سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسمه تعالی نیویورک تایمز گزارش میدهد اینجا آمریکاست جایی که شیا

کاریکاتور/ آمریکا "پدرخوانده تروریست‌هاست

نیویورک تایمز گزارش می‌دهد
روزنامه آمریکایی با اعلام اینکه، ترامپ ارزش‌هایی را که آمریکا مدعی سردمداری در آنها بوده را در تریبون‌های رسمی به چالش می‌کشد، او و همفکرانش در آمریکا را «شیاطینی» خوانده که «شر آنها واگیر است».


سرویس خارجی-

امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در روز 14 آبان سال 1358 و یک روز پس از تسخیر لانه جاسوسی در سخنانی در جمع کارکنان بیمه مرکزى ایران در قم به آمریکا «شیطان بزرگ» لقب دادند. 40سال از این نامگذاری می‌گذرد و حالا خود آمریکایی‌ها اذعان می‌کنند که رئیس‌جمهور کشورشان یک «شیطان مسلم» است.  روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در همین رابطه طی گزارشی با عنوان « شر ترامپ، واگیر است» به بررسی «شخصیت دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و تهدید هفته‌های گذشته او مبنی بر هدف قرار‌دادن 52 مرکز فرهنگی ایران پرداخته و نوشته: «رئیس‌جمهورِ قدرتمندترین دموکراسی جهان تهدید به ارتکاب جنایت جنگی می‌کند- هدف قرار‌دادن اماکن فرهنگی. بربریتی که فقط از عهده گروهک‌هایی مثل طالبان بر می‌آید. ترامپ، انسانی نادان، کینه جو و خودشیفته است. وقت آن رسیده که سخنان جسورانه آن افسر نیروی دریایی را تکرار کنیم که گفت، تحت مدیریت ترامپ، ایالات متحده یک اتحادیه فساد است که هزاران نقطه شر محرک آن هستند و آن شر، واگیر است».
نیویورک تایمز در ادامه می‌افزاید: «ما همواره این هشدار بدون تاریخ انقضا پیرامون اخلاقیات انسانی را شنیده ایم: تنها  لازمه پیروزی یک شیطان این است که آدم‌های خوب هیچ کاری نکنند. در آمریکا و در سه سال گذشته ما شاهد مصداق واقعی چنین فرضیه‌ای بوده ایم. جایی که ریاست جمهوری ترامپ نشان داد که چطور افراد خوب کاری نکردند و یک شیطان که زمام امور را به دست گرفته از آنها بهره کشی می‌کند. این شر است یا سیاست، وقتی ترامپ یک خانواده خوشنام را بدنام می‌کند یا دستور می‌دهد کودکان را از مادرانشان جدا کرده و در قفس بیندازند؟»
 به گزارش تسنیم، نیویورک تایمز این را هم نوشته که «در مورد واقعیت‌ها هیچ اختلاف نظری نیست؛ ترامپ تلاش کرد تا یک دموکراسی، مجبور به انجام کارهای کثیف سیاسی‌اش شود. آنچه که بسیار مورد شک و تردید است اینکه آیا آن دسته از مردمِ خوبِ ما کاری خواهند کرد یا نه.شیطان‌های کوچک‌تر همان سناتورهای جهوری خواه هستند که می‌دانند رئیس‌جمهور سوگندش را نقض کرده و سزاوار استیضاح است، اما شهامت گفتنش را ندارند».
فرماندار تگزاس هم شیطان است
نویسنده «نیویورک تایمز» در انتها به فرماندار تگزاس‌اشاره کرده و می‌نویسد: «در مورد سرایت شر، فرماندار تگزاس را مثال بزنیم که ماه گذشته از پذیرش حتی تعداد‌اندکی از پناهندگان قانونی آواره از جنگ و قحطی امتناع کرد.... متاسفم، در دوره ترامپ آمریکا آن آمریکایی که باید باشد نیست. وقتی پرچم نفرت بالاست و هواداران ترامپ ایستاده برایش هورا می‌کشند.همه آن افراد خوب باید دو گام مهم را بردارند: سطح فساد و تباهی انباشته شده در کاخ سفید را درک کنند. دوم، براساس آن فهم با آن فساد بجنگند. شما یا باید بجنگید و یا جزء آن دسته از افرادی باشید که کاری انجام نمی‌دهند و اجازه انتشار شر را می‌دهند».
ا

