سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بیانیه ارتش مصر یعنی برگشت مبارک وامریکا/بسمه تعالی ارتش مصر؛ از
بسمه تعالی
ارتش مصر؛ از بی‌طرفی در انقلاب تا تهدید دولت مُرسی به کودتا/ نقش سفارت آمریکا در بحران اخیر مصر چیست؟

 

رجانیوز - گروه بین‌الملل: سرزمین فراعنه این روز‌ها در آتش می‌سوزد و حتی نیلِ پرآب هم توانایی خاموش کردن جهنم این روزهای قاهره را ندارد. میدان «التحریر» هر روز و هر ساعت و هر لحظه شاهد تظاهرات گسترده موافقان و مخالفان رئیس‌جمهور مرسی است که با «مرگ بر...» و «درود بر...» پا به میدان می‌گذارند و نهایتا با درگیر شدن نیروهای نظامی، خاک میدان را سرخ می‌کنند.

به گزارش رجانیوز، در میان تحولات این روزهای مصر، نقش کاخ سفید پررنگ‌تر از بقیه به نظر می‌رسد و واشنگتن تلاش می‌کند تا زمینه را برای تغییر ساختار حکومت در این کشور تسهیل و تسریع کند. نگاهی به رویکرد ارتش مصر که روابط صمیمانه و سازمانی گسترده‌ای با ایالات متحده آمریکا دارد، مشخص می‌کند که یک شبه کودتا با حمایت کامل آمریکا در آستانه وقوع است.

ازتش مصر در زمان انقلاب مردمی این کشور که منجر به سقوط رژیم حسنی مبارک شد، رویکردی بی‌طرفانه داشت و تلاش کرد تا ضمن عدم الحاق به هیچکدام از طرفین درگیری – مردم و رژیم مبارک – زمینه را برای انتقال قدرت فراهم کند؛ موضوعی که نهایتا به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و برگزیده شدن محمد مرسی انجامید.

ارتش اما این روز‌ها جهت‌گیری دیگری دارد. بیانیه و اولتیماتوم 48 ساعته ارتش به دولت برای سروسامان دادن به اوضاع که در حمایت از مخالفین دولت صادر شد، رسما بوی کودتا می‌دهد. هر چند مقامات ارشد بعدا تاکید کردند که این اولتیماتوم به معنای کودتا نبوده اما کار‌شناسان معتقدند که نیروهای نظامی با حمایت واشنگتن به دنبال سرنگونی دولت مرسی هستند.

همزمانی بحران مصر و میدان التحریر با ناآرامی‌های ترکیه و میدان تقسیم، فعالان و اندیشمندان روابط بین‌الملل را به این نتیجه رسانده که خط اصلی جریانات ضداسلامی در این دو کشور توسط آمریکا هدایت می‌شود. به هر حال، جمعیت اخوان المسلمین به عنوان حامی اصلی مرسی و همچنین حزب اعتدال و توسعه به عنوان پایگاه رجب طیب اردوغان، در زیرمجموعه گروه‌های اسلامی دسته‌بندی می‌شوند و تنها گروه‌هایی هستند که قائل به اداره کشور با احکام و قوانین اسلامی – هر چند با تفسیر مخصوص به خود – هستند.

این مساله به هیچ عنوان مورد تایید آمریکا نیست. واشنگتن در ابتدا به اخوان اعتماد کرد و از آن‌ها حمایت و با آن‌ها گفتگو کرد. به دلیل حمایت آن‌ها از کمپ دیوید هم به آن‌ها اطمینان کرد اما اکنون آمریکا از حمایت اخوان برگشته و نمی‌توان نقش آمریکا را در بسیج علیه اخوان نادیده گرفت. در واقع می‌توان گفت در ترکیه و مصر اتفاقی که در حال وقوع است، «حذف اخوان» است.

تفنگداران آمریکایی در آستانه تظاهرات بزرگ مردم مصر علیه محمد مرسی، به بهانه «حمایت از سفارت آمریکا در قاهره» در نزدیکی سواحل مصر مستقر شده‌اند؛ موضوعی که بار دیگر آن لطیفه تلخ را یادآوری می‌کند که «چرا هیچوقت در آمریکا کودتا نمی‌شود؟ چون آمریکا در کشور خود، سفارت آمریکا ندارد!»


