سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تصاویر:برخورد با بدحجابی در کوهستانها
پلیس پایتخت طرح تشدید برخورد با بدحجابی و بدپوششی در تفرجگاههای کوهستانی تهران را از بعدازظهر جمعه و همزمان با تعطیلات پایان هفته آغاز کرد.
بی باک، ماموران پلیس کوهستان از بعدازظهر جمعه در ادامه اجرای طرح‌های امنیت محله محور و امنیت اجتماعی و در جهت افزایش احساس امنیت در پایتخت، طرح تشدید برخورد با بدحجابی و بدپوششی و مانکن‌ها را با کمک گشت‌های انتظامی در تفرجگاههای کوهستانی تهران به مرحله اجرا گذاشت.

پلیس کوهستان که از حدود یک سال قبل فعالیت رسمی خود را در تهران آغاز کرده است وظیفه تامین امنیت تفرجگاههای کوهستانی را برعهده دارد.

سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ چندی پیش گفته بود که بیش از 1800 بوستان در شهر تهران وجود دارد که نیروهای پلیس کوهستان در بسیاری از آنها مستقر شده‌اند و هم‌اکنون وضعیت بوستان‌ها و کوهستان‌های اطراف تهران امن است و نیروهای پلیس نیز در این اماکن حضور دارند.

وی تاکید کرده بود که همزمان با آغاز فصل گرما ماموران پلیس کوهستان از عصر تا پاسی از شب در تفرجگاه‌ها و بوستان‌های کوهستانی حضوری پررنگ خواهند داشت و این مناطق را تحت پوشش قرار خواهند داد.

به گزارش ایسنا، ماموران پلیس پایتخت در طرح تشدید برخورد با بدحجابی در تفرجگاههای کوهستانی که به درخواست خانواده‌ها آغاز شده است با زنان بدحجاب و مانکن و مردان بدپوشش برخورد کردند.

اجرای این طرح که پیش از این توسط پلیس کوهستان دنبال می‌شد از بعدازظهر جمعه با تقویت صورت گرفته شدت گرفته است و ماموران پلیس کوهستان با استقرار در اطراف اکثر تفرجگاههای کوهستانی پایتخت مانند توچال، دربند، درکه و ... با افراد بدپوشش برخورد کردند.

پلیس تهران بزرگ اعلام کرده است که اجرای این طرح نیز همانند طرح طرح تشدید برخورد با بدحجابی در پارکها و اماکن تفریحی، علاوه بر روزهای عادی از این پس در روزهای تعطیلی شدت خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، پلیس پایتخت از چند هفته گذشته تا کنون طرح‌های تشدید برخورد با بدحجابی و بدپوششی در میادین، مراکز خرید و پارکها و اماکن تفریحی، رانندگان و سرنشینان بدحجاب در بزرگراه‌ها و معابر درونشهری، سگ گردانی و ایجاد آلودگی صوتی را به مرحله اجرا گذاشته است که اجرای آن‌ها همچنان ادامه دارد. از سوی دیگر بر اساس اعلام فرماندهی انتظامی تهران بزرگ طی روزهای آتی نیز مراحل دیگری از طرح تشدید برخورد با بدحجابی در تهران به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.








Bookmark and Share

ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در شنبه 91/3/6ساعــت 11:14 صبح تــوسط عباس | نظر
تصویر منتشر نشده از درون ضریح مقدس امام هادی علیه السلام

تصویر منتشر نشده از درون ضریح مقدس امام هادی علیه السلام

 

بسمه تعالی

 تصویر حاضر، عکس منتشر نشده ای از درون ضریح مقدس حضرت امام هادی علیه السلام است که توسط یکی از کاربران رجانیوز ارسال شده است.

در این تصویر به ترتیب از بالا، مزار مطهر امام هادی علیه السلام، مزار مطهر حضرت امام حسن عسکری علیه السلام و مزار مطهر حضرت نرجس خاتون، مادر امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف دیده می شود:

 

کد خبر:127339 -


+ نوشته شـــده در جمعه 91/3/5ساعــت 7:11 صبح تــوسط عباس | نظر
BBC:رفتارجلیلی یادآور سیاستمداران بهمن57 است

بسمه تعالی

BBC:‌رفتار‌جلیلی یادآور سیاستمداران‌ بهمن‌57 است

 

بی بی سی فارسی درباره مسئول تیم مذاکره کننده هسته ای ایران می‌نویسد: سیاستمداری که راه رفتن او به سبب پای مصنوعی اش صدمات جنگ ایران و عراق را تداعی می کند و شیوه رفتار ساده اش که رسانه های ایران با انتشار تصاویر پی در پی سعی در تثبیت آن دارند، بیش از هرچیز یادآور رفتار سیاستمداران صدر انقلاب بهمن 1357 است.

 
به گزارش رجانیوز به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»، پایگاه اینترنتی خبری دولتی انگلیس درباره دکتر سعید جلیلی دبیر شورای امنیت ایران تاکید می کند: سعید جلیلی همچون حسن روحانی دوستی نزدیکی با دیپلمات های اروپایی ندارد و مثل علی لاریجانی در توصیف شرایط از تعابیر فلسفی استفاده نمی کند. او حتی انتقاد های آتشین مرسوم از شیوه مذاکراتی پیشین را هم تکرار نمی کند.
 
دیدگاه بنگاه رسانه ای دولتی انگلیس درباره سعید جلیلی چیست می تواند جالب باشد:
 
*هیچ یک از اعضای گروه های پیشین مذاکراتی همچون این گروه آشکارا رفتارهای مذهبی از خود نشان نداده اند. چنانکه آقای جلیلی یک بار هم در دور پیشین مذاکرات استانبول در مسجید سلطان احمد این شهر به نماز جمعه ایستاد. این شاید به دلیل پیوند عمیقی است که او تلاش کرده به صورت تئوریک میان دیپلماسی و دین برقرار کند.
 
* آقای جلیلی تاکنون برای دیدار با نماینده آمریکا در گروه پنج بعلاوه یک، مقاومت زیادی از خود نشان داده است. او با اینکه معاون اروپا و آمریکا در وزارت خارجه ایران بوده از منتقدان سیاست نزدیکی ایران به غرب است.
 
