سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نشنال اینترست: آمریکا قرار است در عراق چند بار به ایران ببازد؟!
یک نشریه آمریکایی تأکید کرد ایران و آمریکا برای نفوذ در عراق نمی‌جنگند چرا که ایران قبلا در چنین جنگی پیروز شده است.

نشریه «نشنال اینترست» در تحلیلی تصریح کرد: مدافعان حضور نظامی آمریکا در عراق استدلالشان این است که این اقدام آمریکا نفوذ کافی برای تحت فشار قرار دادن مالکی برای به کارگیری شیوه حکومت‌داری فراگیرتری را فراهم خواهد کرد. این ادعای عجیب و غریبی است. آمریکا زمانی که حضور نظامی بلندمدتی در عراق داشت نتوانست مالکی را وادار به پیروی کند.
این نشریه می‌افزاید: یک دلیل که ایالات متحده باید اجازه دهد ایران عراق را نجات دهد این است که ایران بیشتر از واشنگتن به این هدف متعهد است. در حالی که ممکن است آمریکا و ایران منافع مختلفی در تعادل طایفه‌ای در عراق داشته باشند. حمله هوایی آمریکا تنها به دولت عراق کمک خواهد کرد که نیروهای داعش را شکست دهد. کنترل داعش بر قسمت‌هایی از عراق قطعا به نفع آمریکا نیست و در عین حال خطری بالقوه برای ایران خواهد بود. تهران هرگز اجازه نمی‌دهد که دولت عراق توسط سلفی‌ها سرنگون شود. پس در بهترین حال مداخله نظامی آمریکا تنها می‌تواند همان چیزی را به ارمغان آورد که ایران هرگز تحمل نمی‌کند. اما اگر از گذشته درس بگیریم ایران به احتمال زیاد تاثیر بیشتری در حمایت از دولت مالکی خواهد داشت.
 نشنال اینترست نوشت: ایران تنها چند سال بعد از انقلاب اسلامی و در حالی که درگیر جنگ با صدام حسین بود توانست با نفوذ در لبنان گروهی را تشکیل دهد که اکنون قوی‌ترین نیروی سیاسی و نظامی این کشور است. به طور مشابه با وجود تعهدات بسیار آمریکا به عراق پس از تهاجم سال 2003  و نیروهای قدس ایران در زمان حضور آمریکا در این کشور بارها و در موارد مختلف از آنها پیشی گرفتند. ایران مدتها پیش از خروج نیروهای آمریکایی از عراق خود را به قدرت برتر در عرصه این کشور تبدیل کرده بود.
این نشریه آمریکایی ادامه می‌دهد: اخیرا هم حضور نیروهای قدس سپاه در سوریه توانست اوضاع را به نفع بشار اسد برگرداند. به طور خلاصه، ایران نه تنها مانند آمریکا منافعی ضروری در عراق دارد بلکه نشان خط سیری از موفقیت‌های اثبات شده را در درگیری‌های خاورمیانه از خود ثبت کرده است. آمریکا هم می‌تواند چنین چیزی را بگوید؟
نشنال اینترست اضافه کرد: اعتراض اصلی نسبت به اجازه نجات عراق به ایران این است که این کار نفوذ تهران در بغداد را تقویت خواهد کرد. شاید! اما ایران در حال حاضر هم کنترل لازم بر دولت عراق را دارد و دشوار است که ببینیم چنین اقدامی نفوذ بیشتری را برای ایران به همراه داشته باشد. در حقیقت پیش از سرنگونی صدام، مالکی و بسیاری از رهبران ارشد عراقی برای دهه‌ها با ایران و حزب‌الله همکاری داشتند. این ایرانی‌ها بودند که توانستند مالکی را پس از انتخابات 2011 در این سمت نگه دارند. در عوض مالکی از تمدید توافقنامه وضعیت نیروها با ایالات متحده خودداری کرد. نخست‌وزیر عراق همچنین اعتنایی به درخواست‌های مکرر آمریکایی‌ها برای توقف همکاری با ایران برای دفاع از دولت سوریه نکرد... واقعیت این است که ایران و ایالات متحده دیگر بر سر نفوذ در بغداد نمی‌جنگند. ایران پیش از این برنده این جنگ بوده است. ایالات متحده با سرنگون کردن صدام در سال 2003 و به قدرت رساندن شیعیان، عراق را در یک سینی نقره‌ای به ایران تقدیم کرد.

+ نوشته شـــده در شنبه 93/3/31ساعــت 9:48 صبح تــوسط عباس | نظر
واکنش علامه مصباح یزدی به درس دینشناسی رئیس جمهور ، رئیس مؤسسه

بسمه تعالی

واکنش جالب علامه مصباح یزدی به درس دین‌شناسی رئیس جمهور

به گزارش بی باک، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی که به مناسبت سالگرد شهدای مؤتلفه اسلامی صورت گرفت، با اشاره به این‌که دغدغه افراد برای رفع آسیب‌ها و خطراتی که نظام اسلامی را تهدید می‌کند، مقدس است، اظهار داشت: اما این‌که انسان در برابر این خطرها، تهدیدات، کج اندیشی‌ها و کج رفتاری ها، باید چه کند و وظیفه فردی، گروهی و اجتماعی او چیست، بحث دیگری است که فهمیدن آن ساده نیست و آیه یا روایت متواتری در این زمینه برای شناخت جزئیات رفتار در چنین شرایطی هم نداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی علامه مصباح یزدی، ایشان با اشاره به این‌که در این زمینه دو گونه نگاه جزئی و فراگیر به این مسائل و خطرات وجود دارد، اظهار داشت: در نگاه جزئی به مشکلات و تهدیدها، هر کس با توجه به نوع تفکر و محیطی که با آن سروکار دارد، برداشت می‌کند، به عنوان نمونه یک طلبه، مخالفت با احکام شرع را تهدید تلقی می‌کند؛ یک نظامی، تهدیدهای نظامی که متوجه کشور است را مد نظر قرار می‌دهد؛ یک سیاستمدار نحوه تعامل و آشتی با دنیا یا مقابله با آن را مورد توجه قرار می‌دهد. هنرمندان نیز توجه شان بیشتر به هنر است.
 
 
وی با اشاره به این‌که جزئی نگری برای اصلاح جامعه کافی نیست، اظهار داشت: در این نوع نگاه هر کس جزئی از تهدیدات را مدنظر قرار می‌دهد و گاه این اجزاء ظاهرا هیچ ارتباطی با هم ندارند، در حالیکه جامعه، به مثابه یک پیکر واحد است که همه بخش‌ها ولو ظاهرا به هم ربطی نداشته باشند، اما از یک مرکز مدیریت می‌شوند. لذا نیاز به یک نگاه فراگیر به معنای تدبیر در امور جامعه، هماهنگی بخش‌های مختلف و نظارت بر اجرای قوانین نیاز است که می‌توان عنوان این نگاه فراگیر را سیاست گذاشت.
 
عضو خبرگان رهبری با اشاره به این‌که با جزئی نگری نسبت به مسائل، می‌توان لیستی از مشکلات را در اجزاء مختلف تهیه کرد، اظهار داشت: از طرفی همه این اجزاء به نحوی در سیاست دخالت دارند، و از طرف دیگر سیاست‌های کلی بخش‌های مختلف کشور را که وظایف خود را در آن اجزاء بر عهده دارند، جهت دهی می‌کند.
 
وی با اشاره به مسأله گرانی، آن را یکی از مشکلاتی ذکر کرد که در همه دنیا حتی آمریکا نیز مطرح است و هر دولتی در کشور ما نیز که بر سر کار بیاید، قصد سامان دادن به مسائل اقتصادی را دارد.
 
آیت الله مصباح با یادآوری هدف انقلاب اسلامی، اظهار داشت: هر چند لازمه تشکیل نظام اسلامی، تأمین مسائل اقتصادی جامعه است، اما باید توجه داشت که مهمترین معضل و مسأله در کشور ما، اقتصاد و مادیات نیست، بلکه همان هدفی است که به خاطر آن، انقلاب صورت گرفت.
 
عضو خبرگان رهبری افزود: اگر قرار بود مشکل اصلی ما، اقتصاد و مادیات باشد، که در این صورت اگر انقلاب نمی‌کردیم، بهتر بود، چرا که در آن زمان نه تحریمی دامن گیر ملت ایران بود و نه مشکل انرژی هسته‌ای داشتیم و الآن در وضعیت پیشرفته تری بودیم، چرا که از همان زمان قراردادهایی برای صنعت هسته‌ای منعقد شده و در حال اجرا بود.
 
وی با اشاره به اینکه، انقلاب اسلامی، انقلابی با ماهیت فرهنگی بود و نه اقتصادی، اظهار داشت: فرهنگ همان باورها و ارزش‌هایی است که زیربنای رفتارهای آدمی است و هر آسیبی که تا کنون به ما رسیده، از همین ناحیه بوده است.
 
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که وجود جوان‌های پاکی که جان خود را برای پیروزی و حفظ انقلاب، فدا کردند، محصول کارهای فرهنگی بوده و نه اقتصادی، اظهار داشت: تکیه کلام امام(ره)، از روز اول نهضت، اسلام بود و اگر زمانی هم بر می‌آشفت، به خاطر این بود که برای اسلام احساس خطر می‌کرد و این نگاه تا آخرین لحظات عمر امام(ره) ادامه داشت، اما برخی مسئولین کم‌کم اسلام را فراموش کردند، به نحوی که وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، قید اسلامی را قیدی تشریفاتی تلقی کرده بود و بزرگترین دستاورد فرهنگی وزارت متبوع خود را آزادی می‌دانست که متأسفانه نمونه‌ای از چنین سخنانی را در وزیر فعلی و همکارانشان نیز شاهد هستیم.
 