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 92/4/12ساعــت 8:19 عصر تــوسط عباس | نظر
آمریکا به دنبال امنیت گورستانی در مصر است/اگر مرسی نتواند به مطا

بسمه تعالی

اگر مرسی نتواند به مطالبات مردم پاسخ دهد قطعا ارتش مصر قدرت را از مرسی می گیرد / آمریکا به دنبال امنیت گورستانی در مصر است

غربی ها استفاده خود را پس از سرنگونی حسنی مبارک بردند. به این مفهوم که با دادن میدان به گروههای تکفیری و وارد کردن این گروههای سلفی چهره کاملا خشنی از اسلام در افکار عمومی غرب و اروپا ترسیم کردند. از آنجایی که اکنون زمینه برای برکناری گروههای سلفی تکفیری فراهم شده است لذا آمریکا سعی می کند برای حفظ امنیت رژیم صهیونیستی میدان را به ارتش مصر بدهد تا بتواند از کودتا یک امنیت گورستانی در مصر ایجاد کند.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، به دنبال فراخوان گروه‌های و جبهه مخالف دولت مصر برای برگزاری تظاهرات ضددولتی در اولین سالگرد به قدرت رسیدن محمد مرسی، روز گذشته مخالفان در میدان تحریر در قاهره و دیگر شهرهای این کشور تظاهرات کردند.

اوج گرفتن اعتراضات مردمی در مصر حکایت از خطر شروع درگیری‌های داخلی و بی ثباتی در این کشور را دارد که در این راستا و به منظور روشن‌تر شدن ابعاد تحولات اخیر مصر، پایگاه 598 در گفتگویی با دکتر حسن هانی زاده  کارشناس ارشد مسائل جهان عرب به بررسی این موضوع پرداخته است که در ادامه می آید.

دکتر هانی زاده ضمن بررسی مهمترین تحولات اخیر مصر اظهار داشت: شدت گرفتن اعتراضات مردمی به دعوت جبهه مخالف دولت حاکم در مصر برآیند برخی اشتباهات مرسی در طول یک سال دوره ریاست جمهوری او بوده است، مرسی پس از انتخابات اخیر و پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری متاسفانه به دلیل گرایش به سمت سلفی های تکفیری و وهابی ها به تدریج از جامعه مصر فاصله گرفت و این یکی از اشتباهات بزرگ مرسی بوده و به جای اینکه از همه طیف های سیاسی مصر برای حضور در دستگاههای اجرایی و ادارات دولتی بهره بگیرد صرفا از گروههای سلفی و تکفیری استفاده نمود زیرا که خود را وامدار این گروه های تکفیری می داند.


کارشناس مسائل جهان عرب افزود:  تنگ شدن دایره مشارکت عمومی در مصر و همچنین افراط کاری های سلفی ها و وهابی ها و برخی از اعضای اخوان المسلمین و به شهادت رسانده شیخ حسن شحاته یکی از رهبران شیعیان و سه نفر از همراهان وی توسط گروهای سلفی تکفیری شرایط غیر قابل قبولی برای جامعه مصر به وجود آورد و لذا با توجه به این وضعیت و همچنین افراط کاری محمد مرسی در سیاست خارجی و قطع رابطه با سوریه همه اینها موجب شد که جامعه مصر علیه دولت مرسی دست به تظاهرات بزنند که الان شماری از مردم کشته و نزدیک به هزار نفر در درگیری های داخلی مجروح شده اند. ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در سه شنبه 92/4/11ساعــت 12:1 عصر تــوسط عباس | نظر
مصر، آزادی خود از اسارت آمریکا و صهیونیستها را مدیون ایران اسلام

بسمه تعالی

ا
سیاسی72215_967

یادتان باشدکه بدهکارید ! (یادداشت روز)