* رسانه های نزدیک به حکومت ایران سعید جلیلی را "هوشمند و نفوذ ناپذیر" می خوانند اما دیپلمات هایی که از نزدیک با او دیدار کرده اند او را فرد آرام و غیر منعطفی توصیف می کنند که هرچند اشاره مستقیمی به پای قطع شده اش نمی کند اما به وضوح غرب را مسبب جنگ ایران و عراق و تجهیز حکومت صدام به سلاح های کشتار جمعی می داند.
 
* اولین گفت گوی اتمی او در ژنو با خاوریر سولانا مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا انجام شد که یک دیپلمات سوسیالیست کهنه کار بود.در جریان جنگ ایران و عراق و عملیات فتح بصره، سعید جلیلی یک پای خود را از دست داد، دیپلمات های اروپایی می گویند که او در این نشست وقتی طولانی را به مرور موضوعات تاریخی از جمله نقش بریتانیا و آمریکا در کودتای بیست و هشتم مرداد 1332 که منجر به سرنگونی محمد مصدق نخست وزیر ملی گرای ایران شد گذارند و افراد هیات را «خسته کرد.»

 


 


+ نوشته شـــده در جمعه 91/3/5ساعــت 7:8 صبح تــوسط عباس | نظر
پایان سه دور مذاکرات فشرده در بغداد/

بسمه تعالی

پایان سه دور مذاکرات فشرده در بغداد/
جلیلی: مذاکرات مفصل بود اما ناتمام ماند/ طرف مقابل بسته‌ای ارائه نکرد/ اشتون: در زمینه راهبرد "گام به گام" مذاکرات را ادامه می دهیم

 

سه دور گفتگوی فشرده و حساس ایران و 1+5 سرانجام پنجشنبه شب به پایان رسید تا به دلیل انفعال طرف مقابل در برابر پیشنهادهای ایران، به گفته سعید جلیلی، گفتگوهای بغداد ناتمام باقی بماند. این در حالی است که نگرانی طرف مقابل از شکست مذاکرات سبب شد تا دور سوم مذاکرات با هدف جلب رضایت طرف ایرانی  از سوی 1+5  درخواست شود.

به گزارش رجانیوز  پس از پایان سه دور فشرده مذاکرات و در شرایطی که سطح پایین دیپلماتیک نمایندگان کشورهای مقابل ایران عملا امکان تصمیم گیری را از این گروه در قبال بسته پیشنهادی ایران گرفته بود، طرف مقابل تلاش کرد تا در دور سوم مذاکرات به نوعی رضایت ایران را جلب کرده و نتیجه گیری از مذاکرات را به دور بعدی که قرار است در 29 و 30 خرداد در مسکو برگزار شود موکول کنند. 
 
این در حالی است که تعجیل اشتون برای ترک سالن کنفرانس خبری و عدم تمایل برای پاسخ به خبرنگاران از شرایط ناخوشایند 1+5  حکایت داشت . چنانکه پیشنهادات ایران 1+5 را در شرایطی قرار داد که نه می‌توانست این پیشنهادات را رد کند و نه امکان قبول آنها را داشت. 
 
در همین حال کاترین اشتون مسئول سیاسیت خارجی اتحادیه اروپا و سرپرست تیم مذاکره کننده 1+5 که ظاهرا تمایل زیادی برای  پاسخ به سوال‌های خبرنگاران نداشت،  در کنفرانس مطبوعاتی بسیار کوتاهی گفت: ما در مورد غنی‌سازی 20 درصد صحبت کردیم و نمی‌خواهم وارد جزئیات در این زمینه شوم.
 
اشتون  ضمن قدردانی از دولت عراق برای برگزاری این دوره از مذاکرات افزود: در این مذاکرات خواستیم، اعتماد‌سازی کنیم ایران پیشنهاد خود را ارائه کرد. ما در 2 روز گذشته جلسات عمومی و دوجانبه برگزار کردیم و دلایلی داریم که پیشرفت حاصل شده است.
 
اشتون ادامه داد: البته یک سری اختلافات باقی مانده و توافق کردیم که مذاکرات را ادامه دهیم.
 
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه دور بعدی گفت‌وگوها در 18 و 19 ژوئن در مسکو برگزار خواهد شد، اظهار داشت: توافق کردیم در مورد راهبرد گام به گام مذاکرات را ادامه دهیم و تلاش کنیم که مشکل را حل کنیم.
 
وی در پاسخ به سوالی با بیان اینکه مذاکره نیازمند زمان است، یادآور شد: در پروسه گام به گام اعتماد‌سازی و امید به وجود می‌آید و می‌توان مسائل را به شکل درست حل کرد. دلایل مشترکی وجود دارد که ما به مذاکرات در آینده ادامه دهیم.
 
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: ما تاریخ و محل ملاقات را تعیین و توافق کردیم با آمادگی کامل در مسکو حاضر شویم و مسائل را در آنجا مورد بحث قرار دهیم.
 
خبرنگار کریستین ساینس مانیتور از اشتون پرسید زمانی که پیشنهادات 1+5 به ایران ارائه شد، این کشور چه واکنشی داشت، گفت: ما در مورد غنی‌سازی 20 درصد صحبت کردیم و نمی‌خواهم وارد جزئیات در این زمینه شوم. ما وجوه مشترکی داریم که می‌توانیم در مورد جزئیات مسئله در گفت‌وگوهای بعدی صحبت کنیم.
 
جلیلی: امروز راهبرد " فشار ـ گفتگو" به راهبرد " همکاری ـ گفتگو" تبدیل شده است
 
سعید جلیلی نیز در میان خبرنگاران حاضر شد تا به صورت مفصل به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد. دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: این گفت‌وگوها بسیار مفصل بود ولی ناتمام ماند. هر دو طرف در این گفت‌وگوها دارای دیدگاه‌ها و پیشنهادات بودند.
 
