سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اقای لاریجانی برای خوشامذ دانشگاه ازادقانون اساسی رازیر پا نگذار
چه کسانی به عنوان وکلای جاسبی نقش بازی کردند؟
روز گذشته در کمال ناباوری مجلس شورای اسلامی با رای قابل توجهی، با وقف دانشگاه آزاد موافقت و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اساسنامه جدید برای دانشگاه آزاد را خلاف قانون دانست. اما این مصوبه و اقدام روز گذشته مجلس پشت پرده ای داشت که دانستن آن حق مردم است.
به گزارش خبرنگار سیاسی جهان آنچه روز گذشته به نام طرح فوریت دار وارد صحن علنی می شود، نسخه بروز شده طرحی است که اولین بار در آذر ماه سال 87 مطرح شد و در همان زمان به دلیل خلاف قانون بودن توسط لاریجانی رئیس مجلس،از دستور کار خارج شده بود.
با این حال طرح مذکور مجددا روز شنبه با هماهنگی صورت گرفته با یک عضو هیات رئیسه مجلس و در شرایطی که نمایندگان از آن خبر نداشتند، مجددا در دستور کار قرار می گیرد.
اما چرا این مصوبه 2 سال پیش و تاریخ مصرف گذشته، مجددا مطرح می شود؟
2 هفته پیش یاران جاسبی در خارج از مجلس به همراه وکلای جاسبی در مجلس طرحی را همراه با فوریت به مجلس می برند که نمایندگان مجلس با یک فوریت آن موافقت می کنند.این طرح برای بررسی بیشتر باید به کمسیون مربوطه می رفت که بنا بر اصرار برخی نمایندگان و به دلیل حقوقی بودن وقف، برخلاف انتظار عباسپور و دوستانش به کمسیون حقوقی مجلس می رود و عملا از دست آنها خارج می شود.
با این حال تلاش می شود هرچه سریعتر طرح مذکور به صحن علنی بیاید.هفته گذشته طرح وقف دانشگاه آزاد همزمان با خبر جابجائی قریب الوقوع جاسبی در رسانه ها ، برای ورود به صحن علنی آماده می شود.اینبار کسی که تلاش می کند این طرح به صحن علنی آورده شود فردی نیست جز اسدالله بادامچیان.
اما مجددا تعدادی از نمایندگان با طرح آن در صحن علنی، در حالی که هنوز بسیاری از طرحهای فوریت دار در نوبت بررسی در صحن علنی هستند مخالفت می کنند و هیات رئیسه نیز از ان حمایت می کند.
یاران جاسبی که فرصت را از دست رفته می بینند دو استراتژی را همزمان در پیش می گیرند.از طرفی تلاش می کنند با رای یک دادگاه اجرای مصوبه را موقتا عقب بیاندازند و از طرف دیگر تصمیم می گیرند که اینبار طرح 2 سال پیش را که البته تاریخ مصرف آن نیز گذشته بود بروز کنند و مجددا وارد صحن کنند.طرح دیروز همان طرح آذر ماه سال 87 است که با توجه به مسائل روز تغییر کرده است.
تغییر این طرح نیز کاملا حساب شده و برنامه ریزی شده انجام می شود.به این طرح تاریخ گذشته، 2 پیشنهاد اضافه می شود که از این 2 پیشنهاد تنها یاران جاسبی و وکلای او در مجلس خبر داشتند.2 پیشنهاد اضافه شده یکی توسط منادی و نورا در تاریخ 29 خرداد در رابطه با تبصره 2 ماده یک اضافه می شود که تاکید می کند هیچ تغییری نباید برخلاف اساسنامه اولیه دانشگاه آزاد تصویب شود و یکی هم توسط عباسپور در خصوص وقف اضافه می شود.
اما موضوع مهمتری وجود دارد که نشان دهنده زدوبند کمسیون آموزش و عباسپور با هیئت رئیسه مجلس است.این طرح همانطور که گفته شد یک فوریت آن در آذر ماه سال 87 تصویب شده است. کمسیون آموزش برای این طرح یا پیشنهاد داده و یا نداده است.اگر پیشنهاد داده است که دیگر قابل پیشنهاد جدید نیست و اگر پیشنهادی نداده است، هیئت رئیسه باید اعلام کند که نمایندگان پیشنهاد خود را بدهند که اینکار صورت نگرفته است و معلوم نیست چه وقت و توسط چه کسی و با کدام اعلام قبلی این پیشنهادات اضافه شده است.
اما بالاخره طرح به صحن علنی می آید.در این مرحله نوبت به نقش آفرینی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس می رسد.
قبل از صحبت کردن موافق و مخالفان طرح، دهقان نماینده طرقبه و چناران و عضو هیات رئیسه مجلس یک تذکر و یک اخطار به رئیس مجلس می دهد.
تذکر دهقان این بود که این طرح یکبار به دلایل مغایرت با شان مجلس از دستور کار خارج شده است و بررسی مجدد آن کار عبثی است چرا که برخلاف قانون اساسی است و طبیعتا شان مجلس با پرداختن به این موضوع زیر سوال می رود.
یک اخطار قانون اساسی هم می دهد؛ با این توضیح که شورای عالی انقلاب فرهنگی  شان ولایی دارد و مجلس و یا هر نهاد دیگری بجز رهبر انقلاب نمی توانند مصوبات آنرا تغییر دهد.
مطابق قوانین مجلس از دستور خارج کردن طرح با توجه به تذکر نمایندگان، جزء اختیارات رئیس مجلس است اما اخطار باید به رای نمایندگان گذاشته شود.
لاریجانی با زیرکی از کنار تذکر دهقان می گذرد و برای سلب مسئولیت از خودش به اخطار می پردازد.در مورد اخطار نیز ابتدا می گوید که "البته مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ارتباطی با نظرات رهبر انقلاب ندارد" و عملا شرایط را برای رای نیاوردن اخطار مهیا می کند.نهایتا اخطار با 85 رای موافق رای نمی آورد و لاریجانی در این مرحله می گوید که "البته اخطار وارد است" و به این ترتیب نظر مخالفان را هم جلب می کند.
از میان مخالفان طرح نقش دهقان و زاکانی و نادران بیش از دیگران است.در بین مخالفان از نمایندگان نزدیک به دولت نیز خبری نبود و گفته می شد برخی از آنها در سفر بوده اند.
اما همه چیز از قبل مهیا شده بود و وکلای جاسبی با بسیاری از نمایندگان رایزنی و لابی لازم را کرده بودند.در این بین برخی نمایندگان تصمیم می گیرند که آبستراکسیون کنند و با خروج دسته جمعی از مجلس فرصت رای گیری را به مجلس ندهند که این تصمیم نیز با مخالفت تعدادی از نمایندگان اصولگرا کنار گذاشته می شود و نهایتا اتفاقی می افتد که زشتی آن تا تاریخ است از کارنامه مجلس پاک نخواهد شد.