زمستان سال 1361 به دعوت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان ایرانی در اروپا و برای شرکت در همایش سالانه این اتحادیه به هامبورگ آلمان رفته بودم. دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در فرانسه که موفق به اخذ ویزا برای حضور در همایش هامبورگ نشده بودند، تصمیم گرفتند نشست مشابهی در پاریس داشته باشند و نگارنده سفری دو روزه به پاریس داشتم. موضوع چند جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ‌های پس از آن، آینده انقلاب اسلامی، انگیزه آمریکا و متحدانش از راه‌اندازی جنگ تحمیلی، عقبه گروهک‌های تروریستی و مسائل دیگری از این دست بود. بعد از اولین جلسه آقای پروفسور «رشید بن عیسی» - الجزایری‌الاصل- که در جلسه حاضر بود نگارنده را برای صرف شام به منزل خود دعوت کرد که به اتفاق چند تن از برادران دانشجو از جمله دکتر سلیمانی، دکتر میلی ‌منفرد، دکتر معتمدی و دکتر ثنایی - که همگی در آن هنگام دانشجو بودند - به منزل ایشان رفتیم. یکی از دوستان الجزایری پروفسور رشید بن‌ عیسی یک نسخه ویدئویی که از برنامه تفسیر سیاسی یکشنبه شب‌های تلویزیون فرانسه ضبط کرده بود را به نگارنده هدیه داد. این فیلم را در بازگشت به دفتر سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل داده بودم و باید در آرشیو سپاه باشد که در این صورت تحویل آن به صدا و سیما برای پخش ضروری به نظر می‌رسد.
مفسر سیاسی تلویزیون فرانسه در این برنامه به مقایسه انقلاب اسلامی با دولت عثمانی می‌پردازد و با نشان دادن تصاویری از گلوله‌های توپ ارتش عثمانی که در چند میدان شهر وین نگهداری می‌شود، می‌گوید؛ سلطان محمد فاتح، پادشاه عثمانی تا پشت دروازه‌های وین پیشروی کرد ولی در مقابل ارتش اروپایی‌ها تاب مقاومت نیاورده و عقب نشست. این مفسر فرانسوی در ادامه می‌گوید (نقل به مضمون): دولت عثمانی اگرچه یک دولت اسلامی بود ولی مبانی فکری و عقیدتی این دولت سنی مذهب با ایستادگی و جانفشانی در مقابل قدرت‌های دیگر همخوانی نداشت و توضیح می‌دهد که در نگاه بسیاری از اهل سنت، اطاعت از هر کس که قدرت را در دست گرفته باشد واجب است، حتی اگر این قدرت با زور اسلحه به دست آمده باشد. از این روی دولت عثمانی و یا هر دولت مشابه دیگر نمی‌تواند برای اروپا خطرناک تلقی شود. حاکمان در اینگونه دولت‌ها به آسانی سازش‌پذیر هستند زیرا از یکسو حلقه اتصال آنها با مردم سست و کم دوام است و از سوی دیگر، مردم به پذیرش حاکمان زور تن‌می‌دهند! مفسر تلویزیون فرانسه در ادامه می‌گوید؛ اما دولت [امام] خمینی یک دولت شیعی است و شیعیان فقط حاکمیت برخاسته از مبانی اسلام را می‌پذیرند و با هر قدرتی که به زور حاکم شده باشد سر جنگ و ستیز دارند. از نگاه آنها، حاکم اسلامی باید یک اسلام‌شناس (فقیه) عادل باشد و براساس قرآن که کتاب مقدس مسلمانان است حکومت کند و... مفسر تلویزیون فرانسه می‌گوید؛ با همین اعتقاد شیعی بود که مردم ایران رژیم قدرتمند و مورد حمایت کامل آمریکا و اروپا را شکست دادند و با همین اعتقاد است که امروزه در یک جنگ سراسری با صدام تحت حمایت غرب مقابله می‌کنند... و من بیم آن دارم که در آینده، مردم سایر کشورهای اسلامی نیز با الگو گرفتن از ایران خمینی، رژیم‌های غرب‌گرای منطقه را ساقط کنند و... در این هنگام مفسر فرانسوی در حالی که یک کیف جیبی را به دست گرفته بود خطاب به بینندگان می‌گوید؛ شاید روزی برسد که شما و من فرانسوی مجبور باشیم با پاسپورت‌های اسلامی در شانزه‌لیزه قدم بزنیم!