وی با بیان این‌که این اظهارات بر گرفته از تفکر سکولاریسم است اظهار داشت: سکولاریسم، همان مسأله‌ای است که در زمان اصلاحات در سخنرانی هایشان بیان کرده، ترویج کردند و کتاب‌ها درباره آن نوشتند و البته هنوز هم می‌گویند و برخی سخنان دولتمردان فعلی نیز نشخوار سخنان اصلاح طلبان است.
 
عضو خبرگان رهبری با اشاره به این‌که این عده باور ندارند که اسلام عامل سعادت دنیا و آخرت است و محتوای اسلام، فرهنگی است، اظهار داشت: برخی از افراد همواره شعار داده و دائم از لفظ «مقام معظم رهبری» دم می‌زنند، اما در عمق دل، اصلا ولایت‌فقیه را قبول ندارند، بلکه عمیقا باور دارند تنها راه نجات بشریت، ایدئولوژی لیبرال و دموکراسی لیبرال است، هر چند در این قالب، دین هم محدود به نماز، روزه، سینه زنی و روضه‌خوانی می‌تواند، وجود داشته باشد.
 
وی ادامه داد: اگر دین منحصر در نماز و روزه و سینه زنی بود، پس چرا انقلاب شد؟ مگر روضه خوانی از درون کاخ به صورت مستقیم پخش نمی‌شد؟ مگر در زمان شاه، قرآن منتشر نمی‌شد؟ مگر حتی در ماه‌های رمضان از سحر تا صبح صدای مناجات‌ها بلند نبود؟ اگر اسلام همین بود، چرا امام(ره) نسبت به اسلام احساس خطر کرد؟
 
این استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: این‌که شخصی بگوید عده‌ای دین را نمی‌شناسند و متوهم هستند، در همین مسأله ریشه دارد. چون این عده، دین خود را با الهام از فرهنگ غربی تفسیر می‌کنند و شناخت آنها نسبت به دین، به گونه‌ای نیست که امام(ره) آن را معرفی کرد. بله، ما دینی را که آن‌ها می‌گویند، نمی‌شناسیم، ما دینی را می‌شناسیم که امام(ره) به ما یاد داده است و برای آن انقلاب شده و خون‌های زیادی به خاطر آن فدا شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: اگر باور داریم که تنها عامل سعادت ما، دین است و باید به نظام اسلامی نگاهی فراگیر داشت و نه جزئی، اولین قدمی که باید برداشته شود، شناخت اسلام و تلاش برای اجرای آن در جامعه است. یعنی در وهله اول باید آن دینی که امام(ره) برای آن احساس خطر کرد، را به خوبی شناخت و فرهنگ اسلام را زنده کرد. البته اصل این وظیفه بر عهده روحانیت و دین شناس‌های واقعی است که دین را به همان معنایی که امام(ره) فهمیده بود، بشناسند و به میدان بیایند، وگرنه دین شناسان قلابی به میدان آمده و دین را هرگونه می‌خواهند به مردم می‌فهمانند.
 
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به گذشت بیش از 35 سال از انقلاب اسلامی بر لزوم آسیب شناسی فرهنگی در این زمینه تأکید و خاطر نشان کرد: بسیاری از کسانی که در طول نهضت، منبرها رفته و سخنرانی‌ها کردند، قلم زده و مقاله‌ها نوشتند، زندان رفته و شکنجه‌ها شدند، عقب گرد کرده اند! حتی به یاد دارم اولین کسانی را که سعی می‌کردند در سخنرانی هایشان در مسجد اعظم قم یا تهران، حتی با استدلال به آیات قرآن، عنوان امام را برای امام خمینی(ره) ترویج کنند و امروز برخی از آنها برگشته‌اند؟ کسانی که برای جهاد و شهادت، سخنرانی‌های پرشور داشتند، امروز عقب گرد کرده‌اند. لذا یک گروه پویا و زنده باید به آسیب شناسی پرداخته و عواملی را که سبب شده تا وضع به اینجا برسد، شناسایی کند و راهکاری برای مقابله با این آسیب‌ها و قرار گرفتن در مسیر صحیح ارائه کند.
 
علامه مصباح یزدی در ادامه افزود: بعد از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی، عده‌ای فرهنگ را همان ساز و تنبور می‌دانند و پیشرفت در هنر را ساخت فیلم‌هایی می‌دانند که بتوانند در جشنواره‌های غربی پذیرفته شوند، ولو این‌که فیلمسازان آن و محتوای فیلم ها، ضد اسلام و انقلاب اسلامی باشد.
 
وی افزود: اکثریت دولتمردان وقتی از توسعه نام می‌برند، آرمانشان آمریکا، هرچند یکی از ایالت‌های سطح پایین  آن است. یعنی آروزی نهایی آن‌ها این است که بتوان از امکانات و تجهیزات آنها استفاده کرد و آنها ما را جزء خود بدانند. چنین تفکری است که سبب شده رفتار دولتمردان به جایی برسد که می‌بینید.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که با چند منبر رفتن و سخنرانی نمی‌توان فکر چنین افرادی را عوض کرد، افزود: اگر قرار بود با سخنرانی و نوشتن مقاله، تفکرشان عوض شود، بهترین نمونه، سخنرانی‌های موجود امام(ره) و صحیفه امام است، که نه تنها بر آن‌ها اثر نمی‌گذارد، بلکه سعی دارند تا ریشه تفکرات امام را بزنند. همان گونه که به صورت تلویحی و با گفتن این‌که برخی مسائل که در اول انقلاب صورت گرفت، درست نبود و یا انقلابی بودن به معنای بالا رفتن از دیوار نیست، برخی تصمیمات و مواضع امام(ره) را اشتباه می‌دانند و مثلا تسخیر لانه جاسوسی را کاری بسیار اشتباه می‌دانستند و مواضع امام(ره) در این قضیه را زیر سئوال می‌برند.
 
وی ادامه داد: وقتی افرادی مبانی دینی خود را سال‌ها در حوزه‌های علمیه شناخته‌اند، و با چند سال حضور در آمریکا یا انگلیس، این چنین تغییر کرده‌اند، چگونه می‌توان انتظار داشت که با چند سخنرانی تفکرشان عوض شود؟ البته آن‌ها دشمن قسم خورده اسلام نیستند، اما فکرشان عوض شده و اتفاقا دشمن هم وقتی زمینه را مساعد دیده، روی فکر آن‌ها کار کرده است، لذا دین را به گونه‌ای تفسیر می‌کنند که در راستای تفکرشان است.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به این‌که گاه بسیاری از مغالطات هم صورت می‌گیرد تا این تفکر در جامعه حاکم شود و این امور در زمان اصلاحات نیز رواج داشت، ادامه داد: وقتی رهبری تا این اندازه بر مسأله فرهنگ تأکید کرده و امسال را به این نام، نامگذاری می‌کنند، عده‌ای فرهنگ را همان خواست مردم بیان می‌کنند که دولت باید برای تحقق آنها بکوشد. گاه نیز گفته می‌شود مگر اسلام مخالف توسعه است؟ مگر اسلام مخالف آزادی است؟ و سخنانی از این قبیل. در حالیکه اسلام مخالف آزادی و توسعه نیست، اما عملی که آنها انجام می‌دهند، کاملا مخالف اسلام است. این به خاطر نوع نگاه سکولار است که بر اساس این نگاه، تفکر امام(ره)، تفکری ارتجاعی و عقب مانده تلقی می‌شود.
 
وی با اشاره به این‌که باید راهی پیدا کرد تا تفکر صحیح اسلام در مسئولین حاصل شود، اظهار داشت: باید دنبال برنامه‌ریزی برای آینده بوده و کادرسازی کرد. حد اقل برنامه‌ریزی شود تا در آینده این سیر نزولی و دور شدن از ارزش‌های اسلام، استمرار پیدا نکند.
 
عضو خبرگان رهبری در ادامه با یادآوری ذکاوت و بصیرت آیت‌الله شهید بهشتی به نقل خاطره‌ای از او پرداخت و اظهار داشت: ایشان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال کادرسازی نیروهای انقلابی بود که بعد از سرنگونی رژیم شاهنشاهی بتوانند مناصب کلیدی را در دست بگیرند و بر اساس اسلام حرکت کنند. حتی سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کارهای علمی و تحقیقی برای حکومت اسلامی انجام می‌داد. لذا ما هم باید از هم اکنون شرایط آینده را رصد کرده و برای آن برنامه ریزی و کادرسازی کنیم.

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 93/3/28ساعــت 7:50 عصر تــوسط عباس | نظر
آتش سنگین ارتش و مردم عراق بر سر داعش ارتش عراق از میان بیش از ی
ارتش عراق از میان بیش از یک میلیون داوطلب نبرد با داعش، ده‌ها هزار جوان را مسلح و به جبهه‌ها اعزام کرد.