پروژه پایمال 250 هزار میلیارد تومان بیت المال در مجلس
حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان در خصوص مصوبه روز گذشته مجلس نوشت:
شاید تعجب کنید- و تعجب آور نیز هست- که دیروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، طرحی با 134 رأی موافق! در مقابل 72 رأی مخالف به تصویب رسید که چه نمایندگان موافق طرح خواسته باشند و چه نخواسته باشند باید آن را «طرح پایمال 250 هزار میلیارد تومانی بیت المال» نامید!
این طرح اگرچه نام فریبنده و عنوان غلط انداز «طرح حمایت از تأسیس و تقویت مؤسسات و مراکز آموزش عالی غیر دولتی» را با خود دارد ولی نگاهی- هر چند گذرا- به متن و حواشی آن نشان می دهد که با محوریت خروج دانشگاه آزاد اسلامی از نظارت قانونی نظام و بازگذاشتن دست گردانندگان - چند نفره و تاکنون ثابت- آن برای ادامه دخل و تصرف های بعضاً بی حساب و کتاب در مدیریت و سرمایه نجومی این دانشگاه تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.
چند هفته قبل- 4/3/89- طی یادداشتی با عنوان «زیارت قبول»! به تصمیم چند نفره هیئت مأسس دانشگاه آزاد اسلامی برای قانونی کردن مدیریت بی ضابطه و خلاف قانون خود بر این مرکز بزرگ آموزشی اشاره کرده و مغایرت و تضاد آن را با مبانی شناخته شده اسلامی و قوانین جاری، بازگو کرده بودیم و از آنجا که مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی، نقض آشکار همان قوانین و ضوابط است، پرداختن دوباره به تمامی آن موارد را ضروری نمی دانیم و تنها به بیان چند نکته درباره این مصوبه و مسائل پیرامونی آن بسنده می کنیم.
1- تمامی نمایندگانی که به طرح یاد شده رأی مثبت داده اند- و یا اکثریت قریب به اتفاق آنها- از مغایرت آشکار این طرح با قوانین جاری و موازین خالی از ابهام شرعی باخبر بوده اند. بنابراین به وضوح می دانند که مصوبه دیروز آنها با مخالفت شورای نگهبان روبرو خواهد شد. اکنون سأال این است که چرا با وجود اطلاع کامل از مخالفت شورای نگهبان، به طرح مورد اشاره رأی مثبت داده اند؟!
شواهد و قرائنی در دست است که نشان می دهد طراحان اصلی این طرح- بخوانید پروژه پایمال250 هزار میلیارد تومانی بیت المال- این پروژه را به صورت پلکانی و با پیش بینی رد آن از سوی شورای نگهبان طراحی کرده و در پی آن بوده و هستند که بعد از ارجاع طرح از شورای نگهبان و اصرار دوباره نمایندگان بر مصوبه یاد شده، تصمیم نهایی درباره آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار شود. اما، چرا؟ و طراحان این پروژه از مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان آخرین ایستگاه چه انتظاری دارند؟!
2- جناب آقای هاشمی رفسنجانی علاوه بر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس هیئت مأسس و رئیس هیئت امناء دانشگاه آزاد نیز هست و طی چند ماه اخیر، بارها بر ضرورت عملیاتی شدن آنچه در مصوبه دیروز مجلس آمده است، تأکید ورزیده اند. به عنوان نمونه- و فقط یک نمونه- بعد از اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن به هیئت مأسس دانشگاه که مطابق قانون، اجرای آن برای این دانشگاه الزامی بوده است، آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار با گروهی از مدعیان اصلاحات و متهمان آزاد شده آشوب های خیابانی، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را «حرکتی خلاف شرع و قانون اساسی»! معرفی می کند و از اقدام آقای جاسبی در وقف دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «حرکتی خیرخواهانه» یاد می کند. و البته توضیح نمی دهند که کجای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی غیرقانونی! و کدام بخش آن با شرع مقدس مغایرت دارد!
با توجه به این دیدگاه و نگاه بارها اعلام شده آقای هاشمی رفسنجانی بسیار بدیهی است که طراحان پروژه یاد شده به ایستگاه آخر و پله پایانی پروژه پلکانی خود امید بسته و پیشاپیش از داوری نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام به نفع مصوبه غیرقانونی و غیراسلامی دیروز مجلس شورای اسلامی باخبر بوده و اطمینان کامل داشته باشند!
3- این نوشته در پی آن نیست که خدای نخواسته جناب آقای هاشمی رفسنجانی را به داوری ناعادلانه و یا جانبداری بلاوجه در قضاوت متهم کند ولی ایشان به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام -اگرچه فقط صاحب یک «رأی» هستند ولی- از جایگاه موثرتر و برجسته تری در مقایسه با سایر اعضای مجمع برخوردارند و دقیقاً به همین علت و از آنجا که یکی از دو سوی ماجرا، یا به بیان دیگر، یکی از طرفین دعوا تلقی می شوند، احتمال خروج نتیجه داوری مجمع تشخیص مصلحت نظام از انصاف و عدالت دور از انتظار نیست. مخصوصاً آن که اولا؛ جناب رفسنجانی به عنوان رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد، علی رغم مصوبه قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی و لازم الاجرا بودن آن، از اجرای مصوبه نه فقط خودداری ورزیده اند، بلکه تلاش گسترده و همه جانبه ای نیز برای مقابله با این مصوبه داشته و دارند. و ثانیا؛ گزارش های موثق و مستند که به بخش هایی از آن بدون ذکر نام و جزئیات اشاره خواهیم کرد حاکی از آن است که دنبال کنندگان پروژه یاد شده، به منافع شخصی و حزبی خود بیشتر از مصالح نظام می اندیشند و این دو عامل در کنار هم اجازه خوشبینی نسبت به فرجام عادلانه طرح مورد اشاره و رعایت مصالح نظام در قضاوت نهایی را سلب می کند! اگرچه ایستگاه آخری که به آن امید بسته اند، بازگشت به پله اول است.