سعید جلیلی در ابتدای سخنان خود با تشکر از دولت و ملت عراق به خاطر میزبانی این اجلاس گفت: بسیار خوشحال هستیم که امروز کشور عراق بعد از سقوط دیکتاتوری صدام و خروج نیروهای بیگانه در سایه‌ی وحدت و انسجام ملی که دارد در روند سیاسی دموکراتیک خود از جمله درخصوص تامین امنیت داخلی خود آن‌گونه موفق بوده که اکنون عراق دارای جایگاه ارزشمند در منطقه و بین‌الملل است و بدون شک برگزاری این‌گونه اجلاس‌ها در عراق بیانگر اهمیت کشور عراق است و این‌که عراق می‌تواند در صحنه‌های بین‌المللی ایفاگر نقش‌های مهمی باشد و ما عمیقا برای دولت و ملت عراق آرزوی موفقیت‌های بیش‌تر داریم.
 
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران اظهار کرد: در مورد محور هسته‌یی نیز همان‌طور که گفتم بحث‌های طولانی و جدی و اساسی بین دو طرف انجام شد و ما در موضوع همکاری برای برنامه‌ی هسته‌یی ایران پیشنهادات جدی داشتیم و آن‌چه که اهمیت دارد در این گفت‌وگوها به‌خصوص در مورد مسائل هسته‌یی و همکاری‌های هسته‌یی با جمهوری اسلامی ایران و باید مورد اهمیت و توجه قرار بگیرد توجه به حقوق ملت‌ها از جمله حقوق ملت ایران است. ما معتقدیم که دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی حق تمام اعضای ان‌پی‌تی است و شعار ما "انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی برای همه، سلاح هسته‌یی برای هیچ‌کس" است.
 
او با تاکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران طبق ان‌پی‌تی به وظایف خود عمل می‌کند و یک عضو فعال ان‌پی‌تی و مدعی برای خلع سلاح است، افزود: ما می‌گوییم که دستیابی به انرژی صلح‌آمیز برای تمام اعضای ان‌پی‌تی و استفاده از آن یک حق است و باید به آن احترام گذاشت.
 
جلیلی گفت: یکی از مباحث مهم در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی و دستیابی به این انرژی، داشتن چرخه‌ی سوخت و غنی‌سازی است و تاکید داریم که این حق مسلم ماست و ما طبق ان‌پی‌تی حق داشتن انرژی صلح‌آمیز و حق غنی‌سازی اورانیوم را دارا هستیم و بر همین مبنا هرگونه همکاری و بحث در زمینه‌ی همکاری‌های هسته‌یی را قابل قبول می‌دانیم.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، یکی دیگر از موضوعات مهم در این زمینه را بحث جلب اعتماد مردم ایران عنوان و تصریح کرد: مسیر گفت‌وگو برای همکاری‌ها وقتی می‌تواند موفق و رو به جلو باشد که مسیرهای تخریبی به موازات آن نباشد و این یک مقوله‌ی جدی برای ماست.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا در ادامه‌ی این کنفرانس خبری، سعید جلیلی با اشاره به گفت‌وگوهای میان ایران و 1+5 اظهار کرد: در این گفت‌وگوها دو طرف دیدگاه‌های خود را مطرح کردند اما این گفت‌وگوها هنوز تمام نشده است و کم‌تر از یک ماه دیگر در مسکو اجلاس دیگری را خواهیم داشت.
 
او افزود: قرار است کارشناسان در مورد مسائل مورد نظر گفت‌وگو کنند و زمینه را برای گفت‌وگوهای مسکو آماده کنند. امیدواریم با مسیر گفت‌وگو برای همکاری که تنها مسیر برای حرکت‌های این‌چنینی است گفت‌وگوهای موفق و روبه جلوی بیش‌تر از قبل را شاهد باشیم.
 
جلیلی در ادامه در پاسخ به خبرنگار شبکه خبر مبنی بر این‌که هیات‌های مذاکره‌کننده از سوی 1+5 در سطح معاونان شرکت کرده‌اند و قدرت تصمیم‌گیری ندارند، آیا این تاثیری در روند مذاکرات داشته است یا نه؟ گفت: این‌که گفت‌وگوها طولانی شد به دلیل وجود ایده‌ها و موضوعات مختلف بود که دو طرف به صراحت آن‌ها را مطرح کردند و این نشانگر جدی بودن گفت‌وگوهاست.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تصریح کرد: نگاه 1+5 به این گفت‌وگوها به این صورت است که این مذاکرات رو به جلو باشد و ما همواره این موضوع را اعلام کرده‌ایم و حاضریم هم‌اکنون نیز مذاکرات را ادامه دهیم و آمادگی خود را برای ادامه‌ی مذاکرات در فردا نیز اعلام می‌کنیم. حال این مذاکرات می‌تواند در زمینه‌ی هسته‌یی و غیرهسته‌یی باشد که ما برای آن آماده‌ایم.
 
در ادامه‌ی کنفرانس، جلیلی در پاسخ به خبرنگار العراقیه نیز گفت: این‌که طرف مذاکره چه مسائلی را در مذاکرات مطرح کردند باید از خودشان بپرسید. تمام طرف‌های مذاکره با یکدیگر همکاری داشتند و درباره‌ی مسائل مطرح شده صحبت کردیم.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره‌ی نقش عراق اظهار کرد: نقش عراق بسیار مثبت و ایجابی بود و امروز دولت عراق یک دولت ممتاز در صحنه‌ی بین‌المللی است که اجلاس هفت کشور در آن یکی از این نمونه‌هاست. دولت عراق امروز مورد احترام و اعتماد همه‌ی هفت کشور بود. 
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ادامه داد: این‌که در مورد حقوق هسته‌یی ایران چه تضمینی وجود دارد باید بگویم که ما معتقدیم خود ان‌پی‌تی و آژانس باید به عنوان نهادهای قانونی و بین‌المللی تقویت شوند و تقویت این‌ها به این صورت ممکن است که بین تکالیف و حقوق اعضا توازن برقرار باشد و اعضا به همان میزان که به وظایف خود عمل می‌کنند از حقوق برخوردار باشند و این می‌تواند یک مبنای قوی برای استفاده‌ی اعضا از حقوق هسته‌یی خودشان باشد.
 
جلیلی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره‌ی گفت‌وگوهای استانبول یادآور شد: در گفت‌وگوی استانبول دو طرف توافق‌هایی روی چند موضوع داشتند؛ یکی این‌که گفت‌وگو برای همکاری باشد و به صورت یک فرآیند دارای یک مسیر باشد و بر اساس عمل متقابل و گام متقابل صورت گیرد. در مذاکرات بغداد نیز ما بر روی این موضوعات تاکید کردیم.
 