+ نوشته شـــده در یکشنبه 98/10/29ساعــت 8:54 عصر تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی دیگر هیچ مقام آمریکایی در هیچ جای دنیا امنیت نخواهد
سفیر سابق آمریکا در جمهوری آذربایجان گفت: پس از ترور قاسم سلیمانی، مقامات آمریکایی دیگر حاشیه امنیت ندارند و می‌توانند همه جا ترور بشوند.



ماتیو بریزا در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان اظهار داشت: این ترور، احتمال مذاکره میان ایران و آمریکا را غیرممکن کرد.
او گفت: «اولین پیامد این اقدام ترامپ شکست در سیاست خاورمیانه‌ای آمریکا است. تا همین اواخر، به نظر می‌رسید تنش در روابط آمریکا و ایران در حال کاهش است. دونالد ترامپ مدام از درخواست مذاکره با مقامات ایران دم می‌زد تا با مذاکرات جدید توافقی بهتر از توافق هسته‌ای دولت اوباما با ایران (برجام) به‌دست آورد.
این دیپلمات سابق گفت: «اما اکنون اوضاع به کلی فرق کرد. از سوی دیگر در ماه‌های گذشته احساسات ضد ایرانی بین عراقی‌ها و حتی در بین شیعیان عراق در حال افزایش بود اما ترور سردار سلیمانی ورق را برگرداند و اکنون به نظر می‌رسد اوضاع کاملا متفاوت شده و این ایالات متحده آمریکاست که در جایگاه متهم نشسته و احساسات ضد آمریکایی در عراق و ایران تشدید شده و  اکنون ایالات متحده به عنوان مشکلی بزرگ برای هر دو ملت عراق و ایران دیده می‌شود. ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در چهارشنبه 98/10/18ساعــت 9:50 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی کوهی بلند، دریایی جوشان (یادداشت روز) این یادداشت را

این یادداشت را در حالی می‌نویسم که کلماتی مناسب برای بیان «آنچه باید» نمی‌یابم درباره «مردی» باید بنویسم که علیرغم ارادت بسیار و انسی که با او داشته‌ام، قادر به بیان نیستم. «سردار حاج قاسم سلیمانی» دارای شخصیت عجیبی بود، «مهربان و با مهابت»، مصمم و رقیق‌القلب»، «پرتلاش و نکته‌سنج»، «سخت‌گیر و سخی»، «عارف و مجاهد»، «عالم و متعلم»، «راهبردنگر و تاکتیکی»، «ولایت‌محور و مردم‌گرا»، «اهل سیاست و گریزان از آن» و... او دیروز سحرگاهان در خاک عراق به شهادت رسید و وقتی خبر آن- بلافاصله- منتشر گردید، جهانی را حزن و اندوه فرا گرفت و البته جهانی را هم شادمان کرد. هنوز بسیاری شهادت او را باور نکرده‌اند آخر مگر می‌شود مردی با این درجه از بزرگی و عظمت خارج از میدان جنگ به شهادت رسیده باشد! اما او واقعاً شهید شده و از میان ما رفته است. او خودش می‌خواست خونش جهان اسلام را آبیاری کند و در بین سرزمین‌های اسلامی به عراق علاقه ویژه‌ای داشت و از خدا می‌خواست خونش در عراق بر زمین ریخته شود. ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در شنبه 98/10/14ساعــت 8:35 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی هدیه سال نو ترامپ/ بازی با جان 5000 سرباز آمریکایی در
در پی حمله جنگنده‌های آمریکایی به مواضع حشد‌الشعبی در منطقه مرزی «القائم»، که 25 شهید برجای گذاشت، گروه‌های عراقی اعلام کردند که انگشت آنها روی ماشه است و از آمریکا به سختی انتقام خواهند گرفت.






