریکا مسترد کند.

«ساننفیلد» در مصاحبه با پایگاه خبری «ولتایر نت‌ورک» بعضی از دلایل مخالفت خود با گزارش‌های رسمی آمریکا از واقعه 11 سپتامبر را شرح داده است. 

وی دراین مصاحبه درباره کتابی به نام «آزاردیده» که در آرژانتین به رشته تحریر درآورده می‌گوید این کتاب در واقع تنها شرح زندگی او نیست، بلکه توصیفی از نحوه رفتار مقامات آمریکایی با مشاهده کننده‌ای از منطقه صفر آمریکا بوده است که به راحتی چشم بر حقایق نبسته است.

«ساننفیلد» در ادامه می‌گوید، شکی نیست که بسیاری از افراد دیگر به خاطر قوانین شبه‌فاشیستی و سیاستهایی که آمریکا پس از 11 سپتامبر پیش گرفته است در این کشور تحت آزار قرار گرفته‌اند. 

این مقام پیشین آمریکایی در این مصاحبه به توافق‌های زیر پرده‌ای اشاره می‌کند که برای حذف وی از جریان یازده سپتامبر صورت گرفته بود. «ساننفیلد» توضیح می‌دهد پس از آنکه نانسی، همسر سابق وی، خودکشی کرده بود وی به قتل همسرش متهم می‌شود؛ اما ادله بسیاری، از جمله یادداشتی از نانسی قبل از خودکشی و وجود سوابق خودکشی در خانواده نانسی، ساننفیلد را از قتل همسرش کاملا تبرئه می‌کرد.

ساننفیلد ادامه می‌دهد، وی کاملا از موارد اتهام قتل تبرئه می‌شود اما با این وجود او تا چهار ماه بعد از مختومه شدن پرونده در زندان نگاه داشته می‌شود؛ ساننفیلد می‌گوید این اتفاق شک او را برانگیخته بود که پشت پرده اتفاقاتی در حال رخ دادن بود.

هنگامی که ساننفیلد با «سازمان مدیریت در شرایط اضطرار» تماس می‌گیرد به او اطلاع می‌دهند که او جزو آدمهایی است که اکنون «تهدید» محسوب می‌شود.

ساننفیلد به خاطر اینکه احساس می‌کند مورد خیانت قرار گرفته است به آنها هشدار می‌دهد که اسناد و فیلم‌هایی در اختیار دارد که تنها پس از آزادی از زندان آنها را تحویل خواهد داد.

بلافاصله پس از این، پلیس منزل ساننفیلد را توقیف و قفل‌های منزل را عوض می‌کنند. وی پس از آن آزادی از زندان متوجه می‌شود که اوضاع تغییر کرده است: «دفتر کارم غرات شده بود، کامپیوترم نبود، گنجه نوارهای ویدئوییم در زیرزمین خانه کاملا به هم ریخته بودند و چند عدد از نوارها گم شده بودند.»

وی می‌افزاید: «چند ماشین همیشه کنار منزل من پارک بود و سیستم‌های امنیتی من بیش از یک بار هک شدند و اوضاع تا بدانجا پیش رفت که من مجبور شدم به ملک دوستانم در کوه بروم، که مأموران امنیتی به آنجا هم حمله کردند.»


+ نوشته شـــده در یکشنبه 91/4/25ساعــت 11:47 صبح تــوسط عباس | نظر
   1   2   3   4   5      >