به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه‌های عراقی اعلام کردند، بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در پاسخ به فراخوان مرجعیت نجف اشرف به مراکز نظامی مراجعه کردند و خواستار اعزام به مناطق حضور تروریست‌های داعش شدند تا با آنها بجنگند. شماری از ورزشکاران شهر نجف نیز به صف مبارزه با داعش پیوستند.
به گزارش بی‌بی‌سی، صدها هزار نفر مردم پایتخت و شهرهای بزرگ عراق از جمله بغداد، کربلا، نجف و تل‌عفر در حمایت از مرجعیت تظاهرات کردند و ده‌ها هزار جوان راهی جبهه‌ها شدند.
نیروهای نظامی و مردمی در جدیدترین نبردها توانستند بخش‌‌‌های تحت اشغال غرب موصل، بیجی، الشرقاط، العظیم و  کل منطقه الاسحاقی و شهر الضلوعیه را از لوث تروریست‌‌های داعش پاکسازی کنند.
طی این حملات و بمباران‌های مکرر نیروی هوایی عراق، بیش از 400 تروریست کشته و ده‌‌ها نفر دیگر زخمی شدند.
عملیات نیروهای «پیشمرگه» نیز در مناطق مرزی میان کردستان عراق و استان‌های نینوا، کرکوک و صلاح‌الدین ادامه دارد و نیروهای پیشمرگه ضرباتی را به عناصر داعش وارد کردند. «مسعود بارزانی» رئیس منطقه خودمختار کردستان عراق هم اعلام کرد، نیروهای پیشمرگه مانع ورود داعش به کردستان خواهند شد. 
شدیدترین بمباران ارتش علیه تروریست‌ها دیروز در شمال شهر تکریت رخ داد؛‌ در این حمله علاوه بر هلاکت شمار زیادی تروریست، 10 تن از رهبران رژیم بعثی سابق عراق  نیز  کشته شدند. جسد  پسر «عزت الدوری» معاون دیکتاتور سابق عراق نیز در میان کشته‌شدگان دیده شده است.
از بغداد نیز خبرگزاری فارس گزارش داد، شبه‌نظامیان داعش تلاش می‌کنند از سه محور به این شهر نزدیک شوند، اما تاکنون تلاش‌های آنها نتیجه نداده است. وزارت کشور عراق نیز اعلام کرد بغداد 100 درصد امن است و امکان ورود تروریست‌ها وجود ندارد.
اما، برخی مناطق شهر موصل همچنان در اختیار عناصر داعش است؛ تروریست‌ها امام جماعت مسجد جامع این شهر را به شهادت رساندند و جسد وی را نیز تکه‌تکه کردند.11روحانی دیگر نیز در این شهر شهید شدند.
تروریست‌های داعش که اخیرا چند فروند هلی‌کوپتر را از یک پایگاه نظامی شهر موصل به غنیمت گرفته بودند، دیروز با یک فروند از همین هلی‌کوپترها به یک پایگاه ارتش در شهر سامرا حمله کردند.
شبکه «العربیه» نیز با اشاره به سرنگونی یک هلی‌کوپتر ارتش عراق به دست عناصر داعش، گزارش داد که شبه نظامیان داعش به موشک‌های ضد هوایی و دوش پرتاب مجهز شده‌اند.
عربستان اصلی‌ترین تامین‌کننده سلاح داعش در عراق و سوریه است.
«ترکی الفیصل» رئیس سابق دستگاه امنیتی عربستان که در شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا سخن می‌گفت، به جای آنکه تروریست‌‌های داعش را سرزنش کند، نخست‌وزیر عراق را مسئول رخدادهای جاری در این کشور دانست!
«نوری مالکی»‌ نخست‌وزیر عراق، که برای زیارت حرمین عسکریین(ع) به سامرا رفته بود، خطاب به تروریست‌های اجاره‌ای داعش گفت: تا چند ساعت دیگر دست داوطلبان مقابله با تروریسم به شما خواهد رسید. نخست‌وزیر عراق افزود: از سامرا و از کنار حرم امامین عسکریین(ع) نابودی تروریسم را آغاز خواهیم کرد. وی خطاب به مردم، و فرماندهان ارتش و نیروهای امنیتی نیز گفت: به حرف‌های کسانی که از شیعه یا سنی بودن سخن می‌گویند گوش ندهید. فتاوای مرجعیت عالی شیعیان و علمای اهل سنت برای همه عراقی‌ها و برای  دفاع از وطن است و اکنون همه جهان با ماست تا با داعش مقابله کنیم.
وی تصریح کرد: اکنون تکفیری‌های داعش لباس طایفه‌ای به تن کرده‌اند، اما ما لباس ملی و اتحاد به تن می‌کنیم.
«عمار حکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق دیروز گفت: عراق را به گورستان عناصر تروریستی داعش تبدیل می‌کنیم. حکیم که لباس رزم بر تن داشت،‌ افزود: عراق به دوران گذشته و دیکتاتوری و کودتای نظامی برنمی‌گردد.
آیت‌الله «بشیر نجفی» از مراجع عراق نیز گفت، هر کس با تروریست‌ها نبرد کند، مجاهد فی‌سبیل‌الله است و هر کس کشته شود، شهید است، علمای اهل سنت شهر بصره هم ضمن دعوت از مردم برای پیوستن داوطلبانه به ارتش، نبرد با داعش را یک وظیفه شرعی و اخلاقی دانستند.
«صدرالدین قبانجی» خطیب جمعه نجف نیز از مردم عراق خواست، از ارتش و نیروهای امنیتی این کشور در برابر داعش حمایت کنند.
سایر رویدادها
* باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، واشنگتن به عراق نیروی نظامی اعزام نخواهد کرد.
* دارالفتوای مصر اقدامات داعش در عراق را خدمت به دشمنان اسلام دانست.
* آلمان اقدامات داعش در عراق را به شدت محکوم کرد.
* دولت‌های ترکیه، اردن و بحرین از اتباع خود  خواستند خاک عراق را ترک کنند.

+ نوشته شـــده در یکشنبه 93/3/25ساعــت 12:34 عصر تــوسط عباس | نظر
داعش چگونه متولد شد و حامیانش چه کسانیاند؟این گروه همانطور که از

بسمه تعالی

این گروه همانطور که از نامش پیدا است، در عراق و سوریه فعال است، و سرکرده این گروه تروریستی "ابوبکر البغدادی" نام دارد.

ابوبکر البغدادی
http://www.jahannews.com/images/docs/files/000364/nf00364478-2.jpg


* نحوه پیدایش داعش

گروه "دولت اسلامی در عراق" در 15 اکتبر 2006 و پس از نشست شماری از گروه‌های مسلح در عراق شکل گرفت. در این نشست "ابوعمر البغدادی" به عنوان سرکرده آن تعیین شد.
این گروه از زمان تشکیل در سال 2006 عملیات و حملات تروریستی بسیار را در عراق برعهده گرفت.

پس از هلاکت "ابوعمر البغدادی" در 19/4/2010 "ابوبکر البغدادی" به عنوان جایگزین وی معرفی شد.
با روی کار آمدن ابوبکر البغدادی، دامنه عملیات و حملات این گروه تروریستی وسعت گرفت و همزمان با آغاز بحران در سوریه، عناصر این گروه در سوریه نیز فعال شدند.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000364/nf00364478-1.jpg



* تشکیل "جبهه النصره" در سوریه

گروه "جبهه النصره لاهل الشام" در اواخر سال 2011 و با آغاز بحران و جنگ در سوریه به عنوان شاخه گروه "دولت اسلامی در عراق" تشکیل شد و به سرعت به یکی از گروه‌های مطرح در این عرصه تبدیل گشت.

عناصر جبهه النصره در حال قتل سوریها
http://www.jahannews.com/images/docs/files/000364/nf00364479-3.jpg


سرانجام در 9/04/2013 ابوبکر البغدادی سرکرده "دولت اسلامی در عراق" در پیامی صوتی ادغام "جبهه النصره" و "دولت اسلامی در عراق" را اعلام کرد تا بدین ترتیب گروه "دولت اسلامی در عراق و شام" شکل بگیرد.

عناصر "داعش" از اواخر دسامبر 2013 و اوایل سال 2014 و با آغاز عملیات نیرهای ارتش عراق برای پاکسازی الانبار، وارد شهر فلوجه در این استان شدند.

* هدف از تأسیس داعش


پس از تشکیل گروه "توحید و جهاد" به سرکردگی "ابومصعب الزرقاوی" در سال 2004 و بیعت او با "اسامه بن لادن" سرکرده سابق "القاعده"، این گروه به شاخه سازمان القاعده در عراق تبدیل شد.

این گروه با گسترش عملیات خود به یکی از قدرتمندترین گروه‌های تروریستی در عراق تبدیل شد، تا اینکه الزرقاوی در سال 2006 در اظهاراتی ضبط شده به صورت مصور از تشکیل "شورای مجاهدین" به سرکردگی "عبدالله رشید البغدادی" خبر داد.

پس از هلاکت زرقاوی در سال 2006 "ابوحمزه المهاجر" به عنوان سرکرده این گروه تعیین شد. در پایان آن سال نیز گروه "دولت اسلامی عراق" به ریاست "ابوعمر البغدادی" تشکیل شد.

در19/04/2010 نیروهای مشترک عراقی و آمریکایی در عملیاتی در منطقه "الثرثار" منزلی را که "ابوعمر البغدادی" و "ابوحمزه المهاجر" در آن پناه گرفته بودند، هدف قرار دادند. با شدت گرفتن تبادل آتش، جنگنده‌ها آن منزل را بمباران کردند که در نتیجه آن این دو تروریست از پای در آمدند.
اجساد این دو تروریست در معرض دید عموم گذاشته شد.

یک هفته بعد این گروه در بیانیه‌ای در اینترنت به هلاکت این دو تروریست اذعان کرد و پس از حدود 10 روز "ابوبکر البغدادی" به عنوان جانشین و سرکرده جدید تعیین شد. "الناصر لدین الله سلیمان" نیز به عنوان وزیر جنگ معرفی شد.

* مناطق حضور عناصر "داعش"

عناصر داعش در مناطق محدودی از برخی استانهای عراق به ویژه استان "الانبار" حضور دارند و عملیات تروریستی در کل عراق را پوشش می دهند. بر اساس گزارشها و آمار منتشر شده، داعش در نیمه دوم سال 2013 نزدیک به 1400 خانه را در عراق منفجر و ویران کرد.

داعش در عراق
http://www.jahannews.com/images/docs/files/000364/nf00364479-2.jpg



طی این حملات 1996 نفر کشته و 3021 نفر زخمی شدند. عناصر داعش در 20 خرداد 93 در اقدامی بی سابقه به موصل مرکز استان نینوا یورش برده و ظرف چند ساعت این شهر را تصرف کردند. آنان همچنین چند روستا در صلاح الدین را تحت کنترل خود در آوردند.