روز یکشنبه هفته جاری تعدادی از سلفی‌ها در مصر با چوب و چماق به محل سکونت چند تن از شیعیان در جنوب قاهره حمله کردند و 4 تن از شیعیان را به طرز وحشیانه و فجیعی به شهادت رسانده و پیکر پاک و مطهر آنان را در کوچه و خیابان به روی زمین کشیدند. این اقدام وحشیانه بلافاصله از سوی مجامع و علمای شیعه و سنی در سراسر جهان اسلام به‌‌شدت محکوم شد و علاوه بر علمای الازهر، محمد مرسی رئیس جمهور، اخوان‌المسلمین- حزب حاکم- و رهبران سایر گروه‌ها و جریانات سیاسی و مذهبی مصر ضمن وحشیانه خواندن اقدام سلفی‌ها خواستار دستگیری و مجازات عاملان این جنایت شدند که واکنش آنها به جای خود درخور تقدیر است، اما، در این میان گفتنی‌های دیگری نیز هست که نمی‌توان از کنار آن به آسانی عبور کرد.
1- مصر، آزادی خود از اسارت آمریکا و صهیونیست‌ها را مدیون ایران اسلامی است و اگر پاکبازی، خون دادن، خون دل خوردن و ایستادگی شیعیان از جان گذشته ایرانی نبود، مصر بایستی هنوز زیر چنگال خون‌آلود حسنی مبارک‌ها و تونس و لیبی و یمن زیر یوغ بن‌علی‌ها و قذافی‌ها و علی‌عبدالله‌صالح‌ها دست و پا می‌زدند. این واقعیت را ملت‌های مسلمان به‌وضوح احساس کرده و ابراز قدردانی می‌کنند و دقیقا به همین علت است که بعد از جنایت یاد شده، حتی گروه‌های هم‌پیمان با سلفی‌ها نیز در هراس از یورش مردم شریف مصر، ناچار به محکوم کردن این جنایت وحشیانه شدند.
2- در وابستگی سلفی‌ها به آمریکا و اسرائیل و مزدوری آنان برای صهیونیست‌ها جای کمترین تردیدی نیست و آمریکا و متحدانش آشکارا بر حمایت تسلیحاتی، تدارکاتی و سیاسی خود از این جرثومه‌های فساد و تباهی تاکید می‌ورزند و هیچیک از گروه‌های سلفی نه فقط این مزدوری را انکار نمی‌کنند- و نمی‌توانند انکار کنند- بلکه با احساس افتخار احمقانه‌ای در کنار دولتمردان آمریکایی، اروپایی و اسرائیلی نشسته و عکس یادگاری می‌گیرند.
جنایت فجیع روز یکشنبه به دنبال شکست مفتضحانه و حقارت‌آمیز سلفی‌ها در سوریه صورت گرفته است. آمریکا به اعتراف دولتمردان این کشور، از بحران سوریه نه فقط طرفی نبسته است، بلکه به گفته جان کری، متحدان منطقه‌ای خود نظیر ترکیه، قطر و عربستان را نیز با بحران مشروعیت روبرو کرده است و در پی این شکست است که ماموریت حمایت از تروریست‌ها در سوریه به مصر منتقل شده است و پهلوان‌پنبه‌های سلفی انتقام شکست اسرائیل و آمریکا در سوریه را از شیعیان مظلوم مصر گرفته‌اند!
3- اگرچه آقای مرسی، رئیس جمهور مصر و گروه اخوان‌المسلمین، حزب حاکم این کشور، جنایت شرم‌آور یاد شده را محکوم کرده‌اند ولی این گلایه جدی از آنها در میان است که دو هفته قبل در قاهره اجلاسی از سوی سلفی‌ها برپا شده بود که موضوع آن همراهی با آمریکا و اروپا برای مقابله با دولت سوریه بود. در این اجلاس بر بحرانی شدن موقعیت ترکیه و قطر و عربستان تاکید شده و درباره جایگزینی مصر به جای کشورهای یاد شده بحث شده بود. نکته درخور توجه آن که آقای مرسی و برخی از اعضای بلندپایه اخوان‌المسلمین نیز در این اجلاس شرکت کرده بودند! در پایان همین اجلاس مشترک بود که دولت مصر با صدور بیانیه‌ای، رسما قطع رابطه خود با دولت سوریه را اعلام کرد. آیا جناب مرسی و اخوان‌المسلمین بعد از آنهمه شعار اسلام‌خواهی، با سلفی‌هایی که رسما وابسته به آمریکا و اسرائیل هستند، به ائتلاف رسیده‌اند؟!