حمله به مراکز حشدالشعبی در غرب عراق، قمار خطرناکی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، مرتکب آن شده است. ترامپ که فردی بسیار مغرور است و هنوز هم فکر می‌کند آمریکا قدرت آن را دارد که بر همه چیز و همه کس در جهان مسلط شود، خوشبختانه‌اشتباهی را مرتکب شده است که دودش به چشم آمریکایی‌ها می‌رود.
رئیس‌جمهور آمریکا از زمانی که دستیارانش به او حالی کرده‌اند که عراق نباید سیاست مستقلی را در پیش بگیرد و باید جلوی شکل گیری محور مقاومت از ایران تا سواحل مدیترانه را گرفت، تا کنون راه‌های مختلفی را برای جلوگیری از چنین اتفاقی آزمایش کرده، اما نتیجه نگرفته است.
حمله یکشنبه شب جنگنده‌های ترامپ به مراکز حشدالشعبی نیز در همین راستا، صورت گرفته و البته، چیزی که رئیس‌جمهور آمریکا را برای چنین اقدامی جسور کرده، نا آرامی‌های خیابانی جاری عراق است. اما، همان طور که گفته شد، خوشبختانه این اتفاق باعث وحدت هرچه بیشتر عراقی‌ها شده و همین، آمریکا را مجبور کرده که شماری از دیپلمات‌ها و غیر نظامیان را از عراق خارج کند و نظامیانش را نیز به حال آماده‌باش در آورد.
همین نتیجه عکس گرفتن‌های ترامپ سبب شده است که محافل خبری و رسانه‌ای غرب به این باور برسند که اصولا چیزی که در کاخ سفید جریان دارد، «سیاست خارجی» نیست. روزنامه انگلیسی «گاردین» دیروز به همین نکته‌اشاره کرد.
چگونگی ماجرا
شامگاه یکشنبه هشتم دی، مواضع «گردان‌های حزب‌الله» عراق وابسته به حشد‌الشعبی در شهر مرزی القائم استان الانبار هدف حملات هوایی آمریکا قرار گرفت.
وزارت دفاع آمریکا بلافاصله پس از این حمله، بیانیه‌ای صادر و مسئولیت آن را به عهده گرفت.
در این زمینه، «جواد کاظم الربیعاوی» مدیر اداره کل عملیات حشد‌الشعبی‌، به خبرگزاری تسنیم گفت: مواضع حشد با هواپیماهای «اف- 16 » و پهپاد هدف قرار گرفت؛ اولین حمله با سه موشک و دومین حمله با یک موشک صورت گرفته است. وی افزود: آمار نهایی شهدای این حملات، 29 نفر و تعداد زخمی‌ها نیز 51 تن است.
 وی گفت: آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که این حمله در پاسخ به حمله اخیر علیه مقر نیروهای آمریکایی‌ در کرکوک صورت گرفته است. در جواب آنها می‌گوییم که گردان‌های حزب‌الله و تیپ‌های 45 و 46 و 47‌، هیچ نیرویی در استان کرکوک ندارند.
خبر‌ها از عراق همچنین حاکی است که « ابوعلی خزعلی» فرمانده هنگ یکم تیپ 45 حشد‌الشعبی، در این حمله آمریکایی‌ها، به شهادت رسید.
وعده انتقام سخت
«ابومهدی المهندس» معاون حشد‌الشعبی، در واکنش به حمله آمریکایی‌ها تاکید کرد که خون شهدا و مجروحین هدر نخواهد رفت و نیروهای آمریکایی درعراق، پاسخ سختی را دریافت خواهند کرد.
« گردان‌های حزب‌الله عراق» نیز با صدور بیانیه‌ای، حمله آمریکا به مواضع حشد را تجاوزی خصمانه علیه عراق و بی‌اعتنایی به حاکمیت این کشور دانست.