سلاح ها و مهمات و تجهیزات کشف شده از عناصر داعش بیانگر گستردگی حمایت های خارجی از این گروه تروریستی در عراق است. دولت عراق بارها عربستان را به حمایت از این تروریستها در عراق متهم کرده است.

نحوه ورود عناصر داعش به سوریه و محل استقرار آنها

عناصر داعش در سوریه در مناطقی از استانهای "رقه"، "حلب"، "حومه لاذقیه"، "ریف دمشق"، "دیرالزور"، "حمص"، "حماه"، "حسکه" و "ادلب" پراکنده هستند و در برخی از این مناطق نیز کنترل کامل را به دست گرفته‌اند. تصمیم این گروه تروریستی برای تحت کنترل در آوردن دیگر گروه های مسلح در سوریه به درگیریهای خونباری میان این گروه های تروریستی منجر شده است.

* اختلاف داعش و جبهه النصره از کجا شروع شد

ایمن الظواهری
http://www.jahannews.com/images/docs/files/000364/nf00364479-1.jpg


با آغاز اختلافات و درگیری‌ها بین عناصر جبهه النصره و داعش در سوریه، سرانجام "ایمن الظواهری" سرکرده القاعده تصمیم "ابوبکر البغدادی" رئیس گروه دولت اسلامی در عراق برای ادغام گروه خود با جبهه النصره را لغو کرد.

الظواهری تأکید کرد که فعالیتهای "دولت اسلامی در عراق" فقط به عراق منحصر شود.
ولی این موضوع برای سرکرده داعش خوشایند نبود، به صورتیکه البغدادی، در نواری صوتی اعلام کرد که با درخواست ایمن الظواهری، برای لغو گروه داعش و جدایی از جبهه النصره، مخالف است.

وی گفت: "گروه دولت اسلامی عراق و شام تا زمانی که نبض ما می‌زند و خون در رگ‌هایمان جاریست باقی خواهد ماند و ما حاضر به عقب نشینی و چانه زدن نیست."

* حامیان داعش چه کسانی هستند


عناصر گروه داعش مانند "جبهه النصره" از بی رحم ترین تروریستهای حاضر در سوریه و عراق هستند. فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده از جنایتهای این گروه تروریستی موجب شد که حامیان گروه‌های مسلح در سوریه مدعی شوند که از این گروه حمایت نمی‌کنند. حتی برخی گروه‌ها نیز برای افزایش دریافت حمایتهای بین المللی خود را مخالف این گروه جلوه داده و با داعش وارد جنگ شده‌اند.

با توجه به گستردگی کمک‌های مالی، تسلیحاتی و لجستیکی که با آغاز جنگ در سوریه به این کشور سرازیر شده است؛ تلاش گروه‌های مسلح به ویژه داعش برای دستیابی هرچه بیشتر به این کمکها و سلطه بر گروه‌های دیگر شدت گرفت که این امر موجب آغاز جنگ و درگیری گروه‌های مسلح با یکدیگر شد.

اما با وجود اعلام برائت حامیان گروه‌های مسلح از داعش و جبهه النصره، کمکهای حامیان خارجی همچنان به دست این دو گروه می‌رسد. این کمکها در قالب حمایتهای مالی، تسلیحاتی، لجستیکی، اطلاعاتی، آموزشی و غیره از سوی حامیانی مانند عربستان و قطر و ترکیه به همراه چند کشور غربی، موجب ادامه جنگ و ویرانی در سوریه شده است.

تابعیت و هویت اعضای داعش پس از کشف اجساد و یا دستگیری اعضای این گروه تروریستی نشان می دهد که بیشتر این تروریستها با همکاری برخی طرفهای منطقه ای از عربستان، لیبی، یمن و چند کشور دیگر جمع آوری و سازماندهی شده اند.

سلاح و مهمات و تجهیزات این گروه نیز بیانگر حمایت گسترده مالی و تسلیحاتی طرفهای منطقه‌ای مانند عربستان و قطر از این گروه تروریستی است.

* فرماندهی و تشکیلات

گروه داعش یک ساختار سازمانی دارد که متشکل از امرای مناطق و مجالس "شورای مجاهدین" و فرماندهان عملیاتی است اما این امور سازمانی و تشکیلاتی به طور کاملا محرمانه است و برخی پژوهشگران امور سیاسی اشاره می کنند که فرماندهان داعش در سوریه از امرای شبکه القاعده در عراق دنباله روی می کنند.


+ نوشته شـــده در شنبه 93/3/24ساعــت 11:6 صبح تــوسط عباس | نظر
داعش چگونه متولد شد و حامیانش چه کسانیاند؟ +تصویر تاریخ انتشار :
بسمه تعالی
داعش چگونه متولد شد و حامیانش چه کسانی‌اند؟
+تصویر
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 خرداد 1393 ساعت 10:29
JPEG Image
JPEG Image
JPEG Image
 
"دولت اسلامی در عراق و شام" یا "داعش " گروه مسلحی است که با تفکرات سلفی افراطی و تروریستی، این روزها عراق و سوریه را ناآرام کرده است.
داعش چگونه متولد شد و حامیانش چه کسانی‌اند؟
گروه بین‌الملل جهان نیوز: این گروه همانطور که از نامش پیدا است، در عراق و سوریه فعال است، و سرکرده این گروه تروریستی "ابوبکر البغدادی" نام دارد.

ابوبکر البغدادی
http://www.jahannews.com/images/docs/files/000364/nf00364478-2.jpg

* نحوه پیدایش داعش

گروه "دولت اسلامی در عراق" در 15 اکتبر 2006 و پس از نشست شماری از گروه‌های مسلح در عراق شکل گرفت. در این نشست "ابوعمر البغدادی" به عنوان سرکرده آن تعیین شد.
این گروه از زمان تشکیل در سال 2006 عملیات و حملات تروریستی بسیار را در عراق برعهده گرفت.

پس از هلاکت "ابوعمر البغدادی" در 19/4/2010 "ابوبکر البغدادی" به عنوان جایگزین وی معرفی شد.
با روی کار آمدن ابوبکر البغدادی، دامنه عملیات و حملات این گروه تروریستی وسعت گرفت و همزمان با آغاز بحران در سوریه، عناصر این گروه در سوریه نیز فعال شدند.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000364/nf00364478-1.jpg


* تشکیل "جبهه النصره" در سوریه

گروه "جبهه النصره لاهل الشام" در اواخر سال 2011 و با آغاز بحران و جنگ در سوریه به عنوان شاخه گروه "دولت اسلامی در عراق" تشکیل شد و به سرعت به یکی از گروه‌های مطرح در این عرصه تبدیل گشت.

عناصر جبهه النصره در حال قتل سوریها
http://www.jahannews.com/images/docs/files/000364/nf00364479-3.jpg

سرانجام در 9/04/2013 ابوبکر البغدادی سرکرده "دولت اسلامی در عراق" در پیامی صوتی ادغام "جبهه النصره" و "دولت اسلامی در عراق" را اعلام کرد تا بدین ترتیب گروه "دولت اسلامی در عراق و شام" شکل بگیرد.

عناصر "داعش" از اواخر دسامبر 2013 و اوایل سال 2014 و با آغاز عملیات نیرهای ارتش عراق برای پاکسازی الانبار، وارد شهر فلوجه در این استان شدند.

* هدف از تأسیس داعش


پس از تشکیل گروه "توحید و جهاد" به سرکردگی "ابومصعب الزرقاوی" در سال 2004 و بیعت او با "اسامه بن لادن" سرکرده سابق "القاعده"، این گروه به شاخه سازمان القاعده در عراق تبدیل شد.

این گروه با گسترش عملیات خود به یکی از قدرتمندترین گروه‌های تروریستی در عراق تبدیل شد، تا اینکه الزرقاوی در سال 2006 در اظهاراتی ضبط شده به صورت مصور از تشکیل "شورای مجاهدین" به سرکردگی "عبدالله رشید البغدادی" خبر داد.

پس از هلاکت زرقاوی در سال 2006 "ابوحمزه المهاجر" به عنوان سرکرده این گروه تعیین شد. در پایان آن سال نیز گروه "دولت اسلامی عراق" به ریاست "ابوعمر البغدادی" تشکیل شد.

در19/04/2010 نیروهای مشترک عراقی و آمریکایی در عملیاتی در منطقه "الثرثار" منزلی را که "ابوعمر البغدادی" و "ابوحمزه المهاجر" در آن پناه گرفته بودند، هدف قرار دادند. با شدت گرفتن تبادل آتش، جنگنده‌ها آن منزل را بمباران کردند که در نتیجه آن این دو تروریست از پای در آمدند.
اجساد این دو تروریست در معرض دید عموم گذاشته شد.

یک هفته بعد این گروه در بیانیه‌ای در اینترنت به هلاکت این دو تروریست اذعان کرد و پس از حدود 10 روز "ابوبکر البغدادی" به عنوان جانشین و سرکرده جدید تعیین شد. "الناصر لدین الله سلیمان" نیز به عنوان وزیر جنگ معرفی شد.

* مناطق حضور عناصر "داعش"

عناصر داعش در مناطق محدودی از برخی استانهای عراق به ویژه استان "الانبار" حضور دارند و عملیات تروریستی در کل عراق را پوشش می دهند. بر اساس گزارشها و آمار منتشر شده، داعش در نیمه دوم سال 2013 نزدیک به 1400 خانه را در عراق منفجر و ویران کرد.

داعش در عراق
http://www.jahannews.com/images/docs/files/000364/nf00364479-2.jpg


طی این حملات 1996 نفر کشته و 3021 نفر زخمی شدند. عناصر داعش در 20 خرداد 93 در اقدامی بی سابقه به موصل مرکز استان نینوا یورش برده و ظرف چند ساعت این شهر را تصرف کردند. آنان همچنین چند روستا در صلاح الدین را تحت کنترل خود در آوردند.