4- براساس برخی اخبار و گزارش های موثق که با شواهد و قرائن فراوانی نیز همراه است، تعداد قابل توجهی از نمایندگان در موافقت با مصوبه دیروز مجلس، انگیزه ای بیرون از سوگند تعریف شده نمایندگی داشته اند. و از آنجا که مصوبه دیروز مجلس، مغایرت آشکار و غیرقابل انکاری با قوانین جاری، مبانی اسلامی و مصالح بدیهی نظام داشته است، تلقی یاد شده دامنه گسترده ای یافته و می تواند سلامت و صلابت مورد انتظار مردم از نمایندگان محترم را مخدوش کند، بنابراین پیشنهاد می شود؛
الف: اسامی 134 نماینده محترمی که به مصوبه دیروز رأی مثبت داده اند برای اطلاع عموم اعلام شود. این پیشنهاد کمترین دلیل موجهی برای مخالفت ندارد، زیرا انتظار آن است و از نمایندگان محترم مجلس انتظاری جز این نمی رود که هر یک از آنها توضیح قانع کننده ای برای رأی مثبت خویش داشته باشند. مثلاً توضیح بدهند که در خروج مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی از حلقه مدیریتی ثابت کنونی چه خسارت و زیان غیرقابل جبرانی برای مصالح نظام دیده اند که با گردش قانونی این مدیریت مخالفت ورزیده اند؟ و یا در نظارت قانونی و تعریف شده شورای عالی انقلاب فرهنگی بر مدیریت دانشگاه آزاد یعنی نظارت نظام بر گردش کار این دانشگاه چه اشکال و ایرادی را وارد دانسته اند که در پی رد مصوبه رسمی و قانونی این شورا درباره اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد برآمده و ادامه مدیریت قبلی همراه با خروج این مدیریت از نظام قانونمند آموزش عالی را خواستار شده اند؟ و یا در وقف اموال و دارایی های 250 هزار میلیاردتومانی دانشگاه آزاد چه ضرورتی را احساس کرده اند که بر آن اصرار ورزیده اند؟! مگر نه اینکه این اموال و دارایی های نجومی متعلق به بیت المال است؟ و در صورت وقف شدن نیز مطابق قوانین جاری و ضوابط شرعی نمی تواند بیرون از مالکیت نظام باشد؟ ممکن است بفرمایند که بعد از وقف اموال، هیئت موسس کنونی می تواند متولی آن باشد و در نتیجه مدیریت -بخوانید حاکمیت- مدیران کنونی بر این نهاد ملی و متعلق به اموال عمومی حفظ شود؟! که در اینصورت باید گفت؛ حق تولیت واقف فقط هنگامی است که اموال وقف شده دارایی و ملک شخصی خود او باشد و آنچه برخی از اعضای هیئت موسس دانشگاه آزاد ادعا کرده اند، یک قانون شکنی آشکار و غیرقابل اجراست. یا به بیان دیگر، یک «اشتباه عمدی»! و صدالبته، نیازمند اصلاح است!
به یقین، نمایندگان موافق مصوبه برای رأی مثبت خود و پرسش هایی که به برخی از آنها اشاره شد، توضیح و پاسخ قانع کننده ای دارند، بنابراین نباید از اعلام اسامی خود نگران باشند، بلکه اعلام نام نمایندگان موافق و توضیحات آنها می تواند شبهات پدید آمده پیرامون انگیزه های شخصی آنان در موافقت با مصوبه یاد شده را برطرف کند.
ب: گفته می شود و برای این گفته، شواهدی نیز ارائه می شود که برخی از نمایندگان موافق مصوبه دیروز مجلس، روابطی غیرمجلسی و بیرون از مسئولیت نمایندگی با دانشگاه آزاد داشته اند. مثلا فلانی و فلانی و فلانی بی آن که فرصت حضور در دانشگاه آزاد را داشته باشند، عضو هیئت علمی فلان واحد این دانشگاه در حوزه انتخابیه خویش و یا فلان واحد دیگر هستند! و یا مدرک تحصیلی خود را بدون طی مراحل و رعایت ضوابط تعریف شده و قانونی، از دانشگاه آزاد کسب کرده اند! و یا... و یا...
برای رفع این شبهات که به توهم نزدیکتر است و درباره نمایندگان محترم باورکردنی نیست، پیشنهاد می شود، موارد یاد شده با دقت مورد بررسی قرار گیرد و اگر مثلا، فلان نماینده عضو هیئت علمی فلان واحد دانشگاه آزاد اسلامی است، عضویت ایشان با صلاحیت علمی لازم و تعریف شده برای این عضویت مقایسه شود. و یا همخوانی گردش کار طی شده برای کسب فلان درجه علمی از دانشگاه آزاد با قوانین مربوطه مورد ارزیابی قرار گیرد...
این پیشنهادها به معنای تردید در صلاحیت ها نیست، بلکه موافقت برخی از نمایندگان با مصوبه دیروز به اندازه ای تعجب آور است که برای رفع شبهات پدید آمده، این بررسی ها و ارزیابی ها ضروری است و صد البته، آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است؟!
5- درباره مفاد و محتوای مصوبه دیروز- که به یقین غیرقانونی بوده و قابل اجرا نیست- اگرچه گفتنی هایی هست ولی می گذاریم و می گذریم، و از آن میان تنها به نکته ای همراه با گلایه از ریاست محترم مجلس بسنده می کنیم و آن، این که؛ براساس یک رویه تاکید شده از جانب حضرت امام(ره) و تایید شده از سوی رهبر معظم انقلاب، چنانچه موضوعی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد، مجلس شورای اسلامی حق ورود به آن را ندارد. به یقین برادر عزیزمان جناب آقای دکتر علی لاریجانی از این رویه غافل نبوده اند، مخصوصا آن که جناب آقای دهقان عضو محترم هیئت رئیسه طی یک اخطار قانونی به آن اشاره داشتند. بنابراین باید پرسید، چرا جناب لاریجانی اجازه ورود به موضوعی را دادند که با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مغایرت آشکار داشت و تأسف آورتر این که بعد از اخطار قانونی جناب آقای دهقان، عضو محترم هیئت رئیسه مجلس، ریاست محترم این اخطار را به رأی گذاشتند!