به گزارش ایسنا،جنبش «نجبا»ی عراق هم طی بیانیه‌ای تصریح کرد، آمریکا با گستاخی کامل، مسئولیت این تجاوز را به عهده گرفت و بار دیگر به حمایت از دست ‌پرورده خود، یعنی داعش، پرداخت.
جنبش نجباء خطاب به آمریکایی‌ها تاکید کرد: مردانی که دیروز طعم شکست را به شما و مزدورانتان چشانده‌اند، همچنان سلاح به دست هستند و انگشت‌شان بر روی ماشه است. آنان جانشان را به کف گرفته‌اند و‌اشتیاق مرگ در راه خدا را دارند.
شورای امنیت ملی عراق نیز عصر دیروز به ریاست «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور، جلسه فوق‌العاده تشکیل داد و اقدام آمریکا را حمله ددمنشانه توصیف و آن را محکوم کرد. شورای امنیت ملی عراق همچنین، یاد آورشد که این کشور در روابط خود با آمریکا، تجدید نظر خواهد کرد. عبدالمهدی این حمله آمریکایی‌ها را تجاوزی مجرمانه و خطرناک خواند.
واکنش مرجعیت
دفتر آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجع عالی شیعیان عراق، دیروز با صدور بیانیه‌ای، به حمله هوایی آمریکا واکنش نشان داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، در این بیانیه آمده است: مرجعیت دینی عالی این حمله ددمنشانه‌، که منجر به شهادت و جراحت جمعی از رزمندگان تابع نیروهای رسمی عراق شده است، را محکوم کرده و بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق و عدم نقض آن به بهانه واکنش به اقدامات غیرقانونی، که برخی طرف‌ها به آن روی می‌آورند، تاکید می‌کند.
مرجعیت عالی دینی عراق افزود: مقامات رسمی عراق تنها طرف در تعامل با این گونه اعمال و اقدام برای ممانعت از آن هستند.
واکنش‌ها در خارج
«محمد جواد ظریف» دیروز که در مسکو به سر می‌برد، در واکنش به اقدام آمریکا، اظهار داشت: آمریکا هزاران مایل دورتر از مرزهای خودش، مردم را به اسم دفاع از خود، در عراق و سوریه به خاک و خون می‌کشد و اقدام غیرقابل قبول دیروز(یکشنبه) آمریکا در عراق، یکی از این موارد است.
به گزارش خبرگزاری فارس، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت‌ خارجه جمهوری اسلامی ایران، نیز تجاوز نیروهای آمریکا به خاک عراق و حمله به مواضع نیروهای حشد‌الشعبی را مصداق بارز تروریسم خواند و آن را به شدت محکوم کرد.
«علی ربیعی» سخنگوی دولت، هم اظهار داشت، دولت آمریکا با دروغ‌های تکراری خود، در صدد توجیه این تجاوز و قتل عام برآمده است.
دولت سوریه و جنبش‌های امل و حزب الله لبنان، حماس فلسطین، و انصار‌الله یمن هم حمله آمریکا به پایگاه حشد‌الشعبی در عراق را به شدت محکوم کردند.
اما، دولت آلمان جانب آمریکا را گرفت‌، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به کاخ سفید این حمله را تبریک گفت و دولت بحرین نیز از حمله آمریکا به حشدالشعبی عراق حمایت کرد.