سلاح ها و مهمات و تجهیزات کشف شده از عناصر داعش بیانگر گستردگی حمایت های خارجی از این گروه تروریستی در عراق است. دولت عراق بارها عربستان را به حمایت از این تروریستها در عراق متهم کرده است.

نحوه ورود عناصر داعش به سوریه و محل استقرار آنها

عناصر داعش در سوریه در مناطقی از استانهای "رقه"، "حلب"، "حومه لاذقیه"، "ریف دمشق"، "دیرالزور"، "حمص"، "حماه"، "حسکه" و "ادلب" پراکنده هستند و در برخی از این مناطق نیز کنترل کامل را به دست گرفته‌اند. تصمیم این گروه تروریستی برای تحت کنترل در آوردن دیگر گروه های مسلح در سوریه به درگیریهای خونباری میان این گروه های تروریستی منجر شده است.

* اختلاف داعش و جبهه النصره از کجا شروع شد

ایمن الظواهری
http://www.jahannews.com/images/docs/files/000364/nf00364479-1.jpg

با آغاز اختلافات و درگیری‌ها بین عناصر جبهه النصره و داعش در سوریه، سرانجام "ایمن الظواهری" سرکرده القاعده تصمیم "ابوبکر البغدادی" رئیس گروه دولت اسلامی در عراق برای ادغام گروه خود با جبهه النصره را لغو کرد.

الظواهری تأکید کرد که فعالیتهای "دولت اسلامی در عراق" فقط به عراق منحصر شود.
ولی این موضوع برای سرکرده داعش خوشایند نبود، به صورتیکه البغدادی، در نواری صوتی اعلام کرد که با درخواست ایمن الظواهری، برای لغو گروه داعش و جدایی از جبهه النصره، مخالف است.

وی گفت: "گروه دولت اسلامی عراق و شام تا زمانی که نبض ما می‌زند و خون در رگ‌هایمان جاریست باقی خواهد ماند و ما حاضر به عقب نشینی و چانه زدن نیست."

* حامیان داعش چه کسانی هستند


عناصر گروه داعش مانند "جبهه النصره" از بی رحم ترین تروریستهای حاضر در سوریه و عراق هستند. فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده از جنایتهای این گروه تروریستی موجب شد که حامیان گروه‌های مسلح در سوریه مدعی شوند که از این گروه حمایت نمی‌کنند. حتی برخی گروه‌ها نیز برای افزایش دریافت حمایتهای بین المللی خود را مخالف این گروه جلوه داده و با داعش وارد جنگ شده‌اند.

با توجه به گستردگی کمک‌های مالی، تسلیحاتی و لجستیکی که با آغاز جنگ در سوریه به این کشور سرازیر شده است؛ تلاش گروه‌های مسلح به ویژه داعش برای دستیابی هرچه بیشتر به این کمکها و سلطه بر گروه‌های دیگر شدت گرفت که این امر موجب آغاز جنگ و درگیری گروه‌های مسلح با یکدیگر شد.

اما با وجود اعلام برائت حامیان گروه‌های مسلح از داعش و جبهه النصره، کمکهای حامیان خارجی همچنان به دست این دو گروه می‌رسد. این کمکها در قالب حمایتهای مالی، تسلیحاتی، لجستیکی، اطلاعاتی، آموزشی و غیره از سوی حامیانی مانند عربستان و قطر و ترکیه به همراه چند کشور غربی، موجب ادامه جنگ و ویرانی در سوریه شده است.

تابعیت و هویت اعضای داعش پس از کشف اجساد و یا دستگیری اعضای این گروه تروریستی نشان می دهد که بیشتر این تروریستها با همکاری برخی طرفهای منطقه ای از عربستان، لیبی، یمن و چند کشور دیگر جمع آوری و سازماندهی شده اند.

سلاح و مهمات و تجهیزات این گروه نیز بیانگر حمایت گسترده مالی و تسلیحاتی طرفهای منطقه‌ای مانند عربستان و قطر از این گروه تروریستی است.

* فرماندهی و تشکیلات

گروه داعش یک ساختار سازمانی دارد که متشکل از امرای مناطق و مجالس "شورای مجاهدین" و فرماندهان عملیاتی است اما این امور سازمانی و تشکیلاتی به طور کاملا محرمانه است و برخی پژوهشگران امور سیاسی اشاره می کنند که فرماندهان داعش در سوریه از امرای شبکه القاعده در عراق دنباله روی می کنند.

+ نوشته شـــده در شنبه 93/3/24ساعــت 11:0 صبح تــوسط عباس | نظر
توافق هستهای با ایران برای لغو تحریمها کافی نیست رهبران مجلس نما
رهبران مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهور آمریکا صراحتا اعلام کردند که حتی با دستیابی به توافق جامع نیز تحریم‌های ضد ایرانی لغو نخواهند شد.
به گزارش تسنیم  به نقل از جروزالم‌پست؛ رهبران مجلس نمایندگان در نامه‌ای به باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کردند توافقی با ایران که برنامه هسته‌ای این کشور را محدود کند از نظر کنگره برای برداشتن تحریم‌های  ایران کافی نیست.
اد رویس، نماینده جمهوری‌خواه کنگره از کالیفرنیا و رئیس‌ کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان، و الیوت انگل، نماینده ارشد دموکرات از نیویورک، در نامه‌ای نقش کنگره در هر نوع توافق هسته‌ای با ایران بالاخص در حوزه تسهیل یا لغو تحریم‌‌ها علیه این کشور را به کاخ سفید یادآوری کردند.
در این نامه که تنها در اختیار  رسانه صهیونیستی جروزالم‌پست قرار گرفته است انگل با اشاره به آنچه که در گذشته با عنوان «الزامات حداقلی دستیابی به یک توافق خوب» معرفی می‌کرد، اعلام کرد که هر گونه توافق «نیاز به تصویب کنگره دارد.»
در این نامه اعلام شده است که «یک تحریم انحصارا هسته‌ای در قانون آمریکا وجود ندارد. تقریبا تمام تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران با پیشبرد برنامه موشکی، تشدید پشتیبانی از تروریسم بین‌المللی، و دیگر برنامه تسلیحات غیرمتعارف نیز ارتباط دارند.»
در ادامه این نامه چنین اعلام شده است: «پایان دائمی و قابل راستی‌آزمایی تمام این فعالیت‌‌ها - نه تنها برخی از آن‌ها- از جانب ایران، پیش‌شرط لغو دائمی بسیاری از تحریم‌هایی است که توسط کنگره اعمال شده‌اند.»
در این نامه اعلام شده که جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در جلسه استماع اخیر در برابر کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان، تأیید کرده که هر نوع تسهیل تحریم‌‌ها باید بر اساس قانون با رضایت کنگره صورت بپذیرد.
رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا  نیز مدعی شد هر توافقی با ایران باید شامل نابودی هزاران سانتریفیوژ و تعطیلی تاسیسات آب سنگین اراک باشد. 
رابرت منندز  در جلسه استماع این کمیته درباره توافق هسته‌ای با ایران گفت: هر گونه توافقی با ایران باید شامل برچیده شدن هزاران سانتریفیوژ، نابودی بخش اعظم اورانیوم با غنای پایین ایران و تعطیل شدن راکتور آب سنگین اراک و تعطیلی فعالیت‌های گسترده توسعه و تحقیق ایران باشد.
همچنین دنیس راس، دیپلمات سابق در دولت‌های کلینتون، بوش و اوباما در این جلسه  گفت که باور او رسیدن به توافق جامع بعید است.
وی افزود:(آیت الله) خامنه‌ای حاضر نیست برنامه هسته‌ای ایران به عقب برگردد همچنین مذاکره کنندگان ایرانی تا کنون هیچ اشاره‌ای به اینکه قادر به پذیرش این عقبگرد هستند از خود نشان نداده‌اند.

+ نوشته شـــده در شنبه 93/3/24ساعــت 10:49 صبح تــوسط عباس | نظر
بنزین (گفت و شنود) گفت: بالاخره ماجرای بنزین وارداتی که میگفتند

بسمه تعالی

بنزین (گفت و شنود)

د

 


گفت: بالاخره ماجرای بنزین وارداتی که می‌گفتند آلوده نیست و بنزین تولید داخل که ادعا می‌کردند سرطان‌زاست به کجا کشید؟!
گفتم: خانم ابتکار، با وجود آن که کمیسیون انرژی مجلس یک هفته به ایشان مهلت داده بود تا اسناد و دلایل خود را برای آلوده بودن بنزین داخلی ارائه کند، تاکنون هیچ سندی ارائه نکرده است.
گفت: ولی ایشان به عنوان رئیس سازمان محیط‌زیست گفته است، اسناد آزمایش‌های داخلی نشان می‌دهد که بنزین تولید داخل سرطان‌زاست!
گفتم: مثل اینکه فراموش کرده چند روز قبل معاون ایشان اعلام کرده بود تاکنون هیچ آزمایشی روی بنزین تولید داخل انجام نشده است.
گفت: اگر دلیل و سند و آزمایشی دارند چرا به مراکز مربوطه و مسئول ارائه نمی‌دهند و به جای آن، ادعای خود را در مصاحبه با خبرنگاران مطرح می‌کنند؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! شخصی در پیاده‌رو، زیر نور چراغ برق دنبال چیزی می‌گشت، پرسیدند چه می‌کنی؟ گفت؛ سوئیچ ماشینم را درون خانه گم کرده‌ام. پرسیدند، پس چرا توی پیاده‌رو دنبال آن می‌گردی؟جواب داد؛آخه اونجا تاریکه  ولی اینجا روشن‌تره!