+ نوشته شـــده در دوشنبه 89/3/31ساعــت 12:2 عصر تــوسط عباس | نظر
اقای هاشمی رفسنجانی قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی رااجرا کنید
پشت پرده دانشگاه آزاد چه خبر است؟

شبکه ایران: مصوبه عجیب امروز مجلس شورای اسلامی برای تایید آنچه وقف اموال دانشگاه آزاد خوانده می‌شود، همزمان با آنکه باعث بهت و شگفتی محافل دانشگاهی و نهادهای قانونی کشور نظیر شورای عالی انقلاب فرهنگی شده، توجه ناظران را به پشت پرده این رویداد و قدرتی که آرای نمایندگان را در این مسیر انداخته، معطوف کرده است.

این مساله به همراه بدعت جدید یکی از شعب دادسرای عمومی تهران مبنی بر توقف اجرای اساسنامه قانونی و جدید دانشگاه آزاد که دیروز صورت گرفت، بر شدت این ابهامات افزوده است؛ مسائلی که گویا مشخص و شفاف شدن آن‌ها از سوی مسئولان دانشگاه آزاد به صلاح دانسته نمی‌شود.

تلاش و همت مضاعف در بخشی از دستگاه های کشور - از زیر مجموعه های قوه قضاییه تا مجلس شورای اسلامی - برای حمایت از رئیس دانشگاه آزاد و مدیریت مادام‌العمر وی موضوعی است که سنگینی سوالات پیشین افکار عمومی را دو چندان کرده و در عین حال انتظار و در خواست مردم برای رفع شبهات و پاسخگویی به این مسائل تاکنون بی‌پاسخ مانده است.

همین مساله سبب شده تا برخی گمانه‌زنی‌ها درباره اقدامات فراقانونی یک باند قدرت و ثروت تحت پوشش یک دانشگاه بزرگ، بیشتر از قبل به گوش برسد و رنگ واقعیت به خود بگیرد.

به گفته کارشناسان مسائل سیاسی، اهمیت این مساله از آنجا بیشتر مشخص می‌شود که چندی پیش و طی بازرسی ماموران دادستانی تهران از دفتر هیات موسس دانشگاه آزاد، تعداد زیادی اسناد محرمانه به ویژه در بخش نفت کشف شده؛ اسنادی که گفته می‌شود در ارتباط با مسئولیت قبلی مهدی هاشمی رفسنجانی در وزارت نفت و قراردهای نفتی با شرکت‌های خارجی نظیر استات اویل است.

کشف این اسناد محرمانه در ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد که خود را یک موسسه خصوصی و غیرانتفاعی می‌داند و به همین دلیل موضوع وقف اموال ده ها هزار میلیاردی اش را مطرح می‌کند، بار دیگر این موضوع را در میان مردم مطرح کرد که چرا در ساختمان مرکزی یک موسسه که تحت نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند و وظیفه اصلی آن ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان است، مدارک امنیتی و محرمانه و بی ارتباط با دانشگاه مخفی شده است؟

فعالان سیاسی معتقدند، این باند قدرت و ثروت که بدون نگرانی از برخورد قانونی در عرصه های مختلف امنیتی و سیاسی ورود می کند، همان نیرویی است که قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی را هم به تمکین واداشته است.

این موضوع در واقع حکایت از نیرویی عظیم و پرنفوذ در پشت پرده ای مبهم دانشگاه آزاد دارد که به نظر می رسد روشن شدن آن، پاسخی به انبوه سوالات افکار عمومی متعجب خواهد بود.

 شاید در اشاره به همین نیروی پرنفوذ بود که رئیس جمهور گفته است "چندبار تا نزدیک قله دانشگاه آزاد رفتیم اما گفتند که برگردیم".
 ا


+ نوشته شـــده در دوشنبه 89/3/31ساعــت 10:49 صبح تــوسط عباس | نظر
سکو ت دربرابر بدحجابی گناه است
خطیب نماز جمعه تهران مساله حجاب را یکی از مسائل روز عنوان کرد و با تاکید براینکه کسی حق ندارد دست نیروی انتظامی را در برخورد با بدحجابی ببندد، گفت:« ما با مسائل و مشکلات سیاسی و اقتصادی و غیره مواجه هستیم، اما مساله اخلاقی و امنیت اخلاقی نیز مساله‌ای بسیارمهم است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.»

ایسنا در همین باره گزارش داد: آیت‌الله جنتی با تبریک ایام ماه رجب، مسائل اخلاقی را حکم قرآن و پیامبر دانست و افزود:« واجب است بر زن که پوشش اسلامی داشته باشد و هیچ مسلمانی منکر نشده که زن با هر قیافه‌ای نمی‌تواند به خیابان بیاید.»

وی با تاکید بر این‌که فضای جامعه باید اسلامی باشد و مظاهر اسلامی باید در همه جای کشور اسلامی به چشم بخورد، بیان کرد: « مملکتی که می‌خواهد الگوساز باشد و مدعی اسلام ناب محمدی است و مملکتی که جوانان آن می‌خواهند به میدان شهادت روند و افتخار شهدایی را دارند که برای عفت و پاکدامنی زن و مرد جان خود را از دست داده‌اند، نباید نادیده گرفته شود و هر زن به هر قیافه‌ای درآید و ما سکوت کنیم، این‌جا سکوت گناه است.»

امام جمعه موقت تهران افزود:« حرف‌هایی که هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند قبول کند را با تکیه بر کار فرهنگی زده‌اند. چطور باید این‌جا کار فرهنگی کرد و هیچ جای دیگر حرف از کار فرهنگی زده نمی‌شود؟»

وی اضافه کرد:« با قاچاقچی چطور برخورد می‌کنید؟ آیا کار فرهنگی می‌کنید؟ و چرا تروریست را اعدام می‌کنید و کار فرهنگی نمی‌کنید؟ چرا دزد را مجازات می‌کنید و کار فرهنگی نمی‌کنید؟ و حتی برای تخلف رانندگی مجازات قائل می‌شوید. چطور آن‌جا کار فرهنگی مدنظرتان نیست؟ و این سوال را مطرح می‌کنم که آیا آن‌که قانون را زیرپا می‌گذارد ول می‌کنید؟ و این‌جا می‌گویید باید کار فرهنگی شود و نباید کار اجرایی صورت گیرد و شما را به دستگاه‌هایی که زیر نظر خودتان است رجوع می‌دهم که حداقل آن‌جا رعایت کنید و اگر در کوچه و خیابان جرأت ندارید، حداقل در دستگاه‌های زیر نظرتان این موضوع را رعایت کنید و می‌پرسم که تا کجا می‌خواهید پیش بروید؟»

آیةالله جنتی ادامه داد:« می‌گویند اگر روسری کمی عقب رود اشکالی ندارد، همین‌طور عقب‌تر می‌روند تا به کشف حجاب منجر می‌شود و اگر زمانی زنی بی‌حجاب به خیابان آمد باید چه‌کار کرد؟ آیا باید کار فرهنگی کرد و برایش روایت و حدیث بخوانیم و سپس بگوییم برو دیگر با تو کاری نداریم؟ و این همان چیزی است که در قبل از انقلاب در این کشور اتفاق افتاد و در کشورهای غربی نیز چنین شد. پس این چه حرف‌هایی است که عده‌ای حساب نکرده به زبان می‌آورند.»