+ نوشته شـــده در سه شنبه 98/10/10ساعــت 10:57 صبح تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی ملتی که حماسه 9 دی میآفریند به دشمن باج نمیدهد امروز
امروز سالگرد حرکت عظیم ایمانی و عمومی ‌ملت مبارز، انقلابی و آگاه ایران اسلامی در 9 دی 88 و مأیوس و مبهوت ساختن شبکه خبیث مقابل نظام اسلامی در فتنه 88 است. این ملت سرافراز ایستادگی در برابر استکبار و توطئه‌های آن را بر خود فرض می‌داند و جز از موضع قدرت، حاضر به رویارویی با آمریکا و همدستان اروپایی آن نیست، چه رسد به اینکه بخواهد به آنها باج دهد.




سرویس سیاسی -

عصر انقلاب اسلامی پُر است از پیشگامی ‌مردم در رویدادهای سرنوشت‌ساز. موعدهایی که مردم حضور دشمن را احساس می‌کنند و با حرکت عمومی ‌برخاسته از بیداری و بصیرت خود، آن را در هم می‌کوبند. چنین روزی می‌شود یوم‌الله. روزهای تجلی ویژه خدای متعال که مردم با نصرت خدا و نصرت حاکمیت دین او مشمول توفیق، رحمت و فضلش می‌شوند. 9 دی 88 از همین زمره است. حرکتی پُر ثمر و افتخارآمیز از جنس حرکت 19 دی 56.
خیزش مردمی ‌9 دی 88 بساط فتنه‌ای را در هم پیچید که بسان جنگ احزاب در صدر اسلام، شبکه معاندین و بدخواهان حاکمیت دینی را بر محور براندازی نظام اسلامی دور هم جمع کرده بود. از طیف متظاهر به اصلاح‌طلبی و نفوذ در داخل تا خاندان خبیث و منحوس پهلوى، سلطنت‌طلبان، منافقین، اوباما، نتانیاهو، مرکل و تونی بلر در خارج. یک فتنه و توطئه تمام‌عیار بر مبنای ادعای دروغ تقلب در انتخابات از سوی برخی کاندیداهای شکست خورده، پشتیبانی آمریکایی و اسرائیلی و نوچه‌های اروپایی و جولان تبلیغاتی امپراطوری رسانه‌ای دروغ. با وجود صبر و بردباری و تکاپو برای شناساندن و افشای توطئه دشمن از سوی نظام، سران فتنه در نقشه دشمن بازی کردند و نظام سلطه را نسبت به سرنگونی نظام امیدوار ساختند. ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در دوشنبه 98/10/9ساعــت 12:1 عصر تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی مدیر مسئول کیهان در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه ته
مدیر مسئول کیهان در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران:
مدیرمسئول روزنامه کیهان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران،با بیان اینکه «باید مراقب نفوذ در ساختار بود» گفت: «نفوذ، نیازمند میانجی است که تابلوی خودی و شناسنامه غیرخودی دارد» و «ما اگر آنها را نشناختیم کوتاهی کرده‌ایم».


حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان روز گذشته در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه 10 سال از حماسه 9 دی گذشته است، گفت: 9 دی ایستگاه پایان فتنه سال 88 بود که با توجه به شواهد و اسناد موجود به‌وضوح می‌توان گفت فتنه 88، فتنه‌ای آمریکایی و اسرائیلی بود، مدیریتی بیرونی داشت و از درون حمایت می‌شد.
فتنه 88 جنگ احزاب یا همان جنگ خندق بود
وی بیان داشت: فتنه 88 جنگ احزاب یا همان جنگ خندق بود که همه دشمنان اسلام اختلافات ظاهری را کنار گذاشته بودند و به این نتیجه رسیدند که باید با هم مؤتلف شوند و حساب اسلام نوپای آن روز را به پایان برسانند. از همین جهت است که می‌گویند جنگ «احزاب» یعنی همه آن احزاب و گروه‌ها با هم آمده بودند. ادامه مطلب...
+ نوشته شـــده در شنبه 98/10/7ساعــت 5:16 عصر تــوسط عباس | نظر
بسمه تعالی کسانی که امروز دم ازتصویب fatf یعنی تسلیم درمقابل ام
در نبرد سنگین اقتصادی ایران با آمریکا، عده‌ای در این سوی نمیدان در اقدامی خیانتکارانه از پشت به نیروی خودی شلیک می‌کنند.