+ نوشته شـــده در پنج شنبه 93/3/22ساعــت 10:51 صبح تــوسط عباس | نظر
بنزین (گفت و شنود) گفت: بالاخره ماجرای بنزین وارداتی که میگفتند
گفت: بالاخره ماجرای بنزین وارداتی که می‌گفتند آلوده نیست و بنزین تولید داخل که ادعا می‌کردند سرطان‌زاست به کجا کشید؟!
گفتم: خانم ابتکار، با وجود آن که کمیسیون انرژی مجلس یک هفته به ایشان مهلت داده بود تا اسناد و دلایل خود را برای آلوده بودن بنزین داخلی ارائه کند، تاکنون هیچ سندی ارائه نکرده است.
گفت: ولی ایشان به عنوان رئیس سازمان محیط‌زیست گفته است، اسناد آزمایش‌های داخلی نشان می‌دهد که بنزین تولید داخل سرطان‌زاست!
گفتم: مثل اینکه فراموش کرده چند روز قبل معاون ایشان اعلام کرده بود تاکنون هیچ آزمایشی روی بنزین تولید داخل انجام نشده است.
گفت: اگر دلیل و سند و آزمایشی دارند چرا به مراکز مربوطه و مسئول ارائه نمی‌دهند و به جای آن، ادعای خود را در مصاحبه با خبرنگاران مطرح می‌کنند؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! شخصی در پیاده‌رو، زیر نور چراغ برق دنبال چیزی می‌گشت، پرسیدند چه می‌کنی؟ گفت؛ سوئیچ ماشینم را درون خانه گم کرده‌ام. پرسیدند، پس چرا توی پیاده‌رو دنبال آن می‌گردی؟جواب داد؛آخه اونجا تاریکه  ولی اینجا روشن‌تره!

+ نوشته شـــده در پنج شنبه 93/3/22ساعــت 10:38 صبح تــوسط عباس | نظر
اشغال موصل، غلتیدن داعش در تله امنیتی گروه تروریستی داعش روز دوش
گروه تروریستی داعش روز دوشنبه حرکت خود را برای تصرف «موصل» مرکز استان نینوا آغاز کرد و پس از یک نبرد محدود موفق به تصرف کامل این شهر گردید.


 این شهر که در حدود 400 کیلومتری شمال بغداد واقع شده دارای ترکیب جمعیتی کردی- سنی است و از آغاز بحران عراق در سال 1382 به مرکز اصلی تحرک گروه‌های تروریستی تبدیل شد و از این رو طی چند سال اخیر، دولت عراق در هیچ زمانی بر شهر موصل و استان نینوا سیطره واقعی نداشتند. مسئولین این استان عمدتا از میان دو گروه وابسته به حزب اسلامی به رهبری ایاد سامرایی که دارای گرایش اخوانی است و جبهه گفت‌وگوی میهنی به رهبری صالح مطلک انتخاب شده‌اند. این در حالی است که این دو حزب همواره متهم بوده‌اند که با تروریست‌ها علیه دولت مرکزی عراق همکاری می‌کنند کما اینکه به همین دلیل طارق الهاشمی رهبر سابق حزب اسلامی از سوی یک دادگاه در عراق به اعدام محکوم شد ولی با حمایت سه کشور ترکیه، قطر و عربستان از مهلکه گریخت.
کم نیستند تحلیلگرانی که با اشاره به سرعت سقوط موصل معتقد شده‌اند که این حاصل تبانی مسئولین عرب استان با داعش و همداستانی آنان در اشغال موصل است.
در این میان دور ماندن بخش شرقی موصل که دست کردها می‌باشد بر خیانت مسئولین محلی تاکید می‌کند. اعدام رئیس پلیس موصل از سرفرماندهی نظامی دجله که تحت فرمان نوری المالکی نخست‌وزیر می‌باشد نیز به همین دلیل صورت گرفته است.
هفته گذشته «داعش» با تکیه بر 5000 نیرو و با برآورد حمایت مردمی در سامرا از اقدام علیه شیعیان و نقاط مقدس آنان به سامرا هجوم برد ولی ارتش عراق و مدافعان حرم امامین عسکریین- علیهم‌السلام- کمتر از نیمروز بر آنان چیره شده و ضربات زیادی را متوجه آنان کردند. این موضوع نشان می‌دهد که حرکت «داعش» بیش از آنکه بر قدرت نظامی و چریکی استوار باشد بر عملیات روانی استوار می‌باشد از این رو وزارت دفاع عراق دیروز طی بیانیه‌ای مردم را نسبت به ترفندهای روانی داعش هشدار داد. یک فعال رسانه‌ای عرب هم دیروز فاش کرد که بعضی از شبکه‌های تلویزیونی و سایت‌های اینترنتی وابسته به عربستان، یک روز پیش از حمله داعش به موصل تصاویری پخش کرده و به بزرگنمایی قدرت این گروه تروریستی پرداخته‌اند. این فعال عرب اظهار داشت که در واقع موصل در یک عملیات رسانه‌ای سقوط کرد نه در عملیات واقعی نظامی. سرعت داعش در سیطره بر استانداری و بانک مرکزی موصل به خوبی از یک تبانی کثیف خبر می‌دهد چرا که عراق و شهر حساس موصل در شرایطی نبوده که استانداری و فرماندهی نظامی محلی از احتمال جدی وقوع حمله به استانداری بی‌خبر و یا هشدارهای لازم را دریافت نکرده باشند.
در عین حال واکنش بخش کردنشین موصل و پیشمرگه‌های کرد نیز از نوعی ناهماهنگی غیرموجه حکایت می‌کنند. گزارشات بیانگر آن است که نیروهای پیشمرگه که در مناطق کردی استقرار دارند با این توجیه که برای مقابله با تروریست‌ها در بخش غربی موصل منتظر دستور مسعود بارزانی رئیس منطقه کردنشین عراق هستند، وارد عمل نشده‌اند و این در حالی است که مسئولان پیشمرگه‌ها گفته‌اند اگر داعش وارد منطقه شرقی موصل که کردنشین است شوند، پیشمرگه‌ها بطور اتوماتیک وارد عمل می‌شوند.
اعلام حالت فوق‌العاده
عصر روز سه‌شنبه پس از آنکه بخش غربی موصل به تصرف داعش درآمد، نوری‌المالکی فرمانده کل قوای عراق درخواست اعلام حالت فوق‌العاده از سوی پارلمان کرد تا ارتش بتواند با دست بازتری علیه تروریست‌ها وارد عمل شود. اگرچه درخواست مالکی هنوز در مجلس مطرح نشده است اما واکنش‌های شخصیت‌های مختلف شیعی، سنی و کردی عراق و نیز واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بیانگر موافقت عمومی با این درخواست می‌باشد کما اینکه رهبران سنی عراق شامل اسامه نجیفی رئیس پارلمان، ایاد السامرایی نماینده مجلس و رئیس حزب اسلامی، صالح مطلک عضو پارلمان و شخصیت‌های مذهبی سنی عراق از عملیات ارتش علیه تروریست‌ها حمایت کرده‌اند.
ستاد فرماندهی عملیات دجله تحت رهبری نوری المالکی که به منظور مقابله با خطرات امنیتی و نظامی استانهای غربی عراق شکل گرفته است، در روز سه‌شنبه آماده‌باش نظامی داد و به آن دسته از نیروهای ارتشی که در خلال بحران موصل به مرخصی رفته‌اند خواست به سرعت به مراکز نظامی مراجعه نمایند. در عین حال «الموسوی» یکی از فرماندهان ارتش عراق با اشاره به ضعف نیروهای ارتش در حمایت از موصل بر ضرورت بازبینی در ساختار نیروهای امنیتی برای آزاد کردن موصل تاکید کرد. سرلشکر «عبدالامیر الزیدی» فرمانده ستاد عملیات دجله وعده داد که ضمن کنترل حرکت داعش، به زودی بخش غربی موصل را از اشغال تروریست‌ها خارج می‌کند. کما اینکه وزارت دفاع عراق نیز دیروز از اعزام نیروهای ویژه به شهر موصل برای نابود کردن عناصر داعش خبر داد.
اعلام حالت فوق‌العاده به ارتش عراق و نوری مالکی کمک می‌کند تا با بسیج کلیه امکانات وارد عمل شده و دست بازتری در برخورد با تروریست‌ها داشته باشد چه اینکه در شرایط عادی سلسله قوانین داخلی و خارجی - با توجه به اینکه عراق هنوز بطور رسمی از ذیل بند 7 منشور سازمان ملل خارج نشده است- اقدامات نظامی را با کندی مواجه می‌کند.
واکنش‌های داخلی در عراق