خطیب نماز جمعه‌ این هفته تهران با بیان این‌که نیروی انتظامی ما کارش را انجام می‌دهد، گفت:« جایی که ماموری کار خلافی انجام داده که البته معلوم نیست درست است یا دروغ گفته شده، ابتدا باید دروغگو را رسوا کرد و اگر درست بوده، باید با مامور خاطی برخورد شود که با خانمی محترم برخوردی نادرست داشته و باید مجازات شود و تاکید می‌کنم که با تخلف یک مامور کار را نباید زمین بگذاریم.»

وی در ادامه افزود:« اگر مامور مالیات کار خلافی انجام دهد آیا باید بگوییم که دیگر مالیات نمی‌گیریم چون یک مامور رشوه‌خواری کرده است؟»

آیةالله جنتی با اشاره به این‌که حتی در جاهایی نهی از منکر را نهی می‌کنند، گفت:« در هواپیما خانم بدحجابی را دیدم و خواستم که به او تذکر بدهم، اما پاسخ دادند که به ما گفته شده چیزی نگویید و می‌پرسم چه اشکالی دارد در هواپیما و فرودگاه به خانمی بدحجاب تذکر داده شود، طوری که مشکلی ایجاد نکند؟ و چرا برای فقه اسلام و فتاوی علما ارزش قائل نباشیم؟»

خطیب نمازجمعه‌ این هفته‌ تهران با اشاره به تاکیداتی که در کتاب‌های فقهی و اخلاقی آمده است، تصریح کرد:« چرا بگذاریم جوانانمان فاسد شوند؟ فسادی که زن بدحجاب در خیابان پخش می‌کند از سمی که پخش می‌شود بدتر است؛ چرا که اخلاق بچه‌ها را فاسد می‌کند و پسری که باید به میدان مبارزه با دشمن رود و آماده جهاد باشد یکمرتبه به ورطه شهوت‌رانی و عیاشی
+ نوشته شـــده در شنبه 89/3/29ساعــت 8:15 صبح تــوسط عباس | نظر
تعریضی بر اعتراض بعضی مراجع به بصیرت بالای مردمدر14خرداد
واگویه نیاز با محرمان راز (یادداشت روز)