4- آیا اخوان‌المسلمین فراموش کرده‌اند طی 85 سالی که از تشکیل این حزب می‌گذرد، هیچگاه قادر به انجام اقدام درخور توجهی نبوده‌اند و در معادلات منطقه تنها نقش اپوزیسیون سرکوب شده را داشته‌اند؟
برادران عزیز اخوانی حتما فراموش نکرده‌اید که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و ایستادگی‌های جانانه و فداکارانه شیعیان در مقابل فشارها و حملات سنگین آمریکا و اسرائیل بود که اخوان‌المسلمین در مصر و برخی دیگر از گروه‌های اسلامی در منطقه فرصت عرض اندام پیدا کردند. آیا به خاطر ندارید که هیچیک از کشورها و حکام عرب، شما را به حساب نمی‌آوردند؟ و هر جا که یکی از وابستگان حزب شما- آن هم در پی فضایی که جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده بود- به قدرت می‌رسید، تنها با حمایت ایران اسلامی قادر به ایستادن بوده است. مگر نجم‌الدین اربکان در ترکیه و سپس اردوغان و عبدالله گل در این کشور که از اعضای اخوان‌المسلمین بودند تنها از حمایت ایران اسلامی برخوردار نبودند؟ و یا، چنانچه حمایت ایران از عمر البشیر در سودان و حماس در فلسطین نبود، موفقیت‌های امروزی آنها قابل پیش‌بینی بود؟! شما مدیون ایران اسلامی و مردم پاکباخته این کشور هستید که در جهان امروز پرچم پرافتخار و پرقدرت اسلام ناب محمدی(ص) را برافراشته‌اند.
5- چندی قبل «محمد بدیع» موسوم به «مرشد عام» اخوان‌المسلمین به بهانه شکست مزدوران آمریکا و اسرائیل و عربستان و قطر در «القصیر» با صدور بیانیه‌ای حزب‌الله لبنان را- به خیال خود- محکوم کرد! و سؤال این است که اگر حزب‌الله نبود و یا حمایت‌های مستقیم ایران اسلامی از حزب‌الله و حماس در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه و 8 روزه نبود، آیا شما برادران «اخوانی» توان مقابله با اسرائیل را داشتید؟! و آیا صهیونیست‌ها همه شما را مانند گذشته تار و مار و خانه‌نشین نکرده بودند؟!
همین دیروز اعلام شد که ارتشی از 13 کشور - که 400 نفر آنها از نظامیان آمریکایی هستند- برای مقابله با تهدیدهای احتمالی علیه اسرائیل به مصر اعزام شده‌اند! آیا برای یک حزب اسلامی چند ده ساله که امروزه حاکمیت مصر را نیز برعهده دارد، حضور نیروهای خارجی در این کشور آن هم برای مقابله با تهدید احتمالی مردم مصر علیه اسرائیل تاسف‌آور نیست؟! و در مقابل این اقدام زورگویانه آمریکا و متحدانش چه پاسخی برای مردم مسلمان و فرهیخته مصر دارید؟!
6- و بالاخره تردیدی نیست که دولت مصر و حزب اسلامی اخوان‌المسلمین در جنایت وحشیانه اخیر سلفی‌ها علیه شیعیان مظلوم نقشی نداشته و به واقع این جنایت فجیع سلفی‌های مزدور اسرائیل و آمریکا را محکوم می‌کنند ولی آیا مواضع و اقدامات نسنجیده‌ای که فقط به چند نمونه از آن اشاره شد در جرأت بخشیدن به سلفی‌ها برای ارتکاب جنایت اخیر بی‌تاثیر بوده است؟!... فأین تذهبون؟!