حمله داعش به موصل که دومین شهر مهم عراق به حساب آمده و دارای اعتبار صنعتی و اقتصادی بالایی می‌باشد، صفوف داخلی عراق را که طی سالهای اخیر دستخوش پراکندگی‌هایی شده بود بهم نزدیک کرده است. در این میان رهبران شیعیان ضمن دعوت به همبستگی، صفوف منسجم خود را به نمایش گذاشته‌اند. صدور بیانیه از سوی دفتر حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی، صدور بیانیه مقتدا صدر و تلاش ویژه عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی نشانه‌های واضحی از همگرایی برای حل بحران در عراق به حساب می‌آید. در این میان حکیم در تماس با شخصیت‌های شیعه، سنی و کرد عراق از آنان خواست موضع یکپارچه خود را برای حفظ میهن و شکست تروریزم اعلام نمایند. این شخصیت‌ها شامل نوری المالکی، خضیر الخزاعی، ابراهیم جعفری، مقتدا صدر، مسعود بارزانی، هیرو همسر جلال طالبانی، اسامه‌النجیفی رئیس پارلمان، صالح مطلک معاون نخست‌وزیر، جمال‌الکبر مولی، برهم صالح، کومرت رسول و نوشیروان مصطفی می‌شدند. پاسخ مثبت همه آنان به درخواست عمار حکیم نشان می‌دهد که بحران موصل تأثیرات مثبتی در همگرایی بر جای گذاشته و این صف واحد می‌تواند ظرفیت بالایی را برای مهار بحران به وجود آورد. علاوه بر این ارتش عراق اعلام کرده است که حاضر است به هر فردی که بخواهد با تروریسم در موصل مبارزه کند، سلاح بدهد و پس از این تعداد بیشتری از جوانان بخصوص جوانان سنی برای عضویت در گروههای شبه نظامی تحت کنترل وزارت دفاع عراق مراجعه کرده‌اند. 
واکنش‌های خارجی
جمهوری اسلامی در واکنش به بحران موصل فعالترین مواضع را به نمایش گذاشت.
«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، اقدامات داعش را زنگ خطری برای امنیت منطقه دانست و در دیدار با عدنان محمود سفیر سوریه کشورهای غرب را متهم کرد که داعش را به انواع سلاح‌ها حتی سلاح‌های کشتار جمعی تجهیز کرده‌اند.
سخنگوی وزارت‌خارجه ایران نیز در واکنش به بحران موصل گفت که ایران از دولت و ارتش عراق برای پاکسازی غرب عراق از تروریست‌ها حمایت می‌کند. او در عین حال در پاسخ به شایعه‌ای مبنی بر حضور نیروهای نظامی ایرانی برای مهار بحران در موصل گفت چنین چیزی واقعیت ندارد و حتی دولت عراق تاکنون چنین درخواستی نداشته است.
بان‌کی مون دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از وضع پیش آمده در موصل از کشورهای حامی تروریست‌ها خواست که به تحریم‌های اعمال شده بر علیه داعش التزام داشته باشند. بعضی از ناظران گفته‌اند خطاب دبیرکل سازمان ملل به طور مشخص دو کشور عربستان و آمریکا را دربرمی‌گیرد. چرا که سوزان رایس معاون وزارت خارجه آمریکا در هفته گذشته با صراحت اعلام کرده بود که کشورش از گروههای مسلح در سوریه که داعش قدرتمندترین آنهاست، با ارسال سلاح‌های سبک و سنگین حمایت می‌کند.
اما در عین حال وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که روز گذشته به مناسبت بحران امنیتی موصل صادر کرد به گونه‌ای به این موضوع اشاره داشت. این بیانیه اگرچه بر تعهد و آمادگی آمریکا برای ارسال کمک‌های مورد نیاز ارتش عراق در چارچوب موافقت‌نامه استراتژیک برای غلبه بر داعش تاکید می‌کرد در عین حال ارسال سلاح برای تروریست‌ها در سوریه را به اینگونه توجیه کرد: «حمایت از کسانی که خواهان برکناری اسد هستند، یک تعهد اخلاقی است». البته آمریکا در همین بیانیه اذعان کرد که سلاح‌ها از سوریه به سمت موصل و فلوجه سرازیر می‌شوند.
«نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب نیز دیروز  با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از اوضاع امنیتی موصل اعلام کرد: «اتحادیه عرب به صورت کامل با مردم و دولت عراق در مقابله با این بحران ابراز همدردی و از تلاش‌های بغداد برای مقابله با تروریسم حمایت می‌کند».
در عین حال بیانیه العربی خالی از «نکته خاص» نیز نبود او در عین حال که گفت اتحادیه عرب در کنار بغداد است بر «لزوم ایجاد توافق  ملی عراق در این مرحله حساس برای ثبات و امنیت عراق» تاکید کرد که به نوعی انتقاد از عملیات نظامی علیه داعش محسوب شده و رنگی حمایت‌آمیز نسبت به تروریست‌ها داشت. 
پیش از این اتحادیه عرب در مواجهه با تروریسم سوری، عضویت دمشق را در اتحادیه به تعلیق درآورد و قراردادهای اقتصادی پایتخت‌های عربی با سوریه را لغو کرد و هرگونه مراوده سیاسی و اقتصادی با دمشق را تحریم نمود. علاوه بر آن چند عضو برجسته اتحادیه عرب بار مالی تروریسم ضد سوری را در طول این سه سال بر عهده داشته و از نقش آنان در حمایت مالی و نظامی از داعش در عراق حکایت می‌کند.
بر این اساس «سعید الجیاشی» کارشناس امور امنیتی عراق روز گذشته به خبرگزاری فارس گفت: در میان تروریست‌هایی که به شهر موصل حمله کرده‌اند، افرادی به چشم می‌خورند که حتی زبان عربی نمی‌دانند. یک گزارش دیگر بیانگر آن است که «عمر شیشانی» تروریست سرشناس چچنی که از سوی عربستان حمایت مالی و رسانه‌ای می‌شود از توسعه حمله و استفاده از ظرفیت موصل برای تقویت عملیات‌ها در سوریه ضد بشار اسد خبر داد.
البته شواهد زیادی وجود دارد که از تجمیع نیروها در عراق برای پایان دادن به حضور داعش در عراق خبر می‌دهند. البته در این بین بعضی از کارشناسان نظامی عراق از جمله «عبدالکریم الجبوری» افسر بازنشسته عراقی معتقدند ارتش نباید در مهار تروریست‌ها عجله به خرج دهد چرا که هر نوع اقدام نسنجیده می‌تواند روحیه ارتش را ضعیف‌تر کند. وی می‌گوید: «تسلط کنونی داعش بر موصل در صورت اتخاذ تدابیر نظامی و تاکتیک‌های درست از بین می‌رود ولی اگر بیش از حد تسریع شود ممکن است نتیجه عکس بدهد.» بعضی دیگر از ناظران نظامی در منطقه پا را از این هم فراتر گذاشته و گفته‌اند اصولا اقدام داعش در تصرف موصل می‌تواند به نقطه پایان داعش در منطقه منجر شود و لشکرکشی این گروه تروریستی افتادن به تله باشد.
در عین حال باید به این نکته توجه داشت که پاکسازی یک شهر بزرگ با جمعیتی نزدیک به دو میلیون نفر از تروریست‌ها کار پیچیده‌ای است چرا که تمییز دادن شهروندان از تروریست‌ها برای هواپیماهای نظامی و یا تانک‌ها کار دشواری است و نباید وقتی پای درگیری ارتش و یک گروه تروریستی ولو قدرتمند هم نباشد به میان می‌آید توقع حل مسئله در چند روز پس از آغاز بحران داشت.
سایر رویدادها
* پس از آنکه تروریست‌های داعش توانستند به طور کامل بر شهر تکریت (زادگاه صدام) تسلط پیدا کنند عشایر منطقه عملیات خود برای آزادسازی شهر را شروع کردند.
* شبکه تلویزیونی «اسکای نیوز عربی» از ربوده شدن استاندار صلاح‌الدین عراق خبر داد.
* فرماندهی پلیس استان ذی‌قار به تمام واحدهای پلیس اعلام آماده‌باش داد.
* لشگر 12 ارتش عراق مواضع خود را در شمال کرکوک به نیروهای پیشمرگه واگذار کرد.
* پایگاه نظامی استراتژیک «الکسک» واقع در 45 کیلومتری شهر موصل به طور کامل آزاد شد.