نگارنده «لرزش» قلم خویش را در نوشتن این وجیزه انکار نمی کند. این لرزش به دلیل اهمیت موضوع و مرزهای ظریف آن، طبیعی نیز هست و غیرقابل ملامت، اما به ژرفای دل از خدای مهربان می خواهد که او را در نوشتن این نوشته، از «لغزش» مصون بدارد.
طی روزهای گذشته و به دنبال رخداد حماسی روز 14 خرداد و از آنجا که بخشی از آن حماسه عظیم و بی نظیر با اعتراض مردم به مواضع آقای سیدحسن خمینی، نوه محترم حضرت امام(ره) رقم خورده بود، چند تن از علمای بزرگوار و مراجع عظام با صدور بیانیه و یا در جلسه درس خویش، با استناد به این که جناب سیدحسن خمینی، نوه حضرت امام است، اعتراض به ایشان را اهانت به ساحت مقدس امام راحل(ره) دانسته و محکوم کردند. حساسیت این بزرگواران نسبت به ساحت ملکوتی حضرت امام(ره) نزد همگان پسندیده و درخور تقدیر است و از حافظان اسلام، جز این انتظار نبوده و نیست که حریم مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و احیاءکننده اسلام ناب محمدی(ص) را پاس بدارند، اما، گفته اند- و حکیمانه نیز گفته اند- که «پرسیدن عیب نیست»، از این روی نگارنده اجازه می خواهد در این باره به نکاتی سؤال گونه اشاره کند و پاسخ آن را برای جبران کم دانی خود، از آن عالمان بزرگوار و فرهیخته که همواره و به حق، کانون پرسش مردم بوده اند، جویا شود.
1- حفظ حرمت بیت معظم حضرت امام(ره) بر همگان واجب است، چرا که آن مراد به حق پیوسته و با انبیاء و اولیای الهی نشسته، نه فقط نجات دهنده مردم ایران و رهبری کننده آنان به صراط مستقیم بوده اند، بلکه جهان اسلام نیز برای همیشه تاریخ مدیون آن بزرگوار است. سایه ای روشن از بقیه الله الاعظم که همواره از او به یک «اشاره» بوده و هنوز هم هست و از مردم «به سر دویدن». و از این روی، تاکید چند تن از مراجع عظام بر ضرورت حفظ حرمت بیت امام(ره) نه فقط شنیدنی، بلکه به گوش جان خریدنی است، اما به یقین بزرگان یاد شده تصدیق می فرمایند که آنچه «حق» است، راه امام(ره) و شخص امام(ره) است، بنابراین و به فرموده حضرت امیر علیه السلام که مقتدای همه و به ویژه مراجع عظام است، افراد را باید به معیار «حق» سنجید و نه «حق» را با معیار افراد. و چنین است که در کلام خدا آمده است ان اولی الناس بابراهیم، للذین اتبعوه...
2- نگارنده، اگرچه در حد و اندازه ای نیست که خود را در حلقه ملکوتی «عاشقان امام(ره)» تلقی کند، اما، عاشقان پاکباخته امام راحل(ره) را از ژرفای دل دوست دارد و مانند آنها آرزو می کرد که کاش رخداد یاد شده در مراسم حماسی 14 خرداد اتفاق نمی افتاد، با این توضیح که کاش جناب سیدحسن خمینی در کنار سران فتنه اخیر، یعنی دشمنان بی چون و چرای امام(ره) اسلام و انقلاب قرار نمی گرفت و باعث نمی شد توده های عظیم و دلباخته امام راحل، اعتراض و هشدار به ایشان را وظیفه خود بدانند و احساس کنند که اگر به همنشینی نوه حضرت امام(ره) با دشمنان آن حضرت اعتراض نکنند، در حق امام راحل خویش جفا کرده اند. آیا این احساس و این انگیزه درخور ملامت است؟!
3- دلجویی از نوه حضرت امام(ره) نه فقط مورد سؤال نیست که شایسته و بایسته نیز بوده و هست و رهبر معظم انقلاب قبل از همه به این اقدام شایسته اهتمام ورزیده اند. اما رهبر فرزانه انقلاب در بیانات مثال زدنی آن روز خویش، «باید»ها و «نباید»های خط امام(ره) را نیز به گونه ای مستند و عالمانه برشمردند و به زعم نگارنده، بیانات ایشان اگرچه روشنگری درباره راه امام(ره) را برای همگان در پی داشت و با همین منظور هم ایراد شده بود، ولی اندرزی حکیمانه در کنار آن دلجویی پدرانه نیز بود. بدیهی است دلجویی برخی عالمان بزرگوار از جناب آقای سید حسن خمینی همانگونه که خود فرموده اند به خاطر حمایت از امام راحل(ره) و بینش و منش آن حضرت بوده است و دقیقا به همین علت لازم بود این دلجویی با هشدار و اندرز به نوه محترم حضرت امام نیز همراه باشد، چرا که ایشان به دلیل همنشینی یکساله اخیر خود با دشمنان امام(ره) و عوامل نشان دار بیگانه مورد اعتراض مردم قرار گرفته بودند- و گرنه قبل از آن که مردم عبای نوه حضرت امام را به تبرک می بوسیدند- بنابراین وقتی در کنار دلجویی از وی، نسبت به مواضع غیرقابل توجیه ایشان اندرزی داده نمی شود، این دلجویی نقض غرض تلقی خواهد شد و این توهم را- که به یقین بی مورد است- پدید می آورد که برخی عالمان بزرگوار، رابطه نسبی با حضرت امام(ره) را از راه مبارک و شخص گرانقدر ایشان بااهمیت تر می دانند!
4- چرا مراجع عظامی که اعتراض مردم به آقای سیدحسن خمینی را اهانت به حضرت امام(ره) و بیت معظم ایشان تلقی فرموده و محکوم کرده اند، در مقابل اهانت سران فتنه و حامیان آنها به ساحت مقدس حضرت امام حسین علیه السلام، حضرت صاحب الزمان- روحی له الفدا- حضرت امام(ره)، ائتلاف با منافقین و بهایی ها و سلطنت طلب ها و مارکسیست ها علیه اسلام و انقلاب و امام(ره)، همراهی آشکار و بی پرده آنان با رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس، نفی اسلام، حمایت رسما اعلام شده آنان از تروریست هایی که عزاداران حسینی(ع) را در حسینیه شیراز به خاک و خون کشیده بودند، دروغ بزرگ تقلب در انتخابات، مقابله با جمهوریت نظام و... دهها و صدها خیانت و جنایت دیگر از این دست، سکوت فرموده و احساس خطر نکرده اند؟! و اگر احساس خطر کرده اند- که به یقین کرده اند- چرا به عنوان یک مرجع دینی برای اعلام این خطر و مقابله با فتنه گران احساس تکلیف نفرموده اند؟!
5- ممکن است گفته شود نگاه مراجع عظام یاد شده به رخداد 14 خرداد و اعتراض مردم به آقای سیدحسن خمینی بوده است و ماجرای فتنه، حساب جداگانه ای دارد، که با کمال احترام و عرض پوزش باید گفت؛ اعتراض مردم به نوه حضرت امام(ره) به خاطر نشست و برخاست نزدیک و حمایت گونه ایشان با همین سران فتنه بوده است، بنابراین، وقتی این اعتراض محکوم می شود و به جنایات سران فتنه کمترین اشاره ای نمی شود، به طور طبیعی این پرسش از مراجع عظام در ذهن مردم شکل خواهد گرفت که دفاع از حریم مقدس امام حسین و امام زمان و اسلام و انقلاب و مردم مسلمان و شخص حضرت امام(ره) با اهمیت تر است یا حمایت از نوه امام راحل(ره)، آنهم در حالی که وی فقط به دلیل همراهی با سران فتنه مورد اعتراض مردم قرار گرفته است؟!
6- آقایان بزرگوار! باور بفرمائید که مردم در سلامت نفس، علم، تقوی و ایمان شما عزیزان کمترین تردیدی ندارند و می دانند که شما مراجع عزیز و بزرگوار در گسترش فرهنگ و آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) حق فراموش نشدنی و فراوانی بر گردن ملت داشته و دارید، اما وقتی همراهی و ائتلاف آشکار سران فتنه با دشمنان اسلام و بیگانگان غارتگر وخونریز را به وضوح می بینند، بعید نیست به غلط سکوت شما بزرگواران را در مقابل اینهمه خیانت و جنایت -نستجیربالله و خدای نخواسته- به حساب برخی ملاحظات سیاسی بنویسند! و این پرسش در ذهن آنان شکل می گیرد که کدام ملاحظه می تواند با دفاع از حریم اسلام و انقلاب برخاسته از آن برابری کند؟!
کاش آقایان بزرگوار نگاهی به هزاران سایت و رسانه تصویری و صوتی دشمنان تابلودار اسلام و امام می انداختند و می دیدند که حمایت بدون مرزبندی آنان چگونه و با چه آب و تابی به حساب حمایت از اقدامات ضداسلامی و میهنی فتنه گران نوشته شده است؟! آیا با توجه به آنچه گذشت نباید در این برداشت «ناحق» به دشمن «حق»!! داد؟!
7- و بالاخره باید به این واقعیت نیز اشاره کرد که فتنه 88 برخلاف آنچه، عده ای در پی القای آن هستند، علیه آقای احمدی نژاد و دولت دهم نبوده است، بلکه طراحان فتنه، به گواهی شواهد و اسناد غیرقابل تردید و اعتراف صریح خودشان، مقابله با اساس اسلام و نظام اسلامی را دنبال می کردند، و اصولا بسیار ساده اندیشانه است اگر تصور شود که همه دشمنان بیرونی و دنباله های داخلی آنها برای مقابله با رئیس جمهور و دولت وی بسیج شده باشند. برای مقابله با دولت و رئیس آن به اینهمه لشکرکشی نیازی نبوده و نیست و یا، مگر اصولگرایان به برخی از اقدامات دولت- علی رغم خدمات ارزنده آن- انتقادات جدی ندارند؟ و به عنوان مثال، مگر اظهارات یکشنبه شب رئیس جمهور محترم درباره مسئله حجاب و عفاف و یا گزینش برخی از مدیران پیرامونی برای پست های حساس، از سوی ایشان مورد تائید دلسوختگان اسلام و انقلاب است؟!... بنابراین چنانچه کسانی با این تصور که خروش علیه سران فتنه به مفهوم حمایت کامل از دولت است، در مقابل فتنه گران سکوت کرده اند، به یقین در اشتباهند و با عرض پوزش، با صحنه آرایی دشمنان بیرونی از «نقشه راه» غفلت ورزیده اند و... انشاءالله عزیزان بزرگوار و جناب سیدحسن آقای خمینی که ایشان را یادگار امام راحل خویش می دانیم و مصون از بداندیشی این و آن می خواهیم، عذرنگارنده را به خاطر بیان آنچه ضروری تلقی می کند، بپذیرند و بر او خرده نگیرند چرا که مراجع عظام ذخیره های الهی در میان بندگان خدایند و از آنجا که محرم رازند ، کانون واگویه های نیازند.