او در پاسخ به سوال دیگری نیز گفت: یکی از بحث‌های اساسی در این گفت‌وگوها پیشنهادهای مختلفی بود که حتی در زمینه‌های هسته‌یی مطرح شد و هم‌چنین بحث‌ها و گفت‌وگوهایی پیرامون مباحث غیرهسته‌یی مورد بحث قرار گرفت و قرار شد در هر دو زمینه کارشناسان به بحث و بررسی بپردازند.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با اشاره به مساله‌ی غنی‌سازی اورانیوم خاطرنشان کرد: ما بارها بیان کرده‌ایم و در این گفت‌وگوها نیز این مساله را مطرح کردیم که غنی‌سازی اورانیوم جزو حقوق مسلم اعضای ان‌پی‌تی است و این موضوعی است که هم در ان‌پی‌تی و هم در بازنگری آن در نیویورک وبا اجماع اعضا مورد تایید قرار گرفت.
 
جلیلی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر حق خود برای استفاده‌ی صلح‌آمیز و به‌خصوص غنی‌سازی اورانیوم تاکید دارد.
 
وی تصریح کرد: آن‌چه جمهوری اسلامی به دنبال آن است بحث استفاده‌ی صلح‌آمیز از انرژی هسته‌یی است. بیش از دو سال پیش ما برای استفاده‌ی صلح‌آمیز به غنی‌سازی اورانیوم با غنای 20 درصد نیاز داشتیم. رآکتور تهران که یک رآکتور تحقیقاتی بود و تولیدات آن مصارف دارویی و درمانی داشت و بیش از یک میلیون بیمار از این داروها استفاده می‌کردند، ما برای سوخت رآکتور به غنی‌سازی 20 درصد نیاز داشتیم. لذا نامه‌ای به مدیرکل وقت آژانس یعنی آقای البرادعی نوشتیم و خواستیم که این سوخت را در اختیار ایران قرار دهد.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ادامه داد: طبق اساسنامه، آژانس وظیفه دارد دسترسی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی را برای اعضا تسهیل کند اما این مساله که صرفا مصارف درمانی داشت با کارشکنی‌هایی مواجه شد و اورانیوم غنی شده 20 درصد را به ما ندادند و این در حالی بود که ما خود دو سال پیش این پیشنهاد را مطرح کردیم که این سوخت را به ما بفروشید ولی آن‌ها امتناع کردند.
 
جلیلی افزود: بر این مبنا سعی کردیم که با ظرفیت بومی خودمان سوخت تولید کنیم و این سوخت را به برکت تلاش دانشمندان ایرانی که متوسط سن آن‌ها برابر با سن انقلاب از زمان پیروزی آن است توانستیم تا 20 درصد غنی‌سازی کرده و به تبدیل آن به مجتمع سوخت دسترسی پیدا کنیم و امروز نیز از این موضوع بیش از یک میلیون بیمار استفاده می‌کنند و کاملا صلح‌آمیز و تحت نظارت آژانس است.
 
او تاکید کرد: در همه‌ی گفت‌وگوها دو طرف مذاکره نیز تاکید داشتند که استفاده‌ی صلح‌آمیز از انرژی هسته‌یی حق ایران است و قابل انکار نیست و ما گفته‌ایم که در این چارچوب می‌توانیم گفت‌وگوها را ادامه دهیم.
 
سعید جلیلی در ادامه‌ی گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که خانم اشتون اعلام کرده ایران راجع به گفت‌وگو در مورد غنی‌سازی 20 درصد و مسائل مرتبط با آن اعلام آمادگی کرده است، گفت: همان‌طور که گفتم ما معتقدیم غنی‌سازی برای مصارف صلح‌آمیز هسته‌یی جزو حقوق مسلم ایران است.
 
وی هم‌چنین در پاسخ به این سوال که با توجه به این‌که دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 در مسکو و در تاریخ 18 و 19 ژوئن خواهد بود و آیا احتمال می‌دهید و این انتظار وجود ندارد که تحریم‌های یکجانبه‌ی برخی از کشورهای عضو این گروه برداشته شود با توجه به این‌که شما تاکید کرده‌اید گفت‌وگوها در صورتی می‌تواند رو به جلو باشد که مسیر تخریب به موازات آن نباشد؟ اظهار کرد: من قبل از آغاز گفت‌وگوها در تهران به صراحت بیان کردم که آن‌چه که امروز به پایان رسیده مسیر فشار علیه ملت ایران است و این مسیر، مسیری بن‌بست و بی‌نتیجه است و آن‌چه که می‌تواند موفقیت را تضمین کند بحث گفت‌وگو و همکاری است و ما توصیه می‌کنیم برای این‌که گفت‌وگوها موفق رو به جلو باشد در راهبرد گفت‌وگو و همکاری عمل شود.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر این‌که آیا در مورد مسائل اقتصادی نیز بحث و گفت‌وگویی صورت گرفت؟ یادآور شد: همان‌طور که اشاره کردم در سه سال پیش در بسته‌ی پیشنهادی ما سه محور برای همکاری و گفت‌وگو مطرح بود که از جمله همکاری‌های اقتصادی به‌خصوص در زمینه‌ی تامین و امنیت انرژی بود.
 
جلیلی با اشاره به ظرفیت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به‌خصوص در زمینه‌ی انرژی و غیر قابل انکار بودن این ظرفیت‌ها، تصریح کرد: این یکی از موضوعاتی است که در اجلاس آینده می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد و در مورد آن گفت‌وگو شود. البته تمام این بحث‌ها همان‌طور که اشاره کردم باید در راهبرد گفت‌وگو و همکاری باشد و راهبرد فشار به پایان خود رسیده است.
 