سرویس سیاسی-

مقامات آمریکایی بارها تاکید کرده‌اند که یکی از اهداف اصلی کاخ سفید، جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران است. این جنگ تمام عیار ابعاد گوناگونی دارد؛ در اینجا حساب دشمن مشخص است اما یکی از بخش‌های قابل تأمل این نبرد سنگین، ماجرای طیفی است که در این سوی میدان قرار دارند و در اقدامی خیانتکارانه از پشت به نیروی خودی شلیک می‌کنند.
چندی پیش FATF (کارگروه ویژه اقدام مالی) در گزارش رسمی اعلام کرد که یکی از اهداف اصلی این سازمان، جلوگیری از دورزدن تحریم‌ها از سوی ایران است.
از سوی دیگر، مقامات آمریکایی از جمله مایک پمپئو (وزیر خارجه آمریکا)، برایان هوک(نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران)، استیون منوچین (وزیر خزانه‌داری آمریکا)، مارشال بیلینگزلی (رئیس‌سابق اف‌ای‌تی‌اف)، خوان زاراته (معاون سابق مدیریت مبارزه با‌ تروریسم و جرائم مالی در وزارت خزانه‌داری آمریکا)، سیگال مندلکر (معاون خزانه‌داری آمریکا)، ماتیو لویت (مدیر برنامه مقابله با‌تروریسم و جاسوسی در موسسه واشنگتن در امور خاور نزدیک) و... صریحاً و مکرراً بر ضرورت پیوستن ایران به FATF اصرار داشته و آن را مانعی برای دور زدن تحریم‌ها از سوی ایران دانسته‌اند.
در همین رابطه «خوان زاراته» معاون سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا چندی پیش گفته بود:«برای قرار دادن ایران در تنگنا و سخت‌تر کردن شرایط برای این کشور، به حضور کامل FATF نیاز است. برای اینکه ایران از نظام مالی منزوی شود، لازم استFATF برای تایید قضاوت‌هایی پیرامون نظام مالی ضد پولشویی و مبارزه با تروریسم مداخله کند».
اصرار بر اجرای
 دستورات FATF
اما با این‌حال عده‌ای در داخل همچنان به تعریف و تمجید از FATF پرداخته و آن را همراستا با منافع ملی جا می‌زنند!
حامیان FATF که پیش از این نیز در ماجرای برجام تمام امور کشور و حتی آب خوردن مردم را به توافق گره زده بودند، حالا و علی‌رغم تجربه تلخ و خسارت بار برجام، باز هم معیشت مردم و امور اقتصادی کشور را به FATF گره زده‌اند.
دولتمردان پیش از این تاکید داشتند که «امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است» و «تمامی تحریم‌ها از جمله تحریم‌های بانکی، مالی و نفتی، به یکباره لغو خواهد شد و نه تعلیق» و «تحریم‌ها به تاریخ پیوست» و «آنچنان رونقی ایجاد می‌شود که مردم دیگر هیچ نیازی به یارانه نداشته باشند» و...
اما علی‌رغم امضا و اجرای برجام(که دولتمردان آن را فتح الفتوح و حماسه‌ای بزرگ‌تر از فتح خرمشهر و آفتاب تابان و...نامیده بودند) ارزش پول ملی کاهش یافت و سفره مردم کوچک شد.
FATF از ما می‌خواهد که تمام اطلاعات تراکنش‌های بانکی را به آنها بدهیم، این در حالی است که وقتی نفت می‌فروشیم باید تراکنش مالی آن را به این گروه بدهیم این یعنی که خودمان به دست خودمان راهکار دور زدن تحریم‌ها را به آنها می‌دهیم و مجدداً تحریمی را علیه خودمان انجام دهیم.
یکی از ادعاهای پرتکرار حامیان FATF این است که اگر شروط این سازمان در ایران اجرا نشود، ما به سرنوشت کره شمالی دچار می‌شویم. این در حالی است که کره شمالی چندبار شروط FATF را پذیرفته ولی نه تنها از لیست سیاه خارج نشده بلکه با شرط و شروط‌های جدید و پایان ناپذیر FATF مواجه شده است.
گزارش آمار صرافی‌ها
به آمریکا!
یکی از مصادیق شلیک از پشت در جنگ اقتصادی، اتفاقی است که در سال گذشته در ماجرای گزارش آمار صرافی‌ها به آمریکا رخ داد.