حسین شریعتمداری

+ نوشته شـــده در سه شنبه 89/3/25ساعــت 5:18 عصر تــوسط عباس | نظر
مجلس در مبارزه بااستکبار محافضه کاری نکند
1389/03/22
  بزرگنمایی:


عباس ارباب
مجلس شورای اسلامی در اقدامی شایسته در جهت مقابله به مثل با استکبار جهانی اقدام به تشکیل کمیته ای برای شناسایی کالاهای اسرائیلی نموده است. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورخه89/3/19  به بررسی طرح دو فوریتی اصلاح قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین پرداختند و با185  رای موافق کلیات این طرح را تصویب کردند. نمایندگان مجلس در طرح خود مقرر کردند کمیته تخصصی متشکل از وزارتخانه های امور خارجه، امور اقتصادی و دارایی، بازرگانی،  اطلاعات، نفت، بانک مرکزی و سازمان صدا و سیما تشکیل و فهرست کامل شرکت ها، موسسه های صهیونیستی در سطح جهان و همچنین فهرست اشخاص حقیقی و حقوقی را به صورت شفاف در مدت دو ماه بعد از تصویب این قانون ارائه دهد. البته این اقدام بسیار خوبی است ولی اینکه ما صبرکنیم و زمانی که دشمن حمله کرد یک سری حرکات انقلابی انفعالی را انجام دهیم شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست. ان شاالله که سرنوشت این طرح به سرنوشت طرح های دیگر مانند طرح کاهش سطح روابط با انگلیس و همچنین طرح اختصاصی20  میلیون دلار برای مقابله با آ مریکا دچار نشود. البته آنچه که مهم است اینکه ما مقابله با استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی را به عنوان یک هدف استراتژیک نگاه کنیم به صورتی که تمام قوای کشور و سازمان ها و نهادها مقابله با استکبار جهانی را به صورت سازمانی، برنامه ریزی شده و مستمر در برنامه های خود  لحاظ کنند و سطح آمادگی کشور به مرحله ای برسد که ما در کلیه میادینی که امکان مقابله با استکبار و دنباله های استکبار وجود دارد آمادگی کامل داشته باشیم و به موقع و هماهنگ وارد عمل شویم. اوباما با تعهدی که به صهیونیست ها داده با چنگ و دندان علیه ما تلاش می کند و بالاخره با باج سبیل هایی که به روسیه و سایر اعضای شورای امنیت داد توانست یک قطعنامه ضعیف علیه ایران به تصویب برساند اما آیا ما توانسته ایم از همه امکاناتمان علیه آمریکا و اسرائیل و همپیمانان آنها استفاده کنیم آیا به نگلیس که در جنگ نرم به نمایندگی از آمریکا و اسرائیل به طور بی شرمانه علیه ملت و انقلاب وارد عمل شد توانستیم جواب پشیمان کننده و دندان شکنی بدهیم؟ به هر تقدیر امروز شرایط به گونه ای است که باید با تلاش های مضاعف هرچه بیشتر آمادگی مقابله با ترفندهای دشمن را داشته باشیم و بدانیم که همیشه بهترین دفاع حمله است.


+ نوشته شـــده در شنبه 89/3/22ساعــت 5:59 عصر تــوسط عباس | نظر
سیری در قیامت

 هنگامیکه ساعت قیامت فرارسد خداوند جل وعلی فرمان نفخه سور رامیدهد وحضرت اسرافیل بلادرنگ در سور میدمدو بجز چهار فرشته اعظم جبرئیل و میکائیل واسرافیل وعزرائیل همه خلایق می میرند.انگاه پروردگار قادر ازعزرائیل میپرسدچه کسانی باقی مانده اند ؟ عزرائیل درچواب میگوید :فقط ماچهار فرشته خداوند سپس به عزرائیل امر میکند که ان سه فرشته را قبض روح کند عزرائیل بلافاصله امتثال فرمان میکند .بعد از این حق تعالی می پرسد :چه کسی باقی مانده؟ جواب میدهد: بنده ضعیف تو ، به عزرائیل خطاب رسد تو هم بمیر . دراین موقع عزرائیل چنان صیحه ای میزندکه اگرمردم پیش از مردنشان انرا شنیده بودند همه ازوحشت میمردند . اینجاست که عزرائیل تلخی مرگ را می چشد ومی گوید:اگر می دانستم مرگ به این سختی است بامومنین بیشتر مدارا می کردم .            در این موقع کسی زنده نمی ماند وخداوند خطاب    میکند :ای دنیا کجارفتند پادشاهان ،شاهزادگان ،ستمگران و ثروتمندانی که حقوق واجب را ادانکردند و  امروز پادشاهی ازان چه کسی است ؟چون          کسی    پاسخ نگوید خود می فرماید: پادشاهی از ان  خدای  یکتای توانمند  است . سپس   طومار    اسمانها وستارگان رادرهم می پیچدو کوهها رامتلاشی     میسازد وزمین رابه زمینی که دران معصیت نشده    باشد  تبدیل  میکند   زمینی  که   خونی   بناحق   در ان نریخته ووسیع و گسترده  باشد و کوه و  تپه   و  گیاهی دران وجود نداردچنانگه دراغاز چنین بوده سپس به آسمانها دستور میدهد که چهل شبانه روز برزمین باران ببارد تا زمین سیراب شود وبعد ازمدتی که فقط خدا میداند جبرئیل و میکائیل واسرافیل وحاملان عرش را زنده نماید وبه اسرافیل فرمان دهد که در صوربدمداسرافیل بی درنگ امتثال فرمان می کند ودرصور میدمد وارواح خلایق مانند مور و ملخ از صور بیرون ایند و میان زمین و اسمان پر میکنند و در زمین به جسدهای خودکه در قبرهاخوابیده ملحق میشوند و به امر خدا زنده شده و از قبرها بیرون ایند در حالی که چشمهایشان از شرم و ترس به زیر افتاده و پرده ای از ذلت انها را پوشانده است بله این همان روزی است که به انها وعده داده شده بود سپس خلایق از ابتدا تا انتهای خلقت گروه گروه همراه معبودشان، معبودى که در دنیا از آن پیروى مى‌کردند و دل به آن داده بودند با جسم خاکى در صحراى محشر، خود را در پیشگاه خالق هستی، خداوند حى قیوم مى‌یابند و همه با تعجب وحیرت مى‌گویند واى بر ما     چه کسى ما را از  خوابگاهمان به  اینجا  آورد ؟  