حسین شریعتمداری


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 92/4/5ساعــت 9:5 صبح تــوسط عباس | نظر
نوّروا بیوتکم بتلاوة القرآن/خانه ‏هاى خود را با تلاوت قرآن روشن

بسمه تعالی

نوّروا بیوتکم بتلاوة القرآن/خانه ‏هاى خود را با تلاوت قرآن روشن کنید

قراءة قرآن در خانه

منتشر شده در چهارشنبه, 21 تیر 1391 11:24

بازدید: 624

قرائت و تلاوت قرآن از مهمترین و با فضیلت ترین عبادات است و در این زمینه آیات و روایات متعدّدی وجود دارد. یکی از فروعاتِ مربوط به قرائت و تلاوت قرآن ، توصیه هایی است که اهل بیت علیهم السلام در مورد قرائت قرآن در خانه نموده اند. در اینجا به عنوان نمونه سه روایت را ذکر کرده ایم.

دو تذکّر :

تذکّر اوّل : هرچند بعضی بین قراءة قرآن و تلاوة آن فرقهایی گذاشته اند ، امّا به نظر می رسد در آیات و روایات این دو تعبیر به یک معنا به کار رفته اند و حدّاقلّ تا به حال به دلیل روشن و محکمی که نشان از متفاوت بودن معنای این دو عبارت داشته باشد دست نیافته ایم.

تذکّر دوم : آنچه درون کروشه ( [ ] ) آمده از طرف ما و به منظور شرح و توضیح است.

و امّا روایات :

1 ) از رسول خدا صلّى الله علیه و آله و سلّم روایت است که فرمود : « نوّروا بیوتکم بتلاوة القرآن و لا تتّخذوها قبورا کما فعلت الیهود و النصارى ؛ صلّوا فی الکنائس و البیع و عطّلوا بیوتهم ، فإنّ البیت إذا کثر فیه تلاوة القرآن کثر خیره و اتسع أهله و أضاء لأهل السماء کما تضیئ نجوم السماء لأهل الدنیا. »

« خانه ‏هاى خود را با تلاوت قرآن روشن کنید و آنها را قبرستان نشمارید چنانکه یهودیان و مسیحیان‏ کردند [ که ] در همان کلیساها و معبدهاى خود نماز خواندند و خانه‏ هاى خود را معطّل [ و بى‏ عبادت ] گذاردند ، زیرا چون در خانه بسیار قرآن تلاوت شود ، خیرش فراوان گردد و اهل آن توسعه یابند و همچنانکه ستارگان آسمان براى اهل زمین نور می دهند [ و مى‏ درخشند ] ، [ این خانه ] براى اهل آسمان نور می دهد [ و می درخشد ]. »

2 ) از امام جعفر صادق علیه السلام نقل شده که امیر المؤمنین صلوات الله علیه فرمود : « البیت الذی یقرأ فیه القرآن و یذکر الله عزّ و جلّ فیه تکثر برکته و تحضره الملائکة و تهجره الشیاطین و یضیئ لأهل السماء کما تضیء الکواکب لأهل الأرض ، و إنّ البیت الذی لا یقرأ فیه القرآن و لا یذکر الله عزّ و جلّ فیه تقلّ برکته و تهجره الملائکة و تحضره الشیاطین. »

« خانه ه‏اى که در آن قرآن قرائت شود و ذکر خدا عزّ و جلّ گردد ، برکتش زیاد شود و ملائکه در آن حاضر شوند و شیاطین آن را ترک کنند و براى اهل آسمان نور می دهد [ و مى‏درخشد ] همچنانکه ستارگان براى اهل زمین نور می دهند [ و مى‏درخشد ] ، و همانا خانه ‏اى که در آن قرآن قرائت نشود و ذکر خدا عزّ و جلّ در آن نگردد ، برکتش کم شود و ‏ملائکه آن را ترک کنند و شیاطین در آن حاضر شوند. »

3 ) از امام جعفر صادق صلوات الله علیه نقل شده که فرمود : « إن البیت إذا کان فیه المرء المسلم یتلو القرآن یتراءاه أهل السماء کما یتراءى أهل الدنیا الکوکب الدری فی السماء. »

« چون در خانه‏ اى مرد مسلمانى [ یا به طور کلّی : انسان مسلمانی ] باشد که قرآن تلاوت کند ، اهل آسمان آن خانه را به یک دیگر نشان می دهند چنانکه اهل زمین ستارگان درخشان را به هم نشان می دهند. »

(ویرایش)


+ نوشته شـــده در یکشنبه 92/4/2ساعــت 8:1 صبح تــوسط عباس | نظر
کشتی حامل اسلحه برای تروریستها در سوریه به قعر اقیانوس هند رفت