1+5 نیز در گفت‌وگوها بیان کردند که فتوای مقام معظم رهبری در مورد حرمت سلاح‌های کشتارجمعی یک ظرفیت بزرگ را برای خلع سلاح ایجاد می‌کند
 
او در ادامه با بیان این‌که در این گفت‌وگوها چند بحث اساسی داشتیم، خاطرنشان کرد: مباحثی که ما مطرح کردیم فقط مربوط به فعالیت‌های هسته‌یی ایران نیست. ما در ارتباط با بحث خلع سلاح و محکوم کردن سلاح‌های کشتار جمعی تاکید کردیم؛ چرا که جمهوری اسلامی ایران در این زمینه یکی از مدعیان خلع سلاح است و دو سال پیش نیز در همین راستا اجلاس خلع سلاح را در تهران برگزار کردیم و خود آن‌ها نیز در این گفت‌وگوها بیان کردند که فتوای مقام معظم رهبری در مورد حرمت سلاح‌های کشتارجمعی یک ظرفیت بزرگ را برای خلع سلاح ایجاد می‌کند که فقط محدود به ایران نیست بلکه یک نظریه‌ی دینی است و می‌توان از آن به عنوان یک فرصت در بحث خلع سلاح استفاده شود.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: ما هم‌چنین در مورد حقوق اعضای عضو ان‌پی‌تی نیز تاکید داشتیم که غنی‌سازی اورانیوم برای مصارف صلح‌آمیز حق کشورهای عضو ان‌پی‌تی است و این حق باید مورد احترام باشد. در ان‌پی‌تی برای کشورهای عضو یک حقوق و تکالیفی تعریف شده است و نباید به گونه‌ای عمل کرد که برای هیچ‌یک از اعضا این‌گونه باشد که مثلا تکلیفش بیش‌تر و از حق خود کم‌تر بتواند استفاده کند.
 
وی با بیان این‌که در عرصه‌ی همکاری‌های هسته‌یی عرصه‌های مختلفی وجود دارد که ناظر بر مصارف انسانی،‌دارویی و صلح‌آمیز است و این همکاری‌ها می‌تواند بستری را برای همکاری بین کشورها شکل دهد.
 
جلیلی هم‌چنین در بخش دیگری از این نشست خبری با بیان این‌که بعد از گفت‌وگوهای استانبول آن‌ها برای حرکت در مسیر گفت‌وگو برای همکاری در عرصه‌های مختلف علاقه نشان دادند و ما نیز استقبال کردیم، اظهار کرد: ما تاکید داریم که راهبرد فشار و گفت‌وگو به پایان رسیده و در این دو روز نیز بحث‌های مختلفی انجام شد و باید کمک کنیم که راهبرد گفت‌وگو و همکاری روز به روز تقویت شود.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با بیان این‌که در بسته‌ی پیشنهادی ما که سه سال پیش ارایه دادیم سه محور برای گفت‌وگو پیشنهاد شد از جمله مسائل امنیتی بین‌المللی، سیاسی منطقه‌یی و اقتصادی، خاطرنشان کرد: قبل از گفت‌وگوهای استانبول، در مکاتباتی که بین ما و خانم اشتون صورت گرفت، خانم اشتون در نامه‌ای اعلام کرد که حاضریم در کنار موضوع هسته‌یی ایران، در مورد موضوعات دیگر نیز گفت‌وگو کنیم و این اعلام آمادگی مبنا قرار گرفت و در نشست استانبول نیز این مسیر دنبال شد و ما در دو موضوع و آن‌ها نیز در دو موضوع پیشنهاداتی را مطرح کردند که یکی مبارزه با دزدان دریایی و امنیت دریاها و دیگری مبارزه با مواد مخدر بود.
 


+ نوشته شـــده در جمعه 91/3/5ساعــت 7:3 صبح تــوسط عباس | نظر
نماینده امریکا مانع جمعبندی درونی 1+5
نماینده امریکا مانع جمعبندی درونی 1+5
برآیند مذاکرات در هاله‌ای از ابهام/ نمایندگان 1+5 اختیار کافی برای پاسخ به بسته ایران ندارند

 

برآیند دور اول گفتگوهای تیم ایران و نمایندگان 1+5 در بغداد و دو نشست جلیلی و اشتون در محل مذاکرات حاکی از بی‌برنامگی جدی و دستان خالی نمایندگان گروه1+5 در این مذاکرات است. بی عملی طرف مقابل و سطح پایین نمایندگان حاضر در نشست از نظر جایگاه سیاسی موجب شده است با توجه به ارائه بسته پیشنهادی عملیاتی و گام به گام ایران و نیاز به پاسخی عملیاتی و اجرایی از سوی طرف غربی، سرنوشت مذاکرات امروز در هاله‌ای از ابهام فرو رود.

به گزارش رجانیوز از محل نشست بغداد، در حالی که ایران پیش از این از عزم جدی خود برای ورود عملیاتی به مذاکرات بغداد خبر داده بود، اما برآورد کلی از دور اول گفتگوها و دو دیدار اشتون با جلیلی، حاکی از تاکید طرف غربی بر مباحث کلی گذشته، نداشتن اختیار عمل کافی برای پاسخ به بسته پیشنهادی و در پیش گرفتن راهبرد "مذاکره برای مذاکره" در قبال نشست بغداد است.
این در حالی است که انفعال طرف غربی در مقابل بسته پیشنهادی ایران و تکرار برخی مواضع رسانه‌ای در گفتگوهای دو طرفه بجای بحث‌های اجرایی و عملیاتی، سبب شده است تیم مذاکره کننده ایرانی امید چندانی به نتیجه‌بخش بودن مذاکرات نداشته باشد.
در همین حال مانع تراشی نماینده امریکا در جلسات درونی 1+5 به جمع بندی رسیدن طرف مقابل ایران را با مشکل جدی مواجه کرده است. چنانکه این نکته اعتراض روسیه را نیز به دنبال داشته است. صدای روسیه نیز در گزارشی به این نکته اشاره کرده و از نداشتن پیشنهادی جدید در دستان اشتون گلایه کرده است.
به نظر می‌رسد با وجود ورود جدی ایران به مذاکرات، بی عملی طرف مقابل در پاسخ به بسته ایران و مانع تراشی طرف امریکایی، نتایج مذاکرات امروز در هاله‌ای از ابهام فرو رفت

+ نوشته شـــده در پنج شنبه 91/3/4ساعــت 5:42 عصر تــوسط عباس | نظر
روایترهبریازدلایلادامهجنگپسازفتحخرمشهر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مصاحبه‌ای که در تاریخ 1365/6/29 با عنوان رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع با خبرنگار صدا و سیما انجام دادند، دلایل ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر را بیان کردند.