در مهرماه 97 التهاب در بازار ارز تا جایی پیش رفت که قیمت دلار به حدود 16 هزارتومان رسید. در آن مقطع خبرهایی از پشت‌پرده بحران ارزی کشور منتشر شد که تاسف‌آور و تامل‌برانگیز بود.
ماجرا از این قرار بود که واحد اطلاعات مالی ایران(زیرمجموعه وزارت اقتصاد و رابط FATF) در اقدامی عجیب و برطبق تعهدات ایران در FATF لیست صرافی‌هایی را که به نوعی تحریم‌ها را دور می‌زدند به واحد اطلاعات مالی طرف‌های خارجی ارائه داد که این امر منجر به شناسایی حدود 400 صرافی‌ و ایجاد بحران ارزی در کشور شد.
کارشناسان و صاحبنظران در آن مقطع تاکید کردند که افشای اطلاعات صرافی‌ها برای آوردن ارز به داخل کشور از طریق سیستم بانکی و پرکردن فرم مربوط به مبارزه با پولشویی که در قالب FATF مطرح است منجر به مسدود شدن کانال‌های ارزی خارج از کشور می‌شود.
الزام بانک‌ها به همکاری
 در اجرای تحریم
متاسفانه در سال‌های اخیر و به دستور دولت روحانی و در قالب اجرای دستورات FATF، برخی بانک‌های ایرانی فهرست تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا را اجرا کردند.
برای نمونه -8 خرداد 96- اداره کل مبارزه با پولشویی و تطبیق بانک کشاورزی طی ابلاغیه‌ای اعلام کرد:«در راستای الزام نهادهای ناظر داخلی و بین‌المللی درخصوص رعایت قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم و به تبع آن ممنوعیت ارائه خدمات مالی به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و گروه‌های تحریمی...طبق لیست اعلامی ازسوی سازمان‌های بین‌المللی (نظیر سازمان ملل، اتحادیه اروپا، وزارت خارجه آمریکا، خزانه‌داری آمریکا و...) کلیه لیست‌های تحریمی اعلامی ازسوی بانک مرکزی... برای همکاران ذی‌مدخل در واحدها قابل دسترس می‌باشد».
بانک کشاورزی در ابلاغیه فوق صراحتاً اعلام کرده است که طبق لیست تحریمی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران) عمل می‌کند. این رویکرد خیانتکارانه در چند بانک دیگر نیز رخ داد.
در حال حاضر، حدود 285 شخص، موسسه و شرکت ایرانی در لیست تحریم‌ها قرار دارند و دولت ایران با پیوستن به FATF، متعهد به اعمال تحریم‌ها علیه آنها در داخل کشور می‌شود! برخی از مهم‌ترین این مؤسسات عبارتند از: صنایع پارچین و هواپیمایی مرکز تحقیقات و فناوری دفاعی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص)، وزارت اطلاعات، سازمان صنایع دفاعی، دانشگاه مالک اشتر، گروه صنایع صنام، صنایع شهید صیاد شیرازی، صنایع شهید باقری، صدا و سیما، باتری‌سازی نیرو و... این فهرست – که دربرگیرنده جمعی از بهترین متخصصین و مدیران کشور نیز هست- در صورت همکاری باFATF مشمول تحریم‌های داخلی شده و خواهند شد.
گرا به دشمن در پوشش
 عضو تیم مذاکره‌کننده!
در مهرماه 96 عبدالرسول دری اصفهانی، مشاور ارشد بانکی و عضو دوتابعیتی تیم مذاکرات هسته‌ای دولت روحانی به تحمل پنج سال حبس در دادگاه تجدیدنظر استان تهران محکوم شد.
دری اصفهانی بارها با مشاور امنیتی اوباما-رئیس‌جمهور سابق آمریکا- دیدار داشته است. وی حقوق ثابت ماهیانه از انگلیس (ماهانه7500 پوند- حدود 30 میلیون تومان) دریافت می‌کرده است.
این عضو تیم مذاکره‌کننده،تنها در یک قلم اطلاعات محرمانه جلسات اقتصادی در داخل کشور را به طرف خارجی ارائه می‌داده است.
فعالیت این جاسوس هسته‌ای، یکی از دلایلی بود که منجر به این شد که پس از برجام، نه تنها تحریم‌ها لغو نشد که بیشتر هم شد! به عبارت دیگر، دری اصفهانی همان کسی که قرار بود با مشورت خودش درباره مفاد برجام در لغو تحریم‌ها به تیم مذاکره‌کننده جهت‌دهی کند. شاید همین شاه کلیدی باشد برای ضعف‌های ساختاری برجام درخصوص عدم لغو تحریم‌ها علیه کشورمان.