بسمه تعالی

بشار اسد,پاسح اسرائیل 

کشتی حامل اسلحه برای تروریست‌ها در سوریه به قعر اقیانوس هند رفت

کشتی حامل اسلحه برای تروریست‌ها در سوریه به قعر اقیانوس هند رفت

یکی از بزرگترین کشتی‌های آمریکایی با هزاران کانتینر حامل سلاح و مهمات برای گروه‌های مسلح در سوریه در اقیانوس هند و در نزدیکی سواحل یمن غرق شد.
به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، یکی از بزرگترین کشتی‌های کانتینربر جهان به نام «ملکم فورد» در حالی که 4500 کانتینر سلاح و مهمات برای تروریست‌های سوری حمل می‌کرد درهم شکسته شد و سلاح‌های آن به قعر اقیانوس رفت.
شرکت سازنده کشتی‌های کانتینربر ژاپنی با تایید این خبر اعلام کرد کشتی درهم شکسته ملکم‌فورد از انبارهای ارتش آمریکا در سنگاپور به سمت بندر عقبه اردن در حال حرکت بود تا از آنجا تسلیحات خود را به گروه‌های تروریستی مسلح در سوریه منتقل کند.
این شرکت ژاپنی همچنین اعلام کرد این کشتی آمریکایی که طولش به 643 متر می‌رسید پس از حرکت از بندر سنگاپور در روز چهارشنبه و طی مسافت 750 کیلومتری به دلیل شرایط نامساعد جوی و نبود دیدکافی دچار سانحه شده و دو نیم شده است. هنوز جزئیات بیشتری از غرق این کشتی مخابره نشده است.


+ نوشته شـــده در شنبه 92/4/1ساعــت 9:42 صبح تــوسط عباس | نظر
امریکادرصدد است مدل سوریه را در ترکیه پیاره کند

93430 

امریکادرصدد است مدل سوریه را در 

بسمه تعالی

 

غرب می‌خواهد ترکیه را نابود کند
آنکارا با تهران هم‌پیمان شود(خبر ویژه)

مشاور رئیس جمهور سابق جمهوری آذربایجان از ترکیه خواست از پیمان ناتو خارج شده و اتحاد نظامی با ایران تشکیل دهد.
وفا قلی‌زاده مشاور حیدرعلی‌اف در گفت‌وگو با پایگاه خبری «م ر ن‌.آذ» اظهار داشت: کشورهای غربی درصددند ترکیه را هم مثل لیبی و سوریه به نابودی بکشانند، از این‌رو آنکارا باید ضمن خروج از پیمان ناتو، با ایران پیمان نظامی امضا کند.
وی افزود: ترکیه در لیست سیاه غرب قرار گرفته و این مسئله نیز با انگیزه غرب برای نابودی ایران در ارتباط است.
قلی‌زاده تصریح کرد: با دقت بیشتر به تظاهرات در ترکیه می‌توان دریافت که اکثریت تظاهرکنندگان از سوی غرب به عصیان تحریک شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه هدف اصلی غرب، آغاز جنگ داخلی در ترکیه است، افزود: برای غرب ترکیه با ثبات اهمیتی ندارد. برعکس چنانچه ترکیه تجزیه شده و به مناطق کوچک‌تری تقسیم شود بهتر است و همه آنها را می‌توان علیه ایران به حرکت درآورد.
قلی‌زاده با بیان اینکه اردوغان باید دشمن ترکیه را به مردم نشان دهد، افزود: این یک واقعیت انکارناپذیر است که غرب به هیچ وجه تحمل حضور و بروز کانونهای دیگر قدرت در جهان را ندارد. غرب درصدد است ترکیه را نیز دستخوش حوادثی نظیر لیبی و سوریه کرده و این کشور را از بین ببرد.
قلی‌زاده گفت: ترکیه برای خروج از این وضعیت باید در وهله نخست از پیمان ناتو خارج شده و با ایران قرارداد همکاری نظامی منعقد کند و به این شیوه از کمک‌های ایران بهره‌مند شود. ترکیه باید از طریق هم پیمانی با ایران خود را از جنگ داخلی نجات دهد و چاره دیگری ندارد. در غیر این صورت اردوغان نیز به پایان خود خواهد رسید.
این کارشناس آذری همچنین با اشاره به اینکه سرنوشت ترکیه برای آذربایجان اهمیت حیاتی دارد، تجزیه ترکیه را خطری بسیار بزرگ برای جمهوری آذربایجان تعبیر کرد. به گفته وی، ممکن است با در هم ریختن اوضاع ترکیه، شرایط برای ادعاهای ارضی ارامنه بیش از گذشته فراهم شود، در این صورت جمهوری آذربایجان همه شانس خود را از دست خواهد داد.

(ویرایش)

ترکیه پیاره کند


+ نوشته شـــده در شنبه 92/4/1ساعــت 9:39 صبح تــوسط عباس | نظر
<      1   2