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 89/3/19ساعــت 4:43 عصر تــوسط عباس | نظر
وزارت کشور بجای ابراز سلیقه شخصی قانون را اچرا کند

وزارت کشور قانون امنیت اجتماعی را اجراء کند

 

آقای افشار معاون فرهنگی اجتماعی وزارت کشور درمصاحبه با خبرنگار روزنامه جوان گفته است : درحال حاضر دوران گشت های ارشاد تمام شده است و نیروی انتظامی هم هیچ تمایلی برای راه اندازی این نوع گشت ها در جامعه ندارد و تنها فعالیتهای فرهنگی می تواند تاثیرگذار باشد . آقای افشار و تمام کسانیکه به خودشان اجازه می دهند سلیقه های خود را جایگزین قانون کنند باید بدانند که آنها در موقعیت مجری می باشند و حق اعمال سلیقه های خود را بجای قانون ندارند و باید قانون را مو به مو اجراء کنند و اگر چنانچه در موقع اجراء کاستی هائی وجود داشت لازم است نارسائی ها را به قانون گذار که شورای عالی انقلاب فرهنگی است ارجاع نمایند . امّا اینکه نیروی انتظامی تمایلی برای اجرای قانون ندارد این حرف بسیار غلطی است چرا که فلسفه وجودی نیروی انتظامی برای اجرای قانون است وچنانچه نیروی انتظامی کمبودهائی برای اجرای قانون دارد باید این کمبودها برطرف شود . و این حقیقت مسلم هم پذیرفته شده است که برای ایجاد امنیت اجتماعی همانطور که قانونگزار تصویب کرده است در هر دو بعد یعنی  فرهنگی و اجرائی باید اقدام شود و این اقدامات هم باید مستمر و پیوسته باشد و هر نوع گسیختگی به هر دلیل خسارات جبران ناپذیری بدنبال خواهد داشت باندهائی که بطور سازمان یافته در امنیت اجتماعی اخلال می کنند و بودجه های سر سام آوری را در جهت تخریب فرهنگ کشور هزینه می کنند هرگز با ارشادات فرهنگی دست از کار کثیف و آلوده خود بر نخواهند داشت و هیچ راهی برای برخورد اجرائی با این دام گستران فساد و تباهی وجود نخواهد داشت . امّا اینکه در کنار این کار اجرائی باید کارهای فرهنگی هم انجام شود حرف بسیار درستی است ، و نه تنها باید کار فرهنگی انجام شود بلکه اساساً باید پرسید چرا کارهای فرهنگی تعطیل شده که امروز بگوئیم باید کارهای فرهنگی انجام شود کارهای فرهنگی در هیچ زمانی تعطیل نبوده و نباید تعطیل شود بلکه اگر سازمانی و یا تشکیلات فرهنگی در انجام مأموریت های خود کوتاهی کرده و یا می کند مسئول است و باید جوابگو باشد . امّا اگر کسی بیاید و بگوید این سازمانها ونهادهای فرهنگی این صدا سیما و رسانه ها کافی نیستند و یا هماهنگ عمل نمی کنند بله این حرف درستی است کار فرهنگی باید با فرماندهی واحد و هماهنگ و پیوسته و هدف دار انجام گیرد و این محقق نخواهد شد مگر اینکه به توصیه امام راحل آن پیر سفر کرده عمل کنیم و وزارت امر به معروف و نهی از منکر را هرچه زودتر ایجاد کنیم . و تا آن زمان ، ضروریست بدون فوت وقت و بدون اعمال سلیقه های شخصی قانون را اجراء کنیم . و آنچه که مهم است اجرای قانون است ، و چنانچه نیروی انتظامی به هر دلیلی از اجرای قانون استنکاف داشته باشد لزوماً دستگاه دیگری باید این مهم را به انجام برساند               

 


+ نوشته شـــده در دوشنبه 89/3/17ساعــت 8:31 عصر تــوسط عباس | نظر
حزب الشیطان از نظر قران

                           بسم تعالی

حزب الشیطان چه کسانی هستند         

 بر ملا شدن ارتباط تنکاتنگ فتنه گران برانداز با منافقین و سلطنت طلبها و سازمانهای جاسوسی آمریکا و اسرائیل از وقایع عبرت آموزی است که بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری بوقوع پیوست و با دفاع سران فتنه گر از تروریستهای پژاک و اظهارات فاطمه حقیقت جو نماینده اصلاح طلبان در مجلس ششم ، در خصوص هدف مشترک با منافقین و سلطنت طلبها هر چه بیشتر به اثبات رسید و چهره کریه حزب الشیطان را که خداوند متعال در قرآن کریم به افشای آن پرداخته است به تمامه به نمایش گذاشت خداوند در قرآن کریم می فرماید : 1 کسانیکه با کفار و مشرکین علیه مسلمین دوستی می کنند اینها از مسلمین نیستند اینها قسمهای دروغین خود را سپر خود قرار داده اند در حالیکه همچنان خلق را از سیر الهی باز میدارند آری چه جنایتی بالاتر از این که قدرت پرستان ،و زالو صفتان اقتصادی دست در دست سازمانهای جاسوسی آمریکا و اسرائیل و تروریستهای پژاک ، با هدف براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی علیه این ملت مظلوم دست بزنند و انواع توطعه ها را بکاربگیرند . خداوند متعال در نهایت عاقبت این گروه رامشخص کرده و می فرماید ، برای این گروه عذاب خوارکننده ای است و اموال و اولاد آنها نمی توانند آنها را از این عذاب خوارکننده رهائی بخشند. البته هم اکنون ما خواری و ذلت این فتنه گران را مشاهده می کنیم کسانیکه بدروغ خود را پیر و خط امام (ره) می دانند در حالیکه مسبب آتش زدن عکس امام (ره) هستند.کسانیکه خود را پیرو اسلام می دانند و حال آنکه آتش بیار معرکه ای می شوند که هتک حرمت عاشورای اباعبدالله الحسین را بدنبال دارد بله اینها عاقبتشان همان عذاب خوارکننده ای است که خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده است مگر اینکه در پیشگاه ملت توبه کنند و از اعمال جنایت بار خود از درگاه خداوند طلب استغفار و بخشش نمائید

1 – سوره مجادله آیات 15، 16 ،17


+ نوشته شـــده در یکشنبه 89/3/16ساعــت 7:46 صبح تــوسط عباس | نظر
قران
قران
+ نوشته شـــده در پنج شنبه 89/3/13ساعــت 8:29 صبح تــوسط عباس | نظر
قران
قران
+ نوشته شـــده در پنج شنبه 89/3/13ساعــت 8:24 صبح تــوسط عباس | نظر
   1   2      >