این مصاحبه که همزمان با سالروز فتح خرمشهر در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای منتشر شده به این شرح است:

سوال: آقاى خامنه‌اى سوالى که مى‌شود مطرح کرد مسئله‌‌ دفاعى بودن جنگ است. ما از ابتداى جنگ و شروع تجاوز عراق اعلام کردیم که در حال دفاع هستیم و بعد از اینکه وارد خاک عراق هم شدیم این مسئله را عنوان مى‌کنیم که باز جنگ ما یک جنگ دفاعى است. شما این مسئله را چگونه تعبیر مى‌کنید؟



بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

جنگ ما از آغاز به صورت دفاع شروع شد و تا این ساعت هم ما در حال دفاع هستیم. علت هم این است که حتى ورود ما به خاک عراق، در ادامه‌‌ دفاع مقدس ماست. البته دشمن طبعاً مایل است که هنگامى که مى‌تواند و احساس قدرت مى‌کند، وارد مرزهاى ما بشود، تا هر وقتى که مى‌تواند در آنجا بماند، ویرانگرى بکند، تخریب بکند، افراد نظامى و غیرنظامى را به قتل برساند، زندگى را ناامن بکند، هر‌وقت هم که تاب نیاورد و نتوانست بماند، برگردد و داخل مرزهاى خودش بشود و ما هم با فداکارى و با توانایى مردم، وقتى که توانستیم او را از مرزها بیرون برانیم، لب مرز بایستیم که مبادا وارد خاک دشمن بشویم و به حریم دشمن مبادا که قدم بگذاریم، این میل دشمن است. اما عقل و منطق انسانى، همچنین احکام اسلامى به ما اجازه‌‌ این را نمى‌دهند.

ما دشمن را باید ببینیم که چگونه دشمنى است. یک وقت دشمنى است که آمده براى گرفتن یک تپه، تصرف یک رودخانه، یک موذى‌گرى مرزى، بعد هم سرکوب مى‌شود برمى‌گردد سرجایش و قضیه تمام مى‌شود. اینجا البته بعد از آنى که دشمن را ما راندیم مسئله تمام شده است. لیکن یک وقت دشمن بناى بر قلدرى و زورگویى دارد. مسئله‌‌ او با بیرون رفتن از مرزها، آن هم با قدرت‌نمایى نیروهاى اسلامى و فداکاریهاى فراوان حل شده و تمام شده نیست.

دشمن خیلى این را مغتنم مى‌شمارد که وقتى قصد تجاوز دارد و وارد خاک مى‌شود، تا جایى که مى‌تواند بماند، بعد هم که رفت بیرون، ما لب مرزها بایستیم او تجدید قواى خودش بکند و هنگامى که باز لازم دانست و مصلحت دانست برگردد، تجاوز خودش را آغاز کند. من یک وقتى یک مثالى زدم، گفتم که دزدى، متجاوزى، وارد خانه‌‌ شما مى‌شود، وارد مزرعه‌‌ شما مى‌شود و ویران مى‌کند، نابود مى‌کند، مى‌دزدد، مى‌کشد.

اگر تحمل کردید که مى‌ماند، اگر تحمل نکردید و با فشار و زور و قدرت‌نمایى او را بیرون کردید، هیچ‌کس به شما نمى‌گوید که شما از خانه‌ات دیگر پا بیرون نگذار، پا توى مزرعه‌‌‌ او یا خانه‌‌ او نگذار که این تجاوز به حریم اوست. نه، عقل به شما حکم مى‌کند که بروید گریبان این دشمن را بگیرید، گلوى او را بفشارید و اولاً: از او بپرسید چرا این کار را کرده و مجازاتش کنید به این کار و ثانیاً: حقتان را بگیرید، آنچه که تضییع شده را از او باز پس بگیرید. این یک حکم عقلى است. این چیزى نیست که این را ما ابداع کرده باشیم. همه‌ انسان‌ها و همه‌‌ فطرتهاى سالم همین جور فکر مى‌کنند. اصولا وارد شدن به حریم خاک دیگران دو نوع است: یک نوع این است که از روى تجاوز، به قصد تصرف و براى زورگویى است؛ این تهاجم است، این تجاوز است. همان‌طور که عراق وارد خاک ما شد. دلیلى براى این کار نداشت.

یک بهانه‌هایى همان اوّل ذکر کردند، اما حتى خودشان هم کاملاً واقف بودند و مى‌دانستند که اینها بهانه است. دنیا هم این را فهمید. لذا بود که همه‌‌ کسانى که توى مسئله جنگ وارد شدند، تا امروز هم به‌ما مى‌گویند، از اوایل هم به ما گفتند که ما مى‌دانیم متجاوز کى است، این تجاوز است. یکجور وارد شدن به خاک دشمن هست که براى استنقاذ حق است، براى گوشمالی دادن به متجاوز است، براى حفظ امنیت است. براى تأمین مرزها از حوادث مشابه بعدى از سوى همین دشمن هست، این را نمى‌شود گفت تجاوز.

بنابراین ما، تا وقتى که در پشت مرزهاى خودمان مى‌جنگیدیم که روشن بود داشتیم دفاع مى‌کردیم از خاک خودمان. آن وقتى هم که وارد خاک عراق شدیم، باز ‌دنباله‌ همین مسئله است. ما مجازات متجاوز و گوشمالی دادن به متجاوز را یکى از هدفهاى ادامه‌‌ جنگ ذکر کردیم و همین هم هست.

البته این را هم باید بگویم که هنوز در مرزهاى ما، همه‌ مناطق از دشمن پاکسازى نشده است. ما هنوز مناطقى را داریم‌ از جمله نفت‌شهر و بخشى از مراکز دیگر مرزىِ ما که هنوز در اختیار دشمن هست و ما ادامه‌‌ جنگمان ولو براى پس گرفتن اینها هم که باشد، یک عمل دفاعى است. اما وقتى اینها را هم پس بگیریم، ما دنبال کردن دشمن و رفتن داخل اعماق خاک او براى گوشمالی دادن او، این را همه، دفاع از خود و مجازات متجاوز مى‌شناسند.