+ نوشته شـــده در پنج شنبه 93/3/22ساعــت 10:11 صبح تــوسط عباس | نظر
خورشید من برآی که وقت دمیدن است- چند سال قبل در یکی از جلسات سخن

1- چند سال قبل در یکی از جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ دانشجویی، ضمن پرسش‌هایی که درباره مسائل سیاسی روز مطرح شده بود، پرسشی با این مضمون از تریبون خوانده شد؛ «می‌گویید جمهوری اسلامی ایران، یک نظام حکومتی برخاسته از اسلام ناب محمدی(ص) است و از آن با عنوان زمینه‌ساز حکومت‌ جهانی حضرت صاحب‌الزمان(عج) یاد می‌کنید و این در حالی است که از صدر اسلام تاکنون، حکومت‌های فراوانی همین ادعا را داشته‌اند، حتی حکومت‌های فاسدی نظیر بنی‌امیه و بنی‌عباس هم حاکمیت خود را برخاسته از اسلام ناب می‌دانستند، از کجا معلوم که ادعای ما نیز یک ادعای دیگر در کنار همان ادعاها نباشد»؟! 
پاسخ نگارنده - که البته برگرفته از اساتید برجسته اسلام‌شناس بود و شرح تفصیلی آن در این وجیزه نمی‌گنجد- این بود که «آدرس و نشانی دقیق یک نظام برخاسته از اسلام در کلام‌ خدا، رهنمودهای پیامبر اعظم(ص) و آموزه‌های بدیهی و همه فهم اسلام- و نه آن بخش از آموزه‌ها و معیارهای اسلامی که درک آن به اذهان ژرف‌اندیش و مطالعات فراوان نیاز دارد- به وضوح آمده است بنابراین با در دست داشتن این آدرس که به آسانی در دسترس است می‌توان سره را از ناسره و آب را از سراب تشخیص داد و مدعیان راستین را از دکه‌داران کاذب بازشناخت. در دوران بنی‌امیه و بنی‌عباس و یا برخی از مدعیان عصر حاضر نیز کسانی که آدرس مورد اشاره را در دست داشتند به وضوح می‌دیدند که این آدرس آنان را به حکومت‌های یاد شده نمی‌رساند و اساسا مقاومت تاریخی شیعه در برابر حکام جور به علت در دست داشتن همین آدرس بوده است. نظام ولایت ‌فقیه دقیقا با آدرسی که پیامبر اعظم(ص) و ائمه هدی(ع) ارائه داده‌اند همخوانی دارد و دقیقا به همین علت است که وقتی امام راحل ما (ره) ندای انقلاب سر می‌دهند، مردم این ندا را در دل خود آشنا و با آموزه‌ها و باورهای بدیهی- و نه پیچیده- اسلامی، همخوان و همراه می‌یابند و با پای دل به سوی آن می‌شتابند.
ماجرا بسیار بدیهی است و در چند کلمه این که؛ دوسوم فقه- چه از نگاه شیعیان و چه اهل سنت- سیاسیات و اجتماعیات است و فقط یک‌سوم آن مربوط به احکام فردی و عبادات شخصی است. اجرای این احکام نیاز به تشکیل حکومت دارد و رهبری این نظام حکومتی الزاما باید در دست کسی باشد که اولا؛ از اسلام و احکام و آموزه‌های آن و شرایط و ظرافت‌های زمان شناخت لازم و کافی داشته باشد، یعنی «فقیه» باشد و ثانیا؛ عادل باشد، چرا که عالم بدون عادل بودن نمی‌تواند ضامن قابل تکیه‌ای در اجرای دستورات اسلامی باشد. بنابراین تشکیل یک نظام اسلامی تحت زعامت و رهبری فقیه عادل ضروری و تضمین‌کننده درستی و اسلامی بودن آن است و این در یک کلمه مفهوم اصل ولایت ‌فقیه است. این فرمول بدیهی‌تر از آن است که با هیچ عقل سلیمی قابل نفی باشد. دقیقا به همین علت است که برخی از جریانات - البته‌کم عده و شمار- و مدعی ولایت که به قول حضرت امام(ره)، ولایت که هیچ، دیانت هم ندارند، وقتی این فرمول را- چه آگاهانه و چه‌‌ناخودآگاه- نفی می‌کنند، به یاوه‌سرایی روی می‌آورند و بلافاصله با استقبال دولت فخیمه! انگلیس روبرو می‌شوند و برای تبلیغ دیدگاه انحرافی خود که دشمنی آشکار با اسلام و همسویی بی‌تردید با دشمنان رسول‌خدا (ص) و ائمه هدی (ع) است، از امکانات روباه پیر، مخصوصا شبکه‌های ماهواره‌ای برخوردار می‌شوند و... بماند.
2- دیروز رهبر معظم انقلاب در آستانه سالروز میلاد مراد غایبمان حضرت ولی‌عصر- ارواحنا لتراب مقدمه ‌الفداء- و در بازدید از نمایشگاه تولیدات علمی موسسه دارالحدیث، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تحقق یکی از همان وعده‌های اطمینان‌بخش در جهت حکومت جهانی حضرت بقیهًْ‌الله الاعظم ارزیابی کرده و آن را همسو با حرکت کاروان بشریت به منزلگاه مطلوب و دلگشا و دلنشینی دانستند که خدای رحمان و رحیم در ظهور حضرت وعده فرموده است. و باز هم از ایشان است که «این عصر را باید عصر امام خمینی(ره) نامید و ویژگی‌ آن عبارت است از بیداری و جرأت ملت‌ها در برابر زورگویی‌ ابرقدرت‌ها و سربرآوردن ارزش‌های معنوی و الهی».
و از امام راحل(ره) است که «ما، الان در موقعیت حساسی هستیم که به نظر من؛ حساس‌ترین نقطه تاریخ است» و با تأکید بر همسویی انقلاب ‌اسلامی با انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) می‌فرمایند «گویی جهان مهیا می‌شود برای طلوع آفتاب ولایت از افق مکه معظمه و کعبه آمال محرومان و حکومت مستضعفان» و...
اکنون جای آن است که به مواردی از درک این واقعیت محسوس و ملموس که در نگاه دیگران آمده و فقط اندکی از بسیارهاست، اشاره‌ای گذرا داشته باشیم. بخوانید؛
? هنری کیسینجر، مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در دهه 70 میلادی شخصیت امام خمینی(ره) را اینگونه ارزیابی می‌کند؛ آیت‌الله خمینی، غرب را با بحران جدی برنامه‌ریزی مواجه کرد، تصمیمات او آن‌چنان رعدآسا بود که مجال هر نوع تفکر و برنامه‌ریزی را از سیاستمداران و نظریه‌پردازان می‌گرفت... هیچکس نمی‌توانست تصمیمات او را از پیش حدس بزند، او با معیارهای دیگری غیر از معیارهای شناخته‌شده در دنیای امروز سخن می‌گفت و عمل می‌کرد. گویی از جای دیگری الهام می‌گرفت، دشمنی آیت‌الله خمینی با غرب، برگرفته از تعالیم الهی او بود. او در دشمنی خود نیز خلوص‌نیت داشت.
?  محمدحسنین هیکل، سردبیر معروف روزنامه ‌الاهرام مصر که یکی از روزنامه‌نگاران برجسته و بلندآوازه دوران معاصر است درباره امام راحل‌ما(ره) می‌گوید؛ خمینی را یکی از اصحاب خاص رسول‌خدا (ص) می‌دانم که بینش و منش پیامبر اسلام را بی‌کم و کاست به قرن حاضر آورده است. گویی آمده است تا سپاهیان علی(ع) را که بعد از شهادت او، سرگشته و بی‌فرمانده شده بودند، فرماندهی کند.
?  هم او، در ملاقات با نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی- آقای سودانی- در قاهره، به درایت پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب اشاره کرده و می‌گوید؛ کاری که انقلاب اسلامی تحت رهبری امام و آیت‌الله‌خامنه‌ای انجام داده است، هیچیک از زمامداران دنیای کنونی و یا قدرتمندان کشور خودتان نظیر کوروش و داریوش نمی‌توانستند به خواب هم ببینند، شما هر جا وارد می‌شوید دلها را تسخیر می‌کنید و به انقلاب پیوند می‌دهید.
?  شبکه اول تلویزیون «بی‌بی‌سی» در مجموعه مستندی با عنوان «قرن‌دوم» که به بررسی رخدادهای احتمالی قرن بیست و یکم اختصاص داشت، به رهبران سیاسی غرب هشدار می‌دهد؛ «آنچه در ایران در سال 1979- بهمن‌ماه 1357- اتفاق افتاد، نه تنها برای ایرانیان، بلکه برای تمام ادیان جهانی یک نقطه عطف است.  نقطه عطفی که از بازگشت توده‌های میلیونی مردم در سراسر دنیا به اصولگرایی مذهبی خبر می‌دهد... در سراسر جهان، پیروان ادیان مختلف نظیر مسیحیت، یهودیت، بودیسم و هندوها به اصولگرایی مذهبی روی آورده‌اند، حتی در ترکیه نیز که هفتاد سال قبل با مذهب وارد جنگ شده بود، امروزه روند بازگشت به اصول اسلامی سرعت گرفته است.»
?  الوین تافلر، یکی از استراتژیست‌های معروف آمریکایی و از شخصیت‌های سیاسی نزدیک به کاخ ‌سفید، اعتراف می‌کند؛ «بازی قدرت جهانی در دهه‌های آینده‌ای که پیش روی داریم، بدون در نظر گرفتن قدرت روزافزون اسلام قابل درک نیست.»
?  آنتون گیدنز، جامعه‌شناس پرآوازه انگلیسی درباره تحولات بنیادین قرن حاضر می‌نویسد؛ «درگذشته، سه غول فکری جامعه‌شناسی یعنی مارکس، دورکیم و ماکس ‌وبر با اندکی اختلاف‌نظر، فرآیند عمومی جهان را به سوی سکولاریزم و در جهت حاشیه‌نشینی دین ارزیابی می‌کردند ولی از سال 1979 و با پیدایش انقلاب اسلامی در ایران، شاهد روند معکوس و متفاوت با این فرضیه هستیم، یعنی فرآیند عمومی جهان، با شتاب به سمت دینی‌شدن پیش می‌رود.»
?  الکساندر زوگانف، رهبر سابق حزب کمونیست روسیه، با اشاره به تحولاتی که بعد از انقلاب ‌اسلامی در جهان پدید آمده و امروزه از سوی رهبری ایران اسلامی با اقتدار و درایت دنبال می‌شود، می‌گوید؛ « ما هم، در روسیه از افکاری که وجود خدا را انکار می‌کند دست برداشته‌ایم.»
?  نیوت گنگریچ، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به اظهارات چند تن از سناتورها که ادعای رهبری آمریکا بر جهان را داشتند، به انقلاب اسلامی در ایران و رهبری هوشمندانه امام و رهبر معظم انقلاب اشاره کرده و با تمسخر می‌گوید؛ «ایالات متحده چگونه ادعای رهبری جهان را دارد؟ با کشوری که در آن، دختران 12 ساله‌ باردار می‌شوند، 15 ساله‌ها همدیگر را می‌کشند، 17 ساله‌ها به ایدز مبتلا می‌شوند و 18ساله‌ها در حالی دیپلم می‌گیرند که به خوبی قادر به خواندن و نوشتن نیستند، هیچکس را نمی‌توان اداره کرد».
?  ایمانوئل والرشتاین، جامعه‌شناس بلندآوازه آمریکایی با نگرانی می‌گوید؛ «مانع اصلی پیش‌روی ما برای استقرار نظم جهانی- کدخدایی آمریکا!- دکترین ولایت ‌فقیه امام خمینی است... همه نظریه‌ها درگذر زمان کمرنگ و کهنه شده و به تاریخ می‌پیوندند، ولی نظریه ولایت ‌فقیه ]امام[خمینی هر روز پررنگ‌تر و سرزنده‌تر می‌شود و مسلمانان بسیاری را به خود جلب می‌کند.
و... از امامان معصوم علیهم‌السلام است که یخرج ناسٌ من المشرق یوطئون للمهدی سلطانه... مردمانی از مشرق قیام می‌کنند و زمینه برپایی حکومت مهدی صاحب‌زمان- ارواحنا لتراب مقدمه الفداء- را فراهم می‌آورند و به قول حضرت آقا؛
 خورشید من برآی، که وقت دمیدن است.

+ نوشته شـــده در پنج شنبه 93/3/22ساعــت 8:45 صبح تــوسط عباس | نظر
   1   2   3   4      >