لازم به ذکر است که عبدالرسول دری اصفهانی در بهمن 94 در مراسم تقدیر از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، نشان درجه سه خدمت را از آقای روحانی دریافت کرد که براساس دریافت نشان درجه سه دولتی، 50 سکه بهار آزادی به عنوان مزایای مادی به وی اعطاء شده است.
اینها سفیران ایران هستند؟!
علی ماجدی، سفیر سابق ایران در آلمان به فاصله کوتاهی پس از بازنشستگی در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایسنا در اظهارنظری تأمل برانگیز و البته تأسف برانگیز ادعاهای واهی برخی کشورهای اروپایی مبنی بر دست داشتن ایران در اقدامات تروریستی در اروپا را تأیید کرد!
اظهارات نسنجیده وی استقبال رسانه‌های معاند را در پی داشت. در همین رابطه سایت ضدانقلاب دویچه وله فارسی در مطلبی ماجرای بازداشت اسدالله اسدی، از کارکنان سفارت ایران در اتریش در آلمان و انتقال آن به بلژیک و همچنین اخراج دیپلمات‌های ایرانی از دانمارک، هلند و آلبانی را به اظهارات نسنجیده ماجدی مرتبط کرد. بی‌بی سی فارسی، صدای آمریکا، رادیو فردا و دیگر رسانه‌های معاند نیز با آب و تاب به بازتاب اظهارات نسنجیده ماجدی پرداختند.
متاسفانه این فرد با همین رویکرد سال‌ها در پست‌های مهم در دستگاه دیپلماسی مشغول به کار بوده است.
نکته قابل تأمل اینجاست که ما علاوه‌ بر ماجدی، با ماجدی‌ها در سفارتخانه‌های ایران و به خصوص سفارت خانه‌های تهران در اروپا مواجه هستیم. با بررسی دقیق در این موضوع، قطعاً پاسخ این سؤال پیدا خواهد شد که بی‌عملی دستگاه دیپلماسی در پیگیری حقوق کشورمان از کجا نشأت می‌گیرد.
رفتار اشخاصی همچون ماجدی مصداق خیانت و شلیک از پشت به نیروهای خودی است. اما در کنار این رفتار، برخی سفرا نیز به ضعف نگاه کارشناسی مبتلا هستند.
در همین رابطه، در دی ماه 95 سفیر وقت ایران در فیلیپین در اظهارنظری عجیب در جریان یک سمینار تجاری در فیلیپین با بیان اینکه لوازم آرایشی تقاضای بالایی در ایران دارد گفت: لوازم آرایشی می‌تواند زمینه خوبی برای صادر کنندگان فیلیپینی (جهت شروع صدور کالا) به ایران باشد.
محمد تنهایی، سفیر وقت جمهوری اسلامی ایران در  فیلیپین از کارآفرینان فیلیپینی خواست تا ایران را به عنوان یک مقصد صادراتی پیشرو برای محصولات خود ببینند.
گرا به دشمن برای تحریم فعالان اقتصادی!
چندی پیش یکی از فعالین اقتصادی که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته بود، در گفت‌و‌گو با کیهان اعلام کرد که بدون شک عده‌ای در داخل گرای تحریم مجموعه اقتصادی وی را به دشمن داده‌اند.
نفوذی ها- اعم از شخص و یا مجموعه‌ای از اشخاص- نقش ویژه‌ای در جنگ اقتصادی آمریکا علیه مردم کشورمان دارند.
نفوذی‌ها علاوه بر گرادادن به دشمن، فعالیت‌های دیگری نیز دارند. مأیوس‌ کردن مردم و مسئولان از آینده، وارونه‌ نشان دادن واقعیّت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ و...از جمله اقدامات این طیف است.

+ نوشته شـــده در پنج شنبه 98/10/5ساعــت 10:49 صبح تــوسط عباس | نظر