بنابراین دفاعى بودن این جنگ یک چیز واضحى است. البته ما این را گفتیم بارها و همه هم این را قبول کردند از ما که ما قصد ماندن در این مناطق تصرف شده‌‌ از

عراق را نداریم. نه فاو، نه جزیره و نه هیچ نقطه‌‌ دیگر، نقاطى نیست که ما اینها را براى خودمان و جزو خاک خودمان دانسته باشیم. نه اینها مال عراق است، مال مردم عراق است، مال هر رژیم صالحى است که بعدها بر سر کار بیاید در عراق.

فعلاً حرکت ما، حرکتى است که در دفاع از امنیت ما و در دفاع از آرامش و صلحى است که براى زندگى دو همسایه که ما و عراق باشیم، ضرورى و لازم است.


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 91/3/3ساعــت 9:53 صبح تــوسط عباس | نظر
از اسرائیلیات تا واقعیات !

بسمه تعالی

از اسرائیلیات تا واقعیات !

یادداشت پیش روی را می شد به دایره ارزیابی ها پیرامون مذاکرات استراتژیک میان ایران و گروه 1+5 که تا 48 ساعت دیگر در بغداد برگزار خواهد شد اختصاص داد.
اما بیرون از این دایره، صحنه ای قابل رویت است که پرداختن به آن حاوی اهمیتی ویژه است.
آنچه که به موازات نزدیک شدن مذاکرات بغداد آشکارا دیدنی است و نمی توان آن را نادیده گرفت تحرکات و تقلاهای رژیم صهیونیستی علیه ایران است.
به تعبیر روشن تر؛ هر چند در صحنه بین المللی کانون توجهات به مذاکرات بغداد میان ایران و 1+5 معطوف شده است اما در یک ماه گذشته هر چه به زمان مذاکرات نزدیک تر شده ایم سر و صداها و جنجال سازی های نگران آلود سردمداران تل آویو علیه جمهوری اسلامی اوج بیشتری گرفته است.
دستپاچگی و تحرکات عجزآلود رژیم صهیونیستی طی هفته های منتهی به مذاکرات بغداد به گونه ای بوده است که روزنامه صهیونیستی هاآرتص فاش کرد: «اسرائیل نگران پیروزی ایران در مذاکرات بغداد است.»
البته پس از مذاکرات اخیر میان ایران و 1+5 در اسلامبول که یک ماه و نیم پیش انجام شد صهیونیست ها اولین کسانی بودند که با عصبانیت و بدون آنکه قادر باشند خشم خودشان را پنهان نمایند به آن مذاکرات واکنش نشان دادند. بعد از آن و تا فاصله مذاکرات بغداد نیز مقامات رژیم صهیونیستی بیش از همه به میدان آمدند و تلاش کردند تا توجهات را از نفس و متن مذاکرات میان ایران و 1+5 به اسرائیلیاتی علیه ایران اسلامی منحرف نمایند.
مقامات صهیونیستی با آسمان و ریسمان کردن های مضحک و پمپاژ دروغ های پی در پی می کوشیدند این توهم را به افکارعمومی دنیا القاء کنند که یک هولوکاست جدید در راه است و اگر جلوی ایران هسته ای گرفته نشود احتمال وقوع یک فاجعه جدید و قتل عام یهودیان وجود دارد!
در ادامه این سناریو، صهیونیست ها با جنجال سازی و عملیات های روانی و رسانه ای تلاش کردند به کشورهای غربی این پالس را بدهند که صبر تل آویو به پایان رسیده و اگر غرب به اصطلاح ایران هسته ای را مهار نکند این اسرائیل است که در اقدامی یکسویه و یکجانبه گزینه نظامی و حمله به تاسیسات هسته ای را محقق خواهد کرد.
این فضا موقعی به ظاهر ملموس تر شد که دو هفته پیش شائول موفاز رهبر حزب کادیما در مذاکراتی محرمانه به ائتلاف دولت نتانیاهو به رهبری حزب لیکود ملحق شد.
نتانیاهو و موفاز که تا پیش از این مواضعی کاملا متضاد علیه یکدیگر داشتند در نشستی خبری در اورشلیم مدعی شدند که چالش های ناشی از مقابله با ایران، اتحاد میان آنها را در این دولت الزامی کرده است.
طرفه آن که روزنامه اسرائیلی معاریو جمعه دو هفته پیش با انعکاس پررنگ و لعاب پیوستن موفاز به نتانیاهو سعی کرد تا ضرورت حمله اسرائیل به ایران را علت این ائتلاف ارزیابی کند!
معاریو حتی برای این که این ارزیابی را بر مدار واقعیت جا بزند نوشت: «دولت آمریکا نگران است که این هم پیمانی جدید در صحنه سیاست اسرائیل، بستر لازم را برای حمله نظامی اسرائیل به ایران در ماه های آینده آماده کند.» این روزنامه صهیونیستی حتی این ادعا را پیش کشید که؛ «نتانیاهو به اوباما گفته است که برای رسیدن به یک راهکار سیاسی برای حل «معضل هسته ای ایران» فقط زمان محدود دیگری قائل می شود و اوایل پاییز را آخرین ضرب الاجل می داند»!!
در همین خط، نتانیاهو اواخر هفته پیش و تنها 5 روز مانده به مذاکرات بغداد، ایران را به فریبکاری متهم و ادعا کرد: «ایران به دنبال فریب جهان است و مذاکرات بغداد را برای «خرید زمان» می خواهد».
در آخرین جنجال سازی رژیم صهیو نیستی علیه ایران و با هدف به حاشیه رفتن مذاکرات بغداد، سایت دبکا نزدیک به موساد مدعی شد که به متنی دست پیدا کرده است که نشان می دهد ایران و آمریکا در مورد مسئله هسته ای توافقاتی کرده اند. اکنون سؤال اصلی این است که اینگونه تحرکات و شلتاق کاری های رژیم صهیونیستی در آستانه مذاکرات بغداد با چه هدفی است؟ و آیا آرایش سیاسی جدید در اسرائیل وضعیت حمله به ایران را نشان می دهد؟!
در این باره چند نکته قابل اعتناست:
1- رژیم صهیونیستی در 15 ماه گذشته و در فضای قیام ها و انقلاب ها و تحولات منطقه در بستر بیداری اسلامی بیش از پیش در انزوا و استیصال قرار گرفته است. 
در اینجا چند نکته ظریف و دقیق وجود دارد؛ اول این که به رغم مراکز پژوهشی و امنیتی متعدد اسرائیلی، تل آویو قادر نبود تحولات شکل گرفته در منطقه را پیش بینی نماید. 
دوم این که متحدین استراتژیک اسرائیل مانند «مبارک» سقوط کردند و از همین روی، در امنیتی که مصر در دوره حسنی مبارک برای اسرائیل در صحرای سینا و نوار غزه تامین کرده بود اکنون یک خلل جدی ایجاد شده است. امروز مصر قطع صادرات گاز به اسرائیل را در پیش گرفته است و انقلابیون مصری خواهان لغو پیمان ننگین کمپ دیوید هستند. بنابراین رژیم صهیونیستی اکنون با مانور بر موضوع ایران و به اصطلاح برجسته کردن و مسئله دار کردن برنامه هسته ای ایران می خواهد از شتاب فزاینده و حرکت پیش رونده تحولات منطقه بکاهد و این تحرکات و قشقرق بازی ها به خاطر فرار از باتلاق اضمحلال و افول است که از قضا شواهد و قرائن غیرقابل خدشه نشان می دهد تل آویو بیشتر فرو می رود تا این که خود را از باتلاق نابودی نجات دهد.
این نکته را نیز باید به نکته قبلی علاوه کرد که صهیونیست ها در فضای تحولات منطقه اذعان و اعتراف دارند که ایران اسلامی الگو و الهام بخش حرکت ها و انقلاب های ملت های منطقه است. اکنون اگر ایران اسلامی با این ظرفیت بالا از مذاکرات موفق بیرون بیاید و از حقوق هسته ای خود عقب ننشیند- که قطعا نمی نشیند- الهام بخشی ایران مضاعف نخواهد شد؟
2- اما این که رژیم صهیونیستی گزینه نظامی علیه ایران را مطرح می کند و حتی آرایش سیاسی خود را یکپارچه برای حمله به ایران نشان می دهد با واقعیت منطبق نیست. چرا؟
اول؛ همچنان که صهیونیست ها نتوانستند تحولات منطقه را پیش بینی نمایند و کماکان از عمق دگرگونی ها و تغییرات بنیادین ارزیابی درستی ندارند؛ همین سردرگمی و استیصال مضاعف دلیل ساده ای است که نشان می دهد رژیم صهیونیستی نمی تواند دست به حمله ای بزند که نسبت به عواقب و پیامدهای آن جاهل است. جالب است که میشائیل لودر اسلام شناس آلمانی در کتاب تازه خود تصریح می کند طرفی که به ایران حمله کند آینده اش را قمار کرده است. اینگونه به میدان جنگ آمدن یک ریسک بسیار خطرناک برای صهیونیست ها است که هر روز تحولات شتابان منطقه این ریسک و خطرپذیری را تا جایی افزایش داده که حمله آنها یک حماقت خواهد بود. به تعبیر ایندیپندنت طرح حمله اسرائیل علیه ایران در شرایط کنونی «بلوف قرن» است.
دوم اینکه آرایش سیاسی اسرائیل و پیوستن موفازی که تا روز قبل از ائتلاف، نتانیاهو را «دروغگویی کارکشته» می خواند پیش از آنکه به خاطر موضوعی به نام ایران باشد ناشی از اوضاع بهم ریخته داخلی در رژیم صهیونیستی است. بنابراین حتی رسانه های صهیونیستی و غربی اذعان می کنند نظرسنجی ها نشان می دهد علت پیوستن موفاز به نتانیاهو به خاطر غرض های شخصی او بوده است.
ناظران می گویند وضعیت حزب کادیما بسیار بغرنج است و موفاز تنها خواسته است از سقوط حزبش به طور کامل جلوگیری کند و به تعبیری آن را یک «زیگزاگ سیاسی» تفسیر می کنند.
از سوی دیگر؛ نتانیاهو و ایهود باراک که معمولاً دیدگاه جنگجویانه علیه ایران را دنبال می کنند به خاطر آنکه بر مخالفان گزینه جنگ با ایران به صورت روانی و صوری پیشی بگیرند از پیوستن موفاز بهره برداری سیاسی کرده اند.
گفتنی است؛ در آستانه مذاکرات بغداد، مئیر داگان رئیس پیشین موساد با شمار دیگری از مقامات سابق امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و اروپا (جیمز وولسی رئیس اسبق سیا، آگوست هنینگ رئیس سازمان اطلاعات و امنیت مخفی آلمان، چارلز گاتری رئیس پیشین ستاد مشترک نیروهای مسلح انگلیس، کریستن سیلوربرگ سفیر پیشین آمریکا در اتحادیه اروپا و مارک والاس سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل) طرحی را در جهت مخالفت با حمله نظامی به ایران ارایه کرده اند.
و بالاخره اینکه بارها و به کرات صهیونیست ها گزینه حمله به ایران را به بهانه برنامه هسته ای پیش کشیدند اما هر بار دست از پا درازتر عقب نشینی کردند.
زمستان سال 90 اوج نغمه سرایی های صهیونیست ها برای حمله به ایران بود. انگار مقامات کودک کش رژیم صهیونیستی فراموش کرده اند چطور بر طبل حمله کوبیدند و چطور ذلیلانه عقب نشستند تا جایی که حرف زدن و شعار حمله به ایران در کابینه نتانیاهو به طور رسمی ممنوع شد.
و اما در این میان آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار است توان نظامی و تکنولوژیک ایران اسلامی است و صهیونیست ها می دانند و بارها نیز بیرون از بلوف های مسخره خود به آن اعتراف کرده اند که موجودیت رژیم صهیونیستی در صورت کمترین حماقت علیه ایران، آتش گرفته، دود شده و از میان خواهد رفت.
حسام الدین برومند


+ نوشته شـــده در دوشنبه 91/3/1ساعــت 7:23 صبح تــوسط عباس | نظر
<   <<   6   7